kattopaneli, joka sopisi moderniin puutaloon?

Eerikk

vai olisiko viisainta rapata katto.

Jotenkinkin tuntuu, että tavanomainen panelikatto soveltuu parhaiten klassisiin taloihin.

10

3852

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin vois koittaa

Itse rappaisin, mutta valkovahattu leveä paneeli saattaisi ehkä mennä. Myös joku Halltex tai Isotex (mitä niitä nyt on) saattaisi käydä. Joka tapauksessa jos ei pirttimäistä tunnelmaa halua, niin leveä ja vaalea on se yhdistelmä, jolla sitä voi välttää.

• sisäkattoon..

Käypäs tutustumassa finnforestin Raita-sisustusvaneriin! Itsellä harkinnassa.. Saattaa vain olla kohtuullisen arvokasta.

Jos jollain on parempaa hintatietoa tuosta Raita-vanerista verrattuna valkolakattuun tai valkovahattuun paneeliin (neliöhinta?!) niin olisi mukava kuulla.

• perinnepaneelia

Valkolakattu kuusi (siis perinteinen paneeli) luokkaa 15€/m2, Ruutu- ja Raita-paneelilevyt 40€/m2. Kyllähän noita paneeleita saa ihan omaankin profiiliin sahattuna suoraan sahoilta ja siis vakioprofiilejakin on vaikka kuinka paljon, niitä ei vaan normirautakaupat pidä varastossa. Eli kannattaa kysellä. Itsellä myös mielessä tuo Raita, tai sitten suorareunainen paneli sahalta. Leveys joko selvästi peruspaneelia (onko 120mm?) kapeampi tai leveämpi. Mene kirjastoon selaamaan arkkitehtilehtien pientalonumeroita tai asuntomessuille, siellä noita tyylikkäitä vaihtoehtoja näkyy.

• Rakennusmies
    • perinnepuutalo,

mutta sisustusta en perinteiseksi halua. Itseä kiinnostaa tuo rappaus, mutta tänään kävin eräässä uudessa talossa ja siellä oli katossa Haltexin Kartano levyä, ei paha, ainakin parempi ja yksilöllisempi, kuin lakattu paneelikatto :)

• Raksaremontti

Metsä Groupin Ruutu- ja Raita-sisustusvanereita ei ole missään saatavilla. Koskisella on vastaava Kokoa-sisustusvaneri. UPM:llä oli Wisa Deco-sisustuslevy kiinnityslistoineen, mutta sen tuotanto on lopetettu.

• Pro Line

Metsä-Groupin sisustusvanereita saa tilaamalla esim. K-raudasta ja Starkista. Prolinella on myös sisustusvanereita, katso www.paneelit.net

• "turve"katto"
    • finstudio.net

Ranskalaiset Stretch-sisäkatot meiltä:
      www.finstudio.net

• Pro Line

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      179
      2996
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      64
      2576
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2220
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      73
      1849
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1783
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1651
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      104
      1479
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      217
      1161
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1120
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1079
    Aihe