Häkkimies

Faraday

Kun Aurumin "Priistin" ja Argentumin "Gluteus Maximuksen" sota näytti tauonneen, uskallauduin hiipimään ulos E3# suojatusta kellaristani ja odotin näkeväni vain savuavia raunioita ja korkeintaan harhailevia kulkukoiria muistona inhimillisestä sivilisaatiosta. Mutta mitä näenkään. Suomen kesä on kauneimmillaan ja naapurinikin hääräilevät jonninjoutavissa arkipäiväisissä askareissaan kuin ei mitään. Minulla taas on uuden työpaikan haku edessäni, kun pomoni kyrpiintyi lopullisesti selittelyihini.
Ei näy Aurumia eikä Argentumia. Näinkö suuret johtajamme taas kerran kusettivat tyhmää kansaa. Taitavat olla etelän lomaparatiisissa samassa bungalowissa ottamassa kuppia ynnä Thai-hierontaa ja naureskelemassa höynäytetyille opetuslapsille.

Mitä tästä opimme.
Pitkällä kokemuksella voin vakuuttaa: Emme yhtään mitään.
Uusi saarnaaja ilmestyksineen ja "taas neidän nilkit painaa sen yhden kahjon perässä" (Sanajärjestystä muuttaen ja muutenkin vapaahkosti V. Linnaa siteeraten.
Faradaynhäkkimies.

22

858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Priest of the Aurum

      Mitä sinä oikein puhut?! Että Minä, Pyhän ja Ikiaikaisen Aurum-kultin Pyhä Ylipappi ja Suuri Yhdeksäs Profeetta, olisin ollut yhteistyössä sen kurjan turjakkeen kanssa, joka lähetteli tälle palstalle herjaavia viestejä! Olet väärässä!

      Tiedä, ettei ympäröivä sivilisaatio ole kärsinyt suuriakaan vaurioita siitä yksinkertaisesta syystä, ettei Argentum-kultilla puheistaan huolimatta ollut minkäänlaisia todellisia voimia, ja että järkähtämättömällä uskollaan Pyhään Kultistiseen Tietouteen Aurumin Seuraajat saivat vihollisensa viimein tajuamaan, miten väärässä he olivat olleet! Tietenkin vaikutusta oli varmasti myös niillä kammottavilla kirouksilla, jotka Minä langetin vihollisteni ylle!

      Halleluja!

    • WideBelief

      Ulos nauttimaan auringosta ja liikunnasta. Pölyt kopistellen :-)

    • kun selvisit

      hengissä! Se on tärkeintä.

      Sain kuningasajatuksen! Voisit mennä sinne Rovaniemelle temppeliin töihin. Voisit myydä kadulla niitä Priestin omakustannuskirjasia vaikka 1000 euroa kappale plus alv. Ihan mukavasti sillä elelisit. Mitäs sanot?

      • kannustuksesta

        "Voisit myydä kadulla niitä Priestin omakustannuskirjasia vaikka 1000 euroa kappale plus alv. Ihan mukavasti sillä elelisit. Mitäs sanot? "

        John Wayne: "Man must do, What män most to."
        Suomeksi: Äijä tekee mitä tarvii, eikä sitä mikä kulloinkin huvittaisi.
        Osallistuisinko saman orjuuden markkinoimiseen lähimäisilleni pelkän maallisen mammonan takia. Ei.
        Periaatteita täytyy olla. Suomukset ovat pudonneet silmistäni ja näen taas asiat kirkkaina ja selvinä, kuin ennen kultteihin liittymistäni. Etten sanoisi "kuultavina, kirkkahina ja meren aallot hyrskyy valtavina" kuten Leinon Eikka.
        Katso alempaa rehellisen (joskin harhaan johdetun) suomalaisen aikomuksista.

        (Hyvähäähän neuvosi kai tarkoitti. En kuietnkaan usko, että 1000 €:n hintaan saisi montakaan opusta Roviskossa myydyksi. Pihejä nuo lappilaiset)

        Päätökseni pohjautuu kuitenkin vain ja ainoastaan korkeisiin eettisiin arvoihini, ei mammonaan.


    • "pf"

      Aivan ensiksi korjaan; arvonimeni jota aiemmin käytin ei ollut gluteus... vaan pontifex maximus, joka tarkoittaa hallitsijaa ja ylipappia samassa persoonassa.

      Niin, sota joka käytiin kaukana avaruudessa ei onneksi levinnyt tähän aurinkokuntaan, mistä kiitoksen otan tietysti itselleni loistavien sotastrategisten lahjojeni vuoksi.

      Olen vain käymässä planeetallanne, sillä aikani kuluu nykyisin hallinnollisissa toimissa, olenhan nykyisin koko Galaxin Herra ja Keisari.

      Onhan minulla toki bungaloweja etelänmeren saarilla ja atolleilla, ja thai-hierontaa saan vaikka joka päivä, mutten todellakaan ota siellä kuppia priestin kanssa, hän on Rovaniemellä avohoidossa, ja on mieleltään yhä harhainen. Hänethän diagnotisoitiin parantumattomaksi.

      Niin, kertauksen vuoksi; Aurumin Yli-Pappi pienen yhteiskunnasta syrjäytyneen populansa kanssa petti ihmiskunnan liittoutumalla niljakkaiden dragonien kanssa saadakseen siitä itselleen hyötyä. Myytyään ensin ihmiskunnan liskoille, he sitten tappiosta kuultuaan luikkivat pakoon ja häipyivät kuin rotat uppoavasta laivasta. Vain heidän harhainen Yli-Pappinsa jäi kuvitteelliseen maailmaansa kykenemättä tunnustaa tappiotaan. Nykyisin "ylipappi" on avohoidossa, joten hän pääsee esteittä yhä kirjoittelemaan tänne sekavia juttujaan.

      • Priest of the Aurum

        Oh hoh. Vaikuttanee siltä, että Minä olen sortunut äärimmäisen alkeelliseen ja typerään virheeseen... Olen YLIARVIOINUT älykkyytesi, pontifex maximus! Vieläkö sinä jaksat kirjoitella noita herjaavia viestejäsi tälle keskustelupalstalle, vaikka kävi jo aivan selväksi, että surkea Argentum-kulttisi kärsi mitä nöyryyttävimmän tappion?!

        Tiedä, ettei Pyhän ja Ikiaikaisen Aurum-kultin Muinaisen Tosi Tietämyksen Vartijoilla ole mitään syytä usko järjettömiä viestejäsi! Sinulla ei ole minkäänlaisia todisteita siitä, että olisit joskus johtanut "avaruuslaivastoa", tai että olisit sen avulla kukistanut julmien avaruusliskojen rodun! Sen sijaan Minä, Pyhä Ylipappi ja Suuri Yhdeksäs Profeetta, annan nyt tämän palstan lukijoille hieman mietittävää!

        Mistä mahtaa johtua se, että sinun viesteissäsi oli äkkiä kovin suuri tauko. Voithan väittää, että olet ollut "toisissa maailmoissa" (mikä eräässä mielessä, huom. ERÄÄSSÄ mielessä varmasti pitääkin paikkansa...), mutta koska Pyhät Avaruusolennot eivät ikinä olisi tarjonneet kaltaisellesi alhaiselle olennolle kyytiä edes Jupiterin säteilyvyöhykkeelle, pidän todennäköisempänä sitä että isäsi tai äitisi sai sinut kiinni noiden typerien viestien lähettelemisestä, ja siksi kielsi sinulta tietokoneen käytön ainakin kuukaudeksi. Nyt olet tullut jälleen kokeilemaan onneasi, mutta muistutan, että edellinenkin rangaistuksesi johtui nimenomaan kammottavasta kirouksestani, jonka voin myös uusia!

        Ja mitä Minuun tulee, vakuutan että olen yhä Pyhän ja Ikiaikaisen Aurum-kultin kiistämätön johtaja, ja elän Pyhässä Temppelissämme Rovaniemellä. Olen teihin yhteydessä Pyhällä kultistisella tietokoneellamme, ja Pyhät Avaruusolennot (jotka muuten ovat lämminverisiä, eivät liskoja) ovat meihin yhteydessä päivittäin. Tätä pontifex maximus ei voi todistaa vääräksi mitenkään, ja mikäli tarkastelette viestejäni, voitte huomata ettei niden ilmestymisessä ole ollut pientäkään taukoa edes sen jälkeen pontifex maximus ilmoitti "julisuksessaan" kukistaneensa Pyhän Aurum-kultin.

        Aion jatkaa ponnistuksiani paremman maailman puolesta, enkä anna hetkellisten kiusankappaleiden, kuten Argentum-kultin haitata Pyhää Kultistista Tosi Tehtäväämme! Halleluja!


      • Kärmeissään
        Priest of the Aurum kirjoitti:

        Oh hoh. Vaikuttanee siltä, että Minä olen sortunut äärimmäisen alkeelliseen ja typerään virheeseen... Olen YLIARVIOINUT älykkyytesi, pontifex maximus! Vieläkö sinä jaksat kirjoitella noita herjaavia viestejäsi tälle keskustelupalstalle, vaikka kävi jo aivan selväksi, että surkea Argentum-kulttisi kärsi mitä nöyryyttävimmän tappion?!

        Tiedä, ettei Pyhän ja Ikiaikaisen Aurum-kultin Muinaisen Tosi Tietämyksen Vartijoilla ole mitään syytä usko järjettömiä viestejäsi! Sinulla ei ole minkäänlaisia todisteita siitä, että olisit joskus johtanut "avaruuslaivastoa", tai että olisit sen avulla kukistanut julmien avaruusliskojen rodun! Sen sijaan Minä, Pyhä Ylipappi ja Suuri Yhdeksäs Profeetta, annan nyt tämän palstan lukijoille hieman mietittävää!

        Mistä mahtaa johtua se, että sinun viesteissäsi oli äkkiä kovin suuri tauko. Voithan väittää, että olet ollut "toisissa maailmoissa" (mikä eräässä mielessä, huom. ERÄÄSSÄ mielessä varmasti pitääkin paikkansa...), mutta koska Pyhät Avaruusolennot eivät ikinä olisi tarjonneet kaltaisellesi alhaiselle olennolle kyytiä edes Jupiterin säteilyvyöhykkeelle, pidän todennäköisempänä sitä että isäsi tai äitisi sai sinut kiinni noiden typerien viestien lähettelemisestä, ja siksi kielsi sinulta tietokoneen käytön ainakin kuukaudeksi. Nyt olet tullut jälleen kokeilemaan onneasi, mutta muistutan, että edellinenkin rangaistuksesi johtui nimenomaan kammottavasta kirouksestani, jonka voin myös uusia!

        Ja mitä Minuun tulee, vakuutan että olen yhä Pyhän ja Ikiaikaisen Aurum-kultin kiistämätön johtaja, ja elän Pyhässä Temppelissämme Rovaniemellä. Olen teihin yhteydessä Pyhällä kultistisella tietokoneellamme, ja Pyhät Avaruusolennot (jotka muuten ovat lämminverisiä, eivät liskoja) ovat meihin yhteydessä päivittäin. Tätä pontifex maximus ei voi todistaa vääräksi mitenkään, ja mikäli tarkastelette viestejäni, voitte huomata ettei niden ilmestymisessä ole ollut pientäkään taukoa edes sen jälkeen pontifex maximus ilmoitti "julisuksessaan" kukistaneensa Pyhän Aurum-kultin.

        Aion jatkaa ponnistuksiani paremman maailman puolesta, enkä anna hetkellisten kiusankappaleiden, kuten Argentum-kultin haitata Pyhää Kultistista Tosi Tehtäväämme! Halleluja!

        Työpaikka meni (mielikuivitukseton insinööripomoni ei uskonut koomalta haiskahtavaa selvitystäni.), eikä omalta spekiaalialaltani juuri kotomaastani uutta paikkaa löydy. En hihku ilosta ajatellessani al Kaitaan liittymistä tai Somaliaan lähtöä. Ja niinkuin minä olen molemmille kulteille (varmuuden vuoksi) jo vuosikausia maksanut jäsenmaksuja.
        Nyt olen pakannut arsenaalini ja suunnistanut klyyvarini Roviskoa kohti. Rovaniemi on niin pieni paikka, että eiköhän se priisti tiedustelusuhteillani löydy (monta moukkua on lerppahattujen kanssa saunailloissa otettu). Voipi olla, ettei jäsenmaksujen palautus ihan enää riitä, kun ensi kertaa nokikkain kohtaamme.
        Sen Maximuksen haen seuraavaksi kynsiini.
        Tellus on meille kahdelle, (vaiko kolmelle?) liian pieni.

        En ole katkera, mutta kuitenkin....
        Muistakaa arvon Galaktiset ruhtinaat, mitä se kuuluisa torventekijä sanoi....
        Sen ihminen (tai alieeni)kylvää, minkä edestään niittää.


      • Priest of the Aurum
        Kärmeissään kirjoitti:

        Työpaikka meni (mielikuivitukseton insinööripomoni ei uskonut koomalta haiskahtavaa selvitystäni.), eikä omalta spekiaalialaltani juuri kotomaastani uutta paikkaa löydy. En hihku ilosta ajatellessani al Kaitaan liittymistä tai Somaliaan lähtöä. Ja niinkuin minä olen molemmille kulteille (varmuuden vuoksi) jo vuosikausia maksanut jäsenmaksuja.
        Nyt olen pakannut arsenaalini ja suunnistanut klyyvarini Roviskoa kohti. Rovaniemi on niin pieni paikka, että eiköhän se priisti tiedustelusuhteillani löydy (monta moukkua on lerppahattujen kanssa saunailloissa otettu). Voipi olla, ettei jäsenmaksujen palautus ihan enää riitä, kun ensi kertaa nokikkain kohtaamme.
        Sen Maximuksen haen seuraavaksi kynsiini.
        Tellus on meille kahdelle, (vaiko kolmelle?) liian pieni.

        En ole katkera, mutta kuitenkin....
        Muistakaa arvon Galaktiset ruhtinaat, mitä se kuuluisa torventekijä sanoi....
        Sen ihminen (tai alieeni)kylvää, minkä edestään niittää.

        Älä uhkaile Minua, sinä kuolevainen! Minulla on komennossani suunnattomia voimia, etkä sinä kykenisi niitä vastustamaan vaikka tekisit mitä! En muutenkaan soisi kaltaisillesi herjaaville uhkailijoille audienssia Pyhään Temppeliini, joten voit unohtaa tuollaiset puheet alkuunsa!

        ...Ja ole kiitollinen siitä, etten kiroa sinua siihen paikkaan rangaistukseksi syntisistä ajatuksistasi, kurja!


      • sano Rannanjärvi
        Priest of the Aurum kirjoitti:

        Älä uhkaile Minua, sinä kuolevainen! Minulla on komennossani suunnattomia voimia, etkä sinä kykenisi niitä vastustamaan vaikka tekisit mitä! En muutenkaan soisi kaltaisillesi herjaaville uhkailijoille audienssia Pyhään Temppeliini, joten voit unohtaa tuollaiset puheet alkuunsa!

        ...Ja ole kiitollinen siitä, etten kiroa sinua siihen paikkaan rangaistukseksi syntisistä ajatuksistasi, kurja!

        Em`oo mittään aurienssia pyytänykkään. Kun pohojaalane tullo, niin se tulloo; vaikka kraamit kaulas. Kattotahan sitte kumpi on mahtavampi, sun kirroukses vai Kauhavalaanen.
        Pyöärän kummi puhkes Oulujärven rannasa eikä oo paikkausvehkehiä mukana. Mut auta armias huamenna.


      • Herra ja Keisari
        Kärmeissään kirjoitti:

        Työpaikka meni (mielikuivitukseton insinööripomoni ei uskonut koomalta haiskahtavaa selvitystäni.), eikä omalta spekiaalialaltani juuri kotomaastani uutta paikkaa löydy. En hihku ilosta ajatellessani al Kaitaan liittymistä tai Somaliaan lähtöä. Ja niinkuin minä olen molemmille kulteille (varmuuden vuoksi) jo vuosikausia maksanut jäsenmaksuja.
        Nyt olen pakannut arsenaalini ja suunnistanut klyyvarini Roviskoa kohti. Rovaniemi on niin pieni paikka, että eiköhän se priisti tiedustelusuhteillani löydy (monta moukkua on lerppahattujen kanssa saunailloissa otettu). Voipi olla, ettei jäsenmaksujen palautus ihan enää riitä, kun ensi kertaa nokikkain kohtaamme.
        Sen Maximuksen haen seuraavaksi kynsiini.
        Tellus on meille kahdelle, (vaiko kolmelle?) liian pieni.

        En ole katkera, mutta kuitenkin....
        Muistakaa arvon Galaktiset ruhtinaat, mitä se kuuluisa torventekijä sanoi....
        Sen ihminen (tai alieeni)kylvää, minkä edestään niittää.

        Sillä aikaa kun olet Roviskolla priestiä kutittelemassa kauhavalaisellasi, minä olen jo jättänyt taakseni tämän Aurinkokunnan ja kiidän kohti Galaxin keskustaa Hallitusplaneetalleni Argentumille.


      • Priest of the Aurum
        Herra ja Keisari kirjoitti:

        Sillä aikaa kun olet Roviskolla priestiä kutittelemassa kauhavalaisellasi, minä olen jo jättänyt taakseni tämän Aurinkokunnan ja kiidän kohti Galaxin keskustaa Hallitusplaneetalleni Argentumille.

        Galaksin keskus on elämälle äärimmäisen vihamielistä seutua. Aivan ytimessä sijaitsee supermassiivinen Musta Aukko, jonka tapahtumahorisontti on yhtä laaja kuin koko Maan Aurinkokunta. Muualla Kuolleen Ytimen seudulla tähtien tiheys on niin suuri, ettei elämää pääsisi syntymään jatkuvien radioaktiivisten purkausten ansioista.

        Johtopäätös: Argentum-planeettaa ei ole olemassakaan, ja pontifex maximus valehtelee niin että hänen korvansa heiluvat. (Mutta senhän me tiesimme jo alun perinkin, te Valitut Lapseni...) Älkäätten siis kuunnelko tätä harhaanjohtajaa.


      • lähti keisari
        Herra ja Keisari kirjoitti:

        Sillä aikaa kun olet Roviskolla priestiä kutittelemassa kauhavalaisellasi, minä olen jo jättänyt taakseni tämän Aurinkokunnan ja kiidän kohti Galaxin keskustaa Hallitusplaneetalleni Argentumille.

        Musta aukko sinut ja silkkikalsarisi nielaiskoon.


      • Herra ja Keisari
        lähti keisari kirjoitti:

        Musta aukko sinut ja silkkikalsarisi nielaiskoon.

        En suinkaan luiki pakoon! Me Argentumin sotasankarit emme tunne pelkoa. Virkavelvollisuudet kutsuvat, siksi lähden.

        Enkä muuten käytä silkkikalsareita! Minä pukeuden aina pelkkään punaiseen tunikaan ja kultaiseen viittaan.


      • kalsareita
        Herra ja Keisari kirjoitti:

        En suinkaan luiki pakoon! Me Argentumin sotasankarit emme tunne pelkoa. Virkavelvollisuudet kutsuvat, siksi lähden.

        Enkä muuten käytä silkkikalsareita! Minä pukeuden aina pelkkään punaiseen tunikaan ja kultaiseen viittaan.

        Tunikoita ja viittoja niiku jollakin hint....
        Tommoosia keisareita ei Kauhavalla hyvällä katella. Pysy vaan siellä Galaksin keskuksessa, äläkä ainakaan pohojanmaalla naamaas näytä. Voi tulla tervaskannolla kuanon päähän ja teräkselä....


      • Herra ja Keisari
        kalsareita kirjoitti:

        Tunikoita ja viittoja niiku jollakin hint....
        Tommoosia keisareita ei Kauhavalla hyvällä katella. Pysy vaan siellä Galaksin keskuksessa, äläkä ainakaan pohojanmaalla naamaas näytä. Voi tulla tervaskannolla kuanon päähän ja teräkselä....

        Psykosäteemme ei teihin pohjanmaalaisiin pysty, koska se tehoaa vain henkisesti kehittyneisiin ihmisiin. Ei se tehonnut aurumlaisiinkaan samasta syystä, he kun olivat niin matalaotsaisia neanderthalilaisia, mutta.... muitakin aseita löytyy.

        Ellei puheen sävy muutu kunnioittavammaksi minua, Hallitsijaanne kohtaan, pyyhitään koko Pohjanmaa kartalta. Tulee meinaan salamapalloa niskaan. Niiiiin!

        Sitä paitsi, olen hyvin tyylikäs ja miehekäs tunikassani!


      • tulla lunta tupahan
        Herra ja Keisari kirjoitti:

        Psykosäteemme ei teihin pohjanmaalaisiin pysty, koska se tehoaa vain henkisesti kehittyneisiin ihmisiin. Ei se tehonnut aurumlaisiinkaan samasta syystä, he kun olivat niin matalaotsaisia neanderthalilaisia, mutta.... muitakin aseita löytyy.

        Ellei puheen sävy muutu kunnioittavammaksi minua, Hallitsijaanne kohtaan, pyyhitään koko Pohjanmaa kartalta. Tulee meinaan salamapalloa niskaan. Niiiiin!

        Sitä paitsi, olen hyvin tyylikäs ja miehekäs tunikassani!

        ja rakehia porstuvahan.
        On Lappajärvele jo yks asteroiti puronnu. Pohojaalaiset silti vaan porskuttaa.
        Ei Pohojanmaan kartalta pyhkimiseen ihmehiä tarvita. Meirän läänis kun ei oo korkeuskäppyröitäkähän muualla ku Simsiövuarel. Saran päähän unohtunu alassui oleva mulla peittämä pesofati on jo meirä puales mäki.
        Mut millähän ruaja meinahat Pohojaalaaset eliminoira. Siihe tarvitaha jo muutaki ku hamosesa keikistelevä keisari.

        "Sitä paitsi, olen hyvin tyylikäs ja miehekäs tunikassani!"

        Kun eres tuon olsit jättänyt praattaamatta.
        Sialuni silmin kykenen näkemähän raavaan miähen siamailemasa valakkaria tai muuta hinttarijuamaa pikkukrilli pystysä hamonen päällä.


      • Mitä kohteliaimmin
        Herra ja Keisari kirjoitti:

        Psykosäteemme ei teihin pohjanmaalaisiin pysty, koska se tehoaa vain henkisesti kehittyneisiin ihmisiin. Ei se tehonnut aurumlaisiinkaan samasta syystä, he kun olivat niin matalaotsaisia neanderthalilaisia, mutta.... muitakin aseita löytyy.

        Ellei puheen sävy muutu kunnioittavammaksi minua, Hallitsijaanne kohtaan, pyyhitään koko Pohjanmaa kartalta. Tulee meinaan salamapalloa niskaan. Niiiiin!

        Sitä paitsi, olen hyvin tyylikäs ja miehekäs tunikassani!

        Varmasti hienoimpia vedätyksiä, mihin olen tällä palstalla törmännyt, mutta kaikki loppuu aikanaan. Teidän ehkä pitäisi keksiä uusi aihe. NA:n suohan on rannaton ja pohjaton.
        Kysyisin kuitenkin seuraavaa:
        Onko Mr. Argentum ja Mr Aurum sama persoona?
        Kiinnostaisi niin hiivatisti ainakin vähäisintä ja erinomaisen nöyrää opetuslasta, S Gamgia ja etenkin Faradaynhäkkimiestä, joka ei tosiaan osaa kirjoittaa pohojanmaan murtehela.
        Nöyrä toki muttei perskeles vaatimaton "opetusaikuinen"


      • Herra ja Keisari
        Mitä kohteliaimmin kirjoitti:

        Varmasti hienoimpia vedätyksiä, mihin olen tällä palstalla törmännyt, mutta kaikki loppuu aikanaan. Teidän ehkä pitäisi keksiä uusi aihe. NA:n suohan on rannaton ja pohjaton.
        Kysyisin kuitenkin seuraavaa:
        Onko Mr. Argentum ja Mr Aurum sama persoona?
        Kiinnostaisi niin hiivatisti ainakin vähäisintä ja erinomaisen nöyrää opetuslasta, S Gamgia ja etenkin Faradaynhäkkimiestä, joka ei tosiaan osaa kirjoittaa pohojanmaan murtehela.
        Nöyrä toki muttei perskeles vaatimaton "opetusaikuinen"

        Ei, me emme ole sama persoona, enkä tunne priestiä.

        Priest asuu (ilmeisesti) Lapissa, minä Varsinais-Suomessa.


      • kun vastasit
        Herra ja Keisari kirjoitti:

        Ei, me emme ole sama persoona, enkä tunne priestiä.

        Priest asuu (ilmeisesti) Lapissa, minä Varsinais-Suomessa.

        Tarkoittanet asuvasi Varsinaisessa Suomessa Telluksella vieraillessasi. Voisin jäsenmaksut maksaneena entisenä opetusaikuisenasi esitellä sinulle vanha Turkku, vaik mä ole muuttanu siält jo kolkyt vuat sit ens Riihimäel ja sit Tampereel.
        (25 vuat Tepsin kannattajan Manchesteris. Revi siit sit huumori. Ei sen jälkke enä mikkä Aurumi ylipapi tai Kalaksi keisari saa puntti tutisee. Se o sitä elämäkokemust.
        Nyt mää asustele iha rauhas keskisuames ja orota eläket. Parvakkelt näkky järvi ko alkka ihan rannast.
        Kellaris o E3# suajattu pommisuaja.
        Unohretta vanhat. Elellä niiko elellä. Ol sää vaa kalaksi keisari ja ollko mun puolet se Aurumi hemppa vaik saraskahrestoit roveetta.
        Hyvää Jussi teil molemil.
        Mut jos teirä o pakko tapel, ni tehkä se jossai muual.


      • Priest of the Aurum
        Herra ja Keisari kirjoitti:

        Ei, me emme ole sama persoona, enkä tunne priestiä.

        Priest asuu (ilmeisesti) Lapissa, minä Varsinais-Suomessa.

        Kerrankin olen samaa mieltä kanssasi... Me emme todellakaan ole sama henkilö. Henkilökohtaisesti voin vielä lisätä tähän keskusteluun sen, että Minua raivostuttaa suuresti se, että joku tulee tänne ja alkaa puuttua Minun täysin vakavamieliseen ja Pyhään tehtävääni julistaa Aurumin Pyhää Kultistista Tietoutta!


      • Herra ja Keisari
        kun vastasit kirjoitti:

        Tarkoittanet asuvasi Varsinaisessa Suomessa Telluksella vieraillessasi. Voisin jäsenmaksut maksaneena entisenä opetusaikuisenasi esitellä sinulle vanha Turkku, vaik mä ole muuttanu siält jo kolkyt vuat sit ens Riihimäel ja sit Tampereel.
        (25 vuat Tepsin kannattajan Manchesteris. Revi siit sit huumori. Ei sen jälkke enä mikkä Aurumi ylipapi tai Kalaksi keisari saa puntti tutisee. Se o sitä elämäkokemust.
        Nyt mää asustele iha rauhas keskisuames ja orota eläket. Parvakkelt näkky järvi ko alkka ihan rannast.
        Kellaris o E3# suajattu pommisuaja.
        Unohretta vanhat. Elellä niiko elellä. Ol sää vaa kalaksi keisari ja ollko mun puolet se Aurumi hemppa vaik saraskahrestoit roveetta.
        Hyvää Jussi teil molemil.
        Mut jos teirä o pakko tapel, ni tehkä se jossai muual.

        No me olemme sitten vaihtaneet asuinpaikkaa!

        Mutta aika hyvä uraputki minulla, Keski-Suomalaisesta maalaispojasta Turun kautta koko Galaxin Valtiaaksi. Ei ihme jos lappalainen Aurumin virkaheitto ylipappi on käärmeissään minulle.


      • tai surunvalitteluni
        Herra ja Keisari kirjoitti:

        No me olemme sitten vaihtaneet asuinpaikkaa!

        Mutta aika hyvä uraputki minulla, Keski-Suomalaisesta maalaispojasta Turun kautta koko Galaxin Valtiaaksi. Ei ihme jos lappalainen Aurumin virkaheitto ylipappi on käärmeissään minulle.

        Itse tuskin vaihtaisin paikkaa kanssasi.
        Onhan se häkellyttävä ura: Keskisuomalaisesta maalaispojasta Suomen Sivistyksen Kehtoon ja sieltä Linnunradan Keisariksi.
        Itse olen kuitenkin epikurolainen minimalisti. Olen siirtynyt jo pitkään pohjoisen suuntaan synnyinseudultani ja nyt kun yhteiskuntakaan ei enää aseta niin kovia suorituspaineita ( oma valintani, paluuta juurille ja vaatimaton opettajantyö) voin taas hemmotella itseäni perusasioilla. Aamuöinen melonta järvellä. Makkurin grillaaminen laavulla järven rannassa. Kunnon hiprakat silloin kun siltä tuntuu. Ei suuria vastuita eikä jatkuvaa eteenpäinpyrkimistä.

        Jos olet urapukestasi hyvilläsi, niin runsaimmat onnitteluni sydämeni syvimmistä syövereistä (Tupu, Hupu ja Lupu) Keisariudestasi. Itselleni se oli hiertävä ies ja kohtuuton taakka.

        Häkkis.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      936
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      830
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      717
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      709
    6. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      693
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      687
    8. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    9. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      662
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      600
    Aihe