Toimittajat

hävettääkö yhtään?

referoida yliopiston tiedote ja laittaa oma nimi jutun "tekijäksi"?

8

1768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MONNALI

      Jos juttu on isompi ja siihen tulee tiedotteesta saamani faktojen lisäksi esim. sitaatti/sitaatteja haastateltavalta, pitää siihen laittaa toimittajan nimi. Lehti nyt ei vaan voi pitää sisällään juttuja, joissa on esim. yrityksen nimi jutun tekijänä, vaikka tiedot olisikin saatu tiedotteesta. Mitä tahansa ei voida julkaista vaan sen pitää aina mennä toimittajan kautta, ja toimittaja on arvioinut tiedot ja niiden oikeellisuuden.

      Jos juttu on lyhyt ja pelkästään tiedotteen pohjalta, ei siinä yleensä lue kenenkään nimeä.

      Et ole oikein tainnut ymmärtää sitä, miksi yritykset ja yhteisöt tiedottavat. Ammattitaitoinen tiedottaja kyllä ymmärtää tämän kuvion.

    • sdfsdf

      Yleensä tiedotteissa on käytetty niin huonoa kieltä, että se on jouduttu joka tapauksessa kirjoittamaan uudestaan (vaikka sisällöllisesti menisikin yksi yhteen). Yliopisto ei tee todellakaan poikkeusta.

    • Opiskelija yliopistosta

      Kyseessähän on puhdas plagiointi.
      Itselleni tulee opiskelijana samat tiedotteet ja on outoa lukea niitä maakuntalehdestä ikäänkuin toimituksen toimittajan tekemänä.

      Vielä oudompaa on lukea niitä vaikka Turussa ilmaisjakelulehdestä täysin samalla tekstillä.
      Kenenkähän juttuja nämä nyt sitten ovatkaan? Taitaa olla pelkkää varastamista koko hieno toimittaminen.

      • hkllhl

        No jos niissä ei ole nimeä alla, niin ei niitä kukaan ole plagioinut. Samalla tavalla STT:n tiedotteita painetaan useimpiin lehtiin lähes sellaisenaan. Pienet ilmaisjakelulehdet painavat toki paskatkin tiedotteet sellaisenaan.


      • toimittaja II

        Niinpä niin, vituttaako kun tuosta plagioinnista vielä maksetaan toimittajille niin pirun hyvin. Pelkästään päivävuorossa lusmuilusta 3400 euroa kuukaudessa? On se kiva, kun yliopistoväki tekee pienellä palkallaan meikäläisenkin työn. Kiitän ja pokkaan.


      • päike öunapuu
        toimittaja II kirjoitti:

        Niinpä niin, vituttaako kun tuosta plagioinnista vielä maksetaan toimittajille niin pirun hyvin. Pelkästään päivävuorossa lusmuilusta 3400 euroa kuukaudessa? On se kiva, kun yliopistoväki tekee pienellä palkallaan meikäläisenkin työn. Kiitän ja pokkaan.

        Pakko ottaa kantaa tuohon väittämään toimittajan palkasta; päivävuorossa lusmuilusta yli 3000 kuukaudessa...se oliskin ihanaa...itse olen paikallislehdessä, 23 vuoden työkokemus ja kuukausipalkka 2090 euroa kuussa, työtä myös iltaisin ja viikonloppuisin, jotka saa vapaana, ei rahassa. Eli ei sen kummempi palkka kuin monilla muillakaan aloilla...


      • täti toimittaja
        päike öunapuu kirjoitti:

        Pakko ottaa kantaa tuohon väittämään toimittajan palkasta; päivävuorossa lusmuilusta yli 3000 kuukaudessa...se oliskin ihanaa...itse olen paikallislehdessä, 23 vuoden työkokemus ja kuukausipalkka 2090 euroa kuussa, työtä myös iltaisin ja viikonloppuisin, jotka saa vapaana, ei rahassa. Eli ei sen kummempi palkka kuin monilla muillakaan aloilla...

        Ei voi olla totta, että joku tekee tommosella liksalla töitä. Tuohan on alle TES-minimin. Ota nyt äkkiä yhteyttä liittoon!


      • hjkkh
        täti toimittaja kirjoitti:

        Ei voi olla totta, että joku tekee tommosella liksalla töitä. Tuohan on alle TES-minimin. Ota nyt äkkiä yhteyttä liittoon!

        sakkia, joiden mielestä tuntuu olevan hienoa tituuleerata itseään toimittajaksi, vilautella pressikorttia ilmaisten ja alennettujen palveluiden toivossa ja sitten kehuskella jollain 3400 euron palkalla. Tuollaiset lokaavat oikeiden, ammattitaitoisten, työtään kutsumuksena tekevien journalistien maineen.

        Ei todellakaan ole 3000 euroa mikään tavallinen palkka toimittajalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe