Apuva :(

piupau86

Minulla on n. 13-14vkon vanha Dobberinarttu ja
minä en saa koiraani ikinä sisäsiistiksi!! Tuntuu että aina kun olisin lähdössä käyttämään sitä ulkona niin se on jo tehnyt tarpeensa tms. sitten taas tuntuu että jos kerkeän ns. ajoissa ulos niin koira "pihtaa" varsinkin ulosteensa sisälle. Pissin sen tekee joka kerta mutta kakka on kivempi näköjään tehdä sisään! Kerran näin että se oli tekemässä kakkaa lattialle niin nappasin koiran syliin ja vein ulos. Juoksutin yli puoli tuntia eikä tehnyt mitään!! Sit mentiin sisälle ni kylläpäs kakka tuli sitten nopeaan! ja pissiminen tuntuu olevan sisällä kivempaa kun saa pissiä vessan matolle tai minun kenkien päälle!!

Sitten kysyisin vielä sitä että onko Dobberinpennut tosiaan noin luupäitä?! Oppiiko ne koskaan yhtään mitään??!! minun pennulle sänkyyn nousu on ehdoton EI ja silti se kampeaa sinne eikä ole kuulevinaan komennusta! Sitten kun korotan ääntä ja nousen seisomaan ni sitten ehkä vaivautuu laskemaan tassunsa sängyn reunalta.
Kissan jahtaamistakin olen yrittänyt saada pois karsittua mutta ei... tosi kiva on pöllyttää kissaa ja sitten hirveä tuppo suussa juoksennella ympäri asuntoa.. onko muilla kokemuksia dobberista ja kissasta joka ei osaa antaa takaisin!??

9

1191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stormdog

      Saatta johtua tuo sisälle tekeminen kyllä mielenosoituksestakin, hankala sanoa kirjoituksen perusteella. Ei kun yritystä hommaan vaan ja pitkää pinnaa! Muista, että ulkoa et tule sisälle ennen kuin kakka on tehty...oma hermorakenne testiin vain!

      Elämää dobberin kanssa...kyllä luupäitä ovat ja varmasti viimeseen asti kokeilee, josko sinne sänkyyn saisi tulla! Älykkäitä koiria ja osaavat laittaa ihmistä 6-0 jos antaa mahdollisuuden siihen.

      • piupau86

        Aina kun ei ole mahdollisuutta juoksuttaa niin pitkään että jotain tulee..ei yksinkertaisesti kerkeä!!
        Olen tämän kuun ajan vielä kurssilla, jos se sitten sen takia kiukkuilee kun en ole päivällä kotona ja tekee sisälle mieluummin tms.?


    • ulos pissaamisesta

      ja kun pissaa sisälle, ei mitään kommenttia, ei edes kieltoa.
      Dobberi on luupää, mutta ei koira osaa v***uilla eikä näyttää keskaria.
      Tutkipa miten sinä reagoit kun se pissaa sisälle/ulos? Kun se pissaa ulos, menettekö heti sisälle? Silloin koira oppii nopeasti, että ulkoilun hauskuus loppuu heti, kun tekee pissat/kakat. Vie koira ulos AINA HETI kun se herää/on syönyt/on leikkinyt. Silloin ne hädät tulee todennäköisemmin. Kehu kun koira tekee ulos tarpeensa ja vaikka ala leikkimään sen kanssa palkaksi.
      Älä oleta että se ymmärtää sinua koska puhut sille ja sen kuuluu ymmärtää, se on eläin. Tee ulos pissaamisesta sen arvoista.

      • Nimetön

        Ei ihmislapsetkaa syntymästä asti mitään tiedä. Kärsivällisyyttä peliin


    • dobbeli..

      meil oli kans aluks jo ennestää kaks kissaa, kun meidän pikku dobberi saapu kotiin, mut heti kun ne sai rauhassa tutustua niin kyl meidän 9kk dobberi ja kissat pärjää keskenään aivan mainiosti.. =) että aikaa se vähän vaatii..

    • noviaskin

      meillä pentuna jahtasi. sitten otettiin käyttöön pet corrector ilmapainepumppu ja aina kun koira jahtasi kissaa/puri tiukka EI ja jos ei usko niin suihkaus EI.

    • mali

      Oisit ottanut asioista selvää ennen pennun hankintaa!! Että ihmiset voi olla tyhmiä!!!!!! Onko taas ostettu jostain paperiton piski eikä mitään neuvoja ja ohjeita ole annettu mukaan! En käsitä miten myydään koira hlölle jolla ei ole minkäänlaista käsitystä koiran pidosta ja kasvatuksesta. Mee ny hyvä ihminen johonkin pentukurssille missä sinut opetetaan käsittelemään pentua oikein, niin eiköhän ne hankaluudet ala selvitä kun itse opit tuntemaan ja lukemaan koiraasi.

      • diudi

        Hiukan vanha jo tämäkin juttu mut kiitos kumminkin kun olet jaksanut siitä huolimatta morkata..ja kiitos kysymästä..mulla on jo ennestään yksi koira


      • diudi
        diudi kirjoitti:

        Hiukan vanha jo tämäkin juttu mut kiitos kumminkin kun olet jaksanut siitä huolimatta morkata..ja kiitos kysymästä..mulla on jo ennestään yksi koira

        ja minulle ei ole tärkeää onko koira paperillinen vai paperiton..kunhan se saa hyvän kodin joten tee pinnaliset puudelin omistajat saatte minun puolesta painua sinne missä pippuri kasvaa.
        p.s. ja missähän olen väittänyt että en olis menossa mihinkään koirankoulutuskurssille?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe