F 800 ST

missä

Missä ko. pyörät liikkuu, kun niitä ei näe liikenteessä vai onko ollut toimitusvaikeuksia.
Ois mielenkiintoinen peli, onko jollain kokemuksia vähän pitemmältä matkalta, miten istuu käteen ja miten soveltuu kahdelle.

6

1067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wanico

      Akelta, tai kauppiailta saat tietää montako niitä on myyty. Suurin toimitusvaikeus löytyy ostajien kukkarosta. Maahantuojalla on tavaraa varastossa. Moottoripyörä.org ja f800riders.org se on saanut käyttäjiltään hyvät arvostelut yksin ja kaksin ajossa. Hankin juuri 800 ässän enkä ole yhtä tyytyväinen kuin muut. Se vaatii rivinelos japsin/italon jälkeen aika paljon totuttelua. Puolisoni mukaan takana on mukavampaa kuin, gsx750f, buellin tai harrikan penkillä.

      • Harkinnut vaihtoa 800:een

        syynä? Kerro kokemuksistasi esim matka-ajossa kaksipäällä tavaroiden kanssa. Plus kaikki muutkin kokemukset otetaan kiitollsiuudella vastaan.


      • wanico
        Harkinnut vaihtoa 800:een kirjoitti:

        syynä? Kerro kokemuksistasi esim matka-ajossa kaksipäällä tavaroiden kanssa. Plus kaikki muutkin kokemukset otetaan kiitollsiuudella vastaan.

        No ei ässässä ole varsinaisesti mitään vikaa, kyse on hallintalaitteiden sijoitteluun tottumisesta. Varmaan vähän sama tilanne kun vaihtaa puhelimen merkkiä eikä meinaa löytää uudesta puhelimesta toimintoja. Laitetaan ensin pari kehua: 1) kone vääntää tasaisesti jo hyvin alhaisilla kierroksilla (rivinelosella olin tottunut nostamaan kierrokset 6.000 ja sitten ripeä ohitus 12.000) nyt vastaava tehdään kolmesta kuuteen tonniin.

        2) Ajoasento on 180 senttiselle todella hyvä, ei väsy ranteet, eikä nilkat ole vaihtaessa luonnottomassa koukussa. Satulassa ei puudu takamus ja kuski voi helposti vaihdella asentoa, sen "tankki" kyttyrän päällä voi jopa oikeasti loikoilla. Madalletulla (ja kapealla) satulalla pystyy myös lyhytjalkainen käsittelemään pyörää paikoitustilanteissa helposti.

        Suurin miinus minulle on hallintalaitteiden sijoittelu. Jos sinulla on jo BMW, niin sitten tuskin tulee ongelmia. Mutta esim. harrikan oikea/vasen vilkut on helpompi oppia (paras on tietysti perinteinen kaikki yhdellä peukalolla).

        Nyt pitkien väläytys on peukalolla (en koskaan muista ylös vai alas), kyllä etusormi oli parempi.

        Äänitorvi kyllä löytyy riittävän usein (aina kun yrittää sammuttaa vilkut), mutta hädän hetkellä olisi luonnollisempi "painaa torvea" kuin nostaa peukaloa...

        Miksi ajanoton kytkimet on trippimittarissa? Minusta luonnollisempi paikka olisi ajotietokone. Nyt vasemman käden joutuu irrottamaan tangosta kun tekee säätöjä.

        Nää on kaikki pieniä asioita jotka ärsyttää ennen kun ne oppii.

        Ai niin sokerina pohjalla:
        vaihde hyppää ylös ja alas vaihdettaessa vapaan yli todella helposti.
        Japseissa ei mene vauhdissa ykkönen silmään vahingossa. Kakkoselta ne saa aina ongelmitta vapaalle ja voi rauhassa rullia edessä odottaviin punaisiin. Nyt kun rullii, niin se pitää vapaalla ihmeellistä kolinaa. Kai ne bemun insinöörit on ajatellu, et aina ku pyörä liikkuu ni on oltava vaihde päällä?


      • Vaihtoa harkinnut ...
        wanico kirjoitti:

        No ei ässässä ole varsinaisesti mitään vikaa, kyse on hallintalaitteiden sijoitteluun tottumisesta. Varmaan vähän sama tilanne kun vaihtaa puhelimen merkkiä eikä meinaa löytää uudesta puhelimesta toimintoja. Laitetaan ensin pari kehua: 1) kone vääntää tasaisesti jo hyvin alhaisilla kierroksilla (rivinelosella olin tottunut nostamaan kierrokset 6.000 ja sitten ripeä ohitus 12.000) nyt vastaava tehdään kolmesta kuuteen tonniin.

        2) Ajoasento on 180 senttiselle todella hyvä, ei väsy ranteet, eikä nilkat ole vaihtaessa luonnottomassa koukussa. Satulassa ei puudu takamus ja kuski voi helposti vaihdella asentoa, sen "tankki" kyttyrän päällä voi jopa oikeasti loikoilla. Madalletulla (ja kapealla) satulalla pystyy myös lyhytjalkainen käsittelemään pyörää paikoitustilanteissa helposti.

        Suurin miinus minulle on hallintalaitteiden sijoittelu. Jos sinulla on jo BMW, niin sitten tuskin tulee ongelmia. Mutta esim. harrikan oikea/vasen vilkut on helpompi oppia (paras on tietysti perinteinen kaikki yhdellä peukalolla).

        Nyt pitkien väläytys on peukalolla (en koskaan muista ylös vai alas), kyllä etusormi oli parempi.

        Äänitorvi kyllä löytyy riittävän usein (aina kun yrittää sammuttaa vilkut), mutta hädän hetkellä olisi luonnollisempi "painaa torvea" kuin nostaa peukaloa...

        Miksi ajanoton kytkimet on trippimittarissa? Minusta luonnollisempi paikka olisi ajotietokone. Nyt vasemman käden joutuu irrottamaan tangosta kun tekee säätöjä.

        Nää on kaikki pieniä asioita jotka ärsyttää ennen kun ne oppii.

        Ai niin sokerina pohjalla:
        vaihde hyppää ylös ja alas vaihdettaessa vapaan yli todella helposti.
        Japseissa ei mene vauhdissa ykkönen silmään vahingossa. Kakkoselta ne saa aina ongelmitta vapaalle ja voi rauhassa rullia edessä odottaviin punaisiin. Nyt kun rullii, niin se pitää vapaalla ihmeellistä kolinaa. Kai ne bemun insinöörit on ajatellu, et aina ku pyörä liikkuu ni on oltava vaihde päällä?

        Itselläni on bemun roadster 850, joten namikkakoordinaatio on hanskassa. Tosi tanakka ja vakaa peli myös matka-ajossa.

        Siis vaihtoajatus on bemuun mutta en halua sijoittaa "koko omaisuutta" eli japsipyörän hinnalla pitää ostos lähteä.

        Eli tärkein pointti vielä: 800:n matka-ajokokemukset?

        Ja kiitos vielä todella asiallisesta vastauksesta!


      • wanico
        Vaihtoa harkinnut ... kirjoitti:

        Itselläni on bemun roadster 850, joten namikkakoordinaatio on hanskassa. Tosi tanakka ja vakaa peli myös matka-ajossa.

        Siis vaihtoajatus on bemuun mutta en halua sijoittaa "koko omaisuutta" eli japsipyörän hinnalla pitää ostos lähteä.

        Eli tärkein pointti vielä: 800:n matka-ajokokemukset?

        Ja kiitos vielä todella asiallisesta vastauksesta!

        "eli japsipyörän hinnalla pitää ostos lähteä." Jos saat omasi myytyä suoraan, niin minun kelt. 06/7500 km on 2-4 viikon päästä myynnissä.

        Eli tärkein pointti vielä: 800:n matka-ajokokemukset? Kuten sanottu ajon aikana todella helppo vaihdella ajoasentoa. Eka "kyykkä" jossa oikeesti on ergonominen ajoasento. Sitä voi ajaa edessä pystystä kun enduroa, eikä ranteet väsy. Tai keskellä "normaalissa" ajoasennossa, sokerina pohjalla takamus taakse, "kyttyrälle" makaamaan ja kyynerpäät lepää omien polvien päällä. Mahtaa olla sairaan tyhmän näköistä mutta oikeesti rentouttava kokemus. Myös kaks päällä taittuu nätisti kurveihin ja vääntää kun turbodiesel, ei tarvetta pykältää jo ei itse halua.

        Ja kiitos vielä todella asiallisesta vastauksesta!

        Eipä mitään, tää oli mulle terapiaa kun sai purkaa pahaa mieltä. Ei niillä bemun insinööreillä autopuolella ole vastaavaa pakkomiellettä keksiä joka instrumentille uusi sijoituspaikka.


    • bemarif800st

      Joo eipä ole tullut vastaan kun yhden ainoan kerran,tiedä häntä missä ne ovat. Pari pohjoisen reissua takana enkä muuta voi todeta kun että on aivan mainio peli ajella. Kaks päällä ajamisesta ei ole kokemusta mutta yhtä henkilöä vie ainakin kiitettävästi,todellinen laiskan vaihtajan pyörä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe