Näin ei pitänyt käydä..olen raskaana,50v,onnellinen ja silti...kertokaa kokemuksia vanhemmalla iällä synnyttämisestä. Minkä ikäinen olit,millainen oli raskausaika,ja itse synnytys...Aborttia en ajattelekaan,niin rakas tämä on jo nyt vaikka vielä kuukausia synnytykseen. Kiitos teille ja ihanaa kesää!
50v ja raskaana
12
5528
Vastaukset
- paljon toivonut
Voi miten ihanaa! Tunnustan, että olen sulle vähän kateellinen, mutta toisaalta antaahan se toivoa meille muillekin "yli-ikäisille". Onnea kanssa!
- säkä !
Onnea kuitenkin paljon. Itse olen 47 ja lapseni 9,5 elikkä oli synnyttäessä ikää 38v. Onnellinen olen lapsestani, mutta nyt on toisten vuoro. Itse en enää jaksaisi kun terveyskin käy laidasta laitaan.
- Missukka
Itse olen 47 ja muutama vuosi sitten keskenmeno kovasti toivotun lapsen, se oli rankkaa.Olen menettänyt jo toivon mutta nyt se taas tais tulla takas, paitsi että menkat vähän alkanu reistaileen mutta kai sitä toivossa vois elää.Kirjoittelehan miten odotus edistyy yms. voinnistas.Ajattele mikä pikku enkeli sulla on tulossa............
- muitakin on
Hei iloitsen, että muutkin sillä meidän suvussa yksi äitini tädeistä tekaisi terveen poikalapsen 52-vuotiaana ja takuulla ilman mitään hormonihoitoja. Täti eli itse yli 90-vuotiaaksi, joten yhteistä aikaa heillä oli runsaasti. Lapsi oli neljäs ja täti ei mitenkään osannut aikanaan epäillä raskautta. Meni lääkärille suuren vatsansa vuoksi ja pelkäsi pahinta, mutta se paha olikin potra poika. Tosin tätä äiti nolotti tapaus niin paljon, että hän erakoitui vuosiksi eli siihen asti kun poika aloitti koulun. Vasta tuolloin hän rohkeni astumaan kyläyhteisön silmiin laajemmin. Kaikki sujui kuitenkin ihan hyvin. Nykyisin kaikki sujuu varmaan vielä paremmin. Kokenut ihminen osaa varmaan jättää paljon turhuutta pois lapsensa elämästä.
- Nimetön
Kiitos kaikille vastanneille! On ihanaa kuulla valoisia juttuja,pelkäsin aivan muuta. Minäkin olen kuullut että kun nainen iäkkäämpänä synnyttää niin säilyy nuorempana. Mutta elämäntavathan ne ovat tärkeät. Ja nyt etenkin on syytä olla tarkkana elintavoissa! Tämä lapsi on Suuri Lahja, ja toivon vain kaiken menevän hyvin. Valoisaa ja hyvää kesää teille kaikille:o))
- 49-vee
oliko sulla säännölliset kuukautiset ennen sitä?
- Nimetön
Aika säännölliset.
- Anonyymi
Onko 50 v raskaana olevia nyt?
- Anonyymi
Veikkaisin että aika marginaalisesti. Nimittäin munasolujen parasta ennen päivä umpeutuu 10 vuotta ennen vaihdevuosia. Myöhäinen raskaus ei nuorenna, vaan syy - seuraus -suhde on toisin päin. Iäkkäämpänä luonnollisesti raskaaksi tulleella on hyvät geenit ja hyvät elämäntavat. Suurin osa hyvin iäkkäistä synnyttäjistä nykyään on käynyt hedelmättömyyshoidoissa, eivätkä ihmiset halua sitä tunnustaa.
Ei kannata hehkuttaa liian aikaisin onneaan. Keskenmenoriski on olemassa. Etenkin niillä omilla ikääntyneillä munasoluilla. Munasoluja ei kehity lisää, ne ovat peräisin naisen omalta sikiöajalta. Eli 50-vuotias luomuäiti odottaa lasta, joka on hedelmöitetty yli 50-vuotiaalla munasolulla. Puoli vuosisataa on pitkä aika odottaa toimintakykyisenä ja kelvollisena siittiötä. Eivät liian vanhat kasvinsiemenetkään idä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veikkaisin että aika marginaalisesti. Nimittäin munasolujen parasta ennen päivä umpeutuu 10 vuotta ennen vaihdevuosia. Myöhäinen raskaus ei nuorenna, vaan syy - seuraus -suhde on toisin päin. Iäkkäämpänä luonnollisesti raskaaksi tulleella on hyvät geenit ja hyvät elämäntavat. Suurin osa hyvin iäkkäistä synnyttäjistä nykyään on käynyt hedelmättömyyshoidoissa, eivätkä ihmiset halua sitä tunnustaa.
Ei kannata hehkuttaa liian aikaisin onneaan. Keskenmenoriski on olemassa. Etenkin niillä omilla ikääntyneillä munasoluilla. Munasoluja ei kehity lisää, ne ovat peräisin naisen omalta sikiöajalta. Eli 50-vuotias luomuäiti odottaa lasta, joka on hedelmöitetty yli 50-vuotiaalla munasolulla. Puoli vuosisataa on pitkä aika odottaa toimintakykyisenä ja kelvollisena siittiötä. Eivät liian vanhat kasvinsiemenetkään idä.Karjalaismummoni synnytti 55 vuotiaana.
Kehui että "hyvä kana munii tuulellai".
- Anonyymi
Kaksoisraskauksien riski lisääntyy perimenopaussissa samoin voi ovulaatiot tulla peräkkäin.
- Anonyymi
Aloittajalla on on jo teini-ikäinen lapsi ja ikää 65 .Eläkkeellä on aikaa kuunnella teinin murheita elämästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984