Voiko koulua vastaan "tapella"???

toniak

Kyllä minun elämästä ei toiminta lopu!!!

Kuten moni kirjoituksiani lukenut jo tietää että poikani otettiin huostaan koulunkäynnin vaikeuksien vuoksi ja ilmoitus lastensuojeluun lähti koululta.

Kun Nico oli otettu huostaan sain tukiperheet muille lapsille tässä hiljattain.

Tukiperheen kertomaa: (kyse on toisesta pojastani jolla on ADHD)siis tänään ja pienimmät ovat eripaikassa...

Poitsu kun on herkkä, niin oli loukkaantunut toisten lasten kuisattua häntä. Tämän jälkeen poikani oli uhannut kuristaa koko perheen jolloin xxx oli ottanut pojan puhutteluun ja silloin oli selvinnyt että poikaani on kiusattu koulussa tavalla jota en meinannut uskoa. Kyllä tiesin että häntä on haukuttu läskiksi, mutta että isommat pojat ovat kuristaneet välitunnilla niin ettei ollut saanut happea. Poika oli osannut kertoa tarkasti mitä tapahtuu kun kuristaa. XXX kertoi miten poitsu oli puhunut asiasta ja oli luullut että niin saa tehdä kun koulussakin saa välkällä isommat kuristaa. XXX sanoi vielä että kun poika oli tajunnut miten vaarallista se on oli alkanut itkemään ja oli pyytänyt anteeksi.
No tästä meni tieto soskuun ja nyt ollaan minua syyttämässä: miksi en ollut huomannut asiaa. Miten helvetissä olisin osannut kuvitella että tälläistä voi koulussa tapahtua!!! Tiesin kyllä nimittelystä ja olin yhteydessä opettajaan.

Mikä hitto meidän koulussa mättää!!!
Mitä voin tehdä, osaako kukaan neuvoa???
Suoraan sanoen paska alkoi tippua niskaan kun pojat menivät Salpakankaan kouluun!!!

Sitä en tiedä miten useasti tätä kuristamista on tapahtunut. Poitsu ei ole uskaltanut vielä kertoa minulle.

29

2534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomenna on "hätäkokous" ja siinä katsotaan miten pärjään pojan kanssa kotona.
      Heillä on huoli pienimmistä.
      XXX kertomaa vielä: Oli kysynyt pojalta et mites kotona niin vastaus oli: en ikinä satuttaisi xxx ja xxx. Ja oli lisännyt että nuorin kyllä tulee pomppimaan syliin kun katotaan pikkukakkosta...
      Jotenkin soskun akan tuntien yrittää kyllä jotain kieroa mutta yrittäköön. Syy löytyy taas koululta ei kotoota!!!

      • ole esiintynyt kiusaamista....

        vaikka juuri heidän poikaansahan oli koulussa kiusattu!

        Tämä pojan kertomus on kyllä juuri tyypillistä
        kun on paljon lapsia eikä kaikkeen ehditä, haluta, huomata jne puuttua.
        Mutta jos kotona asia ei ole tullut ilmi
        niin onkohan siinä käynyt niin ettei poikasi edes ole ymmärtänyt että tuo häneen kohdistunut kuristaminen ja kiusaaminen ei olekaan hyväksyttyä.
        Jos häntä on koulussa kiusattu kiusaamasta päästyä niin siitähän on tullut jokapäiväisen "normaalia" hänelle.
        Miten lapsi voi sellaisesta kiusaamisesta kotonaankaan kertoa, jos sitä ei kerran koulun taholtakaan ole noteerattu miksikään!


      • Joroisten äiti
        ole esiintynyt kiusaamista.... kirjoitti:

        vaikka juuri heidän poikaansahan oli koulussa kiusattu!

        Tämä pojan kertomus on kyllä juuri tyypillistä
        kun on paljon lapsia eikä kaikkeen ehditä, haluta, huomata jne puuttua.
        Mutta jos kotona asia ei ole tullut ilmi
        niin onkohan siinä käynyt niin ettei poikasi edes ole ymmärtänyt että tuo häneen kohdistunut kuristaminen ja kiusaaminen ei olekaan hyväksyttyä.
        Jos häntä on koulussa kiusattu kiusaamasta päästyä niin siitähän on tullut jokapäiväisen "normaalia" hänelle.
        Miten lapsi voi sellaisesta kiusaamisesta kotonaankaan kertoa, jos sitä ei kerran koulun taholtakaan ole noteerattu miksikään!

        Kuopion hallinto-oikeuden suullisessa kuulemisessa, ettei Joroisten koulussa ole koulukiusaamista. No lystin pitoa sitten, pitivät lystiä koulun johtokunnan puheenjohtajan poika ystävineen. Hakkasivat erään kerran rehtorin pitämällä urheilutunnilla poikani nenän vereen sählymailalla, vahingossa totesi rehtori. Rehtori sentään soitti kotiin ja sanoi että voin hakea pojan koulun pukuhuoneesta. Menin hakemaan, hänet oli jätetty yksin ja hän oli pitkällään kovalla puupenkillä painaen nenäänsä karkella käsipyyhkeellä. Talutettuna hän vaivoin ja itkien käveli autoon jossa hän käpertyi penkille, fyysisesti ja henkisesti pahoinpideltynä. Mitään selvitystä ei koulun puolelta asiassa koskaan tehty. Sen sijaan rehtori luki paperistaan valaehtoisen lausuman Kuopion hallinto-oikeudelle, ettei Joroisten koulussa ole koulukiusaamista.

        Sivistystoimenjohtaja oli antanut kirjallisen lausuman hallinto-oikeudelle, ettei Joroisten koulu pysty tarjoamaan lapselleni erityisopetusta, koska jonossa on jo useita lapsia. Kuitenkaan lapseni ei ollut erityisopetuksessa eikä kukaan ollut sellaisesta koskaan minulle puhunut, eikä sossun tutkimuksissa jotka kestivät yli kaksi kuukautta mitään oppimisongelmia todettu. Todettiin terve poika jota rasittaa meneillään oleva huostaanotto.
        Minulle on epäselvää vieläkin, mikä huostaanottolinko Kuopion hallinto-oikeus oikein oli. Poika itse tuumasi, että joku maksaa Kuopion hallinto-oikeudelle hänen huostaanottamisestaan. Olen päätynyt vähitellen samaan tulokseen.

        Kiitos Sinulle, joka otit esimerkin miten raadollinen opettajakin voi pahimmoillaan olla tai opettajaakin saattaa joku painostaa. Uskoessani vielä itse koulun oikeudenmukaisuuteen, ohjasin lastani kertomaan opettajalle kun oppilastoverit käyvät käsiksi, mutta ohjasin väärin.


      • Joroisiin
        Joroisten äiti kirjoitti:

        Kuopion hallinto-oikeuden suullisessa kuulemisessa, ettei Joroisten koulussa ole koulukiusaamista. No lystin pitoa sitten, pitivät lystiä koulun johtokunnan puheenjohtajan poika ystävineen. Hakkasivat erään kerran rehtorin pitämällä urheilutunnilla poikani nenän vereen sählymailalla, vahingossa totesi rehtori. Rehtori sentään soitti kotiin ja sanoi että voin hakea pojan koulun pukuhuoneesta. Menin hakemaan, hänet oli jätetty yksin ja hän oli pitkällään kovalla puupenkillä painaen nenäänsä karkella käsipyyhkeellä. Talutettuna hän vaivoin ja itkien käveli autoon jossa hän käpertyi penkille, fyysisesti ja henkisesti pahoinpideltynä. Mitään selvitystä ei koulun puolelta asiassa koskaan tehty. Sen sijaan rehtori luki paperistaan valaehtoisen lausuman Kuopion hallinto-oikeudelle, ettei Joroisten koulussa ole koulukiusaamista.

        Sivistystoimenjohtaja oli antanut kirjallisen lausuman hallinto-oikeudelle, ettei Joroisten koulu pysty tarjoamaan lapselleni erityisopetusta, koska jonossa on jo useita lapsia. Kuitenkaan lapseni ei ollut erityisopetuksessa eikä kukaan ollut sellaisesta koskaan minulle puhunut, eikä sossun tutkimuksissa jotka kestivät yli kaksi kuukautta mitään oppimisongelmia todettu. Todettiin terve poika jota rasittaa meneillään oleva huostaanotto.
        Minulle on epäselvää vieläkin, mikä huostaanottolinko Kuopion hallinto-oikeus oikein oli. Poika itse tuumasi, että joku maksaa Kuopion hallinto-oikeudelle hänen huostaanottamisestaan. Olen päätynyt vähitellen samaan tulokseen.

        Kiitos Sinulle, joka otit esimerkin miten raadollinen opettajakin voi pahimmoillaan olla tai opettajaakin saattaa joku painostaa. Uskoessani vielä itse koulun oikeudenmukaisuuteen, ohjasin lastani kertomaan opettajalle kun oppilastoverit käyvät käsiksi, mutta ohjasin väärin.

        päivä paistaa ennen pitkää myös risukasaankin ja paha saa todella palkkansa!

        Kovan hinnan ovat Sinunkin lapset joutuneet maksamaan pienen kunnan keskinäisistä voimainnäytöistä.
        Mutta kaikeksi onneksi lapsillasi on ollut tukenaan heistä välittävä Äiti.

        Mutta oikeus voittaa ennen pitkää, usko vaan.


    • henki menisi

      Vai on kouluissa vieläkin tuota samaa !!! Itse sain turpiin joka päivä, kenellekään en asiasta puhunut,vanhinta poikaani kiusattiin koulussa, nuorimmalle ostin säkin ja hanskat, opetan hänet lyömään ( takaisin ), ja olen opettanut sitä, että lapsi kertoo HETI opettajalle jos kiusataan ja minulle tietenkin.
      Opetan myös sitä ettei ketään saa lyödä eikä kiusata.
      Älkää antako hakata lapsianne, he eivät koskaan selviä niistä iskuista. Koulut vastuuseen jos antavat oppilaiden kiusata muita.

      • lastasi kertomaan.

        Itse olen saanut kuulla vaikka mitä,kun rohkaisin lastani.Pidä opettajaan yhteyttä jatkuvasti.


    • ainoa neuvo

      Jos nyt alat vouhkaamaan, menetät varmaan kaikki lapsesi. Nyt viimeistään kannattaisi jo aloittaa se kuuluisa yhteistyö.

      • Mitä tarkoitat vouhottamisella?
        Voi olla että ymmärsin tekstisi väärin mutta meinaatko että lapsen kuristaminen välitunnilla ei ole "vouhottamisen" syy??
        Kotipalaveri vaihtui puhelinpalaveriksi. Soskusta ollaan yhteydessä rehtoriin ja asia selvitetään perinpohjin. Selvitystyö alkaa heti mutta isompi palaveri on vasta kun koulut alkaa. Soskusta sanottiin että tämä on sen verran vakava asia ettei tätä "paineta villasella"
        Ja mielestäni tämä on sitä yhteistyötä, vai kuinka???
        Kerro jos olen väärässä???
        Aikuinen kyllä kestää yllättävän paljon mutta nyt on kysymys lapsesta ja vielä todella vakavasta asiasta kuin kuristaminen ja sitä en todellakaan hyväksy!


      • Asia on niin,

        että meillä olisi tällä hetkellä 25.000 huostaanotettua lasta, jos ei löytyisi vanhempia, jotka pistävät rajusti kampoihin viranomaisten vääryyksille ja puolustavat perhettään ja lapsiaan.

        Jos se sinusta on vöyhkäämistä, se on sinun ongelmasi. Kyllä tässä maassa lakia ja oikeutta pitää noudattaa erityislastenkin kohdalla, eri tavalla kuin eräät vaativat.


      • instanssi
        Asia on niin, kirjoitti:

        että meillä olisi tällä hetkellä 25.000 huostaanotettua lasta, jos ei löytyisi vanhempia, jotka pistävät rajusti kampoihin viranomaisten vääryyksille ja puolustavat perhettään ja lapsiaan.

        Jos se sinusta on vöyhkäämistä, se on sinun ongelmasi. Kyllä tässä maassa lakia ja oikeutta pitää noudattaa erityislastenkin kohdalla, eri tavalla kuin eräät vaativat.

        Koulu on senverran iso laitos, että jos sitä vastaan alkaa taistelemaan yleensä häviää. Ja samalla tekee itsestään pellen ja huostaanottoperusteet selkenevät. Mutta se oli vaan varoitus, itse olisin ainakin aika nöyrä koululaitosta vastaan.


      • että siellä voi
        instanssi kirjoitti:

        Koulu on senverran iso laitos, että jos sitä vastaan alkaa taistelemaan yleensä häviää. Ja samalla tekee itsestään pellen ja huostaanottoperusteet selkenevät. Mutta se oli vaan varoitus, itse olisin ainakin aika nöyrä koululaitosta vastaan.

        toimia maallisten lakien yläpuolella?
        Ei tule onnistumaan sellainen yritys.

        On niitä suurempiakin laitoksia varten lait olemassa ja poliitikkoja on vaadittava noudattamaan lakia myös siinä, että koulussa voimassa olevat lait toteutuvat jokaisen oppilaan kohdalla. Rahan puutetta ei saa korvata mielivallalla mikään laitos, eikä kenenkään kohdalla, ei ainakaan lasten.

        Ai huostaperusteet selkiytyvät, kun äiti puolustaa lapsiaan, että heitä on kohdeltava lainmukaisesti? Aika erikoinen näkökanta, täytyy sanoa.


      • instanssi kirjoitti:

        Koulu on senverran iso laitos, että jos sitä vastaan alkaa taistelemaan yleensä häviää. Ja samalla tekee itsestään pellen ja huostaanottoperusteet selkenevät. Mutta se oli vaan varoitus, itse olisin ainakin aika nöyrä koululaitosta vastaan.

        Olisitko kiltti ja vastaisit näihin kysymyksiin.

        1. Onko mielestäsi oikein että lasta kuristetaan koulussa?

        2. Pitäisikö vanhempien vain katsoa sivusta ja odottaa että kiusaaminen loppuu?

        3. Mitä itse tekisit jos lastasi kurietettaisiin koulussa, olisitko tekemättä mitään?

        4. Jos sosiaalin puolella ollaan samaa mieltä että tämä asia on selvitettävä ettei kuristaminen jatku, niin onko se mielästäsi väärin?

        Odotan vastauksiasi, kiitos etukäteen.


      • toimivaa virkap...
        instanssi kirjoitti:

        Koulu on senverran iso laitos, että jos sitä vastaan alkaa taistelemaan yleensä häviää. Ja samalla tekee itsestään pellen ja huostaanottoperusteet selkenevät. Mutta se oli vaan varoitus, itse olisin ainakin aika nöyrä koululaitosta vastaan.

        koululaitoskin on täynnä kuin mikä tahansa muukin hallinnon ala.
        Jokainen opetustoimeen liittyvä päätös tai toimenpide on aina jonkun viranomaisen tekemä ja hän myös vastaa siitä omalla virkavastuullaan.

        Koulumaailmassa ja opetustoimessa kuuluu valvoa ettei lapsi tai nuori ole hengenvaarassa ja hänen terveytensä on koulussakin koulun omien toimien ja toimenpiteiden vuoksi turvattu.
        Työsuojelu koskee myös koululaisia.
        Opetuslaki takaa myös oppimisympäristön turvallisuuden.

        Aina joku viranomainen vastaa omalta osaltaan
        että hommat toimii ja asiat sujuvat. Jos näin ei ole, niin hallinnossa on joku virkamies laiminlyönyt tehtävänsä.
        Kunta- ja valtionhallinnossa tämä virkamies vastaa myös
        tästä toimimattomuudesta!


      • ainakaan
        instanssi kirjoitti:

        Koulu on senverran iso laitos, että jos sitä vastaan alkaa taistelemaan yleensä häviää. Ja samalla tekee itsestään pellen ja huostaanottoperusteet selkenevät. Mutta se oli vaan varoitus, itse olisin ainakin aika nöyrä koululaitosta vastaan.

        suostu nöyristelemään koulun edessä, jos koulussa tapahtuu selkeitä vääryyksiä erityislastani kohtaan. Ei joka asiaan tarvitse mennä nyrkit pystyssä. Kyllä asioista voidaan keskustella asiallisestikin. Samalla annan itsestäni fiksumman kuvan kun en mene suu vaahdossa vouhkaamaan.

        Ja minun lapseni puolta ei pidä kukaan muu kuin minä. Oli sitten vastassa koulu tms.


      • on oikeus vaatia
        ainakaan kirjoitti:

        suostu nöyristelemään koulun edessä, jos koulussa tapahtuu selkeitä vääryyksiä erityislastani kohtaan. Ei joka asiaan tarvitse mennä nyrkit pystyssä. Kyllä asioista voidaan keskustella asiallisestikin. Samalla annan itsestäni fiksumman kuvan kun en mene suu vaahdossa vouhkaamaan.

        Ja minun lapseni puolta ei pidä kukaan muu kuin minä. Oli sitten vastassa koulu tms.

        lapselle turvallista ja rauhallista oppimisympäristöä!!!!

        Jos koulu ei pysty sitä turvaamaan, niin ei muuta kuin rikosilmoituksia noista päälle karkaamisista.

        On rikollista toimintaa viranomaisilta, että koulukiusaamiseen ei puututa ja sitten aletaan tehdä ls-ilmoituksia kiusatuksi tulleesta lapsesta, kun tilanne on jo niin huono, että lapsi ei enää rohkene aina mennä kouluun.

        Ei muuta kuin ajoissa puolustettava lasta, ennen kuin tilanne on viranomaisten touhuissa mennyt ihan mahdottomaksi!

        Maalaisjärkikin sanoo, että viranomaistoimia kiusaamistilanteessa tarvitsee KIUSAAJA, eikä toinen osapuoli.


      • maalaisjärjellä,,
        on oikeus vaatia kirjoitti:

        lapselle turvallista ja rauhallista oppimisympäristöä!!!!

        Jos koulu ei pysty sitä turvaamaan, niin ei muuta kuin rikosilmoituksia noista päälle karkaamisista.

        On rikollista toimintaa viranomaisilta, että koulukiusaamiseen ei puututa ja sitten aletaan tehdä ls-ilmoituksia kiusatuksi tulleesta lapsesta, kun tilanne on jo niin huono, että lapsi ei enää rohkene aina mennä kouluun.

        Ei muuta kuin ajoissa puolustettava lasta, ennen kuin tilanne on viranomaisten touhuissa mennyt ihan mahdottomaksi!

        Maalaisjärkikin sanoo, että viranomaistoimia kiusaamistilanteessa tarvitsee KIUSAAJA, eikä toinen osapuoli.

        Tähän asti on rangaistu kiusattua, koulu ja yhteiskunta ovat lyöneet lyötyä,
        siihen pitää saada muutos. Miksi on niin vaikeaa kohdistaa ne rangaistukset syylliseen, siihen väkivaltaiseen oppilaaseen, siksikö kun se monesti on ns "paremmasta perheestä". Niin ainakin meidän tapauksissa oli.


      • Ei ole niin
        maalaisjärjellä,, kirjoitti:

        Tähän asti on rangaistu kiusattua, koulu ja yhteiskunta ovat lyöneet lyötyä,
        siihen pitää saada muutos. Miksi on niin vaikeaa kohdistaa ne rangaistukset syylliseen, siihen väkivaltaiseen oppilaaseen, siksikö kun se monesti on ns "paremmasta perheestä". Niin ainakin meidän tapauksissa oli.

        helppoa lastensuojelunkaan mennä kertomaan kunnanjohtajalle, että hänen poikansa käyttäytyy väkivaltaisesti ja kiusaa toisia. Mitähän vikaa kotikasvatuksessa mahtanee olla?

        Yleensä huostat tehdään siinä vaiheessa kun kiusattu ei enää uskalla käydä säännöllisesti koulua ja sitten syytetään äitiä, että hän ei pysty turvaamaan lapsen oppivelvollisuuden suorittamista. Koko lastensuojelu on monesti kaksinaamaista roskien lakaisua ihmisoikeusrikkomuksineen, ei muuta.

        Tai sitten esim. AS-lapsi ei lääkärinlausunnosta huolimatta pääse koulussa rauhalliseen pienryhmään, mikä hänelle kuuluisi. Lapsi kiusataan henkihieveriin niin, että hän alkaa käyttäytymään huonosti, mikä ei ole välttämättä tyypillistä AS-lapselle ollenkaan! Ja mitä tuon parin kuukauden takaisen lehtijutunkin jälkeen seurasi? Alettiin haukkua vanhempia "kuritta kasvaneista kakaroista" kun ei asiasta enempää tiedetty!

        Eiköhän oikea osoite olisi poliittiset päättäjät, kuntapoliitikot ja järjen takominen heidän korviensa väliin, että koulujen määrärahoja on lisättävä ja erityisopettajia on koulutettava lisää.

        Hyvä vinkki vanhemmille, jonka lapsi joutuu vaikeuksiin:

        Liittykää koulun vanhempain yhdistykseen! Siellä pääsee vaikuttamaan, eivätkä opettajatkaan pysty syyttämään haluttomuudesta osallistua kodin ja koulun väliseen yhteistyöhön. Siellä voi ottaa käsittelyyn erityisryhmien ja koulunkäyntiavustajien puutteen, koulukiusaamistapaukset ym.


      • Oikean avun saaminen

        on mahdollista kun vain ensin onnistuu karistamaan kimpustaan sen roskajoukon, jotka tekevät kaikkensa nimenomaan oikean avun kieltämiseksi. Knuutilaki on hyvä paikka, toivottavasti asiat lähtevät rullaamaan viimeistään kun Leeni palaa lomalta. Ja eikös teillä pitänyt olla neurologian jakso syksyllä?

        Jos jonkun mielestä lasten puolustaminen on vöyhkäämistä, niin eikö se ihminen jo tuolla sanomisellaan todista, että hänen puheistaan ei tarvitse välittää.


    • on niin,

      että näitä adhd ym. erityislapsia kiusataan koulussa. Mullekin vakuutettiin, että MEIDÄN koulussa ei tapahdu mitään tällaista.

      Syytä työnnettiin aina omien adhd-lasteni niskoille. Tosi asia on se, että näitä kavereita on vaan niin kiva kiusata. On kiva tökkiä, solvata ja ärsyttää ja katsoa sitten kun toisella palaa käämi. Koulu ei pysty tekemään mitään. Mutta se, että vannotaan, että MEIDÄN KOULUSSA EI TAPAHDU MITÄÄN TÄLLAISTA, on minusta äärettömän loukkaavaa.

      Ainoa pelastus näille lapsille on se, että heillä on henkilökohtainen avustaja, joka on aina mukana. Tai sitten todellakin koulu noudattaa niitä kuuluisia ohjeitaan, että me puutumme AINA kiusaustapauksiin. Siis pitäisi puuttua myös näihinkin, joissa kohteena ovat erityislapset.

      Minä olen taistellut koulun kanssa monta vuotta. Olen iskenyt nyrkkiä reksin huoneessa pöytään ja sanonut suorat sanat. Olen itse selvittänyt lukuisia asioita, joita on laitettu omien lasteni syyksi. Koulu on luvannut pyytää anteeksi, mutta tähän päivään mennessä sitä anteeksiantoa ei ole tullut.

      En halua nähdä varsinkaan nuoremman lapseni opettajaa. Asenteellaan hän on minulle punainen vaate. Ja varmaan hän itse tietää tämän.

      Sen verran myönnytystä on koulun puolelta tullut, että kerran reksi hiipi viereeni ja kiitti toimiani. Heh...

      • Vanhin ipana irlannista<...

        haistata p.skat niille sinne kouluu ja ootat hetken ku selviydyn takas suomee nii kyl ma ne kiusaajat uitan jossain lammessa siinahan saavat kokea itte milta tuntuu.


      • vanhin ipana irlannista
        Vanhin ipana irlannista<... kirjoitti:

        haistata p.skat niille sinne kouluu ja ootat hetken ku selviydyn takas suomee nii kyl ma ne kiusaajat uitan jossain lammessa siinahan saavat kokea itte milta tuntuu.

        ..mulle mita vaaditaan et saa antaa koti opetusta lapsille mahan voisin kayda jonku kurssin ja ruveta opettaa nicoo ja saispa kunnon englannin opetusta ainaki...oppis varmaa puhuu hyvalla irkku aksentilla jos ei muuta...hehe


    • pitääkin, koska

      muuten pistetään lasta 6-0. Jos vanhemmat antavat periksi, ei lapsen oikeudet toteudu millään tavalla.

      Niinhän mullekin naurettiin koululla, et ei ole mitään mahdollisuutta saada lisää tukea ensi talvelle. Mutta oikeilla lääkärinlausunnoilla saa kuitenkin lisää rahoitusta ja siten myös lisää erityisopetusta seuraaville kouluvuosille.

      Voi jumat, jos siinä tilanteessa vielä sossu olisi ollut sönkkäämässä, että lapsi ei tarvitse lisätutkimuksia... Silloin myös lisäapu olisi jäänyt saamatta. Ei muuta kuin eroon vain jarruttavasta lastensuojelusta!

      • kun kerroit, että

        ongelmat alkoivat kasaantua koulun vaihdon jälkeen. Olen kuullut monilta vanhemmilta, että parhaimmillaan myös koulun vaihto voi auttaa. On nimittäin suuria eroja myös koulujen välillä siinä suhteessa.

        On niin paljon kiinni pelkästään rehtorin asenteesta, miten koulukiusaamiseenkin suhtaudutaan. Jos reksi vetää sitä linjaa, että halutaan silmät sulkea, ei viitsitä puuttua oppilaiden välisiin kahinoihin, se näkyy helposti koko koulutyön ilmapiirissä. Ja sellaisesta koulusta, jossa on laiska ilmapiiri, aivan varmasti joka risauksesta ilmoitetaan myös lastensuojeluun.

        Ja kun sossu pääsee ilman mitään pätevyyttä tekemään lääketieteellisiä päätelmiä, on lopputulos aina lapsen kannalta kehno.


      • känkkäränkkä

        se on voinut aamulla peiliin vilkaistessaan huomata syylän takamuksessaan, siinä syy ottaa huostaan.
        Muuta järjellistä syytä ei tarvita.


      • vaihtamaan rehtorin
        kun kerroit, että kirjoitti:

        ongelmat alkoivat kasaantua koulun vaihdon jälkeen. Olen kuullut monilta vanhemmilta, että parhaimmillaan myös koulun vaihto voi auttaa. On nimittäin suuria eroja myös koulujen välillä siinä suhteessa.

        On niin paljon kiinni pelkästään rehtorin asenteesta, miten koulukiusaamiseenkin suhtaudutaan. Jos reksi vetää sitä linjaa, että halutaan silmät sulkea, ei viitsitä puuttua oppilaiden välisiin kahinoihin, se näkyy helposti koko koulutyön ilmapiirissä. Ja sellaisesta koulusta, jossa on laiska ilmapiiri, aivan varmasti joka risauksesta ilmoitetaan myös lastensuojeluun.

        Ja kun sossu pääsee ilman mitään pätevyyttä tekemään lääketieteellisiä päätelmiä, on lopputulos aina lapsen kannalta kehno.

        outojen asenteiden takia, mutta ikävä kyllä niin ovat monet joutuneet tekemään. Mieti, olisiko se yksi vaihtoehto teidänkin kohdallanne.


      • että esimerkiksi
        vaihtamaan rehtorin kirjoitti:

        outojen asenteiden takia, mutta ikävä kyllä niin ovat monet joutuneet tekemään. Mieti, olisiko se yksi vaihtoehto teidänkin kohdallanne.

        opettaja on ottanut lapsen tai nuoren silmatikuksi eikä tällä lapsella tai nuorella ole enää mitään mahdollisuutta selviytyä tälläisestä aikuisen taholta tehtävästä "kiusaamisesta".

        Yleensä näissä tapauksissa on käynyt niin että siirtymisen jälkeen oppilas on
        joko keskitasoa tai sitä parempi.
        Tälläisen kiusaamisasian huomaaminen vaatii vanhemmilta todellista hereillä oloa,
        niin ettei vanhempana mene automaattisesti itse mukaan siihen lasta tai nuorta syyttävien joukkoon.
        Myös niin voi käydä, että opettaja sallii lasta tai nuorta kiusattavan, ei puutu asiaan ja jossain vaiheessa kiusattu yksinkertaisesti "repee" oltuaan kiusattuna riittävän kauan aikaa jne.
        Kaikki on mahdollista.


      • vaikken vielä
        että esimerkiksi kirjoitti:

        opettaja on ottanut lapsen tai nuoren silmatikuksi eikä tällä lapsella tai nuorella ole enää mitään mahdollisuutta selviytyä tälläisestä aikuisen taholta tehtävästä "kiusaamisesta".

        Yleensä näissä tapauksissa on käynyt niin että siirtymisen jälkeen oppilas on
        joko keskitasoa tai sitä parempi.
        Tälläisen kiusaamisasian huomaaminen vaatii vanhemmilta todellista hereillä oloa,
        niin ettei vanhempana mene automaattisesti itse mukaan siihen lasta tai nuorta syyttävien joukkoon.
        Myös niin voi käydä, että opettaja sallii lasta tai nuorta kiusattavan, ei puutu asiaan ja jossain vaiheessa kiusattu yksinkertaisesti "repee" oltuaan kiusattuna riittävän kauan aikaa jne.
        Kaikki on mahdollista.

        ole revennytkään,
        meidän opettaja kehoitti väkivaltaista oppilasta antamaan minulle selkään,
        jokainen osaa kuvitella miltä tuntuu lapsesta kun keppiä tulee joka suunnalta, opettajaltakin.

        Todellakin, kaikki on mahdollista.


      • asenteita löytyy
        vaikken vielä kirjoitti:

        ole revennytkään,
        meidän opettaja kehoitti väkivaltaista oppilasta antamaan minulle selkään,
        jokainen osaa kuvitella miltä tuntuu lapsesta kun keppiä tulee joka suunnalta, opettajaltakin.

        Todellakin, kaikki on mahdollista.

        Esim. kun lastani kiusattiin ja juttelin kiusaajan vanhempien kanssa, he olivat sitä mieltä, että tytön pitää antaa pojille köniin kuulem :(. Se oli heidän mielestään tärkeää, että lapset kuulema katsovat nokkimisjärjestyksen sillä tavalla. En todellakaan ollut heidän kanssaan samaa mieltä asiasta.

        Eikö tuollaisesta opettajasta olisi pitänyt tehdä jo valitus, joka kehottaa väkivaltaan!?

        Kyllä lapsille on opetettava erilaisia tapoja ratkaista ongelmia kuin nyrkit pystyttä riehuminen.


    • Anonyymi

      Ouyew

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1906
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe