Vikingin

Ville-Viikinki

52

3609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marco

      Nythän tuli selitys,miksi Vikingin risteilyt ovat niin kiven alla nykyään.Gabriellan risteily 18.6 myytiin loppuun jo viisi viikkoa ennen lähtöä.Onneksi olin ajoissa liikkeellä.

    • sanoa

      hähhähää,niille jotka sanoivat kun väläyteltiin Tallink-boikottia että ei kannata ,ei yksittäinen ihminen saa mitään aikaan. No tässä tulos,kiitos kaikille ja jatketaan valitsemallamme tiellä. : )

    • _Pekka_

      Jep,minäkin ennakoin tuon tilanteen,ja varasin matkan jo 6viikkoa sitten,lähtö 18.6 ,luxushytti :-)

    • Deipyle

      Vikingillä, ei voi kiistää. Muistelen kyllä että kun joskus vuosina 1985-1989, kun ainoastaan Vikingillä risteiltiin (mielikuva Siljasta oli:"Kallis vanhemman väen laiva, ei kiitos", piti viikonloppuristeilyt varata hyvissä ajoin, jo tammikuussa saattoi olla kaikki kevään pe-lähdöt varattuja Olympialle ja Mariellalle. Joten ei ole tilanne miksikään muuttunut, siitähän Vikingin johtoa on joskus kritisoitukin, kun ovat laiskoja uusiutumaan. Toisaalta ei niin väliäkään, kun noilla vanhoillakin pärjää, pysyväthän osingot korkealla.

      Mutta sen tietäen, että punaiset laivat ovat tasan samat kuin nuoruudessakin (eli siis nähty ja meno koettu), risteilen jatkossakin TallinkSiljan ja erityisesti konsernin Silja Linen laivoilla, katsotaan onnistuuko Tallink tulevaisuudessa horjuttamaan Vikingin taloudellista vakautta. Olisi mielenkiintoista tietää Vikingillä risteilevien ikäjakauma, käsitykseni mukaan noita laivoja suosii etenkin nuoret aikuiset, niin kuin mekin aikoinamme ja kun perhe kasvoi, siirryimme enemmän lapsiperheisiin panostaviin laivoihin.

      • siksihän ne

        85-89 oli jatkuvasti buukattuja, kun ne oli uusimpia ja hienoimpia autolauttoja näillä main, kunnes sitten tulivat siljan uudet paatit. Kyllä siellä Viikingillä varmaan on hieman nuorempaa porukkaa reissulla, mutta on paljon myös vanhempaa porukka ja myös lapsiperheitä, jotka eivät halua maksaa risteilystä sitä mitä silja pyytää...


      • Deipyle
        siksihän ne kirjoitti:

        85-89 oli jatkuvasti buukattuja, kun ne oli uusimpia ja hienoimpia autolauttoja näillä main, kunnes sitten tulivat siljan uudet paatit. Kyllä siellä Viikingillä varmaan on hieman nuorempaa porukkaa reissulla, mutta on paljon myös vanhempaa porukka ja myös lapsiperheitä, jotka eivät halua maksaa risteilystä sitä mitä silja pyytää...

        "lapsiperheitä, jotka eivät halua maksaa risteilystä mitä silja pyytää.."

        Vikingin Eklund sanoi mtv3:n uutisten haastattelussa mm. ettei Vikingillä ole enää tarvetta alennuslippuihin kun väkeä riittää muutenkin. Tuon voisi käsittää niinkin että oikeastaan Viking rahastaa matkustajiaan, vähemmälläkin saavutettaisiin riittävää tulosta. Mutta tokihan suurempi tulos omistajille kelpaa.

        Eikä normaalihintaisten lippujen hinnoissa ole kuin muutaman euron ero Siljan hintoihin.


      • Deipyle kirjoitti:

        "lapsiperheitä, jotka eivät halua maksaa risteilystä mitä silja pyytää.."

        Vikingin Eklund sanoi mtv3:n uutisten haastattelussa mm. ettei Vikingillä ole enää tarvetta alennuslippuihin kun väkeä riittää muutenkin. Tuon voisi käsittää niinkin että oikeastaan Viking rahastaa matkustajiaan, vähemmälläkin saavutettaisiin riittävää tulosta. Mutta tokihan suurempi tulos omistajille kelpaa.

        Eikä normaalihintaisten lippujen hinnoissa ole kuin muutaman euron ero Siljan hintoihin.

        varasin a-hytin, 80 eur, koko porukka mukana lapsineen kaikkineen, sama "vastaava" siljalla tartsissa yli 200 eur, erotuksella kuule setittää gabriellalla aika pitkään....pääsee vielä ihan stokiksen keskustaan eikä tarvitse kikkailla ja noita reissuja on kuule tullu heitettyä enemmän kuin laki sallii sekä siljalla että viikingillä ja vankasta kokemuksesta ja siitä palvelusta mitä olen saanut, niin minun valintani jos verrataan hinta-laatu-suhteella on affenanmaan punaiset laivat.


      • Deipyle
        keijumekko kirjoitti:

        varasin a-hytin, 80 eur, koko porukka mukana lapsineen kaikkineen, sama "vastaava" siljalla tartsissa yli 200 eur, erotuksella kuule setittää gabriellalla aika pitkään....pääsee vielä ihan stokiksen keskustaan eikä tarvitse kikkailla ja noita reissuja on kuule tullu heitettyä enemmän kuin laki sallii sekä siljalla että viikingillä ja vankasta kokemuksesta ja siitä palvelusta mitä olen saanut, niin minun valintani jos verrataan hinta-laatu-suhteella on affenanmaan punaiset laivat.

        normaalihintoja, en toisen klubihintaa toisen taulukkohintaan. Club Siljan pisteillä olemme vastaavasti tehneet "päivä Tukholmassa" -reissuja ilmaiseksi tai esim. hintaan 36e 16 pist. (promehytti). Löytyy siis tarjoushintoja Siljaltakin.

        Totta, meneehän punaiset laivat lähemmäksi keskustaa. Useat risteilyt tuovat kokemusta Tukholman julkiseen liikenteeseen, siirtyminen Värtanilta eri puolille kaupunkia on meille rutiinia, ei kynnyskysymys.

        Mutta ihan vapaasti, valitse vaan punaiset laivat jos ne kerran kaikinpuolin paremmiksi miellät, minä pysyttelen Club Onen jäsenenä..


      • Ville-Viikinki
        Deipyle kirjoitti:

        "lapsiperheitä, jotka eivät halua maksaa risteilystä mitä silja pyytää.."

        Vikingin Eklund sanoi mtv3:n uutisten haastattelussa mm. ettei Vikingillä ole enää tarvetta alennuslippuihin kun väkeä riittää muutenkin. Tuon voisi käsittää niinkin että oikeastaan Viking rahastaa matkustajiaan, vähemmälläkin saavutettaisiin riittävää tulosta. Mutta tokihan suurempi tulos omistajille kelpaa.

        Eikä normaalihintaisten lippujen hinnoissa ole kuin muutaman euron ero Siljan hintoihin.

        laivalippua sen paremmin Vikingin, kuin Tallinksiljankaan risteilylle en muista koskaan joutuneeni ostamaan. Ainakin Turusta on aina joku tarjous olemassa. Vikingin bonuskorttejakin(ilmaismatkoja) kertyy aina sieltä sun täältä, nytkin niitä taitaa olla pöytälaatikossani toistakymmentä odottamassa. Helsingistä taitaa tulla matkustaminen Vikingilläkin kalliimmaksi.


      • club onen matkat ole
        Deipyle kirjoitti:

        normaalihintoja, en toisen klubihintaa toisen taulukkohintaan. Club Siljan pisteillä olemme vastaavasti tehneet "päivä Tukholmassa" -reissuja ilmaiseksi tai esim. hintaan 36e 16 pist. (promehytti). Löytyy siis tarjoushintoja Siljaltakin.

        Totta, meneehän punaiset laivat lähemmäksi keskustaa. Useat risteilyt tuovat kokemusta Tukholman julkiseen liikenteeseen, siirtyminen Värtanilta eri puolille kaupunkia on meille rutiinia, ei kynnyskysymys.

        Mutta ihan vapaasti, valitse vaan punaiset laivat jos ne kerran kaikinpuolin paremmiksi miellät, minä pysyttelen Club Onen jäsenenä..

        missään tapauksessa ilmaisia, olethan joutunut kuluttamaan aika tukun euroja saadaksesi pisteesi.
        Viking-club kortti on taas veloitukseton ja eikä tarvi keräillä paunoja hyötyäkseen sen käytöstä.

        vertaappa nyt uudelleen ja kumpi onkaan edullisempi kortti käytössä. Eipähän pysty tallink samaan.


      • Clubi-
        club onen matkat ole kirjoitti:

        missään tapauksessa ilmaisia, olethan joutunut kuluttamaan aika tukun euroja saadaksesi pisteesi.
        Viking-club kortti on taas veloitukseton ja eikä tarvi keräillä paunoja hyötyäkseen sen käytöstä.

        vertaappa nyt uudelleen ja kumpi onkaan edullisempi kortti käytössä. Eipähän pysty tallink samaan.

        keskustelua taas. No minäpä kysyn taas tämän saman kysymyksen kun tähän taas mentiin.

        Ensiksi: " olethan joutunut kuluttamaan aika tukun euroja saadaksesi pisteesi"

        Miten niin JOUTUNUT? Ajatteletko joulukuussa, kun saat ykkösbonusrahat, että jouduimpa taas kuluttamaan paljon vuoden aikana. JOUDUIN ostamaan taas noin paljon ruokaa. Meinaatko, että laivalle JOUTUU menemään. Ajatteletko, että siellä JOUTUU syömään. Siellä JOUTUU ostamaan hajuvesiä, olutta yms. Aika OUTO ajattelutapa.

        Siispä kysyn:

        Itse matkustan laivalla 5-10 kertaa vuodessa, huom. ihan vapaaehtoisesti, kukaan ei pakota, en ole JOUTUNUT.

        Tämän lisäksi olen viime vuosina pystynyt tekemään yleensä yhden Commodorematkan Helsingistä, joka halvimmilaankin maksaa noin 350 euroa. Lisäksi Turusta Europalla Silja-luokan matkan viikonloppuna. Olen tosin useasti käyttänyt tuon pistemäärän viikolla Commodorematkaan Helsingistä. Piste-eroa vain n. 8 pistettä, kun vertaa Vkl Silja-luokassa Europalla ja Commoa viikolla.

        Kysymys:

        MITÄ VIKING LINELTÄ OLISIN SAANUT?

        Hyttien hintaero, joka voidaan laskea muutamissa kymmenissä euroissa, varsinkin jos käyttää Club-korttia, ei todellakaan puolla matkustamista Viking Linellä. Kun tekemieni bonusmatkojen arvo on kuitenkin reippaasti yli 500 euroa, voi olla enemmänkin riippuen siitä matkustanko toisen matkan Silja, vai Commodorehytissä.

        Kerro minulle edes 1 (Yksi) HYVÄ syy, miksi kantaisin työllä ansaitsemani rahat Viking Linen kassaan, joak sitäpaitsi tarjoaa huonommat fasiliteetit. Minä en keksi edes sitä yhtä. Äläkä sotke tähän mitään Tallink-paskaa, vaan kerro edes se YKSI HYVÄ syy.

        Vertaappa sinä uudelleen ja mieti asiaa vaikka siellä C-hytissä, jonka sait Viking Clubista edullisemmin.


      • kirjoitetun... ET !!
        Clubi- kirjoitti:

        keskustelua taas. No minäpä kysyn taas tämän saman kysymyksen kun tähän taas mentiin.

        Ensiksi: " olethan joutunut kuluttamaan aika tukun euroja saadaksesi pisteesi"

        Miten niin JOUTUNUT? Ajatteletko joulukuussa, kun saat ykkösbonusrahat, että jouduimpa taas kuluttamaan paljon vuoden aikana. JOUDUIN ostamaan taas noin paljon ruokaa. Meinaatko, että laivalle JOUTUU menemään. Ajatteletko, että siellä JOUTUU syömään. Siellä JOUTUU ostamaan hajuvesiä, olutta yms. Aika OUTO ajattelutapa.

        Siispä kysyn:

        Itse matkustan laivalla 5-10 kertaa vuodessa, huom. ihan vapaaehtoisesti, kukaan ei pakota, en ole JOUTUNUT.

        Tämän lisäksi olen viime vuosina pystynyt tekemään yleensä yhden Commodorematkan Helsingistä, joka halvimmilaankin maksaa noin 350 euroa. Lisäksi Turusta Europalla Silja-luokan matkan viikonloppuna. Olen tosin useasti käyttänyt tuon pistemäärän viikolla Commodorematkaan Helsingistä. Piste-eroa vain n. 8 pistettä, kun vertaa Vkl Silja-luokassa Europalla ja Commoa viikolla.

        Kysymys:

        MITÄ VIKING LINELTÄ OLISIN SAANUT?

        Hyttien hintaero, joka voidaan laskea muutamissa kymmenissä euroissa, varsinkin jos käyttää Club-korttia, ei todellakaan puolla matkustamista Viking Linellä. Kun tekemieni bonusmatkojen arvo on kuitenkin reippaasti yli 500 euroa, voi olla enemmänkin riippuen siitä matkustanko toisen matkan Silja, vai Commodorehytissä.

        Kerro minulle edes 1 (Yksi) HYVÄ syy, miksi kantaisin työllä ansaitsemani rahat Viking Linen kassaan, joak sitäpaitsi tarjoaa huonommat fasiliteetit. Minä en keksi edes sitä yhtä. Äläkä sotke tähän mitään Tallink-paskaa, vaan kerro edes se YKSI HYVÄ syy.

        Vertaappa sinä uudelleen ja mieti asiaa vaikka siellä C-hytissä, jonka sait Viking Clubista edullisemmin.

        yritäs lukee uusiksi mitä oli kirjoitettu!


      • Clubi-
        kirjoitetun... ET !! kirjoitti:

        yritäs lukee uusiksi mitä oli kirjoitettu!

        keskustelua taas...

        Missä kohtaa en ymmärtänyt?

        "missään tapauksessa ilmaisia, olethan joutunut kuluttamaan aika tukun euroja saadaksesi pisteesi."

        Totesin, että en JOUDU kuluttuamaan rahaa. Pisteet tulevat ikäänkuin kylkiäisinä, kun hemmottelen itseäni ja perhettäni laivamatkoilla.

        "Viking-club kortti on taas veloitukseton ja eikä tarvi keräillä paunoja hyötyäkseen sen käytöstä"

        Ilmeisesti liittyminen Club Oneen maksaa nykyisin muutaman euron. En tiedä, kun olen ollut Club Silja -jäsen jo monta vuotta.
        Ei Club Onessa tarvitse keräillä mitään pisteitä. Kyllä sillä saa matkatarjouksia ihan niinkuin Viking Clubillakin. Taitaa olla niin, että Viking Clubissa on tietyt päivät ja lähdöt, joille tarjoukset on. Club One kortilla saa myös muita rahanarvoisia etuja, joista voit lukea vaikka sieltä niiden sivulta. Club One -kortilla tarjouksia on myös laivoilla esim. Tax Freessä.

        "vertaappa nyt uudelleen ja kumpi onkaan edullisempi kortti käytössä"

        Minähän nimenomaan vertasin ja totesin, että Club Onesta on enemmän hyötyä. En oikein ymmärrä miksi pitäisi verrata, että kumpi on edullisempi. Rahaa siellä laivalla kuitenkin menee. Mutta tarkoitat viissiin liittymismaksua.

        Niin ja vielä. Minulla on vuosien takaa myös punainen Viking Club kortti.


      • on opintojen äiti,
        Clubi- kirjoitti:

        keskustelua taas...

        Missä kohtaa en ymmärtänyt?

        "missään tapauksessa ilmaisia, olethan joutunut kuluttamaan aika tukun euroja saadaksesi pisteesi."

        Totesin, että en JOUDU kuluttuamaan rahaa. Pisteet tulevat ikäänkuin kylkiäisinä, kun hemmottelen itseäni ja perhettäni laivamatkoilla.

        "Viking-club kortti on taas veloitukseton ja eikä tarvi keräillä paunoja hyötyäkseen sen käytöstä"

        Ilmeisesti liittyminen Club Oneen maksaa nykyisin muutaman euron. En tiedä, kun olen ollut Club Silja -jäsen jo monta vuotta.
        Ei Club Onessa tarvitse keräillä mitään pisteitä. Kyllä sillä saa matkatarjouksia ihan niinkuin Viking Clubillakin. Taitaa olla niin, että Viking Clubissa on tietyt päivät ja lähdöt, joille tarjoukset on. Club One kortilla saa myös muita rahanarvoisia etuja, joista voit lukea vaikka sieltä niiden sivulta. Club One -kortilla tarjouksia on myös laivoilla esim. Tax Freessä.

        "vertaappa nyt uudelleen ja kumpi onkaan edullisempi kortti käytössä"

        Minähän nimenomaan vertasin ja totesin, että Club Onesta on enemmän hyötyä. En oikein ymmärrä miksi pitäisi verrata, että kumpi on edullisempi. Rahaa siellä laivalla kuitenkin menee. Mutta tarkoitat viissiin liittymismaksua.

        Niin ja vielä. Minulla on vuosien takaa myös punainen Viking Club kortti.

        eli kokeiles viel kerran


      • ku menen
        keijumekko kirjoitti:

        varasin a-hytin, 80 eur, koko porukka mukana lapsineen kaikkineen, sama "vastaava" siljalla tartsissa yli 200 eur, erotuksella kuule setittää gabriellalla aika pitkään....pääsee vielä ihan stokiksen keskustaan eikä tarvitse kikkailla ja noita reissuja on kuule tullu heitettyä enemmän kuin laki sallii sekä siljalla että viikingillä ja vankasta kokemuksesta ja siitä palvelusta mitä olen saanut, niin minun valintani jos verrataan hinta-laatu-suhteella on affenanmaan punaiset laivat.

        neljäl hengel ja kahdel a-hytil siljal Hesaan ihan ilmasesksi!!! Tulee heitettyä noita risteilyjä ihan joka kuukausi pilkka hinkaan sinivalkoisilla laivoilla ja palvelu pelannu aina...


      • sekin
        keijumekko kirjoitti:

        varasin a-hytin, 80 eur, koko porukka mukana lapsineen kaikkineen, sama "vastaava" siljalla tartsissa yli 200 eur, erotuksella kuule setittää gabriellalla aika pitkään....pääsee vielä ihan stokiksen keskustaan eikä tarvitse kikkailla ja noita reissuja on kuule tullu heitettyä enemmän kuin laki sallii sekä siljalla että viikingillä ja vankasta kokemuksesta ja siitä palvelusta mitä olen saanut, niin minun valintani jos verrataan hinta-laatu-suhteella on affenanmaan punaiset laivat.

        että olen kyl punasten laivojen jäsen myös mutta tuskin tulen sitä käyttämään... ja matkoihin ei ole tullut käytettyä bonuksia sinivalkoisillakaan.. voin käyttää ne sit vaikka luxus hyttiin jos haluan


      • kunniitä
        sekin kirjoitti:

        että olen kyl punasten laivojen jäsen myös mutta tuskin tulen sitä käyttämään... ja matkoihin ei ole tullut käytettyä bonuksia sinivalkoisillakaan.. voin käyttää ne sit vaikka luxus hyttiin jos haluan

        sinivalkoisia ei enää ole, herää pahvi unestasi!


      • pahvi pää
        kunniitä kirjoitti:

        sinivalkoisia ei enää ole, herää pahvi unestasi!

        oletko värisokea kun merellä seilaa sinivalkoiset ja ketsuppipurkki?


      • mitä tuolla
        pahvi pää kirjoitti:

        oletko värisokea kun merellä seilaa sinivalkoiset ja ketsuppipurkki?

        sinivalkealla tarkoitetaan, nyt siinä on jo mustaakin ja opettele muutenkin värikarttasi tarkemmin.


    • Mitä sitten?

      Voisitko selventää, että mitä sitten?

      Ei se tulos tee Viking Linestä yhtään sen parempaa. Jos tietyt ihmiset ovat niin juntteja, että periaatteesta vaihtavat yhtiötä niin tervemenoa! Sellaisia heinähattuja ei kaivatakkaan. Käytännön tasossa matkustajalle ei ole mikään muuttunut. Mutta sitähän ei monet hyväksy, vaan toitottavat Tallinkin vastaista mantraa ympäri nettiä.

      Viking Linen romut ovat romuja ja asiakaskunta on edelleen ei-niin-hyväosaisia.

      • Ville-Viikinki

        mielestäsi"juntteja" ja "ei niin hyväosaisia heinähattuja" näyttää olevan aika paljon. Ja näköjään lisääntymään päin. Sinä voit hyvin matkustaa "laadukkaalla" Tallinkillasi, niin ei tarvitse meidän toisistamme kärsiä, ilo on molemminpuolinen.


      • -what?-

        tuo ns. kastijakosi perustuu?
        Oletko aivan varma millä vuosisadalla nyt ollaan?
        Yritätkö nostaa kolhiintunutta egoasi täällä, nimettomänä se on aika hankalaa!
        Suitsutatko siljan nimeen saadaksesi ilmaisen matkan em. varustamolta, sekin vaikeaa nimettömänä!
        Koska olet ITSE käynyt HENK. KOHT. tutustumassa vikingin tasoon?


      • jotain,
        Ville-Viikinki kirjoitti:

        mielestäsi"juntteja" ja "ei niin hyväosaisia heinähattuja" näyttää olevan aika paljon. Ja näköjään lisääntymään päin. Sinä voit hyvin matkustaa "laadukkaalla" Tallinkillasi, niin ei tarvitse meidän toisistamme kärsiä, ilo on molemminpuolinen.

        ymmärtäisit, niin tajuaisit että ei Viking Linen matkustajamäärät ole paljoa nousseet. Sen sijaan Suomen ja Ruotsin välinen liikenne on muutenkin hiipunut, joten ne matkustajat ovat pois Siljalta.

        Minä muuten matkustan Siljalla, en Tallinkilla.

        Siljan laivoilla on suomalainen tai ruotsalainen työehtosopimus. Niillä Siljan laivoilla, joilla minä käyn, työskentelee satoja suomalaisia merimiehiä joiden palkan minä mielellään maksan! On todella säälittävää huudella ties mitä paskaa ja boikotteja, kun samalla nämä suomalaiset tekevät työtään edelleen samalla tavalla kuin ennenkin. HÄPEÄ!

        Ja todella, mielelläni maksan vähän enemmän. Ei tarvitse katsoa juuri ja juuri c-hytin saanutta porukkaa örveltämässä fun clubeissa.


      • siljalla, käytät silloin
        jotain, kirjoitti:

        ymmärtäisit, niin tajuaisit että ei Viking Linen matkustajamäärät ole paljoa nousseet. Sen sijaan Suomen ja Ruotsin välinen liikenne on muutenkin hiipunut, joten ne matkustajat ovat pois Siljalta.

        Minä muuten matkustan Siljalla, en Tallinkilla.

        Siljan laivoilla on suomalainen tai ruotsalainen työehtosopimus. Niillä Siljan laivoilla, joilla minä käyn, työskentelee satoja suomalaisia merimiehiä joiden palkan minä mielellään maksan! On todella säälittävää huudella ties mitä paskaa ja boikotteja, kun samalla nämä suomalaiset tekevät työtään edelleen samalla tavalla kuin ennenkin. HÄPEÄ!

        Ja todella, mielelläni maksan vähän enemmän. Ei tarvitse katsoa juuri ja juuri c-hytin saanutta porukkaa örveltämässä fun clubeissa.

        väkisinkin tallinkin sinulle tarjoamia palveluita,
        siljahan on nykyään vain nimenä olemassa.
        muuten tuo varustamo on tallink.
        Ja päivitäpä tietosi, eipä noita örveltäjiäsi paljoja näy viikingillä, ovat tainneet poistua mukanasi muualle.
        Taitaa olla suurin ongelmasi tässä asiassa siljan siirtyminen tallinkin omistukseen, ja egoosi sen mukana saadut kolhut.


      • ennen,
        siljalla, käytät silloin kirjoitti:

        väkisinkin tallinkin sinulle tarjoamia palveluita,
        siljahan on nykyään vain nimenä olemassa.
        muuten tuo varustamo on tallink.
        Ja päivitäpä tietosi, eipä noita örveltäjiäsi paljoja näy viikingillä, ovat tainneet poistua mukanasi muualle.
        Taitaa olla suurin ongelmasi tässä asiassa siljan siirtyminen tallinkin omistukseen, ja egoosi sen mukana saadut kolhut.

        Tallinkia sitten Sea Containersin palveluita?

        Pitäisikö protestoida Tallinkia vastaa, vaikka se esimerkiksi tuo uutta rautaa Tku-Sto reitille? Samalla kilpailija ajelee parikymmentä vuota vanhoilla ammeilla. Kun sinä protestoit Tallinkia vastaan, protestoit samalla Silja Linen suomalaisia merimiehiä vastaan. He osaltaan tekevät Siljasta Siljan. Se ei ole muuttunut miksikään, vaikka omistaja on nyt Tallink.

        Ja turha yrittää vähätellä Viking Linen asiakaskunnan örveltäjiä. Siinä petät vaan itseäsi.


      • Ville-Viikinki
        ennen, kirjoitti:

        Tallinkia sitten Sea Containersin palveluita?

        Pitäisikö protestoida Tallinkia vastaa, vaikka se esimerkiksi tuo uutta rautaa Tku-Sto reitille? Samalla kilpailija ajelee parikymmentä vuota vanhoilla ammeilla. Kun sinä protestoit Tallinkia vastaan, protestoit samalla Silja Linen suomalaisia merimiehiä vastaan. He osaltaan tekevät Siljasta Siljan. Se ei ole muuttunut miksikään, vaikka omistaja on nyt Tallink.

        Ja turha yrittää vähätellä Viking Linen asiakaskunnan örveltäjiä. Siinä petät vaan itseäsi.

        Erittäin paljon laivoilla matkustaneena, niin Siljan Vikingin, kuin Tallinkin paateilla, oma havaintoni on, että varsinkin Turun linjalla ns.örveltäminen on vähentynyt erittäin paljon, aika vähän näkee sellaista tänä päivänä, mielestäni yhtä vähän Vikingillä, kuin Siljallakin. Öykkärikansa on nykyään keskittynyt lähinnä Tallinnan suunnan laivoille, eniten sitä näkyy Tallinkin Galaxyllä, jostakin syystä. Ja tämä on ihan omaan kokemukseeni perustuva mielipide.


      • Halvat huvit
        Ville-Viikinki kirjoitti:

        Erittäin paljon laivoilla matkustaneena, niin Siljan Vikingin, kuin Tallinkin paateilla, oma havaintoni on, että varsinkin Turun linjalla ns.örveltäminen on vähentynyt erittäin paljon, aika vähän näkee sellaista tänä päivänä, mielestäni yhtä vähän Vikingillä, kuin Siljallakin. Öykkärikansa on nykyään keskittynyt lähinnä Tallinnan suunnan laivoille, eniten sitä näkyy Tallinkin Galaxyllä, jostakin syystä. Ja tämä on ihan omaan kokemukseeni perustuva mielipide.

        "öykkärikansa on nykyään keskittynyt lähinnä Tallinnan suunnan laivoille, eniten sitä näkyy Tallink Galaxyllä,jostain syystä"

        No jos et itse osaa päätellä miksi niin minäpä kerron sinulle pari syytä miksi.

        1. Tallinnan risteilyt on halvempia = vetää puoleensa nuorisoa ja sitä täälläkin kovasti puhututtanutta ei-niin-hyväosista lähiöpurukkaa jolla on halvan viinan kiilto silmissä jo terminaalissa.Virosta saa sitä halvempaa viinaa kantaa sen minkä kykenee. Ja kun halvalla kerrankin saa, silloin otetaan koko rahalla "ilo irti".

        2. Kun halvoista valitaan paras, eiköhän se uusin laiva huokuttele enemmän matkustajia kuin ikäloppu Vikigin laiva (mikä lie nimeltään...)

        Ymmärsitkö?


      • -traveller-
        Halvat huvit kirjoitti:

        "öykkärikansa on nykyään keskittynyt lähinnä Tallinnan suunnan laivoille, eniten sitä näkyy Tallink Galaxyllä,jostain syystä"

        No jos et itse osaa päätellä miksi niin minäpä kerron sinulle pari syytä miksi.

        1. Tallinnan risteilyt on halvempia = vetää puoleensa nuorisoa ja sitä täälläkin kovasti puhututtanutta ei-niin-hyväosista lähiöpurukkaa jolla on halvan viinan kiilto silmissä jo terminaalissa.Virosta saa sitä halvempaa viinaa kantaa sen minkä kykenee. Ja kun halvalla kerrankin saa, silloin otetaan koko rahalla "ilo irti".

        2. Kun halvoista valitaan paras, eiköhän se uusin laiva huokuttele enemmän matkustajia kuin ikäloppu Vikigin laiva (mikä lie nimeltään...)

        Ymmärsitkö?

        Kummallista kyllä Vikingin ikäloppu Rosella
        kuljettaa enemmän matkustajia ja on tuottoisampi
        kuin kiiltävä Galaxy.Arkena se on lähes tyhjä.
        Mistäköhän voi johtua?? ;)ei ainakaan Rosellan kusenhajusta..
        Johtuisiko siitä että myynti,markkinointi ja itse palvelu ym. laivalla toimii paremmin..
        Viking Linen ammattitaito kaikilla saroilla on eri luokkaa kuin Tallink Siljan.
        Se että laivat ovat vanhempia ei liity edellä mainittuun.
        Viking kuljettaa lähes saman verran matkustajia vaikka laivoja on huomattavasti vähemmän (7kpl)kuin tallink-siljalla (21kpl)


      • Ville-Viikinki
        Halvat huvit kirjoitti:

        "öykkärikansa on nykyään keskittynyt lähinnä Tallinnan suunnan laivoille, eniten sitä näkyy Tallink Galaxyllä,jostain syystä"

        No jos et itse osaa päätellä miksi niin minäpä kerron sinulle pari syytä miksi.

        1. Tallinnan risteilyt on halvempia = vetää puoleensa nuorisoa ja sitä täälläkin kovasti puhututtanutta ei-niin-hyväosista lähiöpurukkaa jolla on halvan viinan kiilto silmissä jo terminaalissa.Virosta saa sitä halvempaa viinaa kantaa sen minkä kykenee. Ja kun halvalla kerrankin saa, silloin otetaan koko rahalla "ilo irti".

        2. Kun halvoista valitaan paras, eiköhän se uusin laiva huokuttele enemmän matkustajia kuin ikäloppu Vikigin laiva (mikä lie nimeltään...)

        Ymmärsitkö?

        olen sen itsekin ajatellut. Tallinnan suuntaan tärkein houkutin tosiaankin lienee Virossa yleinen "eläinlaji", kossumäyräkoira. Jotenkin tätä taustaa vasten ovat hiukan suorastaan huvittavia Galaxyn piano ja viinibaarit sun muut venäläistyyliset alacartet. Ei tuulipukukansaa taida sellaiset oikein kauheasti kiinnostaa, vaan kalja ja karaoke. Sääli...


      • ajatellut
        ennen, kirjoitti:

        Tallinkia sitten Sea Containersin palveluita?

        Pitäisikö protestoida Tallinkia vastaa, vaikka se esimerkiksi tuo uutta rautaa Tku-Sto reitille? Samalla kilpailija ajelee parikymmentä vuota vanhoilla ammeilla. Kun sinä protestoit Tallinkia vastaan, protestoit samalla Silja Linen suomalaisia merimiehiä vastaan. He osaltaan tekevät Siljasta Siljan. Se ei ole muuttunut miksikään, vaikka omistaja on nyt Tallink.

        Ja turha yrittää vähätellä Viking Linen asiakaskunnan örveltäjiä. Siinä petät vaan itseäsi.

        senkin että ketsuppipurkilla matkaajat ovat tökeröä porukkaa


      • varustamon alukset
        ajatellut kirjoitti:

        senkin että ketsuppipurkilla matkaajat ovat tökeröä porukkaa

        ovat ketsupin värisiä, ei ainakaan itämereltä löydy, että tarkastapa värikarttasi paikkansa pitävyys.


    • Luki Ko Vääri

      Miksi vääristelet osavuosikatsauksen tekstiä? Onko sinulla siihen jokin hyvä syy?

      "Entiset Silja Linen asiakkaat"

      "Entisen Siljan asiakkaat"

      Täysin eri merkitys, mutta sinähän kirjoittelet muutenkin puuta heinää päivästä toiseen.

      Eipä se Viking Line tuostakaan parannu yhtään.

    • fgddfg

      Paremminkin voisi mennä. Siljan laivat vetävät Helsinki-Tukholma välillä enemmän edelleen. No ei kai se ketään yllättä, kun katsoo kalustoeroa.

      Harhaanjohtava markkinaosuus Turku-Tukholma. Toisen firman toinen alus ajaa Tukholmaan vain neljäs osan vuodesta. Ja silti yli 46% markkinaosuus.

      Eipä ole kehumista. No osingonsaajat kiittää nöyrästi!

      • Ville-Viikinki

        näissä tilastoissa on liikenne niin Tku-Sto, kuin Tku-Kap:kin ja mukana on myös Seawind-liikenne. Korjatkaa, jos olen väärässä.


      • mukanaon
        Ville-Viikinki kirjoitti:

        näissä tilastoissa on liikenne niin Tku-Sto, kuin Tku-Kap:kin ja mukana on myös Seawind-liikenne. Korjatkaa, jos olen väärässä.

        juuri nuo kaikki, entisiä SiljaLineläisiä, nykyisiä talinkibaattilaisia vaan ottaa pattiin. Täällä äyväävät Siljan puolesta, matkustavat kumminkin sillä paremmalla.


    • itse kyllä

      matkustan siljalla sen vuoksi kun on paremmat edut matkoissa verrattuna viikinkiin. Miksi maksaa enempää jos viikingillä kerran ei tarvi olla alennuksia ja siljalla pääsee halvemmalla?

      • ei ole

        hintaa. Mitä sitten vaikka maksaisikin Viking enemmän,menen silti. En jaksa luetella kaikkia syitä ,(katso muita keskusteluja). Mutta esim työehdot,henkilökunnankohtelu,ulkomaalaisomisteisuus,ymym.
        Oletko niin köyhä,että säästät mielelläsi muutaman euron,vaikka samalla poljet ihmisoikeuksia.
        Olet varmaan samalla niitä ihmisiä jotka eivät välitä onko tuote tehty lapsityövoimalla ja kiinnittäkö työnantaja muutenkaan huomiota työ-olosuhteisiin.


        ps usein Vikingline on halvempi kun seuraat tarjouksia,käytät lahjakortteja joita saat laivalta tai ostat halvalla esim täältä http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?lcat=2&cat[]=liputmatka&status=N&seller=&bidder=&tits=viking&location=&index=s ja liittymällä tänne http://www.vikingline.fi/vikingclub/index.asp saat todella hyviä tarjouksia sähköpostiisi.


      • Suomessa
        ei ole kirjoitti:

        hintaa. Mitä sitten vaikka maksaisikin Viking enemmän,menen silti. En jaksa luetella kaikkia syitä ,(katso muita keskusteluja). Mutta esim työehdot,henkilökunnankohtelu,ulkomaalaisomisteisuus,ymym.
        Oletko niin köyhä,että säästät mielelläsi muutaman euron,vaikka samalla poljet ihmisoikeuksia.
        Olet varmaan samalla niitä ihmisiä jotka eivät välitä onko tuote tehty lapsityövoimalla ja kiinnittäkö työnantaja muutenkaan huomiota työ-olosuhteisiin.


        ps usein Vikingline on halvempi kun seuraat tarjouksia,käytät lahjakortteja joita saat laivalta tai ostat halvalla esim täältä http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?lcat=2&cat[]=liputmatka&status=N&seller=&bidder=&tits=viking&location=&index=s ja liittymällä tänne http://www.vikingline.fi/vikingclub/index.asp saat todella hyviä tarjouksia sähköpostiisi.

        on näin. Ei ole köyhyydestä kysymys vaan siitä että olen yli 20 vuotta nauttinut siljalla matkustamisesta. Sä olet kai niitä jotka käy Hennesil ja Maurizil vaateostoksil ja muutenkin esim kalliit matot ostat jotka on pienen lapsen sormet punoneet. Ja huom en koskaan käy esim Tallinnan risteilyillä. Ruotsin matkoilla on ainoastaan ruotsalaista ja suomalaista henkilökuntaa.

        Sähköpostiini tulee juuri Siljalta näitä hyviä tajouksia....


      • Loistavaa
        Suomessa kirjoitti:

        on näin. Ei ole köyhyydestä kysymys vaan siitä että olen yli 20 vuotta nauttinut siljalla matkustamisesta. Sä olet kai niitä jotka käy Hennesil ja Maurizil vaateostoksil ja muutenkin esim kalliit matot ostat jotka on pienen lapsen sormet punoneet. Ja huom en koskaan käy esim Tallinnan risteilyillä. Ruotsin matkoilla on ainoastaan ruotsalaista ja suomalaista henkilökuntaa.

        Sähköpostiini tulee juuri Siljalta näitä hyviä tajouksia....

        Käytän vain ja ainoastaan viikinglaivaa. Jo henkilökunnan palvelu on niin paljon parempaa, kuin kilpailijalla. Matkustan 2-4 kertaa kk. Saan myös tarjoukset sähköpostiini molemmilta varustamoilta. Silti suosin täysin KOTIMAISTA henkilökuntaa. Hki gabriellalla on parvekkeelliset hytit. Rosella on vanha ja nuhruinen, mutta sen henkilökunta upeaa. Kohtahan heille tulee myös uusi laiva. Se on kuin menisi kotiinsa, verrattuna kilpailijan ylimielisiin palveluammatissa oleviin nyrpeisiin henkilöihin. Tallinan linjalla varsinkin.


      • huomaamaan
        Loistavaa kirjoitti:

        Käytän vain ja ainoastaan viikinglaivaa. Jo henkilökunnan palvelu on niin paljon parempaa, kuin kilpailijalla. Matkustan 2-4 kertaa kk. Saan myös tarjoukset sähköpostiini molemmilta varustamoilta. Silti suosin täysin KOTIMAISTA henkilökuntaa. Hki gabriellalla on parvekkeelliset hytit. Rosella on vanha ja nuhruinen, mutta sen henkilökunta upeaa. Kohtahan heille tulee myös uusi laiva. Se on kuin menisi kotiinsa, verrattuna kilpailijan ylimielisiin palveluammatissa oleviin nyrpeisiin henkilöihin. Tallinan linjalla varsinkin.

        vikingin satamas käydes et on ero jo matkustajissa siljaan nähden.. vaatetuksesta lähtien... Huom kuten jo edellä mainitsin niin en ole koskaan Tallinnas käyny enkä sinne matkustellut Suomesta enkä Ruotsista.

        Unohdin sanoa et tarjoukset tulee myös viikingiltä, mut en usko et on minun laivani. Olen tyytyväinen palveluun siljalla ja miksi sitä vaihtaisin. Minulla on Ruotsin laivoilla ollut aina hyvä ja asiallinen palvelu


      • tässä tapauksessa
        Loistavaa kirjoitti:

        Käytän vain ja ainoastaan viikinglaivaa. Jo henkilökunnan palvelu on niin paljon parempaa, kuin kilpailijalla. Matkustan 2-4 kertaa kk. Saan myös tarjoukset sähköpostiini molemmilta varustamoilta. Silti suosin täysin KOTIMAISTA henkilökuntaa. Hki gabriellalla on parvekkeelliset hytit. Rosella on vanha ja nuhruinen, mutta sen henkilökunta upeaa. Kohtahan heille tulee myös uusi laiva. Se on kuin menisi kotiinsa, verrattuna kilpailijan ylimielisiin palveluammatissa oleviin nyrpeisiin henkilöihin. Tallinan linjalla varsinkin.

        käsittää ilmeisesti vain nämä ravintoloiden ja kauppojen myyjät. Sillä kaikki muu väki joka laivan pitää kunnossa on kyllä ihan yhtä kansainvälistä kuin muillakin yhtiöillä.


      • hämärän
        tässä tapauksessa kirjoitti:

        käsittää ilmeisesti vain nämä ravintoloiden ja kauppojen myyjät. Sillä kaikki muu väki joka laivan pitää kunnossa on kyllä ihan yhtä kansainvälistä kuin muillakin yhtiöillä.

        peitos mutta en ole autol kyl aioihin käyny laivalla ja konemehistä kyllä joita olen tavannut siljalla ovat olleet ihan ruotsalaisia..samoten autokannella sujuu sekä suomi että ruotsi ... Että onko nämä toiset sitten aivan siellä moottorien pimennossa? En tiedä, voin vaan puhua siitä keitä olen tavannut...

        Olen myös ollut Ruotsin puolella terminaalis töis ja en kyllä silloin tavannut muita, enkä kuullut et olis muuttunut. Eräitä kavereita on siljan laivalla töissä ja he ei kyllä ole maininneet et olisi muutoksia siihen suuntaan tapahtunu... ja mikä siinä jos on pätevät konemiehet ja tietävät mitä tekee siis laivan koneille ;O


      • erikoinen näkokyky,
        huomaamaan kirjoitti:

        vikingin satamas käydes et on ero jo matkustajissa siljaan nähden.. vaatetuksesta lähtien... Huom kuten jo edellä mainitsin niin en ole koskaan Tallinnas käyny enkä sinne matkustellut Suomesta enkä Ruotsista.

        Unohdin sanoa et tarjoukset tulee myös viikingiltä, mut en usko et on minun laivani. Olen tyytyväinen palveluun siljalla ja miksi sitä vaihtaisin. Minulla on Ruotsin laivoilla ollut aina hyvä ja asiallinen palvelu

        turun satamassa kun laivat tulee rantaan ja lähdet odotteleen busseja muualle suomeen, ainoo mistä huomaa tuleeko joku tallinksiljalta vai viikinkiltä, on firman muovikassi.
        Että turhaan yritit sadullasi mollata vikingiä.

        Harmittaako niin paljon siljan omistuksen meno virolaisille, epätoivoista.


      • olen
        erikoinen näkokyky, kirjoitti:

        turun satamassa kun laivat tulee rantaan ja lähdet odotteleen busseja muualle suomeen, ainoo mistä huomaa tuleeko joku tallinksiljalta vai viikinkiltä, on firman muovikassi.
        Että turhaan yritit sadullasi mollata vikingiä.

        Harmittaako niin paljon siljan omistuksen meno virolaisille, epätoivoista.

        Ruotsin puolella.... sorry vaan... Turku ei ole lähettyvilläkään


      • se muuttaa pukeutumisen?
        olen kirjoitti:

        Ruotsin puolella.... sorry vaan... Turku ei ole lähettyvilläkään

        samat laivat kuitenkin satamis käy...
        olipa onneton selitys ja erittäin "valaiseva"...


      • enään
        se muuttaa pukeutumisen? kirjoitti:

        samat laivat kuitenkin satamis käy...
        olipa onneton selitys ja erittäin "valaiseva"...

        ollut muuta sanomista? Siis Tukholmas ei ole viking ja silja edes lähellä toisiaan. Olet oikeassa et ihmisiä laivoilla käy mutta siljan matkailijat ovat ovat yleensä siistimmin pukeutuneita. Mutta ethän voi eroa tietää koska olet viikingillä aina. Hyvin harva viikingillä pukeutuu siistiin asuun sinne. Sama asu mennen tullen ja vielä laivalla...


      • taidat olla
        enään kirjoitti:

        ollut muuta sanomista? Siis Tukholmas ei ole viking ja silja edes lähellä toisiaan. Olet oikeassa et ihmisiä laivoilla käy mutta siljan matkailijat ovat ovat yleensä siistimmin pukeutuneita. Mutta ethän voi eroa tietää koska olet viikingillä aina. Hyvin harva viikingillä pukeutuu siistiin asuun sinne. Sama asu mennen tullen ja vielä laivalla...

        vähän hakoteillä, ei nuo ihmiset sen enempää ryysyihin tälläydy tallinksiljalla saati viikingillä.

        Kerros ny viäl mikä o oikke siistii siljan malliin,
        pyhäkoulupuku muksuil ja frakki miehil... VAI ?

        Ei se TALLINKsilja siitä yhtään paremmaks muutu vaik kui mollaat toista, tul jo täl vuastuhannel ia lopet tua turha vollaaminen ku olsit pahane kakara !!


      • Görän
        Loistavaa kirjoitti:

        Käytän vain ja ainoastaan viikinglaivaa. Jo henkilökunnan palvelu on niin paljon parempaa, kuin kilpailijalla. Matkustan 2-4 kertaa kk. Saan myös tarjoukset sähköpostiini molemmilta varustamoilta. Silti suosin täysin KOTIMAISTA henkilökuntaa. Hki gabriellalla on parvekkeelliset hytit. Rosella on vanha ja nuhruinen, mutta sen henkilökunta upeaa. Kohtahan heille tulee myös uusi laiva. Se on kuin menisi kotiinsa, verrattuna kilpailijan ylimielisiin palveluammatissa oleviin nyrpeisiin henkilöihin. Tallinan linjalla varsinkin.

        Oi, musta Viikkarilla on niin luistavaa porukkaa, ovat peppu rennosti kokoajan :-)

        Toista kuin Tallink-siljalla, hyi...


      • määkiii Turus
        taidat olla kirjoitti:

        vähän hakoteillä, ei nuo ihmiset sen enempää ryysyihin tälläydy tallinksiljalla saati viikingillä.

        Kerros ny viäl mikä o oikke siistii siljan malliin,
        pyhäkoulupuku muksuil ja frakki miehil... VAI ?

        Ei se TALLINKsilja siitä yhtään paremmaks muutu vaik kui mollaat toista, tul jo täl vuastuhannel ia lopet tua turha vollaaminen ku olsit pahane kakara !!

        En ole sanonut "rääsyihin"...vaan erilailla ja samoil vaatteil mennen tullen ja viä palates verrattuna siljaan. Siljal useampi vaihtaa vaatetuksen illaksi jne


      • on sama käytäntö
        määkiii Turus kirjoitti:

        En ole sanonut "rääsyihin"...vaan erilailla ja samoil vaatteil mennen tullen ja viä palates verrattuna siljaan. Siljal useampi vaihtaa vaatetuksen illaksi jne

        viikingillä, mutta ethän sinä voi sitä siljalta nähdä.

        saas nähä onko kauaa tallinksiljaa olemassakaan enää


    • Anonyymi

      No helppasko

    • Anonyymi

      Nyt Vikingille lisäpotkua uudesta upeasta aluksesta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      52
      1916
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1668
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1347
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      219
      1278
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      338
      1163
    7. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      315
      1075
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1067
    Aihe