Kolumbia on

hyvä matkakohde

Olen hiljattain kierrellyt aika perusteellisesti latinalaisessa Amerikassa ja täytyy sanoa, että Kolumbia oli positiivinen yllätys. Kolumbialla on huono maine, kaikille tulee mieleen huumeet, rikollisuus ja kidnappaukset. Totuus on kuitenkin toisenlainen. Bogota on mantereen eläväisimpia ja kehittyneimpiä suurkaupunkia, sammalla eurooppalaishenkinen ja aitoa lattaria. Kahvilakulttuuri on eteläeurooppalaishenkistä ja Bogota ei ole yhtään vaarallisen tai uhkaavan oloinen. Kolumbissa puhutaan englantia mantereen mittakaavassa yllättävän hyvin ja sivistystasokin yllätti. Bogotassa svengaa. Tietystikään kukaan ei mene ympäröiviin slummeihin. Väkivallan ilmapiiriä keskustassa ei ole (toisin kuin Venezuelan Caracasissa, joka on pelottava kieltämättä). Kolumbian Tyynenemeren ja Karibian rannat ovat myös vaikuttavia. Bogotassa asuva espanjalainen ystäväni sanoi, että parissa vuodessa kehitys on mennyt selvästi parempaan ja turistien määrä on selvästi lisääntynyt, jota en ihmettele. Lattareissa matkailijalle suosittelen Bogotaa ja Kolumbiaa ylipäätäänsä!

4

1402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menossa

Pari päivää ja sitten alkaa Etelä-Amerikan seikkailu :) Ja Kolumbiaankin tarkoitus mennä. Kävitkö muualla kuin Bogotassa?

• rulaa

Kävin Bogotassa, Medellinissä, Cartagenassa, Barranquillassa ja Santa Martassa. Hieno ja turvallisen oloinen maa. Suosittelen!

• menossa

Heippa,
        Kuten myos, nyt Cartagenassa kayneena suosittelen :) turvallisen oloinen ja kaunis kohde.

• mielta

Kolumbia todellakin svengaa! Kaikki tanne ennenkuin massaturismi yltaa tannekin saakka!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7820
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4504
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3757
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3118
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2662
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2586
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2296
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2059
    Aihe