50v ja raskaana

Ulla50v

Näin ei pitänyt käydä..olen raskaana,50v,onnellinen ja silti...kertokaa kokemuksia vanhemmalla iällä synnyttämisestä. Minkä ikäinen olit,millainen oli raskausaika,ja itse synnytys...Aborttia en ajattelekaan,niin rakas tämä on jo nyt vaikka vielä kuukausia synnytykseen. Kiitos teille ja ihanaa kesää!

12

5986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljon toivonut

      Voi miten ihanaa! Tunnustan, että olen sulle vähän kateellinen, mutta toisaalta antaahan se toivoa meille muillekin "yli-ikäisille". Onnea kanssa!

    • säkä !

      Onnea kuitenkin paljon. Itse olen 47 ja lapseni 9,5 elikkä oli synnyttäessä ikää 38v. Onnellinen olen lapsestani, mutta nyt on toisten vuoro. Itse en enää jaksaisi kun terveyskin käy laidasta laitaan.

    • Missukka

      Itse olen 47 ja muutama vuosi sitten keskenmeno kovasti toivotun lapsen, se oli rankkaa.Olen menettänyt jo toivon mutta nyt se taas tais tulla takas, paitsi että menkat vähän alkanu reistaileen mutta kai sitä toivossa vois elää.Kirjoittelehan miten odotus edistyy yms. voinnistas.Ajattele mikä pikku enkeli sulla on tulossa............

    • muitakin on

      Hei iloitsen, että muutkin sillä meidän suvussa yksi äitini tädeistä tekaisi terveen poikalapsen 52-vuotiaana ja takuulla ilman mitään hormonihoitoja. Täti eli itse yli 90-vuotiaaksi, joten yhteistä aikaa heillä oli runsaasti. Lapsi oli neljäs ja täti ei mitenkään osannut aikanaan epäillä raskautta. Meni lääkärille suuren vatsansa vuoksi ja pelkäsi pahinta, mutta se paha olikin potra poika. Tosin tätä äiti nolotti tapaus niin paljon, että hän erakoitui vuosiksi eli siihen asti kun poika aloitti koulun. Vasta tuolloin hän rohkeni astumaan kyläyhteisön silmiin laajemmin. Kaikki sujui kuitenkin ihan hyvin. Nykyisin kaikki sujuu varmaan vielä paremmin. Kokenut ihminen osaa varmaan jättää paljon turhuutta pois lapsensa elämästä.

      • Nimetön

        Kiitos kaikille vastanneille! On ihanaa kuulla valoisia juttuja,pelkäsin aivan muuta. Minäkin olen kuullut että kun nainen iäkkäämpänä synnyttää niin säilyy nuorempana. Mutta elämäntavathan ne ovat tärkeät. Ja nyt etenkin on syytä olla tarkkana elintavoissa! Tämä lapsi on Suuri Lahja, ja toivon vain kaiken menevän hyvin. Valoisaa ja hyvää kesää teille kaikille:o))


    • 49-vee

      oliko sulla säännölliset kuukautiset ennen sitä?

      • Nimetön

        Aika säännölliset.


    • Anonyymi

      Onko 50 v raskaana olevia nyt?

      • Anonyymi

        Veikkaisin että aika marginaalisesti. Nimittäin munasolujen parasta ennen päivä umpeutuu 10 vuotta ennen vaihdevuosia. Myöhäinen raskaus ei nuorenna, vaan syy - seuraus -suhde on toisin päin. Iäkkäämpänä luonnollisesti raskaaksi tulleella on hyvät geenit ja hyvät elämäntavat. Suurin osa hyvin iäkkäistä synnyttäjistä nykyään on käynyt hedelmättömyyshoidoissa, eivätkä ihmiset halua sitä tunnustaa.

        Ei kannata hehkuttaa liian aikaisin onneaan. Keskenmenoriski on olemassa. Etenkin niillä omilla ikääntyneillä munasoluilla. Munasoluja ei kehity lisää, ne ovat peräisin naisen omalta sikiöajalta. Eli 50-vuotias luomuäiti odottaa lasta, joka on hedelmöitetty yli 50-vuotiaalla munasolulla. Puoli vuosisataa on pitkä aika odottaa toimintakykyisenä ja kelvollisena siittiötä. Eivät liian vanhat kasvinsiemenetkään idä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaisin että aika marginaalisesti. Nimittäin munasolujen parasta ennen päivä umpeutuu 10 vuotta ennen vaihdevuosia. Myöhäinen raskaus ei nuorenna, vaan syy - seuraus -suhde on toisin päin. Iäkkäämpänä luonnollisesti raskaaksi tulleella on hyvät geenit ja hyvät elämäntavat. Suurin osa hyvin iäkkäistä synnyttäjistä nykyään on käynyt hedelmättömyyshoidoissa, eivätkä ihmiset halua sitä tunnustaa.

        Ei kannata hehkuttaa liian aikaisin onneaan. Keskenmenoriski on olemassa. Etenkin niillä omilla ikääntyneillä munasoluilla. Munasoluja ei kehity lisää, ne ovat peräisin naisen omalta sikiöajalta. Eli 50-vuotias luomuäiti odottaa lasta, joka on hedelmöitetty yli 50-vuotiaalla munasolulla. Puoli vuosisataa on pitkä aika odottaa toimintakykyisenä ja kelvollisena siittiötä. Eivät liian vanhat kasvinsiemenetkään idä.

        Karjalaismummoni synnytti 55 vuotiaana.
        Kehui että "hyvä kana munii tuulellai".


    • Anonyymi

      Kaksoisraskauksien riski lisääntyy perimenopaussissa samoin voi ovulaatiot tulla peräkkäin.

    • Anonyymi

      Aloittajalla on on jo teini-ikäinen lapsi ja ikää 65 .Eläkkeellä on aikaa kuunnella teinin murheita elämästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe