Ostin just hondan ja aamulla yritin lähteä sillä töihin. Mutta pyörä ei käynnisty. Pyörä kyllä starttaa mutta ei käynnisty vaikka ryyppyä laittaa tai ilman. Mistä johtuu?
HONDA CBR 1000 F kylmäkäynnistys
22
22200
Vastaukset
- jepulis
ja jos se ei auta pistä se punanen sammutusnappi run asentoon! ja jos sekään ei auta vaihda merkkiä!
...oo "tappokytkin" menny vahingos päälle? Itelle joskus käyny sillee :)
- tappaja mehiläinen
että pyörä yrittää käyntiin vaikka tappokytkin on päällä. Omassa kawasakissa ei tapahdu mitään jos yrittää pyörää käynnistää tappokytkimen ollessa päällä. Mutta kawasaki onkin laatu pyörä.
tappaja mehiläinen kirjoitti:
että pyörä yrittää käyntiin vaikka tappokytkin on päällä. Omassa kawasakissa ei tapahdu mitään jos yrittää pyörää käynnistää tappokytkimen ollessa päällä. Mutta kawasaki onkin laatu pyörä.
..ettei tääl honda keskusteluis parjata ketää, ilmeisesti erehdyin :(
Mä vain kerroin oman kokemukseni ja jos siitä joku haluaa alkaa väkertämään, niin luulisin sen olevan sen ongelma....- ennen ruikutusta
tappaja mehiläinen kirjoitti:
että pyörä yrittää käyntiin vaikka tappokytkin on päällä. Omassa kawasakissa ei tapahdu mitään jos yrittää pyörää käynnistää tappokytkimen ollessa päällä. Mutta kawasaki onkin laatu pyörä.
Honda EI starttaa tappokatkaisin päällä!!
- STARTTAA
ennen ruikutusta kirjoitti:
Honda EI starttaa tappokatkaisin päällä!!
Mut ei käynnisty...Ja pyörä CBR600F
- eka otsikossa
STARTTAA kirjoitti:
Mut ei käynnisty...Ja pyörä CBR600F
puhutaan ?? Ei ainakaan 600F.stä
- cbr
Kun on ryyppy päällä kaasukahvaan ei saa koskea käynnistettäessä.
- -IK-
Minun Ceparissa sama ilmiö. Kylmänä ryyppy päälle ja startilla sahausta niin kauan että kone käy muutaman sekunnin. Sitten varovasti kaasua hyvin vähän. Mitä kauemmin pyörä on seisonut, sitä hankalammin lähtee. Jos ei pariin viikkoon ehdi ajamaan täytyy edes tallissa käyttää vähän aikaa että pysyy henki tallella. Lämmityskäyttö kannattaa tehdä tasaisilla kierroksilla n. 2000-3000 1/min eikä kaasua ryntäyttelemällä kuten joillakin näkyy olevan tapana. Uskoisin että tällä välttää ennenaikaisen nokkaketjuremontin. Kai uusmotoristit tietää että pyörä lämmityskäytetään ennen liikkeellelähtöä?
- ongelmasta
-IK- kirjoitti:
Minun Ceparissa sama ilmiö. Kylmänä ryyppy päälle ja startilla sahausta niin kauan että kone käy muutaman sekunnin. Sitten varovasti kaasua hyvin vähän. Mitä kauemmin pyörä on seisonut, sitä hankalammin lähtee. Jos ei pariin viikkoon ehdi ajamaan täytyy edes tallissa käyttää vähän aikaa että pysyy henki tallella. Lämmityskäyttö kannattaa tehdä tasaisilla kierroksilla n. 2000-3000 1/min eikä kaasua ryntäyttelemällä kuten joillakin näkyy olevan tapana. Uskoisin että tällä välttää ennenaikaisen nokkaketjuremontin. Kai uusmotoristit tietää että pyörä lämmityskäytetään ennen liikkeellelähtöä?
Mulla oli sama vika -91 mallissa eli mitä pitemmän seisoi sitä vaikeampaa oli käynnistys. Vika löytyi alipaineella toimivasta bensahanasta, jossa oli kalvoissa vikaa. Muutin sen manuaaliseksi eli aina tulee, kun hanan kääntää auki. Sen jälkeen pyörä on lähtenyt aina heti käyntiin, jopa talven seisomisen jälkeen, kunhan ei vaan koske kaasuun.
- on tarkka akusta
Omassa Hondassa oli samaa ilvettä. Pyöritti vaan ei startannut. Apuakulla hörähti heti tulille. Oman akun jännite siis laski liian alas startilla veivatessa. Avun sain uusimalla akun. Kylmemmillä keleillä kannattaa startata valot pois kytkettynä. Ne pitää sitten vaan muistaa laittaa päälle ajamaan lähdettäessä... Akkunesteen tasoa kannattaa myös tarkkailla. Silloin tällöin saa lisäillä akkuvettä.
- Deauvillemies
Kylmänä, polttoainehana auki, coke "ryyppy" päälle ja stratttaa käyntiin. Älä koske startatessa kaasuun. Vasta kun pyörä on käynyt jonkin aikaa voit kaasutella ja hitaasti poistaa ryypyn päältä.
- Hondan huoltomies
Siellä on vasemman poskikatteen alla sellainen musta laatikko. Avaa ja puhdista se. Muistaaseni vähän isompi kuin tulitikkuaski ja siitä menee piuhat kaasareille.
Toinen vika voi olla liian suurelle säädetty tyhjäkäynti. Nämä ovat yleisiä vikoja kun 1000f tuodaan huoltoon huonon klmäkäynnistyvyyden vuoksi. Jos ei näillä herää, niin mittaa puristukset ja jos on ajettu yli 250 tkm.- CBR0001
Kannattaa tarkistaa akun kunto! Vaikka pyörittää moottoria erittäin hyvin, niin puuttuva virta ei riitä käynistämiseen vaan antaa heikkoa kipinää.
Kastelee tulpat ja peli on siinä. Itse ihmettelin pitkään ongelmaa ja olikin noin yksinkertainen. Kiitos erään b...man akun eli älä osta halvinta akua ikinä! - jalo1970
paljonkohan puristuspaineet pitäis olla kylmänä??
kuumat arvot kyl tiedän, mut ei viittis tukehtua
talliin...
- eero344
( 70 000 km)itsellä sama vika viime syksyllä, vika oli: imu venttiilit kantoivat. eli kansi auki. onneksi ei olleet palaneet. kannattaa tarkastaa venttiilien välykset. pyörä toimii taas. ja kehrää tosi makeesti. ja tietty puristukset.
- jalo1970
mul cbr 1000f 1990..oli käynnistys ongelmia.. mitatkaa puristuspaineet! jos heittoa niin säätäkää venttiilit!!! mul oli heittoa 8-10.5bar välillä vaikka ei ihan venat kantaneet, kun säädin niin kaikki 10.5bar, siis kylmänä..
imu 0.1 pako 0.15 kylmänä...
lähti ton toimenpiteen jälkeen kakomatta ja sahaamatta käyntiin ja kehrää tosi hienosti...
- Jp
Itselläni oli sama ongelma Honda CBG 1000 F (vm. 1994) kanssa pari kertaa. Muutoinkin käynnistäessä piti nopeasti ottaa ryypy pois ja alkaa kaasuttelemaan kovasti. Löysin vian itse. Minun mallissa ei ole bensapummpua vaan kalvot, jotka toimivat kaasarista tulevalla alipaineella. Vaihdettiin uudet kalvot ja ongelma loppui siihen. Toiminut jo vuoden ok. Lähtee aina käyntiin eka startista.
- varma peli
Pitkän seisokin jälkeen kuten talven yli ryyppy päälle ja samalla kun starttaa suihkuttaa starttipilottia ilmanputsarin koteloon, mutta kaasua ei missään nimessä yli 10 vuotta on lähtenyt tulille oikuttelematta.
- cbr1000f
Jos kaasarit tyhjät vaatii todella pitkän sahauksen, mut kyllä se siitä lähtee kuhan saa bensaa ja hivenen lämpiää, itellä meni tuossa tammikuussa pari kolme akullista virtaa ,muista ettet liian pitkään starttaa yhdellä kertaa ettei startti kärähdä,mut lähti lopulta tosi pitkän vieterin jälkeen, nyt kokemusta viisampana lähti kohtuu starttauksen jälkeen käyntiin, toi on hyvä apu toi pilotti..
- xx-04
Mulla kans oli akussa vika kun ei lähteny käyntiin, alkoi tekeen jo kuumanakin sitä ettei lähteny, pyöritti kyllä aikansa hyvin, oli hemmetin kiva tuuppia meinaan tankkauksen jälkeen kesäkuumalla käyntiin ja tais kyllä vähän hävettääkin. Itse kyllä ostin Bilteman geeliakun ja toimi ihan sairaan hyvin sen neljä vuotta mitä pyörä mulla vielä oli.
- Hondalainen
Kiitos hyvistä neuvoista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle
"voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On7049139Suomi on täysin sekaisin
Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-20000103863799Sano vain suoraan, että nyt riittää
ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh432795Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.
Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja862665Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)
Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "1752505Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."
Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb552494- 1521773
Luokatonta toimintaa
Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista681602Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka
minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa141560Maailmankuulu homopingviini on kuollut
Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k61393