pronssinen vihkisormus kenelläkään?

mira-karo

Hei!Ihastuin yhteen kalevalan vihkisormukseen.nimeä en nyt muista, mutta se oli paksu ja "koukeroinen".Jokatapauksessa kultaisena se maksoi n.500e, mihin rahavarat ei oikein taivu.Hopeista en tahtoisi, sillä olen kuitenkin kultakorujen ystävä ja ajattelin että pronssi sopisi paremmin. mutta olisiko se ihan typerää?näkyykö prossinsta heti että kyseessä on "halpiskoru"?löytyykö keneltäkään?

4

1532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kultasepän liikkeen myyjä

... Ja vihertää sormet ajan myötä. Niissä on vain lakkapinnoite päällä, ja kun se kuluu pois, ei se enää ole kauniin tumman värinen, ja pronssissa oleva kupari alkaa vihertää sormea kunnolla.

Eli pronssisia koruja ei voi käyttää joka päivä, ainoastaan juhlakoruina, tms. silloin tällöin käytettynä. Niiden elinikä pitenee, jos niitä ei kastele, ja pitää erossa kemikaaleista, esim. hiuslakoista ja parfyymeistä yms...

Eli ehkä on vaan pakko tinkiä jostain toisarvoisesta ja hankkia kultainen? =)

• k_seppä

Pronssista sormusta ei todellakaan kannata hankkia. Yllä oleva kirjoittaja on ihan oikeassa. Itsekin olen liikkeessä nähnyt asiakkailla pronssisormuksia, jotka ovat vihreitä kun niistä on suojauslakka kulunut ja jopa syöpyneitä yksilöitä, joita ei sitten korjaa millään. Kannattaa hieman odottaa ja säästää kestävämpään malliin.

• Kultasepän liikkeen myyjä
        k_seppä kirjoitti:

Pronssista sormusta ei todellakaan kannata hankkia. Yllä oleva kirjoittaja on ihan oikeassa. Itsekin olen liikkeessä nähnyt asiakkailla pronssisormuksia, jotka ovat vihreitä kun niistä on suojauslakka kulunut ja jopa syöpyneitä yksilöitä, joita ei sitten korjaa millään. Kannattaa hieman odottaa ja säästää kestävämpään malliin.

Ihan tulee kyllä tässä tapauksessa myös valitettavasti kokemuksen syvällä rintaäänellä kirjoitettua, oma Kalevalan pronssinen Perniön sormus on aika jäisen näköinen, kun sitä tuli rippijuhlien jälkeen tietämättömänä pidettyä niin kuin mitä tahansa muutakin sormusta... =/

Hassua kyllä, olen myös joskus nähnyt pronssisen sormuksen kuluneena näyttävän aivan kultaiselta. Tosin se ei tietysti kauan näyttänyt siltä, mutta joidenkin ihmisten ihon pH saa pronssin reagoimaan niin. =)

• Vanha mestari
        Kultasepän liikkeen myyjä kirjoitti:

Ihan tulee kyllä tässä tapauksessa myös valitettavasti kokemuksen syvällä rintaäänellä kirjoitettua, oma Kalevalan pronssinen Perniön sormus on aika jäisen näköinen, kun sitä tuli rippijuhlien jälkeen tietämättömänä pidettyä niin kuin mitä tahansa muutakin sormusta... =/

Hassua kyllä, olen myös joskus nähnyt pronssisen sormuksen kuluneena näyttävän aivan kultaiselta. Tosin se ei tietysti kauan näyttänyt siltä, mutta joidenkin ihmisten ihon pH saa pronssin reagoimaan niin. =)

Kalevalan prossisormukset ovat muutenkin aivan ylihinnoiteltuja. Samaan hintaan pitäisi saada vähintään hopeinen sormus tai joku ohut kultasormus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      51
      5866
    2. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      71
      4585
    3. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      46
      4352
    4. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      56
      4131
    5. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      91
      3735
    6. Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä

Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään
      Maailman menoa
      61
      3255
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      50
      2443
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      35
      2349
    9. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      42
      2079
    10. En uskalla ees ajatella muru

Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha
      Ikävä
      13
      1209
    Aihe