Macbook ja opera..

burriliini

Moi! Juuh mulla on selaimena toi opera ja jotenkin se on ruvennut tökkii! Olen kokeillut myös safarilla ja firefoxil surffata ja sama homma niiden kanssa. Sivut kestää aueta 3 viikkoa :) liitymän nopeus mulla on 1/1 joten ei pitäis tökkiä kyllä. Voiko se vaikuttaa jotenkin kun tässä talossa on noita langattomia verkkoja tosi monta, ainakin 8 verkkoa tää mun kone löytää? Pitääkö sitä jotain kanavaa vaihtaa tai jotain? Olen niin avuton näissä tietokone hommissa.

9

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jason-blue

      Miten sun MB liittyy nettiin. Piuhalla vai Airportilla.

      Jos menee langattomasti, niin meneehän se varmasti sun tukiaseman kautta?

      Järjestelmäasetukset -> Verkko -> Kaksoisosoita Airport-kohtaa ja ruksita kohta "Näytä Airportin tila valikkorivillä". Kun Airport on päällä, niin siitä kuvakkeesta aukeaa lista WLAN-verkoista ja siitä näkee, mihin olet liittynyt.

      • burriliini

        Tää on airportilla ja menee tuon mun systeemin kautta...siis mun langaton verkko on nimeltään myWlan ja sitä se käyttää.


    • Varmista tosiaan että surffaat _omassa_ langattomassa verkossasi. Muitten perustamien verkkojen käyttö olis vähän laitontakin. Muuten muut verkot eivät vaikuta mitään sun verkkoosi.

      • burriliini

        en kyllä yhtään käsitä miksi tää tökkii näin helvetisti. Tässä rupeaa kasvaa seitti päähän ku odottaa että sivut aukee :) onneksi on kesäloma, ei ole kiire mihinkään. Alussa tuo opera toimis tosi hyvin.


      • burriliini kirjoitti:

        en kyllä yhtään käsitä miksi tää tökkii näin helvetisti. Tässä rupeaa kasvaa seitti päähän ku odottaa että sivut aukee :) onneksi on kesäloma, ei ole kiire mihinkään. Alussa tuo opera toimis tosi hyvin.

        ole varmaan mitään osuutta mihinkään, vika on jossain muualla ja luultavasti sun koneesi ulkopuolella, ellei se sitten ole MacBookin Airport-kortissa.
        Sun kannattaisi kirjautua (luvan perästä) johonkin muuhun verkkoon ja katsoa mitä nopeudelle tapahtuu. Luultavasti kasvaa...
        Tsekkaa piruuttasi myös lankayhteys tukiaseman kaa. Jos sulla ei ole piuhaa, semmonen ei monta euroa maksa (Ethernet-kaapeli).

        Mikä langaton tukiasema sulla on? Oletko resetoinut sitä (virrat pois pariksi minuutiksi)?


      • burriliini
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        ole varmaan mitään osuutta mihinkään, vika on jossain muualla ja luultavasti sun koneesi ulkopuolella, ellei se sitten ole MacBookin Airport-kortissa.
        Sun kannattaisi kirjautua (luvan perästä) johonkin muuhun verkkoon ja katsoa mitä nopeudelle tapahtuu. Luultavasti kasvaa...
        Tsekkaa piruuttasi myös lankayhteys tukiaseman kaa. Jos sulla ei ole piuhaa, semmonen ei monta euroa maksa (Ethernet-kaapeli).

        Mikä langaton tukiasema sulla on? Oletko resetoinut sitä (virrat pois pariksi minuutiksi)?

        Ensinnäkin toi mun langaton boksi on joku jeesuksen aikainen..se liitetään tohon adls boksiin erikseen "homeline" lukee laatikon kyljessä. Otin kaikki virrat pois hetkeksi ja tarkistin kaikki johdot. Yksi piuha ei ollut ainakaan täysin hyvin kiinni. Mun mielestä nyt niinku paremmin luistais tää surffaus. Onko nää suomi24 sivut jotenkin kans vähän tönköt, vai luulenko vaan? surffaan hetken nyt näin ja sit kokeilen vielä niin että tinttaan tuon kaapelin suoraan tähän koneeseen. Mitä sit jos se tämän koneen kortti on viallinen? Meneekö se takuuseen? tää kone on reilu puol vuotta vanha!


      • MacPro
        burriliini kirjoitti:

        Ensinnäkin toi mun langaton boksi on joku jeesuksen aikainen..se liitetään tohon adls boksiin erikseen "homeline" lukee laatikon kyljessä. Otin kaikki virrat pois hetkeksi ja tarkistin kaikki johdot. Yksi piuha ei ollut ainakaan täysin hyvin kiinni. Mun mielestä nyt niinku paremmin luistais tää surffaus. Onko nää suomi24 sivut jotenkin kans vähän tönköt, vai luulenko vaan? surffaan hetken nyt näin ja sit kokeilen vielä niin että tinttaan tuon kaapelin suoraan tähän koneeseen. Mitä sit jos se tämän koneen kortti on viallinen? Meneekö se takuuseen? tää kone on reilu puol vuotta vanha!

        suomi24 sivut toimivat toisinaan todella hitaasti, riippumatta siitä, käyttääkö niitä Macillä vai Winkkarilla ja selaimesta riippumatta. Jos toimivuutta mittaat näiden avautumisella, sillä ei taida olla mitään virkaa.


      • burriliini
        MacPro kirjoitti:

        suomi24 sivut toimivat toisinaan todella hitaasti, riippumatta siitä, käyttääkö niitä Macillä vai Winkkarilla ja selaimesta riippumatta. Jos toimivuutta mittaat näiden avautumisella, sillä ei taida olla mitään virkaa.

        oon tässä nyt hetken tovin surffannut ja ihan hyvältä vaikuttaa nyt. Liekö vika siinä yhdessä johdossa. No katsellaan ja ihmetellään taas jos rupeaa tökkii. Kiitos kaikille ketkä mulle vasta ja oikein mukavaa kesää myös!


      • jason-blue
        MacPro kirjoitti:

        suomi24 sivut toimivat toisinaan todella hitaasti, riippumatta siitä, käyttääkö niitä Macillä vai Winkkarilla ja selaimesta riippumatta. Jos toimivuutta mittaat näiden avautumisella, sillä ei taida olla mitään virkaa.

        Mikä tahansa on taidetta, jos Def Leppardiin vertaa ;)

        Joo, ihan oikeesti tää on varmaan paskin iso portaali. Joko tää on ihan pieleen suunniteltu/kirjotettu tai palvelikapasiteetti ei kestä minkäänlaisia piikkejä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1681
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1422
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      109
      953
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      926
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      41
      763
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      692
    7. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      661
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      28
      638
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      29
      605
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      603
    Aihe