Kun kysessä niin yleinen vaiva niin varmaan löytyisi jotain helpottavia vinkkejä millä voisi sinnitellä siihen asti kun labratulokset tulevat ja saa kunnon lääkkeet.
En pysty olemaan "pissaamatta" edes varttituntia ja käskettiin pidätellä 3-4 tuntia ja sit viedä pissanäyte...no melkein kolme tuntia pidättelin mutta eipä siinä kerennyt enää mitään alapesua tekemään ennen pissamista, hyvä kun ehti housut saada jalasta.Saattaa kuulemma sen takia joutua sitten ottamaan uuden näytteen.
Tuon monen tunnin pidättelyn jälkeen sitten alkoikin hirveät tuskat, kävellessäkin sattuu ja rakkoa painaa, puhumattakaan siitä kun pitäisi pissata.Aivan sietämätöntä!!!
Tulokset saan huomenna iltapäivällä ja jos näyte pitää ottaa uudelleen niin varmaan vasta torstaina/perjantaina...miten ihmeessä tämän kanssa kestäisi vielä monta päivää?Onko kellään mitään helpotusvinkkejä?Juonut olen paljon.
Virtsarakontulehdukseen
7
4929
Vastaukset
- kokemusta on
Todellakin, kannattaa juoda paljon. Varsinkin jotain hapanta ja vitaminoitua, kuten karpalomehua. Särkylääkkeet kuten buranat auttavat oireisiin myös, mutta niitä ei kannata kauhiasti naamaan napsutella :)
Outoa että olet joutunut odottamaan noinkin pitkään. Kun tulehdus on noinkin selvä ja ns. pitkälle edennyt, että todella on vaikea pidätellä sitä aikaa, niin luulisi että oireiden perusteella olisi lääkkeet annettu. Itselle on tehty aina pikaviljely, muutama minuutti kestää ja saan lääkkeet. Eri asia tietenkin oletko sinä sellaista laatua ettei tulehdus näy pikatestissä.
Itse olen kärsinyt jatkuvista tulehduksista, mutta alettuani juomaan enemmän karpalomehua ja syömään vitamiineja, pääsin niistä eroon. Kävin myöskin vessassa noin kolmen-neljän tunnin välein, ja myös AINA ennen ja jälkeen seksin.
Toivottavasti osasin auttaa yhtään! Koita kestää, tiedän millaista helvettiä virtsarakontulehdus on.- Tuo oli
jo vinkki mitä en olisi tajunnut kokeilla.Eli happamia mehuja...pitää käydä lähikaupasta etsimässä josko olisi jotain sopivia!Nyt vaan on kivut ollu jo niin kovat että kävelykin sattuu...join litran/puolitoista vettä aina tunnissa niin pikkusen helpotti se.
Ihmettelin itsekkin sitä että näin hitaasti toimitaan vaikka olen ihan epätoivoinen jo.Pissan pidättely useita tunteja ei kyllä tule enää onnistumaan, tänäänkin se onnistui vain sen voimalla etten juonut mitään ja siitäkös hurjemmat kivut sitten alkoi kun en nesteitä nauttinut ja koitin pidätellä ja supistella!
Ainut vaihtoehto näytteen ottoon vois olla se että jos saisi yöllä nukuttua muutaman tunnin ja sitten herättyään heti sen ottaisi..se että ehtiikö siinä hädässä enää mitään pesurituaaleja tekemään on ihan toinen juttu..miksköhän mulle ei ees ehdotettu tuollaista pikatestiä vaikka puhelimessa jo sanoin etten pysty vessassa käyntiä pidättelemään kuin pienen hetken...
- ltpv
Aika erikoista, ettei sinulle heti määrätty lääkkeitä. Niin selkeät oireet ovat. En usko, että
joudut antamaan näytettä uudelleen. Kyllä ne pöpöt
jo tuossa ajassa näkyy. Ainakin minulla näkyivät.
Ota Buranaa. Minulla auttoi. Lisäksi karpalomehu (yäk)ja Multivita monivitamiini pillerit olen
hyväksi havainnut.- "pikkukaupasta"
mitään asiaansa ajavaa karpalomehua tms...jotain karpalomehua olen tölkeissä tainnut nähdä lähikaupassani, kelpaisikohan se? Tuo kaupungille lähtö tuntuu tässä vaiheessa sulalta mahdottomuudelta :/
Labrassa sanottiin et koska en suorittanut alapesua vedellä ennen virtsanäytteen ottoa niin siksi saattaa olla se näyte "pilalla" ja pitäs ottaa uus...ja hirveen työn ja tuskan takana oli se pidättely! Pidättelin sit niin ääripisteeseen et ei siinä kerenny tehä mitään kun vessaan meni..
Kiitos vinkeistä, aattelinkin et tästä kärsineitä on varmasti muitakin :) - no huhhuh
"pikkukaupasta" kirjoitti:
mitään asiaansa ajavaa karpalomehua tms...jotain karpalomehua olen tölkeissä tainnut nähdä lähikaupassani, kelpaisikohan se? Tuo kaupungille lähtö tuntuu tässä vaiheessa sulalta mahdottomuudelta :/
Labrassa sanottiin et koska en suorittanut alapesua vedellä ennen virtsanäytteen ottoa niin siksi saattaa olla se näyte "pilalla" ja pitäs ottaa uus...ja hirveen työn ja tuskan takana oli se pidättely! Pidättelin sit niin ääripisteeseen et ei siinä kerenny tehä mitään kun vessaan meni..
Kiitos vinkeistä, aattelinkin et tästä kärsineitä on varmasti muitakin :)En ymmärrä miksi pesun tekemättä jättäminen voisi vaikuttaa tuloksiin. Kun minulla aikanaan vaivasi nämä (kirjoitin siis ensimmäisen vastauksen viestiisi), epäilin aluksi hiivatulehdusta. Eli käytin edellisenä yönä paikallishoidon, emätinpuikon. Seuraavana aamuna piti antaa näyte sitten. Kyllä niitä puikon jäännöksiä pääsi putoamaan sinne kuppiin mutta se ei tulosta mitenkään muuttanut.
Teilläpä on hankalat menetelmät :/ mutta kyllä kaupassa pitäisi olla sitä mehua, itselläni taisi olla Rainbown valmistamaa karpalo-mustikka tai vastaava. Monella mehun valmistajalla on karpaloa valikoimassa, kunhan vain selviäisit sinne kauppaan asti. - minuakin
no huhhuh kirjoitti:
En ymmärrä miksi pesun tekemättä jättäminen voisi vaikuttaa tuloksiin. Kun minulla aikanaan vaivasi nämä (kirjoitin siis ensimmäisen vastauksen viestiisi), epäilin aluksi hiivatulehdusta. Eli käytin edellisenä yönä paikallishoidon, emätinpuikon. Seuraavana aamuna piti antaa näyte sitten. Kyllä niitä puikon jäännöksiä pääsi putoamaan sinne kuppiin mutta se ei tulosta mitenkään muuttanut.
Teilläpä on hankalat menetelmät :/ mutta kyllä kaupassa pitäisi olla sitä mehua, itselläni taisi olla Rainbown valmistamaa karpalo-mustikka tai vastaava. Monella mehun valmistajalla on karpaloa valikoimassa, kunhan vain selviäisit sinne kauppaan asti.tuo seikka.Varsinkin kun puhelimessa minulle ei annettu MITÄÄN ohjeita näytteenotosta, muuta kuin että 3-4 tuntia pitäs pidätellä.Tuonkin peseytymisjutun luin netistä jostain ohjeista.
No, odottelen mielenkiinnolla mitä sieltä huomenna iltapäivällä sanotaan...
Ja kauppaan pääsin ja karpalomehua löytyi, kaappasin muutaman litran mukaani.Kiitos vain vielä kerran vinkistä :) - asiasta jotain tietävä..
no huhhuh kirjoitti:
En ymmärrä miksi pesun tekemättä jättäminen voisi vaikuttaa tuloksiin. Kun minulla aikanaan vaivasi nämä (kirjoitin siis ensimmäisen vastauksen viestiisi), epäilin aluksi hiivatulehdusta. Eli käytin edellisenä yönä paikallishoidon, emätinpuikon. Seuraavana aamuna piti antaa näyte sitten. Kyllä niitä puikon jäännöksiä pääsi putoamaan sinne kuppiin mutta se ei tulosta mitenkään muuttanut.
Teilläpä on hankalat menetelmät :/ mutta kyllä kaupassa pitäisi olla sitä mehua, itselläni taisi olla Rainbown valmistamaa karpalo-mustikka tai vastaava. Monella mehun valmistajalla on karpaloa valikoimassa, kunhan vain selviäisit sinne kauppaan asti."En ymmärrä miksi pesun tekemättä jättäminen voisi vaikuttaa tuloksiin."
Se vaikuttaa sillä tavoin että näytteeseen pääsee muita bakteereita alapäästä mukaan. Virtsahan viljellään maljalle ja seuraavana päivänä katsotaan onko jotain/mitä on lähtenyt kasvamaan. Mikäli kasvua on lähetetään näyte vielä jatkoviljelyyn jossa määritetään mistä bakteerista on kyse. Luonnollisesti tulokseen vaikuttaa jos näytteessä on muitakin bakteereita kuin virtsan mukana tulleita. Ero on aika suuri jos siinä kun vertailet kasvatettuja maljoja joissa toista näytettä ennen on tehty huolimaton alapesu ja toiseen huolellinen.
Ja mitä joku aiempi kirjoittaja sanoi "pikaviljelystä" niin sellasia ei ole käytössä. Bakteerit kasvavat maljoissa lämpökaapissa sen yön yli. Pikana voidaan tehdä liuskatesti virtsasta josta näkyy mm. virtsan veri ja leukosyytit. Kyseisestä testistä ei voida todeta aina edes tulehdusta ja bakteerilajia ei pysty mitenkään määrittämään siitä.
Noudattakaa niitä näytteenotto-ohjeita ja esivalmisteluita!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1322953- 61341
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2201296Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701171- 441129
- 371001
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38991Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133947- 47944
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36867