Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Puolapuut

itse tehden

Onko kukaan askarrellut itse puolapuita? Onhan noita uusia kaupan, mutta hinnat vähän yläkanttiin siihen nähden mitä ajattelin laittaa niihin. Käytetytkin ostaisin jos jostain löytäisin.

Niin, penkkiporakone löytyy, samoin jiirisaha, mutta mistä ovaalia puolapuuta ja miten ne sivupuihin kiinni? Pyöreää tankoa en tahtoisi käyttää vaikka sitä onkin hyvin tarjolla. Sorvia en omista. Sillähän soikean pulikanpään voisi pyöräyttää pyöreäksi ja sitten kiinnittää sivupuun pyöreään reikään.

Toivottavasti joku osaa neuvoa. Pitäisi päästä jumppaamaan!

4

6805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mihin käyttöön?

      uskoisin puolien olevan ovaalit sen vuoksi, ettei ne pyörähdä kun siinä roikkuu, joten älä sorvaa päitä pyöreäksi! Lähimmälle sahalle vaan kyselemään ovaalia puuta, siellä tietävät, vaikkei itse höyläisikään moista. Ja ovaali reikä sivupuihin? Itse varmasti poraisin reiän "päät" ns. puukkoterällä ja siitä sitten taltalla loput. Kirjoitit muuten: "hinnat vähän yläkanttiin siihen nähden mitä ajattelin laittaa niihin" ja sitten kuitenkin tahdot jumpata. Mitä oikeasti teet niillä? :-)

      • vanhaa nahkaa

        No vanhaa nahkaa ajattelin niissä riiputtaa! Joo, totta että soikea kiinnityspää estäisi pyörähdyksen, mutta niissä aidoissa vanhoissa päät ovat kantikkaat. Puola on soikea siksi, että siitä on parempi ja tukevampi pitää kiinni. Ergonomiajuttuja. Saattaa olla että en loppujen lopuksi säästä mitään itse tehden, mutta katsotaan nyt.


    • puolapuut

      Tietäisin yhdet vanhat puolapuut. Saisit toteuttaa itseäsi ainakin vähän, sillä ylimmäinen puola on poikki. Komeat sinapin väriset, leveä puolapuut. Mistä päin olet? Ja mitä moisista maksaisit?

    • Puolapuihin sopisi varmaan lekan varsi joita voi kysellä rautakaupoista.
      Jos ei sieltä saa niin kyselepä esim,Koivuteos Saloselta joka toimii joko Voikkaalla tai Jaalassa,numerotiedustelusta saa varmaan puh,numeron.

      Soikean reiän voi tehdä käsiyläjyrsimellä sapluunaa käyttäen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2464
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2163
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1360
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe