Minulla on n. 13-14vkon vanha Dobberinarttu ja
minä en saa koiraani ikinä sisäsiistiksi!! Tuntuu että aina kun olisin lähdössä käyttämään sitä ulkona niin se on jo tehnyt tarpeensa tms. sitten taas tuntuu että jos kerkeän ns. ajoissa ulos niin koira "pihtaa" varsinkin ulosteensa sisälle. Pissin sen tekee joka kerta mutta kakka on kivempi näköjään tehdä sisään! Kerran näin että se oli tekemässä kakkaa lattialle niin nappasin koiran syliin ja vein ulos. Juoksutin yli puoli tuntia eikä tehnyt mitään!! Sit mentiin sisälle ni kylläpäs kakka tuli sitten nopeaan! ja pissiminen tuntuu olevan sisällä kivempaa kun saa pissiä vessan matolle tai minun kenkien päälle!!
Sitten kysyisin vielä sitä että onko Dobberinpennut tosiaan noin luupäitä?! Oppiiko ne koskaan yhtään mitään??!! minun pennulle sänkyyn nousu on ehdoton EI ja silti se kampeaa sinne eikä ole kuulevinaan komennusta! Sitten kun korotan ääntä ja nousen seisomaan ni sitten ehkä vaivautuu laskemaan tassunsa sängyn reunalta.
Kissan jahtaamistakin olen yrittänyt saada pois karsittua mutta ei... tosi kiva on pöllyttää kissaa ja sitten hirveä tuppo suussa juoksennella ympäri asuntoa.. onko muilla kokemuksia dobberista ja kissasta joka ei osaa antaa takaisin!??
Apuva :(
9
1207
Vastaukset
- stormdog
Saatta johtua tuo sisälle tekeminen kyllä mielenosoituksestakin, hankala sanoa kirjoituksen perusteella. Ei kun yritystä hommaan vaan ja pitkää pinnaa! Muista, että ulkoa et tule sisälle ennen kuin kakka on tehty...oma hermorakenne testiin vain!
Elämää dobberin kanssa...kyllä luupäitä ovat ja varmasti viimeseen asti kokeilee, josko sinne sänkyyn saisi tulla! Älykkäitä koiria ja osaavat laittaa ihmistä 6-0 jos antaa mahdollisuuden siihen.- piupau86
Aina kun ei ole mahdollisuutta juoksuttaa niin pitkään että jotain tulee..ei yksinkertaisesti kerkeä!!
Olen tämän kuun ajan vielä kurssilla, jos se sitten sen takia kiukkuilee kun en ole päivällä kotona ja tekee sisälle mieluummin tms.?
- ulos pissaamisesta
ja kun pissaa sisälle, ei mitään kommenttia, ei edes kieltoa.
Dobberi on luupää, mutta ei koira osaa v***uilla eikä näyttää keskaria.
Tutkipa miten sinä reagoit kun se pissaa sisälle/ulos? Kun se pissaa ulos, menettekö heti sisälle? Silloin koira oppii nopeasti, että ulkoilun hauskuus loppuu heti, kun tekee pissat/kakat. Vie koira ulos AINA HETI kun se herää/on syönyt/on leikkinyt. Silloin ne hädät tulee todennäköisemmin. Kehu kun koira tekee ulos tarpeensa ja vaikka ala leikkimään sen kanssa palkaksi.
Älä oleta että se ymmärtää sinua koska puhut sille ja sen kuuluu ymmärtää, se on eläin. Tee ulos pissaamisesta sen arvoista.- Nimetön
Ei ihmislapsetkaa syntymästä asti mitään tiedä. Kärsivällisyyttä peliin
- dobbeli..
meil oli kans aluks jo ennestää kaks kissaa, kun meidän pikku dobberi saapu kotiin, mut heti kun ne sai rauhassa tutustua niin kyl meidän 9kk dobberi ja kissat pärjää keskenään aivan mainiosti.. =) että aikaa se vähän vaatii..
- noviaskin
meillä pentuna jahtasi. sitten otettiin käyttöön pet corrector ilmapainepumppu ja aina kun koira jahtasi kissaa/puri tiukka EI ja jos ei usko niin suihkaus EI.
- mali
Oisit ottanut asioista selvää ennen pennun hankintaa!! Että ihmiset voi olla tyhmiä!!!!!! Onko taas ostettu jostain paperiton piski eikä mitään neuvoja ja ohjeita ole annettu mukaan! En käsitä miten myydään koira hlölle jolla ei ole minkäänlaista käsitystä koiran pidosta ja kasvatuksesta. Mee ny hyvä ihminen johonkin pentukurssille missä sinut opetetaan käsittelemään pentua oikein, niin eiköhän ne hankaluudet ala selvitä kun itse opit tuntemaan ja lukemaan koiraasi.
- diudi
Hiukan vanha jo tämäkin juttu mut kiitos kumminkin kun olet jaksanut siitä huolimatta morkata..ja kiitos kysymästä..mulla on jo ennestään yksi koira
- diudi
diudi kirjoitti:
Hiukan vanha jo tämäkin juttu mut kiitos kumminkin kun olet jaksanut siitä huolimatta morkata..ja kiitos kysymästä..mulla on jo ennestään yksi koira
ja minulle ei ole tärkeää onko koira paperillinen vai paperiton..kunhan se saa hyvän kodin joten tee pinnaliset puudelin omistajat saatte minun puolesta painua sinne missä pippuri kasvaa.
p.s. ja missähän olen väittänyt että en olis menossa mihinkään koirankoulutuskurssille?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399