Saako Photoshopin psd-tiedostoja auki millään muulla ohjelmalla kuin Photoshopilla (esim. OpenSource)?
Entä, jos tallentaa Photoshopissa johonkin muuhun muotoon? Saako tasoja (layers) säilymään?
Tiedän, että GIMP avaa Photoshop-tiedostoja, mutta GIMPissä ei ole tarvittavia vektorityökaluja. Inkscape ei tunnu avaavan.
Kiitos vastauksista!
millä psd-tiedostot auki
4
834
Vastaukset
- ¨¨¨¨¨¨¨¨
hankala ymmärtää mitä olet hakemassa. Tietysti psd:t saa auki (näkymään) vaikka Irfanviewillä, mutta kysymyksesi loppuosan perusteella avaus ei olekaan ongelma, vaan etsit nimenomaan vektorigrafiikkaohjelmaa. Yksi sellainen olisi tietysti Adobe Illustrator. Open sourcesta en tiedä.
- kikixD
kiki xD
- kysymysouto
Ihan mielenkiinnosta. Mitä Photoshopissa on vektori puolella mitä Gimpissä ei pystyisi tekemään?
Tähän kun saadaan vastaus niin voidaankin sitten auttaa itse kysymyksessä.
Bittikuvalle nyt ei luonnollisestikaan hirveästi voi tehdä vektoreilla. Lähinnä mieleen tulee Illustrator ominaisuus trace joka muuntaa bittikuvan vektoriksi, (jokseenkin samannäköiseksi).
Ja vektori kynähän löytyy melkein kaikista kuvankäsittely ohjelmista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937858
- 403782
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321073Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281013Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10790Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749