Kysymyksiä ajankäyttöön liittyen

maiju-matkailija

Olen kaverini kanssa lähdössä Australiaan noin 3 kuukaudeksi ja samalla reissulla ajateltiin pistäytyä Uuden-Seelannin puolella 2 viikkoa. Mietiskeltiin tässä, että onko mahdollista kiertää koko Australia 3:ssa kuukaudessa sekä lomaillen että töitä tehden, vai kannattaisiko esim. keskittyä kiertämään vaan itäpuolisko? Ja olisiko ehdotuksia, mitä pitäisi ehdottomasti nähdä ja tehdä Uudessa-Seelannissa. Benji-hyppy kiinnostaisi kovasti, mikä olisi siihen paras paikka? :)

Kiitoksia neuvoista!

-maiju

3

828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mardis

      Et kylla millaan ehdi kolmessa kuukaudessa kiertaa koko Australiaa niin etta pysahtyisit jonnekin pidemmaksi aikaa tekemaan toita. Ei mitaan toivoa. Taalla on niin paljon nahtavaa etta vaikka vaan reissaisit kolme kuukautta, joutuisit pitamaan aika kovaa kiiretta. Riippuu tietenkin ihan siita milla tavalla haluisit reissata, ja mita kaikkea haluisit nahda. Jos haluat kayda mm. lansiaustraliassa vaan Perthissa, ja sitten lentaa Alice Springsiin, josta jatkat edelleen matkaa lentaen, onnistuisit varmaan hyvin 'kiertamaan' koko Australian, mutta talla tavoin et tule nakemaan kovin paljon.

      Itarannikko on se suositumpi puoli Australiasta jonne suurin osa reissaajista tulee (paljon enemman turisteja siis), ja kolmessa kuukaudessa ehtisit kylla hyvin koluamaan sen lapi. Ja ehka myos pysahtymaan jonnekin tekemaan hetkeksi toita. Todella harva tyonantaja palkkaa reissaajia toihin lyhyeksi aikaa, joten hyva (ja ehka ainoa?) vaihtoehto on hedelmanpoiminta, jossa minimiaika on usein yksi viikko.

      Vierailepa sivustolla www.dundernews.com. sielta foorumilta varmasti loytyy vastaus lahes kaikkeen mita ikina keksit kysya ja ihmetella. :)

      Kaksi viikkoa Uudessa-Seelannissa on lyhyt aika. Itse en ole siella viela kaynyt, mutta olen kuullut etta Etela-Saari on upeampi. Jos sulla siis on vaan 2vko aikaa, mene ihmeessa etelaan. Jos en ihan vaarin muista niin sielta loytyy myos Queenstown joka on ns extreme-lajien paakaupunki. Siella pystyt varmasti benji-hyppaamaan. ja kuulemma halvalla!

      • .,l.,.,.,.

        hei,

        terkkuja taalta australiasta:)! itse olen taalla myos 3 kk. En tee toita, mutta yhdyn edelliseen, etta tyonteko reissaaminen on melko mahdotonta. Yhdyn siinakin edelliseen, etta marjanpoiminta voisi olla mahdollista. Tyonantajat ei palkka lyhyeksi aikaa...


    • lähdössä...

      miehen vai naisen kans? Onko samat kiinnostuksen kohteet?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      57
      877
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe