Joku aiemmin vinkkasi minulle Auto Servian, kun kyselin vaihtoehtoa Bilialle pääkaupunkiseudulla. Tarkoituksena oli teettää n. 80 tkm remontti, sisältäen jakohihnanvaihdon jne.
Kuulemma ko. putiikit paljon halvempia ja vähintään yhtä hyviä kuin Bilia.
Hintaa kysellessä ihmettelin kun arvio oli n. 850 € koko hommalle (!) kun Biliassa annettiin pienempi summa. Vastaus oli "saman verranhan se Biliassakin maksaa!"
Eli osuvaa markkinointia siinä firmassa!
Siis lopputulema, kalliimpi kuin Bilia, vaikeampi päästä kuin Bilia (Biliaan suoraan metrolla), aukioloajat huonot (täytyy ottaa töistä lomaa että ehtii tuomaan ja viemään auton, autoasentaja kun ei noilla omaa akat.ammattiani paljon paremmilla tuntikorvauksilla ylitöitä varmasti tee!), ruuhkainen, huonompi palvelu. Mutta muuten varmaan parempi kuin Bilia!
ELi kysyn taas, seuraavaa keikkaa varten, missä on se Renault-huolto joka olisi edullisempi?!?!?! AutoServiaan tuskin menen. Nyt oli pakko kun oli kiire.
Auto Servia - kallishalpa Reanult-huolto
18
18357
Vastaukset
- sama ongelma niissäkin
Pk-seudulta löytyy ainakin pari "villiä" korjaamoa jotka ovat erikoistuneet nimenomaan ranskalaisiin (PSA ja Rellu). Toinen vantaalla ja toinen lauttasaaressa. Jälkimmäinen taisi olla Auto Chic tai sinnepäin.
Kyselin keväällä noista hintoja sekä "isompaan" määräaikaishuoltoon että hihnanvaihtoon ja meinasin lentää persiilleni. Tässä oli kyseessä peugeot jonka huollosta olin sattumalta tarkistanut hinnat mikä oli helppoa koska kummallekin operaatiolle oli kiinteät listahinnat.
Kummassakin "halpiskorjaamossa" molemmat huollot olivat vähintään satasen kalliimpia kuin merkkiliikkeessä jossa työt tehdään alkuperäisosilla, annetaan vuoden takuu ja hintakin on kiinteä. Sana vähintään johtui siitä että pikkupuljuista ilmoitettiin vain arviohinta jonka alalaitakin oli siis huomattavasti merkkihuoltoa kalliimpi.
Arvaa mihin vein...
Rellun tapaukesssa joudut tosin asioimaan Biliassa joten mikä tahansa kuulostaa paremmalta. Jopa huollon jättäminen väliin.- laguna 2.o
mulla oli hihnan vaihto öljyt 600 e renoservice kiitoradantie 6 vantaa
- Me II Break 2.0
laguna 2.o kirjoitti:
mulla oli hihnan vaihto öljyt 600 e renoservice kiitoradantie 6 vantaa
Biliassa hihnan vaihto vesipumpun vaihto "vuosihuolto" = 1030 EUR
- Jhezus
Me II Break 2.0 kirjoitti:
Biliassa hihnan vaihto vesipumpun vaihto "vuosihuolto" = 1030 EUR
Korsossa vantaalla on autokorjaamo kujala, missä itse olen käyttänyt.
Hihnan ja vesipumpun vaihto oli johonkin 650€ pintaan.
Tosin kun eilen kävin vuosihuoltoa kyselemässä, niin ei ollut aikaa ottaa autoa sinne.
Syksymmällä kannattaa kuulemma kysellä. - laguu
Jhezus kirjoitti:
Tosin kun eilen kävin vuosihuoltoa kyselemässä, niin ei ollut aikaa ottaa autoa sinne.
Syksymmällä kannattaa kuulemma kysellä.Konalan s-etuhuollossa lagunaan jakohihna (sis. rullat) moniurahihna vesipumppu nesteet = 500e
- rellunpippana
laguu kirjoitti:
Konalan s-etuhuollossa lagunaan jakohihna (sis. rullat) moniurahihna vesipumppu nesteet = 500e
Kylläpä ne noilla huoltohinnoilla kusettaa. R 19 jakohihna 60 eur. vaihtotyö toiset 60 eur. Yht 120 eur. Aika kallista! Elämä on!!!
- hoijakkaa
rellunpippana kirjoitti:
Kylläpä ne noilla huoltohinnoilla kusettaa. R 19 jakohihna 60 eur. vaihtotyö toiset 60 eur. Yht 120 eur. Aika kallista! Elämä on!!!
eipä ole r19 ja laguna sama asia. Tollaisen 1-nokkaisen remmin vaihtaa kädetön sokea Jarkkokin tunnissa. Toista on rellun 16-tappiset koneet joissa ei ole alapyörässä edes kiilaa, eikä liioin ajoitusmerkkejäkään. Eli ilman rellun omia ajoitustyökaluja ja asian osaamista homma on äärimmäisen hankala toteuttaa onnistuneesti. Kerro mikä paja tekee kuudellakympillä lagunan remminvaihdon, niin voinpa luvata remminvaihtoja jonoksi asti ko. korjaamolle.
- get rude!
rellunpippana kirjoitti:
Joopa joo.. on PIKKASEN erilainen vaihtaa johonkin ysitoistasen vanhaan 8-venttiiliseen mottiin remmi kuin lagunan 16-tappiseen.. ohjeajassa eroa noin neljä tuntia!!
- getrude
get rude! kirjoitti:
Joopa joo.. on PIKKASEN erilainen vaihtaa johonkin ysitoistasen vanhaan 8-venttiiliseen mottiin remmi kuin lagunan 16-tappiseen.. ohjeajassa eroa noin neljä tuntia!!
..ja tarvikeosanakin 16v jakohihnasarja ja vesipumppu maksaa liki 250euroa, eli 8v mottiin sen saa hieman halvemmalla kun rulliakin on kaksi vähemmän :)
- Eka rellu
getrude kirjoitti:
..ja tarvikeosanakin 16v jakohihnasarja ja vesipumppu maksaa liki 250euroa, eli 8v mottiin sen saa hieman halvemmalla kun rulliakin on kaksi vähemmän :)
Tuusulassa meganen 60 huolto 105 ekua.
Tosin ei hihnojen vaihtoa vielä vasta 90 huollossa. - Renuhuolto
Itse olen käyttänyt oman Renaultin Atoy autohuolossa. On kaikkein halvin. Saa jopa sijais auton veloituksetta.
- Anonyymi
Jhezus kirjoitti:
Syksymmällä kannattaa kuulemma kysellä.Kujala on ylimielinen auto korjaamo kanattaa kiertää kaukaa
- örkki
Kertaalleen itsekin Auto Servissa ja Bilialla vanhaa Rellua käyttäneenä on joutunut toteamaan että ei enää, kiitos. Onneksi pääkaupunkiseudulta on löytynyt Autotaito Salmela Kiitoradantie 6 Vantaa - loistavaa Rellu-palvelua kohtuuhintaan. Kaiken lisäksi vielä pirun mukava mies. Suosittelen.
- Terveis Klaukkalasta
Minulla olut v 70 ja muutama v 40 volvoja , Bilia kaivokselan palvelu ylimielistä ja alkoi tuntumaan takuuhuoltoja ym tehdessä että siellä luullaan että merkin entiselä ja vanhalla hyvllä maineella voi ratsastaa / palvella miten sattuu mutta sehän on kiinni miten ohjeistetaan työnjohto / työn vastaanotto, asentajien puolelta mitä olen joutunut olemaan tekemisissä annan täyden kympin.hinnottelu verattuna autoserviaan huomattava ero hinnoittelussa autoservian eduksi, ja palvelussa niin asentajien / työnjohdon puolesta annan täyden kympin jo pelkästään aina mitä on sovitu on pitänyt, ja onhan se myös volvon valtuuttama takuu huotaja / korjaaja. En voi muuta kun suositella.
- Tall inna
Te ketkä asutte lähellä Eteläsatamaa miksi ette huollata Renaultejanne Tallinnan merkkihuolloissa. Itsekin pyysin tarjousta ja kyllä siellä hinnat on huomattavasti edullisemmat. Ja koska kyse on merkkihuollosta takuukin toimii.
- Jag1
Tall inna kirjoitti:
Te ketkä asutte lähellä Eteläsatamaa miksi ette huollata Renaultejanne Tallinnan merkkihuolloissa. Itsekin pyysin tarjousta ja kyllä siellä hinnat on huomattavasti edullisemmat. Ja koska kyse on merkkihuollosta takuukin toimii.
Siksi, että matka viroon auton kanssa ei ole ilmaista, joten säästöä tuskin tulee.
- Jo on kusetettu
Korsossa ja Mikkolla on tosi monta korjaamoa , minkäänlaista hintakilpailua eim ole osa tekijöistä on virolaisia pitää tutkia korjauksen jälkeen onko isossa laskussa olevista töistä edes puolet tehty.Ilmastointi huollosta otettiin 79e mitään ei ilmeisesti tehty kun viileää ei tule.Virolainen tekijä taisi laittaa aineet omaan autoonsa.
Minusta täällä on todella hyvin kallista jopa vehon hinnoissa mulle jakopään korjaus maksoi Relluun 1070, todella kova hinta ja halpa virolainen asentaja.- EST.tollo
Verottajalle asiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397810Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412009Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5979- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822