Mistä saa 2-tahti bensaa?

asdfghjklbvcwert

Moro, sisko osti lapsilleen jonkin mönkijän joka käy 2-tahti bensalla, mutta mistä tätä 2-tahti bensaa saa? huoltoasemilta?

7

7852

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juu_

joo en kuule tiiä, mutta taitaa olla pikkusen väärä palsta...

• sherlock

Ihan oikealle palstalle tuli kysymyksensä esittämään, täällähän niitä 2-tahti-ihmisiä riittää.

En suosittele käyttämään huoltamoilta saatavaa 2-tahtibensaa suoraan, koska se on tarkoitettu pienkoneisiin, kuten moottorisahoihin. Osta itse normaalia bensaa huoltamolta ja sekoita siihen 2-tahtiöljyä (saa huoltamoilta) niin, että öljyä on seoksessa 2-3%. Ohjekirja varmaan kertoo sopivan öljymäärän, jos sellainen löytyy...

• mönkkärillä 4%
        sherlock kirjoitti:

Ihan oikealle palstalle tuli kysymyksensä esittämään, täällähän niitä 2-tahti-ihmisiä riittää.

En suosittele käyttämään huoltamoilta saatavaa 2-tahtibensaa suoraan, koska se on tarkoitettu pienkoneisiin, kuten moottorisahoihin. Osta itse normaalia bensaa huoltamolta ja sekoita siihen 2-tahtiöljyä (saa huoltamoilta) niin, että öljyä on seoksessa 2-3%. Ohjekirja varmaan kertoo sopivan öljymäärän, jos sellainen löytyy...

juu ite ajaisin kyl 4% seoxella mönkkärillä jaa mix pienempi kiinni leikkaamisen vaara kun on "rasvaista" toki karstottaa mut nuotios palaa putkesta karstatkin....muistaaxeni 10 litraan 4 desiä 2 tahti öilii ni ois 4% korjakkaa jos oon väärässä.....

• bensaa
        sherlock kirjoitti:

Mikäs muu 50 kuution kone on kuin pienkone?

Pienkonebensa on parempaa kuin tavallinen bensa, enneminkin näin päin että se on liian hyvää kallista päristellä jollain kinkkimönkiällä.

Pienkone bensa maksaa jotain 30 egee 5 lirthaa, jos ajaa vähän, niin suosittelen todella, mikäli vaan öljyn prosentit vastaa laitteen vaatimuksia.

Jos bensaa kuluu enemmän, niin sitten E95:sta mittarilta ja 2T öljyä sekaan vaadittu määrä.

Vinkkinä voin sanoa että pinekonebensaa kannattaa käyttää viimeisessä tankillisessa ennen talvi-/kesäsäilytykseen laittamista. Tavallinen bensa ei säily hyvin, talven jälkeen kone lähtee paljon paremmin käyniin kun tankissa on pienkonebensaa.

• pöhlevi

nuo kastahtimönkijät eivät kyllä ole mitään seosvoijeltuja, vaan öljyt laitettaan eri säiliöön

• Jep Jep

eikös se lasketa ett 9,6 L bensaa josta 4 dl öljyy muodostaa 4% siten tilavus yht 10L ?

• tankkauspisteen

näin keväällä Pohjanmaalla Kuortaneen Mäyrinkylän kyläkaupan pihalla. Kannatta sekoittaa se bensa itse sekä pitää öljypurkki mukana kun liikuskelee pitempiä reittejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6819
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1221
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      817
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      784
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      726
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe