esinahka ei mene terskan taakse

tapja

Hei, olen 16-vuotias poika ja minulla on "ongelma" esinahkani kanssa.

Luin miehen penistä käsittelevän kohdan eräästä terveystiedon kirjasta ja siellä sanottiin, että esinahka menee terskan taakse erektion sattuessa. Minulle ei koskaan käy näin ja haluaisinkin nyt kuulla tästä asiasta. Käykö teille näin ja jos käy, onko minun syytä huolestua omasta kaveristani?

159

23498

Vastaukset

• ei mullakaa aluks menny mut sitte rupesin venyttelee sitä ja nytte se menee sinne nii helposti.

• Miten sitä pitäis venytellä

• Miten venyttelen sitä koska en itse saa ilman kipua sitä taakse erektion aikana

• Anonyymi kirjoitti:

Miten venyttelen sitä koska en itse saa ilman kipua sitä taakse erektion aikana

No ite veän vaikka se sattuu vähä mut sain pois

• Jos saat esinahkasi taakse erektion aikana, sen itse sine vetämällä, ilman että kipua tuntuu, kaikki on ok.

• Entäs jos ei saa itse vetämäl

• Mitäs kun mulla on joku ihmeellinen säie terskan päästä esinahkaan, enkä sen takia saa vedettyä esinahkaa taakse?

• mullakaan ei mene.. ei vaikka mitä tekis. ehkä kolmasosa on ennätys minkä terska on ikinä ollut paljaana.

• kaikilla kirjoitti:

mullakaan ei mene.. ei vaikka mitä tekis. ehkä kolmasosa on ennätys minkä terska on ikinä ollut paljaana.

Muuten kyllä menisi ainakin löysänä taakse, mutta tuo ei ole kuin noin sentin pituinen pätkä.

• Neuvoisin tuossa tapauksessa käymään lääkärin pakeilla. :)
        Yhteenkasvanut terska&esinahka pitäisi "ratketa" toisistaan siinä 16-ikävuoteen mennessä.
        Ja esinahkahan on takana, kun se ei peitä terskaa enää lainkaan, eli uppoaa terskan takana olevaan "notkoon".

• TätiTättärä kirjoitti:

Neuvoisin tuossa tapauksessa käymään lääkärin pakeilla. :)
        Yhteenkasvanut terska&esinahka pitäisi "ratketa" toisistaan siinä 16-ikävuoteen mennessä.
        Ja esinahkahan on takana, kun se ei peitä terskaa enää lainkaan, eli uppoaa terskan takana olevaan "notkoon".

Terska ja esinahka eivät missään vaiheessa ole "yhteenkasvaneita".

• Hehhhehe kirjoitti:

Terska ja esinahka eivät missään vaiheessa ole "yhteenkasvaneita".

Eipä tiedä pienet pojatkaan näemmä oman pippelinsä päälle.
        näitä "yhteenkasvaneita" on paljonkin..se on synnynnäinen "vika" joka korjaantuu yleensä iän myötä...
        Mee poika kotiis kasvamaan..

• Se säie kuuluu olla siellä. Kannattaa vähän venytellä päivittäin niin kyllä se jonakin päivänä menee.

• TätiTättärä kirjoitti:

näitä "yhteenkasvaneita" on paljonkin..se on synnynnäinen "vika" joka korjaantuu yleensä iän myötä...

tää on nuorten palsta, eikä mikään tätitättärien neuvo palsta

• Älä MISSÄÄN tapauksessa tee tota! Sen frenulumin kuuluu olla siinä.

• kaikilla kirjoitti:

mullakaan ei mene.. ei vaikka mitä tekis. ehkä kolmasosa on ennätys minkä terska on ikinä ollut paljaana.

mun esinahka ei mee kun 2/5 munasta

• TätiTättärä kirjoitti:

Kiitos että kerroit että se korjaantuu iän myötä :)

• jemiwa kirjoitti:

Se säie kuuluu olla siellä. Kannattaa vähän venytellä päivittäin niin kyllä se jonakin päivänä menee.

Mullakin on tiukka esinahka on 23v mies ett ois aika saada se taakse kun on nyt tyttö jonka kaa juttelen netissä tapasin sen netissä ja ois hyvä nyt saada se taakse koska sitä tarttee sit kun tekee "sitä" tytön kaa niin joo.... ja olin ajemmin koulusta saanut ajan lääkäriin ja sinne menin sain jonkun voiden joka voi laittaa pippelille mutta olin laiska en laittanut sitä joka päivä pippelille ja en laittanut sitä sinne kun vetää esinahkan taakse laitoin vaan reunoille en terskan päälle siis kun vetää esinahan taskse niin paljon kun saa ja se joka tulee esille esinhakan alla kun vetää taakse sinne piti sitä voidetta laitta mutta en ymmärtänyt ett sinne piti laitaa koska mitään ei saa laittaa esinahan alle luulin nojoo... pitää kohta mennä uudestaan kysymään sitä voidetta ja käyttää sitä "oikeesti"

• Olen 13-vuotias ja itselläni esinahka on mennyt suurimman osan terskan taakse, mutta ei kokonaan.
      Ja kun olen venytellyt kuuman suihkun alla se on tuottanut tulosta.
      Kehottaisin kaikkia joilla ei mene esinahka taakse, kokeilemaan aluksi omaa toimintaa. Ennen kun
      alkaa lääkärin juttusille.
      Lt. Toivottavasti se minuakin auttaisi vielä. :)

• olen 11 ja puol vuotta ja esinahka liukuu kyllä terskan taakse....:P

• penisminä kirjoitti:

olen 11 ja puol vuotta ja esinahka liukuu kyllä terskan taakse....:P

Minulla oli myös nuorempana tiukka esinahka joka ei menny kun puoleen väliin terskaa.Sitten yksinkertaisesti runkkasin vain niin paljon,että kerran se suihkussa luikahti terskan taakse.

• jjstrehrhawtjukö kirjoitti:

Minulla oli myös nuorempana tiukka esinahka joka ei menny kun puoleen väliin terskaa.Sitten yksinkertaisesti runkkasin vain niin paljon,että kerran se suihkussa luikahti terskan taakse.

Mulla oli tosi inhottava kouluterkkari kokemus tais olla 6. tai 7. luokan aikoihin. Oli tiukka esinahka ja sit kun en meinannu tutkimuspöydällä pysyä aloillani,nii toinen tuli sit pitää kiinni ja samalla vedettiin väkisin nahkaa taakse. On meinaa vieläki traumoja siitä.

• Lääkäri kammo kirjoitti:

Mulla oli tosi inhottava kouluterkkari kokemus tais olla 6. tai 7. luokan aikoihin. Oli tiukka esinahka ja sit kun en meinannu tutkimuspöydällä pysyä aloillani,nii toinen tuli sit pitää kiinni ja samalla vedettiin väkisin nahkaa taakse. On meinaa vieläki traumoja siitä.

apua , oon 12 vuotias poika ja esinahkani ei mene terskan taakse vaan jää siihen rajalle ihan kuin se ois siin kii ? mitä pitäs tehä ? ( pitäskö vaa väkisi vetää se )

• lexesi kirjoitti:

apua , oon 12 vuotias poika ja esinahkani ei mene terskan taakse vaan jää siihen rajalle ihan kuin se ois siin kii ? mitä pitäs tehä ? ( pitäskö vaa väkisi vetää se )

Juu, Kannattaa vetää väkisin. Jos sitä ei irrota siitä rajalta voi tulla syöpää.

lähteekö sulla pois se sieltä esinahan takaa

En suosittele tekee tota.. Väkisin vääntämällä ei kannata yrittää koska jos ahdas esinahka jää jumiin terskan taakse ja sitä ei saa takasi, nii se puristus voi aiheuttaa parafimoosin eli terskan turpoamisen.. Jos se on turvonneena monta tuntia ni siittimen pään verenkierto voi häiriintyä ja sit tulla iskemia eli veri ei yksinkertasesti kierrä. Jos näi pääsee käymää nii lääkäriin HETI koska iskemia aiheuttaa kuolion.. Kuolion ainoa hoitokeino on amputaatio joten jos haluutte pitää pikku veijjarinne viellä ni älkää yrittäkö väkisin vääntää. (:

• lexesi kirjoitti:

Väkisin vetämällä ei kannata yrittää koska jos ahdas esinahka jää jumiin terskan taakse ja sitä ei saa takasi, nii se puristus voi aiheuttaa parafimoosin eli terskan turpoamisen.. Jos se on turvonneena monta tuntia ni siittimen pään verenkierto voi häiriintyä ja sit tulla iskemia eli veri ei yksinkertasesti kierrä. Jos näi pääsee käymää nii lääkäriin HETI koska iskemia aiheuttaa kuolion.. Kuolion ainoa hoitokeino on amputaatio joten jos haluut pitää pikku veijjaris viellä ni älä yritä väkisin. (:

• EI VÄKISIN! kirjoitti:

Väkisin vetämällä ei kannata yrittää koska jos ahdas esinahka jää jumiin terskan taakse ja sitä ei saa takasi, nii se puristus voi aiheuttaa parafimoosin eli terskan turpoamisen.. Jos se on turvonneena monta tuntia ni siittimen pään verenkierto voi häiriintyä ja sit tulla iskemia eli veri ei yksinkertasesti kierrä. Jos näi pääsee käymää nii lääkäriin HETI koska iskemia aiheuttaa kuolion.. Kuolion ainoa hoitokeino on amputaatio joten jos haluut pitää pikku veijjaris viellä ni älä yritä väkisin. (:

Merkitse lähde aina.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Parafimoosi

Meil oli 8lk vasta esarin katsastus.

Mut kummiskin, ei sitä sais missään tilanteessa väkisin vetää taakse ... varsinkin parafimoosin riski kun on

• lolkirjottakaatäänim kirjoitti:

Juu, Kannattaa vetää väkisin. Jos sitä ei irrota siitä rajalta voi tulla syöpää.

Haa haa haa ei totta

hyi saatana, otan osaa

😂😂😂

• lexesi kirjoitti:

Juu iteki oon 12 ja venyttelen aika monesti

Ok. Vois itekki ruveta runkkariksi nii jospa se sit menis

• Mullakin on tää sama ongelma. Oon 16 ja sain kerran vedettyä esinahan terskan päälle.. Tosin en erektiossa. Käytin vaa omaa kuolaa ja sormia ku pelleilin sen kanssa ku ei jaksanu runkata. Ihmettelin sitte ku esinahka meni terskan päälle ja otin parri kuvaa...

• Olen 12v, ja esinahka menee taakse hyvin. Sieltä takaa, missä se joku ihmeen poimi vai mikä onkaan, niin kuin naru jöö ehkä 1-2cm ettei mene sinne.

• kannattaa venytellä aluks ihan rauhas ettei heti yritä vetää taakse. jos se nahka on liian ahdas ja vedät sen terskan taakse niin verenkierto loppuu penikses ja tuloksena on tietenki sitte ambutaatio jos sitä nahkaa ei sieltä saa pois. itel oli sama ongelma, rupesin venytteleen päivittäin ja johan alko löystyä. ei se vielkää erektios aiva taakse mee mut kyl se pikkuhiljaa menee.

• apua , oon 13 vuotias poika ja esinahkani ei mene terskan taakse vaan jää siihen rajalle ihan kuin se ois siin kii ? mitä pitäs tehä se menis sinne ihan taakse antakaa neunoja

• olen 13 vuotias poika .esinahkani ei mene terskan taakse koska siinä on joku ihmeellinen poimu? auttakaa

• auttakaa muaki oon 12w poika ja esinahka ei mee taakse ja koululääköri määräs lääkäriin ajan ja siel lääkäris anto jonku rasvan jota levitetään esinahan päälle silloin ku seon niin takana ku sen saa ja se ''ohentaa'' esinahkaa ja toi on vähä uttanu mut ny huomasin et mun terska ot outo on vaan semmone pieni pallukka ja sen takana paksumpaa valkoista eli terska on vain pallo munan päässä (ei ole paksumpi kun itse muna) ja takana ei ole ''lovia'' jonka taakse esinahan pitäisi jäädä

• Oon kans 12 ja mul oli ennen kans nii kiree esari et sain 1/4 terskasta näkyvii ja sit ku luin näit juttuja et pitää mennä ympärileikkaukseen nii aloin venytellä sitä eli lämpimässä suihkussa vetää esinahkaa ittee päin ja viikos sain sen löystyy nii et liukuu iha helposti terskan taakse mut tohon en osaa vastata et miks sulla ei oo kaikki paikalla..

• Ja viel lisäys edelliseen ku rupesin miettii ettei oo "lovia", nii vedätkö sitä tarpeeks taakse? Aluks mullaki tuntu ettei terskan loppua tuu ikinä ja sit ku sain sen sinne nii iski paniikki et MITEN SEN SAA TAKAS?? mut tosiaan ei enää mitää ongelmaa ja sain suunnillee viikos kuntoon. Tsemppiä!

• Mulla on semmonen ongelama että, kun yritän vetää esinahkaa taakse niin se menee ihan hyvin kunnes se iho joka on kiinni siinä terskassa stoppaa sen esinahan vedon pois terskasta, niin se ei mee kokonaan taakse jää pikkusen vaille.
        Eli esinahkaa on vissiin kiinni siinä terskassa :/
        Miten se sais irti?? Ajatuttaa vain kun pikkuveljillä (jotka on 6-v) menee esinahka
        taakse

• 12-v kirjoitti:

Mulla on semmonen ongelama että, kun yritän vetää esinahkaa taakse niin se menee ihan hyvin kunnes se iho joka on kiinni siinä terskassa stoppaa sen esinahan vedon pois terskasta, niin se ei mee kokonaan taakse jää pikkusen vaille.
        Eli esinahkaa on vissiin kiinni siinä terskassa :/
        Miten se sais irti?? Ajatuttaa vain kun pikkuveljillä (jotka on 6-v) menee esinahka
        taakse

sama juttu..... ja oon 11

• Tuota tämä on helvetin tyhmä kysymys mutta. Miten esinahkaa niinkuin venytetääm? Vedellään itseen päin vai otetaan kunnotta esinahasta ote ja vai venytetään? :/

• Hei oikeesti menkää terkkarille tai sit suoraan urologin juttusille (ns. miesten lääkärille, joka on sama kuin gynekologi naisilla). Ihan turha panikoida jos pitää mennä ympärileikkaukseen, siinä vaan poistetaan sitä kikkelin kärjen alueen kiristävää ihoa ja toimenpiteen jälkeen kikkeli pelittää hyvin. Ainakii 5% suomalaisista pojista on ympärileikattu.... eikä tytöille paljoo oo väliä onko se esinahka tallessa vai poistettu, kun vaan kikkeli on terhakkana seksin aikana :)

• olen 13 v poika, pitäisikö venyttelyssä vetää esinahkaa kjuinka pitkälle, on katsos tyttöystävä ja pitäisi panna jossain vaiheessa, osaako joku kokemuksella sanoa kuinka pitkä normaalisti 13 v munan pitäisi olla?, vaikka tämä ei nyt tähän liity

• 12-13vuotiaiden apua palsta

• Apua mitä teen minun esinahkani ei mene taakse ollenkaan se menee ehkä jotain millin taakse mutta ei sen enempää siinä ihon päässä on jokin kireä ympyrä ja se haittaa olen venytellyt mutta se ei auta :( :( :( :( olen 12

• mulla menee esinahka kokonaan terskan taakse. Olen runkannut päivittäin noin 6 vuotiaasta ja nyt olen 13. Runkkaaminen auttaa jos liian kireä esinahka! Se tuntuukin niin ihanalta!

• Sama juttu iha perseest

• Olen 13v, esinahka näyttää olevan kiinni terskassa ja se on aika ärsyttävää. Mitä voisin tehdä etttä esinahka irtoaisi terskasta? Ja kiitos vois joku helppii :)

• Hei. Olen 19 vuotias miehen alku ja sain vasta hiljattain selville että esinahka tulisi saada vedettyä terskan taakse. Tätä en ole siis koskaan tehnyt enkä nyt voikaan koska esinahkani on sen verran kireä että en saa sitä vedettyä taakse kuin todella vähän (ehkä 1/4 terskan pituudesta). Tämä alkoi huolestuttaa oikein urakalla ja nyt kysyisinkin että mitä voin asialle tehdä? En siis saa esinahkaa vedettyä terskan taakse edes vaikka ei olisi jäykkänä. Koko ympärileikkaus hässäkkä saa vatsan vääntämään kun edes ajattelen sitä enkä ainakaan ensisijaisesti haluaisi todellakaan mennä mihinkään leikkaukseen. Aloitin esinahan venyttelyn pari päivää sitten mutta en ole vielä käyttänyt mitään voiteita. Mitä voidetta kannattaisi käyttää? Ja eikai ole vielä liian myöhäistä venytellä esinahkaa?? Kiitos etukäteen!

• Venyttelet sitä vaan. Kyllä se siitä. Jos jonkun puolen vuoden päästä olet samassa tilanteessa etkä saa sitä vedyttyä yhäkään taakse, niin silloin sinun kyllä jo on käytävä ympäri leikkaussessa tai lääkärillä.

• Sun pitäis mennä jo lääkäriin ja ite oon 14v poika ja mun munakin on jo 17cm pitkä ja esinahka liukuu täydellisesti

• Anonyymi kirjoitti:

Sun pitäis mennä jo lääkäriin ja ite oon 14v poika ja mun munakin on jo 17cm pitkä ja esinahka liukuu täydellisesti

Luulisi että 8:n vuoden jälkeen Apuva!n ongelma on jo tavalla tai toisella ratkennut, tai hän on oppinut elämään sen kanssa. Onnitteluita oman munasi suhteen.

• Täti neuvoo.. :P
      Neuvoisin tuossa tapauksessa käymään lääkärin pakeilla. :)

• kyllä se saa jäädä vähän terskan päälle. ite luulin että on tosi kiree mut sit ku kunnolla koitti nii hyvin se meni

• Oon 14 vuotias ja esinahkani on "liimautunut" terskaan kiinni ihan alhaalta. Tyttö ystävän kanssa pitäis päästä sänkyyn mut ku ei viitti kun ei esinahka täysin terskan taakse mene. Kertokaa jotain hyviä vinkkejä miten saan esinahan terskan taakse, kiitos!:)

• Onks tossa tilanteessa nyt niinkään väliä ei se haittaa kortsun alla eli ei seksin pitäis haitata jos sitä käytät, mutta ongelmaan ei mulla ole vastausta...

• vedät vaan voimalla, kyllä se siitä

• Väkisin vetämällä ei kannata yrittää koska jos ahdas esinahka jää jumiin terskan taakse ja sitä ei saa takasi, nii se puristus voi aiheuttaa parafimoosin eli terskan turpoamisen.. Jos se on turvonneena monta tuntia ni siittimen pään verenkierto voi häiriintyä ja sit tulla iskemia eli veri ei yksinkertasesti kierrä. Jos näi pääsee käymää nii lääkäriin HETI koska iskemia aiheuttaa kuolion.. Kuolion ainoa hoitokeino on amputaatio joten jos haluut pitää pikku veijjaris viellä ni älä yritä väkisin. (:

• Ei kyllä todellakaan kannata!

• oon 15v poika ja saan venyttelyn ja veden avulla vedetyä esinahan terskan taakse, mutta ihoa tuntuu olevan liikaa ja se "valuu" takaisin terskan päälle. mitä pitäisi tehdä? koululääkärille meinaan sanoa asiasta jossei apua löydy jossain vaiheessa

• Sama homma. Ei kannata huolestua se on normaalia jos esinahka on iso.

• ??

• mä saan kyllä esinahan terskan taakse "notkoon" venytettyä erektiossa mutta sit ku päästän irti siitä niin se "rullautuu" takas mitä pitäis tehä? t.13v poika

• Moi. Kannattaa kysyä pääsisitkö kouluterkkarin tai terveyskeskuksen kautta ympärileikkaukseen jossa leikkaavat ylimääräisen esinahan pois. Aikuisena tuommoisen joutuu leikkauttamaan omalla rahalla, se maksaa 500 - 1000 eur!
      Liian runsas esinahka hankaloittaa kondomin käyttöä joten on syytä leikata sitä.

• moi, oon 13v poika. mulla joskus puol vuotta sitte esinahka ei tuntunu juuri liikkuvan mutta kun site venytteli niin lopulta se onnistuikun. mutta mullakin se esinahka on vähän kiinnii terskassa :/ sielt aika alhaalta. toivottavasti se ongelma menee pois joskus...

• juu oon sille 12v ja oon vähän lukenu näit teiän juttui nii mä saan ehkä jotain 2/4 ja kyl se viel joku kerta lähtee :)

• Mulki sama ongelma ku teil muilki, mut nyt luettuani ajattelin ruveta venyttelemään sitä päivittäin. Kylhän mie sit runkkaakin rutosti mut ei se tunnu auttavan..

Ps: Miten venyttelen? Vetelen vaa kätee vai mites?

• Runkkaat vaan, itellä oli sama juttu mutta jonku liukkarin kans runkkaat niin kyl se siitä ajan myötä mennee, ja jos siinä on sellaisia kiinnikkeitä niin nekin lähtee kyllä irti aikanaan ja runkkaus auttaa ainakin.

• Kirjaudu sisään tai kirjoitti:

Runkkaat vaan, itellä oli sama juttu mutta jonku liukkarin kans runkkaat niin kyl se siitä ajan myötä mennee, ja jos siinä on sellaisia kiinnikkeitä niin nekin lähtee kyllä irti aikanaan ja runkkaus auttaa ainakin.

Moi. Mä en näe mitään ongelmaa miks esinahan pitäisikään mennä terskan taa? Mulla aina ollut tiukka esinahka,( oon nyt 17 vuotias,) mutta ei se ainakaan nautintoa vie..Runkkaamalla toki sen saa vedettyä taakse mutta hiukka kipeää aina tehnyt joten miks mä sitä enää tekisin..

• Mikael17 kirjoitti:

Moi. Mä en näe mitään ongelmaa miks esinahan pitäisikään mennä terskan taa? Mulla aina ollut tiukka esinahka,( oon nyt 17 vuotias,) mutta ei se ainakaan nautintoa vie..Runkkaamalla toki sen saa vedettyä taakse mutta hiukka kipeää aina tehnyt joten miks mä sitä enää tekisin..

oletkos seksiä kokeillu semmosella vehkeellä

• ÄLKÄÄ HARKITKO LEIKKAUSTA ENNEN VENYTTELYÄ!

itte noin 6kk sitte aloin venytellä esaa koska se ei menny juuri lainkaan taakse nyt se menee löysänä mutta erektiosa vähän yli puolen välin en enää ole huolissani koska se menee jo sentään löysänä taakse :D ikää 13v

• Joo ei todellakaan kannata hätäillä näissä asioissa. Esinahan poisto on sitten vasta se viimeinen vaihtoehto, eikä sitä kannata harkita ennen kuin on venytellyt tarpeeksi.

Joskus lääkäritkin saattavat turhaan kiirehtiä noiden leikkausten kanssa, jotta saisivat asian pois päiväjärjestyksestä, ja tienaisivat toimenpidepalkkion suoritetusta leikkauksesta.

Itselläni oli tosi kireä nahka, ja meni useampi vuosi ennen kuin se löystyi täysin, eikä enää aiheuttanut mitään kipuja taakse vedettäessä, mutta kyllä kannatti odottaa.

Ja kannattaa aloittaa venyttely mahdollisimman aikaisin, koska kasvuiässä se venyy paremmin.

• Ite en edes ole venytellyt, mutta oon vetäny kyllä aika v*tun montan kertaa, rupesin lukemaan näitä juttuja ja päätin itekkin kokeilla, mulla on sama juttu ettei mene terskan yli jos seisoo, muuten menee kuin vettä vain (Ja tietysti lähtee myös pois).!

• Koita tota putkireiskaa, ei paljoo mutta sillee sopivasti, se voi syövyttää sen kiinnikken irti. Tai sit koko jöllin irti.

• Terve, olen 17-vuotias poika ja en tiedä onko minulla ongelma alapääni kanssa..
      Pystyn vetämään esinahan taakse niin että terska näkyy ja ehkä puoli senttiä ns. " rotkosta " mutta siihen tyssää. Kondomin laitto on hankalaa, tulisiko käydä jossain kirurgilla vai meneekö tämä asia ajan kanssa pois vai alanko venyttämään esinahkaa?

• mun kaverin pojalla (6v)on kans esinahan kans ongelmia.ei saa vedettyä taakse.
      kysyi multa saunassa miksei se mee?en osannu sanoo ku itsellä melkee sama ongelma.onks tääl muita kellä samoi ongelmii?ottakaa yhteyksii?

• voi vittu se on 6vuotta, ihan normaalia!!! olet idiootti.

• mul on 30 cm ja on 15 senttinen terska!!!! iha vitun oudon näkönen mut kerran ku oltii uimarannal ja mul oli speedot nii yks tyttö tuijotti mun kelliä ja silmäili vähän sillee, sit kohta jo oltii pukukopissa ja se ähki ihan vitusti ku mulla oli niin iso!! :OO tuntu et se tyylii kuolee ku panin niin vitun kovaa!!! onko normaalia?

• Ne pienemmät viivat siinä mitassa ovat millimetrejä, ei senttimetrejä.

• Iha vitun normaalii!!! :D

• hei sä "halusin auttaa": Koita tota putkireiskaa, ei paljoo mutta sillee sopivasti, se voi syövyttää sen kiinnikken irti. Tai sit koko jöllin irti.

• Mul menee nahka taakse ihan hyvin myös stondiksessa mutta en saa sitä nahkaa sinne vakoon vaan mulla jää semmonen kaulus vähänniiku... Hankaloittaa runkkaamista, oisko neuvoo miten sen saa sinne vakoon. Oon 14v

• Sama juttu... :/

• Mulla ei ole ollut lapsuuden jälkeen ongelmaa vetää esinahkaa taakse lepotilassa, mutta erektiossa sen vetäminen ihan taakse oli lähes mahdotonta juuri joskus 14-15-vuotiaana. Mun tapauksessa esinahan venyttely (=itsetyydytys) on auttanut ja nyt saan esarin terskan taakse ja ylikin helposti myös erektiossa. Jos asia huolestuttaa niin kannattaa kysellä esim. terkkarilta, mutta voi hyvin olla että ongelma poistuu iän myötä.

• Tiiättekö te mitä se töhnä on siinä kun vetää esarin alas ni siin terskan alla tavallaa on jotai töhnää en tiä ite et mitä se on joten pesin suihkussa pois. ??

• Se valkonen juttu on smegmaa. En oo ihan varma. Ja totam se juttu et esinahka ei mee terskan taakse sen yhen poimun takii on nimeltään frenulum breve. Sillo ei tartte mun tietääkseen ympärileikkausta mutta sellane pikku leikkaus pitää kumminki tehä.

• Mulki on se poimu eka koitin runkata paljon mut ei se auttanu oon yrittäny venytellä kans se on auttanu vähän mut oon vähän huolissani lähteekö se itestään pois 12 v poika

• Onse kyl jännä ku on se frenulum ja silti menee esinahka taakse

• ^frenu tippuu/katkeaa yleensä pois ennen 16v täyttämistä.

• Ei oo mikää iso ongelma. Mullaki meni 14 vuotiaana vaa joku 2/4 terskan yli. Panemine autto mua ainaki ku otin kortsun pois ni huomasin että se oli siinä tuuppimisen aikana luiskahtanut sinne taakse.

• Minulla menee taakse asti. Mikä on paras keino pestä kuivunut töhnä pois? Itse en vielä tiedä yhtään hyvää taktiikkaa.

• Minulla on sama ongelma miten saan kuivuneen töhnän terdkan päältä pois

• Hei nyt pojat jotain rajaa.. Kyllähän se huolestuttaa, kun ei tiedä, onko oma vehje ihan "normaali", mutta ei kannata hätäillä.
      Kouluterkkari on koulutettu ihminen neuvomaan ja vaitiolovelvollinen, eli ei varmasti kerro kenellekään, että olet käynyt kysymässä neuvoa.
      Esaria voi itse yrittää VAROVASTI lämpimän veden alla venyttää, mutta väkisin ei saa runnoa.. Frenulum, eli se "lanka" yhdistää esinahkan terskaan ja kuuluukin olla siellä. Jos siis esinahkaa ei ole operoitu lääkärissä.
      Jos murrosiän mentyä ohi esari jumittaa huomattavasti vieläkin, eli vaikeuttaa mm. peseytymistä tai aiheuttaa kipua, voidaan se operoida, jolloin siis helpotetaan sen vempeleen käyttöä, ei sitä pilata mitenkään.
      Eli älkää vaan repikö mitään väkisin, vaan rohkeasti joko koulussa terkkarille, joka on niitä ennenkin nähnyt tai varaatte ajan terveysaseman hoitajalle.

• Mä runkkasin mutta se lähti irti siitä terskassa oon13

• mul on parafimoosi.. tai oli.. tai jotain.. oon confused :d heräsin yks yö iha helvetillisee kipuu ja kattosin et terska iha paljaana ja paisunu. menin herättää äidi ja lähettii lääkärii ja siel joku ulkomaalaine lääkäri hoisi.. ei mee esinahka enää koskaa terskan päälle, sen verra paisus kulli... ekat 3 viikkoo terska oli iha saatanan kipee mut tottusi kipuu ja elän vieläki sen kaa :d

tä tuli siis ku oli 7 luokal ja oon nyt amiksen kakkosel..

• ?

• Edesmennyt Lammen Raikka eli koko ikänsä pitämällä esinahkaa takana väkisin. Mutta meni kuolemaan ennenaikaisesti kansanedustaja Hagerlundin toimesta. Kyseessä raiskaus pohjaan asti. PS. Sisäelimet revähtivät pahasti.

• Ja tämä liittyi aiheeseen miten !?!

• Mä alotin venytää vähän kerrassaan jo parin päivän päästä näky 2/4.
        Runkku autto kans ja kerra kerra runku jälkee huomas et esinahka oliki menny
        terskan taakse ja oli venyny nii et sai takaski.

• Kokeile venyttää sitä vähän aina, jos runkkaat. Hygienianki kannalta fiksua. Ei se mulla itestään sinne oo koskaan menny ja kyl mun piti sitä 10-15 -vuotiaana venyttää, et se meni ollenkaan.

• itellä sama juttu et menee helposti normaalisti taakse ja erektiossakin menee sillein että tuntuu pikkasen ku vetää mutta ei satu ainut on että siinä on se pieni kalvo/kaulus minkä takia ei mene aivan sinne taakse mutta kun venyttelee ni sekin alkaa ratketa pikku hiljaa ja jos runkkaat sille et on nahka siin kalvon tyvessä ni seki auttaa :)

• Itelläkin meni ehkä vain puolet taakse, mutta kahtena iltana vain vedin ihan helvetin kovaa esinahkaa taakse, niin sinne se upposi, tuska oli mieletön, mutta se kesti vain pari päivää.

• Miten kauan sä sitä venytit

• Olen 15 vuotias poika. Minulla on vieläki esinahka kiinni terskassa... onko mitää keino saada sitä irti...? Vai pitääkö vain odottaa että se irtoaa itsestää??

• Sinin tapauksessasi taitaa olla niin että esinahka on kiinni terskassa kunnes jonain kauniina päivänä munasi ei ole enää kiinni kehossasi.

• Mullaki oli pitkään se nahka kiinni eikä saanu taakke. Sit vaan pikkuhiljaa väkisin venytin ja se meni ja alko toimii niinku kuuluu. Tsem,ppii!

• mulkaa ei oikee mee sattuu aiva hitosti oon 12v mitä pitäs tehä

• Kärsivällisyyttä. Venyttämisharjoituksilla see tiukankin esinahan menemään terskan taakse, siinä voi tosin mennä viikkoja. Eli vaikka suihkussa (kuuma auttaa) kannattaa ihan vedellä esinahkaa ylös ja alas. Kannattaa myös pitää jonkin aikaa esinahkaa siinä tiukimmassa kohdassa pari sekuntia, sitten taas vedät esinahan ylös ja toistat tuota jonkin aikaa. Älä kuitenkaan niin tiukaksi vedä, että sattuu. Tuo venyttely muuten auttaa ainoastaan erektiossa.

Ja älkää ihmeessä pakottako sitä esinahkaa terskan taakse. Seurauksena on soitto hätänumeroon ja teho-osastolle. Tarkoitus ei ole säikytellä, mutta se on todella vaarallista jos esinahka joutuu puristuksiin. Veri ei pääse kulkemaan ja seurauksena on kuolio joka sitten leviää.

Kuten sanoin, kärsivällisyyttä. Vain todella harvoissa tapauksissa tarvitaan lääkäriä esinahan tiukkuuden takia. Suurimmassa osassa esinahan saa itse venytettyä, mutta se ei tapahdu hetkessä.

• Mulla meni eilen esinahka taakse, olin vain saunassa ja venytin taaksepäin niin se luiskahti.

• JEEEBBBB kirjoitti:

Mulla meni eilen esinahka taakse, olin vain saunassa ja venytin taaksepäin niin se luiskahti.

Oon 12v ja mulla on pari ongelmaa/kysyttävää.
        1.En oo vielä edes yrittäny saaha esaria kunnolla taakse koska vähän epäillyttää etten sais sitä enää takas ja terska on aika arka. Onnistuuko sen saaminen takasin yleensä ongelmitta?
        2.Pitääkö runkkausliikkeen olla nopea vai hidas?:D

• ymmärystä vailla kirjoitti:

1.En oo vielä edes yrittäny saaha esaria kunnolla taakse koska vähän epäillyttää etten sais sitä enää takas ja terska on aika arka. Onnistuuko sen saaminen takasin yleensä ongelmitta?

Luin just näit viestei iha hädäs et en haluu mennä lääkärii sit ku kerra venytin huomasin et se meniki kannattaa niinku löysänä alkaa vaa venyttäää sillee ettei se liikaa satu!!

• ymmärystä vailla kirjoitti:

terskan iho on aina hiukan arka ja eniten aristaa silloin kun esinahkaa saadaan ensimmäisiä kertoja painettua alas/terskan taakse. Mutta terskakin tottuu kosketukseen ja itsetyydytyksen tuomaan hankaukseen ja aristus vähenee pikkuhiljaa ja tilalle alkaa tulla hyvän olon tunne. Pelkäät turhaan ettei esinahka tule enää takaisin terskan päälle. Kun se on liikkunut terskan taakse, se kyllä tulee sieltä takaisin terskan päällekin. Kokeile vain rohkeasti.
        itsetyydytyksessä voit ns runkkausliikettä säädellä oman mieltymyksen mukaan, alussa voi kokeilla rauhalllisempaa liikettä ja pikkkuhiljaa lisätä nopeutta tai vaihdella sitä liikettä sopivasti. Nopeampi liike tuo usein nopeamman orgasmin (siemensyöksyn) mutta jos haluaa saada pitemmän nautinnon tai pitkittää orgasmin saantia, kannattaa ainakin välillä hidastaa liikettä.

• hoitsukundi kirjoitti:

terskan iho on aina hiukan arka ja eniten aristaa silloin kun esinahkaa saadaan ensimmäisiä kertoja painettua alas/terskan taakse. Mutta terskakin tottuu kosketukseen ja itsetyydytyksen tuomaan hankaukseen ja aristus vähenee pikkuhiljaa ja tilalle alkaa tulla hyvän olon tunne. Pelkäät turhaan ettei esinahka tule enää takaisin terskan päälle. Kun se on liikkunut terskan taakse, se kyllä tulee sieltä takaisin terskan päällekin. Kokeile vain rohkeasti.
        itsetyydytyksessä voit ns runkkausliikettä säädellä oman mieltymyksen mukaan, alussa voi kokeilla rauhalllisempaa liikettä ja pikkkuhiljaa lisätä nopeutta tai vaihdella sitä liikettä sopivasti. Nopeampi liike tuo usein nopeamman orgasmin (siemensyöksyn) mutta jos haluaa saada pitemmän nautinnon tai pitkittää orgasmin saantia, kannattaa ainakin välillä hidastaa liikettä.

Ok kiits:)

• ymmärrystä vailla kirjoitti:

Ok kiits:)

Olin suihkus ja vähän venytin sitä esaria taakse ja yhtäkkiä se meni melkein kokonaan sinne. Sitte menin paniikkiin ku meni varmaa 5min ennenkö sain esinahan takas terskan päälle. Ja vaikeeta oli kun osa esinahastaki oli arkaa. Luulempa etten tuota tee enää vähään aikaan. (Terska paljaana huomasin siinä päällä ERITTÄIN vähän läpinäkyvää nestettä. Spermaako? Vittu oon onnellinen jos oli.) Mutta neuvoja miten esarin sais helpommin terskan päälle?

• Jos tarkoitat, että se menee sinne automaattisesti, kun penis menee erektioon, ei mitään hätää. Varsinkin, jos on vetänyt käteen ja esinahka on venyny, ei se sinne automaattisesti sinne mene. Jos taas et saa kädellähään sitä vedettyä terskan yli, on syytä huolestua, koska silloin sulla on luultavimmin espanjalainen kaulus.

• No ei se esinahka automaattisesti erektiossa sinne taakse mee, pitää ite laittaa. Ja en kyllä usko et toi kaulus mulla ois kun sain sentää jotenki sen takas.

• mmm iski tässä pieni paniikki koska en oo koskaan vetäny omaa nahkaani terskan alle pitäiskö nyt jo vähä säikähtää itse pelkään nahan vetämistä terskan alle koska pelkään siinä tulevan kiristävä kaulus ja emmä kehtais siite kellekkään sanoo koska sitä ikkää ollaan jo . runkatessa annan nahkan vain olla terskan päällä. oh shit toivottavasti vastaatte tähän näin joulun tullessa koska olis kiva saada vastausta kiitos t :14v poika

• Moi joo mä oon 24v ja ei mee mullakaa taakse voiteella onnistuu 96% varmuudella mene lääkäriin ja siellä vaan näytät pippelin miten paljon esi nahka menee taakse ja sit saat voiteen mä sain mutt en käyttäny

• Onko se vielää normaalia jos 10vuotiialla pojalla ei mene esinahka terskan taakse?

• On.

• Kyllä on täysin normaalia Sinun iässäsi, mutta kun murrosikäsi alkaa, niin sitten esinahka pitäisi pikkuhiljaa saada terskan taakse. Ennen murrosikää usein osalla poikia esinahka on vielä kiinni terskan pinnassa, mutta alkaa irrota viimeistään murrosiässä. Terskan koosta riippuen esinahka saattaa olla myös liian kireätä, jolloin esinahkaa pitää venyttää. Esinahka on hyvin ohutta nahkaa joka kyllä venyy, kun ei tee venytystä liian reippaasti vaan joka päivä aina vähän kerrallaan.

• Moi... oon 12-v poika ja mul ois kaks ongelmaa 1.eli oon seurustellu 1-vuoden ja seksiä tyttöystävä haluais ja niin haluaisin minäkin. Eli onko liian aikaista harrastaa seksiä 12-vuotiaana (tyttöystävä on siis 14-v) 2. Esinahkani ei oikee mee taakse. Oon yrittäny venytellä sitä mut ei se oikee mee. Nii onks vaarallista harrastaa seksiä jos ei mee esinahka taakse? Ja luin juttua että kortsut saattas auttaa että vaikka esinahka ei ois mennykkää taakse onks totta jos joku tietäjä sattus tietää? Ja onko muilla kokemusta tällasesta ois kiva kuulla ja kiitos etukätee vastauksista!

• Esinahkaa kannattaa venytellä esim suihkussa lämpimän veden alla tai laittamalla rasvaa terskaan ja esinahkaan jolloin ne liukastuvat ja siten iho myös joustaa paremmin venytyksen aikana. Venytys tapahtuu siten että vedät hitaasti esaria taaksepäin kunnes tulee kipua mikä estää venyttelyä. Odota hetki ja toista tuota liikettä useamman kerran. Mitä useammin tai kauemmin teet sitä sen parempi.
      Esinahan tiukkuus sinällään ei aivan estä seksin tai itsetyydytyksen harrastamista mutta voi heikentää tuntoherkkyyttä peniksessä (se toki on yksilöllistä - toisilla ei vaikuta mitenkään, toisilla laukeaminen voi kestää kauan). Kun harrastat seksiä vedä esinahka niin taakse kuin menee ja sitten kortsu peniksen päälle.
      Olet aika nuori seksiin mutta jos olet siitä jutellut sun tyttöystävän kanssa ja molemmat haluatte sitä ja olette valmiita niin eihän se iästä ole kiinni. Jos tulee jotain kysyttävää niin laita viestiä hoitsukundi@suomi24.fi

• Kiitos otan neuvosta oppia...

• Rypsiöljy

• Hei olen 13v poika ja kun vedän nahkaa ei ees näy terska auttakaa mitä tehdä

• Voi voi, mitäköhän juutalaisetkin nyt aattelee

• Mä oon 12 ja oon venytelly kaksi päivää ja se pirkistää jo joten kannattaa vaan venytellä ympäri leikkaus on ihan höpölöpöä venyttelet vaikka kuukauden kyllä se sieltä tulee!! (Kai) koska itellä pirkistää kahden päivän tuloksesta huomenna tulee ulos (lol ainakin yritän)

• Ei älä huoli mä oon 24 eikä mee taakse pitää vaan hankki yks semmonen rasva ei ku siis voide jota laitetaan pippelille mutta sen saa vaan reseptillä että pitää mennä lääkäriin näyttää pippeli ja selittä että esinahka ei mee taakse sit saa reseptin ja 96% varmuudella onnistuu tolla voiteella ja mä sain kerran ton voiteen mutta olin laiska käytin kai kerrn tai pari pitäs mennä pyytämään reseptiä ku on nyt tapanu tytön netissä niin sittenhän tulevaisuudessa koittaa se hetki ku rakastaa toisia niin paljon että haluu harrastaa seksiä niin sit pitää toimii vehje

• Onkos tuo normaalia että on 11v ikäisekseen pitkä kun pitää olla 13v vaatteet päällä ja tuo terska ei edes pilkistä mutta hirvee kipu kun koittaa vetää taakse?

• Voinkohan nussia vaikka esinahka ei mene taakse, menee kyllä puoliväliin. Auttasko jos laitan kortsun

• Kannattaa kyllä kokeilla kondomia erektion päälle

• Mä olen pian 13 ja mulla joskus viimeks 8-10 v esinahka viel meni taakse mutta nytte enää ei, johtuuko koosta? Koko 12cm.

• Hei oon 10 v poika musta tuntuu että mulla ei oo ku vähästä paitsi että menee mitä mä teen jotain luin täältä lämpimässä suihkussa jotain venytellä mutta onko se ees normaalia että mietin tämmöstä?

• Runkatkaa yleensä toimii näihin

• Mitä pitää tehä jos on sellainen lörpsä nahka juttu peniksen ihon päässä onko se normaalia ja lähteekö se pois iän myötä

• On se normaalia. Se, millaiseksi penis iän karttuessa tulee, on yksilöllistä.

• Mää oon 12 v ja mulla ei mee esinahka ollenkaan taakse siinä on vaan semmonen puolen sentin levynen reikä ja menin rohkeasti kysymään isältä että mikä neuvo kun huolestuin tästä kunnolla vasta tänään niin se kehotti venyttämään sitä suihkussa ja tämä uutinen helpotti minua todella paljon joten jos sulla on tämmönen ongelma niin ei tarvii kysyä enään iskältä ((((((:

• Joo runkkaamalla se löystyy :)

• Arska tehtaalla.

• Onko normaalia jos esinahka ei minkälie nahka palan takia mene terskan taakse erektion aikana?

• Mitä jos esinahka jää terskan pään alta vähä kiinni

• Ite oon 12 ja mulla o menny ku venytin sitä vitusti taakse

• Onko se huono juttu ku oon 12 ja mulla menee esinahka ihan taaksepäin sattumatta mutta mulla on sitä vielä vähän ja vetäminen tuntuu vain kun on seisokki? Ja mitä kannattais tehä

• Kyllä se paremmin jo menne ku kokeilin vinkki kannattaa vaa viettääkisellä vaikka kirpasiski

• Runkkaamalla löystyy

• Hei olen 13v poika ja tänään runkkasin ja nyt minun penis ei enään ole kiinni terskan alla mitenkään vaan saisin vedettyä esinahan kokonaan taakse että peniksen sisälly näkyy.

• Siis esinahka on niin iso että se rullaantuu takaisin terskan päälle pitääkö käydä leikkaamassa

• Sama minullakin, kun just menossa sinne esinahan taakse niin se rullaantuu ja ei meinaa saada takaisin. Ite ootan et menee veltoks. Ja mulla on vielki se "naru" siinä terskas

• Anonyymi kirjoitti:

Sama minullakin, kun just menossa sinne esinahan taakse niin se rullaantuu ja ei meinaa saada takaisin. Ite ootan et menee veltoks. Ja mulla on vielki se "naru" siinä terskas

Naru? Googlaa frenulum. Runkkaa vaa nii löystyy aja mittaa :D

• Saan terskaa näkymään vain puolet toki en ole kovin vanha

• No oon 16v ja mulla ei mennyt mut yritin ja yritin ja sain sen lopulta menee taakse. Tuli niin kipeeksi et menin terveydenhoitajalle mut ei tullut mitään pysyvää :) en kuitenkaan suosittele kiskomaan väkisin vaikka itse niin teinkin.

• Juu. Ei kannata väkisin yrittää

• Itse en uskalla edes kokeilla..??!!
      Onko se epämukavaa tai sattuuko se kertokaa ensimmäiset kokemuksenne

• Ei satu ja siihen kyl tottuu ku tekee vaa!

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Greta Thunberg kritisoi Suomen hallitusta

”Tämä on epäonnistuminen”. https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006515088.html Thunberg on liittänyt mukaan perustamansa Fridays for Future -liikkeen
      Maailman menoa
      244
      10284
    2. Sedu Koskinen aikoo järjestää isot juhlat

Näihin julkkiksiin ei näköjään päde mitkään lait tai korona tartu. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637821.html Kyllä esim. taviksen ylioppilas
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      5462
    3. Tiesikö Martina miehensä taustat?

Turkkilainen miljonääri onkin irakilainen jolla huikea rikostausta? Askarruttaa tiesikö Martina mistä on kyse vai tuliko yllätyksenä. Joka tapauksessa
      177
      5104
    4. Stefu kärähti taas amfetamiinista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eikö tuolle sekoilulle näy loppua? https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b3a29a6e-ac7d-460f-bd45-23ee51898a72
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      4568
    5. Vapaavuorelle tuli kiire - Kaikki yleisötilaisuudet kielletään, mutta mites juottolat?

Pelimies Vapaavuoren loppupeli Helsingin johdossa meni kimuraiseksi koronakriisin vuoksi. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637875.html "Vapaavuori
      Maailman menoa
      103
      3226