Miten voitan luottamuksen????

Kysyväkaninomistaja

Miten saan kanini luottamaan minuun... Se on ollu mulla jo jonkun aikaa ja on vaan koko ajan piilossa :( Laitin käden sen koppiin että oisin silittäny, mutta puraisi... :( Nyt en uskalla enää koskea ollenkaan.... Voiko kani purra pahastikkin....? Miten sen hampaiden kunto tarkastetaan.... Minua kyllä jo vähän pelottaa se.... Tuleeko siitä koskaan mun ystävä vai annanko sen pois???? Äitini ei halua pitää sitä meillä jos se on vihainen :(

Auttakaa!!!!!!

7

3322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajatellen

      Hei!
      Kania ei saa ainakaan ahdistaa nurkkaan jos se pelkää!Eli älä työnnä kättäsi pieneen häkkiin jos eläin ei ole tottunut sinuun.Se puraisi koska pelkäsi sinua.Juttele sille rauhallisesti,tarjoa jotain hyvää esim.salaattia tai voikukanlehtiä samalla,esim.vaikka häkin pinnojen raosta.Varo säikyttämästä,rauhalliset liikkeet ja rauhallinen puhe..
      Jos mahdollista niin päästä kani vapaaksi yhteen huoneeseen,(mutta tarjoa kuitenkin sille vapaa pääsy häkkiinsä turvaan halutessa
      ) ja houkuttele se luoksesi em.makupaloilla .Älä milloinkaan koske väkisin vaan anna sen itse tulla tutustumaan sinuun!
      On harvinaista että kani puree,paitsi jos se pelkää todella kovasti.Puolustaisithan sinäkin itseäsi samassa tilanteessa!Olethan antanut sen kotiutua rauhassa ja varmistanut ettei mikään pääse säikyttelemään sitä?

      Olethan varma ettei kani ole kipeä?Syökö ja ulostaako normaalisti?

      • kanin kesyttäjä

        minullakin on kani sain sen melkein viisi kuukautta sitten ja nyt se on vasta ruvennut luottamaan minuun. elikkäs tässäkin asiassa maltti on valttia. ja kun yritit silittää kania häkissä niin se puraisi koska se koki joutuneensa vaaraan ja että sen omaa reviiriään ahdisteltaisiin. minunkin kani yrittää useinkin purra jos otan sen häkistä tai annan sille vaikka sinne ruokaakin. ei kannata hävittää kani tuon takia ainakaan vielä. minäkin pelkäsin kaniani kun se oli juuri samanlainen. minä totutin kanin tällä tavalla:
        häkissä on etu luukku pidin sitä auki että kani pääsee itse pomppaamaan pois eikä minun tarvinnut häiritä sitä ja kun se oli vapaana huoneessa annoin sille herkkuja suoraan kädestä ja opetin että olen "mukava" ja minulta saa herkkuja. ja kun se oli vapaana nostin sen aina muutaman kerran päivässä en korkealle mutta vähän ilmaan ja jos kani oli rauhallinen nousin seisomaan mutta päästin kanin kun se oli ollut sylissäni kork. 10 sek. aloin pikku hiljaa nostella sitä enemmän ja pitempään. (nyt se on sellainen syli kani että välillä alkaa ärsyttää kun aina pitäisi nostella) ja ehkä parhain apu oli kun olin aina kanin kanssa ja katsoin kun se pomppi vapaana ja olin lattialla ja paljon salaattia yms kädessäni ja aina kun kani tuli luokseni silitin sitä ensiksi ja annoin sitten vasta vähän herkkuja. sitten kani lähti taas pomppimaan ja kun taas tuli luokseni sama juttu. sitten kani alkoi pikku hiljaa luottamaan ja nyt se on sellainen löllykkä että sen kanssa voi tehdä mitä vaan. paitsi välillä kyllä siitä löytyy sellaista itsepäisyyttä että se ei usko millään ja pureminen ei sitten ole loppunut mutta kyllä kanini on koko ajan menoosa ns. parempaan suuntaan.. :)
        noin siinä oli ohjeita miten minä olen saanut kesytettyä vihaisen kanini mutta jos nuo ei tehoa niin muista että siinä kestää aikaa ja jokainen kani on hieman erinlainen.. :) toivottavasti kanisi tottuu sinuun ja pian rupeaa luottamaan. :)


    • Minkä ikäinen sinä?

      Usein lapsilla on e,tä kaiki on satava ja heti.KANI ei ole kuin koira, se on luonoltaan paljon arempi.JA jos se on ollut liian nuori kun on vierotettu emosta,vielä arepi.Minkä ik. tuli teille. ONHAN sen häkki rauhallisessa paiokassa!
      Laskethan sen vapaasti juoksemaan huoneeseen,etkä JAHTAA sitä saadaksesi takaisin häkkiin tai syliin.Se on pahin mahd. temppu.Se voi olla ikänsä varuillaan tämän jahtaajan suhteen. Makoile lattialla ÄLÄ yritä edes koskea kun tulee lähelle Ana se istua rauhassa vaikka päälläsi,Tula vaika käden viereen,PIDÄ KÄSI paikallaan.Tottuu aikanaan 1 - 10 kk . Meillä 1/3 on oikein sylihali,yksi antaa silitelä,on sylissä vain hetken,yksi antaa juri ja juuri silittää lattialla,ei pidä nostelusta. Aika näyttää minkäl sun pupusta tulee.

      Ainiin tässä on menny jo aikaa tuosta keskustelun alusta.ONKO tapahtunut edistystä teidän suhteessa.
      JA ÄITILLE!!! HEITÄTKÖ lapsen pihalle sitten murkkuikäsenä,kun se on hankala ja syytää suustaan mitä sattuu.
      ITSE olette siihen syyllinen.

    • Anonyymi

      Mutta entäs jos kani ei tule häkistään ulos vaikka luukku onkin auki ...

    • Anonyymi

      Moi, anna kanin olla rauhassa ja aukaise häkin "ovi" että kani pääsee halutessaan huoneeseen vapaaksi.

      Mulla itellä on kani (Onni) joka on ollut koko sen elämän mulla noin 7v ja aluksi Onni oli TOSI arka pysytteli piilossa eikä tullut ulos häkistä ikinä. Ensimmäisenä tein sille uuden isomman häkin ×2 tehdashäkin kokoinen ja heittelin sinne pellettejä ja istuin siellä tunnin tai pari max. päivä. Joku päivä sitten Onni uskaltautui ulos ja jatkoin tätä. Kuukauden kuluttua suunnilleen Onni uskaltautui jo syliini ja tein sille häkkiin toisen kerroksen jossa oli ramppi mitä Onni ei uskaltanut mennä. Nostin Onnin häkin ylä osaan ja laitoin sinne ruoat ja vedet. Joka päivä opetin sitä menemään ramppia ylös ja jo viikon päästä se juoksi niitä innoissaan ylös alas kun tulin hänen luokseen :) aina kun menin sinne aukaisin häkin oven ja Onni juoksiuä ulos häkistään ja tuli luokseni. Menin ruokien luo ja laitoin ruoat ylös häkkiin ja Onni juoksi sinne :D tämä toistuu vieläkin. Sitten se oli jo rohkea :)) joku päivä sitten Onni tutustui koiraamme (Berttaan) ja niistä tuli kavereita. Tälläkin hetkellä olen Onnin kanssa huoneessani ja se tutkii paikkoja ja kiipeilee päälläni.

      T. Kanin omistaja

    • Anonyymi

      kyseessä saattaa olla vakavakin tapaus mutta yleensä ne ovat hoidettavissa. kaneja tulisi olla kaksi mutta ei vielä tuossa vaiheessa kahta kannata hankkia jos kani puree!!!

      kani täytyy totuttaa ja jos saat kasvattajalta tai joltain kani asian tuntialta apua kanin hoidossa tulee varmasti kaniata ystävällinen, tosi kaikki kanit eivät luonteeltaankaan ole kilttejä.

    • Anonyymi

      Mä annoin kani olla ekana häkissä ja otin porkkanan sille ja sai haistella mun kättä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1241
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1130
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1115
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe