Ympäristöbiologia?

Kokemuksia kaipaan...

Olen suunnitellut tekeväni Helsingin avoimen yliopiston ympäristöbiologian perusopinnot. Verkko-opinnot siis opiskelumuotona. Kaipailisin kokemuksia ko. opinnoista niitä suorittaneilta:)

6

2821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      aloitin itse viime syksynä kyseiset verkko-opinnot..perusopinnothan jatkuu sitten kaksi vuotta. eli jos suunnittelet esim sivuainetta ota huomioon.
      muuten ollut ihan mukava opiskelumuoto. ja opiskelukaverit oikein asiantuntevia ja monenlaista sakkia.
      tehtävät on olleet verkkotenteistä, monivalintatehtäviin, esseisiin ja keskustelutehtäviin (eli kirjotellaan viestijä nettiin, kuten täällä ja kommentoidaan muiden)
      tehtävien suorittamiseen on ollut hyvin aikaa, niin että vaikka omia pääaineopintojakin on siunaantunut aika paljon olen hyvin ehtinyt tekemään.

      todella antoisaa ollut. suosittelen.

      • kommenteista:)

        Joo, sivuaineeksipa tosiaan tätä aion ja pidempi suoritusaika on otettu huomioon.


    • simbab

      Mun mielestäni parempi vaihtoehto lisi hakea maatalous-metsätieteelliseen lukemaan maaperä- ja ympäristötiedettä. Oppiaineen nimi on kaamee, mutta käytännössä kahlataan läpi kaikki ympäristöbilsan asiat. Ja sivuaineeksihan voi ottaa biotieteellisestä aineita, jotka kiinnostaa.

      Ja mikä parasta, tuonne on helppoa päästä sisään! Ilmeisesti ihmiset ei vielä tunne ko. ainetta kovinkaan hyvin ja kakki surffailee vaan bilsassa, jonne on hillitön tunku.

      Käy katsastamassa mm tdk:n sivut, siellä on varmaan lisätietoa: www.helsinki.fi/mmtdk/mmkem

      • suosittelisin

        käymään bilsan perusopinnot (vaikka avoimessa) ja sitten jatkamaan ympäristöekologian puolelle. Bilsaan voi olla tunku kun kattoo prosentteja, mutta hakijat eivät ole mitenkään erityisen motivoituneita. (Verrattuna lääkis/oikislaisiin jne.) Aika helppo päästä sisään. (Helsinki tietty vaikein).
        Ympäristöbiologiassa/ekologiassa työtilanne ei ole mikään paras, joten opinnot kannattaa suunnitella mahdollisimman hyvin.


      • Alkuperäinen kirjoittaja
        suosittelisin kirjoitti:

        käymään bilsan perusopinnot (vaikka avoimessa) ja sitten jatkamaan ympäristöekologian puolelle. Bilsaan voi olla tunku kun kattoo prosentteja, mutta hakijat eivät ole mitenkään erityisen motivoituneita. (Verrattuna lääkis/oikislaisiin jne.) Aika helppo päästä sisään. (Helsinki tietty vaikein).
        Ympäristöbiologiassa/ekologiassa työtilanne ei ole mikään paras, joten opinnot kannattaa suunnitella mahdollisimman hyvin.

        Opiskelen jo yliopistolla, joten sisäänpääsyä en tässä kärky minnekään. Ja verkko-opintoja siis siksi, että Helsinki ei ole opiskelukaupunkini. Kiitos kuitenkin teillekin vinkeistä; ehkä niistä voi hyvinkin joku toinen täällä pähkäilevä hyötyä:)
        Tarkoitus olis lähinnä saada humanistiseen, mutta hyvin ympäristöpainotteiseen tutkintoon biologishenkisiä opintoja. Uskoisin, että työllistymisen kannalta voisivat olla hyödyksi..? Geenipuoli ei innosta, joten siksi mietin tätä ympäristöbilsaa. Jospa sitten pääsisi vaikka valmistumisen jälkeen vielä täydentämään opintoja ympäristöbilsan aineopinnoilla..Onko tietoa muuten tästä, miten vaikea on saada erillisopinto-oikeutta, jos perusopinnot on jo suorittanut?


      • ei kyllä
        Alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        Opiskelen jo yliopistolla, joten sisäänpääsyä en tässä kärky minnekään. Ja verkko-opintoja siis siksi, että Helsinki ei ole opiskelukaupunkini. Kiitos kuitenkin teillekin vinkeistä; ehkä niistä voi hyvinkin joku toinen täällä pähkäilevä hyötyä:)
        Tarkoitus olis lähinnä saada humanistiseen, mutta hyvin ympäristöpainotteiseen tutkintoon biologishenkisiä opintoja. Uskoisin, että työllistymisen kannalta voisivat olla hyödyksi..? Geenipuoli ei innosta, joten siksi mietin tätä ympäristöbilsaa. Jospa sitten pääsisi vaikka valmistumisen jälkeen vielä täydentämään opintoja ympäristöbilsan aineopinnoilla..Onko tietoa muuten tästä, miten vaikea on saada erillisopinto-oikeutta, jos perusopinnot on jo suorittanut?

        yleisesti ole se sana joka auttaa saamaan töitä ;-) Ja ympäristöpuolella tilanne on kaikista pahin. Joten en usko, että opinnoista olisi kamalasti hyötyä??? Ainakaan nyt sen perusteella mitä kerroit (opiskelet humanistisessa tiedekunnassa?) Toisaalta ei tietenkään opiskelu ikinä hukkaan mene...Mutta oletko puhunut asiasta teidän laitoksen amanuenssin kanssa. Siltä voisi saada apua (tai ainakin henkilön nimen jolta tietoa voisi saada) opintojen suunnitteluun. Kaikki nuo muut jutut, esim. pääsy opiskelemaan aineopintoja toiseen tiedekuntaan jne. riippuu aina niin alasta ja paikasta. Biologiaan mun käsityksen mukaan aika iisiä päästä. Ystäväni esim. psykologian laitokselta on suorittanut helposti biologian opintoja. (muistaakseni perusopinnot kuitenkin vaadittiin ennen kuin pääsi muihin (neurobiologia) kiinnostaviin asioihin...
        Toivottavasti tästä oli apua. Enkä nyt todellakaan halua masentaa millään työttömyysuhalla, mutta tosissaan, ympäristöpuolen työpaikat TODELLA vähissä. Ainakin tällä hetkellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe