antakaahan

hyviä

vinkkejä/ohjeita/neuvoja melko kokemattomalle matkaajalle..

eli siis oon lähdössä barcelonaan ensi kuussa ja ajattelin myös käydä saloussa varmaankin junalla.. kuinka helppoa tai vaikeaa se on, onko selvät opasteet, tarviiko vaihtaa junaa välillä..

saa kertoa myös muita juttuja jotka ehkä voisi auttaa/helpottaa matkaani niin kertoa saa..

2

622

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lbo

Barcelonan lentokentältä menee juna Barcelonaan. Kentällä on hyvät opasteet junalle. Aja Barcelona Sants-asemalle, jossa junan vaihto. Jos palaat junalla takaisin kentälle, niin kannattaa ostaa meno-paluu lentokenttä - Salou jo kentän rautatieasemalta. Salouhun menee junia harvemmin kuin esim Taragonaan, joka kannattaa huomioida matkustusajassa. Salouhun menevässä junassa saattaa lukea Lleida tai Tortosa. Myös jotkut pitkän matkan junat pysähtyvät Saloussa, ovat hieman kalliimpia ja vaativat paikkalipun. Muuten juna on halpa. (Meiltä 3 henk m-p n 30 €)

Junalla ja bussilla matkustaminen on helppoa ja Santsin asemalla on infopiste lipunmyynin yhteydessä, josta saa tietää raiteen (via), miltä juna lähtee. Varaude siihen, että paikallisten englannin kieli ei aina ole ihan meikäistä tasoa.

• .............

jos epsanjan kieli ei taivu, niin hyvä sanakirja kannattaa ottaa mukaan. Vain harvoissa paikoissa opasteet ovat englanniksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      83
      1236
    2. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      31
      1100
    3. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      844
    4. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      121
      709
    5. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      25
      655
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      12
      477
    7. Eikös se mene niin että Jumala loi maailman ihmisille eikä päinvastoin

joten saatana yrittää vääristää ja jota nyt vouhotetaan??? https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/bovaer-tutkimuksissa-
      Maailman menoa
      89
      457
    8. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    9. Puuilo pittäis tulla Haapaveelle

Kaikki perskatti menee ylivieskaan ja ei Haapaveelle! Miksi ? Ylivieskaan on tullu monet liikkeet ja lissää tullee. Mitä
      Haapavesi
      38
      336
    10. Vielä vähän lirttinkiä

tuonne, lirttinkiä sinne, hämmennystä tuohon, sekaanusta tänne, no nii, eiköhän se ala oleen sillä silivoplee taas tältä
      Ikävä
      5
      204
    Aihe