SF --> LA --> Vegas

semiesnaapurista

Eli lokakuussa on tuollainen reissu sukulaisten kanssa edessä, ollaan 9 päivää perillä, lennetään ensin San Franciscoon ja takaisin lähdetään Los Angelesista. Nyt onkin sitten jo ollut pähkäilyn aiheena tarkempi matkasuunnitelma, kun autolla on tarkoitus kulkea ja Vegasissa ( Grand Canyon) käydä, eli miten tuo matkustelu kannattaisi hoitaa? 2 kokonaista päivää ajateltiin olla SF's ja sitten tien päälle. Kannattaisiko ajaa SF'stä suoraan Las Vegasiin ja sieltä sitten myöhemmin Los Angelesiin, vai kenties sellainen ratkaisu, että HW 1 SF --> LA ja sitten pariksi päiväksi reissun lopulla Vegasiin ja illalla ajelisi sitten sieltä takaisin LAX'n lähistölle hotelliin? Lennot on jo ok, hotelleita tai autoja ei olla vielä varattu.

14

1836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajamista

      Olin pari vuotta sitten LA:ssa parisen viikkoa ja kävimme viikonlopun aikana LV:ssä. Oli tarkoitus myös käydä SF:ssä, mutta mennessämme LV:hen tajusimme, että meno SF:ään olisi liikaa. Siis ajamista. Olen kyllä tottunut ajamaan pitkiäkin matkoja, mutta esim. väli LA-SV on vain autiomaata, joten mitenkään hauska väli se ei ole.Ja kyllä tuohon välimatkaan (yli 400 km) saa laskea, että lomapäivä on lähes menetetty.. Otapa kartta käteen ja katso välimatkoja. Jättäisin jopa LV:n melkein väliin kokonaan, sillä LA:ssa on kyllä nähtävää muutamalle päivälle. Mutta jos välttämättä haluat nähdä LV:n, niin aja suoraan sen kautta.

    • ...mahdoton...

      ...suunnitelma. Olen itse kolunnut nuo paikat useampaankin kertaan ja minä tuolla aikataululla ehkä ajaisin ensin HWY 1 pitkin Los Angelesiin ja sieltä sitten Las Vegasiin. Hwy 1 on hieno rantatie ja taas LA - LV on minusta mielenkiintoinen erämaapätkä. Eipähän ainakaan Suomesta löydy vastaavia. Tulee monta kertaa mieleen, miltä lännen miehen hevosesta tuntui, kun isäntä lähti autiomaahan.
      Jos haluat tietää jotain tarkempaa, niin kysy vaan. Nyt on sen verran kiire, etten ehdi vastata pitempään.

      • ehtivæn

        kæydæ Grand Canyonilla? Olen kulkenut nuo vælit bussilla ja siinækin on ihan tarpeeksi tuolle ajalle, vaikka saa nukkua matkan edistyessæ. Vuokraisin auton vasta Grandin læhikaupungista ja kulkisin mnuut vælit bussilla.


      • MGT

        Mitä siellä autiomaassa näkee? On kai kuitenkin jotain pikkukaupunkeja tms. matkan varrella?


      • ...varmaan...
        ehtivæn kirjoitti:

        kæydæ Grand Canyonilla? Olen kulkenut nuo vælit bussilla ja siinækin on ihan tarpeeksi tuolle ajalle, vaikka saa nukkua matkan edistyessæ. Vuokraisin auton vasta Grandin læhikaupungista ja kulkisin mnuut vælit bussilla.

        ...onkin rankkaa ja hidasta. Olen pariinkin kertaan ajanut Las Vegasista Grand Canyonille ja takaisin päivässä ja nähnyt aivan riittävästi. Tuleehan siinä matkaa edestakaisin noin 1000 km, mutta kun lähtee aamulla liikkeelle ja ajaa South Rimmille ja katselee kaikki näköalapaikat läpi, niin hyvin ehtii saman vuorokauden aikana takaisin. Jos ajaminen ei tuota ongelmia, niin ei tämä niin ihmeellinen matka ole. Itse en bussilla lähtisi, pidän liikaa omaan tahtiin kulkemisesta.


