Kummaa..?!

gee

Yhdellä naisella näin silleen, että hänellä on sekä oikean, että vasemman sormen nimettömäsä sormus ja hän on naimisissa, miksi näin? :O

12

1404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla

      on ollut jo vuosia sormus oikeassa nimettömässä "ihan muuten vaan" enkä sitä aio ottaa pois, vaikka kihloihin tai naimisiin menisinkin. Kyllähän monet pitävät useampia sormuksia. Onko siinä muka jotain outoa?

      • mieheni

        pitää toisessa nimettömässään kihlasormusta ja toisessa luokkasormusta.


    • Jaanelo

      Mitä ihmeellistä tuossa nyt on? Yleisellä tasolla muita sormia kuin vasen nimetön ei ole "varattu" mihinkään erikoiseen käyttöön. Saahan noita sormuksia kukin pitää missä tahtoo, eikä kukaan pakota pitämään edes kihla- ja vihkisormuksia juuri siinä "oikeassa" sormessa. Onhan niitä, joilla on sormus/ sormuksia joka sormessa.

    • -girl-

      Mitä outoa muka on jos kihloissa/naimisissa olevalla naisella on myös oikeassa nimettömässä sormussa? Itsekin kuulun tuohun kihloissa oleviin ja mulla on myös oik. nimettömässä sormus (synttärilahja mieheltäni)... Eihän siinä nyt mitään ihmeellistä/outoa ole, jos jotkut haluavat pitää myös tuossa sormessa sormusta,ei musta ainakaan...Päin vastoin se on aika yleistä...

      • elikkä.

        mitä outoa? sain myöskin mieheltäni joululahjaksi sormuksen joka ei _mahdu_ muihin sormiin kuin toiseen nimettömään ja pikkurillissä liian pieni, pitäisikö mun jättää sormus sitten kokonaan kaapin pohjalle?


      • -girl-
        elikkä. kirjoitti:

        mitä outoa? sain myöskin mieheltäni joululahjaksi sormuksen joka ei _mahdu_ muihin sormiin kuin toiseen nimettömään ja pikkurillissä liian pieni, pitäisikö mun jättää sormus sitten kokonaan kaapin pohjalle?

        EI todellakaan tarvitsi jättää sormusta kaappiin... En näe yhtään syytä miksei oikeassa nimettömässä saisi pitää sormusta....tiedän joitakin miehiä, jotka ovat kihloissa ja silti pitävät oikeassa nimettömässä sormusta....tästä asiasta on vaan tehty kärpäsestä härkänen....ihan turhaan vieläpä...


      • Jaanelo
        -girl- kirjoitti:

        EI todellakaan tarvitsi jättää sormusta kaappiin... En näe yhtään syytä miksei oikeassa nimettömässä saisi pitää sormusta....tiedän joitakin miehiä, jotka ovat kihloissa ja silti pitävät oikeassa nimettömässä sormusta....tästä asiasta on vaan tehty kärpäsestä härkänen....ihan turhaan vieläpä...

        Muistaakseni ortodoksit pitävät kihla-/ vihkisormusta oikean käden nimettömässä. Tunnen myös homoja, joilla on sama käytäntö.


      • -girl-
        Jaanelo kirjoitti:

        Muistaakseni ortodoksit pitävät kihla-/ vihkisormusta oikean käden nimettömässä. Tunnen myös homoja, joilla on sama käytäntö.

        Eivät muuten pidä ortodoksitkaan oikeassa nimettömässä kihla-/vihkisormusta.... kyllä nekin pitävät ihan normisti vasemmassa nimettömässä....


      • Jaanelo
        -girl- kirjoitti:

        Eivät muuten pidä ortodoksitkaan oikeassa nimettömässä kihla-/vihkisormusta.... kyllä nekin pitävät ihan normisti vasemmassa nimettömässä....

        Lueppa täältä:

        http://www.ort.fi/sivut_ortodoksisuus/jumalanpalvelukset/sakramentit7.php

        Eiköhän ortodoksinen kirkko kuitenkin tiedä, missä kädessä ortodoksit sormuksiaan pitävät, vai mitä luulet?


      • -girl-

      • Jaanelo
        -girl- kirjoitti:

        No ei ainakaan meidän tutut jotka ovat naimisissa ja ortodokseja, niin pidä vihkisormuksiaan oikeassa nimettömässä...

        Ja sekö sitten poistaa sormusten oikeassa kädessä pitämisen mahdollisuuden kaikilta muilta ortodokseilta? _Perinteisesti_ ne ovat oikeassa kädessä, kuten tuosta linkistä voit lukea. Kukin valitsee itse, noudattaako perinteitä vai ei.


    • pitää ...

      Jotkut pitää ihan koristeena toisessa sormessa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1002
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      778
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      735
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      59
      717
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      666
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      573
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      46
      552
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      508
    10. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    Aihe