Ajattelin kysyä löytyykö Kalajoelta kotiloita. Siis luonnonkotiloita, ihan luonnosta. Olemme menossa sinne perheen kanssa ja ajattelin että ottaisin pari. Lehtokotilot erityisesti kiinnostaisivat.
Vastaukset 3
- Zirppo
katsoppa jostain luontokirjasta että millä alueella mikäkin laji elää. kalajoki on aika korkealla, mutta sieltä opitäisi löytyä meripihkakotiloita ja silokotiloita (silokotilot ovat todella pieniä ja nousevat kosteilla säillä erityisesti niille tärkeän puun, haavan rungoille), mahdollisesti myös pitäisi löytyä pensaskotiloita.
kannattaa mennä kostealla sää etsimään ;)- Pikkukotilo
Kiitos.. En tajunnut käyttää aivojani.. (Omistankohan edes sellaisia.. :/) Toivottavasti löytyisi noita pensaskotiloita.. :) Niitä varmaankin voisi laittaa lehtokotiloitten kanssa samaan terraan. Mutta silloin voisi kyllä tulla hiukan outoja tuloksia parittelusta.. :( Olisiko se hyvinkin vaarallista jos pensaskotilo ja lehtokotilo parittelisi?
- kotilo-kaktusfani.
Pikkukotilo kirjoitti:
Kiitos.. En tajunnut käyttää aivojani.. (Omistankohan edes sellaisia.. :/) Toivottavasti löytyisi noita pensaskotiloita.. :) Niitä varmaankin voisi laittaa lehtokotiloitten kanssa samaan terraan. Mutta silloin voisi kyllä tulla hiukan outoja tuloksia parittelusta.. :( Olisiko se hyvinkin vaarallista jos pensaskotilo ja lehtokotilo parittelisi?
Ei ole vaarallista mutta niiden poikasia (jos niitä tulee) ei kannata myydä eteenpäin koska ovat "sekarotuisia". Olen kuullut tuollaista tapahtuneen mutta vain hyvin pieni osa munista kuoriutui:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1511269Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1191048Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset215798En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58772Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä29760- 64752
- 139716
- 45641
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57622Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss60571