kutsu polttareihin, mutta ei häihin

kuinka toimitaan?

Kuinka moni on saanut kutsun kaverinsa polttareihin, mutta ei häihin?
onko tällainen käytäntö yleistä?
Mieheni sai kutsun hyvän kaverinsa polttareihin, mutta hääkutsua ei ole kuulunut. Tietenkin kutsu ehtii vielä tulla myöhemmin, mutta jos sitä ei tulekaan.
Menisittekö itse vain polttareihin? Mielestäni ei tarvitse mennä polttareihinkaan jos ei kutsuta häihinkään...

18

7898

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Morsian07

Yleensä bestman on se, joka polttarit järjestää ja ehkä hän ei ole ottanut selvää ketä hääpari on vieraakseen kutsunut?

Eli oisko bestmanille käynyt "vahinko" polttariporukkaa kutsuessa.

• asdfg123456

Eli on ihan normaali nyky morsioiden/sulhojen
        käytöstä,
        käyppä lukemassa www.hääfoorumi.fi noita tekstejä niin siellä on vaikka minkälaisia kiukkusia morsioita vastassa
        Yleensä nämä polttareihin kutsutut ketä ei kutsuta häihin on otettu ihan kylmästi maksumiehiksi polttariporukkaan

• tapana

Tiedän tapauksia missä joku pyydetään polttareihin ja häihin ei tule kutsua sen takia, että tyypillä on tapana sikailla oikeen olan takaa. Kuka haluaa tällasen tyypin pilaamaan elämänsä juhlan?

Maksumies-teoria on kans ihan todellisuutta. Valitettavasti :(

Minkä ihmeen takia polttarien pitää nykyään ees maksaa yli sataa euroa per naama? Ihan älytöntä..

• t: nainen

Ihme vinkumista. Polttarit ja hääthän nyt ovat ihan eri asiat. Polttarit yleensä on äijäporukalla hauskemmat kuin häätapahtuma (no riippuu äijistä...) ja miksei käy kaverien kanssa juhlimisesta siinä missä muutenkin - päivä nähdä kavereita joita muutoin saattaa tavata koko porukalla harvemmin. Tuskinpa moni nyt oikeasti vaihtaisi polttarit johonkin sukukäpristelyyn, siis jos jompikumpi pitäisi valita. Eikä tuo nyt mielestäni ole mikään bestmaninkään moka jos kutsuu polttareihin hemmoja joita ei häihin kutsuta - voisi meinaan jäädä suppeaksi ne polttarit jos esimerkiksi häihin ei enää ole varaa kutsua niin paljoa frendejä koska sukulaiset vie kiintiön. Eihän toki polttareihinkaan ole pakko osallistua jos kerran summa tuntuu suurelta ja päällimmäisenä on fiilis maksumieheksi joutumisesta. Silloin varmaan molemmin puolin on parempi, kun pysyt kotona. Ei se kaveri kuitenkaan monesti niitä polttareita vietä, ja miltäpä tuntuisi omallasi kohdalla kun frendit jättäytyy kotiin. Toki voihan sitä aina paistella makkaraa tikun nenässä... tuskin sekään monen ideaali on. Kyse on valinnoista.

• asdfg24579

Taidat olla tämän kesän morsian,ja sinulla kanssa sama asenne,kaverit maksaa polttarit ja juhlitaan niiden rahoilla mutta
        kyllä nyt on tuo asenne mutta katsotaan kun omalle kohdallesi osuu että saatkin kutsun vain sika kalliisiin polttareihin mutta et häihin

minä ainakin haluaisin mukaan häihin jos olen jo polttareissakin ollut maksumiehenä
        koen tavallaan maksaneeni silloin ihan turhasta (sillä siigähän nykyään noissa on kyse)

• ei pikkusumma

Kyllä mä ymmärrän pointtisi "tavallisesta frendien illasta" ja noin, mutta jos oikeesti ajattelet mitä polttarit nykyään maksavat niin harva varmasti ottaa sen "ihan tavallisena baari iltana ja frendien tapaamisena".. Oikeesti jos pulitetaan päälle toistasataa euroa siitä äksönistä illan aikana niin...

Mulle ei tulis mieleenkään mennä maksamaan mitään hömpänpömppää jos en olis kutsuttu/menossa häihin. Ne jotka päättää polttareiden ohjelman, on yleensä aika suurlentosia suunnitelmia ja homma maksaa maltaita. Ei siinä yhdellä kutsutulla ole mitään vastaan sanomista ja maksumieheksihän siinä joutuu.

Jos minä tahdon nähdä kavereitani, voin nähdä niitä muutenkin. Ei mun tartte maksaa kahtatonnia vanhaa rahaa siitä, että pidän kivaa niitten kanssa. Ei todellakaan.

Polttareissa sitäpaitsi on monesti vähän sitä sun tätä väkeä ettei sieltä edes kaikkia varsinaisesti tunne. Riippuu vähän systeemistä.

• Nimetön

Jos poltarissa on 10, ja 8 on kutsuttu häihin, on se sitten maksumies teoria...

En ainakan lähtis...

• polttareihin

Voihan olla, että bestman on huolehtinut polttarien järjestämisestä ja osallistujien kutsumisesta eikä edes tiedä, että miestäsi ei ole häihin kutsuttu. Opiskeluaikana me järjestimme opiskelukaverillemme polttarit, vaikka hän ei ollut erityisen läheinen eikä ketään meistä oltu kutsuttu häihin. Halusimme kuitenkin muistaa opiskelukaveriamme jotenkin. Tapoja on varmasti monia. Polttarien tarkoitushan on muistaa naimisiin menevää kaveria. Jos ärsyttää, ettei hääkutsua ole tullut, kannattaa varmaan jäädä pois polttareistakin. Rahanmenoa ne yleensä tietävät.

• Rouva O

Tunnut kuvittelevan, että polttarit ovat jotenkin samaa sarjaa hääjuhlien kanssa, samat vieraslistat käytössä, samat ihmiset järjestämässä yms. Eihän se niin mene. Eikä sinne polttareihin, kuten ei häihinkään, ole mikään pakko mennä jos ahdistaa.

Meilläkin miehen polttareissa oli ollut paljon hänen kavereitaan, joita emme olleet kutsuneet häihin.

• toisinpäin

Meillä taas kävi niin päin, että kaverin miehelle järjestettiin polttarit. Minun miestäni ei kutsuttu sinne, mutta häihin saimme kutsun molemmat. Oli aika ikävää sekin.

• tapauksessa

voilla että bestman on mokannut. Ei tiedä ketä kaikkia sulhon lähikavereihin kuuluu.

Mun poikakaveri ainakin olis ollu ihmeissään jos ei olis saanut kaverinsa polttareihin kutsua kun häihin kutsuttiin. Mutta erehdys olis voinu tulla just sen takia, että ei ole tekemisissä bestmanin kanssa kun ovat eri kaveriporukoista, joskus ovat nähneet kuitenkin.

Mutta eipä näistä kannata liian suuresti itteensä ottaa.

• hmmmm

siis tunnette hääparin paremminkin morsiamen puolelta ja sinun kauttasi niin ei välttämättä mokaa ole syntynyt. harvoin morsiamen kaverin miesystäviä sulhasen polttareihin kutsutaan ellei miehet keskenään ole hyviä ystäviä.

• ja häihin

No itse ainakin olen ymmärtänyt, että polttareita vietetään niiden kavereiden kanssa ketä kutsutaan häihin. Riippuu kai hääparistakin, mutta omasta mielestäni kuuluu jo epäkohteliaisiin tapoihin kutsua polttareihin, mutta ei häihin.

Voihan sitä mennä polttareihin, se on sitten itse hääparin häpeä, jos eivät ymmärrä kutsua häihinkin.

• priori

Hääjuhlan järjestää yleensä hääpari tai heidän vanhempansa, ja kutsuvat ketä parhaaksi katsovat.

Polttarit järjestää yleensä kaveripiiri. Mistä lähtien niihin on kutsujana ollut sulhanen? Kaveripiiri ei voi välttämättä tietää ketä varsinaisiin häihin on kutsuttu.

Sitä paitsi polttarit on yleensä kateellisten kiusantekoa. Joutaisi päästä koko tavasta. Onneksi onnistuin välttämään omien häideni edellä. Mutta on moni muu polttariporukka ollut kiusaamassa omaa illanviettoani. Minä en osaa nauttia siitä kun ihmisiä nolataan mukamas hauskanpidon merkeissä.

• viettää polttareita

Miksei polttareista voi tehdä kaveripiirin vapaamuotoisempaa juhlaa, varsinkin jos itse hääjuhla vietetään pienemmällä porukalla. Morsian ja sulhanen kavereineen viettämään yhteistä iltaa ravintolaan, mökille, kartingia ajamaan tai vaikka risteilylle. Ihan oman maun mukaan.

Hääjuhlaan on tulossa vain lähisukulaiset ja lähimmät ystävät, muu kaveriporukka kutsutaan ns. polttareihin ennen häitä vaikka ne ei mitkään polttarit ole vaan vapaamuotoisempi juhla.

Itse en haluaisi myöskään polttareita jossa ryömitään pitkin Espaa kaiken kansan naureskeltavana. Kun ei viinakaan näyttele pääosaa elämässä niin järjetetään jotain tyylikkäämpää mutta hauskaa.

• polttareihin

mä sain tossa kutsun vanhan koulukamun polttareihin. (ei siis olla tekemisissä enää)

must se oli tosi kohteliasta. Hääkutsusta ei silloin ollut tietookaan.

Must oli ihanaa et kutsuttiin polttareihin, vaikka joudunkin jotain maksamaan. sehän on bilettämistä kamun kanssa....

Must se on ainaskin ihan kiva saada kutsu ees polttareihin.

mitäs jos ei sais kutsuu polttereihin, eikä häihin... siit vasta loukkaantuisinkin, jos olis joku läheinen ystävä kyseessä.

• miamiamiahgfag

Mutta älkää perkule soikoon maksako sielä polttareissa!!!
      Poikaystäväni ja minun yhteiset kaverit menevät tänä kesänä naimisiin ja kutsu tuli polttareihin muttei häihin.
      Syynä se, että haluavat pitää pienet häät lähimmäisten kanssa, mutta polttarit muitten ystävien kanssa!

• morsian 2010

Meillä häät kesällä... Kaikki jotka on pyydetty polttareihin on myös kutsuttu häihin!
      Olen myös itse sanonut että voin osallistua polttareiden kuluihin, joka ei kyllä kaasoille sopinut!!
      Minun mielestä on törkeää pyytää polttareihin jos ei meinaa kutsua häihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      190
      2708
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2417
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1132
    4. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      101
      1007
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      921
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      834
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      820
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      288
      791
    9. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      91
      786
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      718
    Aihe