Mitenkä on,

vietetäänkö

yleensä taas suuremmat juhlat, kun täyttää 65 vuotta? Muistelen, että äidilläni oli ainakin suurinpiirtein samanlaiset juhlat kuin täyttäessään 60 vuotta.

14

3148

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onhan se aina

juhlan aihe. :)

• 1943

riipu henkilöstä. Itse olen menossa tänään 63-vuotisjuhliin. kuulun porukkaan, joka juhlii, jos vähänkin on aihetta. Ei kannata juhlia, jos tuntuu pakkopullalta.

• jokaisen oma asia, jos haluaa juhlia. En ole kuullut kenenkään silloin mitään juhlia pitäneen - itsekkin sain olla yleensä niin innokkailta sukulaisilta rauhassa.

• vanhempia

Ihmettelen jo sitäkin, että vietetään 75-v-juhlia.
      65 v. ei ole mielestäni sinänsä juhlan aihe.
      Syntymäpäiväkutsuja voi jokainen pitää vaikka joka vuosi, ketään ei siitä estetä.

On kuitenkin sekä itselle että lähipiirille aika rasitus järjestää isot hippalot, kun ikää ja sen muakana tuomia terveysharmeja riittää esim. 75-vuotiaalle.
      Tuskinpa kukaan ihmettelee, jos ikäihminen ei juhli. Ikähän meitä jo suojelee.
      Mutta hauskaahan se on, kun juhlimisesta pitää.
      Nykyisin tavataan jo ihan pirteitä 95-vuotiaitakin.

• mielensä mukaan

Juhlia järjestettäköön kunkin omien mieltymysten kykyjen ja varojen mukaan. Ei kai ikä aseta vaatimuksia puoleen eikä toiseen. Hauskimmissa juhlissa olen ollut sankarin täyttäessä 85 v. Oli ruokaa juomaa ohjelmaa ja TANSSIA sankarin itsensä pyörähdellessä melkein joka kappaleen.

• sibyllavon

piti komeat 90-vuotisjuhlat tansseineen. Kun vähän yritti hengähtää, olivat uudet daamit jo kimpussa. Itse pidin kerran juhlat enkä aio enää juhlia kuin perhepiirissä.

• sitroen.
        sibyllavon kirjoitti:

piti komeat 90-vuotisjuhlat tansseineen. Kun vähän yritti hengähtää, olivat uudet daamit jo kimpussa. Itse pidin kerran juhlat enkä aio enää juhlia kuin perhepiirissä.

tarjosin itselleni wiinerikahvit santsikupilla Sokoksen kahvilassa. Nyt ei maha kestä enää kahvia, joten siihen loppui sekin juhlinta.

• 1943
        sitroen. kirjoitti:

tarjosin itselleni wiinerikahvit santsikupilla Sokoksen kahvilassa. Nyt ei maha kestä enää kahvia, joten siihen loppui sekin juhlinta.

samppakalja seuraavan juhlahetken juhlistajana?

• Anonyymi

Täytin 65 ja pääsin vanhuuseläkeille. Kukaan kuudesta lapsesta ja kolmesta lapsenlapsesta ei minua muistanut tuona päivänä vaikka sen olin itse kaikille kertonut olevan tärkeä päivä minulle. Lapset kyllä pahoittavat mielensä jos en muista heidän merkkipäiviä tai koulusaavutuksin. Kohta lähestyy 70 kymmentä enkä juhli niitä kun nykyisen kumppanini kanssa.

• Anonyymi

Paljonko on 70 kymmentä? Ei kukaan niin vanha ole...... 7 kymmentä sinulla lähestyy.....

• Anonyymi

Kenelläkään meistä ei ole omaa ansiota syntymäänsä.
      Mitä juhlimista siinä on?
      Joskus työelämästä irrottautumisen tasavuosiin voi liittyä juhlimisen aihetta jos yleisesti katsotaan henkilön omilla aikaansaannoksillaan olevan juhlimisen arvoinen!
      Lopetettuani 52 vuotisena työni viimeisessä, vakituisessa työpaikassani, juhlimme sitä Espanjassa vaimoni kanssa 3 kuukautta.
      Kun pääsin työttömyyseläkkeelle 57 vuotisena aloitin hillityn, 3 vuotta kestäneen juhlimisen.
      6-kymppisenä ei ollut mitään juhlimisen syytä joten se loppui.
      Nyt, 82v täyttävänä, juhlimiset rajoittuvat kalenterin persoonattomiin juhlapyhiin.
      Vaimoni on hoitanut kaikki tavanomaiset muistamiset ja lahjukset.

• Anonyymi

En ole tähän ikääni mennessä synttäreitäni juhlinut kuin kerran ja sekin kahvitus entisten työkavereiden painostuksesta vuosikymmeniä sitten. Mitä juhlittavaa siinä on ?

• Anonyymi

Pyöreitä juhlin silloin kun täytin 40 eli pidettiin pirskeet ystäväporukan kanssa. Toiset juhlat kun täytin 60 ja silloi juhlin rakkaimpien eli perheen kesken.

Puolisoni täyttää kohtapuoliin 70 ja sitä juhlitaan perheen kesken eli tehdään jotain mukavaa ja erikoista yhdessä ja mennään sitten syömään hieman häävimmin koko porukka yhdessä

Muita ikiä emme ole juhlineet emmekä juhli.

• Anonyymi

Kannattaa juhlia miten itse haluaa, nyt vaan ei oo kavereita juhlimassa. Kakku,kahvia joku hyvä pullo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      243
      4203
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      118
      2661
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2412
    4. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1466
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1462
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1189
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1107
    8. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      976
    9. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      973
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      171
      941
    Aihe