Kreikkaan omatoimimatka

JUHE

Olen vertaillut omatoimimatkan ja valmismatkan hintaa ja olen tullut siihen tulokseen, että valmismatka ei ainakaan tule yhtään kalliimmaksi kuin omat.matka. Kesällä 2aik 2lasta lennot maksaa noin 1500 € kun lasketaan majoitus 14 vrk keskim 45 €, maksaa matka näin 2130. Samalla hinnalla ja jopa halvemmalla saa valmismatkan. Omatoimimatkalla voi toki kulkea paikasta toiseen jos maisema alkaa tympimää, mutta oma vaivansa siinnäkin. Lisäksi, jos menee saarille hyppylemän, maksaa laivaliput huomattavan paljon.

2

732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reissaaja

      Totta, että perheen kanssa matkaillessa hintaa kertyy. Olen neljänä syksynä kierrellyt Kreikan saaria omatoimisesti, yksin tai kaksin.
      Viime syksyn saarihyppely (5 saarta kahdessa viikossa) tuli maksamaan 600€/hlö, sisältäen lennot, majoitukset ja lauttamaksut. Kustannuksista suurin on lentojen osuus (n. 400€).
      Teen reissut aina syyskuussaa, jolloin hinnat ovat edullisemmat, ei ole liian kuuma eikä ole ruuhkaa. Majapaikkoja löytyy joka saarelta (paitsi Rodos, Mykonos, Santorini ja muut kalliit paikat) hintaan 20€/yö riippumatta siitä, majoittuuko siihen yksi tai kaksi.
      Muiltakin vuosilta olen vertaillut hintoja, eikä mikään valmismatka olisi tullut edullisemmaksi, ja kuten itsekin totesit, näin näkee niitäkin paikkoja, joihin valmismatkoja ei tehdä.
      Kirjoitan aina reissuillani matkapäiväkirjaa, jos kiinnostaa, ota yhteyttä!
      [email protected]

    • saman

      Itse olen huomannun saman. Hyvä keino on ottaa 2 viikon loma esim. Kreetalle, josta on hyvät laivayhteydet joka paikkaan. Saarella itsessäänkin riittää nähtävää ainakin viikoksi. Toisen viikon voi sitten kierrellä muita saaria. Vaikka joutuukin maksamaan 2vk hotellista on lento sen verran halvempi että tulee kokonaisuutena edullisemmaksi. Itse toteutin aikoinaan saari reissun siten että oli lentoliput Ateenaan ja takaisin eikä muita etukäiteissuunnitelmia ollut. Ateenasta ostin sitten Island passin johon sis. 5 vapaavalintaista laivamatkaa Ateenan ja saarten välillä. Syyskuussa matkaamista voin myös suositella, ikinä ei ole ollut majapaikan löytämisessä ongelmia, ja hintakin voi olla 1/3 sesongin vastaavasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4135
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1620
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1416
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1140
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe