pronssinen vihkisormus kenelläkään?

mira-karo

Hei!Ihastuin yhteen kalevalan vihkisormukseen.nimeä en nyt muista, mutta se oli paksu ja "koukeroinen".Jokatapauksessa kultaisena se maksoi n.500e, mihin rahavarat ei oikein taivu.Hopeista en tahtoisi, sillä olen kuitenkin kultakorujen ystävä ja ajattelin että pronssi sopisi paremmin. mutta olisiko se ihan typerää?näkyykö prossinsta heti että kyseessä on "halpiskoru"?löytyykö keneltäkään?

4

1289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kultasepän liikkeen myyjä

      ... Ja vihertää sormet ajan myötä. Niissä on vain lakkapinnoite päällä, ja kun se kuluu pois, ei se enää ole kauniin tumman värinen, ja pronssissa oleva kupari alkaa vihertää sormea kunnolla.

      Eli pronssisia koruja ei voi käyttää joka päivä, ainoastaan juhlakoruina, tms. silloin tällöin käytettynä. Niiden elinikä pitenee, jos niitä ei kastele, ja pitää erossa kemikaaleista, esim. hiuslakoista ja parfyymeistä yms...

      Eli ehkä on vaan pakko tinkiä jostain toisarvoisesta ja hankkia kultainen? =)

      • k_seppä

        Pronssista sormusta ei todellakaan kannata hankkia. Yllä oleva kirjoittaja on ihan oikeassa. Itsekin olen liikkeessä nähnyt asiakkailla pronssisormuksia, jotka ovat vihreitä kun niistä on suojauslakka kulunut ja jopa syöpyneitä yksilöitä, joita ei sitten korjaa millään. Kannattaa hieman odottaa ja säästää kestävämpään malliin.


      • Kultasepän liikkeen myyjä
        k_seppä kirjoitti:

        Pronssista sormusta ei todellakaan kannata hankkia. Yllä oleva kirjoittaja on ihan oikeassa. Itsekin olen liikkeessä nähnyt asiakkailla pronssisormuksia, jotka ovat vihreitä kun niistä on suojauslakka kulunut ja jopa syöpyneitä yksilöitä, joita ei sitten korjaa millään. Kannattaa hieman odottaa ja säästää kestävämpään malliin.

        Ihan tulee kyllä tässä tapauksessa myös valitettavasti kokemuksen syvällä rintaäänellä kirjoitettua, oma Kalevalan pronssinen Perniön sormus on aika jäisen näköinen, kun sitä tuli rippijuhlien jälkeen tietämättömänä pidettyä niin kuin mitä tahansa muutakin sormusta... =/

        Hassua kyllä, olen myös joskus nähnyt pronssisen sormuksen kuluneena näyttävän aivan kultaiselta. Tosin se ei tietysti kauan näyttänyt siltä, mutta joidenkin ihmisten ihon pH saa pronssin reagoimaan niin. =)


      • Vanha mestari
        Kultasepän liikkeen myyjä kirjoitti:

        Ihan tulee kyllä tässä tapauksessa myös valitettavasti kokemuksen syvällä rintaäänellä kirjoitettua, oma Kalevalan pronssinen Perniön sormus on aika jäisen näköinen, kun sitä tuli rippijuhlien jälkeen tietämättömänä pidettyä niin kuin mitä tahansa muutakin sormusta... =/

        Hassua kyllä, olen myös joskus nähnyt pronssisen sormuksen kuluneena näyttävän aivan kultaiselta. Tosin se ei tietysti kauan näyttänyt siltä, mutta joidenkin ihmisten ihon pH saa pronssin reagoimaan niin. =)

        Kalevalan prossisormukset ovat muutenkin aivan ylihinnoiteltuja. Samaan hintaan pitäisi saada vähintään hopeinen sormus tai joku ohut kultasormus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8158
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      43
      4622
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      20
      2137
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1815
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1726
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe