Hanassa jossa pesukone on kiinni pitää ilmeisesti olla takaisiniskuventtiili (suuntaventtiili), ettei likavesi pääse puhtaan veden sekaan jos sattuisi tapahtumaan takaisinpäin virtausta. Ellei itse hanassa ole takaisiniskuventtiiliä, täytyy tällainen kappale laittaa erikseen hanan päähän ennen pesukoneen liitäntää.
Mitkä valmistajat tekevät tällaisia takaisinisku-/suuntaventtiilejä?
Pesukone ja takaisiniskuventtiili
1
3735
Vastaukset
- Osku vanhempi
Oras Oy:n valmistamassa pesukonehanassa on sisäänrakennettu takaiskuventtiili. Sensijaan takaisin-imusuojaa siinä ei ole. Takaiskuventtiilin tarve on ehdollinen. Mikäli liitetyn laitteen vedenottoventtiili sulkeutuessaan aiheuttaa yli nelinkertaisen paineennousun, venttiili on pakollinen. Nykyisissä pesukoneissa ei tapahdu niin nopeaa venttiilin sulkeutumista, että tuo raja ylittyisi. Venttiilin tarkoitus on suojata putkistoja rajuilta paine-iskuilta. Sensijaan imusuojan tarkoitus on estää pesukoneesta takaisinvirtaus putkistoon, jos siellä syntyy alipaine. Esim. kerrostalon yläkerroksissa jos verkostoa tyhjennetään alhaalla. Imusuojaa ei tarvitse asentaa erillisenä jos koneen rakenteet täyttävät ko. ehdon. Veden täyttösuuttimen pitää sijaita 20 mm. korkeimman mahdollisen veden pinnan, myös tulviessa. Nykyiset pesukoneet yleensä täyttävät molemmat ehdot, joten lisäventtiilejä ei sulkuhanan lisäksi tarvita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474015- 1314003
- 693763
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72547Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332329- 272244
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4491844