Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

50v ja raskaana

Ulla50v

Näin ei pitänyt käydä..olen raskaana,50v,onnellinen ja silti...kertokaa kokemuksia vanhemmalla iällä synnyttämisestä. Minkä ikäinen olit,millainen oli raskausaika,ja itse synnytys...Aborttia en ajattelekaan,niin rakas tämä on jo nyt vaikka vielä kuukausia synnytykseen. Kiitos teille ja ihanaa kesää!

12

5403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljon toivonut

      Voi miten ihanaa! Tunnustan, että olen sulle vähän kateellinen, mutta toisaalta antaahan se toivoa meille muillekin "yli-ikäisille". Onnea kanssa!

    • säkä !

      Onnea kuitenkin paljon. Itse olen 47 ja lapseni 9,5 elikkä oli synnyttäessä ikää 38v. Onnellinen olen lapsestani, mutta nyt on toisten vuoro. Itse en enää jaksaisi kun terveyskin käy laidasta laitaan.

    • Missukka

      Itse olen 47 ja muutama vuosi sitten keskenmeno kovasti toivotun lapsen, se oli rankkaa.Olen menettänyt jo toivon mutta nyt se taas tais tulla takas, paitsi että menkat vähän alkanu reistaileen mutta kai sitä toivossa vois elää.Kirjoittelehan miten odotus edistyy yms. voinnistas.Ajattele mikä pikku enkeli sulla on tulossa............

    • muitakin on

      Hei iloitsen, että muutkin sillä meidän suvussa yksi äitini tädeistä tekaisi terveen poikalapsen 52-vuotiaana ja takuulla ilman mitään hormonihoitoja. Täti eli itse yli 90-vuotiaaksi, joten yhteistä aikaa heillä oli runsaasti. Lapsi oli neljäs ja täti ei mitenkään osannut aikanaan epäillä raskautta. Meni lääkärille suuren vatsansa vuoksi ja pelkäsi pahinta, mutta se paha olikin potra poika. Tosin tätä äiti nolotti tapaus niin paljon, että hän erakoitui vuosiksi eli siihen asti kun poika aloitti koulun. Vasta tuolloin hän rohkeni astumaan kyläyhteisön silmiin laajemmin. Kaikki sujui kuitenkin ihan hyvin. Nykyisin kaikki sujuu varmaan vielä paremmin. Kokenut ihminen osaa varmaan jättää paljon turhuutta pois lapsensa elämästä.

      • Nimetön

        Kiitos kaikille vastanneille! On ihanaa kuulla valoisia juttuja,pelkäsin aivan muuta. Minäkin olen kuullut että kun nainen iäkkäämpänä synnyttää niin säilyy nuorempana. Mutta elämäntavathan ne ovat tärkeät. Ja nyt etenkin on syytä olla tarkkana elintavoissa! Tämä lapsi on Suuri Lahja, ja toivon vain kaiken menevän hyvin. Valoisaa ja hyvää kesää teille kaikille:o))


    • 49-vee

      oliko sulla säännölliset kuukautiset ennen sitä?

      • Nimetön

        Aika säännölliset.


    • Anonyymi

      Onko 50 v raskaana olevia nyt?

      • Anonyymi

        Veikkaisin että aika marginaalisesti. Nimittäin munasolujen parasta ennen päivä umpeutuu 10 vuotta ennen vaihdevuosia. Myöhäinen raskaus ei nuorenna, vaan syy - seuraus -suhde on toisin päin. Iäkkäämpänä luonnollisesti raskaaksi tulleella on hyvät geenit ja hyvät elämäntavat. Suurin osa hyvin iäkkäistä synnyttäjistä nykyään on käynyt hedelmättömyyshoidoissa, eivätkä ihmiset halua sitä tunnustaa.

        Ei kannata hehkuttaa liian aikaisin onneaan. Keskenmenoriski on olemassa. Etenkin niillä omilla ikääntyneillä munasoluilla. Munasoluja ei kehity lisää, ne ovat peräisin naisen omalta sikiöajalta. Eli 50-vuotias luomuäiti odottaa lasta, joka on hedelmöitetty yli 50-vuotiaalla munasolulla. Puoli vuosisataa on pitkä aika odottaa toimintakykyisenä ja kelvollisena siittiötä. Eivät liian vanhat kasvinsiemenetkään idä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaisin että aika marginaalisesti. Nimittäin munasolujen parasta ennen päivä umpeutuu 10 vuotta ennen vaihdevuosia. Myöhäinen raskaus ei nuorenna, vaan syy - seuraus -suhde on toisin päin. Iäkkäämpänä luonnollisesti raskaaksi tulleella on hyvät geenit ja hyvät elämäntavat. Suurin osa hyvin iäkkäistä synnyttäjistä nykyään on käynyt hedelmättömyyshoidoissa, eivätkä ihmiset halua sitä tunnustaa.

        Ei kannata hehkuttaa liian aikaisin onneaan. Keskenmenoriski on olemassa. Etenkin niillä omilla ikääntyneillä munasoluilla. Munasoluja ei kehity lisää, ne ovat peräisin naisen omalta sikiöajalta. Eli 50-vuotias luomuäiti odottaa lasta, joka on hedelmöitetty yli 50-vuotiaalla munasolulla. Puoli vuosisataa on pitkä aika odottaa toimintakykyisenä ja kelvollisena siittiötä. Eivät liian vanhat kasvinsiemenetkään idä.

        Karjalaismummoni synnytti 55 vuotiaana.
        Kehui että "hyvä kana munii tuulellai".


    • Anonyymi

      Kaksoisraskauksien riski lisääntyy perimenopaussissa samoin voi ovulaatiot tulla peräkkäin.

    • Anonyymi

      Aloittajalla on on jo teini-ikäinen lapsi ja ikää 65 .Eläkkeellä on aikaa kuunnella teinin murheita elämästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe