Rauhoitusajat

Aikataulut

Mitenkäs asia lienee kun tuossa meijän pellolla on luvan kanssa pyytäneet supikoiria ja kettuja haaskalta kun siihen luvan annoimme.

Nyt sitten aikaa sitten se touhu hiljeni ja kysyin pyytäjiltä että miks ja ne vastas et rauhotusaika emälle ja poikasille olikos se nyt elokuun alkuun.

MUTTA, näkyypä kossit vievän tuonne kalaa yms ja viimeyönä kyttäsivät ja ampuivatkin kolmesti.

No kun asiasta mainihin niin kossit tuumas että joo ei rauhoitusaika ole ohi mutta ukkopuolisia supia saatiin kaksi ja ukkopuolinen kettu ja niitä saa ampua. Tuumasin et hyvä ku ei niitä emoja.

Mitenkäs ihmeessä poijjaat voi nähä onko ne ukkoja vai akkoja. Nyt vasta hokasin jälkikäteen. Seuraavalla kerralla kysyn itse asianomasilta mutta nyt en 2vk pysty kun poijjaat ei siellä kule kahteen viikkoon.

Kuoleekohan siinä sitten poikaset jos ne emän ampuu? Olen hyvilläni että ne niitä tappaa kun tuppaavat kuleksimaan komposteilla ja roskiksilla ja jopa kukkapenkistä kananpaskaa hakevat mutta eihän se oikein ole jos poikanen kitumalla joutuu kuoleen ku ei ruokaa saa ja emä on ammuttu...

Itse en metästä ja saanähä joutuuko tuonkin homman kieltämään kun rauhotusajalla ampuvvat ikävä kyllä.

4

1120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sabomnim

Taitaa tällä hetkellä poikaset seurailla emäänsä. Että sillä perusteella yksittäiset ketut/ supit saattaa olla kolleja. Jotkut rullaa koiralla myös pesiä kesällä saavat paljon ketun ja supikoiran pentuja saaliiksi. Itse metsästän myös paljon.Enemmän kyllä kanalintuja syksysin. En oikein ymmärrä miksi ampua ja tappaa kesällä petoja turkitkin on niin hyvässä kunnossa. Itse en edes ammu kevät kaurista vaikka siihen on mahdollisuus. Mielestäni riista/turkis eläimet saisi viettää kesän rauhassa. Mutta laki sallii myös kesäpyynnin Emää jota pennut seuraa ei saa tappaa. Näin sanoo laki !

• pienpetopyytäjä

olen innokas niin sanottu pienpeto pyytäjä. Minun oma rauhoitus aikani alkaa viimeistään huhtikuun puolessa välissä, sen jälkeen en ammu enkä pidä loukkuja vireessä, kunnioitan riistaa niin paljon että annan pesimä rauhan. kaikille eläimille pitäisi suoda lainkin puitteissa pesimä rauha. Ja syksyllä ehkä syyskuun alussa ois kohtuullinen aika sallia pyynti, rauhoitus pitäisi olla kaikilla myös uroksilla ja niin sanoitulla yksinäisillä naarailla, naarashan on yksinäinen kun poikasret on tapettu! En metsästäjänä kannata nykyistä lakia!

• pyynti on
        pienpetopyytäjä kirjoitti:

olen innokas niin sanottu pienpeto pyytäjä. Minun oma rauhoitus aikani alkaa viimeistään huhtikuun puolessa välissä, sen jälkeen en ammu enkä pidä loukkuja vireessä, kunnioitan riistaa niin paljon että annan pesimä rauhan. kaikille eläimille pitäisi suoda lainkin puitteissa pesimä rauha. Ja syksyllä ehkä syyskuun alussa ois kohtuullinen aika sallia pyynti, rauhoitus pitäisi olla kaikilla myös uroksilla ja niin sanoitulla yksinäisillä naarailla, naarashan on yksinäinen kun poikasret on tapettu! En metsästäjänä kannata nykyistä lakia!

riistanhoidollisesti turhaa.Mut huvikseen saa jokainen pyytää mitä lystää.

• rauhaa..
        pyynti on kirjoitti:

riistanhoidollisesti turhaa.Mut huvikseen saa jokainen pyytää mitä lystää.

...kannatan minäkin. Syksyllä ja talvella tulee kkoiralla metästettyä kettuja ja syksyllä supeja(nyt on monena talvena ollu lämpösiä aikoja ja supejakin koira on napsinut) parikymmentä/kausi.
        Huhtikuun viimonen päivä vielä käydään metällä, vaikka sitten vaan tulistelemassa, mutta sillä lailla lopetellaan, koirakin tietää että loma alkaa kun on lopetusrutiinit aina samanlaiset. Loukut otan kesäks myös pois.
        Ens kuun alussa kattellaan taas kettua ristikon lävitte.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1559
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      68
      1352
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      217
      1323
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      231
      1291
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1100
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1059
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1009
    8. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      973
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      89
      950
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      848
    Aihe