Kertoisitteko tietämättömälle kuinka matonpesu sujuu parhaiten painepesurilla. Mitä pesuainetta olette käyttäneet? Pesettekö mattonne pressun päällä vai onko parempia niksejä? Kuinka kauan liotatte mattoja ennen pesua? Kiitos jo etukäteen vinkeistänne!
matonpesu painepesurilla
6
6681
Vastaukset
- Marjut1
Itse pesurilla pestessäni mattoja laitan maton telineen päälle roikkumaan, kastelen maton ja ruiskutan pesuaineen pesurin vaahdottimella mattoon. Annan vaikuttaa ja sit normaalisti pestä, puhdasta tulee ja helppoa.
Pestyn maton laitan johonkin kuivumaan ja seuraava matto käsittelyyn. Käytän mäntysuopaliuosta tai Bio Luvilin nestemäistä. Bio Luvilista jää mielestäni parempi tuoksu. :)) - Mimmu
on tosi hyvä pestä matot:-). Kastelen kunnolla, roiskin mäntysuopaa, harjaan juuriharjalla ja huuhtelen painepesurilla. Mattotelineelle kuivumaan. Hetekka saa olla koko kesän pihan nurkassa.
- näin1234
Laitan edellisenä iltana vanhaan ammeeseen pulveriveteen likoamaan, seuraavana päivänä hetekan päällä pesu ja huuhtelu - sitten kuivumaan.
- Likaiset matot
näin1234 kirjoitti:
Laitan edellisenä iltana vanhaan ammeeseen pulveriveteen likoamaan, seuraavana päivänä hetekan päällä pesu ja huuhtelu - sitten kuivumaan.
Kiitos teille kaikille hyvistä vinkeistänne. Hetekaa ei tosin ole, eikä taida löytyä edes mummolan vintiltä. Lisää hyviä "kikkoja" otetaan vastaan... maton pesu on niin tylsää ja työlästä puuhaa, että toivoo aina selviävänsä siitä mahdollisimman helpolla. :)
- tylsään puuhaan
Likaiset matot kirjoitti:
Kiitos teille kaikille hyvistä vinkeistänne. Hetekaa ei tosin ole, eikä taida löytyä edes mummolan vintiltä. Lisää hyviä "kikkoja" otetaan vastaan... maton pesu on niin tylsää ja työlästä puuhaa, että toivoo aina selviävänsä siitä mahdollisimman helpolla. :)
Vie pesulaan jos kukkaro kestää.. ellei
Hae maatilalta apulantalavoja ne korvaa hetekan eikä maksa mitään! Laitat jonkun päälle vaikka nurmikon ellei ole levyjä joka erottaisi maasta, laitat niitä riviin..vierekkäin niin ettei pestävän maton reunat roiku maassa kastele vedellä johonon lisätty Amwayn "SA8 Gelzme'ä" Tätä et kaupoista saa vain Amwayn jälleenmyyjiltä. Käännä matto ja tee samoin toiselle puolelle, odota minuutti pari ja huuhtele painepesurilla molemmin puolin.
Tai
Hae maatalous-/ rautakaupasta suuri saavi 100 L laske lämmintä vettä laita 1DL SA8 Color'ia anna liueta ja laita mattoja niinmonta kuin sopii (samanväristä) anna liota puolituntia huuhtelu vesiletkulla riittää.
Teitpä kummin tahansa ota juttu kaveri ja pitäkää hauskaa matonpesun lomassa ja tylsästä tulee hauskaa. Asenne!! Ajattele kehitysvammaisia, vanhuksia he eivät enää pysty vaikka haluaisivat ajattele Sinä saat!ja voit pestä mattojakin. Tämä auttaa jo kummasti..
Kerro sitten, mitä kokeilit? - tylsään puuhaan
tylsään puuhaan kirjoitti:
Vie pesulaan jos kukkaro kestää.. ellei
Hae maatilalta apulantalavoja ne korvaa hetekan eikä maksa mitään! Laitat jonkun päälle vaikka nurmikon ellei ole levyjä joka erottaisi maasta, laitat niitä riviin..vierekkäin niin ettei pestävän maton reunat roiku maassa kastele vedellä johonon lisätty Amwayn "SA8 Gelzme'ä" Tätä et kaupoista saa vain Amwayn jälleenmyyjiltä. Käännä matto ja tee samoin toiselle puolelle, odota minuutti pari ja huuhtele painepesurilla molemmin puolin.
Tai
Hae maatalous-/ rautakaupasta suuri saavi 100 L laske lämmintä vettä laita 1DL SA8 Color'ia anna liueta ja laita mattoja niinmonta kuin sopii (samanväristä) anna liota puolituntia huuhtelu vesiletkulla riittää.
Teitpä kummin tahansa ota juttu kaveri ja pitäkää hauskaa matonpesun lomassa ja tylsästä tulee hauskaa. Asenne!! Ajattele kehitysvammaisia, vanhuksia he eivät enää pysty vaikka haluaisivat ajattele Sinä saat!ja voit pestä mattojakin. Tämä auttaa jo kummasti..
Kerro sitten, mitä kokeilit?vielä että, Gelzme kirjoitetaan oikein Gelzyme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901945
- 1131053
- 104991
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20747- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä29590Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481