aussi ihmiset

olen menossa kielimatkalle australiaan ja haluasin ostaa lahjan perheelle, johon menen asumaan. Olisiko ideoita mistä australialaiset pitäisivät? itse ajattelin viedä vain ruisleipää, salmiakkia ja suklaata, mutta sitten kuulin että elintarvikkeita sinne ei saa viedä.

5

1351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elvira

I live in Australia. My friends loved wooden items that I bought at the markets in Finland.
      Also Finnish textiles are beutiful and very easy to pack and carry. Enjoy your visit to this lovely country.

• Saat Tuoda

niin kauan kuin ne on pakattu alkuperäisiin valmistajan pakkauksiin, mutta eipä täkäläiset juurikaan ymmärrä hapan ruisleivän tai salmiakin päälle ja tuskin sitä edes maistaisivat - on kokeiltu. Fazerin suklaata täältä kyllä sitten saakin eli ei kannata sekään.

Tuo jotain kuten Alvar Aalto maljakko, Oiva Toikka pieni lintu tm design taidetta. Marimekko on vähän liikaa täkäläisille.
      Tietysti vaikka pullo Marskin Maljaa menne hyvään tarkoitukseen :)

Nautihan olostasi Australiassa.

• Mardis

Ruisleipaa tai muuta ruokaa ei saa tuoda, mutta karkkia kylla saa. Eika silla valia vaikka isantaperheesi ei valttamatta pitaisi salmiakista, minusta on ainakin aina mukavaa vieda jotain erilaista, jotain jota australialaiset eivat ole valttamatta koskaan maistaneet. Paaasia on etta se on suomalaista. vie vaikka pieni pullo salmiakkikossua maistiaisiksi. :D

Aaltomaljakoista on olemassa se hyvin pieni versio, milla ei ole kovin suurta vaaraa sarkya. Suomalaista designia. Arvostettua maailmalla. Tai suomalaiset puutavarat on myos hyva lahjaidea niin kuin edellinen kirjoittaja jo mainitsi. mina ainakin olen aina kayttanyt puisia voiveitsia, mutta en ole taalla nahnyt kenellakaan sellaisia.

varmasti keksit jotain. ja muista etta ajatus on aina tarkein. :)

• .,.,.,.,.,.
        Mardis kirjoitti:

Ruisleipaa tai muuta ruokaa ei saa tuoda, mutta karkkia kylla saa. Eika silla valia vaikka isantaperheesi ei valttamatta pitaisi salmiakista, minusta on ainakin aina mukavaa vieda jotain erilaista, jotain jota australialaiset eivat ole valttamatta koskaan maistaneet. Paaasia on etta se on suomalaista. vie vaikka pieni pullo salmiakkikossua maistiaisiksi. :D

Aaltomaljakoista on olemassa se hyvin pieni versio, milla ei ole kovin suurta vaaraa sarkya. Suomalaista designia. Arvostettua maailmalla. Tai suomalaiset puutavarat on myos hyva lahjaidea niin kuin edellinen kirjoittaja jo mainitsi. mina ainakin olen aina kayttanyt puisia voiveitsia, mutta en ole taalla nahnyt kenellakaan sellaisia.

varmasti keksit jotain. ja muista etta ajatus on aina tarkein. :)

olen talla hektella australiassa. Mina menin Finnish Design Shopiin , ja ostin sielta puiset ottimet (n.25e). sen lisaksi toin rasian fazerin sinista. molemmat olivat todella mieluisia.

• takavarikoitaisiin

ja salmiakki on outo maku, jos siihen ei ole tottunut. Ja saa sitä täältäkin, hollantilaiskaupoista.

Aalto-maljakoita harva arvostaa. Ehkä joku hyvältätuoksuva katajatuote, kuten voiveitsi, voisi olla kiva.

Lakkalikööriä ehkä? Laadukas pellavainen astiapyyhe - täällä kun ei ole astioiden kuivatuskaappeja, vaan astiat kuivataan pyyhkeellä:)

Suomalaiset nilkkapituiset huopatossut ovat ihanat kylmillä lattioilla liikuskelemiseen talvella.

Suomalainen kahvi on maailman parasta! Tuo pari pakettia Presidentti-kahvia. Muista vain mainita se Australian tullissa. Kahvi täällä on kallista ja kitkerää. Kävin viime kuussa Suomessa, enkä tiennyt, että tänne saa tuoda kahvia, joten kokeeksi toin vain yhden paketin. Harmittaa! Kolmella eurolla puolen kilon kahvipaketti. Nyt yritän saada sen kestämään mahdollisimman pitkään. Toin tuliaisina töihinkin, ja he RAKASTIVAT sitä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      144
      5720
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3566
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      117
      2789
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      47
      2488
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      263
      1851
    6. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      29
      1839
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      49
      1790
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1616
    9. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1587
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1530
    Aihe