Huippunopeus?

Jarski44

Tietääkö kukaan paljonko kulkee huippunopeutta
uusi Kawasaki 1400 ZZR. Onko maailman nopein
m-pyörä?
Terveisin, vedonlyöjä.

79

12690

Vastaukset

  • Kuule hei! Mietippä nyt vähän itsekkin. Jo saman valmistajan 10r ninjassa on parempi tehopaino suhde kun tossa matkalehmässä...

    • Mitähän tuo teho/paino-suhde lopulta vaikuttaakaan huippunopeuteen?

      Taitaa ilmanvastuksella olla suurempi rooli huipuissa kuin vierintävastuksen kautta vaikuttavalla massalla. Näin äkkiseltään voisi kuvitella 1400:ssa sen olevan pienempi kuskin kanssa ja kun ruutia hiukkasen enempi niin...


    • 1200 cc kirjoitti:

      Mitähän tuo teho/paino-suhde lopulta vaikuttaakaan huippunopeuteen?

      Taitaa ilmanvastuksella olla suurempi rooli huipuissa kuin vierintävastuksen kautta vaikuttavalla massalla. Näin äkkiseltään voisi kuvitella 1400:ssa sen olevan pienempi kuskin kanssa ja kun ruutia hiukkasen enempi niin...

      Tehopainosuhde juuri kertoo sen kuinka kovaa pyörällä on teoreettista päästä. Tuo zzr on matkapyörä, kyllä se kovaa kulkee jos joku haluaa koittaa mutta ei se missään huippunopeudessa pärjää täysveriselle supersport pyörälle. Oma luku sinänsä on sitten käytäntö, jossa joudutaan ajamaan muutakin kun suoraa. Taas zzr jää ominaisuuksiltaan pahasti jälkeen - ei toimi jarrutuksissa ja ei toimi mutkissa. Ei moottorintilavuudella ole tekemistä pyörän nopeuden kanssa.


    • mopomiäs kirjoitti:

      Tehopainosuhde juuri kertoo sen kuinka kovaa pyörällä on teoreettista päästä. Tuo zzr on matkapyörä, kyllä se kovaa kulkee jos joku haluaa koittaa mutta ei se missään huippunopeudessa pärjää täysveriselle supersport pyörälle. Oma luku sinänsä on sitten käytäntö, jossa joudutaan ajamaan muutakin kun suoraa. Taas zzr jää ominaisuuksiltaan pahasti jälkeen - ei toimi jarrutuksissa ja ei toimi mutkissa. Ei moottorintilavuudella ole tekemistä pyörän nopeuden kanssa.

      Kertookin, kun muut muuttujat ovat samat. Mutta zzr lienee aerodynamiikaltaan kuskin kanssa parempi jolloin huippuja kerää enemmän suuremman tehonsa myötä. Ilmanvastus kun kasvaa neliöllisesti nopeuden myötä ja lienee se hallitsevampi tekijä 300:n huitteissa kuin vierintävastus massan myötä... Koitas vaikkapa laskea...

      Ja jottei aivan mutulla mene niin maailmalla mittailleet nopeuksiakin: zzr 295.6 vs zx 286.6

      Ja aikana ennen nopeuden rajaamista 300:aan zx12:oista mitattu 308 ja busakin kulkenut peileittä 314, joten harvassa on superhypersportit, jotka ovat ohi pyrkimässä...


    • 1200 cc kirjoitti:

      Kertookin, kun muut muuttujat ovat samat. Mutta zzr lienee aerodynamiikaltaan kuskin kanssa parempi jolloin huippuja kerää enemmän suuremman tehonsa myötä. Ilmanvastus kun kasvaa neliöllisesti nopeuden myötä ja lienee se hallitsevampi tekijä 300:n huitteissa kuin vierintävastus massan myötä... Koitas vaikkapa laskea...

      Ja jottei aivan mutulla mene niin maailmalla mittailleet nopeuksiakin: zzr 295.6 vs zx 286.6

      Ja aikana ennen nopeuden rajaamista 300:aan zx12:oista mitattu 308 ja busakin kulkenut peileittä 314, joten harvassa on superhypersportit, jotka ovat ohi pyrkimässä...

      Ja suht' hyvin se matkalehmä näyttää varttimailinkin taittavan: zzr 10.3 vs zx 10.5...

      Tuolta voipi käydä kurkkimassa:
      http://www.motorcyclespecs.co.za/bikes/Kawasaki.htm


    • 1200 cc kirjoitti:

      Ja suht' hyvin se matkalehmä näyttää varttimailinkin taittavan: zzr 10.3 vs zx 10.5...

      Tuolta voipi käydä kurkkimassa:
      http://www.motorcyclespecs.co.za/bikes/Kawasaki.htm

      Tuolla esittämässäsi linkissä mitään tuollaista puhuttu. Mistäköhän muuten johtuu, että kilpapyörät ovat nykyisten supersport pyörien kaltaisia eikä matkalehmien kuten zzr?


    • 1200 cc kirjoitti:

      Ja suht' hyvin se matkalehmä näyttää varttimailinkin taittavan: zzr 10.3 vs zx 10.5...

      Tuolta voipi käydä kurkkimassa:
      http://www.motorcyclespecs.co.za/bikes/Kawasaki.htm

      pakari hiljentää aika vitusti kaarrenopeuksia painosta nyt puhumattakaan....


    • älä puhu paskaa kirjoitti:

      Tuolla esittämässäsi linkissä mitään tuollaista puhuttu. Mistäköhän muuten johtuu, että kilpapyörät ovat nykyisten supersport pyörien kaltaisia eikä matkalehmien kuten zzr?

      Standing 1/4 mile jne...
      Vai päteekö tässäkin se, mitä suurempi luku niin sitä parempi...


    • etkö tiedä, mitä enemmin kuutioita, sitä kovempaa kulkee. kaikki 14 kesäisethän sen tietää. kysy vaikka harrikka jätkiltä.


    • matkalehmä! http://www.lentokentta.info/ tuolta löytyy kohdasta ilmoittautuminen puhdasta faktaa. Vielä kun otetaan huomioon, että noi nopeudet on mitattu seisovalla lähdöllä mailin matkalla, niin todelliset huippunopeudet ovat vielä kovemmat. Ei siellä juuri tonnisia näy vaikka niillä on parempi tehopaino suhde, mikä sinun mielestä pitäisi ylivertainen etu. Toki alkupään pyörät ovat viritettyjä, mutta kyllä putkiviritteiset Busat ja Zetorit rajoitin poistettuna sen 200 mailia/h kulkee. Busat jopa todistetusti täällä suomessakin mailin matkalla. Jenkeissä suola-aavikkokisoissa pyöriin lisätään 50-100 kg lisäpainoa pidon parantamiseksi. Joten se siitä tehopainon vaikutuksesta huippunopeuteen.


    • 1200 cc kirjoitti:

      Kertookin, kun muut muuttujat ovat samat. Mutta zzr lienee aerodynamiikaltaan kuskin kanssa parempi jolloin huippuja kerää enemmän suuremman tehonsa myötä. Ilmanvastus kun kasvaa neliöllisesti nopeuden myötä ja lienee se hallitsevampi tekijä 300:n huitteissa kuin vierintävastus massan myötä... Koitas vaikkapa laskea...

      Ja jottei aivan mutulla mene niin maailmalla mittailleet nopeuksiakin: zzr 295.6 vs zx 286.6

      Ja aikana ennen nopeuden rajaamista 300:aan zx12:oista mitattu 308 ja busakin kulkenut peileittä 314, joten harvassa on superhypersportit, jotka ovat ohi pyrkimässä...

      !200 zzr rajoitettu 295 mut kun ottaa sen pois ni nopeus tuossa 320 huiput


  • nopein on joku aivan muu kuin sarjavalmisteiset,mutta muuten top 3= 1. Mv Agusta 2. Busa 3.ZZR, nopeuksina 1.312 km/h 2. 306 km/h 3. 196 km/h.

    • heh heh.. zetori alle 200.. tarkista tietosi!


  • Kyllä ZZR 1400 on tällä hetkellä huippunopeudessa
    voittaja. MV-Agustalle tosin kellotettu epävirallisesti 312. Lueppa viime syksyn Bike, jossa
    pyörät testattu. ZZR 298 km/h todellista nopeutta ja Busa 295 km / h. Ei pärjää R1 ym. jotka kulkevat sen
    270 - 280 km/h. Tämä on faktaa. Nämä "pikkupojat" jotka tällä "tietävät" ovat finninaamaisia paskiaisia!!

    • Juu, ei tosiaankaan pärjää tollanen raskas matkalehmä millekkään kunnon kyykkypyörälle. Ja ihan vitun varmasti jossain bike - lehdessä on asiaa testattu! Just juu. :) Valittavat että tuo pyörä ei käänny kurveihin kun on niin raskas. Varmaan tosi mukava hissutella mutkapätkillä jonkun kotilon perässä kun pyörä ei pysty parempaan. :)


    • enemmän kun tollanen lähinnä matkusteluun tarkoitettu pyörä. Ton pyörän ajo ominaisuudet on hyvä matkusteluun mutta ei kilpaa ajamiseen. Se ei siis ole mikään nopea pyörä. Huippunopeuteen en ota kantaa. Kukin saa esittää omat mutu heittonsa jos haluaa mutta tosiasia on se, että mitä kevyempi pyärä ja mitä tehokkaampi niin sen paremmin tulee huippujakin. Tuolla zzr:llä ei ole mikään kummoinen teho/paino suhde kuten ei ole muillakaan "matkasporteilla".


    • sporttipyörä kirjoitti:

      enemmän kun tollanen lähinnä matkusteluun tarkoitettu pyörä. Ton pyörän ajo ominaisuudet on hyvä matkusteluun mutta ei kilpaa ajamiseen. Se ei siis ole mikään nopea pyörä. Huippunopeuteen en ota kantaa. Kukin saa esittää omat mutu heittonsa jos haluaa mutta tosiasia on se, että mitä kevyempi pyärä ja mitä tehokkaampi niin sen paremmin tulee huippujakin. Tuolla zzr:llä ei ole mikään kummoinen teho/paino suhde kuten ei ole muillakaan "matkasporteilla".

      Elikkäs tuijotat vain ja ainoastaan teho/paino-suhdetta ja millään muulla ei väliä? Eli katteeton versio kulkee kovempaa kuin katteellinen versio samanlaisesta aiheesta, kun kerran omaa paremman teho/paino-suhteen...


    • vettä myllyyn... kirjoitti:

      Elikkäs tuijotat vain ja ainoastaan teho/paino-suhdetta ja millään muulla ei väliä? Eli katteeton versio kulkee kovempaa kuin katteellinen versio samanlaisesta aiheesta, kun kerran omaa paremman teho/paino-suhteen...

      teho per paino omaavat myös katteet. Ja nämä pyörät myös omaavat kuljettajan tiiviimmän asennon pyörään. Katsoppas sitä zzr:s takapenkkiä. Vertaa sitä sitten johonkin supersportpyörään. ZZr on MATKAPYÖRÄ, se ei ole kilpapyörä. ZZR on silti hyvä mutta häviää jokatapauksessa mille tahansa kilpaprätkälle niin kurveissa kuin suorallakin. Etkö katsellut viime sunnuntain moto gp:tä? Siellähän jo selostajakin totesi että 125 cc pyörä on nopeampi kurveissa kuin kisassa käytetty 800 cc pyörä. Kuutiotilavuus ei ratkaise. Ei varsinkaan tässä tapauksessa missä yrität kertoa jonkun matkasoffan olevan maailman nopein pyörä. Nauran itseni ulos tästä keskustelusta juuri nyt.


    • millä on parempi kirjoitti:

      teho per paino omaavat myös katteet. Ja nämä pyörät myös omaavat kuljettajan tiiviimmän asennon pyörään. Katsoppas sitä zzr:s takapenkkiä. Vertaa sitä sitten johonkin supersportpyörään. ZZr on MATKAPYÖRÄ, se ei ole kilpapyörä. ZZR on silti hyvä mutta häviää jokatapauksessa mille tahansa kilpaprätkälle niin kurveissa kuin suorallakin. Etkö katsellut viime sunnuntain moto gp:tä? Siellähän jo selostajakin totesi että 125 cc pyörä on nopeampi kurveissa kuin kisassa käytetty 800 cc pyörä. Kuutiotilavuus ei ratkaise. Ei varsinkaan tässä tapauksessa missä yrität kertoa jonkun matkasoffan olevan maailman nopein pyörä. Nauran itseni ulos tästä keskustelusta juuri nyt.

      Ilmanvastus on suurin yksittäinen tekijä mikä vaikuttaa kappaleen,tässä tapauksessa moottoripyörän huippunopeuteen.Tosin se alkaa vaikuttamaan tuntuvammin vasta nopeuden kasvaessa.Ilmanvastus nousee tosiaan nopeuden neliössä.Ihan perusjuttua fysikan tunneilta.Tehopainosuhde vaikutaa enemmän mm.kiihtyvyyteen.Ei huippunopeuteen!Pyörän pieni paino taas tekee siitä ketterämmän.Kaikki kolme suomen suurinta mp-lehteä uusimmissa numeroissaan koeajoi uuden Mv Agustan ja totesivat sen olevan tämän hetken sarjavalmisteisista pyöristä nopein.312km/h mitatulla nopeudella.Se miten kovin ZZR1400 kulkee ilman rajoitinta on jo toinen juttu. Ps.ZX10-Kawa ei ole vakiona koskaan ylittänyt 300:n nopeutta!!


    • TurbotON kirjoitti:

      Ilmanvastus on suurin yksittäinen tekijä mikä vaikuttaa kappaleen,tässä tapauksessa moottoripyörän huippunopeuteen.Tosin se alkaa vaikuttamaan tuntuvammin vasta nopeuden kasvaessa.Ilmanvastus nousee tosiaan nopeuden neliössä.Ihan perusjuttua fysikan tunneilta.Tehopainosuhde vaikutaa enemmän mm.kiihtyvyyteen.Ei huippunopeuteen!Pyörän pieni paino taas tekee siitä ketterämmän.Kaikki kolme suomen suurinta mp-lehteä uusimmissa numeroissaan koeajoi uuden Mv Agustan ja totesivat sen olevan tämän hetken sarjavalmisteisista pyöristä nopein.312km/h mitatulla nopeudella.Se miten kovin ZZR1400 kulkee ilman rajoitinta on jo toinen juttu. Ps.ZX10-Kawa ei ole vakiona koskaan ylittänyt 300:n nopeutta!!

      Katso nyt hyvä ihminen omalla silmälläsi noiden matkapyörien aerodynamiikkaa ja tule vasta sitten urputtamaan jostain ilmanvastuksesta. Matkapyörillähän se nimenomaan onkin se suurin ilmanvastus huonoin teho/paino suhde.


    • millä on parempi kirjoitti:

      teho per paino omaavat myös katteet. Ja nämä pyörät myös omaavat kuljettajan tiiviimmän asennon pyörään. Katsoppas sitä zzr:s takapenkkiä. Vertaa sitä sitten johonkin supersportpyörään. ZZr on MATKAPYÖRÄ, se ei ole kilpapyörä. ZZR on silti hyvä mutta häviää jokatapauksessa mille tahansa kilpaprätkälle niin kurveissa kuin suorallakin. Etkö katsellut viime sunnuntain moto gp:tä? Siellähän jo selostajakin totesi että 125 cc pyörä on nopeampi kurveissa kuin kisassa käytetty 800 cc pyörä. Kuutiotilavuus ei ratkaise. Ei varsinkaan tässä tapauksessa missä yrität kertoa jonkun matkasoffan olevan maailman nopein pyörä. Nauran itseni ulos tästä keskustelusta juuri nyt.

      Noista mutkaominaisuuksista tässä keskusteluketjussa ei kaiketi alunperin ollut kyse vaan puhtaasti mitä vehkeet kulkee suoraan...

      Naura itsesi näin aluksi vaikka todellisuuteen sieltä haavemaailmastas...


    • insinööri erkki kirjoitti:

      Katso nyt hyvä ihminen omalla silmälläsi noiden matkapyörien aerodynamiikkaa ja tule vasta sitten urputtamaan jostain ilmanvastuksesta. Matkapyörillähän se nimenomaan onkin se suurin ilmanvastus huonoin teho/paino suhde.

      Kyllähän 10:ssä itsessään pienempi otsapinta on, mutta koitappas saada kuljettaja tungettua kunnolla "piiloon" A4-kokoisen katteen taakse... Lienee se kuljettajan rooli kokonaisilmanvastuksessa aika merkittävä...


    • insinööri erkki kirjoitti:

      Katso nyt hyvä ihminen omalla silmälläsi noiden matkapyörien aerodynamiikkaa ja tule vasta sitten urputtamaan jostain ilmanvastuksesta. Matkapyörillähän se nimenomaan onkin se suurin ilmanvastus huonoin teho/paino suhde.

      Mistä lähtien XX1100,ZZR1400,Hayabusa,ZX12R ovat olleet MATKAPYÖRIÄ???????Kyllä ne lasketaan ihan sport/touring-pyöriksi.Hondan Gold wing,Yamahan XJ900 noin ihan esimerkiksi vaan ovat selviä MATKAPYÖRIÄ ja niiden ilmanvastuskerroin on jotain ihan muuta,kuin ym."muoviluotien"!Juuri näistä em.pyöristä kirjoitin,koska ne ovat vuosia "taistelleet"nopeimman pyörän tittelistä.Sopii lueskella ihan alan lehtiä joissa ko.pyöriä on esitelty.Ja yhteistä noille pyörille on juuri"persoonallinen"muotoilu.Mm.Hayabusan keula on esittelystään lähtien jakanut mielipiteet puolesta sekä vastaan.Ja Busan keulahan on muotoiltu sellaiseksi kuin se on juuri ILMANVASTUKSEN pienentämiseksi!!Vakiopyöriähän ei voida suunnitella samanlaisiksi/kokoisiksi kuin esim.Moto-gp-pyörät,koska niillä ajaa niin erikokoisia ihmisiä.Vakiopyörän kokohan on aina kompromissi.Pienikokoisella saavutetaan tarvitaessa pienempi ilmanvastus,mutta käytännössä MotoGp-pyörän kokoista ei kannata alkaa valmistamaan suurille käyttääjäjoukoille.
      Sinä voit kategoroida pyöriä ihan miten haluat,mutta kuten edellä kerroin,suurin vastus kovissa nopeuksissa moottoripyörissäkin on ILMANVASTUS!==> http://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmanvastus Olet tainnut nukkua koulussa kun et perusjuttuja ymmärrä!


    • insinööri erkki kirjoitti:

      Katso nyt hyvä ihminen omalla silmälläsi noiden matkapyörien aerodynamiikkaa ja tule vasta sitten urputtamaan jostain ilmanvastuksesta. Matkapyörillähän se nimenomaan onkin se suurin ilmanvastus huonoin teho/paino suhde.

      Tässä pienimuotoinen tutkielma ilmanvastuksen vaikutuksesta huippunopeuteen...

      http://www.sportrider.com/tech/146_0106_aero/

      300:n nopeuksissa n. 90% tehosta menee ilmanvastuksen voittamiseen, loput 10% muihin häviöihin kuten vierintävastukseen yms. Joten teho/paino-suhde ei ole se merkittävin asia huippunopeuksissa. Ja onhan tuossa 1400:ssa lähes 10% enemmän papua koneessakin kuin 10:ssä...


    • Itse lentokenttäajoja vakio Bussella kiertäneeni
      tiedän, että tuota maagista 300 km/h:n rajaa ei
      hätyyttele muut kuin Busat ja varman Kawan ZZR:n omistajat.(viime kesänä ei vielä Kawoja näkynyt)Radalla
      jään varmasti R1:lle ja jopa ZX 10:lle, mutta
      suoralla noilla vehkeillä ei ole mitään jakoa
      Busalle eikä ZZR 1400:lle. Jopa Blacbird jättää
      nämä pyörät huippunopeudessa, josta tämä "Jarski"
      alunperin kyseli. Katsokaa lentokenttäajojen tuloksia, sieltä selviää paljon..ja faktana!


    • TurbotOn kirjoitti:

      Mistä lähtien XX1100,ZZR1400,Hayabusa,ZX12R ovat olleet MATKAPYÖRIÄ???????Kyllä ne lasketaan ihan sport/touring-pyöriksi.Hondan Gold wing,Yamahan XJ900 noin ihan esimerkiksi vaan ovat selviä MATKAPYÖRIÄ ja niiden ilmanvastuskerroin on jotain ihan muuta,kuin ym."muoviluotien"!Juuri näistä em.pyöristä kirjoitin,koska ne ovat vuosia "taistelleet"nopeimman pyörän tittelistä.Sopii lueskella ihan alan lehtiä joissa ko.pyöriä on esitelty.Ja yhteistä noille pyörille on juuri"persoonallinen"muotoilu.Mm.Hayabusan keula on esittelystään lähtien jakanut mielipiteet puolesta sekä vastaan.Ja Busan keulahan on muotoiltu sellaiseksi kuin se on juuri ILMANVASTUKSEN pienentämiseksi!!Vakiopyöriähän ei voida suunnitella samanlaisiksi/kokoisiksi kuin esim.Moto-gp-pyörät,koska niillä ajaa niin erikokoisia ihmisiä.Vakiopyörän kokohan on aina kompromissi.Pienikokoisella saavutetaan tarvitaessa pienempi ilmanvastus,mutta käytännössä MotoGp-pyörän kokoista ei kannata alkaa valmistamaan suurille käyttääjäjoukoille.
      Sinä voit kategoroida pyöriä ihan miten haluat,mutta kuten edellä kerroin,suurin vastus kovissa nopeuksissa moottoripyörissäkin on ILMANVASTUS!==> http://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmanvastus Olet tainnut nukkua koulussa kun et perusjuttuja ymmärrä!

      Millä sinä meinasit voittaa sen ilmanvastuksen ellet pyörän teho/paino suhteella??? Kulkeeko esim 1000 hp ja 70 000 kilonen tankki sitten maailman koviten? Sillä kun on melkoinen massa ja huimasti tehoa. Älä viitsi olla pöljä. zzr:n ja muidenkin matkalehmien aerodynamiikka tulee hyvin kaukana takaapäin aitojen kyykkypyörien aerodynamiikkaan verrattuna. Taitaa jouko olla nyt uskonut vähän liikaa mainosmiesten puheisiin...


    • Busanisti-05 kirjoitti:

      Itse lentokenttäajoja vakio Bussella kiertäneeni
      tiedän, että tuota maagista 300 km/h:n rajaa ei
      hätyyttele muut kuin Busat ja varman Kawan ZZR:n omistajat.(viime kesänä ei vielä Kawoja näkynyt)Radalla
      jään varmasti R1:lle ja jopa ZX 10:lle, mutta
      suoralla noilla vehkeillä ei ole mitään jakoa
      Busalle eikä ZZR 1400:lle. Jopa Blacbird jättää
      nämä pyörät huippunopeudessa, josta tämä "Jarski"
      alunperin kyseli. Katsokaa lentokenttäajojen tuloksia, sieltä selviää paljon..ja faktana!

      http://www.lentokentta.info/

      zzr1100

      Hannu Piiroinen   Kawasaki ZZR 1100   271         271

      10r

      Petri Määttä   Kawasaki ZX-10R   293   297   294   297

      Että se siitä zzr:n nopeudesta...


    • ala-knaapi pesonen kirjoitti:

      http://www.lentokentta.info/

      zzr1100

      Hannu Piiroinen   Kawasaki ZZR 1100   271         271

      10r

      Petri Määttä   Kawasaki ZX-10R   293   297   294   297

      Että se siitä zzr:n nopeudesta...

      Marko Haataja   Suzuki GSX1300R Hayabusa      289   296      296

      Että sekin siitä hajabusasta....


    • fysiikan ope kirjoitti:

      Millä sinä meinasit voittaa sen ilmanvastuksen ellet pyörän teho/paino suhteella??? Kulkeeko esim 1000 hp ja 70 000 kilonen tankki sitten maailman koviten? Sillä kun on melkoinen massa ja huimasti tehoa. Älä viitsi olla pöljä. zzr:n ja muidenkin matkalehmien aerodynamiikka tulee hyvin kaukana takaapäin aitojen kyykkypyörien aerodynamiikkaan verrattuna. Taitaa jouko olla nyt uskonut vähän liikaa mainosmiesten puheisiin...

      Mitäs halvattua sillä massalla on tekemistä ilmanvastuksen kanssa???

      Massa vaikuttaa renkaan vierintävastuksen kautta, mutta kun 90% tehosta menee ilmanvastuksen voittamiseen niin sillä ei liene paljoakaan vaikutusta. Painoissa kun ei kuitenkaan niin suurta eroa ole kuskin kera...

      Lienee tosin liian paljon vaadittu, että kyseiset tiedot omin avuin etsisit, kuten myös keskusteluissa vilahtaneille pyörille mitattuja huippunopeuksia...


    • ala-knaapi pesonen kirjoitti:

      http://www.lentokentta.info/

      zzr1100

      Hannu Piiroinen   Kawasaki ZZR 1100   271         271

      10r

      Petri Määttä   Kawasaki ZX-10R   293   297   294   297

      Että se siitä zzr:n nopeudesta...

      Jospa hiukkasen vaivautuisit lukemaan tarkemmin...

      Kyseessä oli ZZR 1400 ja sen huippunopeus...


    • Ilmari Ilmavaiva kirjoitti:

      Mitäs halvattua sillä massalla on tekemistä ilmanvastuksen kanssa???

      Massa vaikuttaa renkaan vierintävastuksen kautta, mutta kun 90% tehosta menee ilmanvastuksen voittamiseen niin sillä ei liene paljoakaan vaikutusta. Painoissa kun ei kuitenkaan niin suurta eroa ole kuskin kera...

      Lienee tosin liian paljon vaadittu, että kyseiset tiedot omin avuin etsisit, kuten myös keskusteluissa vilahtaneille pyörille mitattuja huippunopeuksia...

      Ei tämä nyt mitään rakettitiedettä ole! Pelkän tehon tuijottaminen on itsensä huijausta koska ainoastaan sen tehon suhde painoon kertoo todellisen suorituskyvyn! Pyörässä voi olla tehoa vaikka kuinka mutta jos se painaa liikaa, niin ei se kyllä mihinkään kulje. Päivän selvä asia.


    • MC Heebo kirjoitti:

      Jospa hiukkasen vaivautuisit lukemaan tarkemmin...

      Kyseessä oli ZZR 1400 ja sen huippunopeus...

      ole sen nopeempi kun toi vanhempikaan


    • Busanisti-05 kirjoitti:

      Itse lentokenttäajoja vakio Bussella kiertäneeni
      tiedän, että tuota maagista 300 km/h:n rajaa ei
      hätyyttele muut kuin Busat ja varman Kawan ZZR:n omistajat.(viime kesänä ei vielä Kawoja näkynyt)Radalla
      jään varmasti R1:lle ja jopa ZX 10:lle, mutta
      suoralla noilla vehkeillä ei ole mitään jakoa
      Busalle eikä ZZR 1400:lle. Jopa Blacbird jättää
      nämä pyörät huippunopeudessa, josta tämä "Jarski"
      alunperin kyseli. Katsokaa lentokenttäajojen tuloksia, sieltä selviää paljon..ja faktana!

      Lentokenttäajoissa on vain se pointti,että siellä osa pyöristä ei ole enää vakioita.Eriasteisia virityksiä varmaan kaikissa.Kuvittelisin,että ketjunaloittaja tarkoitti vakiopyörää?! : )


    • insinörtti_________ kirjoitti:

      Ei tämä nyt mitään rakettitiedettä ole! Pelkän tehon tuijottaminen on itsensä huijausta koska ainoastaan sen tehon suhde painoon kertoo todellisen suorituskyvyn! Pyörässä voi olla tehoa vaikka kuinka mutta jos se painaa liikaa, niin ei se kyllä mihinkään kulje. Päivän selvä asia.

      Sulla on kyllä totaalisen kadoksissa ymmärrys mitä tulee ajoneuvojen ja tässä kohtaa moottoripyörän huippunopeuteen vaikuttavista tekijöistä.Aerodynamiikasta ja sen vaikutuksesta et varmasti ole kuullutkaan mutta pistetään nyt eräs linkki missä on suurimpia mitattuja nopeuksia moottoripyörille.Ja kyllä.Siinä ei paljoa näy tehopainosuhteeltaan parhaimpia olevia pyöriä(esim.10R,CBR1000)vaan juuri 12R:ää,Hayabusaa Blackbirdiä jne.Siis juuri niitä,joiden aerodynamiikka on suunniteltu maksimaalisiin nopeuksiin.


    • TurbotOn kirjoitti:

      Sulla on kyllä totaalisen kadoksissa ymmärrys mitä tulee ajoneuvojen ja tässä kohtaa moottoripyörän huippunopeuteen vaikuttavista tekijöistä.Aerodynamiikasta ja sen vaikutuksesta et varmasti ole kuullutkaan mutta pistetään nyt eräs linkki missä on suurimpia mitattuja nopeuksia moottoripyörille.Ja kyllä.Siinä ei paljoa näy tehopainosuhteeltaan parhaimpia olevia pyöriä(esim.10R,CBR1000)vaan juuri 12R:ää,Hayabusaa Blackbirdiä jne.Siis juuri niitä,joiden aerodynamiikka on suunniteltu maksimaalisiin nopeuksiin.

      Ja se linkki on tuossa ==> http://www.bikez.com/statistics/index.php


    • TurbotOn kirjoitti:

      Ja se linkki on tuossa ==> http://www.bikez.com/statistics/index.php

      Tuosta linkistä lainaten sport touring pyörä zzr(nopein zzr mitä tuon linkin takaa löytyi)

      285.00   Kawasaki ZZR 1100 1997

      Ja vastaavasti samaa linkkiä käyttäen mutta tietenkin sport - kohdasta napaten;

      290.00   Kawasaki ZX-9R Ninja 1998

      Linkit on ihan mukavia mutta kannattaa esittää vain sellaisia linkkejä jotka tukevat omaa argumentaatioita sensijaan että ne eivät tue.

      Huomaa myös, että tuollakin zzr on kategoriassa matkalehmät (sport touring) ja zx kategoriassa sport.


    • hukassa.... kirjoitti:

      Tuosta linkistä lainaten sport touring pyörä zzr(nopein zzr mitä tuon linkin takaa löytyi)

      285.00   Kawasaki ZZR 1100 1997

      Ja vastaavasti samaa linkkiä käyttäen mutta tietenkin sport - kohdasta napaten;

      290.00   Kawasaki ZX-9R Ninja 1998

      Linkit on ihan mukavia mutta kannattaa esittää vain sellaisia linkkejä jotka tukevat omaa argumentaatioita sensijaan että ne eivät tue.

      Huomaa myös, että tuollakin zzr on kategoriassa matkalehmät (sport touring) ja zx kategoriassa sport.

      Tässäpä tämä linkki toistamiseen. Josko se nyt menisi tajuntaan, jotta ZZR 1400:lle todellakin ilmoitettu suurempi huippunopeus kuin 10:lle...

      http://www.motorcyclespecs.co.za/bikes/Kawasaki.htm


    • hukassa.... kirjoitti:

      Tuosta linkistä lainaten sport touring pyörä zzr(nopein zzr mitä tuon linkin takaa löytyi)

      285.00   Kawasaki ZZR 1100 1997

      Ja vastaavasti samaa linkkiä käyttäen mutta tietenkin sport - kohdasta napaten;

      290.00   Kawasaki ZX-9R Ninja 1998

      Linkit on ihan mukavia mutta kannattaa esittää vain sellaisia linkkejä jotka tukevat omaa argumentaatioita sensijaan että ne eivät tue.

      Huomaa myös, että tuollakin zzr on kategoriassa matkalehmät (sport touring) ja zx kategoriassa sport.

      Et siis osaa lukea linkkejäkään.Valitse sieltä ensin topspeed.Sitten "all gategories".Ja kaikki vuosimallit. Sieltä aukeaa lista,jossa vm.2000 12R-Kawalle on mitattu 320km/h.Sitten muutama testitulos MV Agustalle yli 300:n nopeuksilla.Sitten tulee Hayabusaa jne.Eipä näy kärkipäässä paremmalla tehopainosuhteella olevia pyöriä!Ei pitäisi olla vaikeaa! Huomaa itse,että nimenomaan väitin,ettei ZZR eikä ZX-sarjan pyörät kuulu MATKAPYÖRIIN kuten SINÄ väitit. Ja vielä rautalangasta vääntäen,etten ole missään vaiheessa puhunut ZZR 1100:sta,vaan 1400:sta kuten ketjunaloittajakin!!


    • ala-knaapi pesonen kirjoitti:

      http://www.lentokentta.info/

      zzr1100

      Hannu Piiroinen   Kawasaki ZZR 1100   271         271

      10r

      Petri Määttä   Kawasaki ZX-10R   293   297   294   297

      Että se siitä zzr:n nopeudesta...

      Saatanan ääliö, eihän tolla vanhalla ZZR1100 ole
      mitään tekemistä 1400ZZR kanssa.
      Olet nuija!!!


    • Jaska Paska kirjoitti:

      Tässäpä tämä linkki toistamiseen. Josko se nyt menisi tajuntaan, jotta ZZR 1400:lle todellakin ilmoitettu suurempi huippunopeus kuin 10:lle...

      http://www.motorcyclespecs.co.za/bikes/Kawasaki.htm

      juu ei tuo 06 10r kule ku 274km/h kokeiltu tutkaan...


    • matkalehmä kirjoitti:

      Juu, ei tosiaankaan pärjää tollanen raskas matkalehmä millekkään kunnon kyykkypyörälle. Ja ihan vitun varmasti jossain bike - lehdessä on asiaa testattu! Just juu. :) Valittavat että tuo pyörä ei käänny kurveihin kun on niin raskas. Varmaan tosi mukava hissutella mutkapätkillä jonkun kotilon perässä kun pyörä ei pysty parempaan. :)

      kääntyy,ja jos ei käänny ,niin sillon on vetäjässä vika.luulen että kyseisessä pyörässä riittää ominaisuudet aika monelle.


    • Nimetön kirjoitti:

      kääntyy,ja jos ei käänny ,niin sillon on vetäjässä vika.luulen että kyseisessä pyörässä riittää ominaisuudet aika monelle.

      tohon edelliseen vielä , että OIKEET rata kuskit on asia erikseen.Luulen että niitä ei täältä löydy


    • millä on parempi kirjoitti:

      teho per paino omaavat myös katteet. Ja nämä pyörät myös omaavat kuljettajan tiiviimmän asennon pyörään. Katsoppas sitä zzr:s takapenkkiä. Vertaa sitä sitten johonkin supersportpyörään. ZZr on MATKAPYÖRÄ, se ei ole kilpapyörä. ZZR on silti hyvä mutta häviää jokatapauksessa mille tahansa kilpaprätkälle niin kurveissa kuin suorallakin. Etkö katsellut viime sunnuntain moto gp:tä? Siellähän jo selostajakin totesi että 125 cc pyörä on nopeampi kurveissa kuin kisassa käytetty 800 cc pyörä. Kuutiotilavuus ei ratkaise. Ei varsinkaan tässä tapauksessa missä yrität kertoa jonkun matkasoffan olevan maailman nopein pyörä. Nauran itseni ulos tästä keskustelusta juuri nyt.

      zzr-1100 on ollut 7 vuotena (ei tosin peräkkäisinä vuosina) maailman nopein sarjavalmisteinen moottoripyörä.


    • fysiikan ope kirjoitti:

      Millä sinä meinasit voittaa sen ilmanvastuksen ellet pyörän teho/paino suhteella??? Kulkeeko esim 1000 hp ja 70 000 kilonen tankki sitten maailman koviten? Sillä kun on melkoinen massa ja huimasti tehoa. Älä viitsi olla pöljä. zzr:n ja muidenkin matkalehmien aerodynamiikka tulee hyvin kaukana takaapäin aitojen kyykkypyörien aerodynamiikkaan verrattuna. Taitaa jouko olla nyt uskonut vähän liikaa mainosmiesten puheisiin...

      Missä koulussa on noin pöljiä puhuva ope,sääliksi käy oppilas raukkoja.


    • millä on parempi kirjoitti:

      teho per paino omaavat myös katteet. Ja nämä pyörät myös omaavat kuljettajan tiiviimmän asennon pyörään. Katsoppas sitä zzr:s takapenkkiä. Vertaa sitä sitten johonkin supersportpyörään. ZZr on MATKAPYÖRÄ, se ei ole kilpapyörä. ZZR on silti hyvä mutta häviää jokatapauksessa mille tahansa kilpaprätkälle niin kurveissa kuin suorallakin. Etkö katsellut viime sunnuntain moto gp:tä? Siellähän jo selostajakin totesi että 125 cc pyörä on nopeampi kurveissa kuin kisassa käytetty 800 cc pyörä. Kuutiotilavuus ei ratkaise. Ei varsinkaan tässä tapauksessa missä yrität kertoa jonkun matkasoffan olevan maailman nopein pyörä. Nauran itseni ulos tästä keskustelusta juuri nyt.

      Kaupan sporttipyörällä ei ole juuri mitään samaa kisapyörien kanssa. Hyvä muistaa sekin.


  • mitä tollasella huippunopeudella nyt edes tekee? enemmän se merkkaa kuinka pyörä kulkee mutkissa ja tulee sieltä ulos. huippunopeuksissa on eroja korkeintaan jotakin 5-15 km/h mutta kun radalle mennään niin tollanen pyärä on niiiiiiin HIDAS

    • Ostin tänä keväänä tuon 1400:n "matkalehmän" (entinen 12R Ninja) kaverilla Ninja 12 R ja kokeiltu on
      yöllisellä motarilla..230 jälkeen Ninja rupesi
      jäämään. 1400ZZR:n kulku rajoitettu 300 km/ h niin
      kuin ymmärtääkseni Busassakin. Täyttä sontaa, että
      joku ZX-10 jättäisi huipuissa nuo pyörät. Radalla
      toinen asia!


    • oma Kawa kirjoitti:

      Ostin tänä keväänä tuon 1400:n "matkalehmän" (entinen 12R Ninja) kaverilla Ninja 12 R ja kokeiltu on
      yöllisellä motarilla..230 jälkeen Ninja rupesi
      jäämään. 1400ZZR:n kulku rajoitettu 300 km/ h niin
      kuin ymmärtääkseni Busassakin. Täyttä sontaa, että
      joku ZX-10 jättäisi huipuissa nuo pyörät. Radalla
      toinen asia!

      Juuri näin se on.Jollain vain ei ole ymmärrystä fysiikanlakien päälle.Eikä ilmeisesti seuraa alan lehtiä ja keskusteluja esim.netissä. Radalla ZX10 on ylivoimainen ZZR:ään ja vaikka Busaan nähden.Siellä kun pienemmästä painosta ja siitä TEHOPAINOSUHTEESTA enemmän hyötyä.Mutta kun tavoitellaan erittäin suuria nopeuksia on suurin merkitys moottorin teholla ja aerodynamiikalla eli siis pienemmällä ilmanvastuksella! Kerrotaan nyt vielä,että omalla 2000-mallisella 12R-Kawalla ajoin myös öisellä motarilla 304km/h lainassa olevaan tutkaan.


    • TurbotOn kirjoitti:

      Juuri näin se on.Jollain vain ei ole ymmärrystä fysiikanlakien päälle.Eikä ilmeisesti seuraa alan lehtiä ja keskusteluja esim.netissä. Radalla ZX10 on ylivoimainen ZZR:ään ja vaikka Busaan nähden.Siellä kun pienemmästä painosta ja siitä TEHOPAINOSUHTEESTA enemmän hyötyä.Mutta kun tavoitellaan erittäin suuria nopeuksia on suurin merkitys moottorin teholla ja aerodynamiikalla eli siis pienemmällä ilmanvastuksella! Kerrotaan nyt vielä,että omalla 2000-mallisella 12R-Kawalla ajoin myös öisellä motarilla 304km/h lainassa olevaan tutkaan.

      minä jätin motarilla tollasen zzr kauas taakke 10 r. pyörää on vaan hieman ryyditetty ja ottaa sellasen 320km/h. eikä pakaritkaan raavi kurveissa asfalttia


    • Sinä ja sun matalavirtteiset..200 hv!! Revi siitä
      saatanan mopopoika!!


  • Jaaha, en minä mistään mitään tiiä, mutta hyvä sillä ZZR1100 on ajella matkaa tunnista toiseen 200-250km/h nopeuksia. Ei väsy eikä takapuoli kipeydy.

    • tähän ketjuun jos sinulla on 1100zzr Kawa?


    • Sama se täällä on mitä ja mihin kommentoi


  • Olette kaikki ihan naurettavia pellejä.

    • No kerro sinä meille pelleille jotain konkreettista tässä ketjussa keskustellusta asiasta!!?? Todista ettet itse kuulu meihin!!!


  • Näyttäisi että joillekin on tärkeämpää toisten kirjoittajien loukkaaminen kuin asiasta kirjoittaminen. Ovatko murrosikäisiä, krapulaisia, kateellisia vai luonnevikaisia?

    ZZR 1100 oli 90-luvulla useamman vuoden peräkkäin maailman nopein sarjavalmisteinen moottoripyörä. Myöhemmin Kawasaki ilmoitti ettei se enään kilpaile "maailman nopeimman pyörän tiitelistä". Kawasaki tällä hetkellä taitaa olla maailman kuudes / setsemäs nopein merkki.

  • Top 10 Fastest Bikes In The World 2013!
    Uploaded by ricciricci12345
    **NEW & updated version now available to view on link below...** (Thanks for all your feedback!) http://youtu.be/Zdwz7soZoJc Introducing...The Top 10 Fastest Bikes In The World 2013! 10 of the coolest & fastest motorbikes you can o


    • jammu1 kirjoitti:

      http://www.youtube.com/watch?v=m3QRePXzJD4

      Kivannäköinen video kyllä mutta todellisuuden kanssa sillä ei ole juurikaan tekemistä. Osa japseista oli rajoitettuja kun taas esim. Hayabusa oli vuosimallia joka ei vielä ollut huippunopeudeltaan rajoitettu. Turbiinipyörä tas ei ole oikeasti maantiekelpoinen eikä sarjatuotantopyörä. 1400ZZR löi samanikäisen Busan niin kiihdytyksessä kuin huipuissakin. Tämä siis rajoittimet poistettuina. No Youtubeen voi kuka tahansa laittaa mitä tahansa listoja omien mielipiteiden mukaan.


  • Kyllä kulkee. Ihan tarpeeksi!

  • Että niitä voidaan myydä EU:n alueella edelleen, niin niihin pitää asentaa ohjelmisto jolla rajoitetaan huippunopeus alle 300km/h. Siis niin ZZR kuin Bussikin. Molemmat menee reilusti yli 300 ilman rajoitinohjelmia. Ilman peilejä Bussi n. 330 ja ZZR melkein 350 hetkellisesti jos kuski kestää vetää. Silloin voi ajaa jo uuden Bemu M5 kanssa kilpaa moottoritiellä huipuissa. Siis kierrokset punarajalle. Merkkihuollossa eivät avaa ohjelmaa mutta muutama viripaja sen tekee.

  • Toisaalta taas tuollaisella irtosorapintaisella kylätiellä vanha Honda Transalp jättää molemmat kauas taakse.

  • Kulkee niin saatanasti. Kahella pyörällä.

  • viimeisin malli
    140kw/190hp ram air 147.2/200hp
    painoa 264kg
    0-100 2,9s
    0-200 7,8s
    varttimaili 10,3s

    Ja tuon kyseisen vempeleen omistajana voin sanoa et lähtee kuin muna mikrosta.

  • zzr 1100 vuosmalli 1991 ajettu maililla lappeenranann ilmailu päivillä 2016 syksyllä 324kmh +200mph.

  • Moro. Juu, huippunopeus on tärkeää ohituksissa ja varsinkin kiihtyvyys 60-160 välillä. Ajomukavuuteen vaikuttaa eniten leveä kate ja suuri pleksi. Eli Kawa 1100 ZZR on siinä loistavan hyvä, koska on sellainen "lehmä" Ei ole polvet märkänä sateella :)

  • Tuo minun "matkalehmä" taitaa ottaa 320 km/h ?
    Kawa 1100 ZZR 1993

  • Nyt ollaan vuodessa 2019.ja wikibediassa kawasaki zx12 r huippunopeus 350kmh.mistä moinen.19 vuotta kulunut pyörän valmistuksesta ja katsokaa aikoja esim varttimaili.onko pyörien kehitys mennyt ollenkaan eteenpäin.kun joka vuosi tulee uusia malleja ja aina vaan kuulemma nopeampia.taitaa olla vain myyntipuheita.kyllä se vaan niin on että fysiikan laki tuli vastaam jo 2000 luvun alussa.

    • ZX 12R otti todellista 298km/h. Jos ah niin harmillisia max 300km/h rajoituksia ei olisi otettu käyttöön pyörissä niin nopeimmat kelaisivat jo noin 350km/h lukemia todellista. Nyt ei kannata sellaisia kehitellä kun rajoitin vie hyödyn ja kauppa ei käy kun ostajilla on muuta mielessä.


    • mistä puhut. Olivat testanneet Kawasaki h2r ,siis se melkein kolmesataaheppainen turbopyörä jota ei ainakaan Suomessa saa edes kilpiin. Arvaas paljon sen saivat kulkemaan ja siinähän ei ole mitään rajoituksia. Vakiovälitystä harventamalla meni tuon 350km/h. 300km/h riittää 180hp,mutta siitä eteenpäin heppoja alkaa palamaan rajusti ilmanvastuksen voittamiseksi. Käytännössä tuo 350km/h vaatii pyörän ahtamisen joka ei ainakaan vielä ole yleistynyt moottoripyörissä enkä usko,että yleistyykään. Ennemmin tulee sähköpyörät sitten.


  • Ensinnäkin, "mitä välii!".

    Opettele kuitenkin ensin kirjoittamaan, etteivät Stora-Enson hevosetkin naura!
    Olen aikasemminkin "paimentanut" näitä Peruskoulun kesken jättäneitä tai
    niitä, jotka eivät ymmärrä verbaalisen ilmaisun tärkeyttä.
    Muutaman rivin kirjoituksessa on toistakymmentä virhettä! No mitä välii!
    Kannattaa siis kuitenkin panostaa tähän, koska tämä puute huomataan kyllä työpaikallakin.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

  1. Hengityssuoja, viruksia vastaan. Ihan pelleilyäkö?

    Kuulemma hengityssuojaimet ovat loppuneet niin apteekeista kuin tukkureiltakin, kertoo Hesari. "Hengityssuojaimet loppuivat tukkureilta ja monista ap
    Maailman menoa
    65
    2908
  2. Mä välitän susta

    edelleen paljon, sitä ei mikään koskaan muuta, enkä halua sulle mitään pahaa. Toivon että olet onnellinen. Itse tyydyn osaani ja yritän pärjätä näillä
    Ikävä
    55
    730
  3. Tiedät nainen itekin

    jos me ruvettas niin haluaisin; että oltais vain toisia varten. Sinusta en kyllä ole yhtään varma. :(
    Ikävä
    31
    527
  4. Seinäjoella jälleen kuolonkolari

    Kyllä eikö näitä teitä saada sellaiseen kuntoon, että ihmiset (jotka on pakotettu käymään töissä) voisivat taittaa taivaltaan ilman järjetöntä kuolema
    Seinäjoki
    6
    395