Maahantulo ja kielikurssi

pieniminä

Okei, näitä on ollu jonki verran täällä mutta en oo oikeen varsinaisesti löytäny kysymykseeni vastausta.. Tai jäi vielä vähän mietityttämään vaikka hyviä juttuja täällä oli.. Mutta asiaan:
Olen siis menossa kielikursille 3 viikoks, järjestön mukaan se lasketaan ihan "lomamatkaks" eli ei tarvitse viisumia.
Kumminki jännittää ja pelottaa tää maahantulotarkistus kun siitä kuulee kaikenlaista...
Eli kun ilmoitan osoitteeni joka on asuntola niin eikai ne siitä voi alkaa kehittelemään jotain juttua että olisin menossa ihan oikeesti opiskelemaan tai siis..? :P Kannattaako sanoa tästä kursissta, tai vaikka että on yhdistetty lomamatka kieltenopiskelu tai vaikka näyttää ne paperit jos tuntuu enemmän kyselevän? Vai miten mun oikeen pitäs käyttäytyä ja sanoa?
Kiitos jos joku voi sanoa jotain..

2

1031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemukseen.

      Jos kyseessä ei ole heidän ensimmäinen kielikurssi, heillä olisi jo varmaan runsaasti negatiivista kokemusta (ja julkisuutta), jos ihmiset eivät pääsisi maahan heidän kursseilleen.

      Matkasi on myös melko lyhyt eli jos paluuliput ovat kolmen viikon päähän, et vaikuta "laittomuuksia suunnittelevalta". Todennäköisesti menet läpi ennen kuin huomaatkaan. Jos kysyvät, onko matkasi tarkoitus "business" vai "pleasure" (kysyttiin ainakin aiemmin koneessa täytettävässä lomakkeessakin), voit sanoa "pleasure". Olethan pikku lomavisiitillä USA:ssa tutustumassa nähtävyyksiin jne. ja haluat oppia samalla hieman englantia.

      En kaivaisi ylimääräisiä papereita, jos eivät kysy tarkemmin. Yleensä lisäkysymyksiä ei tule. Maahantulokaavakkeeseen täytetään jo koneessa osoite, jossa oleskelet USA:ssa, mutta siitäkään ei välttämättä kukaan kysy mitään (itseltäni ei ole koskaan kysytty osoitteesta, jonka olen merkinnyt). Tärkeää on, että lomake on täytetty, koska osoite pitää olla. Aukko lomakkeessa olisi kysymyksiä aiheuttava eli kunhan täytät lomakkeen valmiiksi. Ei ne yleensä niitä näytä paljon lukevan.

      Sinun pitäisi olla OK. Mukavaa matkaa!:)

    • Tulin juuri

      Tulin juuri eilen ja olin viikon.
      Sinulle kysymykseesi vastasi joku ettei kysytty osoitteesta mitään, mutta minulla oli osoite ja kysyivät mikä osoite !
      Mutta minun tarvitsi vain vastata mikä osoite se on (minulla oli serkun talon osoite) ja vastaus ei muuta aiheuttanut.
      Täytä maahantulolomakkeen jokainen kohta niin pääset helpoimmin, ilman lisä täydennystä/palautusta lippujonon hännille uudelleen jonotukseen(joudut ne tiedot jokatapauksessa antamaan).
      Myös tullilomakkeen joudut täyttämään.
      Katso ennakkoon netistä "maahantulolomake" minkä saat lentokoneessa ja jonka joudut täyttämään sen. Lisäksi on myös tullilomake jonka saat koneesta ja joudut täyttämään.
      Kuitenkin viranomaiset kysyvät niitä-näitä vaikka suurimmaksiosaksi vastaukset olisi nissä täyttämissäsi papereissa.
      Kovin täydellistä kielenhallintaa et tarvitse selvitäksesi kysymyksistä.
      Ilmeisesti Fin passin takia et ole kovin epäilyttävä henkilö, toisin näytti olevan joillakin muilla..
      Hyvää matkaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      102
      3195
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3106
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      322
      1959
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      90
      1459
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1246
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1155
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      888
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      125
      817
    9. 46
      793
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      757
    Aihe