9000 palapeli seinälle?

Nekku

Eli löytyiskös hyviä vinkkejä kuinka saisin 9000 palan palapelin "nätisti" seinälle? Mielessä oli, että teettäisin paksun pleksin päälle ja ison, tukevan pahvilevyn taakse, mutta mitenkäs kiinnitys? Millä saan levyn ja pleksin toisiinsa kiinni? Entäs seinälle?

Neuvoja kiitollisena odottaen...

7

4708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AlbinoRaven

      Et ole tarpeeksi isoihin taulunkehyksiin törmännyt? Ne ovat hyviä tuollaiseen. Eräällä ystävälläni on suuria palapelejä seinällä, voisin kysäistä häneltä miten hän on ne laittanut sinne.

    • nezzukka

      Mie oon monasti miettiny, suostuuko mikään yritys laminoimaan palapelejä...
      Kun esim painoyrityksillä ja teippausyrityksillä on isoja laminointikoneita.
      Että suostuiskohan kukaan siihen, että vaikka kontaktimuovilla laittaa palapelin takapuolelta yhteen ja sitten veisi laminoitavaksi. Toisaalta esim tuo sinun 9000-palainen pitäisi usiammassa osassa sinne viedä.

      Jos saat tietoa tästä asiasta, niin kerro, miekin mielelläni kuulisin :)

      • laitettiin näin kasaan

        Koottiin palapeli ison levyn päällä, käännettiin sitten enemmän kuin varovaisesti toisen levyn kanssa ympäri ja kiinnitettiin tausta kasaan kaksipuoleisella teipillä. taas varovainen käännös ja pintaan sprayattiin aika monta kerrosta suihkutettavaa kiinnitettä. Kehyksien mitta ja kuva taulustamme otettiin kehystämöön mukaan ja ammattilainen pätki rimat valmiiksi.
        Kotona sitten kasattiin loppuun ja laitettiin kiinnityslenkki taustalle.
        Hyvin on kasassa pysynyt viimeiset 5 vuotta seinällä


    • nammed.

      On 500 palan palapeli kehyksissä. Alettiin kokoamaan sopivan kokoiselle pahville ja jotkut palat sinitarroilla kiinni. Sitten vaan kehykset ostamaan ja naps palapeli pysyy paikallaan. Kehystysliikkeissä varmaan osataan neuvoa. :)

    • Nekku

      Kiitos vastaajille, näillä neuvoilla mennään eteenpäin!

      Palapeli on vielä vähän kesken, joten aikaa on vielä miettiä ja suunnitella, miten tuo seinällelaitto toteutetaan... mutta ei kai se auta muu kuin suunnata askeleet kohti kehystysliikettä. Olen kyllä aikaisemmin ostanut 1000 ja 1500 palan puzzleille ihan kaupasta puukehyksiä joissa on lasi päällä ja ne ovat kyllä toimineet ihan loistavasti. Tälle ysitonniselle on vaan vähän vaikeampi löytää valmiskehyksiä kun kokoa peliltä löytyy 193cm x 139cm. Tässä muuten kuva, mikäli jotakuta kiinnostaa :) :http://www.puzzlehouse.com/images/webpage/astrology9000.jpg

      • canis21

        mistäs olet noin hienon palapelin saanut hommattua? Tuollaista katselisi mielellään omallakin seinällä. :)


      • Ipe85

        Tänään sain itse tuon saman valmiiksi ja mietin itsekin kiinnitystä tuolle. Ensimmäinen kerros tapettiliimaa vedetty päälle (halvempaa kuin varsinaiset liimat)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe