Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Rauhoitusajat

Aikataulut

Mitenkäs asia lienee kun tuossa meijän pellolla on luvan kanssa pyytäneet supikoiria ja kettuja haaskalta kun siihen luvan annoimme.

Nyt sitten aikaa sitten se touhu hiljeni ja kysyin pyytäjiltä että miks ja ne vastas et rauhotusaika emälle ja poikasille olikos se nyt elokuun alkuun.

MUTTA, näkyypä kossit vievän tuonne kalaa yms ja viimeyönä kyttäsivät ja ampuivatkin kolmesti.

No kun asiasta mainihin niin kossit tuumas että joo ei rauhoitusaika ole ohi mutta ukkopuolisia supia saatiin kaksi ja ukkopuolinen kettu ja niitä saa ampua. Tuumasin et hyvä ku ei niitä emoja.

Mitenkäs ihmeessä poijjaat voi nähä onko ne ukkoja vai akkoja. Nyt vasta hokasin jälkikäteen. Seuraavalla kerralla kysyn itse asianomasilta mutta nyt en 2vk pysty kun poijjaat ei siellä kule kahteen viikkoon.

Kuoleekohan siinä sitten poikaset jos ne emän ampuu? Olen hyvilläni että ne niitä tappaa kun tuppaavat kuleksimaan komposteilla ja roskiksilla ja jopa kukkapenkistä kananpaskaa hakevat mutta eihän se oikein ole jos poikanen kitumalla joutuu kuoleen ku ei ruokaa saa ja emä on ammuttu...

Itse en metästä ja saanähä joutuuko tuonkin homman kieltämään kun rauhotusajalla ampuvvat ikävä kyllä.

4

1085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sabomnim

      Taitaa tällä hetkellä poikaset seurailla emäänsä. Että sillä perusteella yksittäiset ketut/ supit saattaa olla kolleja. Jotkut rullaa koiralla myös pesiä kesällä saavat paljon ketun ja supikoiran pentuja saaliiksi. Itse metsästän myös paljon.Enemmän kyllä kanalintuja syksysin. En oikein ymmärrä miksi ampua ja tappaa kesällä petoja turkitkin on niin hyvässä kunnossa. Itse en edes ammu kevät kaurista vaikka siihen on mahdollisuus. Mielestäni riista/turkis eläimet saisi viettää kesän rauhassa. Mutta laki sallii myös kesäpyynnin Emää jota pennut seuraa ei saa tappaa. Näin sanoo laki !

      • pienpetopyytäjä

        olen innokas niin sanottu pienpeto pyytäjä. Minun oma rauhoitus aikani alkaa viimeistään huhtikuun puolessa välissä, sen jälkeen en ammu enkä pidä loukkuja vireessä, kunnioitan riistaa niin paljon että annan pesimä rauhan. kaikille eläimille pitäisi suoda lainkin puitteissa pesimä rauha. Ja syksyllä ehkä syyskuun alussa ois kohtuullinen aika sallia pyynti, rauhoitus pitäisi olla kaikilla myös uroksilla ja niin sanoitulla yksinäisillä naarailla, naarashan on yksinäinen kun poikasret on tapettu! En metsästäjänä kannata nykyistä lakia!


      • pyynti on
        pienpetopyytäjä kirjoitti:

        olen innokas niin sanottu pienpeto pyytäjä. Minun oma rauhoitus aikani alkaa viimeistään huhtikuun puolessa välissä, sen jälkeen en ammu enkä pidä loukkuja vireessä, kunnioitan riistaa niin paljon että annan pesimä rauhan. kaikille eläimille pitäisi suoda lainkin puitteissa pesimä rauha. Ja syksyllä ehkä syyskuun alussa ois kohtuullinen aika sallia pyynti, rauhoitus pitäisi olla kaikilla myös uroksilla ja niin sanoitulla yksinäisillä naarailla, naarashan on yksinäinen kun poikasret on tapettu! En metsästäjänä kannata nykyistä lakia!

        riistanhoidollisesti turhaa.Mut huvikseen saa jokainen pyytää mitä lystää.


      • rauhaa..
        pyynti on kirjoitti:

        riistanhoidollisesti turhaa.Mut huvikseen saa jokainen pyytää mitä lystää.

        ...kannatan minäkin. Syksyllä ja talvella tulee kkoiralla metästettyä kettuja ja syksyllä supeja(nyt on monena talvena ollu lämpösiä aikoja ja supejakin koira on napsinut) parikymmentä/kausi.
        Huhtikuun viimonen päivä vielä käydään metällä, vaikka sitten vaan tulistelemassa, mutta sillä lailla lopetellaan, koirakin tietää että loma alkaa kun on lopetusrutiinit aina samanlaiset. Loukut otan kesäks myös pois.
        Ens kuun alussa kattellaan taas kettua ristikon lävitte.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2087
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      19
      1677
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1433
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1348
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe