Ausseihin jääminen.

Working Holiday

Hei kaikki!

Eksyin vähän sattumalta tänne, mutta kun nyt kerran tänne eksyin, niin kysäsenpä samalla pari juttua :)

Eli..Onko kukaan mennyt working holiday -viisumilla ja jäänyt Australiaan? Miten on onnistunut?

Sitten..Olen suomalainen, asun Itävallassa ja lennän Australiaan 29.10. Viisumia ei vielä ole. Mistä te sen hankitte? Berliinistä vai netin kautta? (Ja paljon maksoitte, kuulin että jollain opiskelijakortilla saa alennusta?!)

Minulla ei ole kuin menolippu. Poikaystäväni on australialainen ja olemme täällä itävallassa olleet yhdessä jo kauan aikaa, tosin asuneet yhdessä vasta 6kk, joten partner-viisumi ei ole mahdollinen. Onko kellään kokemuksia siitä, miten kohdellaan lentokentällä jos on vain menolippu ja paljonko teillä on ollut rahaa tilillä? :) En haluaisi tulla käännetyksi pois Sydneyssä :D En tiedä kauaksi aikaa jään, jos jään, pidänkö edes koko maasta tms. Mutta päätin lähteä mukaan, kun nyt kerta on tilaisuus ja aina halusin käydä.

Laittakaahan kommentteja jos teillä on kokemuksia! Jos muutenkin on suomalaisia Sydneyssä lukemassa palstaa, ottakaa ihmeessä yhteyttä, olisi kiva kuulla kokemuksia! :D

Mukavaa kesää (ja talvea ausseihin)!

4

1178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuskin saat

      kunnon vastausta. Jos et halua kysyä Australian suurlähetystöstä suoraan, niin sitten on sattumanvaraista. Toivottavasti joku samaa reittiä käyttänyt vastaa. Minä olen siinä uskossa, että jos haluat tukeutua australialaiseen poikaystävääsi homma voi onnistua ihan helpostikin.

    • Underdun

      Moe!
      Niin Australian kuin minka muun maan tahansa tulli on aina hieman yksilollinen (vaikkei sen sita pitaisi olla), riippuen siita kuuluisasta inhimillisesta tekijasta.
      Itse tulin puoli vuotta sitten tanne Japanista, Fidzilla konetta vaihtaen WH-viisumilla, eika minulla mitaan paluulippuja saati tiliotteita ollut. Immigrationissa pistin passin poytaan ja tullimies hoylasi sen koneen lapi, totesi vain hymyssa suin etta "Aa, Working-Holiday ha...". Sanoin, etta "WH indeed" ja kaveri loi passini poytaan ja sanoi "Welcome to Australia, have fun". Mutta tama luonnollisesti yksittaistapauksena. Silti ei siita paluulipusta kannata murehtia, jos sinulla on WH ja viela lisamainintana AUS-poikaystava, joka nyt ei tietenkaan virallisena selityksena mene, mutta silti. Vittuileva mulkku toki siina luukulla voi sattua, mutta ei ne ketaan takaisin kaannyta, ellei ole syyta epailla hamaryyksia. Eika sita tietenkaan ole, jos on jo viisumi myonnetty.

      Kuittaa: Construction-slave from Perth

    • Mardis

      Wh-viisumin saat helposti haettua netista. www.immi.gov.au. maksaa muistaakseni jotain 100e. Jos jotain muuta viisumia haluat niin siita en osaa sanoa, mutta eikohan tuolta immigrationin nettisivuilta loydy vastaus aika moneen kysymykseen.
      Oon kuullu juttua etta pitas olla paluulippu ja jotain 5000 euroa tililla tms, mutta oon myos kuullu etta vaikka kuinka monet on tullu tanne ilman paluulippua ja 5000euroa.. Jos haluat pysyvan viisumin poikaystavasi avulla niin tietaakseni silloin pitaa ensin asua yhdessa ainakin puoli vuotta ennen kuin sita voi hakea. ja yhteinen pankkitili kannattaa kuulemma avata heti. on siina varmaan muitakin juttuja mutta en ole viela ottanut selvaa. itsella tuo juttu edessa kunhan nyt ensin saadaan muutettua poikaystavan kanssa yhteiseen kamppaan.

      www.dundernews.com ja sielta foorumi. paljon hyvaa informaatiota.

    • aikoinaan

      hakea viisumia Australian ulkopuolella ollessani. Jos olisin tullut tänne turistiviisumilla ja sitten yrittänyt muuttaa sen permanent resident -viisumiksi, olisi kuulemma ollut hankalampaa. Työviisumeita siihen aikaan ei ollutkaan, näitä nykyisenlaisia, helppoja, lyhytaikaisia.

      Siis että, en tiedä, miten nyt on. Mutta saattaa olla parempi tulla sillä työviisumilla, ja sitten katsella täällä, pitääkö maasta. Voihan tänne myöhemmin tulla uudestaan, jos siltä tuntuu, oikein partnerina, pysyvästi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1174
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      48
      687
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe