Letka vetouitelussa..???

Lentualainen

Kertokaapa te kokeneet PRO-kalastajat että onko kannatusta vetää vetouitelussa kahta uistinta samaan aikaan samassa siimassa..? Joskus olen kuullut että jos ison vaapun etupuolelle tai jälkeen laittaa uimaan hyvän perhon niin voi saada hauen ja kuhan lisäksi isoa ahventa sillä perholla.. Miksipä tämä ei voisi onnistua myös uistemelle.. Jos uittaa vaikka 14cm syvänne-Jesseä, niin voiko samaan siimaan laittaa vaikka hyvän taimen vaapun.. Jos sen pienemmän vaapun sitoo vaikka metriä korkeammalle samaan siimaan hauki/kuha vaapun ylle..
Jos tämä voi toimia niin mitkä olisivat hyviä taimenvaappuja Team Eskon lisäksi..
Kertokaa ja auttakaa tietämätöntä..
Kiitos!

5

1742

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viritys,,

alas voi myös laittaa painouistimen ja ylemmäs pinnemmassa uivan vaapun.
      Raksejakin voi hyvin käyttää, kun laittaa painon alas, tulee parviefektiä.

• lapazu

Osta vuoksiviiksi niin viritys onnistuu nopeasti ja helposti.
      Lisäksi uistinten vaihto helppoa.
      Etsi vaikka googesta sanalla vuoksiviiksi.

• PateJ

Vuoksiviiksi tai asiallinen jäljennös on hyvä ja toimiva laite kevyessä vetouistelussa. Kokeilin ja sain hyviä tuloksia kuhanuistelussa.

• kuitenkin

tätä vuosia tehneenä, että parempaan tulokseen olen itse päässyt ns. "täsmäkalastuksella" noh melkein jo klisee, mutta itsekin näitä kaikenlaisia monivieheviritelmiäkäyttäneenä voin sanoa, että parempaan tulokseen pääset kun analysoit mielummin muita osa-aluitea kuten normaaleja on: Esim. Matalapaine/korkeapaine/näidenvaihtelut, sää -ukkonen? -huono, muut vaihtelevia(=ota selvää), ota huomioon _kalastettavan kalan saalisravinto_ = omasta mielestä yksi tärkeimmistä, silakka/muikku yleishyvä, Veden väri, kellon aika, tosiaan luonnonsyötti on luonnonsyötti, kalapaikka -vessanpöntöstä ei voi saada, vaikka kuullostaa tyhmältä niin PAIKALLA ON VÄLIÄ :), kannattaa muistaa myös kalastuspaine, mutta loppujen lopuksi tähän vastaten, älä käytä, vaan etsi mieluummin joka kalalaji sen omasta esiintymispaikasta, äläkä tähtää sattumasaaliiseen. Kalastuksessa hyvä tuuri on plussaa, mutta on kummaa, että samat kaverit saavat aina - eikö? Usko, toivo, sinnikkyys kalamiehen kolme totuutta.

• voi han sitä

voivoi ja vielä voi. Pari hyvää luottoa Emma, Velho, Hk varma (joonas ehken enempi lohelle, mut kuiteski)
      Rapalat tietenkin originaalista pienempään suuntaan ihan ok pelejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      222
      4296
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2765
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      394
      2443
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2363
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      42
      1639
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      555
      1406
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      96
      1334
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1330
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1329
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1196
    Aihe