Mikä öljy olis sopivinta Fude Race-mopoon? Tai yleensäkkin mopoon? 4-tahti.
Öljyt
26
20245
Vastaukset
- milanmies
Hyvä öljy on jokin synteettinen merkillä ei väliä, sae 5 w 40
- fgfghh
Taitavat kuitenkin suositella 10W-40 öljyä 4-tahti skodeihin. Sitä olen itse ainakin käyttänyt. Ja hyvin on skulannut.
Jos tarkoitus on ajaa läpi talven niin 5W-40 on silloin hyvä öljy notkeutensa vuoksi. - moottoripyöräöljy?
Sopisiko esim. Valvolinen moottoripyöräöljy? Niissä on jotain kitkalisäaineita prätkien kytkimiin, onkohan haittaa mopon koneessa...
- hhkljlö
moottoripyöräöljy? kirjoitti:
Sopisiko esim. Valvolinen moottoripyöräöljy? Niissä on jotain kitkalisäaineita prätkien kytkimiin, onkohan haittaa mopon koneessa...
Ei ole mitään haittaa. Käy vallan mainiosti. Sitä en tiedä minkä hintaista kyseinen öljy on ja kannattaakin miettiä onko mitään järkeä maksaa maltaita koneöljystä kun laadukasta "normaalia" 10W-40 öljyä saa ihan siedettävään hintaan. Pääasia on että vaihtaa öljyt suhtkoht. tiheään koska minkäänlaista suodatintahan ei ole näissä skodeissa. Vähintään kahdesti kesässä olen itse vaihtanut.
- ei haittaa lainkaan
hhkljlö kirjoitti:
Ei ole mitään haittaa. Käy vallan mainiosti. Sitä en tiedä minkä hintaista kyseinen öljy on ja kannattaakin miettiä onko mitään järkeä maksaa maltaita koneöljystä kun laadukasta "normaalia" 10W-40 öljyä saa ihan siedettävään hintaan. Pääasia on että vaihtaa öljyt suhtkoht. tiheään koska minkäänlaista suodatintahan ei ole näissä skodeissa. Vähintään kahdesti kesässä olen itse vaihtanut.
Tiheästä vaihtovälistä on haittaa vain maksajan kukkarolle, konehan vain tykkää tuoreesta voitelusta.
10w/40 öljyjä saa todellakin ihan kohtuulliseen hintaa, osasynteettisiä noin 6eur/litra.
Tuollaiset Valvolinen prätkäöljyt(10w/40) maksaa motonetissa muistaakseni 8.90eur/litra, eli ei paha sekään, synteettistä öljyä ovat. - vastauksista!
ei haittaa lainkaan kirjoitti:
Tiheästä vaihtovälistä on haittaa vain maksajan kukkarolle, konehan vain tykkää tuoreesta voitelusta.
10w/40 öljyjä saa todellakin ihan kohtuulliseen hintaa, osasynteettisiä noin 6eur/litra.
Tuollaiset Valvolinen prätkäöljyt(10w/40) maksaa motonetissa muistaakseni 8.90eur/litra, eli ei paha sekään, synteettistä öljyä ovat.Okei kiitti kaikille vastauksista. Meillä on tota 10w-40 öljyä ja 5x-40 mut eiköhän se tohon 10w-40 kallistu koska en talvella ajele.
- Emil Partanen
vastauksista! kirjoitti:
Okei kiitti kaikille vastauksista. Meillä on tota 10w-40 öljyä ja 5x-40 mut eiköhän se tohon 10w-40 kallistu koska en talvella ajele.
Ihan ohjekirjankin mukaan. On vaan vähän vaikeampi saada tuota öljyä. Teboililta löytyy n.12 euroa/4litraa. 10w-40 aiheuttaa turhaa kilkatusta venttiilikoneistossa, joskin ohjekirja antaa sitäkin öljyä käyttää. Alle 10 meneviä viskositeettejä ei pidä mennä laittamaan ollenkaan. Aivan liian ohutta mopon moottoriin.
- aikuinen äijä
Emil Partanen kirjoitti:
Ihan ohjekirjankin mukaan. On vaan vähän vaikeampi saada tuota öljyä. Teboililta löytyy n.12 euroa/4litraa. 10w-40 aiheuttaa turhaa kilkatusta venttiilikoneistossa, joskin ohjekirja antaa sitäkin öljyä käyttää. Alle 10 meneviä viskositeettejä ei pidä mennä laittamaan ollenkaan. Aivan liian ohutta mopon moottoriin.
Viimeksi kun vaihdoin öljyt Zonerin koneeseen, laitoin Mobilin 5w/40 synteettistä. Eilen säätelin venttiilivälykset ja kuulosti koneen ääni hieman raksuttavalta kun satulakoppa oli irti.
Bilteman sivuilta bongasin moottoripyöräöljyä, 15w/40 synteettistä, 1litra maksaa 7.90ekua.
Tuotenumero 36441.
Tuo varmaan voitelisi Zonerin koneen tarpeeksi hyvin. - milanmies
aikuinen äijä kirjoitti:
Viimeksi kun vaihdoin öljyt Zonerin koneeseen, laitoin Mobilin 5w/40 synteettistä. Eilen säätelin venttiilivälykset ja kuulosti koneen ääni hieman raksuttavalta kun satulakoppa oli irti.
Bilteman sivuilta bongasin moottoripyöräöljyä, 15w/40 synteettistä, 1litra maksaa 7.90ekua.
Tuotenumero 36441.
Tuo varmaan voitelisi Zonerin koneen tarpeeksi hyvin.Öljyn sae lukemat tarkoittavat esim, 5 on luku joka tarkoittaa viskositeettia kylmänä ja 40 tarkoittaa viskositeettilukua kuumana. Kylmän pään pienempi lukema tarkoittaa voitelun nopeampaa alkamista käynnistettäessä kylmä kone, siitä se sitten koneen lämmetessä muuttuu viskositeetiltaan jäykemmäksi eli 40:ksi Jos venttiilit kilisevät ne kannattaa säätää, öljystä se ei johdu.
- aikuinen äijä
milanmies kirjoitti:
Öljyn sae lukemat tarkoittavat esim, 5 on luku joka tarkoittaa viskositeettia kylmänä ja 40 tarkoittaa viskositeettilukua kuumana. Kylmän pään pienempi lukema tarkoittaa voitelun nopeampaa alkamista käynnistettäessä kylmä kone, siitä se sitten koneen lämmetessä muuttuu viskositeetiltaan jäykemmäksi eli 40:ksi Jos venttiilit kilisevät ne kannattaa säätää, öljystä se ei johdu.
Venttiilit on säädetty, se rapina kuuluu muualta kuin venttiilikoneistosta.
Ihan hyvin tuntuu skootteri kulkevan, vaikka öljynä onkin Mobilin synteettiset 5w/40:set. - E Partanen
aikuinen äijä kirjoitti:
Venttiilit on säädetty, se rapina kuuluu muualta kuin venttiilikoneistosta.
Ihan hyvin tuntuu skootteri kulkevan, vaikka öljynä onkin Mobilin synteettiset 5w/40:set.Ei ole ihan noin yksinkertainen tuo viskositeetti juttu. 15w-40 on jäykempää, eli paksumpaa kuumanakin, kuin vaikkapa 5w-40. En ole insinööri, enkä osaa selittää mistä johtuu, mutta niin se vaan on. Kannattaa muuten katsella sitä käyttäjän käsikirjaa, ja sieltä moottorinvalmistajan öljysuositukset. Myyjät kaupassa myyvät sitä mitä hyllyssä sattuu olemaan, tai mitä öljymerkin edustaja on kovasti kehunut. Ja tämä on ihan kokeiltu juttu, kun välykset säätää 0.1mm:iin, ja laittaa koneeseen 10w-40, niin kilisee. Samat välykset, mutta 15w-40 öljyt, niin ei kilise. Kolme eri mopoa olen tänä keväänä säätänyt, kaikilla niillä ajettu alle 500km.
- skobaan öljyksi
...Motul 5100 10W/40 4T moottoripyöräöljy?
On jotain esteri pohjaista ja sisältää kylläkin kytkimen kitkalisäainetta.
Voiko tuollaista käyttää kiinanihmeen moottorissa?- tarvita.
Ihan tavallinen osasynteettinen 10w40 öljy on erinomaisen sopivaa kiinanskootterien moottoreihin.
Olen käyttänyt Mobil Super S:ää omassa mopossa, vaihtovälinä 500 km.
Työpaikalla laitamme koneisiin Shell Helixiä, myös 10w40.
Eikä tosiaankaan kilkattele venttiilit öljyn viskositeetista johtuen :)
Miksei noissa voi käyttää moottoripyöräöljyäkin mutta ihan turhaa se on, voitelua kun tarvitsee vain nelitahtimoottori, ei kytkin. - kysyin vaan
tarvita. kirjoitti:
Ihan tavallinen osasynteettinen 10w40 öljy on erinomaisen sopivaa kiinanskootterien moottoreihin.
Olen käyttänyt Mobil Super S:ää omassa mopossa, vaihtovälinä 500 km.
Työpaikalla laitamme koneisiin Shell Helixiä, myös 10w40.
Eikä tosiaankaan kilkattele venttiilit öljyn viskositeetista johtuen :)
Miksei noissa voi käyttää moottoripyöräöljyäkin mutta ihan turhaa se on, voitelua kun tarvitsee vain nelitahtimoottori, ei kytkin.Sattuu olemaan yksi litran puteli tuota Motulia. Ajattelin että tuskin siitä kitkalisäaineesta mitään haittaa on, tarvettahan sille ei ole.
500km on varmaan hyvä vaihtoväli, tummuu meinaan aika nopeesti ne öljyt. - Pekuri
kysyin vaan kirjoitti:
Sattuu olemaan yksi litran puteli tuota Motulia. Ajattelin että tuskin siitä kitkalisäaineesta mitään haittaa on, tarvettahan sille ei ole.
500km on varmaan hyvä vaihtoväli, tummuu meinaan aika nopeesti ne öljyt.Itse ajattelen niin ettei öljyssä kannata säästellä kun pari kertaa vuodessa on tarvetta öljynvaihtoon joten käytänkin parasta mahdollista öljyä omassa skodessani elikkä Teboilin täyssynteettistä 15W-50 moottoripyöräöljyä. Hinta on aika suolainen ~
10e/litra mutta eipähän kilkata venttiilit vaikka hiukan välyksiäkin olisi. On muuten tosi laadukasta öljyä. Suosittelen.
http://www.aijaa.com/v.php?i=658148.jpg - E partanen
tarvita. kirjoitti:
Ihan tavallinen osasynteettinen 10w40 öljy on erinomaisen sopivaa kiinanskootterien moottoreihin.
Olen käyttänyt Mobil Super S:ää omassa mopossa, vaihtovälinä 500 km.
Työpaikalla laitamme koneisiin Shell Helixiä, myös 10w40.
Eikä tosiaankaan kilkattele venttiilit öljyn viskositeetista johtuen :)
Miksei noissa voi käyttää moottoripyöräöljyäkin mutta ihan turhaa se on, voitelua kun tarvitsee vain nelitahtimoottori, ei kytkin.Jos säädät venttiilit niinkuin kuuluu säätää, eli 0.1mm, niin 10w-40 öljyllä niin keinuvivut kilkattaa. Korjausopas käskee säätämään venttiilit 0.05mm, mutta se on liian vähän ilmajäähdytteiseen vekottimeen, jos melkein mihin tahansa moottoriin.
Kyllä pieni helinä keinuvivuista kuuluu myös 15w-40 öljyilläkin, mutta ei niin "raastava" kuin 10w-40.
Jos joku tykkää ajella pakkasilla, niin silloin varmaankin 10w-40 on hyvä valinta. Kesällä kannattaa ajella sillä öljyllä, jota käyttöohjekirja suosittelee. - donkka
mitä koneöljyä käytätte am6 koneessa?
- kinuskin peräöljystä
Käyttöohjekirja kehoittaa kiinanihmeen perään laittamaan SAE90 vaihteistoöljyä, sellaistahan ei ihan joka kapakasta löydy, joten olen sinne survonut 80W/90 lodjuöljyä.
Mitäpä tapahtuisi, jos perään laittaisi automaattivaihteistoöljyä ATF:ää? Se ainakin hyvin juoksevaa, liekkö sitten liiankin.- K@lle
Ihan menee kun mikä tahansa muukin. Älkää nyt vajaan tonnin kamppeen eteen tehkö mitään ylimääräisiä manöövereitä, joilla ei ole varmaan yhtään mitään merkitystä. Parhaat, tai oikeammin huonoimmat, esimerkit ovat näitä ihme vesseleitä jotka sanovan kannattavinta mineraaliöljyillä ajaa autolla tai niin ettei tartte koskaan vainhtaa öljyjä, koska eivät niin vanhaksi autoa aja että heille siitä olisi mitään haittaa. Moposkootterissa tuo on vielä ymmärrettävää ja todennäköisesti se ei tee kummassakaan suurta lovea jos moottorissa käyttää kunnon synteettisiä ja ainakin skootterin perässä mitä tahansa vähänkään vaihteistoöljyltä haiskahtavaa.
- spurdolan mopopoika
Mulla racing 4t täyssynteettinen 15w-50 skobassa. Jostain syystä huiput nousi 3km/h vaikka ei vanha öljy kauheen paskasta ollutkaan
- apinaboy
Onko manaan hyvä talveksi 5w-40?
- skopailijaaa
Ei missään nimessä niin laimeeta litkua! 10-40w on hyvä.
- 4-T
Suosikaa laatumerkkisiä öljyjä:
Shell, Mobil Castrol ja Teboil
4-T skootterin käyttöohjekirjan mukainen öljy on yleensä 10W-40
Kaikissa moottoriajoneuvoissa on tarkoitus käyttää käyttöohjekirjan suosittamaa öljyä! - "Arvi"
GY6 moottorin käyttöohjekirjan mukainen öljy on 10W-40 jolla kone saavuttaa maksimaalisen käyttöikänsä. Käyttöohjekirjan vastainen öljy on töppäys!
Suosikaa laatumerkkisiä öljyjä kuten SHELL, MOBIL, CASTROL tai TEBOIL. - Anonyymi
Käuks mopoon 5w-30 öljy?
- Anonyymi
Käuks mopoon 5w-30 öljy?
Huoltomanuaali suosittelee 15w-40 ,sg vaatimukset täyttävää öljyä Kymco agility 4-t.
Eli sillä mennään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571195- 521105
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892