kattopaneli, joka sopisi moderniin puutaloon?

Eerikk

vai olisiko viisainta rapata katto.

Jotenkinkin tuntuu, että tavanomainen panelikatto soveltuu parhaiten klassisiin taloihin.

10

3788

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin vois koittaa

Itse rappaisin, mutta valkovahattu leveä paneeli saattaisi ehkä mennä. Myös joku Halltex tai Isotex (mitä niitä nyt on) saattaisi käydä. Joka tapauksessa jos ei pirttimäistä tunnelmaa halua, niin leveä ja vaalea on se yhdistelmä, jolla sitä voi välttää.

• sisäkattoon..

Käypäs tutustumassa finnforestin Raita-sisustusvaneriin! Itsellä harkinnassa.. Saattaa vain olla kohtuullisen arvokasta.

Jos jollain on parempaa hintatietoa tuosta Raita-vanerista verrattuna valkolakattuun tai valkovahattuun paneeliin (neliöhinta?!) niin olisi mukava kuulla.

• perinnepaneelia

Valkolakattu kuusi (siis perinteinen paneeli) luokkaa 15€/m2, Ruutu- ja Raita-paneelilevyt 40€/m2. Kyllähän noita paneeleita saa ihan omaankin profiiliin sahattuna suoraan sahoilta ja siis vakioprofiilejakin on vaikka kuinka paljon, niitä ei vaan normirautakaupat pidä varastossa. Eli kannattaa kysellä. Itsellä myös mielessä tuo Raita, tai sitten suorareunainen paneli sahalta. Leveys joko selvästi peruspaneelia (onko 120mm?) kapeampi tai leveämpi. Mene kirjastoon selaamaan arkkitehtilehtien pientalonumeroita tai asuntomessuille, siellä noita tyylikkäitä vaihtoehtoja näkyy.

• Rakennusmies
    • perinnepuutalo,

mutta sisustusta en perinteiseksi halua. Itseä kiinnostaa tuo rappaus, mutta tänään kävin eräässä uudessa talossa ja siellä oli katossa Haltexin Kartano levyä, ei paha, ainakin parempi ja yksilöllisempi, kuin lakattu paneelikatto :)

• Raksaremontti

Metsä Groupin Ruutu- ja Raita-sisustusvanereita ei ole missään saatavilla. Koskisella on vastaava Kokoa-sisustusvaneri. UPM:llä oli Wisa Deco-sisustuslevy kiinnityslistoineen, mutta sen tuotanto on lopetettu.

• Pro Line

Metsä-Groupin sisustusvanereita saa tilaamalla esim. K-raudasta ja Starkista. Prolinella on myös sisustusvanereita, katso www.paneelit.net

• "turve"katto"
    • finstudio.net

Ranskalaiset Stretch-sisäkatot meiltä:
      www.finstudio.net

• Pro Line

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe