Hei!Ihastuin yhteen kalevalan vihkisormukseen.nimeä en nyt muista, mutta se oli paksu ja "koukeroinen".Jokatapauksessa kultaisena se maksoi n.500e, mihin rahavarat ei oikein taivu.Hopeista en tahtoisi, sillä olen kuitenkin kultakorujen ystävä ja ajattelin että pronssi sopisi paremmin. mutta olisiko se ihan typerää?näkyykö prossinsta heti että kyseessä on "halpiskoru"?löytyykö keneltäkään?
pronssinen vihkisormus kenelläkään?
4
1415
Vastaukset
- Kultasepän liikkeen myyjä
... Ja vihertää sormet ajan myötä. Niissä on vain lakkapinnoite päällä, ja kun se kuluu pois, ei se enää ole kauniin tumman värinen, ja pronssissa oleva kupari alkaa vihertää sormea kunnolla.
Eli pronssisia koruja ei voi käyttää joka päivä, ainoastaan juhlakoruina, tms. silloin tällöin käytettynä. Niiden elinikä pitenee, jos niitä ei kastele, ja pitää erossa kemikaaleista, esim. hiuslakoista ja parfyymeistä yms...
Eli ehkä on vaan pakko tinkiä jostain toisarvoisesta ja hankkia kultainen? =)- k_seppä
Pronssista sormusta ei todellakaan kannata hankkia. Yllä oleva kirjoittaja on ihan oikeassa. Itsekin olen liikkeessä nähnyt asiakkailla pronssisormuksia, jotka ovat vihreitä kun niistä on suojauslakka kulunut ja jopa syöpyneitä yksilöitä, joita ei sitten korjaa millään. Kannattaa hieman odottaa ja säästää kestävämpään malliin.
- Kultasepän liikkeen myyjä
k_seppä kirjoitti:
Pronssista sormusta ei todellakaan kannata hankkia. Yllä oleva kirjoittaja on ihan oikeassa. Itsekin olen liikkeessä nähnyt asiakkailla pronssisormuksia, jotka ovat vihreitä kun niistä on suojauslakka kulunut ja jopa syöpyneitä yksilöitä, joita ei sitten korjaa millään. Kannattaa hieman odottaa ja säästää kestävämpään malliin.
Ihan tulee kyllä tässä tapauksessa myös valitettavasti kokemuksen syvällä rintaäänellä kirjoitettua, oma Kalevalan pronssinen Perniön sormus on aika jäisen näköinen, kun sitä tuli rippijuhlien jälkeen tietämättömänä pidettyä niin kuin mitä tahansa muutakin sormusta... =/
Hassua kyllä, olen myös joskus nähnyt pronssisen sormuksen kuluneena näyttävän aivan kultaiselta. Tosin se ei tietysti kauan näyttänyt siltä, mutta joidenkin ihmisten ihon pH saa pronssin reagoimaan niin. =) - Vanha mestari
Kultasepän liikkeen myyjä kirjoitti:
Ihan tulee kyllä tässä tapauksessa myös valitettavasti kokemuksen syvällä rintaäänellä kirjoitettua, oma Kalevalan pronssinen Perniön sormus on aika jäisen näköinen, kun sitä tuli rippijuhlien jälkeen tietämättömänä pidettyä niin kuin mitä tahansa muutakin sormusta... =/
Hassua kyllä, olen myös joskus nähnyt pronssisen sormuksen kuluneena näyttävän aivan kultaiselta. Tosin se ei tietysti kauan näyttänyt siltä, mutta joidenkin ihmisten ihon pH saa pronssin reagoimaan niin. =)Kalevalan prossisormukset ovat muutenkin aivan ylihinnoiteltuja. Samaan hintaan pitäisi saada vähintään hopeinen sormus tai joku ohut kultasormus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244042Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122921Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111213Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22890Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.39876PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht114734Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport37705- 35688
- 104647
- 134635