Miten paasee linja-autolla Singaporesta Kuala Lumpuriin? Metrolla voi menna Kranjin asemalle, mutta miten siita eteenpain?
Singaporesta Johor Bahruun
3
2426
Vastaukset
- tai taksilla
JohorBahruun.
http://wikitravel.org/en/Johor_Bahru
Junalla pääsee Singaporesta suoraan KualaLumpuriin - Blazer78
Moi,
Ensiksi täytyy sanoa et tää tieto ei oo wikipediasta tai googlesta, et ihan oma kokemus löytyy huhtikuulta. Jos et halua mennä suoraan tai helpointa reittiä niin siihen en osaa vastata mutta...
Jos haluat suoran kyydin Kuala Lumpuriin, ilman vaihtoja suoraan terminaalista toiseen, niin minulla olisi tarjota kaksi kertomusta.
Ensimmäinen:
Mene Singaporessa sellaiseen paikkaan nimeltä Golden Mile Complex. Sillä alueella on paljon matkatoimistoja jotka tarjoaa kyytiä KL:iin.Itse en varannut lippua etukäteen mutta sekin voi olla ihan suositeltavaa. Lippu maksoi 58 S$ kahdelta henkilöltä, eli noin 30 euroa. matkatoimiston nimi oli "Gunung Raya Travel PTE LTD".
Auto löytyy lähimaastosta rekisterinumeron perusteella :) Linja-auto oli vanhan oloinen, mutta siinä oli toimiva ilmastointi ja leveät penkit jalkatuella jotka on mukavia istuttavia, sillä kokemuksen mukaan siellä on yleisesti tapana et on vaan kolme penkkiä rinnakkain eikä neljä niinkuin meikäläisissä express busseissa. Käytävän toisella puolella yks ja toisella puolella kaksi penkkiä. Hintaan sisältyy vesipullo, ja matkan aikana se pysähtyy 1-2 kertaa taukopaikoilla, mistä saa ostettua jotain purtavaa, sillä matka kestää reilut 5 tuntia. KL:n päässä Linja-auto ajaa PuduRaya nimiselle linja-auto asemalle joka on käytännössä jo keskutaa. Paikalla on heti kärkkymässä taksi kuskeja, toiset oikeita toiset pimeitä takseja.
Ja toinen:
Jos haluat Luxus kyytiä niin suosittelen yhtiötä nimeltä "Aeroline". Mutta vaikuttaa olevan suosittu sillä liput pitää varata etukäteen jos meinaa päästä kyytiin, sen verran on tunkua kyseisiin autoihin.
Itse jäin "rannalle ruikuttamaan" kun luulin pääseväni Singaporessa saman tien kyytin kunhan käyn ostamassa lipun. Senpäs takia tuli testattua tuota ensimmäistä vaihtoehtoa ;) mutta ei huono kokemus sekään.
Erehdyksestäni viisastuneena, KL:sta lähtemistä varten kävin netin kautta varaamassa paikan kyseisen yhtiön autoon. (https://www.aeroline.com.my/)Vaatii luottokortin, niinkuin niin moni asia nykyään.
Auto lähtee Kuala Lumpurista "Bandar Utaman Bus terminaalista", joka on hyvällä tuurilla (ei ruuhkia)Taxilla noin 15-20 minuutin ajomatkan päässä KL:in ydinkeskustasta. Aerolinen asiakkaille on ilmastoitu odotushuone jossa saa teetä,kahvia,ym.ym. Lippu maksoi 165 RM kahdelta, eli noin 38 euroa (Singaporesta KL:iin saattaa olla vähän kalliimpi) ja hintaan sisältyy pullo vettä sekä subwayn iso leipä, ja muistaakseni sai vielä teetä tai kahviakin matkan aikana. Taukopaikka jossa auto pysähtyi minun matkalla oli laadukkaampi kuin mitä tuossa menomatkalla. Linja-auto on todellakin luksus kyytiä, leveät nahka istuimet, (taas vain kolme penkkiä rinnakkain),ilmastointi,ei roskia, muutenkin miellyttävä kyyti ja henkilökunta. Auto saapuu Singaporen päässä Harbour Front Centre:n, josta ne myös lähtee. Harbour Front Centre:en pääsee näppärästi MRT:llä eli metrolla tai taxilla. noin 10 minuutin matka kesustasta.
Raja muodollisuudet on yksinkertaisia. Kun olet täyttänyt maahantulo kaavakkeen valmiiksi joita saa yleensä linja-autoista tai matkanjärjestäjältä, Singaporen päässä hypätään linja-autosta ulos rajalla näyttämään passia, matkatavarat saa jättää autoon. Kävellään raja-aseman läpi ja Linja-auto jo odottaakin siellä. Kuala lumpurin rajalla sama juttu mutta silloin pitää ottaa kaikki matkatavarat mukaan tarkastukseen. Takaisinpäin tullessa sama juttu mutta toisinpäin, yksinkertaista eikö?
Eiköhän tässä tullut jo aika kattavasti kaikki mitä minulla on kerrottavaa, toivottavasti on hyötyä ja hyvää matkaa =)- postimiess
Maksaa parikymmentä euroa. Ota tavallinen taksi Singaporessa ja pyydä ajamaan Malesian (Johor Bahrun) taksiterminaaliin jossa vaihdat kyydin. Tavalliset taksit ei saa mennä rajan yli. On varmasti vaivattomin tapa ja aikatauluista riippumaton - mutta ei tietysti halvin. Johor Bahrussa voit toistaa saman operaation (sielläkin vain yksi terminaali josta lähtee taksit Singaporeen). Paluukyyti on vähän halvempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279