näsäri hyytyy

-VM-

Tietääkö joku mitä olisi vielä tehtävissä kun 125cc honda nsr ei jaksa vääntää isoilla vaihteilla ja ei ota kunnolla tehopiikkiä? Nasse on täystehonen eli kurit on otettu pois putkesta ja imukaulasta. Pakoaukonsäätimen vaijerit ovat oikeinpäin ja säädöt ovat kohdallaan, silti se ei vaan jaksa mennä.

8

869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sherlock

      Ootko vilkassu kaasuttimeen, että mitä suuttimia sieltä löytyy? Otitko itse kurit pois? Jos et ottanut, voi täydet tehot olla vain myyjän puhetta ja kuristukset löytyy vielä... Vielä kuulostais siltä, että pakoaukonsäätimessä olis vikaa. Jos otat sylinterikannen pois, pakoaukon yläreunassa pitäis näkyä molemmissa aukoissa (2-osainen pakoaukko) käpälä. Jos oot iso kaveri (90kg ), on vakiovälit turhan raskaat. Itsekin vaihdoin välitykset kevyempiin (eteen piikkiä pienempi), vaikken kovin raskas olekaan. Nyt jaksaa vääntää paremmin ja kaks päällä ajelu onnistuu myös.

      • -VM-

        Koitettu on kaverin kaasariakin eli vian ei pitäisi olla kaasuttimessa ja olen tarkastanut että kurit ovat pois. Sylinteriin en ole kajonnut eli en ole viitsinyt siihen koskea vielä. Paikalla on 13 piikkinen eturatas ja takana vakio eikä jaksa mennä kuin vitosvaihteella vaikka painoa on alle 80kg


      • sherlock
        -VM- kirjoitti:

        Koitettu on kaverin kaasariakin eli vian ei pitäisi olla kaasuttimessa ja olen tarkastanut että kurit ovat pois. Sylinteriin en ole kajonnut eli en ole viitsinyt siihen koskea vielä. Paikalla on 13 piikkinen eturatas ja takana vakio eikä jaksa mennä kuin vitosvaihteella vaikka painoa on alle 80kg

        Sylinterikansi on kiinni kuudella 10mm mutterilla. Ota ne pois ja vedä sylinterikansi pois. Yläpään tiivistekin on vahva, joten se tuskin repeää tuossa hommassa. Jos repeää, niin uusi maksaa n. 10e. Sen jälkeen kurkistat sinne sylinteriin, että varmasti on molemmat käpälät tallessa. Itseltäni löytyi toinen käpälä pakoputkesta, heh... Oli vaan haljennut jostain syystä akselin kiinnityksen kohtaa ja lentänyt pakoputkeen. Onneksi ei männän päälle tippunut.

        Jos molemmat käpälät on tallella ja pa-säädin toimii varmasti niinku pitää, on todennäköisin jäljellä oleva syy väljä sylinteri... Jos männällä on ajettu jo yli 15tkm tai se on väärän kokoinen suhteessa sylinteriin (esim. A-koon mäntä D-koon sylinterissä), voi välystä syntyä liikaa jopa 0,03mm, joka tuntuu tehoissa. Sylinterin koko lukee sylinterin alatiivistepinnalla ja männän koko sen laella. Luultavasti vaan männänlaki on ihan karstan peitossa...

        Kuinka paljon saat kierroksia vitosella? Ja ottaako se siis tuntuvat tehopiikin vai onko kone vaan tasaisen väännökäs läpi koko kierrosalueen?


      • -VM-
        sherlock kirjoitti:

        Sylinterikansi on kiinni kuudella 10mm mutterilla. Ota ne pois ja vedä sylinterikansi pois. Yläpään tiivistekin on vahva, joten se tuskin repeää tuossa hommassa. Jos repeää, niin uusi maksaa n. 10e. Sen jälkeen kurkistat sinne sylinteriin, että varmasti on molemmat käpälät tallessa. Itseltäni löytyi toinen käpälä pakoputkesta, heh... Oli vaan haljennut jostain syystä akselin kiinnityksen kohtaa ja lentänyt pakoputkeen. Onneksi ei männän päälle tippunut.

        Jos molemmat käpälät on tallella ja pa-säädin toimii varmasti niinku pitää, on todennäköisin jäljellä oleva syy väljä sylinteri... Jos männällä on ajettu jo yli 15tkm tai se on väärän kokoinen suhteessa sylinteriin (esim. A-koon mäntä D-koon sylinterissä), voi välystä syntyä liikaa jopa 0,03mm, joka tuntuu tehoissa. Sylinterin koko lukee sylinterin alatiivistepinnalla ja männän koko sen laella. Luultavasti vaan männänlaki on ihan karstan peitossa...

        Kuinka paljon saat kierroksia vitosella? Ja ottaako se siis tuntuvat tehopiikin vai onko kone vaan tasaisen väännökäs läpi koko kierrosalueen?

        Vitosella saa 8-9 tuhatta kierrosta, mutta kutosella kieerokset tippuvat melkein samantien 6-7. Kyllä se piikin ottaa, mutta melko laimean jos näin voi sanoa. Täytyy sitten vaan katsoa sinne sylinteriin. Sillä on ajettu n.14 oookm ja on vuosimallia -00


      • sherlock
        -VM- kirjoitti:

        Vitosella saa 8-9 tuhatta kierrosta, mutta kutosella kieerokset tippuvat melkein samantien 6-7. Kyllä se piikin ottaa, mutta melko laimean jos näin voi sanoa. Täytyy sitten vaan katsoa sinne sylinteriin. Sillä on ajettu n.14 oookm ja on vuosimallia -00

        Saksasta tuoduissa on vaikka mitä ihmeellisiä kuristuksia, ettei ne kulkis. Varmista että pa-säätimen vaijerit on oikein päin ja ilmanputsarikotelon edessä oleva kiekko kääntyy L-asennosta H-asentoon kun kierrokset nostaa yli 8 tuhannen.


      • -vm-
        sherlock kirjoitti:

        Saksasta tuoduissa on vaikka mitä ihmeellisiä kuristuksia, ettei ne kulkis. Varmista että pa-säätimen vaijerit on oikein päin ja ilmanputsarikotelon edessä oleva kiekko kääntyy L-asennosta H-asentoon kun kierrokset nostaa yli 8 tuhannen.

        vaijerit on tarkistettu ja säädöt ovat kohdallaan


      • sherlock
        -vm- kirjoitti:

        vaijerit on tarkistettu ja säädöt ovat kohdallaan

        Pa-säätimen kiekko löytyy siitä ilmanputsarin edestä tai sen alta oikealta puolelta. Jos kiekko kääntyy L-asennosta H-asentoon, pitäis käpälienkin kääntyä pakoaukossa auki-asentoon. Jollei se käänny, voi myös pa-säätimen ohjausboksi olla kuristettu (mm. joissakin tuontipyörissä), jolloin pyörä ei ota piikkiä, vaikka säädöt olis kohdillaan.


      • TTH67
        sherlock kirjoitti:

        Pa-säätimen kiekko löytyy siitä ilmanputsarin edestä tai sen alta oikealta puolelta. Jos kiekko kääntyy L-asennosta H-asentoon, pitäis käpälienkin kääntyä pakoaukossa auki-asentoon. Jollei se käänny, voi myös pa-säätimen ohjausboksi olla kuristettu (mm. joissakin tuontipyörissä), jolloin pyörä ei ota piikkiä, vaikka säädöt olis kohdillaan.

        Moro
        Olisiko mitään hajua Honda NT 650V Daeuville (saksasta tuotu), ottaa kierroksia kun on vapaalla (yli 9000), mutta isoilla vaihteilla ei ylitä 6000 kierrosta ?
        Onko jokin rajoitin mikä estää vai jotakin muuta ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      93
      6738
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2676
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      80
      1931
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1477
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe