On vaikea paikka lähden huomena vaimoni hautaamaan,jäin yksin 4 lapsenkanssa.en voi kuvata tunnetta mitä koen tällähetkellä.Elämä on pysähtynyt.
Voiko olla näin tyhjä olo..............
surunmurtama
31
2085
Vastaukset
- ~olennainen~
antaa osan voimastani...
Olen samassa tilanteessa ollut ja tiedän tunteesi.
Sisimpäsi värisee kuin haavanlehti, ja mikään ei rauhoita.
Aika parantaa ja lapset tarvitsevat sua, olet heille tärkeä. Tämä ei sua tänään lohduta, ei mitkään sanat, mutta luota vaan elämään, kyllä se kantaa. - kastepisara
Niin suuri suru. Ei siihen osaa sanoa mitään. Toivon voimia ja lohdutusta Sinulle ja lapsille tämän päivän vaikealle matkallenne ja tuleville päiville. Kyllä tie yhdessä lasten kanssa kulkien sittenkin löytyy, vaikka nyt onkin tyhjää.
- kaikenlainen
Pitäisi hakea apua, hyöksyä se.
Ettei vaan yksin yritä.
Tosiasia pitäisi tunnustaa kaikkessa,
ettei esim. opettajan kanssa ala
"esittämään vahvaa", kyllä me pärjääme,
mielummin nöyrää ja kuunetle ja ukoo opettajaa.
Samoin työpaikall ja muuallakin kaikkialla, tosiasiat pitää tunnustaa.
Ymmärrän vähän, en paljoa,
isäni kuoli kun olin 3v, elin äidin kanssa. - n.55v.
puolestasi, itselläni aikaa kaksi ja puolikkuukautta sitten sama tilanne. Jaksetaanko, vain aika näyttää! Iso ikävä mukanani koko ajan.
- Yksin minäkin
tähän päivään.
Elämä pysähtyy ja pitkäksi aikaa.
Tyhjä olo ja hätä miten eteenpäin,viha miksi minun rakkaimpani otettiin pois,kuuluu asiaan.Hae itsellesi ja lapsillesi apua,että jaksatte eteenpäin.Antakaa kaikkien tunteiden tulla ulos,usko pois se helpottaa edes hiukan.
Itsekkään en uskonut "fraasiin",että aika helpottaa,mutta näin se vain on.
Ei ole sanoja,millä lohduttaa ,voimia. - jpntar
Sinulle ja enkeli kanssasi..
- mikhaildenisov
mutta onhan sulla lapset tukena,enempi
ku luulekkaan! - läheisen ystävän
kolme viikkoa sitten ja suru on suuri. Ymmärrän miltä sinusta tuntuu, on kuin elämästä olisi hävinnyt merkitys kokonaan - mikään ei huvita eikä kiinnosta. Niin paljon jäi sanomatta, on niin vaikeaa hyväksyä sitä, ettei voi enää koskaan jutella toiselle tai koskettaa häntä.
Voimia sinulle huomiseen, kaikesta huolimatta meidän on jatkettava elämäämme lastemme vuoksi. - osanottaja
:o( VOi Lämmin halaus koko Perheelle
- *nainen*
Voimia Sinulle tähän päivään ja myöskin tuleville päivillesi.
Elämä pysähtyy varmasti hetkeksi, mutta se jatkuu.
Sanat eivät riitä tähän tilanteesen. - Pirre*
ja voimia teille.
- Yksin kans
Tiedän miltä tuntuu, jäin kolme vuotta sitten kahden lapsen kanssa yksin kun mieheni lähti,mutta lohtu siinä lasteni isi elää heissä ja tiedän että hänellä on nyt hyvä olla ja on meidän mukana henkisesti,elämä jatkuu ja ajattelen että vaikea sairaus mikä hänellä oli niin parempi oli lähtiä Taivaan Isän luo,ei kipuja enään,tunnen mieheni "läheisyyden" monesti ja lapsillani sama tunne,usko että vaimosi on myös teidän mukana suojaavana enkelinä,ajatukseni suruun ottamista,jakselkaa...
- enkelitrio
Mitkään sanat ei tänään tuo lohdutusta,
vain aika muuttaa surun ikäväksi.
Ja vaalentaa tämän päivän värin...
Voimia. - Karmenziita
ja voimia sinulle että jaksat!
suruusi. Tällaisen asian keskellä on sanaton. Toivon sinulle sukulaisten ja ystävien turvaa ja tukea. Onnea tiellesi kasvattaessasi lapsiasi.
- koskee
Täällä pohjantähden alla, on nyt kotomaamme.
Mutta tähtein tuollapuolen, toisen kodin saamme.
Täällä on kuin kukkasella, aika lyhyt meillä.
Siellä ilo loppumaton,niin kuin enkeleillä.
Sinne toivon siivilläin, jo sydän pieni lennä.
Siellä kun on kotomaa niin, sinne tahdon mennä.
Voimia sinulle ja lapsille. - hildurvonhopsis
^j^ ^j^ ^j^ ^j^ ^j^
5 enkeliä
Jokaiselle teille yksi enkeli vierelle kulkemaan !
Yritä kerätä voimia huomisen päivään. Käykää lasten kanssa asiaa läpi piirtämällä, puhumalla, laulamalla, muistelemalla ja vaikka keskustelemalla perheneuvolassa. Yritä oman surusi keskellä tukea myös lapsiasi. Minkä ikäisiä nuo lapset nyt ovat?
Muistelkaa yhdessä miten kivaa oli kun äiti oli vielä kanssanne. Kiitä jokaisesta lapsestasi. He ovat sinun L A H J O J A S I.
Voimia ja Taivaan Isän siunausta koko perheelle !
Jos tahdot ja jaksat, niin kuuntele linkki www.fathersloveletter.fi ...Siellä on lohdutuksen sanoja.
Lohdutuksen sanoja saat toivottavasti läheisiltäsikin ja keksit lapsillesi lohdutuksen sanoja.
Suurin suru on sanaton- hildurvonhopsis
http://fathersloveletter.com/Finnish/
Jos ja kun jaksat, niin kuunnelkaa ja katsokaa nuo ihanat kuvat tuosta linkistä ja kuunnelkaa rauhallinen kaunis musiikki. Toivottavasti saatte lohdutuksen sanoja.
Terveisin Hildur - Kari-Tapio
lapseni ovat 12,14,16,18,vanhoja itse olen päälle viidenkymmenen
- hildurvonhopsis
Kari-Tapio kirjoitti:
lapseni ovat 12,14,16,18,vanhoja itse olen päälle viidenkymmenen
Elämäsi ehkä vaikein päivä on nyt illassa. Kovasti lapsesi olisivat vielä äitiä tarvinneet.
Hyvä ystäväni kuoli noin 12 vuotta sitten ja hänen miehensäkin jäi silloin neljän lapsen kanssa yksin. Hyviä lapsia heistä on tullut vaikka nuorin oli silloin vain 11 vuotias. Oma lapseni oli silloin 9 vuotias ja hän näki kerran painajaisunen, että minä kuolin. Olin silloin ystäväni hautajaisissa ja lapseni oli mummolassa yötä. Lapseni oli kovasti itkenyt unessa ja äitini oli herättänyt hänet. Nuorempi lapseni järkyttyi kovasti ystäväni kuolemasta, niinkuin me kaikki ystäväni läheiset ja tietenkin koko hänen oma perheensä. Kuolema aina koskettaa laajaa ystäväpiiriä ja sukulaisia. Keskustelin omien lasteni kanssa kuolemasta ja onneksi sain elää ja kasvatin lapseni aikuisiksi - yksin. Kyllä se yksinkin onnistuu, kunhan on hyviä ystäviä ja läheisiä tukena. Minulla oli. Toivottavasti sinulla on siskoja, ystäviä ja vaimosi ja sinun vanhemmat tukena. Monet lesket ovat kertoneet ensimmäisen vuoden olevan kaikkein vaikein.
Voimia ensi yöhön ja huomiseen.
Yhä niitä enkeleitä vierellenne ... jokaiselle teille yksi ^j^ ^j^ ^j^ ^j^ ^j^ - kari-tapio
hildurvonhopsis kirjoitti:
Elämäsi ehkä vaikein päivä on nyt illassa. Kovasti lapsesi olisivat vielä äitiä tarvinneet.
Hyvä ystäväni kuoli noin 12 vuotta sitten ja hänen miehensäkin jäi silloin neljän lapsen kanssa yksin. Hyviä lapsia heistä on tullut vaikka nuorin oli silloin vain 11 vuotias. Oma lapseni oli silloin 9 vuotias ja hän näki kerran painajaisunen, että minä kuolin. Olin silloin ystäväni hautajaisissa ja lapseni oli mummolassa yötä. Lapseni oli kovasti itkenyt unessa ja äitini oli herättänyt hänet. Nuorempi lapseni järkyttyi kovasti ystäväni kuolemasta, niinkuin me kaikki ystäväni läheiset ja tietenkin koko hänen oma perheensä. Kuolema aina koskettaa laajaa ystäväpiiriä ja sukulaisia. Keskustelin omien lasteni kanssa kuolemasta ja onneksi sain elää ja kasvatin lapseni aikuisiksi - yksin. Kyllä se yksinkin onnistuu, kunhan on hyviä ystäviä ja läheisiä tukena. Minulla oli. Toivottavasti sinulla on siskoja, ystäviä ja vaimosi ja sinun vanhemmat tukena. Monet lesket ovat kertoneet ensimmäisen vuoden olevan kaikkein vaikein.
Voimia ensi yöhön ja huomiseen.
Yhä niitä enkeleitä vierellenne ... jokaiselle teille yksi ^j^ ^j^ ^j^ ^j^ ^j^sain eilenä kaksi puhelua jossa nainen haukkui minut ja syytti että vaimoni kuolema on minus syy hän haukkui minut maasta taivaaseen veti siihen samaa kasaan seurakunnan äitini vaimoni.olen kuulema sekopää idiootti sieltä tuli kaikki alapään jututuista lähtien vaimoni kuolema on kuulema yksin minun syy miksi haä riisti itseltään hengen.sanoin hänelle että ajoitit syytökset huonoon aikaan ,oli kuulema tarkoituskin.olen aivan ymmällä teen tänään rikosilmoituksen asiasta luulisin että soittaja selviää teletunniste tiedoista
- consolation..lohdutusta
kari-tapio kirjoitti:
sain eilenä kaksi puhelua jossa nainen haukkui minut ja syytti että vaimoni kuolema on minus syy hän haukkui minut maasta taivaaseen veti siihen samaa kasaan seurakunnan äitini vaimoni.olen kuulema sekopää idiootti sieltä tuli kaikki alapään jututuista lähtien vaimoni kuolema on kuulema yksin minun syy miksi haä riisti itseltään hengen.sanoin hänelle että ajoitit syytökset huonoon aikaan ,oli kuulema tarkoituskin.olen aivan ymmällä teen tänään rikosilmoituksen asiasta luulisin että soittaja selviää teletunniste tiedoista
kokea vielä tuollaista. Ehkä asialla on sellainen ihminen, jonka vaikea hyväksyä tapahtunutta. Syy pitää mukamas löytää jostain ja kaataa tuskansa toisen niskaan. Todella ala-arvoista toimintaa.
Ihmettelen mistä heitä siunaantuukin. Usein omassa elämässäni vaikeimpina hetkinä ns. uskovaiset kantavat kaikkea soopaa postilaatikkoon. Se loukkaa syvästi.
On raskasta sinulle että pitää panna voimia vielä tuollaisen tutkimiseen ja oikaisuun...että "lähimmäiset" osaavat olla tyhmiä joskus!
Lohdun sanoja vaikea löytää...ovat niin köykäisiä kun teidän maailma on hajalla. Kun eräs läheiseni kuoli, tuntui kuin itsekin hajoaisin kappaleiksi. Omista lapsista pidin yölläkin vieressäni kiinni, ettei heitä viedä minulta. Tuntui että mitä vain voi tapahtua, mikään ei ole varmaa, mihinkään ei voi luottaa enää...
"Kuolema on kutsu tehdä elämästä totta". Sen olen yrittänyt siitä oppia. Jokainen olemme sydämenlyönnin päässä kuolemasta joka hetki. Kukaan ei tiedä mikä päivä on viimeisensä. Opin ainakin tuon..
Voimia teille sinne. Kuoleman jälkeen saapui autio rauha, mitään ei voi enää tehdä asialle. Sen jälken suru pyyhkii aaltoina. Juuri kun luulit että helpottaa, se vyöryykin yli voimalla taas. Sellaista koin silloin... - hildurvonhopsis
kari-tapio kirjoitti:
sain eilenä kaksi puhelua jossa nainen haukkui minut ja syytti että vaimoni kuolema on minus syy hän haukkui minut maasta taivaaseen veti siihen samaa kasaan seurakunnan äitini vaimoni.olen kuulema sekopää idiootti sieltä tuli kaikki alapään jututuista lähtien vaimoni kuolema on kuulema yksin minun syy miksi haä riisti itseltään hengen.sanoin hänelle että ajoitit syytökset huonoon aikaan ,oli kuulema tarkoituskin.olen aivan ymmällä teen tänään rikosilmoituksen asiasta luulisin että soittaja selviää teletunniste tiedoista
Tuo soittaja ei osaa käsitellä tunteitaan ja ryöppysi kaikken pahan olonsa sinun päällesi. Hänkin on avun tarpeessa. Sulje puhelin, kun tuo syyttäjä-soittaja soittaa ensi kerralla. Sinun ei ole pakko kuunnella tuollaista mieletönta haukkumista.
Tuollainen syyttely ei tuo vaimoasi takaisin. Sinua varmaan helpottaa kun teet rikosilmoituksen soittajasta. Voit myös vaihtaa itsellesi salaisen puhelinnumeron ja ilmoittaa puhelinnumerosi vain niille ihmisille, jotka auttavat ja tukevat sinua. Mene itse lastesi kanssa vaikka seurakunnan sururyhmään. Seurakunnat järjestävät sururyhmiä myös itsemurhan tehneiden omaisille. Itsemurha ei ole sinun syysi.
Joskus ihmisen valtaa sellainen masennus, ettei hän todellakaan tiedä mitä hän tekee. Vaikka puoliso itse olisi ammatti-ihminen, voi niin käydä. Yhden (hoitoalan ammattilainen) ystävättäreni puoliso tappoi itsensä silläaikaa kun ystävättäreni oli kaupassa. Mies sai jo lääkitystä masennukseensa. Kun mies pikkuisen alkoi piristymään, hän "jaksoi" lopettaa päivänsä. Tuo "piristymisvaihe" onkin kaikkein vaarallisin vaihe toipumisessa ja siinä vaiheessa moni voi "jaksaa" tehdä itsemurhan. Tuolle henkilölle ei edes ammattiapu, puolison ja ystävien tuki tuonut helpotusta. Kuitenkin kannattaa aina hakea ammattiapua. Useimmiten masennus voidaan hoitaa !!!!
Olen kaksi kertaa ollut itsemurhan tehneen ihmisen hautajaisissa. Toisen itsemurhasta kuulin vasta pari vuotta myöhemmin. Siitä ei puhuttu, kun se oli niin hirveä ja yllättävä juttu. Ensimmäisen (siis jonka hautajaisissa olin) itsemurhan tiesivät kaikki ja pappikin aloitti kauniisti hautajaispuheensa: "Isä anna hänelle anteeksi, sillä hän ei tiennyt mitä hän teki". Pappi lohdutti itsemurhan tehneiden omaisia ja ystäviä. Tuolle henkilölle omaiset hakivat apua, mutta psykiatrille tuo henkilö osasi valehdella niin hyvin, ettei "tarvinnut apua" psykiatrin mukaan "vaan omaiset vaan turhaan liioittelevat, kun tuo ihminen on ihan terve".
Jos joku on päättänyt tehdä itsemurhan, niin kukaan ei ehkä voi häntä estää. Jopa psykiatrian sairaalassa tuollainen ihminen voi keksiä keinon, vaikka häntä vahditaan koko ajan. Usein tuollaisen itsemurha uhan alaisen henkilön paikka on sairaala. Kun ihmisellä on paha olo, niin hän "haluaa vähäksi aikaa pois siitä pahasta olosta". Ikävä kyllä tuollaisen ihmisen itsemurha usein onnistuu ja siitä "vähän aikaa pois tilanteesta" tuleekin sitten lopullinen ratkaisu. Kun ihminen on masentunut ja sairas, niin hän ei osaa ajatella elämäänsä eteenpäin.
Voimia sinun ja lastesi toipumiseen! Se ei ole teidän syytänne. Varmaan sinäkin hait apua vaimollesi - vai kuinka?
Sinulla ja lapsillasi on oikeus kaikkeen mahdolliseen apuun ja tukeen nyt, kun kuolema jo ehti tulla. Sitä ei voi enää muuttaa, mutta nyt on ajateltava: MITEN TÄSTÄ ETEENPÄIN.
Sellaisiakin kirjoja on olemassa (Lapsen suru), jossa käsitellään kuolemaa niillä käsitteillä, joita lapsi voi ymmärtää.
Yritä nukkua yösi rauhassa ja voimia tähän päiväänne koko perheelle! - kari-tapio
Tuo soittaja ei osaa käsitellä tunteitaan ja ryöppysi kaikken pahan olonsa sinun päällesi. Hänkin on avun tarpeessa. Sulje puhelin, kun tuo syyttäjä-soittaja soittaa ensi kerralla. Sinun ei ole pakko kuunnella tuollaista mieletönta haukkumista.
Tuollainen syyttely ei tuo vaimoasi takaisin. Sinua varmaan helpottaa kun teet rikosilmoituksen soittajasta. Voit myös vaihtaa itsellesi salaisen puhelinnumeron ja ilmoittaa puhelinnumerosi vain niille ihmisille, jotka auttavat ja tukevat sinua. Mene itse lastesi kanssa vaikka seurakunnan sururyhmään. Seurakunnat järjestävät sururyhmiä myös itsemurhan tehneiden omaisille. Itsemurha ei ole sinun syysi.
Joskus ihmisen valtaa sellainen masennus, ettei hän todellakaan tiedä mitä hän tekee. Vaikka puoliso itse olisi ammatti-ihminen, voi niin käydä. Yhden (hoitoalan ammattilainen) ystävättäreni puoliso tappoi itsensä silläaikaa kun ystävättäreni oli kaupassa. Mies sai jo lääkitystä masennukseensa. Kun mies pikkuisen alkoi piristymään, hän "jaksoi" lopettaa päivänsä. Tuo "piristymisvaihe" onkin kaikkein vaarallisin vaihe toipumisessa ja siinä vaiheessa moni voi "jaksaa" tehdä itsemurhan. Tuolle henkilölle ei edes ammattiapu, puolison ja ystävien tuki tuonut helpotusta. Kuitenkin kannattaa aina hakea ammattiapua. Useimmiten masennus voidaan hoitaa !!!!
Olen kaksi kertaa ollut itsemurhan tehneen ihmisen hautajaisissa. Toisen itsemurhasta kuulin vasta pari vuotta myöhemmin. Siitä ei puhuttu, kun se oli niin hirveä ja yllättävä juttu. Ensimmäisen (siis jonka hautajaisissa olin) itsemurhan tiesivät kaikki ja pappikin aloitti kauniisti hautajaispuheensa: "Isä anna hänelle anteeksi, sillä hän ei tiennyt mitä hän teki". Pappi lohdutti itsemurhan tehneiden omaisia ja ystäviä. Tuolle henkilölle omaiset hakivat apua, mutta psykiatrille tuo henkilö osasi valehdella niin hyvin, ettei "tarvinnut apua" psykiatrin mukaan "vaan omaiset vaan turhaan liioittelevat, kun tuo ihminen on ihan terve".
Jos joku on päättänyt tehdä itsemurhan, niin kukaan ei ehkä voi häntä estää. Jopa psykiatrian sairaalassa tuollainen ihminen voi keksiä keinon, vaikka häntä vahditaan koko ajan. Usein tuollaisen itsemurha uhan alaisen henkilön paikka on sairaala. Kun ihmisellä on paha olo, niin hän "haluaa vähäksi aikaa pois siitä pahasta olosta". Ikävä kyllä tuollaisen ihmisen itsemurha usein onnistuu ja siitä "vähän aikaa pois tilanteesta" tuleekin sitten lopullinen ratkaisu. Kun ihminen on masentunut ja sairas, niin hän ei osaa ajatella elämäänsä eteenpäin.
Voimia sinun ja lastesi toipumiseen! Se ei ole teidän syytänne. Varmaan sinäkin hait apua vaimollesi - vai kuinka?
Sinulla ja lapsillasi on oikeus kaikkeen mahdolliseen apuun ja tukeen nyt, kun kuolema jo ehti tulla. Sitä ei voi enää muuttaa, mutta nyt on ajateltava: MITEN TÄSTÄ ETEENPÄIN.
Sellaisiakin kirjoja on olemassa (Lapsen suru), jossa käsitellään kuolemaa niillä käsitteillä, joita lapsi voi ymmärtää.
Yritä nukkua yösi rauhassa ja voimia tähän päiväänne koko perheelle!kyllä kehoitin monesti mutta hän ei omastamielestä tarvinnut,aikaisemmin kun hän soi lääkkeitä kuolettavan annoksen oltuaansiintä hengityskoneessa tajuttomana useita päiviä oli viittävaille ottaa apua vastaan mutta sitten hän veti jarrut päälle.kun tämä rapahtu sanoin että lähden hakemaan apua sinulle hän puriminua siksi pääsi ksrkuun tämän tekemään.Olen kyllä seurakunnan toiminnassa mukana samoin 3 lastani käymme myös terapiassa ja sisaria ja veljiä on paljon tuken se tässä on ainut lohtu. haluan näin vain muuten purkaa paineitani on helpompi kirjoittaa kuin puhua
- hildurvonhopsis
kari-tapio kirjoitti:
kyllä kehoitin monesti mutta hän ei omastamielestä tarvinnut,aikaisemmin kun hän soi lääkkeitä kuolettavan annoksen oltuaansiintä hengityskoneessa tajuttomana useita päiviä oli viittävaille ottaa apua vastaan mutta sitten hän veti jarrut päälle.kun tämä rapahtu sanoin että lähden hakemaan apua sinulle hän puriminua siksi pääsi ksrkuun tämän tekemään.Olen kyllä seurakunnan toiminnassa mukana samoin 3 lastani käymme myös terapiassa ja sisaria ja veljiä on paljon tuken se tässä on ainut lohtu. haluan näin vain muuten purkaa paineitani on helpompi kirjoittaa kuin puhua
Sinulle ja lapsillesi on tapahtunut todella traumaattinen "tapaus" - läheisen itsemurha.
Ihan hyvä kun pystyt edes jotenkin sitä purkamaan. Hyvä että käyt lasten kanssa terapiassa. Hyvä että ette jätä käsittelemättä noin isoa asiaa, joka ihan varmasti koskettaa sinua ja lapsiasi sekä koko sukukuntaa ja ystäväpiiriä. Seurakunnat järjestävät myös itsemurhan tehneiden omaisille tukiryhmiä (olen nähnyt lehdestä). Paras teille varmaan "ihan oikea perheterapia", jossa saatte käsitellä tuota traumaattista kokemustanne ihan rauhassa.
Hyvä kun hait apuakin vaimollesi, niin voit aina ajatella, että kaikki mahdollinen on tehty hänen hyväkseen ja et jättänyt häntä heitteille.
Toivottavasti tuo haukkujakin hakee apua itselleen ja lopettaa sinun syyttelemisesi.
Voimia arkipäivääsi !
- Tammik
tähdellä millään
on pelätä mahdoton
sen, jolla ympärillään
kätesi suoja on." (Saima Harmaja)
Ajatuksin... - hildurvonhopsis
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=Lapsen suru&btnG=Google-haku&meta=
Yllättäen lapsen surusta löytyikin hyvin paljon tietoa googlen kautta.
Voimia teille koko perheelle!- consolation
liekö jo ilmestynyt. Itselle on tilauksessa..
Soili Poijula, Lapsi ja kriisi, Kirjapaja, ilm. 15.6. ??
< Soili Poijula
Lapsi ja kriisi
Selviytymisen tukeminen
Äkilliset järkyttävät elämän tapahtumat ja menetykset vaikuttavat syvästi iästä riippumatta. Apu tapahtuneen ymmärtämiseksi ja uusien selviytymiskeinojen oppiminen varustavat lasta elämässä selviytymiseen ja suojaavat häntä pitkäkestoisilta, elämää rajoittavilta traumaattisilta vaikutuksilta.
Odotettu kotimainen perusteos Lapsi ja kriisi kertoo auttamisen uusista menetelmistä sekä traumaattisten tapahtumien vaikutuksista lapsen mieleen ja kehoon. Teos vastaa paitsi vanhempien, mm. koulujen ja päivähoidon kriisityön tarpeisiin. Soili Poijula on psykologi, psykoterapeutti ja kirjailija, joka erikoistunut trauma- ja kriisipsykologiaan > - hildurvonhopsis
consolation kirjoitti:
liekö jo ilmestynyt. Itselle on tilauksessa..
Soili Poijula, Lapsi ja kriisi, Kirjapaja, ilm. 15.6. ??
< Soili Poijula
Lapsi ja kriisi
Selviytymisen tukeminen
Äkilliset järkyttävät elämän tapahtumat ja menetykset vaikuttavat syvästi iästä riippumatta. Apu tapahtuneen ymmärtämiseksi ja uusien selviytymiskeinojen oppiminen varustavat lasta elämässä selviytymiseen ja suojaavat häntä pitkäkestoisilta, elämää rajoittavilta traumaattisilta vaikutuksilta.
Odotettu kotimainen perusteos Lapsi ja kriisi kertoo auttamisen uusista menetelmistä sekä traumaattisten tapahtumien vaikutuksista lapsen mieleen ja kehoon. Teos vastaa paitsi vanhempien, mm. koulujen ja päivähoidon kriisityön tarpeisiin. Soili Poijula on psykologi, psykoterapeutti ja kirjailija, joka erikoistunut trauma- ja kriisipsykologiaan >Olen istunut Soili Poijulan luennoilla. Hän on todella ammattilainen ja hyvä luennoimaan.
Tuolla hänestä ja uudesta kirjasta lisätietoa ja pdf versio netissä:
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=Soile Poijula&btnG=Google-haku&meta= - consolation
Olen istunut Soili Poijulan luennoilla. Hän on todella ammattilainen ja hyvä luennoimaan.
Tuolla hänestä ja uudesta kirjasta lisätietoa ja pdf versio netissä:
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=Soile Poijula&btnG=Google-haku&meta=otetaan, en ainakaan tuosta edellisestä ihan tätä löytänyt.
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=Lapsi ja kriisi, Soili Poijula&btnG=Hae&meta=
Ja tuolta voi tilatakin sitten jos kiinnostaa. - ostaa kotiinkin
consolation kirjoitti:
otetaan, en ainakaan tuosta edellisestä ihan tätä löytänyt.
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=Lapsi ja kriisi, Soili Poijula&btnG=Hae&meta=
Ja tuolta voi tilatakin sitten jos kiinnostaa.Kirjaston kirjat kun pitää palauttaa. Omia kirjojaan voi lukea aina uudelleen. Minulla on kirjahyllyssä paljon hyviä kirjoja.
Kiitos vinkeistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581341Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181006Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk298893- 72875