Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

HONDA CBR 1000 F kylmäkäynnistys

aloittelija2312312

Ostin just hondan ja aamulla yritin lähteä sillä töihin. Mutta pyörä ei käynnisty. Pyörä kyllä starttaa mutta ei käynnisty vaikka ryyppyä laittaa tai ilman. Mistä johtuu?

22

21763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepulis

      ja jos se ei auta pistä se punanen sammutusnappi run asentoon! ja jos sekään ei auta vaihda merkkiä!

    • ...oo "tappokytkin" menny vahingos päälle? Itelle joskus käyny sillee :)

      • tappaja mehiläinen

        että pyörä yrittää käyntiin vaikka tappokytkin on päällä. Omassa kawasakissa ei tapahdu mitään jos yrittää pyörää käynnistää tappokytkimen ollessa päällä. Mutta kawasaki onkin laatu pyörä.


      • tappaja mehiläinen kirjoitti:

        että pyörä yrittää käyntiin vaikka tappokytkin on päällä. Omassa kawasakissa ei tapahdu mitään jos yrittää pyörää käynnistää tappokytkimen ollessa päällä. Mutta kawasaki onkin laatu pyörä.

        ..ettei tääl honda keskusteluis parjata ketää, ilmeisesti erehdyin :(
        Mä vain kerroin oman kokemukseni ja jos siitä joku haluaa alkaa väkertämään, niin luulisin sen olevan sen ongelma....


      • ennen ruikutusta
        tappaja mehiläinen kirjoitti:

        että pyörä yrittää käyntiin vaikka tappokytkin on päällä. Omassa kawasakissa ei tapahdu mitään jos yrittää pyörää käynnistää tappokytkimen ollessa päällä. Mutta kawasaki onkin laatu pyörä.

        Honda EI starttaa tappokatkaisin päällä!!


      • STARTTAA
        ennen ruikutusta kirjoitti:

        Honda EI starttaa tappokatkaisin päällä!!

        Mut ei käynnisty...Ja pyörä CBR600F


      • eka otsikossa
        STARTTAA kirjoitti:

        Mut ei käynnisty...Ja pyörä CBR600F

        puhutaan ?? Ei ainakaan 600F.stä


    • cbr

      Kun on ryyppy päällä kaasukahvaan ei saa koskea käynnistettäessä.

      • -IK-

        Minun Ceparissa sama ilmiö. Kylmänä ryyppy päälle ja startilla sahausta niin kauan että kone käy muutaman sekunnin. Sitten varovasti kaasua hyvin vähän. Mitä kauemmin pyörä on seisonut, sitä hankalammin lähtee. Jos ei pariin viikkoon ehdi ajamaan täytyy edes tallissa käyttää vähän aikaa että pysyy henki tallella. Lämmityskäyttö kannattaa tehdä tasaisilla kierroksilla n. 2000-3000 1/min eikä kaasua ryntäyttelemällä kuten joillakin näkyy olevan tapana. Uskoisin että tällä välttää ennenaikaisen nokkaketjuremontin. Kai uusmotoristit tietää että pyörä lämmityskäytetään ennen liikkeellelähtöä?


      • ongelmasta
        -IK- kirjoitti:

        Minun Ceparissa sama ilmiö. Kylmänä ryyppy päälle ja startilla sahausta niin kauan että kone käy muutaman sekunnin. Sitten varovasti kaasua hyvin vähän. Mitä kauemmin pyörä on seisonut, sitä hankalammin lähtee. Jos ei pariin viikkoon ehdi ajamaan täytyy edes tallissa käyttää vähän aikaa että pysyy henki tallella. Lämmityskäyttö kannattaa tehdä tasaisilla kierroksilla n. 2000-3000 1/min eikä kaasua ryntäyttelemällä kuten joillakin näkyy olevan tapana. Uskoisin että tällä välttää ennenaikaisen nokkaketjuremontin. Kai uusmotoristit tietää että pyörä lämmityskäytetään ennen liikkeellelähtöä?

        Mulla oli sama vika -91 mallissa eli mitä pitemmän seisoi sitä vaikeampaa oli käynnistys. Vika löytyi alipaineella toimivasta bensahanasta, jossa oli kalvoissa vikaa. Muutin sen manuaaliseksi eli aina tulee, kun hanan kääntää auki. Sen jälkeen pyörä on lähtenyt aina heti käyntiin, jopa talven seisomisen jälkeen, kunhan ei vaan koske kaasuun.


    • on tarkka akusta

      Omassa Hondassa oli samaa ilvettä. Pyöritti vaan ei startannut. Apuakulla hörähti heti tulille. Oman akun jännite siis laski liian alas startilla veivatessa. Avun sain uusimalla akun. Kylmemmillä keleillä kannattaa startata valot pois kytkettynä. Ne pitää sitten vaan muistaa laittaa päälle ajamaan lähdettäessä... Akkunesteen tasoa kannattaa myös tarkkailla. Silloin tällöin saa lisäillä akkuvettä.

    • Deauvillemies

      Kylmänä, polttoainehana auki, coke "ryyppy" päälle ja stratttaa käyntiin. Älä koske startatessa kaasuun. Vasta kun pyörä on käynyt jonkin aikaa voit kaasutella ja hitaasti poistaa ryypyn päältä.

    • Hondan huoltomies

      Siellä on vasemman poskikatteen alla sellainen musta laatikko. Avaa ja puhdista se. Muistaaseni vähän isompi kuin tulitikkuaski ja siitä menee piuhat kaasareille.

      Toinen vika voi olla liian suurelle säädetty tyhjäkäynti. Nämä ovat yleisiä vikoja kun 1000f tuodaan huoltoon huonon klmäkäynnistyvyyden vuoksi. Jos ei näillä herää, niin mittaa puristukset ja jos on ajettu yli 250 tkm.

      • CBR0001

        Kannattaa tarkistaa akun kunto! Vaikka pyörittää moottoria erittäin hyvin, niin puuttuva virta ei riitä käynistämiseen vaan antaa heikkoa kipinää.
        Kastelee tulpat ja peli on siinä. Itse ihmettelin pitkään ongelmaa ja olikin noin yksinkertainen. Kiitos erään b...man akun eli älä osta halvinta akua ikinä!


      • jalo1970

        paljonkohan puristuspaineet pitäis olla kylmänä??
        kuumat arvot kyl tiedän, mut ei viittis tukehtua
        talliin...


    • eero344

      ( 70 000 km)itsellä sama vika viime syksyllä, vika oli: imu venttiilit kantoivat. eli kansi auki. onneksi ei olleet palaneet. kannattaa tarkastaa venttiilien välykset. pyörä toimii taas. ja kehrää tosi makeesti. ja tietty puristukset.

      • jalo1970

        mul cbr 1000f 1990..oli käynnistys ongelmia.. mitatkaa puristuspaineet! jos heittoa niin säätäkää venttiilit!!! mul oli heittoa 8-10.5bar välillä vaikka ei ihan venat kantaneet, kun säädin niin kaikki 10.5bar, siis kylmänä..
        imu 0.1 pako 0.15 kylmänä...
        lähti ton toimenpiteen jälkeen kakomatta ja sahaamatta käyntiin ja kehrää tosi hienosti...


    • Jp

      Itselläni oli sama ongelma Honda CBG 1000 F (vm. 1994) kanssa pari kertaa. Muutoinkin käynnistäessä piti nopeasti ottaa ryypy pois ja alkaa kaasuttelemaan kovasti. Löysin vian itse. Minun mallissa ei ole bensapummpua vaan kalvot, jotka toimivat kaasarista tulevalla alipaineella. Vaihdettiin uudet kalvot ja ongelma loppui siihen. Toiminut jo vuoden ok. Lähtee aina käyntiin eka startista.

    • varma peli

      Pitkän seisokin jälkeen kuten talven yli ryyppy päälle ja samalla kun starttaa suihkuttaa starttipilottia ilmanputsarin koteloon, mutta kaasua ei missään nimessä yli 10 vuotta on lähtenyt tulille oikuttelematta.

    • cbr1000f

      Jos kaasarit tyhjät vaatii todella pitkän sahauksen, mut kyllä se siitä lähtee kuhan saa bensaa ja hivenen lämpiää, itellä meni tuossa tammikuussa pari kolme akullista virtaa ,muista ettet liian pitkään starttaa yhdellä kertaa ettei startti kärähdä,mut lähti lopulta tosi pitkän vieterin jälkeen, nyt kokemusta viisampana lähti kohtuu starttauksen jälkeen käyntiin, toi on hyvä apu toi pilotti..

    • xx-04

      Mulla kans oli akussa vika kun ei lähteny käyntiin, alkoi tekeen jo kuumanakin sitä ettei lähteny, pyöritti kyllä aikansa hyvin, oli hemmetin kiva tuuppia meinaan tankkauksen jälkeen kesäkuumalla käyntiin ja tais kyllä vähän hävettääkin. Itse kyllä ostin Bilteman geeliakun ja toimi ihan sairaan hyvin sen neljä vuotta mitä pyörä mulla vielä oli.

    • Hondalainen

      Kiitos hyvistä neuvoista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2268
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1964
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      83
      1743
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1608
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      37
      1347
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    Aihe