Moro, sisko osti lapsilleen jonkin mönkijän joka käy 2-tahti bensalla, mutta mistä tätä 2-tahti bensaa saa? huoltoasemilta?
Mistä saa 2-tahti bensaa?
7
7852
Vastaukset
- juu_
joo en kuule tiiä, mutta taitaa olla pikkusen väärä palsta...
- sherlock
Ihan oikealle palstalle tuli kysymyksensä esittämään, täällähän niitä 2-tahti-ihmisiä riittää.
En suosittele käyttämään huoltamoilta saatavaa 2-tahtibensaa suoraan, koska se on tarkoitettu pienkoneisiin, kuten moottorisahoihin. Osta itse normaalia bensaa huoltamolta ja sekoita siihen 2-tahtiöljyä (saa huoltamoilta) niin, että öljyä on seoksessa 2-3%. Ohjekirja varmaan kertoo sopivan öljymäärän, jos sellainen löytyy... - mönkkärillä 4%
sherlock kirjoitti:
Ihan oikealle palstalle tuli kysymyksensä esittämään, täällähän niitä 2-tahti-ihmisiä riittää.
En suosittele käyttämään huoltamoilta saatavaa 2-tahtibensaa suoraan, koska se on tarkoitettu pienkoneisiin, kuten moottorisahoihin. Osta itse normaalia bensaa huoltamolta ja sekoita siihen 2-tahtiöljyä (saa huoltamoilta) niin, että öljyä on seoksessa 2-3%. Ohjekirja varmaan kertoo sopivan öljymäärän, jos sellainen löytyy...juu ite ajaisin kyl 4% seoxella mönkkärillä jaa mix pienempi kiinni leikkaamisen vaara kun on "rasvaista" toki karstottaa mut nuotios palaa putkesta karstatkin....muistaaxeni 10 litraan 4 desiä 2 tahti öilii ni ois 4% korjakkaa jos oon väärässä.....
- bensaa
sherlock kirjoitti:
En suosittele käyttämään huoltamoilta saatavaa 2-tahtibensaa suoraan, koska se on tarkoitettu pienkoneisiin, kuten moottorisahoihin. Osta itse normaalia bensaa huoltamolta ja sekoita siihen 2-tahtiöljyä (saa huoltamoilta) niin, että öljyä on seoksessa 2-3%. Ohjekirja varmaan kertoo sopivan öljymäärän, jos sellainen löytyy...Mikäs muu 50 kuution kone on kuin pienkone?
Pienkonebensa on parempaa kuin tavallinen bensa, enneminkin näin päin että se on liian hyvää kallista päristellä jollain kinkkimönkiällä.
Pienkone bensa maksaa jotain 30 egee 5 lirthaa, jos ajaa vähän, niin suosittelen todella, mikäli vaan öljyn prosentit vastaa laitteen vaatimuksia.
Jos bensaa kuluu enemmän, niin sitten E95:sta mittarilta ja 2T öljyä sekaan vaadittu määrä.
Vinkkinä voin sanoa että pinekonebensaa kannattaa käyttää viimeisessä tankillisessa ennen talvi-/kesäsäilytykseen laittamista. Tavallinen bensa ei säily hyvin, talven jälkeen kone lähtee paljon paremmin käyniin kun tankissa on pienkonebensaa.
- pöhlevi
nuo kastahtimönkijät eivät kyllä ole mitään seosvoijeltuja, vaan öljyt laitettaan eri säiliöön
- Jep Jep
eikös se lasketa ett 9,6 L bensaa josta 4 dl öljyy muodostaa 4% siten tilavus yht 10L ?
- tankkauspisteen
näin keväällä Pohjanmaalla Kuortaneen Mäyrinkylän kyläkaupan pihalla. Kannatta sekoittaa se bensa itse sekä pitää öljypurkki mukana kun liikuskelee pitempiä reittejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236819Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61817Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723