Varkauden kaupungilla lähes 500 henkilöäö liikaa töissä!

Sivusta seurannut

Varkauden verotulot ovat hyvät samankokoisiin kaupunkeihin verrattuna.Mutta henkilöstön määrä muihin samankokoisiin kaupunkeihin verrattuna on liki 500 henkilöä suurempi. Joten sopii kysyä minkä takia hyvä-veli järjestelmää Varkaudessa voida purkaa ja näin saadaan huomattavia säästöjä aikaan vuositasolla.
Aikoinaan virkamiehiä piti eläkejärjestelyin saada vähenemään, mutta kuinkas sitten kävikään. Virkamiehiä vuoden lopussa oli 15 enemmän?
Uuden kaupunginjohtajan velvollisuus on tarttua jämärästi tähän epäkohtaan!Jotta velkainen kaupunki saa säästettyä rahaa huomattavasti!

15

3278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä..

      Riippu esim. siitä, miten hommia on ulkoistettu. Jos työt vain ostetaan joltain muualta, mutta on niitä sielläkin työntekijöitä ja maksaa se sekin.

      Ei pelkkään työntekijöiden määrään pidä tuojottaa. Se antaa aivan väärän kuvan. Pitää katsoa, miten paljon rahaa per asukas käytetään palveluiden tuottamiseen ja mitä niillä rahoilla saadaan.

      • pkele

        En ymmärrä mistä sikiää näitä tämänkin ketjun aloittajan kaltaisia yksilöitä joiden matematiikka on tosi yksinkertaista? Aivan niinkuin kaupungin palkkalistoilla oleva henkilömäärä olisi ainut totuus tähän raha pulaan. Mitähän nämä yksinkertaiset ihmettelijät sitten tuumaisi kun kaikki palvelut ostettaisiin yksityiseltä eikä kaupungin palkkaa nauttisi muut kuin kaupunginjohtaja... tuskin olisi talous sen paremmassa jamassa.


      • patrikette
        pkele kirjoitti:

        En ymmärrä mistä sikiää näitä tämänkin ketjun aloittajan kaltaisia yksilöitä joiden matematiikka on tosi yksinkertaista? Aivan niinkuin kaupungin palkkalistoilla oleva henkilömäärä olisi ainut totuus tähän raha pulaan. Mitähän nämä yksinkertaiset ihmettelijät sitten tuumaisi kun kaikki palvelut ostettaisiin yksityiseltä eikä kaupungin palkkaa nauttisi muut kuin kaupunginjohtaja... tuskin olisi talous sen paremmassa jamassa.

        lisäksi autonkuljettaja.


    • ei kai vaan

      Siellä ne työntekijät on.

    • hyvä veli

      missä ne 500 ylimääräistä henkilöä ovat?
      Ja jos et pysty järkevästi perustelemaan,pidä mölyt mahassasi ja pakene vuorille.

      • iisakki2

        jokunen teknisessä virastossa?


      • kysymyksen
        iisakki2 kirjoitti:

        jokunen teknisessä virastossa?

        muotoon, kun pyysin vastausta.Toiseksi tekninen virasto on varkauden kaupungilla verrokki kuntiin nähden erittäin tehokkaasti hoidettu,eli taitaa olla niin,että sinusta vaan tuntuu.Ei siis perustu minkään asteiseen tietoon,joten höpö,höpö.....


      • demarit vikisköön!
        kysymyksen kirjoitti:

        muotoon, kun pyysin vastausta.Toiseksi tekninen virasto on varkauden kaupungilla verrokki kuntiin nähden erittäin tehokkaasti hoidettu,eli taitaa olla niin,että sinusta vaan tuntuu.Ei siis perustu minkään asteiseen tietoon,joten höpö,höpö.....

        Kyllä sieltä kaupungilta vois pyyhkästä pari sataa henkeä pellolle. Mitä kaupungintalolla olen käväissyt, käkätystä kuuluu vaan kahvihuoneesta. Palvelua ei saa sitten millään.

        Mallia voisi hakea lähikunnista, kuten Kuopiosta. Porvarit hoitaa asiat paljon tehokkaammin. Demareilla on tavoitteena vaan pitää huolta omistaan kommunistiseen malliin välittämättä kustannustehokkuudesta.


      • korvan taustat
        demarit vikisköön! kirjoitti:

        Kyllä sieltä kaupungilta vois pyyhkästä pari sataa henkeä pellolle. Mitä kaupungintalolla olen käväissyt, käkätystä kuuluu vaan kahvihuoneesta. Palvelua ei saa sitten millään.

        Mallia voisi hakea lähikunnista, kuten Kuopiosta. Porvarit hoitaa asiat paljon tehokkaammin. Demareilla on tavoitteena vaan pitää huolta omistaan kommunistiseen malliin välittämättä kustannustehokkuudesta.

        ne on vielä märät!!!!!!


      • viraston
        iisakki2 kirjoitti:

        jokunen teknisessä virastossa?

        väkimäärä on vähentynyt kymmenessä vuodessa 40 prosenttia


    • Eihän se poispotkiminen kuin vähentää niiltä tulevia verotuloja. Tehokkaimman säästön saa kun ne kaupungintalon hyvävelijohtajat pannaan tulosvastuuseen ja sen arvion tekee kaupungin ulkopuolelta otettu henkilö. Onhan kaupungin talous kuin yrityksellä niin miksei myös tulos. Miksei kukaan täällä moiti rahakirstun laskijaa hänhän se kuitenkin on suurin syntipukki. Kuopiossa vastaava teki 10v sitten hyviä sijoituksia ja siellä on siksi asiat hyvin.

    • -..---

      Esimerkiksi työntekijöiden vähentämisen voisi aloittaa niistä kolmesta miehestä jotka n. kuukausi sitten istuivat repokankaan nurmikentällä n. puolitoista tuntia. Kokeilisipa samanlaisen "tauon" pitämistä esim sairaalassa tai vanhustenhoito yksikössä.

      • joujou

        Sairaalassa ja arvauskeskuksessa hoitajien aika menee siihen kun tivataan potilaalta miksi hän haluaa tulla vastaan otolle? ja sit kun on varttitunnin kertonut vaivojaan niin todetaan että aikoja ei tälle päivälle enää ole. Ja sama homma sit huomis aamuna.
        Yksityiselle kun varaa ajan niin siellä ei kysellä joutavia vaan annetaan aika ja lääkäri sit kysyy mikä vaivaa. Ja yksityislääkäri ottaa tunnissa varmaan 10 potilasta vastaan kun terveyskeskuslääkäri korkeintaan 3 tai 4.
        Siellä sitä tehostamisen varaa on, niin kuin tuore tutkimuskin osoittaa!


      • onkia
        joujou kirjoitti:

        Sairaalassa ja arvauskeskuksessa hoitajien aika menee siihen kun tivataan potilaalta miksi hän haluaa tulla vastaan otolle? ja sit kun on varttitunnin kertonut vaivojaan niin todetaan että aikoja ei tälle päivälle enää ole. Ja sama homma sit huomis aamuna.
        Yksityiselle kun varaa ajan niin siellä ei kysellä joutavia vaan annetaan aika ja lääkäri sit kysyy mikä vaivaa. Ja yksityislääkäri ottaa tunnissa varmaan 10 potilasta vastaan kun terveyskeskuslääkäri korkeintaan 3 tai 4.
        Siellä sitä tehostamisen varaa on, niin kuin tuore tutkimuskin osoittaa!

        mihinkähän ne lääkäriajat menevät kun ei saa puhelimella aikoja ja jos menee paikanpäälle jonottamaan ja vaikka olisi ensinmäinen vuorossa niin eipä ole enää sillepäivälle aikoja käsketään vaan iltapäivystykseen


    • täystyöllissyys takaisin

      Minusta henkilökuntaa taas pitäisi lisätä !

      Palkkoja voisi alentaa ja siirtyä

      slow city ajatteluun ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe