esinahka ei mene terskan taakse

tapja

Hei, olen 16-vuotias poika ja minulla on "ongelma" esinahkani kanssa.

Luin miehen penistä käsittelevän kohdan eräästä terveystiedon kirjasta ja siellä sanottiin, että esinahka menee terskan taakse erektion sattuessa. Minulle ei koskaan käy näin ja haluaisinkin nyt kuulla tästä asiasta. Käykö teille näin ja jos käy, onko minun syytä huolestua omasta kaveristani?

224

36786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sasadsadsa

      ei mullakaa aluks menny mut sitte rupesin venyttelee sitä ja nytte se menee sinne nii helposti.

      • Eduboe

        Miten sitä pitäis venytellä


      • Anonyymi

        Miten venyttelen sitä koska en itse saa ilman kipua sitä taakse erektion aikana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten venyttelen sitä koska en itse saa ilman kipua sitä taakse erektion aikana

        No ite veän vaikka se sattuu vähä mut sain pois


    • TätiTättärä

      Jos saat esinahkasi taakse erektion aikana, sen itse sine vetämällä, ilman että kipua tuntuu, kaikki on ok.

      • Anonyymi

        Entäs jos ei saa itse vetämäl


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos ei saa itse vetämäl

        pyydä jotain jelppaamaan liikkuvat taakse


    • :O:O:O:O

      Mitäs kun mulla on joku ihmeellinen säie terskan päästä esinahkaan, enkä sen takia saa vedettyä esinahkaa taakse?

      • kaikilla

        mullakaan ei mene.. ei vaikka mitä tekis. ehkä kolmasosa on ennätys minkä terska on ikinä ollut paljaana.


      • nmmnmnmn
        kaikilla kirjoitti:

        mullakaan ei mene.. ei vaikka mitä tekis. ehkä kolmasosa on ennätys minkä terska on ikinä ollut paljaana.

        Muuten kyllä menisi ainakin löysänä taakse, mutta tuo ei ole kuin noin sentin pituinen pätkä.


      • TätiTättärä

        Neuvoisin tuossa tapauksessa käymään lääkärin pakeilla. :)
        Yhteenkasvanut terska&esinahka pitäisi "ratketa" toisistaan siinä 16-ikävuoteen mennessä.
        Ja esinahkahan on takana, kun se ei peitä terskaa enää lainkaan, eli uppoaa terskan takana olevaan "notkoon".


      • Hehhhehe
        TätiTättärä kirjoitti:

        Neuvoisin tuossa tapauksessa käymään lääkärin pakeilla. :)
        Yhteenkasvanut terska&esinahka pitäisi "ratketa" toisistaan siinä 16-ikävuoteen mennessä.
        Ja esinahkahan on takana, kun se ei peitä terskaa enää lainkaan, eli uppoaa terskan takana olevaan "notkoon".

        Terska ja esinahka eivät missään vaiheessa ole "yhteenkasvaneita".


      • TätiTättärä
        Hehhhehe kirjoitti:

        Terska ja esinahka eivät missään vaiheessa ole "yhteenkasvaneita".

        Eipä tiedä pienet pojatkaan näemmä oman pippelinsä päälle.
        näitä "yhteenkasvaneita" on paljonkin..se on synnynnäinen "vika" joka korjaantuu yleensä iän myötä...
        Mee poika kotiis kasvamaan..


      • jemiwa

        Se säie kuuluu olla siellä. Kannattaa vähän venytellä päivittäin niin kyllä se jonakin päivänä menee.


      • vtunpas*a
        TätiTättärä kirjoitti:

        Eipä tiedä pienet pojatkaan näemmä oman pippelinsä päälle.
        näitä "yhteenkasvaneita" on paljonkin..se on synnynnäinen "vika" joka korjaantuu yleensä iän myötä...
        Mee poika kotiis kasvamaan..

        tää on nuorten palsta, eikä mikään tätitättärien neuvo palsta


      • nomraalia

        Älä MISSÄÄN tapauksessa tee tota! Sen frenulumin kuuluu olla siinä.


      • EduboeE
        kaikilla kirjoitti:

        mullakaan ei mene.. ei vaikka mitä tekis. ehkä kolmasosa on ennätys minkä terska on ikinä ollut paljaana.

        mun esinahka ei mee kun 2/5 munasta


      • Megaforceonhyvää
        TätiTättärä kirjoitti:

        Eipä tiedä pienet pojatkaan näemmä oman pippelinsä päälle.
        näitä "yhteenkasvaneita" on paljonkin..se on synnynnäinen "vika" joka korjaantuu yleensä iän myötä...
        Mee poika kotiis kasvamaan..

        Kiitos että kerroit että se korjaantuu iän myötä :)


      • Herkkäpippeli
        jemiwa kirjoitti:

        Se säie kuuluu olla siellä. Kannattaa vähän venytellä päivittäin niin kyllä se jonakin päivänä menee.

        Mullakin on tiukka esinahka on 23v mies ett ois aika saada se taakse kun on nyt tyttö jonka kaa juttelen netissä tapasin sen netissä ja ois hyvä nyt saada se taakse koska sitä tarttee sit kun tekee "sitä" tytön kaa niin joo.... ja olin ajemmin koulusta saanut ajan lääkäriin ja sinne menin sain jonkun voiden joka voi laittaa pippelille mutta olin laiska en laittanut sitä joka päivä pippelille ja en laittanut sitä sinne kun vetää esinahkan taakse laitoin vaan reunoille en terskan päälle siis kun vetää esinahan taskse niin paljon kun saa ja se joka tulee esille esinhakan alla kun vetää taakse sinne piti sitä voidetta laitta mutta en ymmärtänyt ett sinne piti laitaa koska mitään ei saa laittaa esinahan alle luulin nojoo... pitää kohta mennä uudestaan kysymään sitä voidetta ja käyttää sitä "oikeesti"


      • Anonyymi
        Herkkäpippeli kirjoitti:

        Mullakin on tiukka esinahka on 23v mies ett ois aika saada se taakse kun on nyt tyttö jonka kaa juttelen netissä tapasin sen netissä ja ois hyvä nyt saada se taakse koska sitä tarttee sit kun tekee "sitä" tytön kaa niin joo.... ja olin ajemmin koulusta saanut ajan lääkäriin ja sinne menin sain jonkun voiden joka voi laittaa pippelille mutta olin laiska en laittanut sitä joka päivä pippelille ja en laittanut sitä sinne kun vetää esinahkan taakse laitoin vaan reunoille en terskan päälle siis kun vetää esinahan taskse niin paljon kun saa ja se joka tulee esille esinhakan alla kun vetää taakse sinne piti sitä voidetta laitta mutta en ymmärtänyt ett sinne piti laitaa koska mitään ei saa laittaa esinahan alle luulin nojoo... pitää kohta mennä uudestaan kysymään sitä voidetta ja käyttää sitä "oikeesti"

        Tää on edelleen nourten palsta. Sä oot jo aikuinen.


      • Anonyymi
        Hehhhehe kirjoitti:

        Terska ja esinahka eivät missään vaiheessa ole "yhteenkasvaneita".

        Tarkoitettiinkin sitä, että että ne ovat kiinni toisissaan ja tästä viestistä on vissiin 14 vuotta


      • Anonyymi
        Herkkäpippeli kirjoitti:

        Mullakin on tiukka esinahka on 23v mies ett ois aika saada se taakse kun on nyt tyttö jonka kaa juttelen netissä tapasin sen netissä ja ois hyvä nyt saada se taakse koska sitä tarttee sit kun tekee "sitä" tytön kaa niin joo.... ja olin ajemmin koulusta saanut ajan lääkäriin ja sinne menin sain jonkun voiden joka voi laittaa pippelille mutta olin laiska en laittanut sitä joka päivä pippelille ja en laittanut sitä sinne kun vetää esinahkan taakse laitoin vaan reunoille en terskan päälle siis kun vetää esinahan taskse niin paljon kun saa ja se joka tulee esille esinhakan alla kun vetää taakse sinne piti sitä voidetta laitta mutta en ymmärtänyt ett sinne piti laitaa koska mitään ei saa laittaa esinahan alle luulin nojoo... pitää kohta mennä uudestaan kysymään sitä voidetta ja käyttää sitä "oikeesti"

        Jos sulla se on todella kireä sen voi käydä leikkaamassa lääkärillä. Kai joku 20% miehistä joutuu leikkaa sen. Se ei vaikuta millään tavalla virtsaamiseen, laukeamiseen eikä seksiin.


      • Anonyymi
        EduboeE kirjoitti:

        mun esinahka ei mee kun 2/5 munasta

        Sama vaikka olen 13 ja kannattaa lähtee venyttelee hiljaa sillee että jos sattuu niin annat olla vähän aikaa ja uudestaan se auttaa minua vähäsen


    • Oma toiminta

      Olen 13-vuotias ja itselläni esinahka on mennyt suurimman osan terskan taakse, mutta ei kokonaan.
      Ja kun olen venytellyt kuuman suihkun alla se on tuottanut tulosta.
      Kehottaisin kaikkia joilla ei mene esinahka taakse, kokeilemaan aluksi omaa toimintaa. Ennen kun
      alkaa lääkärin juttusille.
      Lt. Toivottavasti se minuakin auttaisi vielä. :)

      • penisminä

        olen 11 ja puol vuotta ja esinahka liukuu kyllä terskan taakse....:P


      • jjstrehrhawtjukö
        penisminä kirjoitti:

        olen 11 ja puol vuotta ja esinahka liukuu kyllä terskan taakse....:P

        Minulla oli myös nuorempana tiukka esinahka joka ei menny kun puoleen väliin terskaa.Sitten yksinkertaisesti runkkasin vain niin paljon,että kerran se suihkussa luikahti terskan taakse.


      • Lääkäri kammo
        jjstrehrhawtjukö kirjoitti:

        Minulla oli myös nuorempana tiukka esinahka joka ei menny kun puoleen väliin terskaa.Sitten yksinkertaisesti runkkasin vain niin paljon,että kerran se suihkussa luikahti terskan taakse.

        Mulla oli tosi inhottava kouluterkkari kokemus tais olla 6. tai 7. luokan aikoihin. Oli tiukka esinahka ja sit kun en meinannu tutkimuspöydällä pysyä aloillani,nii toinen tuli sit pitää kiinni ja samalla vedettiin väkisin nahkaa taakse. On meinaa vieläki traumoja siitä.


      • lexesi
        Lääkäri kammo kirjoitti:

        Mulla oli tosi inhottava kouluterkkari kokemus tais olla 6. tai 7. luokan aikoihin. Oli tiukka esinahka ja sit kun en meinannu tutkimuspöydällä pysyä aloillani,nii toinen tuli sit pitää kiinni ja samalla vedettiin väkisin nahkaa taakse. On meinaa vieläki traumoja siitä.

        apua , oon 12 vuotias poika ja esinahkani ei mene terskan taakse vaan jää siihen rajalle ihan kuin se ois siin kii ? mitä pitäs tehä ? ( pitäskö vaa väkisi vetää se )


      • lolkirjottakaatäänim
        lexesi kirjoitti:

        apua , oon 12 vuotias poika ja esinahkani ei mene terskan taakse vaan jää siihen rajalle ihan kuin se ois siin kii ? mitä pitäs tehä ? ( pitäskö vaa väkisi vetää se )

        Juu, Kannattaa vetää väkisin. Jos sitä ei irrota siitä rajalta voi tulla syöpää.


      • koiuu
        Lääkäri kammo kirjoitti:

        Mulla oli tosi inhottava kouluterkkari kokemus tais olla 6. tai 7. luokan aikoihin. Oli tiukka esinahka ja sit kun en meinannu tutkimuspöydällä pysyä aloillani,nii toinen tuli sit pitää kiinni ja samalla vedettiin väkisin nahkaa taakse. On meinaa vieläki traumoja siitä.

        lähteekö sulla pois se sieltä esinahan takaa


      • ei väkisin
        jjstrehrhawtjukö kirjoitti:

        Minulla oli myös nuorempana tiukka esinahka joka ei menny kun puoleen väliin terskaa.Sitten yksinkertaisesti runkkasin vain niin paljon,että kerran se suihkussa luikahti terskan taakse.

        En suosittele tekee tota.. Väkisin vääntämällä ei kannata yrittää koska jos ahdas esinahka jää jumiin terskan taakse ja sitä ei saa takasi, nii se puristus voi aiheuttaa parafimoosin eli terskan turpoamisen.. Jos se on turvonneena monta tuntia ni siittimen pään verenkierto voi häiriintyä ja sit tulla iskemia eli veri ei yksinkertasesti kierrä. Jos näi pääsee käymää nii lääkäriin HETI koska iskemia aiheuttaa kuolion.. Kuolion ainoa hoitokeino on amputaatio joten jos haluutte pitää pikku veijjarinne viellä ni älkää yrittäkö väkisin vääntää. (:


      • EI VÄKISIN!
        lexesi kirjoitti:

        apua , oon 12 vuotias poika ja esinahkani ei mene terskan taakse vaan jää siihen rajalle ihan kuin se ois siin kii ? mitä pitäs tehä ? ( pitäskö vaa väkisi vetää se )

        Väkisin vetämällä ei kannata yrittää koska jos ahdas esinahka jää jumiin terskan taakse ja sitä ei saa takasi, nii se puristus voi aiheuttaa parafimoosin eli terskan turpoamisen.. Jos se on turvonneena monta tuntia ni siittimen pään verenkierto voi häiriintyä ja sit tulla iskemia eli veri ei yksinkertasesti kierrä. Jos näi pääsee käymää nii lääkäriin HETI koska iskemia aiheuttaa kuolion.. Kuolion ainoa hoitokeino on amputaatio joten jos haluut pitää pikku veijjaris viellä ni älä yritä väkisin. (:


      • ...
        EI VÄKISIN! kirjoitti:

        Väkisin vetämällä ei kannata yrittää koska jos ahdas esinahka jää jumiin terskan taakse ja sitä ei saa takasi, nii se puristus voi aiheuttaa parafimoosin eli terskan turpoamisen.. Jos se on turvonneena monta tuntia ni siittimen pään verenkierto voi häiriintyä ja sit tulla iskemia eli veri ei yksinkertasesti kierrä. Jos näi pääsee käymää nii lääkäriin HETI koska iskemia aiheuttaa kuolion.. Kuolion ainoa hoitokeino on amputaatio joten jos haluut pitää pikku veijjaris viellä ni älä yritä väkisin. (:

        Merkitse lähde aina.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Parafimoosi


      • dfhdfsh
        Lääkäri kammo kirjoitti:

        Mulla oli tosi inhottava kouluterkkari kokemus tais olla 6. tai 7. luokan aikoihin. Oli tiukka esinahka ja sit kun en meinannu tutkimuspöydällä pysyä aloillani,nii toinen tuli sit pitää kiinni ja samalla vedettiin väkisin nahkaa taakse. On meinaa vieläki traumoja siitä.

        Meil oli 8lk vasta esarin katsastus.

        Mut kummiskin, ei sitä sais missään tilanteessa väkisin vetää taakse ... varsinkin parafimoosin riski kun on


      • Herkkäpippeli
        lolkirjottakaatäänim kirjoitti:

        Juu, Kannattaa vetää väkisin. Jos sitä ei irrota siitä rajalta voi tulla syöpää.

        Haa haa haa ei totta


      • Anonyymi
        Lääkäri kammo kirjoitti:

        Mulla oli tosi inhottava kouluterkkari kokemus tais olla 6. tai 7. luokan aikoihin. Oli tiukka esinahka ja sit kun en meinannu tutkimuspöydällä pysyä aloillani,nii toinen tuli sit pitää kiinni ja samalla vedettiin väkisin nahkaa taakse. On meinaa vieläki traumoja siitä.

        hyi saatana, otan osaa


      • Anonyymi
        jjstrehrhawtjukö kirjoitti:

        Minulla oli myös nuorempana tiukka esinahka joka ei menny kun puoleen väliin terskaa.Sitten yksinkertaisesti runkkasin vain niin paljon,että kerran se suihkussa luikahti terskan taakse.

        😂😂😂


      • Anonyymi
        lexesi kirjoitti:

        apua , oon 12 vuotias poika ja esinahkani ei mene terskan taakse vaan jää siihen rajalle ihan kuin se ois siin kii ? mitä pitäs tehä ? ( pitäskö vaa väkisi vetää se )

        Juu iteki oon 12 ja venyttelen aika monesti


      • Anonyymi
        jjstrehrhawtjukö kirjoitti:

        Minulla oli myös nuorempana tiukka esinahka joka ei menny kun puoleen väliin terskaa.Sitten yksinkertaisesti runkkasin vain niin paljon,että kerran se suihkussa luikahti terskan taakse.

        Ok. Vois itekki ruveta runkkariksi nii jospa se sit menis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Vois itekki ruveta runkkariksi nii jospa se sit menis

        😂 😂 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hyi saatana, otan osaa

        kokeiles joskun kun pieraiset anna sytkärillä tulta samalla tulee helvetin komia sininen liekki


      • Anonyymi
        ei väkisin kirjoitti:

        En suosittele tekee tota.. Väkisin vääntämällä ei kannata yrittää koska jos ahdas esinahka jää jumiin terskan taakse ja sitä ei saa takasi, nii se puristus voi aiheuttaa parafimoosin eli terskan turpoamisen.. Jos se on turvonneena monta tuntia ni siittimen pään verenkierto voi häiriintyä ja sit tulla iskemia eli veri ei yksinkertasesti kierrä. Jos näi pääsee käymää nii lääkäriin HETI koska iskemia aiheuttaa kuolion.. Kuolion ainoa hoitokeino on amputaatio joten jos haluutte pitää pikku veijjarinne viellä ni älkää yrittäkö väkisin vääntää. (:

        Mul oli toi ja lääkäriinhän siitä piti lähtee, tayssissa vasta sai korjattua


      • Anonyymi
        ei väkisin kirjoitti:

        En suosittele tekee tota.. Väkisin vääntämällä ei kannata yrittää koska jos ahdas esinahka jää jumiin terskan taakse ja sitä ei saa takasi, nii se puristus voi aiheuttaa parafimoosin eli terskan turpoamisen.. Jos se on turvonneena monta tuntia ni siittimen pään verenkierto voi häiriintyä ja sit tulla iskemia eli veri ei yksinkertasesti kierrä. Jos näi pääsee käymää nii lääkäriin HETI koska iskemia aiheuttaa kuolion.. Kuolion ainoa hoitokeino on amputaatio joten jos haluutte pitää pikku veijjarinne viellä ni älkää yrittäkö väkisin vääntää. (:

        Älä viitti pelotella lapsia,niillä on jo muutenkin murheita,eli pelotellaan pedof...la mut ei sanota että terveydenhoitaja on myös pedo,samoin jotkut yh.äidit kun ei ole miestä valvomassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mul oli toi ja lääkäriinhän siitä piti lähtee, tayssissa vasta sai korjattua

        Sait pirun ruman vehkeen,olisit kieltäytynyt, koska isoin osa irtoaa itsestään,mut lapsi voi olla hyväuskoinen tai sadisti vanhempi,joka ei odota normaalia väljähtämistä ja sitä pikkupojat venyttää luonnolisesti,ellei joku huomaa ja kiellä


    • asdkagagaagaga

      Mullakin on tää sama ongelma. Oon 16 ja sain kerran vedettyä esinahan terskan päälle.. Tosin en erektiossa. Käytin vaa omaa kuolaa ja sormia ku pelleilin sen kanssa ku ei jaksanu runkata. Ihmettelin sitte ku esinahka meni terskan päälle ja otin parri kuvaa...

    • Uhah seksiä :P

      Olen 12v, ja esinahka menee taakse hyvin. Sieltä takaa, missä se joku ihmeen poimi vai mikä onkaan, niin kuin naru jöö ehkä 1-2cm ettei mene sinne.

    • poweaouigtoawerpujwp

      kannattaa venytellä aluks ihan rauhas ettei heti yritä vetää taakse. jos se nahka on liian ahdas ja vedät sen terskan taakse niin verenkierto loppuu penikses ja tuloksena on tietenki sitte ambutaatio jos sitä nahkaa ei sieltä saa pois. itel oli sama ongelma, rupesin venytteleen päivittäin ja johan alko löystyä. ei se vielkää erektios aiva taakse mee mut kyl se pikkuhiljaa menee.

    • apua !!!

      apua , oon 13 vuotias poika ja esinahkani ei mene terskan taakse vaan jää siihen rajalle ihan kuin se ois siin kii ? mitä pitäs tehä se menis sinne ihan taakse antakaa neunoja

      • Anonyymi

        Ei saa vedellä taakse kun seisoo ,ainakaan aluksi,voi jämähtää taakse terskan siis ja sit seisoo pitkään ja voi sattua,mut jos ahdas niin venyttää ulos päin joka päivä jonkun minuutin,jos saa nahasta kiinni, jos ei niin seisoo


    • auttakaa1234567

      olen 13 vuotias poika .esinahkani ei mene terskan taakse koska siinä on joku ihmeellinen poimu? auttakaa

    • apuuuwwa

      auttakaa muaki oon 12w poika ja esinahka ei mee taakse ja koululääköri määräs lääkäriin ajan ja siel lääkäris anto jonku rasvan jota levitetään esinahan päälle silloin ku seon niin takana ku sen saa ja se ''ohentaa'' esinahkaa ja toi on vähä uttanu mut ny huomasin et mun terska ot outo on vaan semmone pieni pallukka ja sen takana paksumpaa valkoista eli terska on vain pallo munan päässä (ei ole paksumpi kun itse muna) ja takana ei ole ''lovia'' jonka taakse esinahan pitäisi jäädä

      • Vältin ympärileikkauksen

        Oon kans 12 ja mul oli ennen kans nii kiree esari et sain 1/4 terskasta näkyvii ja sit ku luin näit juttuja et pitää mennä ympärileikkaukseen nii aloin venytellä sitä eli lämpimässä suihkussa vetää esinahkaa ittee päin ja viikos sain sen löystyy nii et liukuu iha helposti terskan taakse mut tohon en osaa vastata et miks sulla ei oo kaikki paikalla..


      • Vältin ympärileikkauksen

        Ja viel lisäys edelliseen ku rupesin miettii ettei oo "lovia", nii vedätkö sitä tarpeeks taakse? Aluks mullaki tuntu ettei terskan loppua tuu ikinä ja sit ku sain sen sinne nii iski paniikki et MITEN SEN SAA TAKAS?? mut tosiaan ei enää mitää ongelmaa ja sain suunnillee viikos kuntoon. Tsemppiä!


      • 12-v

        Mulla on semmonen ongelama että, kun yritän vetää esinahkaa taakse niin se menee ihan hyvin kunnes se iho joka on kiinni siinä terskassa stoppaa sen esinahan vedon pois terskasta, niin se ei mee kokonaan taakse jää pikkusen vaille.
        Eli esinahkaa on vissiin kiinni siinä terskassa :/
        Miten se sais irti?? Ajatuttaa vain kun pikkuveljillä (jotka on 6-v) menee esinahka
        taakse


      • spurgu1
        12-v kirjoitti:

        Mulla on semmonen ongelama että, kun yritän vetää esinahkaa taakse niin se menee ihan hyvin kunnes se iho joka on kiinni siinä terskassa stoppaa sen esinahan vedon pois terskasta, niin se ei mee kokonaan taakse jää pikkusen vaille.
        Eli esinahkaa on vissiin kiinni siinä terskassa :/
        Miten se sais irti?? Ajatuttaa vain kun pikkuveljillä (jotka on 6-v) menee esinahka
        taakse

        sama juttu..... ja oon 11


    • Tyhmä11323131

      Tuota tämä on helvetin tyhmä kysymys mutta. Miten esinahkaa niinkuin venytetääm? Vedellään itseen päin vai otetaan kunnotta esinahasta ote ja vai venytetään? :/

      • Anonyymi

        Jos "liimantunut"kiinni, niin venytä ulos päin,jos terskaa näkyy jo vähän se on parempi kuin vain näkyisi pisukolo,jos terska menee puoleen väliin ,olet jo voittaja tai runkannut ahkerasti,älä vedä elämän alkuaikoina taakse koska seistessä voi jää jäädä jumiin terskan taakse mut lähtee vois kun laskee ja ota nasta kaksin sormin ja venyttelet takaisin,jos ei onnistu kotona ,mene metsään tai muualle rauhassa


    • ihQuHoituli

      Hei oikeesti menkää terkkarille tai sit suoraan urologin juttusille (ns. miesten lääkärille, joka on sama kuin gynekologi naisilla). Ihan turha panikoida jos pitää mennä ympärileikkaukseen, siinä vaan poistetaan sitä kikkelin kärjen alueen kiristävää ihoa ja toimenpiteen jälkeen kikkeli pelittää hyvin. Ainakii 5% suomalaisista pojista on ympärileikattu.... eikä tytöille paljoo oo väliä onko se esinahka tallessa vai poistettu, kun vaan kikkeli on terhakkana seksin aikana :)

    • haljaa apua

      olen 13 v poika, pitäisikö venyttelyssä vetää esinahkaa kjuinka pitkälle, on katsos tyttöystävä ja pitäisi panna jossain vaiheessa, osaako joku kokemuksella sanoa kuinka pitkä normaalisti 13 v munan pitäisi olla?, vaikka tämä ei nyt tähän liity

    • heheheheheee

      12-13vuotiaiden apua palsta

    • :( :( :( :( :( :(

      Apua mitä teen minun esinahkani ei mene taakse ollenkaan se menee ehkä jotain millin taakse mutta ei sen enempää siinä ihon päässä on jokin kireä ympyrä ja se haittaa olen venytellyt mutta se ei auta :( :( :( :( olen 12

      • jgmda

        mulla menee esinahka kokonaan terskan taakse. Olen runkannut päivittäin noin 6 vuotiaasta ja nyt olen 13. Runkkaaminen auttaa jos liian kireä esinahka! Se tuntuukin niin ihanalta!


      • Heppiseppo

        Sama juttu iha perseest


    • pikku onkelma

      Olen 13v, esinahka näyttää olevan kiinni terskassa ja se on aika ärsyttävää. Mitä voisin tehdä etttä esinahka irtoaisi terskasta? Ja kiitos vois joku helppii :)

    • Apuva!

      Hei. Olen 19 vuotias miehen alku ja sain vasta hiljattain selville että esinahka tulisi saada vedettyä terskan taakse. Tätä en ole siis koskaan tehnyt enkä nyt voikaan koska esinahkani on sen verran kireä että en saa sitä vedettyä taakse kuin todella vähän (ehkä 1/4 terskan pituudesta). Tämä alkoi huolestuttaa oikein urakalla ja nyt kysyisinkin että mitä voin asialle tehdä? En siis saa esinahkaa vedettyä terskan taakse edes vaikka ei olisi jäykkänä. Koko ympärileikkaus hässäkkä saa vatsan vääntämään kun edes ajattelen sitä enkä ainakaan ensisijaisesti haluaisi todellakaan mennä mihinkään leikkaukseen. Aloitin esinahan venyttelyn pari päivää sitten mutta en ole vielä käyttänyt mitään voiteita. Mitä voidetta kannattaisi käyttää? Ja eikai ole vielä liian myöhäistä venytellä esinahkaa?? Kiitos etukäteen!

      • much younger

        Venyttelet sitä vaan. Kyllä se siitä. Jos jonkun puolen vuoden päästä olet samassa tilanteessa etkä saa sitä vedyttyä yhäkään taakse, niin silloin sinun kyllä jo on käytävä ympäri leikkaussessa tai lääkärillä.


      • Anonyymi

        Sun pitäis mennä jo lääkäriin ja ite oon 14v poika ja mun munakin on jo 17cm pitkä ja esinahka liukuu täydellisesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun pitäis mennä jo lääkäriin ja ite oon 14v poika ja mun munakin on jo 17cm pitkä ja esinahka liukuu täydellisesti

        Luulisi että 8:n vuoden jälkeen Apuva!n ongelma on jo tavalla tai toisella ratkennut, tai hän on oppinut elämään sen kanssa. Onnitteluita oman munasi suhteen.


    • heh,hee.

      Täti neuvoo.. :P
      Neuvoisin tuossa tapauksessa käymään lääkärin pakeilla. :)
      Yhteenkasvanut terska&esinahka pitäisi "ratketa" toisistaan siinä 16-ikävuoteen mennessä.
      Ja esinahkahan on takana, kun se ei peitä terskaa enää lainkaan, eli uppoaa terskan takana olevaan "notkoon".

    • adsf

      kyllä se saa jäädä vähän terskan päälle. ite luulin että on tosi kiree mut sit ku kunnolla koitti nii hyvin se meni

    • 14v

      Oon 14 vuotias ja esinahkani on "liimautunut" terskaan kiinni ihan alhaalta. Tyttö ystävän kanssa pitäis päästä sänkyyn mut ku ei viitti kun ei esinahka täysin terskan taakse mene. Kertokaa jotain hyviä vinkkejä miten saan esinahan terskan taakse, kiitos!:)

      • /\/\T

        Onks tossa tilanteessa nyt niinkään väliä ei se haittaa kortsun alla eli ei seksin pitäis haitata jos sitä käytät, mutta ongelmaan ei mulla ole vastausta...


    • .

      vedät vaan voimalla, kyllä se siitä

      • en suosittele väkisi

        Väkisin vetämällä ei kannata yrittää koska jos ahdas esinahka jää jumiin terskan taakse ja sitä ei saa takasi, nii se puristus voi aiheuttaa parafimoosin eli terskan turpoamisen.. Jos se on turvonneena monta tuntia ni siittimen pään verenkierto voi häiriintyä ja sit tulla iskemia eli veri ei yksinkertasesti kierrä. Jos näi pääsee käymää nii lääkäriin HETI koska iskemia aiheuttaa kuolion.. Kuolion ainoa hoitokeino on amputaatio joten jos haluut pitää pikku veijjaris viellä ni älä yritä väkisin. (:


      • täsää

        Ei kyllä todellakaan kannata!


    • fkpoakf123

      oon 15v poika ja saan venyttelyn ja veden avulla vedetyä esinahan terskan taakse, mutta ihoa tuntuu olevan liikaa ja se "valuu" takaisin terskan päälle. mitä pitäisi tehdä? koululääkärille meinaan sanoa asiasta jossei apua löydy jossain vaiheessa

      • Sama homma. Ei kannata huolestua se on normaalia jos esinahka on iso.


    • fkpoakf123

      ??

    • dcszfsczc

      mä saan kyllä esinahan terskan taakse "notkoon" venytettyä erektiossa mutta sit ku päästän irti siitä niin se "rullautuu" takas mitä pitäis tehä? t.13v poika

    • finBOAT

      Moi. Kannattaa kysyä pääsisitkö kouluterkkarin tai terveyskeskuksen kautta ympärileikkaukseen jossa leikkaavat ylimääräisen esinahan pois. Aikuisena tuommoisen joutuu leikkauttamaan omalla rahalla, se maksaa 500 - 1000 eur!
      Liian runsas esinahka hankaloittaa kondomin käyttöä joten on syytä leikata sitä.

    • minäminäminävain

      moi, oon 13v poika. mulla joskus puol vuotta sitte esinahka ei tuntunu juuri liikkuvan mutta kun site venytteli niin lopulta se onnistuikun. mutta mullakin se esinahka on vähän kiinnii terskassa :/ sielt aika alhaalta. toivottavasti se ongelma menee pois joskus...

    • terska mies

      juu oon sille 12v ja oon vähän lukenu näit teiän juttui nii mä saan ehkä jotain 2/4 ja kyl se viel joku kerta lähtee :)

    • Random 13v

      Mulki sama ongelma ku teil muilki, mut nyt luettuani ajattelin ruveta venyttelemään sitä päivittäin. Kylhän mie sit runkkaakin rutosti mut ei se tunnu auttavan..

      Ps: Miten venyttelen? Vetelen vaa kätee vai mites?

      • Kirjaudu sisään tai

        Runkkaat vaan, itellä oli sama juttu mutta jonku liukkarin kans runkkaat niin kyl se siitä ajan myötä mennee, ja jos siinä on sellaisia kiinnikkeitä niin nekin lähtee kyllä irti aikanaan ja runkkaus auttaa ainakin.


      • Mikael17
        Kirjaudu sisään tai kirjoitti:

        Runkkaat vaan, itellä oli sama juttu mutta jonku liukkarin kans runkkaat niin kyl se siitä ajan myötä mennee, ja jos siinä on sellaisia kiinnikkeitä niin nekin lähtee kyllä irti aikanaan ja runkkaus auttaa ainakin.

        Moi. Mä en näe mitään ongelmaa miks esinahan pitäisikään mennä terskan taa? Mulla aina ollut tiukka esinahka,( oon nyt 17 vuotias,) mutta ei se ainakaan nautintoa vie..Runkkaamalla toki sen saa vedettyä taakse mutta hiukka kipeää aina tehnyt joten miks mä sitä enää tekisin..


      • fap fap
        Mikael17 kirjoitti:

        Moi. Mä en näe mitään ongelmaa miks esinahan pitäisikään mennä terskan taa? Mulla aina ollut tiukka esinahka,( oon nyt 17 vuotias,) mutta ei se ainakaan nautintoa vie..Runkkaamalla toki sen saa vedettyä taakse mutta hiukka kipeää aina tehnyt joten miks mä sitä enää tekisin..

        oletkos seksiä kokeillu semmosella vehkeellä


    • fap! fap! jee!

      ÄLKÄÄ HARKITKO LEIKKAUSTA ENNEN VENYTTELYÄ!

      itte noin 6kk sitte aloin venytellä esaa koska se ei menny juuri lainkaan taakse nyt se menee löysänä mutta erektiosa vähän yli puolen välin en enää ole huolissani koska se menee jo sentään löysänä taakse :D ikää 13v

      • 4784874378

        Joo ei todellakaan kannata hätäillä näissä asioissa. Esinahan poisto on sitten vasta se viimeinen vaihtoehto, eikä sitä kannata harkita ennen kuin on venytellyt tarpeeksi.

        Joskus lääkäritkin saattavat turhaan kiirehtiä noiden leikkausten kanssa, jotta saisivat asian pois päiväjärjestyksestä, ja tienaisivat toimenpidepalkkion suoritetusta leikkauksesta.

        Itselläni oli tosi kireä nahka, ja meni useampi vuosi ennen kuin se löystyi täysin, eikä enää aiheuttanut mitään kipuja taakse vedettäessä, mutta kyllä kannatti odottaa.

        Ja kannattaa aloittaa venyttely mahdollisimman aikaisin, koska kasvuiässä se venyy paremmin.


      • RunkkaajaKuningas

        Ite en edes ole venytellyt, mutta oon vetäny kyllä aika v*tun montan kertaa, rupesin lukemaan näitä juttuja ja päätin itekkin kokeilla, mulla on sama juttu ettei mene terskan yli jos seisoo, muuten menee kuin vettä vain (Ja tietysti lähtee myös pois).!


    • Doctormansfdsfsdsd

      Koita tota putkireiskaa, ei paljoo mutta sillee sopivasti, se voi syövyttää sen kiinnikken irti. Tai sit koko jöllin irti.

    • nuorimies

      Terve, olen 17-vuotias poika ja en tiedä onko minulla ongelma alapääni kanssa..
      Pystyn vetämään esinahan taakse niin että terska näkyy ja ehkä puoli senttiä ns. " rotkosta " mutta siihen tyssää. Kondomin laitto on hankalaa, tulisiko käydä jossain kirurgilla vai meneekö tämä asia ajan kanssa pois vai alanko venyttämään esinahkaa?

    • haluisin auttaa

      mun kaverin pojalla (6v)on kans esinahan kans ongelmia.ei saa vedettyä taakse.
      kysyi multa saunassa miksei se mee?en osannu sanoo ku itsellä melkee sama ongelma.onks tääl muita kellä samoi ongelmii?ottakaa yhteyksii?

      • kesäesaa

        voi vittu se on 6vuotta, ihan normaalia!!! olet idiootti.


    • panomies98

      mul on 30 cm ja on 15 senttinen terska!!!! iha vitun oudon näkönen mut kerran ku oltii uimarannal ja mul oli speedot nii yks tyttö tuijotti mun kelliä ja silmäili vähän sillee, sit kohta jo oltii pukukopissa ja se ähki ihan vitusti ku mulla oli niin iso!! :OO tuntu et se tyylii kuolee ku panin niin vitun kovaa!!! onko normaalia?

      • 12+1=?

        Ne pienemmät viivat siinä mitassa ovat millimetrejä, ei senttimetrejä.


    • normaalii

      Iha vitun normaalii!!! :D

    • :)

      hei sä "halusin auttaa": Koita tota putkireiskaa, ei paljoo mutta sillee sopivasti, se voi syövyttää sen kiinnikken irti. Tai sit koko jöllin irti.

    • Kaulusjorma

      Mul menee nahka taakse ihan hyvin myös stondiksessa mutta en saa sitä nahkaa sinne vakoon vaan mulla jää semmonen kaulus vähänniiku... Hankaloittaa runkkaamista, oisko neuvoo miten sen saa sinne vakoon. Oon 14v

      • esinahkaa

        Sama juttu... :/


      • PoIkA 19 v

        Mulla ei ole ollut lapsuuden jälkeen ongelmaa vetää esinahkaa taakse lepotilassa, mutta erektiossa sen vetäminen ihan taakse oli lähes mahdotonta juuri joskus 14-15-vuotiaana. Mun tapauksessa esinahan venyttely (=itsetyydytys) on auttanut ja nyt saan esarin terskan taakse ja ylikin helposti myös erektiossa. Jos asia huolestuttaa niin kannattaa kysellä esim. terkkarilta, mutta voi hyvin olla että ongelma poistuu iän myötä.


    • jp

      Tiiättekö te mitä se töhnä on siinä kun vetää esarin alas ni siin terskan alla tavallaa on jotai töhnää en tiä ite et mitä se on joten pesin suihkussa pois. ??

    • 13vpoika

      Se valkonen juttu on smegmaa. En oo ihan varma. Ja totam se juttu et esinahka ei mee terskan taakse sen yhen poimun takii on nimeltään frenulum breve. Sillo ei tartte mun tietääkseen ympärileikkausta mutta sellane pikku leikkaus pitää kumminki tehä.

      • Joku random

        Mulki on se poimu eka koitin runkata paljon mut ei se auttanu oon yrittäny venytellä kans se on auttanu vähän mut oon vähän huolissani lähteekö se itestään pois 12 v poika


      • Kovamies69

        Onse kyl jännä ku on se frenulum ja silti menee esinahka taakse


    • Jdi

      ^frenu tippuu/katkeaa yleensä pois ennen 16v täyttämistä.

    • panintyttöystävääjaautto

      Ei oo mikää iso ongelma. Mullaki meni 14 vuotiaana vaa joku 2/4 terskan yli. Panemine autto mua ainaki ku otin kortsun pois ni huomasin että se oli siinä tuuppimisen aikana luiskahtanut sinne taakse.

    • jelppiä

      Minulla menee taakse asti. Mikä on paras keino pestä kuivunut töhnä pois? Itse en vielä tiedä yhtään hyvää taktiikkaa.

      • apua!!!

        Minulla on sama ongelma miten saan kuivuneen töhnän terdkan päältä pois


    • tosio

      Hei nyt pojat jotain rajaa.. Kyllähän se huolestuttaa, kun ei tiedä, onko oma vehje ihan "normaali", mutta ei kannata hätäillä.
      Kouluterkkari on koulutettu ihminen neuvomaan ja vaitiolovelvollinen, eli ei varmasti kerro kenellekään, että olet käynyt kysymässä neuvoa.
      Esaria voi itse yrittää VAROVASTI lämpimän veden alla venyttää, mutta väkisin ei saa runnoa.. Frenulum, eli se "lanka" yhdistää esinahkan terskaan ja kuuluukin olla siellä. Jos siis esinahkaa ei ole operoitu lääkärissä.
      Jos murrosiän mentyä ohi esari jumittaa huomattavasti vieläkin, eli vaikeuttaa mm. peseytymistä tai aiheuttaa kipua, voidaan se operoida, jolloin siis helpotetaan sen vempeleen käyttöä, ei sitä pilata mitenkään.
      Eli älkää vaan repikö mitään väkisin, vaan rohkeasti joko koulussa terkkarille, joka on niitä ennenkin nähnyt tai varaatte ajan terveysaseman hoitajalle.

      • Mä runkkasin mutta se lähti irti siitä terskassa oon13


    • hienoo..

      mul on parafimoosi.. tai oli.. tai jotain.. oon confused :d heräsin yks yö iha helvetillisee kipuu ja kattosin et terska iha paljaana ja paisunu. menin herättää äidi ja lähettii lääkärii ja siel joku ulkomaalaine lääkäri hoisi.. ei mee esinahka enää koskaa terskan päälle, sen verra paisus kulli... ekat 3 viikkoo terska oli iha saatanan kipee mut tottusi kipuu ja elän vieläki sen kaa :d

      tä tuli siis ku oli 7 luokal ja oon nyt amiksen kakkosel..

    • ???

      ?

      • raikka lampi

        Edesmennyt Lammen Raikka eli koko ikänsä pitämällä esinahkaa takana väkisin. Mutta meni kuolemaan ennenaikaisesti kansanedustaja Hagerlundin toimesta. Kyseessä raiskaus pohjaan asti. PS. Sisäelimet revähtivät pahasti.


    • pyhä sylvi

      Ja tämä liittyi aiheeseen miten !?!

      • Herra 10v

        Mä alotin venytää vähän kerrassaan jo parin päivän päästä näky 2/4.
        Runkku autto kans ja kerra kerra runku jälkee huomas et esinahka oliki menny
        terskan taakse ja oli venyny nii et sai takaski.


    • ttttte4t5

      Kokeile venyttää sitä vähän aina, jos runkkaat. Hygienianki kannalta fiksua. Ei se mulla itestään sinne oo koskaan menny ja kyl mun piti sitä 10-15 -vuotiaana venyttää, et se meni ollenkaan.

    • örvelö

      itellä sama juttu et menee helposti normaalisti taakse ja erektiossakin menee sillein että tuntuu pikkasen ku vetää mutta ei satu ainut on että siinä on se pieni kalvo/kaulus minkä takia ei mene aivan sinne taakse mutta kun venyttelee ni sekin alkaa ratketa pikku hiljaa ja jos runkkaat sille et on nahka siin kalvon tyvessä ni seki auttaa :)

    • ads

      Itelläkin meni ehkä vain puolet taakse, mutta kahtena iltana vain vedin ihan helvetin kovaa esinahkaa taakse, niin sinne se upposi, tuska oli mieletön, mutta se kesti vain pari päivää.

      • Mamsu

        Miten kauan sä sitä venytit


    • turhautunut...

      Olen 15 vuotias poika. Minulla on vieläki esinahka kiinni terskassa... onko mitää keino saada sitä irti...? Vai pitääkö vain odottaa että se irtoaa itsestää??

      • Batass :)

        Sinin tapauksessasi taitaa olla niin että esinahka on kiinni terskassa kunnes jonain kauniina päivänä munasi ei ole enää kiinni kehossasi.


      • Ohjeeksi

        Mullaki oli pitkään se nahka kiinni eikä saanu taakke. Sit vaan pikkuhiljaa väkisin venytin ja se meni ja alko toimii niinku kuuluu. Tsem,ppii!


    • auttakaa pliis

      mulkaa ei oikee mee sattuu aiva hitosti oon 12v mitä pitäs tehä

    • 1234567

      Kärsivällisyyttä. Venyttämisharjoituksilla see tiukankin esinahan menemään terskan taakse, siinä voi tosin mennä viikkoja. Eli vaikka suihkussa (kuuma auttaa) kannattaa ihan vedellä esinahkaa ylös ja alas. Kannattaa myös pitää jonkin aikaa esinahkaa siinä tiukimmassa kohdassa pari sekuntia, sitten taas vedät esinahan ylös ja toistat tuota jonkin aikaa. Älä kuitenkaan niin tiukaksi vedä, että sattuu. Tuo venyttely muuten auttaa ainoastaan erektiossa.

      Ja älkää ihmeessä pakottako sitä esinahkaa terskan taakse. Seurauksena on soitto hätänumeroon ja teho-osastolle. Tarkoitus ei ole säikytellä, mutta se on todella vaarallista jos esinahka joutuu puristuksiin. Veri ei pääse kulkemaan ja seurauksena on kuolio joka sitten leviää.

      Kuten sanoin, kärsivällisyyttä. Vain todella harvoissa tapauksissa tarvitaan lääkäriä esinahan tiukkuuden takia. Suurimmassa osassa esinahan saa itse venytettyä, mutta se ei tapahdu hetkessä.

      • JEEEBBBB

        Mulla meni eilen esinahka taakse, olin vain saunassa ja venytin taaksepäin niin se luiskahti.


      • ymmärystä vailla
        JEEEBBBB kirjoitti:

        Mulla meni eilen esinahka taakse, olin vain saunassa ja venytin taaksepäin niin se luiskahti.

        Oon 12v ja mulla on pari ongelmaa/kysyttävää.
        1.En oo vielä edes yrittäny saaha esaria kunnolla taakse koska vähän epäillyttää etten sais sitä enää takas ja terska on aika arka. Onnistuuko sen saaminen takasin yleensä ongelmitta?
        2.Pitääkö runkkausliikkeen olla nopea vai hidas?:D


      • Helpostus!!
        ymmärystä vailla kirjoitti:

        Oon 12v ja mulla on pari ongelmaa/kysyttävää.
        1.En oo vielä edes yrittäny saaha esaria kunnolla taakse koska vähän epäillyttää etten sais sitä enää takas ja terska on aika arka. Onnistuuko sen saaminen takasin yleensä ongelmitta?
        2.Pitääkö runkkausliikkeen olla nopea vai hidas?:D

        Luin just näit viestei iha hädäs et en haluu mennä lääkärii sit ku kerra venytin huomasin et se meniki kannattaa niinku löysänä alkaa vaa venyttäää sillee ettei se liikaa satu!!


      • ymmärystä vailla kirjoitti:

        Oon 12v ja mulla on pari ongelmaa/kysyttävää.
        1.En oo vielä edes yrittäny saaha esaria kunnolla taakse koska vähän epäillyttää etten sais sitä enää takas ja terska on aika arka. Onnistuuko sen saaminen takasin yleensä ongelmitta?
        2.Pitääkö runkkausliikkeen olla nopea vai hidas?:D

        terskan iho on aina hiukan arka ja eniten aristaa silloin kun esinahkaa saadaan ensimmäisiä kertoja painettua alas/terskan taakse. Mutta terskakin tottuu kosketukseen ja itsetyydytyksen tuomaan hankaukseen ja aristus vähenee pikkuhiljaa ja tilalle alkaa tulla hyvän olon tunne. Pelkäät turhaan ettei esinahka tule enää takaisin terskan päälle. Kun se on liikkunut terskan taakse, se kyllä tulee sieltä takaisin terskan päällekin. Kokeile vain rohkeasti.
        itsetyydytyksessä voit ns runkkausliikettä säädellä oman mieltymyksen mukaan, alussa voi kokeilla rauhalllisempaa liikettä ja pikkkuhiljaa lisätä nopeutta tai vaihdella sitä liikettä sopivasti. Nopeampi liike tuo usein nopeamman orgasmin (siemensyöksyn) mutta jos haluaa saada pitemmän nautinnon tai pitkittää orgasmin saantia, kannattaa ainakin välillä hidastaa liikettä.


      • ymmärrystä vailla
        hoitsukundi kirjoitti:

        terskan iho on aina hiukan arka ja eniten aristaa silloin kun esinahkaa saadaan ensimmäisiä kertoja painettua alas/terskan taakse. Mutta terskakin tottuu kosketukseen ja itsetyydytyksen tuomaan hankaukseen ja aristus vähenee pikkuhiljaa ja tilalle alkaa tulla hyvän olon tunne. Pelkäät turhaan ettei esinahka tule enää takaisin terskan päälle. Kun se on liikkunut terskan taakse, se kyllä tulee sieltä takaisin terskan päällekin. Kokeile vain rohkeasti.
        itsetyydytyksessä voit ns runkkausliikettä säädellä oman mieltymyksen mukaan, alussa voi kokeilla rauhalllisempaa liikettä ja pikkkuhiljaa lisätä nopeutta tai vaihdella sitä liikettä sopivasti. Nopeampi liike tuo usein nopeamman orgasmin (siemensyöksyn) mutta jos haluaa saada pitemmän nautinnon tai pitkittää orgasmin saantia, kannattaa ainakin välillä hidastaa liikettä.

        Ok kiits:)


      • jaaaaaahas
        ymmärrystä vailla kirjoitti:

        Ok kiits:)

        Olin suihkus ja vähän venytin sitä esaria taakse ja yhtäkkiä se meni melkein kokonaan sinne. Sitte menin paniikkiin ku meni varmaa 5min ennenkö sain esinahan takas terskan päälle. Ja vaikeeta oli kun osa esinahastaki oli arkaa. Luulempa etten tuota tee enää vähään aikaan. (Terska paljaana huomasin siinä päällä ERITTÄIN vähän läpinäkyvää nestettä. Spermaako? Vittu oon onnellinen jos oli.) Mutta neuvoja miten esarin sais helpommin terskan päälle?


    • neuvojamies

      Jos tarkoitat, että se menee sinne automaattisesti, kun penis menee erektioon, ei mitään hätää. Varsinkin, jos on vetänyt käteen ja esinahka on venyny, ei se sinne automaattisesti sinne mene. Jos taas et saa kädellähään sitä vedettyä terskan yli, on syytä huolestua, koska silloin sulla on luultavimmin espanjalainen kaulus.

      • empätiiä

        No ei se esinahka automaattisesti erektiossa sinne taakse mee, pitää ite laittaa. Ja en kyllä usko et toi kaulus mulla ois kun sain sentää jotenki sen takas.


    • ahdistus1

      mmm iski tässä pieni paniikki koska en oo koskaan vetäny omaa nahkaani terskan alle pitäiskö nyt jo vähä säikähtää itse pelkään nahan vetämistä terskan alle koska pelkään siinä tulevan kiristävä kaulus ja emmä kehtais siite kellekkään sanoo koska sitä ikkää ollaan jo . runkatessa annan nahkan vain olla terskan päällä. oh shit toivottavasti vastaatte tähän näin joulun tullessa koska olis kiva saada vastausta kiitos t :14v poika

      • Herkkäpippeli

        Moi joo mä oon 24v ja ei mee mullakaa taakse voiteella onnistuu 96% varmuudella mene lääkäriin ja siellä vaan näytät pippelin miten paljon esi nahka menee taakse ja sit saat voiteen mä sain mutt en käyttäny


    • Pööööö

      Onko se vielää normaalia jos 10vuotiialla pojalla ei mene esinahka terskan taakse?

      • Lyhyesti

        On.


      • Anonyymi

        Kun olin 10v esinahka ei ollut millään tavalla aukeamassa vasta lähempää kolmeatoita esinahka alkoi aukeamaan, mutta oli tiukka ja ahdas vaikka aktiivisesti venyttelin vetämällä taaksepäin. Joillakin saattaa jo paljon aikaisemmin terska tulla kokonaan näkyviin. Jossain vaiheessa huomasin miten esinahka oli terskan reunan tuntumassa, siitä ei mennyt paljon aikaa esinahka oli mennyt reilusti terskan reunan taa, erektion ollessa esinahka meni pitkälle terskan reunan taa eikä jäänyt poimulle. Aikaamyöten esinahka ei ollut enää kovin ahdas vaan venyi. Ilmeiseti sekin venytti esinahkaa, kun aloin aktiivisesti harrastamaan masturpointia, jotkut ovatkin näillä palstoilla neuvonut masturpointia jotta tiukka esinahka venyisi ja onhan siinä sekin, että voi ja saa kokea sen mielihyvän mitä laukeemisessa ja siemensyöksyssä pääsee kokemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun olin 10v esinahka ei ollut millään tavalla aukeamassa vasta lähempää kolmeatoita esinahka alkoi aukeamaan, mutta oli tiukka ja ahdas vaikka aktiivisesti venyttelin vetämällä taaksepäin. Joillakin saattaa jo paljon aikaisemmin terska tulla kokonaan näkyviin. Jossain vaiheessa huomasin miten esinahka oli terskan reunan tuntumassa, siitä ei mennyt paljon aikaa esinahka oli mennyt reilusti terskan reunan taa, erektion ollessa esinahka meni pitkälle terskan reunan taa eikä jäänyt poimulle. Aikaamyöten esinahka ei ollut enää kovin ahdas vaan venyi. Ilmeiseti sekin venytti esinahkaa, kun aloin aktiivisesti harrastamaan masturpointia, jotkut ovatkin näillä palstoilla neuvonut masturpointia jotta tiukka esinahka venyisi ja onhan siinä sekin, että voi ja saa kokea sen mielihyvän mitä laukeemisessa ja siemensyöksyssä pääsee kokemaan.

        Kyllä masturpointi voi oleellisesti auttaa kireän esinahan venymisessä, on kokemusta varsinkin siinä vaiheessa, kun esinahka ei ole kuin osittain auennut eli puolessa välissä terskaa, kannattaa kokeilla.


    • EI-huolta

      Kyllä on täysin normaalia Sinun iässäsi, mutta kun murrosikäsi alkaa, niin sitten esinahka pitäisi pikkuhiljaa saada terskan taakse. Ennen murrosikää usein osalla poikia esinahka on vielä kiinni terskan pinnassa, mutta alkaa irrota viimeistään murrosiässä. Terskan koosta riippuen esinahka saattaa olla myös liian kireätä, jolloin esinahkaa pitää venyttää. Esinahka on hyvin ohutta nahkaa joka kyllä venyy, kun ei tee venytystä liian reippaasti vaan joka päivä aina vähän kerrallaan.

      • Anonyymi

        Kuinka kauan suunnilleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka kauan suunnilleen

        Runkkaa muutamana kertana suihkussa lämpimän ceden alla.


    • Skederunkku

      Moi... oon 12-v poika ja mul ois kaks ongelmaa 1.eli oon seurustellu 1-vuoden ja seksiä tyttöystävä haluais ja niin haluaisin minäkin. Eli onko liian aikaista harrastaa seksiä 12-vuotiaana (tyttöystävä on siis 14-v) 2. Esinahkani ei oikee mee taakse. Oon yrittäny venytellä sitä mut ei se oikee mee. Nii onks vaarallista harrastaa seksiä jos ei mee esinahka taakse? Ja luin juttua että kortsut saattas auttaa että vaikka esinahka ei ois mennykkää taakse onks totta jos joku tietäjä sattus tietää? Ja onko muilla kokemusta tällasesta ois kiva kuulla ja kiitos etukätee vastauksista!

    • Esinahkaa kannattaa venytellä esim suihkussa lämpimän veden alla tai laittamalla rasvaa terskaan ja esinahkaan jolloin ne liukastuvat ja siten iho myös joustaa paremmin venytyksen aikana. Venytys tapahtuu siten että vedät hitaasti esaria taaksepäin kunnes tulee kipua mikä estää venyttelyä. Odota hetki ja toista tuota liikettä useamman kerran. Mitä useammin tai kauemmin teet sitä sen parempi.
      Esinahan tiukkuus sinällään ei aivan estä seksin tai itsetyydytyksen harrastamista mutta voi heikentää tuntoherkkyyttä peniksessä (se toki on yksilöllistä - toisilla ei vaikuta mitenkään, toisilla laukeaminen voi kestää kauan). Kun harrastat seksiä vedä esinahka niin taakse kuin menee ja sitten kortsu peniksen päälle.
      Olet aika nuori seksiin mutta jos olet siitä jutellut sun tyttöystävän kanssa ja molemmat haluatte sitä ja olette valmiita niin eihän se iästä ole kiinni. Jos tulee jotain kysyttävää niin laita viestiä [email protected]

      • Skederunkku

        Kiitos otan neuvosta oppia...


    • jsjgdhdklwjw

      Rypsiöljy

    • Apuatarvitsevapoika

      Hei olen 13v poika ja kun vedän nahkaa ei ees näy terska auttakaa mitä tehdä

    • circumcicedboi

      Voi voi, mitäköhän juutalaisetkin nyt aattelee

    • Jaakkomies123

      Mä oon 12 ja oon venytelly kaksi päivää ja se pirkistää jo joten kannattaa vaan venytellä ympäri leikkaus on ihan höpölöpöä venyttelet vaikka kuukauden kyllä se sieltä tulee!! (Kai) koska itellä pirkistää kahden päivän tuloksesta huomenna tulee ulos (lol ainakin yritän)

    • Herkkäpippeli

      Ei älä huoli mä oon 24 eikä mee taakse pitää vaan hankki yks semmonen rasva ei ku siis voide jota laitetaan pippelille mutta sen saa vaan reseptillä että pitää mennä lääkäriin näyttää pippeli ja selittä että esinahka ei mee taakse sit saa reseptin ja 96% varmuudella onnistuu tolla voiteella ja mä sain kerran ton voiteen mutta olin laiska käytin kai kerrn tai pari pitäs mennä pyytämään reseptiä ku on nyt tapanu tytön netissä niin sittenhän tulevaisuudessa koittaa se hetki ku rakastaa toisia niin paljon että haluu harrastaa seksiä niin sit pitää toimii vehje

    • Erilainen11

      Onkos tuo normaalia että on 11v ikäisekseen pitkä kun pitää olla 13v vaatteet päällä ja tuo terska ei edes pilkistä mutta hirvee kipu kun koittaa vetää taakse?

    • Hmmxd

      Voinkohan nussia vaikka esinahka ei mene taakse, menee kyllä puoliväliin. Auttasko jos laitan kortsun

      • Anonyymi

        Kannattaa kyllä kokeilla kondomia erektion päälle


    • Anonyymi

      Mä olen pian 13 ja mulla joskus viimeks 8-10 v esinahka viel meni taakse mutta nytte enää ei, johtuuko koosta? Koko 12cm.

    • Anonyymi

      Hei oon 10 v poika musta tuntuu että mulla ei oo ku vähästä paitsi että menee mitä mä teen jotain luin täältä lämpimässä suihkussa jotain venytellä mutta onko se ees normaalia että mietin tämmöstä?

    • Anonyymi

      Runkatkaa yleensä toimii näihin

    • Anonyymi

      Mitä pitää tehä jos on sellainen lörpsä nahka juttu peniksen ihon päässä onko se normaalia ja lähteekö se pois iän myötä

      • On se normaalia. Se, millaiseksi penis iän karttuessa tulee, on yksilöllistä.


    • Anonyymi

      Mää oon 12 v ja mulla ei mee esinahka ollenkaan taakse siinä on vaan semmonen puolen sentin levynen reikä ja menin rohkeasti kysymään isältä että mikä neuvo kun huolestuin tästä kunnolla vasta tänään niin se kehotti venyttämään sitä suihkussa ja tämä uutinen helpotti minua todella paljon joten jos sulla on tämmönen ongelma niin ei tarvii kysyä enään iskältä ((((((:

      • Anonyymi

        Joo runkkaamalla se löystyy :)


    • Arska tehtaalla.

    • Anonyymi

      Onko normaalia jos esinahka ei minkälie nahka palan takia mene terskan taakse erektion aikana?

    • Anonyymi

      Mitä jos esinahka jää terskan pään alta vähä kiinni

    • Anonyymi

      Ite oon 12 ja mulla o menny ku venytin sitä vitusti taakse

    • Anonyymi

      Onko se huono juttu ku oon 12 ja mulla menee esinahka ihan taaksepäin sattumatta mutta mulla on sitä vielä vähän ja vetäminen tuntuu vain kun on seisokki? Ja mitä kannattais tehä

    • Anonyymi

      Kyllä se paremmin jo menne ku kokeilin vinkki kannattaa vaa viettääkisellä vaikka kirpasiski

      • Anonyymi

        Runkkaamalla löystyy


    • Hei olen 13v poika ja tänään runkkasin ja nyt minun penis ei enään ole kiinni terskan alla mitenkään vaan saisin vedettyä esinahan kokonaan taakse että peniksen sisälly näkyy.

    • Siis esinahka on niin iso että se rullaantuu takaisin terskan päälle pitääkö käydä leikkaamassa

      • Anonyymi

        Sama minullakin, kun just menossa sinne esinahan taakse niin se rullaantuu ja ei meinaa saada takaisin. Ite ootan et menee veltoks. Ja mulla on vielki se "naru" siinä terskas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama minullakin, kun just menossa sinne esinahan taakse niin se rullaantuu ja ei meinaa saada takaisin. Ite ootan et menee veltoks. Ja mulla on vielki se "naru" siinä terskas

        Naru? Googlaa frenulum. Runkkaa vaa nii löystyy aja mittaa :D


    • Anonyymi

      Saan terskaa näkymään vain puolet toki en ole kovin vanha

    • Anonyymi

      No oon 16v ja mulla ei mennyt mut yritin ja yritin ja sain sen lopulta menee taakse. Tuli niin kipeeksi et menin terveydenhoitajalle mut ei tullut mitään pysyvää :) en kuitenkaan suosittele kiskomaan väkisin vaikka itse niin teinkin.

    • Anonyymi

      Juu. Ei kannata väkisin yrittää

    • Anonyymi

      Itse en uskalla edes kokeilla..??!!
      Onko se epämukavaa tai sattuuko se kertokaa ensimmäiset kokemuksenne

      • Anonyymi

        Ei satu ja siihen kyl tottuu ku tekee vaa!


    • Anonyymi

      vitutaatko homo?

    • Anonyymi

      Mitä teen kun olen 12 ja esinahka menee hyvin terskan taakse mutta esinahka on tosi pitkä jonkun sentin isonpi kuin penis

      • Anonyymi

        Eikai se haittaa, se voi muuttuu vielä ku kikkeli kasvaa pituutta ja terska suurenee


    • Anonyymi

      Itse kun kokoilen vetää alas niin sattuu. Jotkut puhuu siitä venyttelystä niin miten venyttelen sitä. 11v

    • Anonyymi

      Itse kun kokeilen vetää niin sattuu. Jotkut puhuu siitä venyttelystä niin miten minä venyttelen sitä. 11v

      • Anonyymi

        Vedät esinahkan taakse niin paljo ku menee


    • Anonyymi

      Mene ympärileikkaukseen...

    • Anonyymi

      No täytän 11v ja esinahka ei mee taakse joten mitä pitäis tehä meneeks se itsestään joskus

      • Anonyymi

        Onko murrosikä alkanu? Runkkaa varovasti vaikka suihkussa. Paa sinne sopivan lämpöstä vettä ja vetele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko murrosikä alkanu? Runkkaa varovasti vaikka suihkussa. Paa sinne sopivan lämpöstä vettä ja vetele.

        Siis sillä murrosikä on oleellista että ku kulli alkaa kasvaa nii se pitää saada löystymää että se ei estä kasvua. Meneekö ees löysänä?


      • Anonyymi

        Muistan hyvin ajan jolloin esinahka ei mennyt terskan yli sitten ajan kanssa huomasin terska alkoi vähitellen tulla näkyviin, ehkä puoliin väliin terskaa, tuntui et esinahka oli kiinni terskassa ei auttanut vaikka vedin voimakkaasti pitkään esinakaa auki, ajanmyötä huomasin kuinka terskaa tuli näkyviin aina enemmän ja lopulta koko terska ihanuudessan pääsi päivän valoon. Nuoren pojan penis ei kovin iso ole jos katson tämänhetken tilannetta erektiossa terska on iso kauniin muotoinen pallo kun esinahka on reilusti terskan yli vetäytyneenä.


      • Anonyymi

        Kehoittaisin kaikkia on ikä mikä hyvänsä joilla on ongelmaa esinahan kanssa, on tiukka tai ei aukea, kantsii mennä koluterveyden tykö ja pyytää tarkastamaan esinahan ja terskan tilanne rohkeasti vain pöksyt alas ja kysyä onko tilanne normaali samalla voi sanoa ja kertoa miltä silloin tuntuu kun penis on erektiossa tuntuuko esinahka tiukan kireeltä.


    • Anonyymi

      Täytän 11 ja esinahkani ei mene paljoa alas mitä pitäis tehä vai odottaa vain

    • Anonyymi

      Sama ongelma en saa sitä vedettyä millään

      • Anonyymi

        pyydä sisko apuun imee hieman sitä


      • Anonyymi

        me vedettiin takapihalla muutama varvi ukinkanssa hyvin onnistui


      • Anonyymi

        mitä ?vittua päähän


      • Anonyymi

        Sanotaan, että odottavaaika on pitkää oli aika jolloin esinahka ei auennut odotin hartaasti koska koska terska alkaisi vähän näkymään, tilanne eteni hitaasti , mutta varmasti, esinahka oli alkanut avautuun ja oli terskan puolen välin kohdalla, olin suorastaan innostunut, kun huomasin esinahan reunan olevan terskan vallin reunalla. Siitä ei mennyt kuin hetki esinahka meni vallin yli, alkuun esinahan aukko oli melko tiivis, mutta tällä hetkellä esinahan aukko on jonkin verran venynyt ja luistaa hyvin terskan yli edestakaisin liikuttain. Silloin , kun penis on erektiossa esinahan reuna menee reilusti terskan yli eikä tunnu mitään kireyttä siten,että olisi tiukka tai kireä.Olen tyytyväinen ja voin nauttia myös omasta seksuaalisuudestani tarkoitan on helppo ja nautinnollinen harrastaa masturpoinnin tuomasta hyvän olon tunteesta...........


    • Anonyymi

      Muistan hyvin sen ajan kun esinahka ei auennut yhtään penis oli voimakkaasti erektiossa ja esinahka kuin tiukassa hupussa, jossan vaiheessa se alkoi pikkuhiljaa avautuun ja terjotka voivat jak skaa tuli vähäkerrallaan esille.Asia oli minulle hyvin arkaluenteinen elin oman terskani lumoissa on varmaan poikia jotka voivat kysyä äidiltä neuvoa asiaan tai äiti huomioi asian muuten . Asia kuitenkin eteni omalla painolla kunnes esinahan reuna oli puolittain ylittänyt vallireunaan, aikapian siitä terska tuli koknaan esille, sen jälkeen esinahka liikkui ja liuku helposti terskan yli tietysti se oli aluksi melko ahdas, mutta tällä hetkellä kun penis on voimakkaasti erektiossa esinahan reuna siirtyy terskan vallista jonkin matkaa taapäin, tilanne on mielestäni hyvä mikä edesauttaa välillä voimakkaita seksuaalisia tunteita kun penis on voimakkaasti erektiossa .

      • Anonyymi

        Kuinka monella on kokemuksia edellä kerrotuista asioista ja onko äidit kiinnittäneet puperteetti iässä olevien poikien penis ongelmiin, kun esinahka on tiukka eikä aukea terskan yli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monella on kokemuksia edellä kerrotuista asioista ja onko äidit kiinnittäneet puperteetti iässä olevien poikien penis ongelmiin, kun esinahka on tiukka eikä aukea terskan yli?

        Minulla oli tiukka ja ahdas esinahka jota ei voinut vetää yhtään auki, eikä ollut keltä olisin voinut tiedustella asiasta, en ainakaan äidiltä, siskoja oli, mutta kuka puperteettikäinen poika kysyy siskoilta tälläitä asiaa asia kuitenkin kiinnosto minua, kun olin saman ikäisillä ja nuoremmilla nähnyt miten esinahka oli liukunut terskan yli. Olin yksin asiani kanssa kunnes huomasin, että esinahka alkoi hiljalleen aukeamaan, tämä toi valoa asiaan ja aloitin aktiivisen esinahan venyttelyn joka pikku hiljaa aukesi enemmän ja oli siinä vaiheessa, että esinahan toinen reuna oli mennyt terskan reunan yli toinen puoli oli vielä terskan päällä, sitä vaihetta en muista milloin koko terska tuli näkyviin. Silloin koin voiton riemua esinahka liukui helposti edestakaisin terskan yli vaikka olikin pitkään melko ahdas, aikaamyöten kuitenkin venyi ja jäi erektiossa pitkälle terskan reunnan taakse, lepotilassaa jäi kyllä terskan taakse poimulle jonka sai helposti vedettyä terskan yli lähtö tilanteeseen. Tämä oli mimun kokemukseni lyhykäisyydessä kerrottuna, tietysti asiaan liitty paljon sellaista mitä en tässä tuonut esille, niistä kaikista seksuaalisista tunteista mitkä saumattomasti liityi tunne tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli tiukka ja ahdas esinahka jota ei voinut vetää yhtään auki, eikä ollut keltä olisin voinut tiedustella asiasta, en ainakaan äidiltä, siskoja oli, mutta kuka puperteettikäinen poika kysyy siskoilta tälläitä asiaa asia kuitenkin kiinnosto minua, kun olin saman ikäisillä ja nuoremmilla nähnyt miten esinahka oli liukunut terskan yli. Olin yksin asiani kanssa kunnes huomasin, että esinahka alkoi hiljalleen aukeamaan, tämä toi valoa asiaan ja aloitin aktiivisen esinahan venyttelyn joka pikku hiljaa aukesi enemmän ja oli siinä vaiheessa, että esinahan toinen reuna oli mennyt terskan reunan yli toinen puoli oli vielä terskan päällä, sitä vaihetta en muista milloin koko terska tuli näkyviin. Silloin koin voiton riemua esinahka liukui helposti edestakaisin terskan yli vaikka olikin pitkään melko ahdas, aikaamyöten kuitenkin venyi ja jäi erektiossa pitkälle terskan reunnan taakse, lepotilassaa jäi kyllä terskan taakse poimulle jonka sai helposti vedettyä terskan yli lähtö tilanteeseen. Tämä oli mimun kokemukseni lyhykäisyydessä kerrottuna, tietysti asiaan liitty paljon sellaista mitä en tässä tuonut esille, niistä kaikista seksuaalisista tunteista mitkä saumattomasti liityi tunne tasolla.

        Tässä oli hyvä tunteikas kokemus kohtainen kertomus äideille luettavaksi omia puperteetti ikäisiä poikia ajatellen, kun on kysymys pojan peniksen hehityksestä ja mitä esinahalle tässä iässä tapahtuu, mitä tulisi ottaa huomioonja mitä poika itse kokee nämä aasiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli tiukka ja ahdas esinahka jota ei voinut vetää yhtään auki, eikä ollut keltä olisin voinut tiedustella asiasta, en ainakaan äidiltä, siskoja oli, mutta kuka puperteettikäinen poika kysyy siskoilta tälläitä asiaa asia kuitenkin kiinnosto minua, kun olin saman ikäisillä ja nuoremmilla nähnyt miten esinahka oli liukunut terskan yli. Olin yksin asiani kanssa kunnes huomasin, että esinahka alkoi hiljalleen aukeamaan, tämä toi valoa asiaan ja aloitin aktiivisen esinahan venyttelyn joka pikku hiljaa aukesi enemmän ja oli siinä vaiheessa, että esinahan toinen reuna oli mennyt terskan reunan yli toinen puoli oli vielä terskan päällä, sitä vaihetta en muista milloin koko terska tuli näkyviin. Silloin koin voiton riemua esinahka liukui helposti edestakaisin terskan yli vaikka olikin pitkään melko ahdas, aikaamyöten kuitenkin venyi ja jäi erektiossa pitkälle terskan reunnan taakse, lepotilassaa jäi kyllä terskan taakse poimulle jonka sai helposti vedettyä terskan yli lähtö tilanteeseen. Tämä oli mimun kokemukseni lyhykäisyydessä kerrottuna, tietysti asiaan liitty paljon sellaista mitä en tässä tuonut esille, niistä kaikista seksuaalisista tunteista mitkä saumattomasti liityi tunne tasolla.

        Vau mikä kertomus, valitettavsti omat pojat on lentäneet jo pesästä pois, mutta joillekkin voi olla tämän hetken asia, kannattaa olla rohkea ja keskustella asiasta ja kysyä voinko olla jotenkin avuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli tiukka ja ahdas esinahka jota ei voinut vetää yhtään auki, eikä ollut keltä olisin voinut tiedustella asiasta, en ainakaan äidiltä, siskoja oli, mutta kuka puperteettikäinen poika kysyy siskoilta tälläitä asiaa asia kuitenkin kiinnosto minua, kun olin saman ikäisillä ja nuoremmilla nähnyt miten esinahka oli liukunut terskan yli. Olin yksin asiani kanssa kunnes huomasin, että esinahka alkoi hiljalleen aukeamaan, tämä toi valoa asiaan ja aloitin aktiivisen esinahan venyttelyn joka pikku hiljaa aukesi enemmän ja oli siinä vaiheessa, että esinahan toinen reuna oli mennyt terskan reunan yli toinen puoli oli vielä terskan päällä, sitä vaihetta en muista milloin koko terska tuli näkyviin. Silloin koin voiton riemua esinahka liukui helposti edestakaisin terskan yli vaikka olikin pitkään melko ahdas, aikaamyöten kuitenkin venyi ja jäi erektiossa pitkälle terskan reunnan taakse, lepotilassaa jäi kyllä terskan taakse poimulle jonka sai helposti vedettyä terskan yli lähtö tilanteeseen. Tämä oli mimun kokemukseni lyhykäisyydessä kerrottuna, tietysti asiaan liitty paljon sellaista mitä en tässä tuonut esille, niistä kaikista seksuaalisista tunteista mitkä saumattomasti liityi tunne tasolla.

        Nykyisin koulussa annetaan seksuaalivalistusta en tiedä onko nämä asiat siinä esillä, yläaste iässä alkaa voimakas seksuaalinen herääminen ja oppilaillle jaetaan kondomeja joihin voi tutustua, samaan aikaan moni toteaa, että esinahka ei mene ainakaan niin pitkälle että menisi terskan yli tai saattaa olla tosi tiukka ja ahdas ja kipuilee tämän asian kanssa. Kaikilla ei ole rohkeutta mennä koluterveyden hoitajan tykö näyttämään omaa tiukkaa esinahkaa, vaikka hän on vaitiolovelvollinen. Tietysti asiaan liittyy voimakas seksuaalinen herääminen. Terveyden hoitaja osaisi varmaan antaa hyviä neuvoja miten kannattaa asian kanssa toimia, eli auttaako venyttely ja miten voimakkaasti uskaltaa esinahkaa vetää taaksepäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyisin koulussa annetaan seksuaalivalistusta en tiedä onko nämä asiat siinä esillä, yläaste iässä alkaa voimakas seksuaalinen herääminen ja oppilaillle jaetaan kondomeja joihin voi tutustua, samaan aikaan moni toteaa, että esinahka ei mene ainakaan niin pitkälle että menisi terskan yli tai saattaa olla tosi tiukka ja ahdas ja kipuilee tämän asian kanssa. Kaikilla ei ole rohkeutta mennä koluterveyden hoitajan tykö näyttämään omaa tiukkaa esinahkaa, vaikka hän on vaitiolovelvollinen. Tietysti asiaan liittyy voimakas seksuaalinen herääminen. Terveyden hoitaja osaisi varmaan antaa hyviä neuvoja miten kannattaa asian kanssa toimia, eli auttaako venyttely ja miten voimakkaasti uskaltaa esinahkaa vetää taaksepäin.

        Muistan ajan , kun esinahka oli tupessa eikä avautunut lainkaan kunnes vähitellen alkoi aukeamaan, jos silloin olisin ymmärtänyt mennä kouluterveydenhoitajan vastaan otolle olisin varmaan saanut hyviä rohkaisevia neuvoja tässä asiassa, miten voi ja uskaltaa esinahkaa venytellä, kun terveyden hoitaja katsoo ja näkee sen hetkisen tilanteen, kuinka paljon esinahka on auennut ja tarvitaanko jotain erityistä toimen pidettä asian korjaamiseksi. Nämä asiat kannattaa otta huomioon jos tiukka esinahka shdistaa, jos nyt olisi minulla tämä tilanne menisin melko varmaan puhumaan ja näyttämään tämän hetkisen tilanteen. Apu kannattaa ottaa vastaan silloin, kun asia hektinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monella on kokemuksia edellä kerrotuista asioista ja onko äidit kiinnittäneet puperteetti iässä olevien poikien penis ongelmiin, kun esinahka on tiukka eikä aukea terskan yli?

        Olin noin 12v eikä esinahka ollut auennut kuin vähän, tuntui et ei liiku yhtään taapäin. Kun olin saunassa oli hyvää aikaa kaikessa rauhassa treenata venytys harjoituksia oikein ajan kanssa asia hoitui hyvin peniksen ollessa voimakkaasti erektiossa, tätä tein pitkään aina saunassa ja vähän muinakin aikoina, kun oli sopiva hetki. Harjoitus palkittiin jossain vaiheessa esinahka oli auennut noin kolmannes terskan mitasta. Tämä antoi uutta potkua asiaan vaikka esinahka oli tiukasti kiinni terskassa, silloin jos olisin varannut ajan terveyden hoitajalta ja näyttänyt ja kysynyt asiaa en olisi ollut turhaan yksin asiani kanssa, hän olisi osannut neuvoa miten toimia vaikka esinahka oli jo jonkin verran auennut. Sitten lähempänä kolmeatoista esinahan reuna oli vinosti terskan reunan yli sitä en muista aukeniko sitten loppu taaksepäin vetämällä aukes kuitenkin kokonaan reilusti terskan yli peniksen ollessa erektiossa eikä jäänyt poimulle, siinä tunsin suurta mielihyvää. Silti esinahka oli melko ahdas meni kuitenkin verrattain helposti terskan yli sitä edestakaisin rullatessa ja ajalla venyi. Näissä mitä näillä palstoilla on kerrottu et masturpoinnilla voi auttaa esinahan osittaiseen aukeamiseen ja tiukkuuden venymiseen , jos tämä on ollut osa tätä saavutusta olen kyllä toiminut tällä tavalla mikä myös antanut paljon, kun on saanut purkaa seksuaalisia tunne patoutumia.


    • Anonyymi

      mulle voi lähettää kuvan snäppi on arttuaronen22

    • Anonyymi

      Sinä vaiheessa, kun esinahka meni terskan vallin yli jota olin jonkin aikaa odottanut tapahtuvaksi, silti ahdas tuntui ihanan mukavalta' kun näki miltä terska näytti paljaana. Esinahkaa oli kiva rullata terskan yli ja antoi kivan tunteen kun meni reuna vallin yli vaikka siinä vaiheessa olikin melko tiukka ja ahdas, peniksen ollessa terhakkaasti pystyssä näyttäen kuin kello olisi kaksitoista. Eikä katsonut paikkaa eikä aikaa, kun seisokki oli pitkään päällä, aikaa myöten esinahka alkoi venyä ja meni helpommin terskan reuna vallin yli .

    • Anonyymi

      Hei onko kellään kokemusta et olisi käynyt kouluterkkarin tykönä näyttämässä, kun esinahka on tiukka eikä lähde kunnolla aukeaan, mitä on sanottu kun on nähty tämä ongelma tilanne, miten pitäisi toimia tai menetellä?

      • Anonyymi

        Edellinen kysymis luonteinen juttu olis hyvä tietää, mun silmu on vähän auennut on ahdas eikä tunnu aukeevan, ajattelin jos vois tilata terkkarilta ajan ja käydä kysymässä ja näyttämässä onko mitään asian eteen tehtävissä. Ja jos esim masturpointi auttaa esinahan aukeamisessa missä vaiheessa voi ja kantsii aloittaa jos siitä saa apua, vai miten menetellä tässä tilanteessa kun tuntuu ettei esinahan aukeaminen on tavallallaan pysähtyneessä tilassa ja koska sen saisi vedettyä kokonaan tersn yli.


    • Anonyymi

      En muista kuinka paljon oli apua esinahan aukeamiseen veyttelystä, jotkut neuvoo masturpoimaan, itse aloin masturpoimaan vasta silloin , kun esinahka oli auennut terskan yli ja saanut ensimmäisen siemensyöksykoemuksen muuta en tiedä .

    • Anonyymi

      Minunulla esinahka oli tiukasti kiinni terskassa jota ei voinut vetää terskan yli vaikka olisin halunnut ja yritin. Olin vähän yli kaksitoista alkoi terska vähitellen tulla näkyviin, mutta hitaasti, muistan miten esinahan reuna oli melkein terskan yli ja sitten ylitti kokonaan teskan, esinahka oli vielä pitkään melko tiukka ja ahdas liukui kuitenkin melko helposti edestakaisin, silloin, kun penis oli erektiossa esinahan reuna vetäyty pitkälle terskan reunan taakse eikä jäänyt yhtään poimulle, joillain saattaa esinahka ekakerralla jäädä terskan vallin taa mulla ei ollut sellaista tilannetta, mutta esinahan liuettelu terskan yli antoi hyvän olon tunteen .

    • Anonyymi

      Näitä palstoja lukiessa ei näytä olevan mitään yhtä mallia koska ja miten esinahka aukee ikähaarukkakin vaihtelee aika paljon. Minulla meni melkein vuosi siitä, kun huomasin merkit esinahan aukeamisesta esinahan reunan memessä terskan yli, joillain se voi jäädä terskan vallin taakse joksikin aikaa, minulla esinahka liuku melko helposti terskan yli vaikka ensin oli melko ahdas, ajan oloon kuitenkin venyi ja ahtauden tunne poistui.

    • Anonyymi

      Kun olin alun toisella kymmenellä penis oli ajoittain voimakkaasti erektiossa, mutta esinahka ei sen myötä auennut niin , että olisi mennyt terskan yli, vasta sen jälkeen, kun esinahka oli kokonaan auennut, näillä palstoilla jotkut neuvoo masturpoimaan edistämmään esinahan aukeamista, voi olla, että tämä auttaa, mutta itse aloitin masturpoinin vasta esinahan aukeamisen jälkeen ja sen myötä sain ensimmäisen tietoisensiemensyöksykokemuksen. Tämän koin voimakkaana seksuaalisten tunteiden heräämisenä jota en ollut siihen menessä kokenut.

    • Anonyymi

      Meillä oli lapsena tapana kaverin kanssa ulkona kusta ristiin tai katsoa kuka saa kustua kauemmaksi. Olittin varmaan jotain 9 tai 10 kun taas kilpailtiin ja kaveri sanoi että kato saaksää tälleen, ja veti esinahkansa taakse. Katsoin ihmeissäni kaverini paljastunutta terskaa. Yritin tehdä samalla tavalla, mutta mulla ei tullut näkyviin yhtään mitään. Kaveiri katsoi kun yritin ja yritin, ja sanoi jotain tyyliin eks sää saa. Menin ihan lukkoon, hävetti hirvesti ja silloin tulin tietoiseksi että mun esinahka ei mee taakse.

      Siitä lähtien häpesin ahdasta esinahkaani, enkä edes yrittänyt vetää sitä taakse. Valehtelin aina terveystarkastuksissa, että esinahka liikku hyvin. Koskaan sitä ei katsottu. Opin myös masturboimaan niin ettei esinahka liikkunut taakse päin, ja varmaan siksi se pysyi ahtaana pitkään.

      18 vuotiaana olin masturboimassa, kun yllätäen huomasin että terskaa oli tullut näkyviin ehkä kolmasosa. Vähän aikaa sitä katsottuani päätin kokeilla sen vetämistä taakse. Lähdin varovasti vetäämään esinahkaa alas. Puolen välin kohdalla muistan miten en yllätykseltäni muistanut hengittää kun esinahka avautui yhä enemmän eikä sattunut yhtään. Muistan miten en meinannut uskoa, kun esinahka meni hitaasti terskan harjanteen yli ja koko terskani oli näkyvissä.

      Vedin esinahan uudelleen terskan päälle ja takaisin alas. Ei ole oikein sanoja kuvaamaan sitä tunnetta kun terska tuli uudelleen näkyviin, ehkä hirvittävä helpotus ja sen häpeän laukeaminen päällimmäisenä.

      Jälkeenpäin sain selville, että venyttelemällä oisin varmaan saanu esinahakabi taakse jo pajon aiemmin. Toivottavasti nykyään nuorilta pojilta tarkistetaan terveystarkistuksissa esinahat ja neuvottaan venyttelemään jos on ahdas. Moni varmasti laillani ei kehtaa myöntää jos ei saa esinahkaa taakse, ja sitten kipuilee sen kanssa ihan liian pitkään.

    • Anonyymi

      esinahka ei automaattisesti ja itsestään mene taakke erektiossa, mutta jos sormin vetämällä menee on yleensä ok. Itselläni pysyy terska piilossa myös erektion aikana. Yksilöllistä on esinahan pituudet ja löysyys....

    • Anonyymi

      Meijän terkkari sanoi joskus et se kundien esinahka pitäs vetää pois päältä seksin aikana et sperma tulee paremmin. Mun kundikaverilla on lörppä ja ryppynen pitkä esinahka, et se on seksin aikanakin päällä. Puhuin sille lääkäristä ja ympärileikkauksesta vaik en tajuukkaan, mut ei se halua ees kuunnella.

      • Anonyymi

        Ympätileikkaus on huonoin vaihtoehto ja tuskin sille on tarvetta.


    • Anonyymi

      Esinahan aukeamiseen ei ole mitään tarkkaa ikää joillain se voi tapahtua jonkin verran alle kymmenen vuoden, muistan miten minulla alkoi aueta, kun olin alle kolmetois ensi oli oli pieni pyöreä aukko joka hiljalleen isoni, mutta siinä vaiheessa, kun terska näkyi puoleen väliin asti esinahka tuntui tosi ahtaalta, vaikka penis seiso kunnolla ja koitin vetää auki niinkun näillä palstoilla on annettu ymmärtää , mutta kuitenkin se avautui kunnes meni kokonaan terskan yli pitkälle terskan vallin taakse eikä jäänyt yhtään poimulle, kun penis seiso. Aika pitkään esinahka oli verrattain ahdas, mutta sai kuitenkin vedettyä terskan yli mikä tuntui nautinnollisen hyvältä, samoihin aikoihin sain kokea ensimmäisen tietoisen siemensyöksykokemuksen , mikä antoi aivan uudenlaisen tunteen seksuaaliseen tunnemaailmaani, mitä en ollut aiemmin kokenut ja nämä asiat alkoi vyöryn tavoin vallata tunne maailmaani.

    • Anonyymi

      Kenkä miehen?

    • Anonyymi

      Voi olla että joillain voi esinahka mennä terskan yli erektion yhteydessä, muistan hyvin miten penis oli voimakkaasti erektiossa eikä esinahka mennyt teskan yli oli tiukasti kiinni terskassa, jossain vaiheessa alkoi vähitellen aukeamaan, jollain palstoilla neuvotaan masturpoimaan edistäisi esinahan aukeamista, en tiedä onko siitä apua, jossain vaiheessa esinahka on avautunut ja menee nyt terskan vallin yli pitkälle eikä jää poimulle, esinahka on vielä melko ahdas liukuu kuitenkin terskan yli ja tuntuu hyvältä.

      • Anonyymi

        Muistan miten hitaasti esinahka alkoi aueta ja mennä terskan yli oli alkuun ahdas ja tiukka, tällä hetkellä peniksen ollessa erektiossa esinahka menee pitkälle eikä tässä tilassa voi vetää takaisin terskan yli vasta sen jälkeen kun erektio on mennyt ohi voi esinahan vetää takaisin terskan yli.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe