näsäri hyytyy

-VM-

Tietääkö joku mitä olisi vielä tehtävissä kun 125cc honda nsr ei jaksa vääntää isoilla vaihteilla ja ei ota kunnolla tehopiikkiä? Nasse on täystehonen eli kurit on otettu pois putkesta ja imukaulasta. Pakoaukonsäätimen vaijerit ovat oikeinpäin ja säädöt ovat kohdallaan, silti se ei vaan jaksa mennä.

8

996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sherlock

      Ootko vilkassu kaasuttimeen, että mitä suuttimia sieltä löytyy? Otitko itse kurit pois? Jos et ottanut, voi täydet tehot olla vain myyjän puhetta ja kuristukset löytyy vielä... Vielä kuulostais siltä, että pakoaukonsäätimessä olis vikaa. Jos otat sylinterikannen pois, pakoaukon yläreunassa pitäis näkyä molemmissa aukoissa (2-osainen pakoaukko) käpälä. Jos oot iso kaveri (90kg ), on vakiovälit turhan raskaat. Itsekin vaihdoin välitykset kevyempiin (eteen piikkiä pienempi), vaikken kovin raskas olekaan. Nyt jaksaa vääntää paremmin ja kaks päällä ajelu onnistuu myös.

      • -VM-

        Koitettu on kaverin kaasariakin eli vian ei pitäisi olla kaasuttimessa ja olen tarkastanut että kurit ovat pois. Sylinteriin en ole kajonnut eli en ole viitsinyt siihen koskea vielä. Paikalla on 13 piikkinen eturatas ja takana vakio eikä jaksa mennä kuin vitosvaihteella vaikka painoa on alle 80kg


      • sherlock
        -VM- kirjoitti:

        Koitettu on kaverin kaasariakin eli vian ei pitäisi olla kaasuttimessa ja olen tarkastanut että kurit ovat pois. Sylinteriin en ole kajonnut eli en ole viitsinyt siihen koskea vielä. Paikalla on 13 piikkinen eturatas ja takana vakio eikä jaksa mennä kuin vitosvaihteella vaikka painoa on alle 80kg

        Sylinterikansi on kiinni kuudella 10mm mutterilla. Ota ne pois ja vedä sylinterikansi pois. Yläpään tiivistekin on vahva, joten se tuskin repeää tuossa hommassa. Jos repeää, niin uusi maksaa n. 10e. Sen jälkeen kurkistat sinne sylinteriin, että varmasti on molemmat käpälät tallessa. Itseltäni löytyi toinen käpälä pakoputkesta, heh... Oli vaan haljennut jostain syystä akselin kiinnityksen kohtaa ja lentänyt pakoputkeen. Onneksi ei männän päälle tippunut.

        Jos molemmat käpälät on tallella ja pa-säädin toimii varmasti niinku pitää, on todennäköisin jäljellä oleva syy väljä sylinteri... Jos männällä on ajettu jo yli 15tkm tai se on väärän kokoinen suhteessa sylinteriin (esim. A-koon mäntä D-koon sylinterissä), voi välystä syntyä liikaa jopa 0,03mm, joka tuntuu tehoissa. Sylinterin koko lukee sylinterin alatiivistepinnalla ja männän koko sen laella. Luultavasti vaan männänlaki on ihan karstan peitossa...

        Kuinka paljon saat kierroksia vitosella? Ja ottaako se siis tuntuvat tehopiikin vai onko kone vaan tasaisen väännökäs läpi koko kierrosalueen?


      • -VM-
        sherlock kirjoitti:

        Sylinterikansi on kiinni kuudella 10mm mutterilla. Ota ne pois ja vedä sylinterikansi pois. Yläpään tiivistekin on vahva, joten se tuskin repeää tuossa hommassa. Jos repeää, niin uusi maksaa n. 10e. Sen jälkeen kurkistat sinne sylinteriin, että varmasti on molemmat käpälät tallessa. Itseltäni löytyi toinen käpälä pakoputkesta, heh... Oli vaan haljennut jostain syystä akselin kiinnityksen kohtaa ja lentänyt pakoputkeen. Onneksi ei männän päälle tippunut.

        Jos molemmat käpälät on tallella ja pa-säädin toimii varmasti niinku pitää, on todennäköisin jäljellä oleva syy väljä sylinteri... Jos männällä on ajettu jo yli 15tkm tai se on väärän kokoinen suhteessa sylinteriin (esim. A-koon mäntä D-koon sylinterissä), voi välystä syntyä liikaa jopa 0,03mm, joka tuntuu tehoissa. Sylinterin koko lukee sylinterin alatiivistepinnalla ja männän koko sen laella. Luultavasti vaan männänlaki on ihan karstan peitossa...

        Kuinka paljon saat kierroksia vitosella? Ja ottaako se siis tuntuvat tehopiikin vai onko kone vaan tasaisen väännökäs läpi koko kierrosalueen?

        Vitosella saa 8-9 tuhatta kierrosta, mutta kutosella kieerokset tippuvat melkein samantien 6-7. Kyllä se piikin ottaa, mutta melko laimean jos näin voi sanoa. Täytyy sitten vaan katsoa sinne sylinteriin. Sillä on ajettu n.14 oookm ja on vuosimallia -00


      • sherlock
        -VM- kirjoitti:

        Vitosella saa 8-9 tuhatta kierrosta, mutta kutosella kieerokset tippuvat melkein samantien 6-7. Kyllä se piikin ottaa, mutta melko laimean jos näin voi sanoa. Täytyy sitten vaan katsoa sinne sylinteriin. Sillä on ajettu n.14 oookm ja on vuosimallia -00

        Saksasta tuoduissa on vaikka mitä ihmeellisiä kuristuksia, ettei ne kulkis. Varmista että pa-säätimen vaijerit on oikein päin ja ilmanputsarikotelon edessä oleva kiekko kääntyy L-asennosta H-asentoon kun kierrokset nostaa yli 8 tuhannen.


      • -vm-
        sherlock kirjoitti:

        Saksasta tuoduissa on vaikka mitä ihmeellisiä kuristuksia, ettei ne kulkis. Varmista että pa-säätimen vaijerit on oikein päin ja ilmanputsarikotelon edessä oleva kiekko kääntyy L-asennosta H-asentoon kun kierrokset nostaa yli 8 tuhannen.

        vaijerit on tarkistettu ja säädöt ovat kohdallaan


      • sherlock
        -vm- kirjoitti:

        vaijerit on tarkistettu ja säädöt ovat kohdallaan

        Pa-säätimen kiekko löytyy siitä ilmanputsarin edestä tai sen alta oikealta puolelta. Jos kiekko kääntyy L-asennosta H-asentoon, pitäis käpälienkin kääntyä pakoaukossa auki-asentoon. Jollei se käänny, voi myös pa-säätimen ohjausboksi olla kuristettu (mm. joissakin tuontipyörissä), jolloin pyörä ei ota piikkiä, vaikka säädöt olis kohdillaan.


      • TTH67
        sherlock kirjoitti:

        Pa-säätimen kiekko löytyy siitä ilmanputsarin edestä tai sen alta oikealta puolelta. Jos kiekko kääntyy L-asennosta H-asentoon, pitäis käpälienkin kääntyä pakoaukossa auki-asentoon. Jollei se käänny, voi myös pa-säätimen ohjausboksi olla kuristettu (mm. joissakin tuontipyörissä), jolloin pyörä ei ota piikkiä, vaikka säädöt olis kohdillaan.

        Moro
        Olisiko mitään hajua Honda NT 650V Daeuville (saksasta tuotu), ottaa kierroksia kun on vapaalla (yli 9000), mutta isoilla vaihteilla ei ylitä 6000 kierrosta ?
        Onko jokin rajoitin mikä estää vai jotakin muuta ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1632
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1468
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      864
    4. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      839
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      36
      759
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      756
    7. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      708
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      700
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      699
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      663
    Aihe