Mietin tässä että jos kissa molskahtaa vahingossa veteen niin osaako se automaattisesti uida?
Osaako kissa uida
14
3706
Vastaukset
- Meya
Kyllä ne kissat osaa uida...
- Ihan kaikki?
Onko se niille joku luontainen juttu että hätätapauksessa pitää osata uida? Kun meidän koiravainaa vaan ei tuota uimataitoa oppinu koskaan. Isä yritti sitä kerran opettaa pudottamalla veneestä niin pohjaanhan tuo meni ressukka ja isä joutui sen pelastamaan.
- ...........
Ihan kaikki? kirjoitti:
Onko se niille joku luontainen juttu että hätätapauksessa pitää osata uida? Kun meidän koiravainaa vaan ei tuota uimataitoa oppinu koskaan. Isä yritti sitä kerran opettaa pudottamalla veneestä niin pohjaanhan tuo meni ressukka ja isä joutui sen pelastamaan.
"Isä yritti sitä kerran opettaa pudottamalla veneestä "
No on sullakin harvinaisen välkky isä. Ei oo ihme jos ei koira tuon jälkeen halunnut uida!!!
opettaisikohan se lintukoirankin lentämään pudottamalla sen parvekkeelta. - kirjaimellisesti
........... kirjoitti:
"Isä yritti sitä kerran opettaa pudottamalla veneestä "
No on sullakin harvinaisen välkky isä. Ei oo ihme jos ei koira tuon jälkeen halunnut uida!!!
opettaisikohan se lintukoirankin lentämään pudottamalla sen parvekkeelta.vaan vähän matkan päästä rannasta yritti auttaa koiraa uimaan laittamalla sen veteen ja veneestä käsin ohjata mutta ei siitä mitään tullu.
- osaa...
Kyllä sen pitäisi sujua jokaiselta kissalta ihan itsestään, vaikkei koskaan olisi uinutkaan. Parin kissan olen nähnyt molskahtavan laiturilta veteen ja ovat uineet rantaan. Tai toinen halusi itse veneeseen ja sitten kun vene oli vesillä usean metrin päästä rannasta kissa tahtoikin pois. Ei ihan pystynyt hyppäämään rantaan asti, mutta ui loppumatkan.
- Lunitari85
Kun nyt jo pois nukkunut kisurouvani oli nuori tyttönen, se sai kesämökillämme jonkinlaisen lämpöhalvauksen. Äiti yritti kaataa kauhalla kylmää järvivettä sen päälle, mutta ei auttanut, kisu vain läähätti ja makasi. Äiti kaatoi vettä suoraan sangosta, ei auttanut. Iskä otti kissan kainaloon, ja laittoi laiturilta kissan järveen: no johan kisu virkistyi, ja ui kuin moottorivene vauhdilla rantaan! :) Eikä taatusti ollut koskaan uinut ennen!
- minzu86
Meidän edesmennyt kissa oli vähän hassu, uimaan ei koskaan joutunut kun oli sisäkissa, mutta kun muutaman kerran reppana joutui suihkuun, niin heti kun nappasin kissin kainaloon ja laitoin veden valumaan, alkoi tämä tehdä tassuilla uintiliikkeitä :) Ja se ei ollut mitään sätkimistä ja rimpuilua vaan ihan kiltisti oli kainalossa ja "ui". Sen jälkeen alkoi sätkiminen kun aloin kastella sitä :D
- ap.
:D Ei voinut olla nauramatta kun kuvittelin tilannetta, kissa kuivaharjoittelee uimista. Miten kissa oikein ui, mä en oo koskaan nähny? Millasta liikettä se tekee, polkeeko vain tassuilla niinkun polkupyörää polkis?
- ;-)
ap. kirjoitti:
:D Ei voinut olla nauramatta kun kuvittelin tilannetta, kissa kuivaharjoittelee uimista. Miten kissa oikein ui, mä en oo koskaan nähny? Millasta liikettä se tekee, polkeeko vain tassuilla niinkun polkupyörää polkis?
Kissa ui koiraa !
- minzu86
ap. kirjoitti:
Vähän mieki hajosin :D Takatassut polkee niiku paikallaan ylösalas ja etutassuilla hää viuhto vähän pyörivästi. En itseasiassa taida osata selittää, mut jos sen olis vaik veteen laskenu ni eteepäi olis menny ja vauhilla :D
- kesälilja
minzu86 kirjoitti:
Vähän mieki hajosin :D Takatassut polkee niiku paikallaan ylösalas ja etutassuilla hää viuhto vähän pyörivästi. En itseasiassa taida osata selittää, mut jos sen olis vaik veteen laskenu ni eteepäi olis menny ja vauhilla :D
Eikös ihminenkin ui kissaa silloin,kun kädet pyörii ympyrää.Siis sellaista rullaavaa liikettä tuossa rinnan alla.Ihmiselle ei sovellu tosi raskasta.Nolottaa,, kesä kuumalla minä uitin pentuna kissaa siis kerran tuli kokeiltua.No ei hänelle siitä tullut,kuin pitkä nuolemis urakka.Kotivideoissa kerran yks koira teki uima liikkeitä aina ,kun sylissä laittoi vaan pienen vesi astian päälle.
- ap..
kesälilja kirjoitti:
Eikös ihminenkin ui kissaa silloin,kun kädet pyörii ympyrää.Siis sellaista rullaavaa liikettä tuossa rinnan alla.Ihmiselle ei sovellu tosi raskasta.Nolottaa,, kesä kuumalla minä uitin pentuna kissaa siis kerran tuli kokeiltua.No ei hänelle siitä tullut,kuin pitkä nuolemis urakka.Kotivideoissa kerran yks koira teki uima liikkeitä aina ,kun sylissä laittoi vaan pienen vesi astian päälle.
Sellasen videon mäki oon nähny. Hassua. Pitää kokeilla meidän kissoilla tänään ottaa kainaloon ja viedä suihkun äärelle tai vesiämpärin päälle. :)
- tietty osaa
mulla on 4 kissaa ja ne kaikki rakastaa uimista.varsinkin mökkimme rannassa ne tykkää polskutella.
Kyllä kissa osaa tavallisesti uida, vaikkeivät kaikki välttämättä pidä vedestä.
Meillä iskä heitti mun kissan järveen, kun olin lapsi. Rantaan ui hyvin pahastunut kissa enkä minäkään isää moitteitta päästänyt.
Koiratkin osaavat yleensä uida, mutta joidenkin rotujen rakenne ei oikein istu uimiseen. En tiedä, onko yksilöitä, jotka eivät enää "muista" uimaliikkeitä ja vajoavat pohjaan.
Uiminen tuntuu tulevan kuin refleksi, kun eläin joutuu veteen. Näillä, jotka tekevät uimaliikkeitä suihkussa, ilmeisesti pelkkä vesi ja jalat irti maasta riittää niillä laukaisemaan uimisen. Itse kannoin kerran yhden meidän koirista järveen ja tassujen hipaistessa pintaa se alkoi kauhoa kuin olisi ollut kokonaan vedessä. Kyllä se muutenkin ui, heitti vain pallon veteen noudettavaksi. Suihkussa se ei alkanut tietenkään uida, koska seisoi lattialla. Nykyinen koirani vihaa kastumista, mutta sekin osaa uida, vaikka ei ole teknisesti taitava.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1751998Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli561417Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2071252Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi561152Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus781102Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e391049- 67957
- 62946
Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy218904Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.102894