      • ...tietysti...
        MGT kirjoitti:

        Mitä siellä autiomaassa näkee? On kai kuitenkin jotain pikkukaupunkeja tms. matkan varrella?

        ...asutustakin välillä. Puolessa välissä on esimerkiksi historiallinen Ghost Town of Calico, jossa kannattaa pitää lepotauko. Jos pitää autiomaasta ja ei tarvitse mennä suorinta reittiä, niin Death Valleyn alue on erittäin mielenkiintoinen kohde poiketa.


      • matkaaja amerikassa
        ...varmaan... kirjoitti:

        ...onkin rankkaa ja hidasta. Olen pariinkin kertaan ajanut Las Vegasista Grand Canyonille ja takaisin päivässä ja nähnyt aivan riittävästi. Tuleehan siinä matkaa edestakaisin noin 1000 km, mutta kun lähtee aamulla liikkeelle ja ajaa South Rimmille ja katselee kaikki näköalapaikat läpi, niin hyvin ehtii saman vuorokauden aikana takaisin. Jos ajaminen ei tuota ongelmia, niin ei tämä niin ihmeellinen matka ole. Itse en bussilla lähtisi, pidän liikaa omaan tahtiin kulkemisesta.

        1000 km on pitkä päivä ja me tehtiin ratkaisu, että neljän päivän vegasissa olo aikana ei ehditty ajamaan kanjonille vaan otettiin helikopteri. käytiin yhtänä päivänä vegasista death valleyssa ja puhti oli poissa autossa istumisesta. helikopteri oli ihan jees, mutta hiukan kallis. kuvakulma oli persoonallinen. parempi vaihtoehto meille olisi ollut mennä yöksi kanjonille... päivässä meidän oli tarkoitus ajaa edestakaisin, mutta päädyttiin siis kopteriin vegasista.
        koko matka meni näin:
        2 päivää san francisco
        7 päivää los angeles
        4 päivää vegas
        ja vegasista ajettiin viimeisenä päivänä losiin josta lähti paluulento.
        nähtävää oli paljon ja matkan pituus oli maksimi, yhtään pitempään ei olisi jaksanut. vegas oli wau! siellä olisi voinut olla pitempääkin. losi ja hollywood olivat vähän pliisuja. joku urheilutapahtuma olisi voinut kruunata los angelesin. ihan perussettiä losissa: universal studiot, hollywood bulevard (jonka varrella hotelli), disney, santa monica...
        ajomatkat oli kyllä tosi mukavia hyvällä, isolla autolla. san francisco-los angeles välinen rantatie on upea, kannattaa varata aikaa vähintään 10 tuntia, että ehtii katselemaan (vaikka matka vain 700 km)...


    • Wilson

      Kyllä SF-Vegas-LA on tossa ajassa mahdollista kiertää parhaiten ehkä tossa järjestyksessä jonka tohon kirjoitin mutta silloin jää väliin rantatie SF:n ja LA:n välistä, mutta on siinä SF-Vegas välilläkin mukavia paikkoja käydä jos siihen pystyy aikaa vähän varata! Siinä on luonnonpuistoja useampia ja vaikka autiomaata onkin jossain välissä jos niiden kautta menee niin on nekin toisaalta mukava nähdä esim. kuolemanlaaksossa on furnace creek pienikylä jossa on vaikka mukava yöpyä hotellissa! Vegas-LA väliä en ole itse suoraan ajanut kun olen aina jostain muualta kierrellyt mutta kuulemman on siinäkin jotain välillä ettei se nyt ihan autio ole ja elokuun jälkeen olen siinäkin asiassa viisaampi kun tulee sekin silloin ajettua! Grand canyonilla kannattaa Vegasista autolla käydä mutta kyllä siihen pari päivää varmaan aikaa kannattaa varata! Linja-autoista en tolla välillä tiedä mutta itse omalla autolla ajaisin niin voisin itse täysin suunnitella pysähdykseni. Aikataulu on aika kireä mutta ainakin on joka päivälle tekemistä ja näkemistä jos reitin ajaa!

      • semiesnaapurista

        Kiitos kaikille vinkeistä, lisääkin toki kaivataan. Eli ollaan matkassa 7 hengen porukalla ja pakaassit kulkevat mukana (eli ilmeisesti 2 vuokra-autoa jos ei isoa vania löydy, ja parempi niin, jolloin saan itse vuokrata mustangin ;-) ). Ollaan tosiaan pohdittu ja pähkäilty että millaisella ratkaisulla sitä menisi. Gran Canyon nähdään ainakin Vegasin hotellilta lähtevällä päivän kestävällä lentobussireissulla. SF - LV välillä on paljon nähtävää, mutta on tosiaan kehuttu aika paljon sitä rantatietäkin. Sen verran niitä aikataulujuttuja, että San Franciscos menee pari päivää, ja kolmas sitten autoillessa etelän suuntaan. Toki sitä voisi pysähtyä yöksi vaikkapa sinne puolessa matkassa olevaan hieman pikkutaajamaa suurempaan kaupunkiin, jonka nimeä en muista.

        Sieltä sitten täräyttää Vegasiin, jossa päivä ihan vain oleilua ja toinen sitten Grand Canyonia. Ehkä kuitenkin ensimmäinen päivä kanjoni ja sitten toinen lepäilyä, jonka päätteeksi on mukava lähteä ajamaan kohti LA:ta.. Itse oon sitä mieltä, että LV - LA on tieosuutena sopiva vaikkapa illalla ajeltavaksi, eli yö jo nukuttaisiin Santa Monicassa. Autoilukokemusta mulla amerikoista on ihan kivasti, jokunen kuukausi tuli päästeltyä Minneapolis'n, Chicagon, Detroitin ja Toronton ympäristössä.

        LA on itselläni se ehkäpä tärkein kohde, jossa soisi olevan ainakin kolme päivää "käytössä". Mihinkäs aikaan olisi sopiva olla LAX-lentokentällä, kun kone lähtee 3.35 pm, neljä-viis tuntia aikaisemmin? Pakollisia kohteita on ainakin Universal Studios, Petersen automuseo, kaupunkialue ja joku kiva outlet, josta saa halvemmalla vaatteita.


      • vastasin aikaisemmin
        semiesnaapurista kirjoitti:

        Kiitos kaikille vinkeistä, lisääkin toki kaivataan. Eli ollaan matkassa 7 hengen porukalla ja pakaassit kulkevat mukana (eli ilmeisesti 2 vuokra-autoa jos ei isoa vania löydy, ja parempi niin, jolloin saan itse vuokrata mustangin ;-) ). Ollaan tosiaan pohdittu ja pähkäilty että millaisella ratkaisulla sitä menisi. Gran Canyon nähdään ainakin Vegasin hotellilta lähtevällä päivän kestävällä lentobussireissulla. SF - LV välillä on paljon nähtävää, mutta on tosiaan kehuttu aika paljon sitä rantatietäkin. Sen verran niitä aikataulujuttuja, että San Franciscos menee pari päivää, ja kolmas sitten autoillessa etelän suuntaan. Toki sitä voisi pysähtyä yöksi vaikkapa sinne puolessa matkassa olevaan hieman pikkutaajamaa suurempaan kaupunkiin, jonka nimeä en muista.

        Sieltä sitten täräyttää Vegasiin, jossa päivä ihan vain oleilua ja toinen sitten Grand Canyonia. Ehkä kuitenkin ensimmäinen päivä kanjoni ja sitten toinen lepäilyä, jonka päätteeksi on mukava lähteä ajamaan kohti LA:ta.. Itse oon sitä mieltä, että LV - LA on tieosuutena sopiva vaikkapa illalla ajeltavaksi, eli yö jo nukuttaisiin Santa Monicassa. Autoilukokemusta mulla amerikoista on ihan kivasti, jokunen kuukausi tuli päästeltyä Minneapolis'n, Chicagon, Detroitin ja Toronton ympäristössä.

        LA on itselläni se ehkäpä tärkein kohde, jossa soisi olevan ainakin kolme päivää "käytössä". Mihinkäs aikaan olisi sopiva olla LAX-lentokentällä, kun kone lähtee 3.35 pm, neljä-viis tuntia aikaisemmin? Pakollisia kohteita on ainakin Universal Studios, Petersen automuseo, kaupunkialue ja joku kiva outlet, josta saa halvemmalla vaatteita.

        tuota outlettia voisin suositella vegasista... googleta vegasin outletit tai mene vegasista losiin päin n. 50 kilsaa autiomaahan. siellä on, uskomatonta mutta totta, suuri outlet-keskus, jonka nimeä en nyt muista. mutta suosittelen surffaamista googlen kanssa. se on kalifornian ja nevadan rajalla. kun ajoimme vegasiin päin niin näky kuin huijausta ja outlet hinnat suomalaiselle naurettavan halvat.
        2 päivää san francisco ihan riittävä ja vegasissa kannattaa mennä katsomaan joka ilta joku show. 4 päivää vegasissa on minimi, jos meinaa ehtiä kanjonille.
        täytyy vielä todeta, että autoilu ameriikan raitilla on paljon helpompaa kuin suomessa.
        losin kentällä ei tarvitse olla kuin kolme tuntia lentoa, mutta jos ruuhka yllättää niin... jos olette lopuksi losissa (santa monicassa) yötä, niin niillä kulmillahan voi roikkua vielä puoleen päivään asti niin ehtii lennolle. jos olette vegasissa viimeiset yöt, niin sieltä ajaa ihan helposti aamupäivän aikana tuolle lennolle.
        kysy vaan vinkkejä kiinnostaa.


      • olisiko tämä?
        semiesnaapurista kirjoitti:

        Kiitos kaikille vinkeistä, lisääkin toki kaivataan. Eli ollaan matkassa 7 hengen porukalla ja pakaassit kulkevat mukana (eli ilmeisesti 2 vuokra-autoa jos ei isoa vania löydy, ja parempi niin, jolloin saan itse vuokrata mustangin ;-) ). Ollaan tosiaan pohdittu ja pähkäilty että millaisella ratkaisulla sitä menisi. Gran Canyon nähdään ainakin Vegasin hotellilta lähtevällä päivän kestävällä lentobussireissulla. SF - LV välillä on paljon nähtävää, mutta on tosiaan kehuttu aika paljon sitä rantatietäkin. Sen verran niitä aikataulujuttuja, että San Franciscos menee pari päivää, ja kolmas sitten autoillessa etelän suuntaan. Toki sitä voisi pysähtyä yöksi vaikkapa sinne puolessa matkassa olevaan hieman pikkutaajamaa suurempaan kaupunkiin, jonka nimeä en muista.

        Sieltä sitten täräyttää Vegasiin, jossa päivä ihan vain oleilua ja toinen sitten Grand Canyonia. Ehkä kuitenkin ensimmäinen päivä kanjoni ja sitten toinen lepäilyä, jonka päätteeksi on mukava lähteä ajamaan kohti LA:ta.. Itse oon sitä mieltä, että LV - LA on tieosuutena sopiva vaikkapa illalla ajeltavaksi, eli yö jo nukuttaisiin Santa Monicassa. Autoilukokemusta mulla amerikoista on ihan kivasti, jokunen kuukausi tuli päästeltyä Minneapolis'n, Chicagon, Detroitin ja Toronton ympäristössä.

        LA on itselläni se ehkäpä tärkein kohde, jossa soisi olevan ainakin kolme päivää "käytössä". Mihinkäs aikaan olisi sopiva olla LAX-lentokentällä, kun kone lähtee 3.35 pm, neljä-viis tuntia aikaisemmin? Pakollisia kohteita on ainakin Universal Studios, Petersen automuseo, kaupunkialue ja joku kiva outlet, josta saa halvemmalla vaatteita.

        viehättävä pikkukaupunki losin ja san franciscon puolessa välissä. suosittelen pysähtymään. me ajettiin valittavasti liian kiireellä ohi, kun piti päästä losiin yöksi...


      • edelliseen
        vastasin aikaisemmin kirjoitti:

        tuota outlettia voisin suositella vegasista... googleta vegasin outletit tai mene vegasista losiin päin n. 50 kilsaa autiomaahan. siellä on, uskomatonta mutta totta, suuri outlet-keskus, jonka nimeä en nyt muista. mutta suosittelen surffaamista googlen kanssa. se on kalifornian ja nevadan rajalla. kun ajoimme vegasiin päin niin näky kuin huijausta ja outlet hinnat suomalaiselle naurettavan halvat.
        2 päivää san francisco ihan riittävä ja vegasissa kannattaa mennä katsomaan joka ilta joku show. 4 päivää vegasissa on minimi, jos meinaa ehtiä kanjonille.
        täytyy vielä todeta, että autoilu ameriikan raitilla on paljon helpompaa kuin suomessa.
        losin kentällä ei tarvitse olla kuin kolme tuntia lentoa, mutta jos ruuhka yllättää niin... jos olette lopuksi losissa (santa monicassa) yötä, niin niillä kulmillahan voi roikkua vielä puoleen päivään asti niin ehtii lennolle. jos olette vegasissa viimeiset yöt, niin sieltä ajaa ihan helposti aamupäivän aikana tuolle lennolle.
        kysy vaan vinkkejä kiinnostaa.

        Täsmennys: Vegasista Losiin ajaa noin viidessä tunnissa, jos on normaali arkipäivä. Vegasiin on paljon menijöitä yleensä perjantaisin ja vastaavasti tulijoita sunnuntaisin. Joten jos lentonne lähtee sunnuntaina, en itse jättäisi aamuun tuloa vegasista. Vegasissa on elämää myös viikolla, mutta juhlapyhät ja pyhät kannattaa välttää jos mahdollsita, hotellien hinnat myös arkena huomattavasti edullisemmat.


      • semiesnaapurista
        olisiko tämä? kirjoitti:

        viehättävä pikkukaupunki losin ja san franciscon puolessa välissä. suosittelen pysähtymään. me ajettiin valittavasti liian kiireellä ohi, kun piti päästä losiin yöksi...

        Kiitos vinkistä, ehkäpä kokeillaan tuota!


    • semiesnaapurista

      Näyttää siltä, että vegas ja kanjonit jäävät toiselle reissulle. Todettiin että ajettavaa olisi niin hel*etisti ja kiirettä ja aikataulua. Lisäksi pakolliseksi paikaksi oli kanssaihmisten toimesta valittu SF'n 400-500 km pohjoiseen sijaitsevat punapuumetsät. Onkohan siellä SF-Eureka välillä mitään sopivaa kaupunkia, missä voisi yöpyä? Jos jollain on kokemuksia niin kiitosta vaan. Sieltä kun oltaisiin lähdössä LA'ta kohti, niin tien vaihtokaan sisämaahan ei liene perusteltua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      134
      2112
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      375
      1568
    3. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1176
    4. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      108
      982
    5. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      126
      969
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      92
      943
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      55
      928
    8. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      20
      864
    9. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      858
    10. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      808
    Aihe