Kreikkaan omatoimimatka

JUHE

Olen vertaillut omatoimimatkan ja valmismatkan hintaa ja olen tullut siihen tulokseen, että valmismatka ei ainakaan tule yhtään kalliimmaksi kuin omat.matka. Kesällä 2aik 2lasta lennot maksaa noin 1500 € kun lasketaan majoitus 14 vrk keskim 45 €, maksaa matka näin 2130. Samalla hinnalla ja jopa halvemmalla saa valmismatkan. Omatoimimatkalla voi toki kulkea paikasta toiseen jos maisema alkaa tympimää, mutta oma vaivansa siinnäkin. Lisäksi, jos menee saarille hyppylemän, maksaa laivaliput huomattavan paljon.

2

769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reissaaja

Totta, että perheen kanssa matkaillessa hintaa kertyy. Olen neljänä syksynä kierrellyt Kreikan saaria omatoimisesti, yksin tai kaksin.
      Viime syksyn saarihyppely (5 saarta kahdessa viikossa) tuli maksamaan 600€/hlö, sisältäen lennot, majoitukset ja lauttamaksut. Kustannuksista suurin on lentojen osuus (n. 400€).
      Teen reissut aina syyskuussaa, jolloin hinnat ovat edullisemmat, ei ole liian kuuma eikä ole ruuhkaa. Majapaikkoja löytyy joka saarelta (paitsi Rodos, Mykonos, Santorini ja muut kalliit paikat) hintaan 20€/yö riippumatta siitä, majoittuuko siihen yksi tai kaksi.
      Muiltakin vuosilta olen vertaillut hintoja, eikä mikään valmismatka olisi tullut edullisemmaksi, ja kuten itsekin totesit, näin näkee niitäkin paikkoja, joihin valmismatkoja ei tehdä.
      Kirjoitan aina reissuillani matkapäiväkirjaa, jos kiinnostaa, ota yhteyttä!
      [email protected]

• saman

Itse olen huomannun saman. Hyvä keino on ottaa 2 viikon loma esim. Kreetalle, josta on hyvät laivayhteydet joka paikkaan. Saarella itsessäänkin riittää nähtävää ainakin viikoksi. Toisen viikon voi sitten kierrellä muita saaria. Vaikka joutuukin maksamaan 2vk hotellista on lento sen verran halvempi että tulee kokonaisuutena edullisemmaksi. Itse toteutin aikoinaan saari reissun siten että oli lentoliput Ateenaan ja takaisin eikä muita etukäiteissuunnitelmia ollut. Ateenasta ostin sitten Island passin johon sis. 5 vapaavalintaista laivamatkaa Ateenan ja saarten välillä. Syyskuussa matkaamista voin myös suositella, ikinä ei ole ollut majapaikan löytämisessä ongelmia, ja hintakin voi olla 1/3 sesongin vastaavasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      891
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      791
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      766
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      718
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      710
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      673
    Aihe