Dominikaaninen Tasavalta

zauzi

Kokemuksia

- Olin lomalla kaksi viikkoa vuoden alussa 2007 Bavaron rannoilla, lahella puerto Plataa.

- Ranta oli tajuttoman ihana valkoinen ja suht.koht isoihin aaltoihin oli kiva sukellella.

- saa ei ollut niin suotuisa mita oletin kun mita olisin Karibialta olettanut. Oli pilvista ja sateli jonkin verran. Kylla rusketusraidat sai! (ilmasto on trooppisen lammin)

- Amerikkalaisia paljon! Karibia on amerikkalaisille sama mita meille olisi Kanarian saaret.

- Koyha maa, jossa rankan nakoista seutua hotellin ulkopuolella. Paikalliset ovat ystavallisia, mutta hieman ujohkoja, elleivat myy jotain rannoilla. Niista paasee eroon kunhan et kiinnita huomioita heihin.

- Tiet erittain kuoppaisia ja auton vuokrausta ei suositella, eika kannata maksaa "mopokyydeista" mika siis tarkoittaa etta ei ole turvallista maksaa mopon tarakalla kuljetuksesta, vaikka se hauskalta nayttaisikin.
Auton kuljettajat ajavat miten sattuu. Varaudu mikali taksilla kuljeskelet. Jouduin oikein tosissani pitamaan kiinni penkista ettei kaadu penkeilla.. huvittavat kyydit kylla oli :)

- hotellin ulkopuolella ulko-ilma discoja paikallisissa kylissa, tosin en itse kaynyt, mutta taksista havaitsin kun oltiin illalla menossa toisen hotellin yokerhoon.

- Tein retken "Saona" nimiselle saarelle ja ehdottomasti PARATIISI! suosittelen. Saona sijaitsee Dominikaanisen Tasavallan etela puolella, joka on tyystin rauhoitettu. Sielta ei haluaisi pois!
Kerailin simpukoita, jotka koristavat nyt asuntoani.

- Jos halajat Tasavaltaan, niin valitse kohteeksi Karibian merella oleva puolisko, silla hiekkarannat ovat tyystin valkoisia. Atlantin puolella rannat ovat tummia.

- hotellissa meilla oli 7 ravintolaa ja kaikki eri kulttuurisia, mutta teimme omatoimi retken venetaksilla "Captain Cook" nimiseen ulko-ilma meriravintolaan, jossa saa kaikenmaailman meren elavaa. Oli Herkkua!!! Ravintola on viiden tahden ravintola ja suositellaan kaikille lahi-alueella majoittuville.

- karsin muutamina paivina ripulista. En kylla tosin tieda mista johtui. Ehka ilmastosta, tai ruoasta, tai sitten jaakuutioista?
Vetta kannattaa vain juoda pulloista, silla hanavesi laittaa vatsan sekaisin!

- Karibialle aion uudestaan, mutta en samaan kohteeseen.

Ehdottomasti kokemisen arvoinen!!!!

10

3862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunnustaa

      Simpukoiden keräily on laitonta.
      Harmi ettet kärähtänyt tullissa.
      Miksi pitää olla niin itsekäs että ajattelee
      ettei se haittaa vaikka minä minä minä kerään
      simpukoita.
      Kas kun et hiekkarantaakin tuonut Suomeen.

      • dominana

        Kyllähän simpukoita voi kerätä rannalta, kunhan niissä ei ole "asukasta" sisällä. Merestä otetut simpukat on asia erikseen, en mäkään suosittele niitä otettavaksi.


      • oikeus...
        dominana kirjoitti:

        Kyllähän simpukoita voi kerätä rannalta, kunhan niissä ei ole "asukasta" sisällä. Merestä otetut simpukat on asia erikseen, en mäkään suosittele niitä otettavaksi.

        Domissa ei ole turistilla oikeutta
        kerätä edes tyhjiä kuoria.
        Viette paikallisilta ahneuksissanne elinkeinon.


      • dominicana
        oikeus... kirjoitti:

        Domissa ei ole turistilla oikeutta
        kerätä edes tyhjiä kuoria.
        Viette paikallisilta ahneuksissanne elinkeinon.

        paikallisia tuntunut kiinnostavan sellaiset simpukankuoret mitä mä muutaman keräsin, ainakaan Costambarissa. Siinä vierekkäin keräiltiin niitä kukin oman tyyppisiä ja vaihdettiin kuulumisia.


    • rubita

      bavaro ei ole kyllä lähelläkään puerto plataa.. tarkoitit varmaan että olit punta canassa itärannikolla? jos tykkää paikallisesta meiningistä enempi,kannattaa ehdottomasti suunnata pohjoisrannikolle. sieltä on myös paljon paremmat yhteydet eri puolille saarta,esim capitaliin ja santiagoon,samanaan jne. punta cana on melko eristyksissä ja lähinnä turistipaikka. mutta tietenkin pitää miettiä mitä lomaltaan haluaa ja tehdä päätökset sen mukaan ;) totta,rannat on bavarossa upeat!

    • zauzi

      Jaahas kummajaiset...

      Naista simpukoista kun nousi niin helkutin moinen mekkala...
      ... niin tota noin niin...

      mitahan sita nyt sanoisi?

      No vaikka silleen etta kylla ne vaan oli kuulkaas pelkkia simpukan siruja, eli jaanteita. kauniita sellaisia. Laitonta tama? Don't think so.

      Olen sukeltanut vuosia ja siksi myos tiedan etta on laitonta poimia sielta meresta.

      Ps. Juu taisin sekoittaa Punta Canan ja Puerto Platan.

      • vertailee

        Olen ollut siellæ monasti ja olen useista asioista hiukan kokemukseen pohjautuen eri mieltæ. Ei nuo muutkaan oikein olleet maan pinnalla. Mutta 15 vuotta takaperin oli kyllæ aika erilaista spontaania touhua. Tummaa hiekkaa ei ole vielæ osunut millææn rannalla. Pohjoisesta idæn kautta etelææn. Ainoastaan pæækaupungin seutu on liasta væhæn muuttanut væriæ.


    • vaan sinulle

      ..matkakokemustesi jakamisesta. Kiva kun joku vielä viitsii jakaa muistojaan matkoista vaikka aina palaute tasaisen kriittistä.

      Kokemuksia on kiva lueskella ja haaveilla mahdollisista tulevista.

      • etuna piilee

        ettæ usean kommentoijan omat kokemukset ja oikaisut antavat lajan nækemyksen niille jotka eivæt vielæ ole kyseisillæ paikoilla kæyneet.


    • merja

      Olin vime maaliskuussa kaksi viikkoa Dominikaanisessa. Viikon Puerto Platassa ja viikon Samanassa. Elämäni HIENOIN loma. Lennot olivat pitkiä ja raskaita (ja jouduimme vielä ukkosrintamaan lennon aikana...), mutta kyllä kannatti! Kun iskee ikävä, kuuntelen ostamaani paikallista musaa.Menen varmasti uudestaankin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      404
      7905
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      201
      5833
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      331
      2241
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1603
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1597
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1235
    7. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      9
      1202
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1200
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      969
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      49
      910
    Aihe