Onko kellään kokemusta reisityrästä?
Miten kauan kivut on kestänyt leikkauksen jälkeen?
Mulla se leikattiin yksityisesti,ja tähystämällä.
Olen ollut toukokuun lopulla leikkauksessa,ja aina vaan särkee nivusta.Tuntuu että koko jalkaa pistelee,ja jalka myös puutuu.Lääkäri kirjoitti ensin Panacodia heti leikkauksen jälkeen otettavaksi.Se on kolmiolääke,sitä ei saanu syödä kauaa.No sen jälkeen olen kokeillu Voltaren Rapid 50 mg.Siitä maha menee ihan sekasin.Seuraavana kokeilin Panadol Extendiä.Auttaa jonkin verran,mutta alkaa vaikuttaa 1,5h otetun lääkkeen jälkeen.Ärsyttää kun leikkauksesta ei löydy tietoa,tai siis tästä leikkauksen jälkeisestä ajasta.Olen hakenut Googlesta,ja yrittänyt muualtakin etsiä.Olisi kiva kuulla mahdollisilta kohtalotovereilta,että miten ootte selvinny.Mitään raskasta en ole tietenkään nostellut,ja muutenkin ollut hiljakseen,joten ei tää ainakaan johdu siitä että en ois malttanu levätä.
PARANEMINEN REISITYRÄLEIKKAUKSESTA?
11
17295
Vastaukset
- Tyrä Ykä
Ei ole tietoa minullakaan, mutta kirjoitan siksi, koska minulla on sellaisia epämääräisiä vaivoja, että epäilen juuri tuota reisityrää. Haluaisin tietää,minkälaisia oireita se aiheutti ennen leikkausta, ja miten kauan meni,kunnes oikea vaiva selvisi? Miten selvisi? paljon kysymyksiä, mutta tuosta aiheesta ei todellakaan löydy tietoa netin kautta. Toivottavasti joku osaa vastata sinulle tuosta leikkauksen jälkeisestä ajasta.
- syynä on...
ettei sellaista tautia kuin reisityrä taida ollakaan. Kyseisen vaivan nimi on nivustyrä ja eiköhän siitä jo löydy tietoa. Itselläni on ollut joskus nuorena molemminpuolinen ja miehenä sen kyllä huomasi heti. Yleensäkin nivustyrän aikeuttama pullistuma kyllä näkyy selvästi.
- Tyrä Ykä
syynä on... kirjoitti:
ettei sellaista tautia kuin reisityrä taida ollakaan. Kyseisen vaivan nimi on nivustyrä ja eiköhän siitä jo löydy tietoa. Itselläni on ollut joskus nuorena molemminpuolinen ja miehenä sen kyllä huomasi heti. Yleensäkin nivustyrän aikeuttama pullistuma kyllä näkyy selvästi.
Kyllä on olemassa reisityräkin. Se on eri asia kuin nivustyrä. Tiedän, että nivustyrässä tulee pullistuma. Sellaista minulla ei ole,on vaan inhottava kipu.
- kipu anne
Tyrä Ykä kirjoitti:
Kyllä on olemassa reisityräkin. Se on eri asia kuin nivustyrä. Tiedän, että nivustyrässä tulee pullistuma. Sellaista minulla ei ole,on vaan inhottava kipu.
Halloo!! Minulla on kipuja aina kun olen istunut ja kun kävelen jonkun aikaa ne häviää. Mitään pullistumaa ei löydy. Nukkuessa ei ole oireita ja kun liikun pitempään ne häviää. Sopiiko oireet mitenkään tähän? Olen jo vähän kyllästynyt tähän jatkuvaan kipuunn??!!
- Kipu anne
Tyrä Ykä kirjoitti:
Hei Ykä! Millaiset vaivat sinulla oli? Olen kyllästynyt näihin mun vaivoihin, kun ei löydy syytä! En pysty oikein kävelemään kun istun pitkään. Nukkuminen on Ok ja rento oleminen, mutta työnteko varsinkin kovalla tuolilla! No tää vaikuttaa joltain naiseten vaivalta, mutta ei ole. Nivusissä tuntuu, mutta mitään tyrää ei löydy?
- Kohta hermoraunio
Kipu anne kirjoitti:
Hei Ykä! Millaiset vaivat sinulla oli? Olen kyllästynyt näihin mun vaivoihin, kun ei löydy syytä! En pysty oikein kävelemään kun istun pitkään. Nukkuminen on Ok ja rento oleminen, mutta työnteko varsinkin kovalla tuolilla! No tää vaikuttaa joltain naiseten vaivalta, mutta ei ole. Nivusissä tuntuu, mutta mitään tyrää ei löydy?
Moi!
Reisityrä onkin salakavala,koska se on elimistössä niin "syvällä" että sitä ei välttämättä löydetä.Se ei näkynyt edes ultratessa.Reisityrä on useimmiten vanhojen naisten vaiva.Itselläni oli juuri kuvailemiasi kipuja,ja joskus kun ne olivat oikein pahoja,niin en voinut kun olla kippurassa sängyssä.Kävin myös magneettikuvassa,mutta vanha mieslääkäri leimasi "luulotautiseksi",ja kehotti palaamaan töihin!!Sehän se lämmittikin mieltä,etenkin kun maksoin kaiken omasta pussista,ja kelan korvaus oli tosi vähäinen.
Kivuista kärsin tuon jälkeen vielä n.vuoden.Söin särkylääkkeitä ja toivoin että tuo mystinen vaiva paranisi.
Lopulta eräs lääkäri paikallisti vaivan kuvailemieni särkyjen johdosta.
Toivottavasti tästä oli sinulle jotain hyötyä,ja saat apua pian. - Anonyymi
syynä on... kirjoitti:
Tuo ei pidä paikkaansa ollenkaan. Reisityrä on yleisempi naisilla.
- Kati-58
Moro
Mulla oli vaivoja jalka taipeissa melkein vuoden ja lopullta meni jalka alta, silloin menin lääkäriin .Kävin mangneetti kuvissa niissä ei näkynyt mitään joten mua pompotettiin lääkäriltä toiselle kunnes hermostuin ja menin yksityis lääkärille joka leikkasi. Siellä oli kummassakin jalassa reisityrät jotka vaivasivat nytten ne on pois ja siellä on verkot jotka vielä tuntuu ajoitain kun leikkuusta on kuusi viikkoa. Se ihmeellinen kipu jäi sinne leikkuu saliin mutta saas nähä kauanko noi verkot oireilee- tenula
Mieheltäni leikattiin nivustyrä 2 kk sitten (avoleikkaus) ja
vasta viime viikolla hän pääsi kunnolla liikkumaan.
Kivulias alusta asti,huippu noin 10 pv leikkauksen jälkeen .Tikit pois 14 pv jälkeen.
Seurasi iso pullistuma joka ykskaks alkoi kovaa vauhtia valua verensekaista nestettä. Siinä vaiheessa tosin ilman särkyä
Valui pikkuhiljaa 14 pv (hän käytti terveyssiteitä laastarin sijasta) mutta nyt-vihdoin viimein- erittäin hyvin parantunut.
Pointtini on,että kärsivällisyyttä vaaditaan mutta kyllä se siitä.
Info ennen leikkausta oli todella surkeaa ja samoin sen jälkeen.
Kivekset ja kikkeli olivat yhdessä vaiheessa kuin ylisuuret ,arat munakoisot ,etenkin värin puolesta.Tietenkin pelästytti mutta aivan turhaan.Pelkkä "tavallinen mustelma".
Jostain syystä aina unohtaa (LuontoÄidin vika/ansio) että paraneminen vie aikansa.
Mutta älkää nostako mitään raskasta ekaan 3 kuukauteen
- luulot pois
Kattokaa youtubesta video kyseisen tyrän leikkausoperaatiosta.
- pahismail
hernia , elimen tai kudoksen työntyminen epänormaalin aukon kautta
hernia abdominalis , vatsatyrä
hernia diaphragmatica , vatsaontelon elinten tunkeutuminen pallean aukosta rintaontelon puolelle
hernia femoralis , reisityrä
hernia hiatica , vatsaontelon elinten tunkeutuminen pallean aukosta rintaontelon puolelle
hernia incarcerata , kureutunut tyrä
hernia inguinalis , nivustyrä
hernia nuclei pulposi , välilevytyrä
hernia scrotalis , kivespussityrä
hernia umbilicalis , tyrä jossa suolenmutka tai vatsapaita on työntynyt navan kohdalta ihopussiin...
Noilla nimillä hakusana videoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138