F 800 ST

missä

Missä ko. pyörät liikkuu, kun niitä ei näe liikenteessä vai onko ollut toimitusvaikeuksia.
Ois mielenkiintoinen peli, onko jollain kokemuksia vähän pitemmältä matkalta, miten istuu käteen ja miten soveltuu kahdelle.

6

1052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wanico

      Akelta, tai kauppiailta saat tietää montako niitä on myyty. Suurin toimitusvaikeus löytyy ostajien kukkarosta. Maahantuojalla on tavaraa varastossa. Moottoripyörä.org ja f800riders.org se on saanut käyttäjiltään hyvät arvostelut yksin ja kaksin ajossa. Hankin juuri 800 ässän enkä ole yhtä tyytyväinen kuin muut. Se vaatii rivinelos japsin/italon jälkeen aika paljon totuttelua. Puolisoni mukaan takana on mukavampaa kuin, gsx750f, buellin tai harrikan penkillä.

      • Harkinnut vaihtoa 800:een

        syynä? Kerro kokemuksistasi esim matka-ajossa kaksipäällä tavaroiden kanssa. Plus kaikki muutkin kokemukset otetaan kiitollsiuudella vastaan.


      • wanico
        Harkinnut vaihtoa 800:een kirjoitti:

        syynä? Kerro kokemuksistasi esim matka-ajossa kaksipäällä tavaroiden kanssa. Plus kaikki muutkin kokemukset otetaan kiitollsiuudella vastaan.

        No ei ässässä ole varsinaisesti mitään vikaa, kyse on hallintalaitteiden sijoitteluun tottumisesta. Varmaan vähän sama tilanne kun vaihtaa puhelimen merkkiä eikä meinaa löytää uudesta puhelimesta toimintoja. Laitetaan ensin pari kehua: 1) kone vääntää tasaisesti jo hyvin alhaisilla kierroksilla (rivinelosella olin tottunut nostamaan kierrokset 6.000 ja sitten ripeä ohitus 12.000) nyt vastaava tehdään kolmesta kuuteen tonniin.

        2) Ajoasento on 180 senttiselle todella hyvä, ei väsy ranteet, eikä nilkat ole vaihtaessa luonnottomassa koukussa. Satulassa ei puudu takamus ja kuski voi helposti vaihdella asentoa, sen "tankki" kyttyrän päällä voi jopa oikeasti loikoilla. Madalletulla (ja kapealla) satulalla pystyy myös lyhytjalkainen käsittelemään pyörää paikoitustilanteissa helposti.

        Suurin miinus minulle on hallintalaitteiden sijoittelu. Jos sinulla on jo BMW, niin sitten tuskin tulee ongelmia. Mutta esim. harrikan oikea/vasen vilkut on helpompi oppia (paras on tietysti perinteinen kaikki yhdellä peukalolla).

        Nyt pitkien väläytys on peukalolla (en koskaan muista ylös vai alas), kyllä etusormi oli parempi.

        Äänitorvi kyllä löytyy riittävän usein (aina kun yrittää sammuttaa vilkut), mutta hädän hetkellä olisi luonnollisempi "painaa torvea" kuin nostaa peukaloa...

        Miksi ajanoton kytkimet on trippimittarissa? Minusta luonnollisempi paikka olisi ajotietokone. Nyt vasemman käden joutuu irrottamaan tangosta kun tekee säätöjä.

        Nää on kaikki pieniä asioita jotka ärsyttää ennen kun ne oppii.

        Ai niin sokerina pohjalla:
        vaihde hyppää ylös ja alas vaihdettaessa vapaan yli todella helposti.
        Japseissa ei mene vauhdissa ykkönen silmään vahingossa. Kakkoselta ne saa aina ongelmitta vapaalle ja voi rauhassa rullia edessä odottaviin punaisiin. Nyt kun rullii, niin se pitää vapaalla ihmeellistä kolinaa. Kai ne bemun insinöörit on ajatellu, et aina ku pyörä liikkuu ni on oltava vaihde päällä?


      • Vaihtoa harkinnut ...
        wanico kirjoitti:

        No ei ässässä ole varsinaisesti mitään vikaa, kyse on hallintalaitteiden sijoitteluun tottumisesta. Varmaan vähän sama tilanne kun vaihtaa puhelimen merkkiä eikä meinaa löytää uudesta puhelimesta toimintoja. Laitetaan ensin pari kehua: 1) kone vääntää tasaisesti jo hyvin alhaisilla kierroksilla (rivinelosella olin tottunut nostamaan kierrokset 6.000 ja sitten ripeä ohitus 12.000) nyt vastaava tehdään kolmesta kuuteen tonniin.

        2) Ajoasento on 180 senttiselle todella hyvä, ei väsy ranteet, eikä nilkat ole vaihtaessa luonnottomassa koukussa. Satulassa ei puudu takamus ja kuski voi helposti vaihdella asentoa, sen "tankki" kyttyrän päällä voi jopa oikeasti loikoilla. Madalletulla (ja kapealla) satulalla pystyy myös lyhytjalkainen käsittelemään pyörää paikoitustilanteissa helposti.

        Suurin miinus minulle on hallintalaitteiden sijoittelu. Jos sinulla on jo BMW, niin sitten tuskin tulee ongelmia. Mutta esim. harrikan oikea/vasen vilkut on helpompi oppia (paras on tietysti perinteinen kaikki yhdellä peukalolla).

        Nyt pitkien väläytys on peukalolla (en koskaan muista ylös vai alas), kyllä etusormi oli parempi.

        Äänitorvi kyllä löytyy riittävän usein (aina kun yrittää sammuttaa vilkut), mutta hädän hetkellä olisi luonnollisempi "painaa torvea" kuin nostaa peukaloa...

        Miksi ajanoton kytkimet on trippimittarissa? Minusta luonnollisempi paikka olisi ajotietokone. Nyt vasemman käden joutuu irrottamaan tangosta kun tekee säätöjä.

        Nää on kaikki pieniä asioita jotka ärsyttää ennen kun ne oppii.

        Ai niin sokerina pohjalla:
        vaihde hyppää ylös ja alas vaihdettaessa vapaan yli todella helposti.
        Japseissa ei mene vauhdissa ykkönen silmään vahingossa. Kakkoselta ne saa aina ongelmitta vapaalle ja voi rauhassa rullia edessä odottaviin punaisiin. Nyt kun rullii, niin se pitää vapaalla ihmeellistä kolinaa. Kai ne bemun insinöörit on ajatellu, et aina ku pyörä liikkuu ni on oltava vaihde päällä?

        Itselläni on bemun roadster 850, joten namikkakoordinaatio on hanskassa. Tosi tanakka ja vakaa peli myös matka-ajossa.

        Siis vaihtoajatus on bemuun mutta en halua sijoittaa "koko omaisuutta" eli japsipyörän hinnalla pitää ostos lähteä.

        Eli tärkein pointti vielä: 800:n matka-ajokokemukset?

        Ja kiitos vielä todella asiallisesta vastauksesta!


      • wanico
        Vaihtoa harkinnut ... kirjoitti:

        Itselläni on bemun roadster 850, joten namikkakoordinaatio on hanskassa. Tosi tanakka ja vakaa peli myös matka-ajossa.

        Siis vaihtoajatus on bemuun mutta en halua sijoittaa "koko omaisuutta" eli japsipyörän hinnalla pitää ostos lähteä.

        Eli tärkein pointti vielä: 800:n matka-ajokokemukset?

        Ja kiitos vielä todella asiallisesta vastauksesta!

        "eli japsipyörän hinnalla pitää ostos lähteä." Jos saat omasi myytyä suoraan, niin minun kelt. 06/7500 km on 2-4 viikon päästä myynnissä.

        Eli tärkein pointti vielä: 800:n matka-ajokokemukset? Kuten sanottu ajon aikana todella helppo vaihdella ajoasentoa. Eka "kyykkä" jossa oikeesti on ergonominen ajoasento. Sitä voi ajaa edessä pystystä kun enduroa, eikä ranteet väsy. Tai keskellä "normaalissa" ajoasennossa, sokerina pohjalla takamus taakse, "kyttyrälle" makaamaan ja kyynerpäät lepää omien polvien päällä. Mahtaa olla sairaan tyhmän näköistä mutta oikeesti rentouttava kokemus. Myös kaks päällä taittuu nätisti kurveihin ja vääntää kun turbodiesel, ei tarvetta pykältää jo ei itse halua.

        Ja kiitos vielä todella asiallisesta vastauksesta!

        Eipä mitään, tää oli mulle terapiaa kun sai purkaa pahaa mieltä. Ei niillä bemun insinööreillä autopuolella ole vastaavaa pakkomiellettä keksiä joka instrumentille uusi sijoituspaikka.


    • bemarif800st

      Joo eipä ole tullut vastaan kun yhden ainoan kerran,tiedä häntä missä ne ovat. Pari pohjoisen reissua takana enkä muuta voi todeta kun että on aivan mainio peli ajella. Kaks päällä ajamisesta ei ole kokemusta mutta yhtä henkilöä vie ainakin kiitettävästi,todellinen laiskan vaihtajan pyörä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1945
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe