Kielikurssit Englantiin.

mango.

Hei. Minua kiinnostaisi lähetä ensi kesänä kielimatkalle jonnekin päin Englantia. Tällä hetkellä olen ajatellut ehkä Torquayta, Jerseytä tai Brightonia, mutta kaikki vaihtoehdot ovat silti vielä täysin avoinna. Nyt haluaisin kuitenkin kuulla kokemuksianne kielimatkoista. Antakaa siis risuja ja ruusuja sille paikalle, jossa olitte kielimatkallanne ja kertokaa muuutenkin mielipiteitä kielimatkasta. (:

8

1342

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Diiva-89

Itse kävin pari kesää takaperin Torquayssä kielikurssilla. Paikka oli aivan ihana, asuin aivan sen koulun vieressä jossa meillä oli aamutunnit, sieltä oli vain muutaman kilometrin matka keskustaan, missä aivan ihania kauppoja ja miellyttäviä ruokapaikkoja, kunhan oppi ne löytämään. Paikka oli hurmaavan kaunis, palmuja ja sininen kimaltava meri, sekä uskomattoman lämmin! Oli kuin olisi etelässä ollut.

Huonojakin puolia löytyi... Bussit olivat tiettyihin kellonaikoihin niin täynnä, että saatoit joutua odottamaan seuraavaa tai sitäseuraavaa bussia että mahduit kyytiin (esimerkiksi kielikurssilaisten dickon loppumisen aikaan saattoi joutua odottamaan kolmekin bussinvälillistä ennenkuin mahtui kyytiin, onneksi busseja kulki arkisin suht useasti) ja osa paikallisista ihmisistä vihasi valtavasti kielikurssilaisia.

Lähinnä nuoret miehet tai pikkupojat tuntuivat vihaavan meitä, ja yksi kurssimme jäsen lievästi pahoinpideltiin. Itse en kokeinut minkäänlaista uhkaa, yksi bussikustki yritti heittää ulos bussista, ja kaksi pikkupoikaa tuli irvistelemään ja lällättelemään minulle ja ystävilleni, mutta kaikki muut olivat oikein ystävällisiä minun kohdallani. Jos et näytä täysin turistilta, et ala haukkumaan takaisin jos paikalliset huutelevat jotain, ja et kulje tietyillä alueilla aamuyöstä, en usko että kys. paikassa on mitään vaaraa.

Suosittelen kyseistä paikkaa, kaunis, miellyttävä, ja vaikka kuinka tutkisit paikkoja, aina löydät jotain uutta, mutta kuitenkin selkeä kaupunki, jonne on vaikea eksyä, keskustan vieressä yksi kohtuullinen uimaranta, kauempana upeita rantoja! Itse lähtisin uudestaan sinne, ja suosittelen kaikille seikkailun nälkäisille!

• Appelsiini.

Diiva, minkä järjestämä matka oli? Ef, sts? Kävittekö Lontoossa tai Pariisissa? Kuinka kaukana nämä paremmat rannat olivat?

• Annqqq

Olin noin neljä vuotta sitten Bexhillissä. Íhana paikka, kivoja ihmisisä. Paljon kauppoja ja kiva ilma. Suosittelen lämmöllä.
      Periaatteessa kaikki paikat ovat varmaan omalla tavallaan ikimuistoisia. Eikun kokeilemaan!

• Ihan varmasti oot ollu samaan aikaan siellä ku minä? siitä varmaan onkin joku kuusi vuottaa...Olin siellä siskoni kanssa..Muistaisinkohan..

• dddfdsgf

Itekki haluisin ens kesänä Torquayhin.

• ollutja

Vuonna 2004 suuntasin Isle of Wightin saarelle, joka sijaitsee Englannin kanaalissa. Olin tuolloin 13 vuotias, enkä milloinkaan ennen ollut lentokoneessa ollut. Majoituin isäntäperheeseen, jossa sain "isosiskoksi" kauniin ja mukavan tytön ja "isoveljeksi" hyvän näköisen ja kivan pojan:D
      Opin varmaksi englanninkielenpuhujaksi ja tapasin paljon mukavaa porukkaa. Meillä oli kivoja retkiä, vaikka olisinkin halunnut tehdä retket kansainvälisessä ryhmässä enkä muiden suomalaisten kanssa! Lontoossa eksyin pariinkin kertaan ja Pariisin Disneyland oli mahtava kokemus. Ehdottomasti suosittelen, jos rahat riittää=)
      Kannattaa tutustua ulkomaalaisiin, ties vaikka sit pääsisit myöhemmin vähän edullisemmin heidän luokseen ulkomaille;) Kokemuksen syvällä rintaäänellä:D

• dofgdgjdpfjpfg

Viime kesänä 3 viikkoa Jerseyllä.
        Oli ihan mukavaa, tosin kielimatka todella kallis ja oli todella paljon rahastuksen makua.

Jersey oli mahtava saari, vaikkakin aurinkoisia päiviä oli muistaakseni vain alle 5.

Kielitaito ei parantunut, suomalaisia kielimatkalaisia oli alle 15, joten retket oli muiden maalaisten kanssa, mutta eipä niihin jostain syystä silti tutustunut kukaan suomalainen.

Jos olisin sinä, en menisi kielimatkalle, vaan vaikka esim. lukion jälkeen vuodeksi au pairiksi tai lukion aikana vaihto-oppilaaksi, kahdessa- neljässä viikossa ei kauheasti mitään näe.

• innoissaan

Mä meen ens vuonna Torquaihin (vai miten se kirjotetaan), mun kaveri on just nyt Oxfordissa kielikurssilla:D

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1816
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe