Pystybaari

OliviaKoo

Vastaus Katriinan ja muiden uskollisten baarikävijöiden huutoon tulee tässä.
Siirrän täten baarin pääkadun varrelle kaikkien iloksi ja muiden suruksi.

Talo tarjoaa koko loppupäivän, sopii ottaa, mitä mieli tekee, meillä on nyt kaikkea.

Minä olen jo toista viikkoa ollut niin kesävierailla kyllästetty (mitan Wivi arvasikaan, vaikka kai se on ihan luonnollista tähän aikaan vuodesta), että en ole ehtinyt baarin vuokrasopimusta uusimaan.

Tässä se nyt sitten töröttää. Keksitäänkö baarille ihan oma lippu?
Ehdotuksia.

Huomisesta iltapäivästä lähtien lupaan olla ehtoisampi emäntä.

Sumutan täältä kylläistä kesäkukkien tuoksua jokaisen nenuun.
Nähdään!

263

8319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tervetuloa takaisin - kuten huomaat kaivattu on!

Vieraat ovat hyviä kun tulevat ja vielä parempia kun lähtevät vai miten on?

Olin juuri pyörälenkillä ja nyt kyllä Jaffa maistuu, ei mitään väkevämpää näin päivällä.
      Muutenkin täällä ollaan paremmin oltu kaffe ja limu linjalla viimeaikoina.

Ja sitten Olivia opettelemaan ♥:n tekoa...

• OliviaKoo

ainakin minun koneessani, kuten tuolla toisessa viestiketjussa kerroin, pelkkä neliö:(

Ei mitään sydämiä minun ruudullani.
        Tarkoitan siis, että en näe sydämiä, pelkkiä neliöitä. Näössä ei kylläkään ole mitään vikaa, kuten ei ulkonäössäkään...

• OliviaKoo

Minun ruudullani ei sydäntä näy, pelkkä neliö! Enkä minä ymmärrä, miten muuten se tehdään, kuin että tuo vasemmalle päin oleva pikku v ensin ja sen perään kolmonen, siis näin

• KristaTee

Taas ollaan ihmisten ilmoilla. Limun ottaisin, oikein kylmän. Olen pyllistellyt pihassa koko päivän, kitkenyt ja kuopinut.

Aah! Hyvää oli. Nyt menen puhdistamaan kynnenaluset.

• folk

Hauskaa, on emäntä sitten siirtänyt baarin taas tänne ihmisten ilmoille.
      Ottaisin vaikka kylmän siiderin,niin olihan se ,että talo tarjoaa.
      Ei ole asiakkaista kukaan vielä ehdotellut lipun värejä ja muotoa.
      Minusta sellanen viiri olisi mukava,kun nyt tulisi ehdotuksia mikä aihe laitetaan.
      Kyllä on laitettava mietintä myssy päähän.

• marjapensas

taas ihmisten ilmoille siirsit pystiksen, ei sitä kiireessä ehdi pitkälle rämpiä.
        Tänään olen keitellyt ruoat pakkaseen neljän päivän varalle,aamulla, sieltä ulos jäätyneenä,
        ja sitten menoksi, ”keinumaan”, nauttimaan suomen suvesta ja juhannus aattona onkin luvassa
        kunnon saaristolaishäät, tarjoiluin ja ilonpidon merkeissäJ)
        Varsin hyvää lupaa sää tiedotus, ainakin tännepäin.
        Uuden pystiksen kunniaksi otan sen kylmän, päivän ahertamisen jälkeen,
        kuulemisiin ensi viikkoon.
        Oikein HYVÄÄ JUHANNUSTA kaikilleJ

• Fridanna
        marjapensas kirjoitti:

taas ihmisten ilmoille siirsit pystiksen, ei sitä kiireessä ehdi pitkälle rämpiä.
        Tänään olen keitellyt ruoat pakkaseen neljän päivän varalle,aamulla, sieltä ulos jäätyneenä,
        ja sitten menoksi, ”keinumaan”, nauttimaan suomen suvesta ja juhannus aattona onkin luvassa
        kunnon saaristolaishäät, tarjoiluin ja ilonpidon merkeissäJ)
        Varsin hyvää lupaa sää tiedotus, ainakin tännepäin.
        Uuden pystiksen kunniaksi otan sen kylmän, päivän ahertamisen jälkeen,
        kuulemisiin ensi viikkoon.
        Oikein HYVÄÄ JUHANNUSTA kaikilleJ

Olisikohan enää kukaan muu liikkeellä näin myöhäiseen aikaan, mutta käväisen yhden Jaffa-lasillisen juomassa.
        Juhannus on mielessä, joten olen "tuunannut" mekkojani. Huomasin, että 50-luvun hameenhelman korkeus on juuri nyt silmälle sopiva ☺

Oikein lämmintä juhannusta kaikille!

• Katriina64 ek

Kansasllisvärimme, niinkuin valtion lipussa, ehdotan.
      Mikähän on upeamman näköinen kuin siniristi sinisellä taivalla. Mutta kun ehdottaisinkin trikoloria, eli vähintään kolmen väristä viiriä, joten voisihan joku luova suunnittelija taiteilla lippuumme(trikolooriin) vaikkapa koukeroisin kaunokirjaimin, että Pystybaari.

Sitten mukana on kaikkea. On isänmaallisuutta. kansainvälisyyttä(ranskalaiseten sanastoa tuo trikoloori) ja kaiken kruunaisi individualismi, eli oma logo: Pystybaari.
      Voisimme värvätä Pelle Pelottoman, monilahjalkkuuden ja verbaalisesta taidostaan tunnetun, kertomaan kyselijöille mitä viirimme tarkoittaa.

Olivialle terkkuja, terkkuja kaikille, ketään unohtamatta!
      Pellelle suukko! Huomenna, ehkä jo tänään kirjoitan sinulle preivin.
      Mahtavaa todeta, että miehen kanssa voi keskustella laidasta laitaan, parantaa maailmaa, noin virtuaalisesti, tai lytätä joitakin sen(maailman) ilmiöitä alimpaan hornan kattilaan.

Huominen päivä ollaan siviilisaation kskellä, mutta ylihuomenna taas tavallaan luonnon ja karun, monessa mielessä alkeellisen mökkielämän armoilla. Päätettiin, satoi tai paistoi.

• KristaTee

huomenta kaikille. Kepein jaloin tänne tepastelin, niin on lähellä. Eikä ruuhkiakaan ollut, heti pääsi perille.

Toin kimpun päivänkakkaroita uuden paikan kunniaksi.

Kahvitkin keitän, porokahvit. Näkyy eilinen pannu vielä olevan täällä. Kyllä kunnon porokahvi on kaikkein parasta. Eilen join peräti kaksi kupillista, niin makoisaa oli.

Ja sitten säätiedotus: Aurinkoa, 15 astetta eikä tuulta. Kaunis päivä tulossa. Nauttikaa siitä kaikki.

• pikkumusta ek

Katriinan tavoin olen sinivalkoisen kannalla, mutta siihen meidän yhteenajatteleminen sitten loppukin. Ehdotan siis: sinisellä pohjalla olevaa valkoista shampanjapulloa ja -lasia. Kyllä minusta pystybaari on shampanjansa ansainnut!
      Aurinkoista, lämmintä, iloista ja rentouttavaa Juhannusta kaikille!

• OliviaKoo

Ja mitä lippuun tulee, yhdyn mielelläni edelliseen puhujaan (no, en konkreettisesti, se on meillä päin vain sellainen sanonta).

Sinivalkonen on hyvä väri ja tottahan shampanjapullo tai joku muu baarin tunnus on lipussa oltava.
        Pullo mielellään vähän kallellaan ja lasi, jossa poreilevaa, sopisi mielestäni pullon viereen (suoraksi).

Lipussa oma logo. Pystybaari. Ja alla: avoinna aina ja kaikille.

Tästä sitä voi kehitellä eteenpäin.

Minun (omat) vieraani ovat kaikki ulostautuneet, so poistuneet omiin koteihinsa ja minulla on tyhjän pesän syndrooma. Kun puolitoista viikkoa tottui siihen, että on joku samassa tilassa ja sitten yht´äkkiä yksin, on vähän haikea olo.

Mutta elämä jatkuu. Tänään täytin tyhjiötä kitkemällä kukkapenkkejä ja vähän muutenkin kopsuttelin multaa, jotta saavat kasvit happea.
        Vielä aion suorittaa kastelu-urakan illemmalla, kun aurinko ei enää niin kuumasti porota kukkapenkkeihin.

Pionit eivät näytä kukkivan tänä vuonna, yhtään nuppua ei näy. Kaikki muu kyllä kukoistaa.

On se vaan kumma, kun joka päivä tuo tuuli jäähdyttää ilmaa. Ei oikein lämpimältä tunnu, vaikka asteita on yli 20.

Tavataan taas!

• folk

Kiva kun baarin porukka on innostunut miettimään sitä lipun muotoa/väriä ja aihetta.
      Kauppareissun kohdalle sattuu yksi omakotitalo,jonka katolla liehuu merirosvo lippu.
      Olis kiva tietää mikä tarkoitus silläkin on.

Tykkään muuten linnun laulusta,mutta noi naakat saa minut melkein hermoromahduksen partaalle.
      Niitä on kymmeniä.

Aamulla aloittavat ja auringon laskuun jaksavat räkyttää.

Ja auto on sitten aamulla törkeän kuntonen.
      Huomenna sitten pitäisi lähteä Tampereen suuntaan,toivottavasti ei ole ihan kauheita ruuhkia.
      Täytyy tässä vielä aamulla poiketa vaikka kahvilla
      olemme ilmeisesti siirtyneet porokahvin kannattajiksi.

Termoskannuun kun lopun laittaa,niin kyllä se juomakelpoista on jonkun pari tuntia.

• Wivi ek

hyvää huomenta, aurinkoista sellaista. Ihanaa, keskikesän juhla lähestyy :)

HAUSKAA JUHANNUSTA JOKA IIKALLE toivottelee Wivi (kesämielellä)

• KristaTee

Kaunis, kaunis on sää. Aurinkoa ja lämmintä, 18, eikä tuule. Voi olisipa aattokin tällainen.

Kaikille toivotan minäkin taianomaista Juhannusta!

PS. Porokahvia löytyy termoksesta.

• folk
        KristaTee kirjoitti:

Kaunis, kaunis on sää. Aurinkoa ja lämmintä, 18, eikä tuule. Voi olisipa aattokin tällainen.

Kaikille toivotan minäkin taianomaista Juhannusta!

PS. Porokahvia löytyy termoksesta.

Kaunista on täälläkin,vähän noita pilven lonkareita välillä nousee,mutta sitten kauas karkaavat.

Kiitos,kahvi maistuu.Vähäksi aikaa istahdan,sitten pitää laittaa reppu kuntoon ja iltapäivällä siihen pahimpaan ruuhkaan yrittää itsensä survoa.

Kaikille ystäville suloista Juhannusta!

• Joko kaikki on juhannuksen vietossa?

Kaunista juhannusta on luvassa ainakin tänne päin - mulle tosin on yks hailee millainen sää on.

Olen jo viettänyt niin monta juhannusta kotona, että ei enää osaa minkään lähteäkkään.
      Täällä kai sitten päivystän, jos joku ohimennen poikeaisi!

Hauskaa juhannusta kaikille Pystybaariin kurkkaajille!

• Sydämet unohtui!

♥ ♪ ♥ ♪ ♥ ♪ ♥

• KristaTee

Aurinko paistaa, 16 astetta eikä tuule. Oikea aatto-aamu. Huomenta kaikille.

Päivystetään, Tellukka, yhdessä. Ei meilläkään mitään suunnitelmia ole. Grillataan varmaan illalla.

Olen jo keittänyt grillikyljet valmiiksi ja ne odottavat jääkaapissa. Namnam.

Voipi olla, että käväisemme katsomassa olisiko kokkoja jossakin, mutta meillä näkyisi olevan matsäpalovaroitus täällä, joten tuskin niitä löytyy. Esakalliolla tai Ämyrillä voisi käydä tanssimassa, mutta isännän selkä ei siitä taitaisi pitää. Joten, jos ilmojen haltijat suovat, istumme pihassa ja nautimme hiljaisuudesta ja grillikyljistä.

Toivotan jokaiselle mieleisensä juhannusta!

• että löytyy muitakin kotona juhannuksen viihtyviä. Tuntuu, etä kaikilla on meno päällä ja kaikki haluavat vesien äärelle.
        (Maakravun mietteitä)

Ensimmäisen kerran tänä kesänä aion keittää uusia perunoita - isännän lähetin ostamaan niitä ja savumuikkuja - maiskis! Illalla tietysti grillataan, sehän kuuluu juhannukseen.

Tavataan Krisse illalla terassilla - tervetuloa muutkin!

• Tääl yksinäni laulelen...

Poikkean illemmalla, kun palaan pyöräretkeltä. Pidä olut viileenä! Ja huurrutetut kolpakot ois ihan jees:)

• OliviaKoo

Koko porukalle jotain mieltä ylentävää. Minulle lasi valkoviiniä, enempää ei uskalla tässä vaiheessa ottaa, kun ei ole syönyt vielä mitään.

Mietin, josko viitsin grillailla, maukasta juustomakkaraa olisi kyllä jääkaapissa, mutta kun viimeksi grillasin ja söin nälissäni kaksi makkaraa ja siihen päälle vielä avomaankurkkua ja paprikaa, sain niin kovia vatsaväänteitä, että päätin vähentää rasvaisen makkaran syöntíä.

Mutta kun se on niin jumalaisen hyvää. Jospa grillaisi vain yhden?
        Vai tuleeko joku syömään sen toisen makkaran, ajatus grillin kuumentamisesta yhtä makkaraa varten tuntuu tyhmältä.

Kyllä on kukkaloisto kauneimmillaan, vaikka juhannusruusut ehtivätkin jo kuihtua. Nyt pukkaa keijuruusua ja hansaruusua, muista kaunokeista puhumattakaan.
        Juuri äsken komentelin humalaa kasvamaan oikeaan suuntaan.
        Olen laittanut sitä seinän viereen ja siitä narut ulko-oven yli, saan aikanaan sisääntuloon taas oikean lehtimajan.

Eiköhän piipahdeta vielä illalla skoolaamassa juhlan kunniaksi?

• KristaTee
        OliviaKoo kirjoitti:

Koko porukalle jotain mieltä ylentävää. Minulle lasi valkoviiniä, enempää ei uskalla tässä vaiheessa ottaa, kun ei ole syönyt vielä mitään.

Mietin, josko viitsin grillailla, maukasta juustomakkaraa olisi kyllä jääkaapissa, mutta kun viimeksi grillasin ja söin nälissäni kaksi makkaraa ja siihen päälle vielä avomaankurkkua ja paprikaa, sain niin kovia vatsaväänteitä, että päätin vähentää rasvaisen makkaran syöntíä.

Mutta kun se on niin jumalaisen hyvää. Jospa grillaisi vain yhden?
        Vai tuleeko joku syömään sen toisen makkaran, ajatus grillin kuumentamisesta yhtä makkaraa varten tuntuu tyhmältä.

Kyllä on kukkaloisto kauneimmillaan, vaikka juhannusruusut ehtivätkin jo kuihtua. Nyt pukkaa keijuruusua ja hansaruusua, muista kaunokeista puhumattakaan.
        Juuri äsken komentelin humalaa kasvamaan oikeaan suuntaan.
        Olen laittanut sitä seinän viereen ja siitä narut ulko-oven yli, saan aikanaan sisääntuloon taas oikean lehtimajan.

Eiköhän piipahdeta vielä illalla skoolaamassa juhlan kunniaksi?

Juhannus on vain kerran vuodessa. Minä en niin kovasti makkarasta perusta, meillä grillataan possunkylkiä. Miehelle tietysti makkaraa. Juomana limua. Ja vielä salaattia.

Iltamyöhällä voisi lasin valkoviiniä juoda.

Niin on juhannusruusut kuihtuneet täälläkin. Mutta kaunokit kukkivat ja ... no niin, nyt iski dementia. Mutta ne joka tapauksessa kukkivat. PÄIVÄNKAKKARAT! Ja orvokit.

• KristaTee kirjoitti:

Juhannus on vain kerran vuodessa. Minä en niin kovasti makkarasta perusta, meillä grillataan possunkylkiä. Miehelle tietysti makkaraa. Juomana limua. Ja vielä salaattia.

Iltamyöhällä voisi lasin valkoviiniä juoda.

Niin on juhannusruusut kuihtuneet täälläkin. Mutta kaunokit kukkivat ja ... no niin, nyt iski dementia. Mutta ne joka tapauksessa kukkivat. PÄIVÄNKAKKARAT! Ja orvokit.

onko täällä ketään?

Istunpa hetkeksi ja otan siiderin, mitä tässä muuta. Ilta on mitä kaunein ja kaikki on täällä "peräkylässä" omissa oloissaan - ei ole paljon liikettä.

Naakat ja harakat pitävät meteliä - siinä on sitten linnun laulutkin!

Niistä kukkasista - lupiineja on monessa paikassa tien vierustat täynnä ja minä joskus yritin niitä istuttaa, niin eivät viihtyneet. Mahtaisko lähteä kasvuun, jos syksyllä kylväisi siemeniä tuonne tien viereen?

Onpa onneksi jukeboksi vielä tuolla nurkassa, laitan soimaan Reijo Kallion Suvivalssin ja siten hiippailen tieheni.

• DancingMatilda
        Tellastiina kirjoitti:

onko täällä ketään?

Istunpa hetkeksi ja otan siiderin, mitä tässä muuta. Ilta on mitä kaunein ja kaikki on täällä "peräkylässä" omissa oloissaan - ei ole paljon liikettä.

Niistä kukkasista - lupiineja on monessa paikassa tien vierustat täynnä ja minä joskus yritin niitä istuttaa, niin eivät viihtyneet. Mahtaisko lähteä kasvuun, jos syksyllä kylväisi siemeniä tuonne tien viereen?

Onpa onneksi jukeboksi vielä tuolla nurkassa, laitan soimaan Reijo Kallion Suvivalssin ja siten hiippailen tieheni.

Minäkin täällä nurkassa, et vain huomannut. kaunis on ilta, kieltämättä, mutta ei ihan niin lämmin, että tarkenisi terassilla istua.
        Tai kyllähän nuo nuoret...

Minulle jotain raikasta kuplivaa ja sitten laitan Suvivalssin loputtua soimaan Sway´n. Sopiiko?
        Olikohan Dean Martin, joka esittää? Jos ei, niin sitten joku muu pehmeä-ääninen mies.

Pois hiippailen minäkin. Suloista juhannusyötä.

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

onko täällä ketään?

tulin käymään. Limua joisin lasillisen. Sitten taas nauttimaan hiljaisuudesta.

• KristaTee

Ihana on taas aamu. Kahvit keitän, jos vaikka joku väsynyt kulkija osuisi paikalle. Kimpun ruiskaunokkeja laitan baaritiskille.

Nauttikaa kaikki kesäpäivästä.

• Ihan virkkuna tässä ollaan, ei väsytä. Niitäkin varmaan löytyy, että on huono olo näin juhannuspäivän aamuna.

Mistä sinä niitä ruiskaunokkeja löydät, minä en ole nähnyt vuosikausiin niitä muuta kuin jossain kylvetyissä kesäkukkaseoksissa - onko nykyajan ruispellossa niitä? En ole käynyt kenenkään pellolla katsomassa.

Kiitos kahvista ja hei!

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

Ihan virkkuna tässä ollaan, ei väsytä. Niitäkin varmaan löytyy, että on huono olo näin juhannuspäivän aamuna.

Mistä sinä niitä ruiskaunokkeja löydät, minä en ole nähnyt vuosikausiin niitä muuta kuin jossain kylvetyissä kesäkukkaseoksissa - onko nykyajan ruispellossa niitä? En ole käynyt kenenkään pellolla katsomassa.

Kiitos kahvista ja hei!

pelloilla kasva. Ostan aina hyvissä ajoin siemeniä. Ilman ruiskaunokkeja ei nimittäin juhannusta tule. Ei ainakaan minulle.

• KristaTee

Tulinpa käymään, kamala jano ja limua pitää saada. Nälkäkin olisi, joten syömään pitää lähteä. Jotain kevyttä, salaatti kelpaisi.

Ulkosalla on tullut oltua melkein koko päivän. UV:ta varmaan kertynyt melkoisesti. Sade olisi paikallaan, nurmikot ovat surkean näköiset. Mutta ei sadetta päivällä, yöllä kiitos.

Jatkan matkaani kohti salaattikulhoa. Mukavaa illanjatkoa kaikille.

• OliviaKoo

Alkaa olla lopuillaan tämän kesän suurin juhla. Tänä päivänä olikin tosi hieno ilma, ja ulkona olin minäkin koko päivän.

Nyt ihoa kiristää ja se suorastaan huutaa kosteusvoidetta.
        Päivällä grillasin kaksi mehevää juustomakkaraa ja söin kuitenkin, edellisestä kerrasta viisastuneena, toisen, eikä vatsakivuista ollut tietoakaan.
        Kyytipojaksi runsaasti avomaankurkkua, muuta ei tarvitse.

Uni alkaa jo painaa silmää, meni niin myöhään viime yönä valvoessa ja sisäinen kello se vaan herättää joka aamu yhtä aikaisin, olipa mennyt nukkumaan mihin aikaan hyvänsä.

Kukkapenkit on taas kasteltu, saavat olla rauhassa pari päivä, vain amppelikukkia tarvitsee kastella päivittäin.

Ja tästä se taas lähtee, päivän lyheneminen, pari päivää sitten oli jo kesäpäivän tasaus ja nopeampaa pimeän tuloahan se tietää.
        Onneksi ei kuitenkaan vielä aikoihin sitä huomaa.

Nukkukaa hyvin ja herätkää levollisina:)

• KristaTee
        OliviaKoo kirjoitti:

Alkaa olla lopuillaan tämän kesän suurin juhla. Tänä päivänä olikin tosi hieno ilma, ja ulkona olin minäkin koko päivän.

Nyt ihoa kiristää ja se suorastaan huutaa kosteusvoidetta.
        Päivällä grillasin kaksi mehevää juustomakkaraa ja söin kuitenkin, edellisestä kerrasta viisastuneena, toisen, eikä vatsakivuista ollut tietoakaan.
        Kyytipojaksi runsaasti avomaankurkkua, muuta ei tarvitse.

Uni alkaa jo painaa silmää, meni niin myöhään viime yönä valvoessa ja sisäinen kello se vaan herättää joka aamu yhtä aikaisin, olipa mennyt nukkumaan mihin aikaan hyvänsä.

Kukkapenkit on taas kasteltu, saavat olla rauhassa pari päivä, vain amppelikukkia tarvitsee kastella päivittäin.

Ja tästä se taas lähtee, päivän lyheneminen, pari päivää sitten oli jo kesäpäivän tasaus ja nopeampaa pimeän tuloahan se tietää.
        Onneksi ei kuitenkaan vielä aikoihin sitä huomaa.

Nukkukaa hyvin ja herätkää levollisina:)

Tuntuu kuin posket repeäisi. Kosteusvoidetta menee kourakaupalla.

Grillattiin täälläkin. Miehelle juustomakkaraa (!) ja itselleni laitoin possunkylkiä. Olin keittänyt sen verran paljon eilen, että sain kunnon aterian. Nyt kiristää vatsaakin, eli söin liikaa.

Kukkaset on kasteltu, nurmikko kuolkoon. Ei tarvitse leikata.

Uni minullakin on silmissä, mutta haluan katsoa CSI:n kymmeneltä.

Jään hetkeksi istumaan ja nauttimaan viilenevästä illasta.

• KristaTee kirjoitti:

Tuntuu kuin posket repeäisi. Kosteusvoidetta menee kourakaupalla.

Grillattiin täälläkin. Miehelle juustomakkaraa (!) ja itselleni laitoin possunkylkiä. Olin keittänyt sen verran paljon eilen, että sain kunnon aterian. Nyt kiristää vatsaakin, eli söin liikaa.

Kukkaset on kasteltu, nurmikko kuolkoon. Ei tarvitse leikata.

Uni minullakin on silmissä, mutta haluan katsoa CSI:n kymmeneltä.

Jään hetkeksi istumaan ja nauttimaan viilenevästä illasta.

Minulla ei kiristä muu kuin pipo tällä hetkellä ja syyn löytää tuolta jostain! Mutta hällä väliä!

Nyt otan jotain väkevämpää, kun tähän asti on mennyt Fanta-linjalla. Olisko Cuba Libre mitään tai miten se kirjoitetaan - joka tapauksessa rommi-colaa tarkoitan.

Mustaa pilveä on tuolla etelän suunnalla, mutta tuskin sieltä mitään sadetta tulee. Joten kannetaan taas vettä kylki vääränä ja kädet venyy polviin...

Ei muuta kuin hellurei ja hellät tunteet!

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

Minulla ei kiristä muu kuin pipo tällä hetkellä ja syyn löytää tuolta jostain! Mutta hällä väliä!

Nyt otan jotain väkevämpää, kun tähän asti on mennyt Fanta-linjalla. Olisko Cuba Libre mitään tai miten se kirjoitetaan - joka tapauksessa rommi-colaa tarkoitan.

Mustaa pilveä on tuolla etelän suunnalla, mutta tuskin sieltä mitään sadetta tulee. Joten kannetaan taas vettä kylki vääränä ja kädet venyy polviin...

Ei muuta kuin hellurei ja hellät tunteet!

pilveä olevan. Tuolta suunnalta ne ei tänne tule.

Ymmärrän piposi tilan. Pitkään jaksoitkin.

Nyt pitää mennä katsomaan CSI. Sen jälkeen voisi vielä poiketa limulla.

• KristaTee kirjoitti:

pilveä olevan. Tuolta suunnalta ne ei tänne tule.

Ymmärrän piposi tilan. Pitkään jaksoitkin.

Nyt pitää mennä katsomaan CSI. Sen jälkeen voisi vielä poiketa limulla.

että näet kuinka mun piponi kiristää ;)

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

että näet kuinka mun piponi kiristää ;)

kuinka langat katkesivat.

• KristaTee kirjoitti:

kuinka langat katkesivat.

silloin lakkasi kiristämästä!!! Hah-hah-haa...

Hyvää yötä kaikille - myöskin satunnaisille vierailijoille!

• KristaTee

Lämmintä kyllä on. Voisi pieni sadekuuro tulla.

Käki kukkui minut hereille näin aikaisin. Istui pihakoivussa ja suorastaan karjui. En ollut ennen nähnyt käkeä "livenä", joten ihan hauskaa. Ainahan voi mennä päikkäreille sitten päivällä.

Laitan taas kahvit termokseen, jos joku sattuisi poikkeamaan.

Mukavaa päivää!

• Pilvistä on ja aamulla tuli viisi tippaa vettäkin. Vielä aamulla oli eteläinen taivas ihan tummain pilvien peitossa, ihan näytti ukkospilviltä.

Mitähän tekisi tänään - yksi kirja on kesken, Tamara McKinleyn Pohjavirrat, häneltä ei varmaan montaa kirjaa olekkaan, mutta pidän näistä austraalialaisaiheisista kirjoista, taidanpa viihtyä hänen seurassaan tämän päivän...

(Onkohan minusta tullut kuitenkin pysyvästi tiukkapipoinen?)

• OliviaKoo

Meinaa mennä päivät sekaisin, kun on kaksi pyhää peräkkäin. Minä jo maanantaita tänään elelen, mutta toisaalta, mitä sillä on väliä, kun olen kellon jo unohtanut elämästäni, voin kai myös kalenterin unohtaa.

Joko alkaa mansikat olla kypsiä? Onko sinulla, Krisse, mansikkamaa pihapiirissä? Entä Tellastiinalla?

Juhannusaattona naapurin rouva oli käynyt torilla ja katsellut mansikoiden hintoja, oli kuulema ollut 4.50 litra! Minusta se on sikahinta, olkoon kuinka kotimaista tahansa. Kyllähän hinnat tietysti vielä laskevat ja saavatkin laskea aika roimasti, ainakin minulle, jos aion mansikoita pakastaa.

Ostin aiemmin lähikaupasta rasian, olikohan...no, olkoon, en muista, minkämaalaisia, mutta hyviä olivat. Ei se hinta niilläkään kovin alhainen ollut, mutta pieni rasia ei rahallisesti kovin paljon kukkaroa rasittanut ja riitti mainiosti jälkiruuaksi.

Meillä on yhtä lämmintä kuin eilen, on tyyni nyt, ei tuule nyt ja tuulikin on tyyntynyt.

• OliviaKoo
        Tellastiina kirjoitti:

Pilvistä on ja aamulla tuli viisi tippaa vettäkin. Vielä aamulla oli eteläinen taivas ihan tummain pilvien peitossa, ihan näytti ukkospilviltä.

Mitähän tekisi tänään - yksi kirja on kesken, Tamara McKinleyn Pohjavirrat, häneltä ei varmaan montaa kirjaa olekkaan, mutta pidän näistä austraalialaisaiheisista kirjoista, taidanpa viihtyä hänen seurassaan tämän päivän...

(Onkohan minusta tullut kuitenkin pysyvästi tiukkapipoinen?)

Sinä kun pidät niistä aussikirjoista, olet luultavasti lukenut myös Okalinnut? Minä olen, ja pidin kirjasta loppujen lopuksi hyvin paljon, vaikka jouduinkin aloittamaan se kolme kertaa, ennenkuin alkoi maistua.

Kirja on väkevä ja elämänmakuinen, mutta TV-sarjasta en pitänyt, koska sen henkilöt ja maisemat eivät vastanneet omia mielikuviani:)

• OliviaKoo kirjoitti:

Sinä kun pidät niistä aussikirjoista, olet luultavasti lukenut myös Okalinnut? Minä olen, ja pidin kirjasta loppujen lopuksi hyvin paljon, vaikka jouduinkin aloittamaan se kolme kertaa, ennenkuin alkoi maistua.

Kirja on väkevä ja elämänmakuinen, mutta TV-sarjasta en pitänyt, koska sen henkilöt ja maisemat eivät vastanneet omia mielikuviani:)

Olin katsonut sarjan ennen kirjan lukemista, ehkä oli helppo sitten lukiessa nähdä kaikki. Nyt olen lukenut kirjan ja katsonut sarjan toisenkin kerran, ehkä useammankin, hölmöä vai!

Siitä mansikasmaasta, onhan tuolla sellainen ja sitten saa tapella "trötöjen" (lue rastaiden) kanssa. Aattona laitettiin verkkoa päälle, yhteen penkkiin laitoin harson, saa nähdä kypsyykö sen alla aikaisemmin.

Kaikkia mieliharmeja täytyy olla - helpommalla pääsisi, kun menisi torille tai jonkun mansikasmaan viereen ämpärin kanssa. Polvetkaan kun ei tykkää siitä poimimishommasta.

• Fridanna
        OliviaKoo kirjoitti:

Meinaa mennä päivät sekaisin, kun on kaksi pyhää peräkkäin. Minä jo maanantaita tänään elelen, mutta toisaalta, mitä sillä on väliä, kun olen kellon jo unohtanut elämästäni, voin kai myös kalenterin unohtaa.

Joko alkaa mansikat olla kypsiä? Onko sinulla, Krisse, mansikkamaa pihapiirissä? Entä Tellastiinalla?

Juhannusaattona naapurin rouva oli käynyt torilla ja katsellut mansikoiden hintoja, oli kuulema ollut 4.50 litra! Minusta se on sikahinta, olkoon kuinka kotimaista tahansa. Kyllähän hinnat tietysti vielä laskevat ja saavatkin laskea aika roimasti, ainakin minulle, jos aion mansikoita pakastaa.

Ostin aiemmin lähikaupasta rasian, olikohan...no, olkoon, en muista, minkämaalaisia, mutta hyviä olivat. Ei se hinta niilläkään kovin alhainen ollut, mutta pieni rasia ei rahallisesti kovin paljon kukkaroa rasittanut ja riitti mainiosti jälkiruuaksi.

Meillä on yhtä lämmintä kuin eilen, on tyyni nyt, ei tuule nyt ja tuulikin on tyyntynyt.

Päivät meinaa mennä sekaisin, vaikka ihan samahan se on mikä päivä se on meneillään. Kaupatkin taitavat olla jo auki ja huomenna sitten ryntäys alennusmyynteihin.
        Iho punoittaa komeasti, mutta mieli on hyvä. Olen saanut soudella tyynellä järvellä ihan rauhassa ja mennä sitten valmiiseen ruokapöytään. Vävy paistoi muurikan päällä herkulliset pihvit reilulle tusinalle hengelle,
        Nyt sitten on taas vietetty sosiaalista elämää vähäksi aikaa :) Tänne kuitenkin välillä, ettei keskustelutaito unohdu.

PS Sain kuvattua mielenkiintoisen kohteen. Tyttäreni ja hänen tytär lukevat kirjaa ja toinen tytär soutaa keskellä venettä. Hauskan näköistä.

• KristaTee
        OliviaKoo kirjoitti:

ja ehkä viikon kuluttua saadaan satoa. Kotimaisten hintoja en ole edes katsonut kaupassa. Jonkun maan mansikoita ostin ja hyviä olivat, hintaa en muista.

Täällä on vieläkin pilvistä, mutta 25 astetta.

• OliviaKoo ek

Teemalla alkaa seitsemältä kaikkien suurelokuvien esiäiti "Tuulen viemää".

Siispä viettämään kolmen ja puolen tunnin elokuvailtaa. Aikoinaan, kun elokuvateatterissa katsoin samaa elokuvaa, oli jossain vaiheessa väliaika. Nyt ei taida olla. Yhtä soittoa saa istua jynnätä.
      Ei haittaa! Istun mielelläni katsoen hyvää elokuvaa.

• KristaTee

se on katsottava. Siitäkin huolimatta, että minä ainakin osaan ulkoa melkein joka vuorosanan. En tiedä, miten monta kertaa olen sen nähnyt.

Jonkinlainen jatko-osahan tehtiin, mutta muistaakseni se oli pettymys. Ainakin kirja oli.

• KristaTee

Niin sitä sitten palattiin arkeen. Lehtikin taas ilmestyi. Jotenkin on orpo olo, kun lehti jää tulematta. Ihan kuin olisi täysin vailla uutisia, vaikka kaikki löytyy täältä netistä. Vai onko niin, että kahvikupin kanssa on oltava jotakin.

Hyvää, aurinkoista, lämmintä päivää kaikille.

• marjapensas

Kupponen kahvia maistuisi ruohonleikkuun jatkeeksi, olipahan kasvanut mokoma,
        vaikka on ollut kuivaa ja lämmintä.
        Tänään onkin sitten vaihteeksi pilvistä, 18 astetta, sekä sadetta luvassa iltapäiväsi,
        hyvä niin, kyllä sitä jo tarvitaankin.

Hyvää pävänjatkoa toivottelen minäkin.

• OliviaKoo
        marjapensas kirjoitti:

Kupponen kahvia maistuisi ruohonleikkuun jatkeeksi, olipahan kasvanut mokoma,
        vaikka on ollut kuivaa ja lämmintä.
        Tänään onkin sitten vaihteeksi pilvistä, 18 astetta, sekä sadetta luvassa iltapäiväsi,
        hyvä niin, kyllä sitä jo tarvitaankin.

Hyvää pävänjatkoa toivottelen minäkin.

Pitkään aikaan ei ole kirjautumisessa ollut vaikeuksia, tänä aamuna ei millään kone meinannut hyväksyä tunnustani ja salasaani.
        Liekö muilla ollut samanlaisia vaikeuksia...

Nopeasti tuo ilma muuttuu. Vielä eilen oli melkein helteen tuntuinen ja sitten yön aikana levisi jostain (luultavasti Itä-rajan takaa) ilmamassa, joka on kylmä kuin anopin henkäys:)

Kukka-amppeli pyörii vimmatusti tuulessa parvekkeella. Jo pelkästään sitä katsoessa alkaa huimata.

Minun pitäisi lähteä kaupungille toimittamaan pari asiaa, mutta on niin maanantaiolo, että ei yhtään huvittaisi.
        Mieluummin löhähtäisi sohvalle lukemaan.
        Lähes tuhatsivuinen Charles Dickens on saatu päätökseen ja seuraavaksi odottaa John Irvingin Oman elämänsä sankari. Sitähän me kaikki olemme, eikö totta?
        Aina ei vain tunnu siltä.

Alennusmyynnitkin ovat alkaneet. Niisä on melkein pakko luoda tarpeita itselleen. Jotain on ostettava.
        Jospahan nyt olisikin niin lujana, että pysyisi erossa koko alennusmyynneistä, yleensä se melkein on tarpeetonta tavaraa, mitä sieltä tulee hankituksi.
        Kun halvalla saa.

• sellaseen
        OliviaKoo kirjoitti:

Pitkään aikaan ei ole kirjautumisessa ollut vaikeuksia, tänä aamuna ei millään kone meinannut hyväksyä tunnustani ja salasaani.

Nopeasti tuo ilma muuttuu. Vielä eilen oli melkein helteen tuntuinen ja sitten yön aikana levisi jostain (luultavasti Itä-rajan takaa) ilmamassa, joka on kylmä kuin anopin henkäys:)

Kukka-amppeli pyörii vimmatusti tuulessa parvekkeella. Jo pelkästään sitä katsoessa alkaa huimata.

Minun pitäisi lähteä kaupungille toimittamaan pari asiaa, mutta on niin maanantaiolo, että ei yhtään huvittaisi.
        Lähes tuhatsivuinen Charles Dickens on saatu päätökseen ja seuraavaksi odottaa John Irvingin Oman elämänsä sankari. Sitähän me kaikki olemme, eikö totta?

Alennusmyynnitkin ovat alkaneet. Niisä on melkein pakko luoda tarpeita itselleen. Jotain on ostettava.
        Jospahan nyt olisikin niin lujana, että pysyisi erossa koko alennusmyynneistä, yleensä se melkein on tarpeetonta tavaraa, mitä sieltä tulee hankituksi.
        Kun halvalla saa.

kauppaan missä myyvvään alennustuotteita, ainakaan vaatteita tai kenkiä. Pysyttele käytävän vasemmalla puolella tai ainakin keskellä. Säästät sillä meiningillä monet sentit ja eurot. Usko minnuu.

• OliviaKoo
        sellaseen kirjoitti:

kauppaan missä myyvvään alennustuotteita, ainakaan vaatteita tai kenkiä. Pysyttele käytävän vasemmalla puolella tai ainakin keskellä. Säästät sillä meiningillä monet sentit ja eurot. Usko minnuu.

Kyllä noin viisasta neuvoa täytyy noudattaa, ehdottomasti.
        Minä siis kahlitsen itseni sängynjalkaan odottamaan sitä tilannetta, että alennusmyyntihulluus iskee. Siinäpähän sitten kahlittuna odottelen taas sitä tilannetta, että hulluus menee ohi.

Mutta mitä ihmettä minä teen kaikilla niillä säästyneillä euroilla ja senteillä?

Luin vitsin: Mies kertoi toiselle:" Kyllä minua harmittaa se rahamäärä, mikä vuosien varrella on mennyt juomiseen. Olisinpa senkin rahan säästänyt".
        Toinen kysyy:" Mitäpä nyt tekisit sillä säästetyllä rahalla?"
        "Ryyppäisin ne".

Minä taidan käyttää ne säästetyt alennusmyynti rahat alennusmyynnissä.

• OliviaKoo kirjoitti:

Kun halvalla saa.

kirjautuminen ole vaikeaa, mutta se harmittaa, kun usein saa uudestaan kirjautua - mistä johtunee, että nimimerkki häviää.

Onpa taas yksi hyvä puoli syrjäkylässä asumisessa - ei ole alennusmyyntejä houkuttelemaassa ostoksille.
        Kaupunkissa kyllä tarvitsisi käydä, mutta ei sinnekkään, viitsisi mennä juuri pahimpaan alehässäkkään. Ja sitten tulisi kuitenkin tehtyä niitä heräteostoksia.

Nyt odotetaan hartaasti sadetta, pitäisi mennä mattopyykille, se voisi auttaa, niin ainakin viime kerralla kävi. Ei vaan ole mitään mukavaa raahata mattoja edestakaisin.

• folk
        Tellastiina kirjoitti:

kirjautuminen ole vaikeaa, mutta se harmittaa, kun usein saa uudestaan kirjautua - mistä johtunee, että nimimerkki häviää.

Onpa taas yksi hyvä puoli syrjäkylässä asumisessa - ei ole alennusmyyntejä houkuttelemaassa ostoksille.
        Kaupunkissa kyllä tarvitsisi käydä, mutta ei sinnekkään, viitsisi mennä juuri pahimpaan alehässäkkään. Ja sitten tulisi kuitenkin tehtyä niitä heräteostoksia.

Nyt odotetaan hartaasti sadetta, pitäisi mennä mattopyykille, se voisi auttaa, niin ainakin viime kerralla kävi. Ei vaan ole mitään mukavaa raahata mattoja edestakaisin.

No nyt on sitten siirrytty taas arkeen armaaseen.
        Juhannus meni minulla Vammalassa tyttären primitiivisellä mökillä,vesi kannettava,ulkovessa ym.
        Näinhän se oli minunkin lapsuuden kodissani ennen.
        Ihminen tottuu niin nopeasti mukavuuksiin,mutta näin vanhempana ei sellaisesta asumisesta tulisi mitään.
        Toisaalta on hyvä ,että nuoretkin sitten ymmärtää minkälaista on hoitaa sellaista huushollia ja minkälaista se oli ison perheen kanssa.
        Neljä tuntia kun eilen köröttelin kotiinpäin,niin jopa oli kiva mennä suihkuun ja omaan sänkyyn.
        Näin meni minun Juhannus, mukavaa kumminkin kaikesta huolimatta.

• Kingkale

Vein ihan vanhanaikaisen kirjeen postilaatikkoon tässä iltakävelyllä ja näin mielenkiintoisen näköisen baarin. Pitihän tänne poiketa. Hienot ovat neonvalot ulkona ja ikkunamainonta myös. Näyttää vain tätä porukkaa olevan niukanlaisesti. Toivon omistajien puolesta, että ovi kävisi tiuhempaan tahtiin, näin sanoo ekonominen vaistoni.

Otan mallasviskin ja palaan takaisin kotiin. Koirat käyvät jo levottomiksi ulko-ovella. Yritän poiketa myös huomenna.

• OliviaKoo

Olipa mukavaa saada baariin pitkästä aikaa herrahenkilö juomaa nauttimaan.
        Taitavat kaikki muut miehet lomailla baarin ulottumattomissa, sinä se vain pakerrat liikeasioden kimpussa kuumassa (!) kaupungissa.
        Mutta onhan sinulla varmasti joka paikassa hyvä ilmastointi.

Montako koiraa oli tällä kertaa mukana? Kaikki kolme, vai? Katso vain, että et sotkeudu niiden talutushihnoihin, vaikka ovatkin hyvinkäyttäytyviä koirien aatelia.

Sukukokoukseen ilmeisesti vain sukulaiset?

• folk

Pilvistä on ja sateen tihutusta, mittarissa 10,5 astetta.Nyt tekee mieli kunnon porokahvia kerman kera.
      Juon kupposen ja laitan loput taas termariin.
      Tuntuu,että tänään käy Pystiksessä vierailijota,kun on niin harmaa päivä,ei varmaan oikein pihatyössäkään ole kiva olla.
      Kylläpä kahvi maistui,nyt lähden tutkailemaan ale-myyntejä,en tietenkään sieltä mitään löydä,kunhan hyllyjä sekoittelen.
      Hyvää päivänjatkoa!

• KristaTee

Kylläpä oli hyvää kahvia. Sateisena päivänä kahvi on aina erityisen hyvää. 14 näyttää ulkomittari ja sataa tihuuttaa. Hyvä niin, mutta nurmikko lähtee kasvamaan. Taas joutuu pörräämään.

Aleihin en mene. Menetän vain hermoni. Tungokset eivät ole minua varten. Muutun ilkeäksi, sähiseväksi noita-akaksi. Enkä sitäpaitsi koskaan löydä mitään haluttavaa.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille.

• marjapensas

Olipa hyvää kahvia, kiitos.
        Sataa tihuuttaa meilläkin päin ja mittarissa 11, hyväähän se tekee puutarhalle.
        Meikäläinenkin hyppää nyt autoon ja pörrää kaupukiin katsastamaan, josko jotain löytyisi alennusmyynneistä.
        Mukavaa päivänjatkoa sateesta huolimatta.

• OliviaKoo
        marjapensas kirjoitti:

Olipa hyvää kahvia, kiitos.
        Sataa tihuuttaa meilläkin päin ja mittarissa 11, hyväähän se tekee puutarhalle.
        Meikäläinenkin hyppää nyt autoon ja pörrää kaupukiin katsastamaan, josko jotain löytyisi alennusmyynneistä.
        Mukavaa päivänjatkoa sateesta huolimatta.

Niin sanotaan meillä, kun ei saa mitään päivän aikana aikaiseksi. Eilinen päivä oli sellainen minun kohdallani.
        Vetelehdin vain uutta kirjaa vaihtamalla, ei maistunut John Irving, ei maistunut Cockwell, ei ensimmäinen käteen sattunut dekkarikaan.
        Toisesta sain jonkinlaisen otteen ja sitä sitten lueskelin.

Asiat jäivät eilen hoitamatta, aamupäivän pouta-aikaan olisi vielä kastumatta ehtinyt, mutta nyt on lähdettävä sateeseen.
        Kenen syy? Oma syy.

Minulla ei ole ulkolämpötilamittaria, mutta tuskin siellä kovin paljon yli kymmenen astetta on. Saman verran kuin tammikuussa lämpimimillään:)
        Ihan yhtä pimeää ei ole...

• punaiselle ristille
        OliviaKoo kirjoitti:

Niin sanotaan meillä, kun ei saa mitään päivän aikana aikaiseksi. Eilinen päivä oli sellainen minun kohdallani.
        Vetelehdin vain uutta kirjaa vaihtamalla, ei maistunut John Irving, ei maistunut Cockwell, ei ensimmäinen käteen sattunut dekkarikaan.

Asiat jäivät eilen hoitamatta, aamupäivän pouta-aikaan olisi vielä kastumatta ehtinyt, mutta nyt on lähdettävä sateeseen.
        Kenen syy? Oma syy.

Minulla ei ole ulkolämpötilamittaria, mutta tuskin siellä kovin paljon yli kymmenen astetta on. Saman verran kuin tammikuussa lämpimimillään:)

niin sittenhän se meni hyvään tarkoitukseen.

• Fridanna
        punaiselle ristille kirjoitti:

niin sittenhän se meni hyvään tarkoitukseen.

Oikeastaan tuntuu ihan mukavalta tällainenkin päivä, olo tuntuu virkeämmältä. Ei ole mihinkään kiire ja luettavaakin löytyy tuosta yöpöydältä. Tuomiojan Häivähdys punaista on menossa. Mielenkiintoista, mutta vähän raskassoutuista!
        Krista moitti tungosta alennusmyynneissä, mutta eilen ei ainakaan tuolla lähikaupungin kaupoissa ollut. Olisi saanut ollakin, niin tilin saldokin olisi pysynyt ennallaan ;)
        Iltapäivällä sitten pyörän päälle.

• Fridanna kirjoitti:

Oikeastaan tuntuu ihan mukavalta tällainenkin päivä, olo tuntuu virkeämmältä. Ei ole mihinkään kiire ja luettavaakin löytyy tuosta yöpöydältä. Tuomiojan Häivähdys punaista on menossa. Mielenkiintoista, mutta vähän raskassoutuista!
        Krista moitti tungosta alennusmyynneissä, mutta eilen ei ainakaan tuolla lähikaupungin kaupoissa ollut. Olisi saanut ollakin, niin tilin saldokin olisi pysynyt ennallaan ;)
        Iltapäivällä sitten pyörän päälle.

Enemmänkin olisi saanut tulla, mutta apuna tämäkin - ei ainakaan lisää maa kuivunut sinä aikana.
        Eilen illalla liotin oikein urakalla kaikki kasvit, ei nyt heti tarvii kastella, kun vielä jatkossakin on sadekuuroja luvattu.

Olin ihan yllättynyt, kun oli jo joku punainen mansikkakin, aattona ei vielä mielestäni mitään punaista näkynyt, kun verkkoja laitettiin. Niin oli vaan yksi rastaan poikanen jostain päässyt tänään verkon allekkin - pirullisia ovat!
        Kuinka noilla isoilla mansikkamailla lintujen kanssa pärjätään?

Kaupunkireissu tuli tänään tehtyä ja nyt on ihan vetämättömissä - kuinka se niin lujille aina ottaakin...

En kyllä paljon aleostoksia tehnyt - ei tälläinen pyöreähkö, pulleahko niistä mitään löydä!

• marjapensas
        OliviaKoo kirjoitti:

Kenen syy? Oma syy.

Kyllä käy voimille tuo vaatteiden tonkiminen, sovituskoppehin jonottaminen,
        jotka ovat niin pahuksen pieniä, huonosti ilmastoituja ja edellisten sovittelijoiden täyteen jättämiä vaatteita;(
        Kun sopiva löytyy, eikun kassalle, ja taas saa jonotella;((
        Seuraaviin ale myyntehin en mene, siis en takuulla mene, se on saletti;))
        Hyviä öitä kaikille.

• OliviaKoo

Nyt on sitten asiat hoidettu, kaikki rästiin jääneetkin. Onneksi ei satanut pahemmin, kun kaupungilla veuhdoin. Kerran vain lyhyeksi aikaa tarvitsi sateenvarjo avata.

Tein lopulta kolme eri keikkaa kaupungille, jotain aina unohtui. Viimeisellä kiekalla tulin torin kautta, siellä ei ollut enää kuin yksi perunanmyyjä ja yksi kukkakauppias, vaikka iltatorikin pitäisi olla.
      Kyllä oli ankean näköinen tori.

Olin ajatellut joku päivä torilla käydessäni poiketa halliin, sieltä saa kuulema ternimaitoa. Olisipa poikaa laittaa uunijuustoa.
      Joku vain kertoi ternimaidon olevan aika arvokasta, mutta kyllä litrasta jo aika iso juusto tulee ja täytyyhän siihen laittaa lisukkeeksi kaupan maitoa.

Onko kukaan viime aikoina valmistanut uunijuustoa?
      Miten onnistui? Minä en ole kai sataan vuoteen tehnyt, mutta nyt mieli tekisi.

• folk

Torilla täällä joskus myydään pakastettua ternimaitoa.
        Sillä on kyllä kova menekki, vain "aikainen lintu madon nappaa".
        Mutta kyllä on namia esim.vaapukka hillon kanssa.
        Täytyy muistaa myyjältä kysyä kuinka vahvaa maito on,että voiko lisätä "kaupan maitoa".
        Tuskimpa tämä keitos voi epäonnistua.

• jospa vielä joskus saisikin uunijussia, mutta vaikka maalla asunkin on lehmät vähissä - ei paljon ternimaitoa näe.

Juuston nimityksistä vähän, jossain päin sitä sanotaan vasikantanssiksi ja jossain, sanonko miksi - no sonnintöyssyksi!

Se on aina arvoitus millaista siitä juustosta tulee, kun ei tiedä minkä vahvuista se terni on ja kuinka paljon tarvii kaupan maitoa.

Maitojauheesta pitäisi myöskin saada uunijuustoa, en ole ikinä kokeillut.

Jos löydät sitä terniä, pistä maistiaisia juustosta tulemaan...

• OliviaKoo
        Tellastiina kirjoitti:

jospa vielä joskus saisikin uunijussia, mutta vaikka maalla asunkin on lehmät vähissä - ei paljon ternimaitoa näe.

Juuston nimityksistä vähän, jossain päin sitä sanotaan vasikantanssiksi ja jossain, sanonko miksi - no sonnintöyssyksi!

Se on aina arvoitus millaista siitä juustosta tulee, kun ei tiedä minkä vahvuista se terni on ja kuinka paljon tarvii kaupan maitoa.

Maitojauheesta pitäisi myöskin saada uunijuustoa, en ole ikinä kokeillut.

Jos löydät sitä terniä, pistä maistiaisia juustosta tulemaan...

niinhän se onkin. Minä olen myös kuullut, että maitojauheesta, mutta olin unohtanut.
        Täytyypä laittaa tuo korvan taakse...siis muistiin.

Ja mitenkäs minä sinulle juustoa laitan, kun ei ole edes sähköpostiosoitetta?
        Pellelle laitoin tuoretta pullaa sitä kautta ja hyvälle oli maistunut;)

• KristaTee

ei täällä ole missään, ihme kyllä. Tein uunijuustoa noin vuosi sitten maitojauheesta. Hyvää siitä tuli. Lähes samanlaista kuin ternimaidosta. Pitää muuten taas tehdä.

• Wivi ek

Nukuttipa makeesti tänä aamuna kun olisi pitänyt heräillä töihin. Sade ropisi kattoon ihanasti ja olisi tuudittanut kohta takaisin uneen, mutta pakkohan se oli nousta.

Mukavaa päivää kaikille työläisille ja eläkeläisille, lomalaisille ja vapaapäiväläisille.

• OliviaKoo

Mistä pirusta tuota vettä oikein riittää taas päiväkaupalla, grrrh! Kohta alkaa mielikuvitus loppua sisätöiden osalta. Taidan sittenkin painua alennusmyyntiin mielen piristykseksi.

Viikonloppuna on sukulaisen pyöreän vuoden syntymäpäivä, eikä tietenkään mitään päällepantavaa. Aina sama juttu.

Iltapäiväksi on kyllä luvattu vähän kirkastuvaa ja sateiden muuttuvan kuuroluontoisiksi, mutta mitäs iloa siitä on, kun ei kukkapenkeissä voi kuitenkaan pyllistellä.

Kuivaa kautta täytyy odottaa ja toivoa muutenkin, olen suunnitellut parvekkeen rallien kyllästämistä, muuta sitä ei voi tehdä kostealla ilmalla, kuivuminen venyy muuten ihan mahdottomuuksiin.

Taidan tanssia aurinkotanssin!

• OliviaKoo kirjoitti:

Mistä pirusta tuota vettä oikein riittää taas päiväkaupalla, grrrh! Kohta alkaa mielikuvitus loppua sisätöiden osalta. Taidan sittenkin painua alennusmyyntiin mielen piristykseksi.

Viikonloppuna on sukulaisen pyöreän vuoden syntymäpäivä, eikä tietenkään mitään päällepantavaa. Aina sama juttu.

Iltapäiväksi on kyllä luvattu vähän kirkastuvaa ja sateiden muuttuvan kuuroluontoisiksi, mutta mitäs iloa siitä on, kun ei kukkapenkeissä voi kuitenkaan pyllistellä.

Kuivaa kautta täytyy odottaa ja toivoa muutenkin, olen suunnitellut parvekkeen rallien kyllästämistä, muuta sitä ei voi tehdä kostealla ilmalla, kuivuminen venyy muuten ihan mahdottomuuksiin.

Taidan tanssia aurinkotanssin!

Minä tanssin sitten sadetanssia ja se taitaa tehota, vähän siltä näyttää taivas, että vielä voidaan vettä saada.

Minä menen sunnuntaina 50-vuotistapaamiseen rippikoulun merkeissä! On se jännää, ei varmaan montaakaan tunne, suurin osa on sellaisia joita ei ole nähnyt oikeastaan lainkaan jälkeen, tuskin heidän kanssaan yhteistä säveltä löytyy, mutta onhan niitäkin joiden kanssa on silloin tällöin tavattu, vaikka paikkakunnalta olen ollut poissa yli neljäkymmentä vuotta.

Mihin se aika on mennyt, kun edelleen on se sama haihattelija!

• KristaTee

Sataa, sataa ropisee. Tuulee ja on kylmä. Toivottavasti Englannin sateet ei tule tänne. Eikä sen puoleen Kreikan helteetkään.

Tästä tulee sisähommapäivä. Onhan täälläkin tekemistä. Siivoamista, silittämistä, leipomista. Kyllä puuhaa riittää.

Kahvia on termoksessa ja toin lisää kermaa. Kermakahvit pitää tällaisena päivänä olla. Päivänjatkoja.

• majapensas evk

Kahvi maistuisi minllekin, pitkän aamulenkin jatkeeksi.
        Melläpäin aivan mahtava aamu 17 ja tuuleton, mutta kait se iltapäivällä taas alkaa puhalteleen.
        Eilisen sateen jälkeen, täytyy käyttää tämä päivä ulkona olemiseen:)
        Hyvää päiväjatkoa kaikille.

ps. Toin kimpun hansaruusuja tiskille, silmien iloksi ja tuoksuvatkin niin hyvälle.

• KristaTee

Olen täälta tulossa iso läjä vastapaistettuja ohukaisia mukanani. Taitaa käydä niin, että saatte kylmiä lättyjä, koska tie tuntuu olevan tukossa. Lieneekö tulva vienyt sillan mukanaan. Toivottavasti siellä on vene odottamassa, että yli pääsee.

Odotellessani siirryn tenniksen pariin.

• KristaTee

pääsinpäs perille. Siinä, tehkää hyvin. Syökää ihmeessä kaikki, minä en enää jaksa. Hilloa on purnukassa.

Ja nyt taas tennistä.

• Fridanna
        KristaTee kirjoitti:

pääsinpäs perille. Siinä, tehkää hyvin. Syökää ihmeessä kaikki, minä en enää jaksa. Hilloa on purnukassa.

Ja nyt taas tennistä.

kun itkee jo toista päivää. Sisällä olo alkaa jo tympäistä. Kävin päivällä muutaman tunnin vapaaehtoisena myyntihommissa, mutta eipä juuri asiakkaita käynyt.
        Älkää tytöt enää tanssiko niitä sadetanssianne, riittää jo vähäksi aikaa.
        Kiitos lätyistä Krista, hyvältä maistui.

• Fridanna kirjoitti:

kun itkee jo toista päivää. Sisällä olo alkaa jo tympäistä. Kävin päivällä muutaman tunnin vapaaehtoisena myyntihommissa, mutta eipä juuri asiakkaita käynyt.
        Älkää tytöt enää tanssiko niitä sadetanssianne, riittää jo vähäksi aikaa.
        Kiitos lätyistä Krista, hyvältä maistui.

enää tanssia, tulihan se sade tänne asti vihdoinkin, oikein kunnolla on iltapäivän satanut. En kyllä ensimmäiseksi ala parkumaan, että kamalaa satamista, kun sitä olen niin hartaasti odottanut.

On tainnut Krissellä sataa enemmänkin, kun tulvista ja paatista puhelee.

Vai että "plätei" on tehty oikein urakalla, kun tänne asti piisaa, kiitosta vaan, kaikki täytyy hyödyntää mitä tarjotaan. Hyviä ovat!

• OliviaKoo

Telkkari meni paskaksi. Sammui kuin juopporetku olohuoneen nurkkaan.
        Olin katsomassa tallennettua elokuvaa Peter Sellersin elämästä, kun kuva jumittui paikalleen. Sammutin digin ja huomasin, että analoginen puoli oli pimeänä. Hädissäni soitin naapuriin, näkyykö kuva ja näkyihän se siellä, naapurissa.

Sitten soitto pojalle, kannattaako enää korjauttaa, jos on kuvaputki sökönä ja poika sanoi, että ei kannata. Hän antaa heidän toisen töllönsä, jos vain saan jonkun sitä hakemaan, ei tarvitse ostaa.

Seuraava soitto sisarelle, lähdetkö huomenna hakemaan. Sisko on kiltti ihminen ja lupasi tulla heti töiden jälkeen, haetaan pojalta telkkari ja lupasi viedä vanhan rojun ongelmajätepisteeseen.
        Eikö olekin ihana sisar, heti auttamassa?

Poika tulee perjantaina kaupunkiin ja virittää kaikki laitteet asemiin, telkkarin, digin ja DVD:n.
        Sunnuntaina tulee formulat, on pakko olla telkkari. Ja iso telkkari tuleekin olemaan, onkohan jotain 32", minun täytyy kai katsoa sitä keittiöstä.

Kiitos lätyistä Krisselle, pahoitellen jätän väliin. Ostin tänään alesta sellaisen vaatteen, että yhtään ylimääräistä mutkaa ei saa näkyä.
        Ihania nämä nykyiset mekot, voi pitää sellaisena tai yhdistää farkkuihin tai muihin sopiviin housuihin.

Otan viiniä, kiitos. Hermojen rauhoittamiseksi.

• KristaTee
        OliviaKoo kirjoitti:

Olin katsomassa tallennettua elokuvaa Peter Sellersin elämästä, kun kuva jumittui paikalleen. Sammutin digin ja huomasin, että analoginen puoli oli pimeänä. Hädissäni soitin naapuriin, näkyykö kuva ja näkyihän se siellä, naapurissa.

Sitten soitto pojalle, kannattaako enää korjauttaa, jos on kuvaputki sökönä ja poika sanoi, että ei kannata. Hän antaa heidän toisen töllönsä, jos vain saan jonkun sitä hakemaan, ei tarvitse ostaa.

Seuraava soitto sisarelle, lähdetkö huomenna hakemaan. Sisko on kiltti ihminen ja lupasi tulla heti töiden jälkeen, haetaan pojalta telkkari ja lupasi viedä vanhan rojun ongelmajätepisteeseen.

Poika tulee perjantaina kaupunkiin ja virittää kaikki laitteet asemiin, telkkarin, digin ja DVD:n.
        Sunnuntaina tulee formulat, on pakko olla telkkari. Ja iso telkkari tuleekin olemaan, onkohan jotain 32", minun täytyy kai katsoa sitä keittiöstä.

Kiitos lätyistä Krisselle, pahoitellen jätän väliin. Ostin tänään alesta sellaisen vaatteen, että yhtään ylimääräistä mutkaa ei saa näkyä.
        Ihania nämä nykyiset mekot, voi pitää sellaisena tai yhdistää farkkuihin tai muihin sopiviin housuihin.

Yritä pärjätä tämä ilta ilman. Ei sieltä oikeastaan mitään kummempaa olisi tullutkaan. Nauti ajatuksesta isosta telkkarista. Olen ihan kateellinen.

Ota vielä toinen lasillinen, rauhoitut kunnolla.

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

enää tanssia, tulihan se sade tänne asti vihdoinkin, oikein kunnolla on iltapäivän satanut. En kyllä ensimmäiseksi ala parkumaan, että kamalaa satamista, kun sitä olen niin hartaasti odottanut.

On tainnut Krissellä sataa enemmänkin, kun tulvista ja paatista puhelee.

Vai että "plätei" on tehty oikein urakalla, kun tänne asti piisaa, kiitosta vaan, kaikki täytyy hyödyntää mitä tarjotaan. Hyviä ovat!

hyvää, etenkin luonnolle, mutta nyt jo piisaa. Koko päivän vettä on tullut kaatamalla. Eikä vieläkään loppua näy.

Kauhulla katselen pellon laidassa kulkevaa ojaa, se on muuttunut kunnon joeksi.

Enää ei sadetanssia ainakaan täällä tanssita. Aurinkotanssi olisi paikallaan. Menisinkö pihalle sateeseen tanssahtelemaan? Jos vaikka alasti, niinkuin lapsena tehtiin?

• ihana sisko
        OliviaKoo kirjoitti:

sinulla Olivia, toivottavasti osaat arvostaa häntä.
        Katsos, tiedän, että jotkut lähtevät vain pitkin hampain, mutta toiset ovat sellaisia aarteita, että oksat pois, kuten sinun siskosi nyt.

Tehkää matkasta seikkailu yhdessä

• OliviaKoo
        ihana sisko kirjoitti:

sinulla Olivia, toivottavasti osaat arvostaa häntä.
        Katsos, tiedän, että jotkut lähtevät vain pitkin hampain, mutta toiset ovat sellaisia aarteita, että oksat pois, kuten sinun siskosi nyt.

Tehkää matkasta seikkailu yhdessä

Saatan vaikuttaa tosikolta, mutta vakuutan sinulle, että kyllä minustakin löytyy, kaivamalla, seikkailija.

Totta puhuen, rakastan spontaania liikkeellelähtöä (edellyttäen, että olen "lähtökunnossa"), menen minne vain ja milloin vain.
        Ja varsinkin tämän sisareni kanssa. Hän on ihana ihminen ja hänen kanssaan on aina hemmetin hauskaa. Hän ei todellakaan ole mikään tosikko, vaan todellinen velmuilija, ns. huuliveikko. Keksii omia sanoja ja sanontoja ihan vakavalla naamalla saaden vastapuolen välillä näyttämään (ja tuntemaan itsensä) hölmöltä.

• sisaria
        OliviaKoo kirjoitti:

Saatan vaikuttaa tosikolta, mutta vakuutan sinulle, että kyllä minustakin löytyy, kaivamalla, seikkailija.

Totta puhuen, rakastan spontaania liikkeellelähtöä (edellyttäen, että olen "lähtökunnossa"), menen minne vain ja milloin vain.
        Ja varsinkin tämän sisareni kanssa. Hän on ihana ihminen ja hänen kanssaan on aina hemmetin hauskaa. Hän ei todellakaan ole mikään tosikko, vaan todellinen velmuilija, ns. huuliveikko. Keksii omia sanoja ja sanontoja ihan vakavalla naamalla saaden vastapuolen välillä näyttämään (ja tuntemaan itsensä) hölmöltä.

4 kpl ja kaikki ovat aivan ihania, erilaisia ihmisiä. Eikös ole Luojan lahja, että ennenvanhaan perheet olivat suuria. Nykyään perheissä on yksi tai kaksi lasta, ihan surettaa. Ja toisilla ei ole sitten sitä yhtäkään.

Et sinä tosikolta vaikuta yhtään, huumorintajuinen ihminen tunnut olevan. Ja kovasti sisarestasi näytät välittävän. Ihan tulee kyynel silmäkulmaan, kun niin kauniisti hänestä puhut. Hänkin on onnekas, että omistaa tuollaisen siskon :)

• OliviaKoo

On minulla aihetta iloonkin. Saan rakkaan tyttärenpoikani, 16v, sunnuntaina luokseni. Hän tulee tekemään jonkun tuttavan muuttoa tänne ja jää sitten joksikin aikaa viettämään lomaa täällä.
      Pääasiassa hän on tietenkin poikani (kumminsa) luona, tekevät tietokonehommia yhdessä, mutta olen suunnitellut, että "palkkaan" hänet minulle pikku hommiin. Raha varmaan kelpaa sen ikäiselle.

Pikkupojasta on kasvanut mies (melkein), ainakin pituudesta päätellen.

• huomata,että on toisiakin sitkeitä jotka jaksavat ketjua aina uudelleen aloittaa, onnea vaan jatkossakin;))

Tuolla kymmenen vuotta vanhempien palstalla olen myös uusia aloittanut kohta kolme vuotta ja uskon, että ärtymystä on aloitukseni aiheuttanut, mutta myös ihania virtuaali ystäviä on kertynyt.
      Jatketaan vaan edelleen, ainahan ei kaikki kaikkia miellytä, mutta tilaa riittää aloituksiin jokaiselle, sopu tilaa antaa, sanotaan.

Tellastiina kutsui Pystybaarissa käymään, ja kiva paikka tämä onkin, taidan siiderin hörpätä, vaikka eihän se näin aamulla tarpeellista olisi.

Hyvää jatkoa Pystybaarille ja emännälle kestävyyttä.

• KristaTee

Sinähän aikaisin liikkeellä olet. Olisit hetken odottanut, olisit saanut kahvikupposen. Mutta kyllähän aamu aukeaa siiderilläkin.

Toivottavasti sinulla oli sateensuoja ja kumisaappaat matkassa, muuten olet kyllä aivan litimärkä.

Vaikka ei sateenvarjosta paljon apua ole, meinasi tuuli viedä mennessään kun lehden hain.

Toivotan sinulle ja kaikille muille oikein hyvää päivän jatkoa.

• KristaTee kirjoitti:

Sinähän aikaisin liikkeellä olet. Olisit hetken odottanut, olisit saanut kahvikupposen. Mutta kyllähän aamu aukeaa siiderilläkin.

Toivottavasti sinulla oli sateensuoja ja kumisaappaat matkassa, muuten olet kyllä aivan litimärkä.

Vaikka ei sateenvarjosta paljon apua ole, meinasi tuuli viedä mennessään kun lehden hain.

Toivotan sinulle ja kaikille muille oikein hyvää päivän jatkoa.

Sitä saa, mitä tilaa!

Satanut on ja sataa edelleen. Runsas 30mm on eilisestä tullut vettä ja lämpömittari jököttää kahden-kolmentoista asteen kieppeillä.

Eipä kai ketään ärsytä nämä ainaiset säätiedot, mutta sää on aina neutraali puheenaihe.

Tänään pitäisi keksiä jotain tupahommia, ettei päivä menisi tässä koneella. Pakastimen täyttöä leipomalla voisi ehkä ajatella...

On kiva huomata, että naapurin kahvipirtistäkin oli poikettu, minä kun joskus käyn sielläkin.

Päivän jatkoja itse kullekin säädylle!

• folk

Kyllä on ilma kalsea mittari näyttää 14 ast.
      Täytyy varmaan uudet kahvit töräyttää,pitäisköhän lorauttaa tilkka kirkasta joukkoon "plöröt" niinkuin isä vainaa ennen sanoi.
      Eihän näin pitäisi tehdä,mutta kun palelee niin pahuksesti sisälläkin.
      Prismassa kävin aamulla,sielläkin alennusmyynti alkanut.
      Pitihän sitä paria puseroa sovitella,no nehän oli kun makkaran kuoret päällä.
      Kummasti nykyisin ei enää ollenkaan pidä
      paikkaansa koko numerot.
      Nyt olis pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja pudottaa muutama kilo.
      Vaikka mitäpä väliä,ostaa sitten isompia vaatteita.
      Turhaa tressiä ei kannata mokomasta ottaa.

• KristaTee

paistaa aurinko! Koko päivän satanut ja nyt yht´äkkiä aurinko näyttäytyy.

Aleissa en ole käynyt enkä mene. Kotona on aivan tarpeeksi makkarankuorileninkejä. Kyllähän jotain pitäisi tehdä, mutta kesällä ... Kun on niin paljon herkkuja. Manskoita kermalla, uusia perunoita voilla. Ei, en vielä tee mitään, syksyllä on hyvä laihduttaa ja sitten jouluna syödä kilot takaisin.

Kahvia ottaisin minäkin. Plöröt jätän väliin.

• KristaTee kirjoitti:

paistaa aurinko! Koko päivän satanut ja nyt yht´äkkiä aurinko näyttäytyy.

Aleissa en ole käynyt enkä mene. Kotona on aivan tarpeeksi makkarankuorileninkejä. Kyllähän jotain pitäisi tehdä, mutta kesällä ... Kun on niin paljon herkkuja. Manskoita kermalla, uusia perunoita voilla. Ei, en vielä tee mitään, syksyllä on hyvä laihduttaa ja sitten jouluna syödä kilot takaisin.

Kahvia ottaisin minäkin. Plöröt jätän väliin.

tulit kaffeelle, täällä olisi Vironperän kakkua maistiaisiksi. Löysin sen ohjeen joskus netistä, on helppo tehdä ja aineita on aina kotona.
        Se vain ihmetyttää, että Vironperän kakkuun tulee calvanosia kun Jussi oli ihan absolutisti.
        Ei mulla mitään calvanosia ole, mutta konjakkia lorauttelen taikinaan, kun ei sitä muuten tule nautittua.

Naurattaa makkarankuorileninkisi, että on niitä yhdellä jos toisellakin. Mulla on ainakin mekkoja joka lähtöön isompaa ja pienempää kokoa!
        Niin että tarttis tehrä jottain!

Aurinko paistaa jo täälläkin...

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

tulit kaffeelle, täällä olisi Vironperän kakkua maistiaisiksi. Löysin sen ohjeen joskus netistä, on helppo tehdä ja aineita on aina kotona.
        Se vain ihmetyttää, että Vironperän kakkuun tulee calvanosia kun Jussi oli ihan absolutisti.
        Ei mulla mitään calvanosia ole, mutta konjakkia lorauttelen taikinaan, kun ei sitä muuten tule nautittua.

Naurattaa makkarankuorileninkisi, että on niitä yhdellä jos toisellakin. Mulla on ainakin mekkoja joka lähtöön isompaa ja pienempää kokoa!
        Niin että tarttis tehrä jottain!

Aurinko paistaa jo täälläkin...

Säästä pala minulle. Säästäthän?

Pitää lähteä hakemaan ohje netistä. Meillä ei ole edes konjakkia, kelpaisiko vermutti?

Yritän tässä asentaa tulostinta tähän härveliin. On se kumma, että ohjeet aina tehdään mahdollisimman hankaliksi. Saapas nähdä kuis käy.

• Pelle1Peloton

...pistäytyy yömyssyllä.

Tosin vain pistäytyy, koska huomenna taas tie vie sinne suvenviettopaikkaan, missä ei laaja- eikä muiakaan kaistoja tunneta.

Älkäättenkä yhtään hermostuko. Kyllä se suvi siitä tulee, jos ei tänä-, niin sitten ensi vuonna. Ihan kivaa tämä viileämpikin, noista mäkäräispilvistä kun vain päästäis!

Hyvää kesää kaikille!
      Ja Olivia, katto postias!

toivoo: PellePeloton

• KristaTee

kaikille.

Näkyi Pellekin käyneen pikkutunneilla.

Nyt ei oikein runosuoni pulppua, mutta säätiedoitus kuitenkin: lämmintä siis, pilvipoutaista, sinisiä läikkiä siellä täällä ja asteita 17. Ei tuulta.

Kaikin puolin mukavaa päivää itse kullekin. Kahvia on termoksessa ja kermaa jääkaapissa.

• folk

Kiitos Krista kahvista.Saa nähdä lämpeneekö ollenkaan,äsken juuri katsoin mittariin 12ast.
        Muuten näyttää aika aurinkoiselta ja kyllähän se päivän mittaan lämpeneekin.
        Tämmönen juttu,että onkohan noita naakkoja nykyään enemmän kun ennen.
        Muistelen niitä ennen olleen vaan kirkon torneissa,
        nyt niita on satoja tässäkin ympäristössä.
        Kesäpäivän jatkoa kaikille!(Ajatella kohta ollaan heinäkuussa)

• KristaTee
        folk kirjoitti:

Kiitos Krista kahvista.Saa nähdä lämpeneekö ollenkaan,äsken juuri katsoin mittariin 12ast.

miettinyt. Naakkoja näyttää olevan pilvin pimein. Meillä pyörii parinsadan tipun joukko täällä häiriköimässä. Meteli on huumaava. Mieluummin kuuntelen rastaita kuin naakkoja.

Nyt paistaa jo aurinko ja lämpö noussut 19 asteeseen. Jippii! Tulee kuitenkin kaunis päivä. Kummasti mieliala nousi.

Ajattelin leipoa tänään. Pullaa. Varmaan tuon tännekin muutaman pitkon, vai olisiko pussillinen pikkupullia mieleen?

• OliviaKoo
        KristaTee kirjoitti:

miettinyt. Naakkoja näyttää olevan pilvin pimein. Meillä pyörii parinsadan tipun joukko täällä häiriköimässä. Meteli on huumaava. Mieluummin kuuntelen rastaita kuin naakkoja.

Nyt paistaa jo aurinko ja lämpö noussut 19 asteeseen. Jippii! Tulee kuitenkin kaunis päivä. Kummasti mieliala nousi.

Ajattelin leipoa tänään. Pullaa. Varmaan tuon tännekin muutaman pitkon, vai olisiko pussillinen pikkupullia mieleen?

En ala enää mitään. Teillä on aina vaan lämmintä ja tänne jäätyy. Vettä sataa, eikä edes mitään lämmintä vettä, sellaista kesäsadetta.

Ihan on kuin syksyllä.

Vähän lohduttaa synkkää eloa ja oloa se, että saan tänään (uuden) hienon telkkarini käyttöön. Eilen sisko-kiltin kanssa raahattiin se autosta sisään, laitettiin paikoilleen ja ihmeteltiin, että on siinä laitteella kokoa.

Illan mittaan, kun sitä katselin sillä silmällä, se ikäänkuin kutistui koko ajan ja näyttää nyt ihan sopivan kokoiselta.
        Monta sataa tuli säästöä, kun ei tarvinnut uutta ostaa. Tämä "uusi", siis minulle uusi, ei pojallakaan ole ollut kuin kolmisen vuotta, eli melkein tuoretta tavaraa elektroniikkamaailmassa.

Tokihan kaikki nämä laitteet kehittyvät nykypäivänä huimaa vauhtia, mutta ei minun ainakaan tarvitse siinä kehityksessä kulkea joukon etunenässä.
        Tärkeintä on, että näyttää kuvaa. Ihan kuin puhelimenkin osalta, ei sen tarvitse viimeisintä mallia olla, pääasia on, että se toimii, sillä voi soittaa ja ottaa vastaan puheluita ja tekstiviestejä.
        Herätyskellokin siinä on hyvä olla, melkein kaikki muu onkin sitten turhaa.

Minä olen joskus sanonut, että sitten ostan uuden puhelimen, kun se ajastimella keittää aamukahvin. Niin kauan minulle riittää tämä nykyinen.

Pitäkää aurinkonne ja lämpimänne!

• folk kirjoitti:

naakkojen olevan vain meidän vitsaus - onko ne valloittaneet koko maan. Ennen tosiaan vain kirkon torneissa asustivat ja niitä sanottiin "kirkk'hakkisiksi"! Oletteko kuulleet moista nimitystä?
        Täällä ovat vallanneet kaikki käyttämättömät savupiiput ja luulin meidän piipussakin niitä jo olevan, kun jälleen kerran tuli savu "tuppaan", kun tein tulen hellaan. Se on jokakesäinen ilmiö, kun lyö roskat pesään ja sitten joskus tulen kylkeen - varmasti savuttaa...

Heinäkuu tulee ja yöt pitenee ja sitten kohta ollaan syksyssä!

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

naakkojen olevan vain meidän vitsaus - onko ne valloittaneet koko maan. Ennen tosiaan vain kirkon torneissa asustivat ja niitä sanottiin "kirkk'hakkisiksi"! Oletteko kuulleet moista nimitystä?
        Täällä ovat vallanneet kaikki käyttämättömät savupiiput ja luulin meidän piipussakin niitä jo olevan, kun jälleen kerran tuli savu "tuppaan", kun tein tulen hellaan. Se on jokakesäinen ilmiö, kun lyö roskat pesään ja sitten joskus tulen kylkeen - varmasti savuttaa...

Heinäkuu tulee ja yöt pitenee ja sitten kohta ollaan syksyssä!

karjakeittiön piipussa on naakkapari pesinyt. Pienokaiset lähtivät viime viikolla omille matkoilleen. Ensi keväänä se piippu kyllä peitetään. Onneksi tyytyivät vain siihen yhteen piippuun.

En ole kirkk´hakkisista ennen kuullut.

• KristaTee
        OliviaKoo kirjoitti:

En ala enää mitään. Teillä on aina vaan lämmintä ja tänne jäätyy. Vettä sataa, eikä edes mitään lämmintä vettä, sellaista kesäsadetta.

Ihan on kuin syksyllä.

Vähän lohduttaa synkkää eloa ja oloa se, että saan tänään (uuden) hienon telkkarini käyttöön. Eilen sisko-kiltin kanssa raahattiin se autosta sisään, laitettiin paikoilleen ja ihmeteltiin, että on siinä laitteella kokoa.

Illan mittaan, kun sitä katselin sillä silmällä, se ikäänkuin kutistui koko ajan ja näyttää nyt ihan sopivan kokoiselta.
        Monta sataa tuli säästöä, kun ei tarvinnut uutta ostaa. Tämä "uusi", siis minulle uusi, ei pojallakaan ole ollut kuin kolmisen vuotta, eli melkein tuoretta tavaraa elektroniikkamaailmassa.

Tokihan kaikki nämä laitteet kehittyvät nykypäivänä huimaa vauhtia, mutta ei minun ainakaan tarvitse siinä kehityksessä kulkea joukon etunenässä.
        Tärkeintä on, että näyttää kuvaa. Ihan kuin puhelimenkin osalta, ei sen tarvitse viimeisintä mallia olla, pääasia on, että se toimii, sillä voi soittaa ja ottaa vastaan puheluita ja tekstiviestejä.
        Herätyskellokin siinä on hyvä olla, melkein kaikki muu onkin sitten turhaa.

Minä olen joskus sanonut, että sitten ostan uuden puhelimen, kun se ajastimella keittää aamukahvin. Niin kauan minulle riittää tämä nykyinen.

Pitäkää aurinkonne ja lämpimänne!

Lohduttaako, että tänne alkaa pilviä kulkeutumaan? Liian aikaisin taisin jippiitä huutaa.

Ja toinen lohtu on varmaan se, että olen kamalan kateellinen isosta telkkaristasi. Tahtoo kans´!

Noita kännyköitä olen minäkin miettinyt. Noinkohan niillä kaikilla pystyy edes soittamaan, niin on paljon kaikkia hilavitkuttimia niihin laitettu. Minulle riittää mukava soittoääni ja herätyskello. Niin ja voisihan tuo vielä pyykit ripustaa kuivumaan.

• aikani kuluksi muutamia muitakin palstoja ja silmiini osui Autot ja liikenne- palstalta "Nainen ratissa" juttu. Se on varmaan laitettu sitä varten, että saavat laittaa naisia halvalla. Otsikkokin jo heti lyö silmille.

Käykääs naiset lukemassa millaisia me oikein ollaan siellä ratin takana!

• KristaTee

En löydä sitä, enkä jaksa kaikkia lukea läpi. Anna vihje.

• KristaTee kirjoitti:

En löydä sitä, enkä jaksa kaikkia lukea läpi. Anna vihje.

tuolta ylhäältä keskustelu ja siellä on vasemmalla ne aiheet ja heti ylhäällä oliko toisena se Autot ja liikenne, klikkaa siitä ja hae niistä aiheista Nainen ratissa. Oliko monimutkaista? Kai se sieltä löytyy...

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

tuolta ylhäältä keskustelu ja siellä on vasemmalla ne aiheet ja heti ylhäällä oliko toisena se Autot ja liikenne, klikkaa siitä ja hae niistä aiheista Nainen ratissa. Oliko monimutkaista? Kai se sieltä löytyy...

monimutkaista ja kävin jo siellä. Mutta kun siellä on niin paljon eri aiheita. Täytyypä mennä takaisin ja aloittaa etsiminen. Kerron, jos löydän. Muuten huudan taas apua.

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

Siinähän se oli ihan nenän edessä! Ei kun lukemaan!

• KristaTee kirjoitti:

Siinähän se oli ihan nenän edessä! Ei kun lukemaan!

sitten meneekin jos kaikki lukee. Siinä ei tule muuta kuin kiukkuiseksi, että vähempikin riittää. Ei voi ottaa kaikkia huumorin kannalta, vai mitä?

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

sitten meneekin jos kaikki lukee. Siinä ei tule muuta kuin kiukkuiseksi, että vähempikin riittää. Ei voi ottaa kaikkia huumorin kannalta, vai mitä?

Kamalaa tekstiä. Siinä sen huomaa, että miehet ajavat egonjatkeellaan ja naiset aivoillaan. Sen perusteella, mitä tähän mennessä luin, en halua nähdä miestä 10 kilometrin säteellä. Hui hirveetä, noinko ne meistä ajattelee.

Pitää kovistella tuota omaa ukkoa, että mitä hänen nupissaan liikkuu.

Jatkan lukemista illalla, ehkä jossain vaiheessa alkaa naurattamaan.

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

Eihän tuollaista kirjoiteta edes huumorimielessä.

Nyt menen keräämään lehtiä mustaherukkapensaasta ja teen niistä "simaa".

• KristaTee kirjoitti:

Eihän tuollaista kirjoiteta edes huumorimielessä.

Nyt menen keräämään lehtiä mustaherukkapensaasta ja teen niistä "simaa".

Plokkasin syksyllä herukkapensaat melkein kaljuiksi ja niin ovat taas lykänneet vartta, että lehtiä kyllä riittäisi siman tekoon, olisi taitoa vaan. Löytyisiköhän kaikkitietävästä googlesta vai pitääkö turvata "naapuriapuun"?

Tutkitaan...

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

Plokkasin syksyllä herukkapensaat melkein kaljuiksi ja niin ovat taas lykänneet vartta, että lehtiä kyllä riittäisi siman tekoon, olisi taitoa vaan. Löytyisiköhän kaikkitietävästä googlesta vai pitääkö turvata "naapuriapuun"?

Tutkitaan...

Herukkasima tehdään samalla tavoin kuin simakin. Laitetaan vain lehdet mukaan. Rusinat voi jättää pois.

• Tellastiina*
        KristaTee kirjoitti:

Herukkasima tehdään samalla tavoin kuin simakin. Laitetaan vain lehdet mukaan. Rusinat voi jättää pois.

ohje, nyt täytyy vain odottaa kauppareissua ja sitruunoita! Hienoa, että siinä oli makeutena hunajaa, meidän pellon syrjässä on ystävän mehiläispesiä ja "tontin" vuokrana tulee hunajaa liian kanssa, enkä ole mikään ihmeellinen hunajan käyttäjä. Rahkahunajasämpylöitä leivon - ovat tosi hyviä, jos nyt kehtaa itse tekemiänsä kehua!

• KristaTee
        Tellastiina* kirjoitti:

ohje, nyt täytyy vain odottaa kauppareissua ja sitruunoita! Hienoa, että siinä oli makeutena hunajaa, meidän pellon syrjässä on ystävän mehiläispesiä ja "tontin" vuokrana tulee hunajaa liian kanssa, enkä ole mikään ihmeellinen hunajan käyttäjä. Rahkahunajasämpylöitä leivon - ovat tosi hyviä, jos nyt kehtaa itse tekemiänsä kehua!

kaikki muut. Pilvipoutainen päivä, lämmin ja tuuleton.

Ai että hunajaa? Sitä en olekaan käyttänyt, täytyy kokeilla. Varmaan hyvää.

Kahvit hörppäsin ja loput taas termoksessa. Nyt tekemään ostoslistaa ja sitten kylille ostoksille. Nauttikaa päivästänne.

PS. Toivottavasti Olivia on saanut TV:nsä toimimaan, että pääsee katsomaan Formuloita.

• KristaTee kirjoitti:

kaikki muut. Pilvipoutainen päivä, lämmin ja tuuleton.

Ai että hunajaa? Sitä en olekaan käyttänyt, täytyy kokeilla. Varmaan hyvää.

Kahvit hörppäsin ja loput taas termoksessa. Nyt tekemään ostoslistaa ja sitten kylille ostoksille. Nauttikaa päivästänne.

PS. Toivottavasti Olivia on saanut TV:nsä toimimaan, että pääsee katsomaan Formuloita.

Taas on viikonloppu edessä - viikot menee yksi toisensa jälkeen ihan huomaamatta.

Minä ainakin olen niin jumittunut paikoilleni, ettei enää tule minkään lähdettyä. Tämä viikko oli poikkeus, kävin jopa kaksi kertaa kaupunkissa. Ehei - ei mitään alennusmyynneissä, toisen kerran olin ihan vain painolastina elikkä seuran pitäjänä.

Perjantai-iltapäivä on varmasti huonoin aika olla liikkeellä, tuntui nimittäin olevan kaikki muutkin liikekannalla!

Nyt on ryhdistäydyttävä ja mentävä päivän askareihin, mansikoitakin on jo kypsynyt hiukan poimittavaksi - nami namia.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

• folk
        Tellastiina kirjoitti:

Taas on viikonloppu edessä - viikot menee yksi toisensa jälkeen ihan huomaamatta.

Minä ainakin olen niin jumittunut paikoilleni, ettei enää tule minkään lähdettyä. Tämä viikko oli poikkeus, kävin jopa kaksi kertaa kaupunkissa. Ehei - ei mitään alennusmyynneissä, toisen kerran olin ihan vain painolastina elikkä seuran pitäjänä.

Perjantai-iltapäivä on varmasti huonoin aika olla liikkeellä, tuntui nimittäin olevan kaikki muutkin liikekannalla!

Nyt on ryhdistäydyttävä ja mentävä päivän askareihin, mansikoitakin on jo kypsynyt hiukan poimittavaksi - nami namia.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Minäkin kävin mansikoita poimimassa,nimittäin kaupan ulkoovella myytiin 3 euroa litra.
        Siinä on sitten parin päivän jälkiruuat,ilman sokeria ja kermoja.
        Kun olen yksin eläjä en paljon marjoja pakastele.
        Nyt kun alkaa olla sopivan hintaisia syön niin paljon kun mahaan mahtuu.
        Niistähän ne vitamiinit saadaan.
        Ja eikun ruuan laittoon ja sitten päikkärille.
        Jatkoja!!!

• OliviaKoo

Ihan totta, on vähän outo päivä, kun ei ole mitään valittamista:) Aurinko paistaa, ei nyt ihan helteen verran, sopivasti.

Uusi telkkari pelaa kuin enkeli, ohjelmissa en ole havainnut paranemista. Räikkönenkin jäi kolmanneksi aika-ajoissa huolimatta minun huutamisestani "aja, aja, aja...kovempaa...pässi!"
      Ei auttanut.

Mansikoista tuli mieleen. Kauppakeskuksessa oli aamupäivällä nuori tyttö mansikoita myymässä. En muista mitä lajiketta. Katsoin hintaa; litra 3.50 euroa, puoli litraa 2 euroa. Minä päätin ostaa puolikkaan ja antaessani tytölle kahden euron kolikkoa, sanoin, että onpa teillä ihmeellinen tuo hinnasto, pitäisiköhän kysyä kuluttajaneuvojalta, voiko tuolla tavoin hinnoitella.
      Herttileijaa, ihan piloillani sanoin.
      Tyttö antoi minulle samantien 25 senttiä takaisin.

Minä menin ihan hämilleni, enkä meinannut ottaa kolikoita, mutta otin sitten kuitenkin.
      Ja hymyilin kauniisti kiitokseksi.

Iltapäivällä koulin kehäkukkia. Ei niitä siemeniä näköjään ikinä osaa laittaa niin harvakseen, etteikö tarvitsisi myöhemmin koulia.

Nämä taimet ovat kaikki niin vahvavartisia, että istuttelin niitä sitten jonon jatkoksi.

Huomenna saa sitten vähän tälläytyä, on sukulaisen syntymäpäivä. Ihanaa.

Tarinaa tulee kuin satusetä Topeliukselta, mutta eräs juttu on vielä kerrottava, vaikkapa opetukseksi teille muille.

Minulla on puhelinliittymässäni sellainen lisäpalvelu kuin Viikonloppuetu. Lauantaisin ja sunnuntaisin voi puhua tiettyihin liittymiin vaikka kuinka paljon ja se maksaa vain euron/päivä.

Käytän tätä etua paljon hyväkseni, sillä sukulais- ja tuttavapiireissä on melkein kaikilla etuun sopiva liittymä.

Tällä viikolla tuli puhelin lasku ja ohimennen sitä vain ensin vilkaisin (se on suoraveloituksessa). Sitten hämmästyin loppusumman suuruutta ja aikani tarkasteltuani laskua, totesin, että Viikonloppuetua ei ollutkaan, vaan kaikki oli päivät ja puhelut oli laskutettu ihan normaalitaksojen mukaan.

Tarkistin vielä asian omalta nettisivultani, sama juttu.
      Laitoin operaattorille sähköpostia huomauttaen asiasta ja sain parin päivän kuluttua vastauksen, jossa pahoiteltiin virhettä ja että uusi lasku on tulossa.

Sillälailla! Tarkkuutta, tarkkuutta, sanoo Olivia-neitsyt (siis horoskoopissa, tarkka, pikkusielu nipottaja).

• KristaTee

pässi vaikuttanut asiaan?

Meillä tuntuisi kaikilla sukulaisilla olevan eri liittymät, joten tuonlainen ei taida kannattaa.

Ja laskuista tuli mieleen, että sain kerran puhelinlaskun (ei mitenkään kummallista) ja seuraavana päivänä toisen laskun samalle summalle. Maksoin tietenkin vain toisen, jonka jälkeen operaattori rupesi kiukuttelemaan maksamattomasta laskusta. Onneksi pääsimme yhteisymmärrykseen siitä, että operaattori oli aasi. Vaihdoin samalla toiseen operaattoriin.

• KristaTee

jok´ikiselle. Pilvistä mutta lämmintä ja tuuletonta.

Tänään pitäisi käydä appi-ukon tykönä tuolla kaukana. Saa taas kuulla kootut valitukset, mikään ei ole hyvin eikä ilmeisesti saakaan olla. Huhhuh. Toivottavasti ehdimme takaisin Formula-aikaan.

Mukavaa päivänjatkoa. Kahvi on tutussa paikassa.

• folk

Kiva kun oli kahvi valmiina odottamassa.
        Taitaa se alkaa vähän ilmakin lämpenemään.
        Aurinkoista on, aamulla oli 14 astetta.
        Olen sinulle Krista ihan kateellinen taidoistasi tietokoneen kanssa.
        Minulla oli monta vuotta tyttären vanha kone,jolla pelasin vaan pasiannssia.
        Nyt on ollut tämä uusi vasta puoli vuotta.
        Tässä olen itse vaan opetellut.
        Olishan niitä kurssejakin,täytyy funtsia.
        Apujahan sitä on fiksummilta tullut kyseltyä ja kiva kun ovat auttaneet.
        Hernekeittoa on tehnyt mieleni,nyt se on kiehumassa.Siitä saa sitten pakkaseen.
        Päivän jatkoja.

• OliviaKoo ek
        folk kirjoitti:

Kiva kun oli kahvi valmiina odottamassa.
        Taitaa se alkaa vähän ilmakin lämpenemään.
        Aurinkoista on, aamulla oli 14 astetta.
        Olen sinulle Krista ihan kateellinen taidoistasi tietokoneen kanssa.
        Minulla oli monta vuotta tyttären vanha kone,jolla pelasin vaan pasiannssia.
        Nyt on ollut tämä uusi vasta puoli vuotta.
        Tässä olen itse vaan opetellut.
        Olishan niitä kurssejakin,täytyy funtsia.
        Apujahan sitä on fiksummilta tullut kyseltyä ja kiva kun ovat auttaneet.
        Hernekeittoa on tehnyt mieleni,nyt se on kiehumassa.Siitä saa sitten pakkaseen.
        Päivän jatkoja.

toivottelen minäkin huomenia. Kostutin hiukset, eilenillalla pestyt, laitoin muotovaahtoa ja nyt annan hetkisen kuivahtaa ennen ilmakihartimella laittoa.

Sitten lähden hakemaan syntymäpäiväksi tilaamaani kukkalaitetta kukkakaupasta.

Aurinko paistaa, ei tuule, kaunis heinäkuun alkupuolen aamupäivä.
        Olkaa onnellisia, kukin kykyjenne ja halujenne mukaan:)

• aureliina

On sunnuntaiaamu ja tulin kauppatorilla olleelta kirpputorilta.Myyjiä oli kuulema yli 80 ja tavaraa tietty kaikenlaista. Ostin makuupussin, 2e (olen menossa tuttavani mökille yökylään),apukassin 0,50e ja pokkarin Eedenistä itään, 0,50e.
      Tosi lämmin aamu ja ottaisinkin vissyä, siinä on niitä tarpeellisia suoloja.Ei jäitä, kiitos.

• KristaTee

ole aina auki. Juon limun seuraksesi ja sitten tien päälle ja kohti etelää.

• Olivia on lähtenyt juhlimaan Kimin voittoa?
      Nyt sitten jo hehkutetaan, jos Kimi voittaa tämän ja sen kisan ,niin sitten on pisteitä niin ja niin paljon jne.

Nyt on muuten täälläkin päin illansuussa ukkostanut - ei mitään kovalla metelillä onneksi, eikä rankkasateen kera.

Tänä vuonna onkin vielä säästytty ukonilmalta!

----------

Olin tänään siellä 50vuotta rippikoulunsa käyneiden kokoontumisessa. Kummasti oli porukka vanhan näköistä - ei harmainta hajua suurimmasta osasta, sitten kun nimen kuuli niin jotain tuttua voi löytyä, kun vertasi vanhaan rippikoulukuvaan.

Niin se oli, että ne vanhat "kuppikunnat" sinnekkin muodostui, kenen kanssa silloin oli kavereita, niiden kanssa juttu luisti nytkin.

Kaiken kaikkiaan ihan kiva tavata - viidenkymmenen vuoden päästä lupasivat kutsua taas koolle, mutta taidetaan kasvaa silloin jo koiranputkea!

• 50vuotta sitten rippikoulun käyneitä, ei me sitä viittäkymmentä vuotta käyty!

Niin ja sitten huomasin, että siellä synttäreillähän Olivia on ollut.
        Harmi, jos jäi kisa väliin - Kimi voitti ja uusi, iso telkkari ja kaikki...

• OliviaKoo ek
        Tellastiina kirjoitti:

50vuotta sitten rippikoulun käyneitä, ei me sitä viittäkymmentä vuotta käyty!

Niin ja sitten huomasin, että siellä synttäreillähän Olivia on ollut.
        Harmi, jos jäi kisa väliin - Kimi voitti ja uusi, iso telkkari ja kaikki...

Olen juuri palannut kotiin. Minä voin sinulle kertoa, että syntymäpäiville lähdettiin vasta formuloiden jälkeen. Ei edes paavin kutsusta jätettäisi formuloita katsomatta, poika ja minä.

Syntymäpäiviltä lähdettiin sitten pojan ja miniän luo viettämään iltaa, pelattiin krokettia, grillattiin ja otettiin pieniä hömpsyjä.
        Nyt olen turvallisesti kotona ja hyppään pian sänkyyn.

Kaikenkaikkiaan loistava päivä! Eikä vähiten Räikkösen ansiosta. Minä pyysin itsekseni Kimiltä anteeksi sitä eilistä meuhkaamistani aika-ajoissa.

Syntymäpäivillä tarjoilu oli viimeisen päälle ja seura miellyttävää ja ilta kului sangen rattoisasti.
        Nukkukaa makeasti.

• KristaTee

uutta viikkoa kaikille. Tämä aikainen tipu on tässä matoa etsimässä, toivottavasti en löydä.

Ainakin Olivialla ja Tellukalla on näemmä ollut hauska päivä.

Minua niin harmittaa ne Formulat. Ei tullut katsottua kun piti appiukon valituksia kuunnella. Olisi vielä voinut livenä katsoa, kun mies hommasi Maxin meille. Olisihan kisat tulleet uusintana illalla, mutta sitä selostusta ei vanha Erkkikään kuuntele. Vaan pääasiahan oli Kimin voitto.

Nyt kuppi kahvia helttaan ja sitten mattoja tamppaamaan. Jäi tekemättä viime viikolla.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille.

• Huomenta vaan!

Kyllä on ihmeellistä, että joku (Krisse esim.)
        voi olla koneen ääressä jo kukonlaulun aikaan.
        Minä nukuin viime yö niin huonosti, että ei mitään tolkkua ole tänään.

Oli jo mielessä tulla koneelle, mutta isäntä olisi varmasti häiriintynyt, vaikka muuten kuorsaa, että sänky tärisee.

Täydenkuun aika oli lauantaina, olisiko vielä vaikuttanut, edellisen yön jo nukuin huonosti. Olen sen huomannut, että toisinaan täysikuu vaikuttaa nukkumiseen, ei aina.

Nyt olen kuin nukkuneen rukous, taitaa mennä taas päivä Punaiselle Ristille, tuttu sanonta minullekkin - Olivia sitä tuolla käytti.

Koittakaahan pärjäillä!

• marjapensas
        Tellastiina kirjoitti:

Huomenta vaan!

Oli jo mielessä tulla koneelle, mutta isäntä olisi varmasti häiriintynyt, vaikka muuten kuorsaa, että sänky tärisee.

Täydenkuun aika oli lauantaina, olisiko vielä vaikuttanut, edellisen yön jo nukuin huonosti. Olen sen huomannut, että toisinaan täysikuu vaikuttaa nukkumiseen, ei aina.

Nyt olen kuin nukkuneen rukous, taitaa mennä taas päivä Punaiselle Ristille, tuttu sanonta minullekkin - Olivia sitä tuolla käytti.

Koittakaahan pärjäillä!

Anna mennä vaan, kuka sitä nyt näillä helteillä ( mittarissa jo 21 astetta) mitään jaksaa tehdä,
        säästetään työt sadepäiville ja nautiskellaan suomen suvesta:)

• Fridanna
        marjapensas kirjoitti:

Anna mennä vaan, kuka sitä nyt näillä helteillä ( mittarissa jo 21 astetta) mitään jaksaa tehdä,
        säästetään työt sadepäiville ja nautiskellaan suomen suvesta:)

Eileisen vaihtelevan sään jälkeen tuntuu mukavalta taas hikoilla (!). Ei vaineskaan. Elimistö vain ei enää niin nopeasti totu näihin säiden vaihteluihin. On jo 22 C, joten se on melko lämmin.
        Olin oppaana eilen meidän paikallisella museolla, mutta missä lienevät turistit. Muutama melkein paikallinen kävi kierroksen ja kiittelivät vallan mukavasti.
        Tällä viikolla helteestä huolimatta pitäisi vielä saada kilometrejä pyörän mittariin ja pyöräilykunto paremmaksi. Ensi viikko meneekin sitten maantiellä ryhmän vauhdissa.
        Otin mineraalivettä pullollisen, että suoloja saisin. Kaunista viikkoa meille kaikille!

• Tellastiina kirjoitti:

Huomenta vaan!

Koittakaahan pärjäillä!

Tellu.....ettet vain ulvo täysikuun aikaan :O Hih hitsi vitsi....älä ota vakavasti!?

Ette muuten usko, miten säikähdin ja pomppasin pari metriä ylös tuolista, kun parisen tuntia sitten pamahti yllättäen ukkonen. Iski varmaan jonnekin lähelle. Ikunas en ole aiemmin saanu tietokonetta niin äkkiä kiinni. Onneksi ei käynyt kuinkaan.
        Hirmuista jyrinää kesti toista tuntia ja oikea kaatosade vauhditti rajuilmaa.
        Jossain taustalla jyllää vieläkin.

Vielä illan aikana suunnistan keskustaan, siellä on BigBänd festarit menossa. Telttaan en aio nyt mennä, vaan katsastamaan näkyykö tuttuja naamoja...no ainahan niitä, näin pienessä kaupungissa.
        Autolla menen ja vain vissyä sekä kahvia nautiskelen, vaikka huominenkin vielä vapaata töistä.

Aurinko taas näyttäytyy, hyvä!

• Kingkale
        A..N..N..A kirjoitti:

Tellu.....ettet vain ulvo täysikuun aikaan :O Hih hitsi vitsi....älä ota vakavasti!?

Ette muuten usko, miten säikähdin ja pomppasin pari metriä ylös tuolista, kun parisen tuntia sitten pamahti yllättäen ukkonen. Iski varmaan jonnekin lähelle. Ikunas en ole aiemmin saanu tietokonetta niin äkkiä kiinni. Onneksi ei käynyt kuinkaan.
        Hirmuista jyrinää kesti toista tuntia ja oikea kaatosade vauhditti rajuilmaa.
        Jossain taustalla jyllää vieläkin.

Vielä illan aikana suunnistan keskustaan, siellä on BigBänd festarit menossa. Telttaan en aio nyt mennä, vaan katsastamaan näkyykö tuttuja naamoja...no ainahan niitä, näin pienessä kaupungissa.
        Autolla menen ja vain vissyä sekä kahvia nautiskelen, vaikka huominenkin vielä vapaata töistä.

Aurinko taas näyttäytyy, hyvä!

Toivottavasti näet paljon tuttuja! Otahan sateenvarjo mukaan, jospa se vielä sadekuuroja niskaan heittää. Hauskaa iltaa!

Huomenna sitten tulet luokseni, oikein paljon tervetuloa Anna. Nähdään siis huomenna, odotan sitä kovasti

• Kingkale kirjoitti:

Toivottavasti näet paljon tuttuja! Otahan sateenvarjo mukaan, jospa se vielä sadekuuroja niskaan heittää. Hauskaa iltaa!

Huomenna sitten tulet luokseni, oikein paljon tervetuloa Anna. Nähdään siis huomenna, odotan sitä kovasti

Lämmintä vielä ulkona, tarkeni hyvin ilman takkia.
        Teltassa olin, en pääesiintyjien, vaan karaoketeltassa.
        Pitihän sitä muutama laulu luikauttaa, kun oli tilaisuus :O
        Tuttuja oli kiva nähdä pitkästä aikaa ja häpätellä jonnin joutavia :)
        Pari kaunista puseroakin löysin, valkoisia molemmat, nyt sopivat hyvin uuteen mustavalkoiseen hameeseeni ja skandaaleihini :O

Nyt en lörpöttele enää mitään, vaan panen maaten.
        Yökkösiö suloisia evrivanille!

• A..N..N..A kirjoitti:

Lämmintä vielä ulkona, tarkeni hyvin ilman takkia.
        Teltassa olin, en pääesiintyjien, vaan karaoketeltassa.
        Pitihän sitä muutama laulu luikauttaa, kun oli tilaisuus :O
        Tuttuja oli kiva nähdä pitkästä aikaa ja häpätellä jonnin joutavia :)
        Pari kaunista puseroakin löysin, valkoisia molemmat, nyt sopivat hyvin uuteen mustavalkoiseen hameeseeni ja skandaaleihini :O

Nyt en lörpöttele enää mitään, vaan panen maaten.
        Yökkösiö suloisia evrivanille!

Ai pitäisikö minun tulla luoksesi Kingikalle, miksi höh. Eihän se nyt sovi ollenkaan, sie naimisissa ja mie naimattonama, mitä siitäkin tulisi huh huh.....

Taisi olla väärinkäsitys minun kohdallani ja tarkoitit jotain muuta ANNAA.... Muistelehan nyt tarkemmin.

Launiita unusia....

• Kingkale ek
        A..N..N..A kirjoitti:

Ai pitäisikö minun tulla luoksesi Kingikalle, miksi höh. Eihän se nyt sovi ollenkaan, sie naimisissa ja mie naimattonama, mitä siitäkin tulisi huh huh.....

Taisi olla väärinkäsitys minun kohdallani ja tarkoitit jotain muuta ANNAA.... Muistelehan nyt tarkemmin.

Launiita unusia....

Miksi aina saan pakit kaunottarilta?

• Kingkale ek kirjoitti:

Miksi aina saan pakit kaunottarilta?

käymään Kingkale joku päivä, niin keskustellaan vakavasti asioista!

• Kingkale ek
        A..N..N..A kirjoitti:

käymään Kingkale joku päivä, niin keskustellaan vakavasti asioista!

Tulen kyllä, kun vapaata aikaa järjestyy. Yritän elokuussa pitää hieman lomaa, joten silloin tapaamme - viimeistään.

Kiitos viimeisestä - tiedät kyllä, mistä

• KristaTee

Onko tässä nyt mieltä? Viideltä istuin jo keittiössä kahvikuppi edessäni. Vaikka eihän se mitään haittaa. Saanhan mennä päikkäreille milloin minua huvittaa. Ja onhan aamu kaunis. Aurinko paistaa, ei tuule eikä pilviä näy. Hieman viileää on ilma, mutta piankos tuo lämpenee.

Siispä toivotan hyvät huomenet kaikille. Tiedätte mistä kahvit löytyy.

• folk

Kyllä nyt tarkenee,ei kumminkaan liian kuuma,ihan niinkun ennen vanhaan on tämä kesäpäivä.
        Tuolta jostain ketjusta nappasin kakun ohjeen ja kaupassa käydessä hankin siihen tarvikkeet,se oli se jugurtti kakku.
        Siitä on jonkun verran aikaa kun meikäläinen on kakkuja paistellut.
        Tytär tulee luultavasti käymään tässä joku päivä ja varmaan pikkupojatkin siitä pitää.
        Nimittäin kakusta mehun kanssa.
        Aikaisin olen minäkin herännyt, täytyy tässä jotain syödä ja käydä päikkärille.
        Hyvää kesäpäivän jatkoa.

• folk kirjoitti:

Kyllä nyt tarkenee,ei kumminkaan liian kuuma,ihan niinkun ennen vanhaan on tämä kesäpäivä.
        Tuolta jostain ketjusta nappasin kakun ohjeen ja kaupassa käydessä hankin siihen tarvikkeet,se oli se jugurtti kakku.
        Siitä on jonkun verran aikaa kun meikäläinen on kakkuja paistellut.
        Tytär tulee luultavasti käymään tässä joku päivä ja varmaan pikkupojatkin siitä pitää.
        Nimittäin kakusta mehun kanssa.
        Aikaisin olen minäkin herännyt, täytyy tässä jotain syödä ja käydä päikkärille.
        Hyvää kesäpäivän jatkoa.

Kyllä tarkenee ja on niin kaunis ilma.

Sorry nuo minun edellisten viestieni kirjoitusvirheet. Musta näppis ja melko pimeässä kirjoittelin, meni arvauksella kirjaimet ja näköjään monet vierestä :)

Aamulla kun laitoin kahvin tippumaan, niin kuinka ollakaan, ei mitään tapahtunut. Rikki oli mennyt, no hyvin toimi n 10v.
        Eikun uutta ostamaan. Hinnoissaan oli Moccamasterit, en ihan suostunut 189 euron keitintä ostamaan, vaan tyydyin halvinpaan, hintaa silläkin 119!

Oli ihan pakko käydä vielä viereisessä kenkäkaupassa ja löysin ihanat valkoiset sandaalit korkealla kiilakorolla. Mukava kesäale kaupanpäälle.

Mukavaa kesäpäivää....

• marjapensas
        A..N..N..A kirjoitti:

Kyllä tarkenee ja on niin kaunis ilma.

Sorry nuo minun edellisten viestieni kirjoitusvirheet. Musta näppis ja melko pimeässä kirjoittelin, meni arvauksella kirjaimet ja näköjään monet vierestä :)

Aamulla kun laitoin kahvin tippumaan, niin kuinka ollakaan, ei mitään tapahtunut. Rikki oli mennyt, no hyvin toimi n 10v.
        Eikun uutta ostamaan. Hinnoissaan oli Moccamasterit, en ihan suostunut 189 euron keitintä ostamaan, vaan tyydyin halvinpaan, hintaa silläkin 119!

Oli ihan pakko käydä vielä viereisessä kenkäkaupassa ja löysin ihanat valkoiset sandaalit korkealla kiilakorolla. Mukava kesäale kaupanpäälle.

Mukavaa kesäpäivää....

Juu hellettä riittää, mutta en valita, ehtii sitä sitten talvella palellakin.
        Kalliita on moccamasterit, mutta kahvin maku korvaa hinnan.
        Taitaa porukka olla rannoilla, tai mökeillä, kun vaikuttaa kovin harvakseltaan poikkeavan,siis ”pystikseen”,
        minäkin käväisen pikaisesti ja otan ison lasillisen vettä, sitruunanviipaleella ja jäillä kiitos,
        sitten lähdenkin tästä kirjan kera ulos, menossa ”hömppää” Nora Roberts ”Vaarallinen turvapaikka” ensimmäinen osa.
        Helteiset päivänjatkot kaikille.

• marjapensas kirjoitti:

Taitaa porukka olla rannoilla, tai mökeillä, kun vaikuttaa kovin harvakseltaan poikkeavan,siis ”pystikseen”,
        minäkin käväisen pikaisesti ja otan ison lasillisen vettä, sitruunanviipaleella ja jäillä kiitos,
        sitten lähdenkin tästä kirjan kera ulos, menossa ”hömppää” Nora Roberts ”Vaarallinen turvapaikka” ensimmäinen osa.

suosikkeihini tämä Nora Roberts, mutta hiljattain tuli kirjakerhosta kukkatrilogia Sininen daalia, Musta ruusu ja Punainen lilja, niistä en oikein tykännyt, kun niissä oli vähän henkimaailman juttuja.

Pitkä rivi on Robertsinkin kirjoja - tule lainaamaan tai muuten tyhjentämään kirjahyllyä!
        Mulla on melkein kaikki kirjat hömppää, en jaksa lukea mitään raskasta kirjallisuutta.

Hiljaista on - varmasti ovat mökeillä ja rannoilla!

Jospa pitkästä aikaa ottaisi yhden siiderin ja poistuisi sitten takavasemmalle!

• folk
        marjapensas kirjoitti:

Nyt maittaisi oikein kylmä siideri.
        Paistoin sen kakun ja onnistui tälläseltä tumpeloltakin yli odotuksen.
        Palasen maistoin lämpösenä tosi hyvää,nyt täytyy laittaa äkkiä pakkaseen ettei tule kaikkia syötyä.
        Tilasin verkkoapteekista tohtori Tolosen jotain laihdutus pulveria,saa nähdä alkaako kilot katoamaan.
        Kyllähän tiedän,että humpuukiahan se on,kunhan nyt kokeilen.
        Aika vähiin on baarissa kävijät huvenneet,taitavat olla mökeillään ja maalla ja kuka missäkin kesän vietossa.

• marjapensas
        folk kirjoitti:

Nyt maittaisi oikein kylmä siideri.
        Paistoin sen kakun ja onnistui tälläseltä tumpeloltakin yli odotuksen.
        Palasen maistoin lämpösenä tosi hyvää,nyt täytyy laittaa äkkiä pakkaseen ettei tule kaikkia syötyä.
        Tilasin verkkoapteekista tohtori Tolosen jotain laihdutus pulveria,saa nähdä alkaako kilot katoamaan.
        Kyllähän tiedän,että humpuukiahan se on,kunhan nyt kokeilen.
        Aika vähiin on baarissa kävijät huvenneet,taitavat olla mökeillään ja maalla ja kuka missäkin kesän vietossa.

Minulla on ollut semmoinen ”päivä punaiselle ristille” olotila tänään, hellettä riittää,
        istuskelin keinussa lukemassa ja laitoin paikallisradion soimaan, tuli kyllä sen verran hyvää musiikkia,
        että heitin pitkäkseni, kuuntelin nautin ja rentouduin täysillä.
        Muunmuassa; Ray Charles ”I cant`t stop loving you” Paul Anka ”Diana”
        Stevie Wonder ”I just to call i love you”, sekä Lionel Richien ”Hello”
        Nyt maistuisi kylmä huurteinen, sitten nukkumaan, huomenna talkoisiin.
        Hyvää illanjatkoa ja yötä kaikille.

• KristaTee
        marjapensas kirjoitti:

Minulla on ollut semmoinen ”päivä punaiselle ristille” olotila tänään, hellettä riittää,
        istuskelin keinussa lukemassa ja laitoin paikallisradion soimaan, tuli kyllä sen verran hyvää musiikkia,
        että heitin pitkäkseni, kuuntelin nautin ja rentouduin täysillä.
        Muunmuassa; Ray Charles ”I cant`t stop loving you” Paul Anka ”Diana”
        Stevie Wonder ”I just to call i love you”, sekä Lionel Richien ”Hello”
        Nyt maistuisi kylmä huurteinen, sitten nukkumaan, huomenna talkoisiin.
        Hyvää illanjatkoa ja yötä kaikille.

Ajattelin juoda kupposen ennenkuin heittäydyn pesukoneen kimppuun.

Upea aamu. Aurinkoa, 18 astetta ja pienen pieni tuulenvire.

Tänään on käytävä kaupungissa. Ötökkäverho on ostettava. Ei meillä juur muita ötököitä ole kuin kärpäsiä, mutta niitä sitten onkin. Saa olla lätkimässä koko ajan. Kärpäspaperiakaan ei tunnu enää missään olevan. Ehkä se on vanhanaikaista nyt kun kaiken maailman suihkeita on. En vain viitsisi niitä kissan ja koiran takia käyttää.

Juon vielä toisen kupposen ja sitten matkaan. Hyvää päivänjatkoa kaikille.

• folk
        KristaTee kirjoitti:

Ajattelin juoda kupposen ennenkuin heittäydyn pesukoneen kimppuun.

Upea aamu. Aurinkoa, 18 astetta ja pienen pieni tuulenvire.

Tänään on käytävä kaupungissa. Ötökkäverho on ostettava. Ei meillä juur muita ötököitä ole kuin kärpäsiä, mutta niitä sitten onkin. Saa olla lätkimässä koko ajan. Kärpäspaperiakaan ei tunnu enää missään olevan. Ehkä se on vanhanaikaista nyt kun kaiken maailman suihkeita on. En vain viitsisi niitä kissan ja koiran takia käyttää.

Juon vielä toisen kupposen ja sitten matkaan. Hyvää päivänjatkoa kaikille.

Olipa hyvä kahvin tuoksu odottamassa.
        Istahdan tuohon terassille nauttimaan hetkeksi,kauniista ja lämpimästä kesäaamusta (17as.)
        Tänään on toripäivä ajattelin lähteä jo aamusta.
        Minulla on siellä vaki peruna kauppias, pyydän aina niitä pieniä perunoita,Timo lajiketta näin alku kesästä,ne on tosi maukkaita.
        Mansikoita on myös ostettava.
        Hyvää päivän jatkoa kaikille!

• Wivi ek

että Pystybaarin elinkaari alkaa kallistua loppua kohti. Enää ei innostusta näytä olevan piipahtaa drinkillä, ehkä nämä helteet tekevät sen, kaikki ovat maalla ja mökeillään.

Minä otan kuitenkin yhden saksalaisen lagerin, se on mietoa ja raikasta ja tekee terää hikisen työpäivän jälkeen.

• marjapensas

se on sitten pystis menossa ”konkkaan”, kun kaikki on kateessa, emäntää myöten?
        No, olen tehnyt tänään talkoissa, sen verran töitä, että suon itselleni oluen, rahat jätän tiskille ja painun,
        sen jälkeen ylhäiseen yksinäisyyteeni, virittelemään tunnelmaa, tulevaa kohokohtaa varten;).
        Nyt grilli päälle ja wilhelmit ruskistumaan, uudet perunat kiehumaan ja pluttusoosia mukaan,
        hyviä illanjatkoja kaikille.
        Muuten se pakollinen sää, hellettä, hellettä ja taas hellettä, mittarissa 26 varjossa;))

• Fridanna
        marjapensas kirjoitti:

No, olen tehnyt tänään talkoissa, sen verran töitä, että suon itselleni oluen, rahat jätän tiskille ja painun,
        sen jälkeen ylhäiseen yksinäisyyteeni, virittelemään tunnelmaa, tulevaa kohokohtaa varten;).
        Nyt grilli päälle ja wilhelmit ruskistumaan, uudet perunat kiehumaan ja pluttusoosia mukaan,
        Muuten se pakollinen sää, hellettä, hellettä ja taas hellettä, mittarissa 26 varjossa;))

ovat varmaan kaikki muut, mutta minä olen tänään ommellut. Kirpputorille olivat menossa kesähousut, joista teinkin "puolikaprit". Pitemmät kuin shortsit ja lyhyemmät kuin kaprit. Lahkeista sain läppätaskut. Ihan hyvät ja ilmavat tuli. Passelin värisiä teepaitojakin löytyi.
        Sellaisia kesätöitä tänään ja siinä kaikki kesäompelut tällä erää. Oluen taidan ottaa ja vien sen keittiöön odottamaan saunasta tuloa.
        Illan jatkoa kävijöille!

• KristaTee
        marjapensas kirjoitti:

elämää ilman Pystyä? Missä aamukahvi juodaan? Missä käydään juomassa muuta kuin kahvia? Joudummeko tuuliajolle? Missä käydään rupattelemassa? Mihin menemme kun olemme iloisia? Surullisia? Vihaisia?

Ei, en halua uskoa, että rakas, vanha Pysty vaipuu unholaan. Nyyh, niisk.

Limu, kiitos.

• KristaTee
        KristaTee kirjoitti:

elämää ilman Pystyä? Missä aamukahvi juodaan? Missä käydään juomassa muuta kuin kahvia? Joudummeko tuuliajolle? Missä käydään rupattelemassa? Mihin menemme kun olemme iloisia? Surullisia? Vihaisia?

Limu, kiitos.

meni myttyyn. :(

• folk
        KristaTee kirjoitti:

meni myttyyn. :(

Krista turhaan sure,kyllä me vaki porukalla Pystis pystyssä pidetään.
        Eihän siitä mitään tule jollei ole paikkaa missä purkaa ilojaan ja surujaan.
        Minäkin lueskelen noita muitakin palstoja,mutta harvemmin niihin kommentoin mitään.
        Tänne on niin helppo tulla ja aina jokunen sananen
        heittää.
        Nyt kumminkin toivottelen kauniita unia ja oman kullan kuvia.

• Tellastiina*
        KristaTee kirjoitti:

Limu, kiitos.

Ei missään tapauksessa Pystistä saa haudata, kyllä se sitten "syssymmällä" taas virkoaa. Missä tosiaan sitten käytäisiin?

Mua on aamuvarhaisesta "sapettanut" koko päivän, ensin aamupäivällä kävin lääkärissä ja iltapäivällä uusi reissu ultraääneen, terveyskeskuksen kautta en varmaankaan olisi päässyt kuin väkisin lääkärin tykö ja jotain kipulääkettä olisi annettu.

Nyt hommasivat lääkäriasemalta ajan terveyskeskukseen, ei tarvinnut kaupunkiin lähteä, hinta tosin on sama kuin yksityiselläkin, mutta meni asia eteenpäin...

Huomenna soitto lääkärille ja sieltä sitten lähete sairaalaan.

On se kamalaa, kun ikää karttuu ja se tuo kaikki vaivat tullessaan! Multa aina tulee näitä sairaskertomuksia! No se siitä!

Pidetään Pysty pystyssä, vaikka väkisin, ei luovuteta!

Hyviä öitä - en jaksa roikkua täällä pidempään!

• KristaTee
        folk kirjoitti:

Krista turhaan sure,kyllä me vaki porukalla Pystis pystyssä pidetään.
        Eihän siitä mitään tule jollei ole paikkaa missä purkaa ilojaan ja surujaan.
        Minäkin lueskelen noita muitakin palstoja,mutta harvemmin niihin kommentoin mitään.
        Tänne on niin helppo tulla ja aina jokunen sananen
        heittää.
        Nyt kumminkin toivottelen kauniita unia ja oman kullan kuvia.

kiitos, lohdutti kovasti. :) ♥

• folk

Taas uusi lämmin kesäpäivä alkamassa,asteita mittarissani 17,5.
      On se tämä valoisa aika semmoistä,että noin tuntia aikaisemmin sitä herää.
      Laitampa kunnon porokahvit tulelle ja sitten kerman kera nautiskelemaan.
      Kumpa tulisi nyt toisiakin aamun aikaisia tuoreelle kahville.
      Mitään erikoista en ole tälle päivälle ajatellut.
      Ruokakin on valmiina,muuta kun lämmittää.
      On se kyllä jotain keksittävä jos jää tänne sisälle kupastelemaan,niin on taas päivällä pituutta.
      Hyvää päivän jatkoa!

• KristaTee

Pistinpäs paremmaksi, 20 astetta! Aurinkoista ja vähän tuulee.

Aah, ihanaa kahvia. Kyllä maistui.

Lököttelyksi menee tämä päivä. Kaikki pakolliset hommat tein eilen ja ruoka on meilläkin valmiina. Illaksi ajattelin sienipiirakan tehdä. On noita viimevuotisia sieniä vielä ja ne pitäisi saada pois uusien edestä.

Sisällä on ihanan vilpoisaa. Ovet ja ikkunat on kaikki auki, ja mukava läpiveto käy.

Otanpa vielä kupposen ja menen portaille istumaan ja nauttimaan kahvista sekä rypsin ihanasta tuoksusta. Oikein hyvää päivänjatkoa kaikille.

• OliviaKoo
        KristaTee kirjoitti:

Pistinpäs paremmaksi, 20 astetta! Aurinkoista ja vähän tuulee.

Aah, ihanaa kahvia. Kyllä maistui.

Lököttelyksi menee tämä päivä. Kaikki pakolliset hommat tein eilen ja ruoka on meilläkin valmiina. Illaksi ajattelin sienipiirakan tehdä. On noita viimevuotisia sieniä vielä ja ne pitäisi saada pois uusien edestä.

Sisällä on ihanan vilpoisaa. Ovet ja ikkunat on kaikki auki, ja mukava läpiveto käy.

Otanpa vielä kupposen ja menen portaille istumaan ja nauttimaan kahvista sekä rypsin ihanasta tuoksusta. Oikein hyvää päivänjatkoa kaikille.

Reissussa rähjääntyy, sanotaan ja ainakin tällaisella helteellä allekirjoitan sen täysin.
        No, se reissu on nyt heitetty ja jäihän siletä nyt käteen toki muutakin kuin tunne rähjääntymisestä.
        Mukavia ihmisiä, tapaamisia ja sitten tietysti jälkeen päin muistoja.

Tänään ajattelin lähteä haalimaan mansikoita pakkaseen. On kuulema torilla Honey-lajiketta hintaan 2.5 euroa litra ja se alkaa olla jo kohtuuden rajoissa.
        Itse poimien saisi tietysti vielä halvemmalla, mutta mistäs poimit, kun ei ole maatiloja lähimaillakaan eikä autoa hakea niitä kauempaa.

Tänään on grillikutsut. Vieraita kymmenkunta ja grilliin vain makkaraa, vieraiden toivomuksesta.

Eipäs nyyhkitä turhaan Pystiksen kohtaloa, asiakkaathan ne joko pitävät pystyssä liikeyrityksen tai äänestävät jaloillaan (=näppiksillään) ja kaatavat sen.

Eiköhän ala juttu luistaa, kun syysillat pitenevät ja sisällolo alkaa käydä hermoille.

Aletaanko kehittää syysiltojen iloksi jatkokertomusta kummitusjutusta?
        Yksi aloittaa ja toinen jatkaa?
        Tai sitten ei, ihan miten vaan.

Minulle kylmä lonkero, olkoonkin aikainen aamu, mutta minä olen juonut aamukahvin jo puoli kuusi.

• KristaTee
        OliviaKoo kirjoitti:

Reissussa rähjääntyy, sanotaan ja ainakin tällaisella helteellä allekirjoitan sen täysin.
        No, se reissu on nyt heitetty ja jäihän siletä nyt käteen toki muutakin kuin tunne rähjääntymisestä.
        Mukavia ihmisiä, tapaamisia ja sitten tietysti jälkeen päin muistoja.

Tänään ajattelin lähteä haalimaan mansikoita pakkaseen. On kuulema torilla Honey-lajiketta hintaan 2.5 euroa litra ja se alkaa olla jo kohtuuden rajoissa.
        Itse poimien saisi tietysti vielä halvemmalla, mutta mistäs poimit, kun ei ole maatiloja lähimaillakaan eikä autoa hakea niitä kauempaa.

Tänään on grillikutsut. Vieraita kymmenkunta ja grilliin vain makkaraa, vieraiden toivomuksesta.

Eipäs nyyhkitä turhaan Pystiksen kohtaloa, asiakkaathan ne joko pitävät pystyssä liikeyrityksen tai äänestävät jaloillaan (=näppiksillään) ja kaatavat sen.

Eiköhän ala juttu luistaa, kun syysillat pitenevät ja sisällolo alkaa käydä hermoille.

Aletaanko kehittää syysiltojen iloksi jatkokertomusta kummitusjutusta?
        Yksi aloittaa ja toinen jatkaa?
        Tai sitten ei, ihan miten vaan.

Minulle kylmä lonkero, olkoonkin aikainen aamu, mutta minä olen juonut aamukahvin jo puoli kuusi.

UUUUuuuuu!! Oli synkkä ja syksyinen yö .... En itse osaa kertoa mitään hyytävää, mutta kuuntelen mielelläni. Jälkeenpäin tietysti kadun, koska pelkään niitä aidosti ja minun mielikuvituksellani niitä sitten kuhisee.

• marjapensas

Tarkenee 23 jo mittarissa, silti voisin kuuman kahvikupillisen ottaa, tuonne terassille.
      Ajattelin aloittaa siivousurakan , kylläkin pika sellaisen,
      että pääsee nopeasti,( kirja kaverina) ulos nautiskelemaan,
      Hui kamalaa tuota Oliviaa, kun kummituksista ja synkistä syysilloista puhuu, keskellä kauneinta kesää;))

• OliviaKoo

Minä olen pärssuuna, joka katsoo myös tulevaisuuteen :D
        Ennen synkkiä syysiltoja on tiedossa vielä monta mukavaa asiaa, mutta syksykin tulee, ei sille mitään mahda.

Yritän vain pitää mielenkiintoa yllä.

• majapensas evk
        OliviaKoo kirjoitti:

Minä olen pärssuuna, joka katsoo myös tulevaisuuteen :D
        Ennen synkkiä syysiltoja on tiedossa vielä monta mukavaa asiaa, mutta syksykin tulee, ei sille mitään mahda.

Yritän vain pitää mielenkiintoa yllä.

Otetaan vain semmoinen karmiva kummitustarina, joka, nostattaa hiuskarvat pystyyn,
        jopa kovemmaltakin lukijalta, siis syksyllä, nyt ei edes kummitukset ehdi/ jaksa/ näy, näillä kesähelteillä;)

• folk

Nyt sitten olemme siirtyneet taas nurkan taakse piiloon.
      Kyllä olen taas tyhmyyttäni manannut kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä!
      Tulostimeni ei toimi,paperi lopussa valo vilkkui vaikka siellä sitä oli ja vielä lisäsinkin,ei auta.
      Kopiointi pelaa,mutta koneesta ei tulosta.
      Taas on pyydettävä apuva,apuva!
      Onneksi nyt ei ollut mitään niin tähellistä tulostettavaa.
      No, nautitaan lämpimästä kesäillasta,täällä meren lähellä kyllä tuulee aika vilakasti,mutta hyvä vaan.

• OliviaKoo

En minä sinulle, folk, naura, jotenkin vain alkoi naurattaa tuo sinun ähistelysi sen tulostimen kanssa.
        Naurattaa siksi, että minulla on pojan vanha tietokone ja pojan vanha tulostin ja molemmat pelaavat kuin enkeli (pelaako enkeli?hmm..).
        Tyttärenpojan mielestä vempeleeni ovat aataminaikuiset ja hän nyrpistää nenäänsä minun selityksilleni, että kaikki toiminnot, joita tarvitsen, ovat käytettävissäni.

Pesukoneeni olen ostanut sisareltani vuonna -89, käytettynä. Nyt sain käytetyn telkkarin ja kun oikein sen historiaa muistelen, se olikin tällä samaisella sisarella ennenkuin se vietiin pojalleni.

Voi taivaanvallat! Eikö minulla ole mitään uutta?
        Polkupyöräkin on toisen sisaren entinen, kännykkä perintöä sisarentyttäreltä.

Pölynimurin olen kyllä itse ostanut ja ihan uutena, samoin digiboxin.
        Unohdin, DVD-laite on pojan antama. Ja pakastimen ostivat tytär ja poika joululahjaksi...

Mutta huonekalut olen ostanut kaikki uutena ja sohvaa vaihdan uuteen mieltymysteni mukaan joka toinen vuosi;))

• majapensas evk

Muuta en osaa neuvoa, kuin vedä tulostimestasi piuhat pois, ja laita paikoilleen hetken kuluttua,
        näin on käynyt minullekin monesti.
        Tuulee ja huomenna säätiedotuksen mukaan, tuulee vielä kovemmin, ja luvassa sadetta, sitten sadetta
        ja taas sadetta, kait se on sitä suomen kesää, otetaan vastaan mitä luoja suo;))
        Ei tekevältä työt lopu, joten annetaan sataa.
        Hyvää illanjatkoa ja samalla hyvää ”ötyä” kaikille, nukkukaa hyvin.

• KristaTee

sellaista. Lämmintä on, mutta suht´ paksu pilvipeite. Sadettakin saisi tulla, on aika kuivaa jo.

Eilen oli niin kiireinen päivä, etten ehtinyt edes vilkaista tänne. Vaan eipä täällä kovin vilkasta ole ollut. Ymmärrettävää, kun oli niin kaunis päivä ja ihana ilta.

Kahvit juon ja sitten lähden imuroimaan. Iloista päivänjatkoa kaikille.

• folk

Pilvistä se on täälläkin asteita kumminkin 16.
        Oliviaa nauratti minun ähellykseni tulostimen kanssa ,minäpä en sitten tiennyt itkeäkö vai nauraa,
        taisi olla marjapensas,joka neuvoi ottamaan piuhat pois koneesta.
        No minä otin tulostimesta,mutta en koneesta ja kokeilin ja kokeilin ei auttanut.
        Tänä aamuna sitten irrotin hetkeksi piuhat tietsikasta ja laitoin tulostimen päälle.
        Ja eikös vaan se alkoi syöttää sylin täydeltä niitä papereita,enkä uskaltanut painaa lopetustakaan.
        No nyt on sitten muistilappuja puhtaalta puolelta
        pitkäksi aikaa.
        Näin se on, tyhmyydestä sakotetaan.
        Ajattelin,että ainahan minun on pitänyt kaikki oppia kantapään kautta.
        Hyvää päivän jatkoa!

• folk

Kyllä on ollut eilen kävijät vähissä.
      No tässä nyt tulee kumminkin pakollinen sää tiedotus,asteita 16 pilvistä ja pieni tuulen vire.
      Eilen tuli paikkakunnan lehdestä kolmen kuukauden lasku 54 euroa.
      Nyt päätin lopettaa tilauksen, pienestä eläkkeestä on muutakin menoa.
      Netistä voi lukea osan samaa lehteä ilmaiseksi ja paikallisradio on minulla kaiken aikaa auki.
      Joka tunnin päästä tulee uutiset.
      Sunnuntain lehdessä tietenkin ne kuolin ilmoitukset,niissäkin alkaa olla jo ikäisiäni, niin tulee vaan paha mieli.
      Hyvää päivän jatkoa!

• KristaTee

Niin, ei tänne tunkua ole. Mutta se on ymmärrettävää näin kesällä. Tosin täällä kyllä sataa ja samat lukemat on. Onneksi ei tuule.

Onhan paikallislehti kallis täälläkin, mutta en kuitenkaan malta luopua siitä. Paljon siinä on aina luettavaa.

Kaikille toivotan hyvää päivänjatkoa.

• majapensas evk

täällä ollaan antamassa periksi, heti, jos on vähän hiljaista, sellaistahan se liike elämä tuppaa olemaan,
      välillä pyyhkii hyvin ja sitten taas ei,mutta, että heti luovutat jollekin muulle:-o
      No se siitä sitten, kai täällä vielä yhden "ölysen" saa illan päätteeksi?
      Hyvää yötä kaikille baarin entisille asiakkaille, kuin myös kaikille tuhansille lukijoille, "hymyillään kun tavataan";))

• OliviaKoo

Minäpä tulinkin toisiin ajatuksiin ja otan vaikka vähän luottoa saadakseni Pysybaarin takaisin jaloilleen :D

Nyt tehdäänkin sillä tavalla, että kaikki juomiset ja syömiset ovat pikku tauon jälkeen taas ilmaisia, mutta pannaanpa parin euron sisäänpääsymaksu, jeh.
        Eiköhän sillä kateta luotot ja päästä taas jaloilleen.

Marjapensas, onko sinun koneestasi kadonnut r-kirjain vai oletko muuttanut nikkisi? Olet monessa ketjussa ollut majapensas???
        Mikä ihmeen majapensas? Saako nauraa?

• KristaTee
        OliviaKoo kirjoitti:

Minäpä tulinkin toisiin ajatuksiin ja otan vaikka vähän luottoa saadakseni Pysybaarin takaisin jaloilleen :D

Nyt tehdäänkin sillä tavalla, että kaikki juomiset ja syömiset ovat pikku tauon jälkeen taas ilmaisia, mutta pannaanpa parin euron sisäänpääsymaksu, jeh.

Marjapensas, onko sinun koneestasi kadonnut r-kirjain vai oletko muuttanut nikkisi? Olet monessa ketjussa ollut majapensas???

että marjapensas oli eilen hieman huonolla tuulella ja ärrä(pää)t olivat loppuneet. Jotain oli vissiin poistettu. Oli muutenkin käynyt pieni läpiveto. En nyt muista mitä tuulessa lähti.

Laitetaanko sisäänpääsymaksu tuohon koriin? Ja paljonko se on? Omantunnon mukaanko? Laitoin kuitenkin kourallisen kolikoita siihen.

• OliviaKoo
        KristaTee kirjoitti:

että marjapensas oli eilen hieman huonolla tuulella ja ärrä(pää)t olivat loppuneet. Jotain oli vissiin poistettu. Oli muutenkin käynyt pieni läpiveto. En nyt muista mitä tuulessa lähti.

Laitetaanko sisäänpääsymaksu tuohon koriin? Ja paljonko se on? Omantunnon mukaanko? Laitoin kuitenkin kourallisen kolikoita siihen.

Siis se, miksi marjapensaan ärrät puuttuivat.

Minä katsoin baarin saldoa tarkemmin ja olihan siellä yli 4000 euroa plussan puolella. Taisi ollakin vain jonkun tahon kaappausyritys. No, paljastui.

Olemme siis hissuksiin täällä kulman takana ja rynnistämme keskustaan taas sitten, kun alkaa siltä tuntua.

Laita vaikka kolikko, mikä tahansa, kun asiat eivät olekaan niin huonosti, kuin luultiin.
        Kun tuli tuo maininta sisäänpääsymaksusta, niin olkoon nyt sitten niin.
        Huomisesta lähtien on taas lupa tulla ja mennä ilman fyffeä ja einekset ja juomat ovat maksullisia.
        Paitsi ne, jotka ovat lahjoituksia :D

• marjapensas
        OliviaKoo kirjoitti:

Tulit sitten järkiisi, hyvä niin.
        Juu taitaa olla tullut lukihäiriö, mutta saitpahan kunnon aamunaurut;)
        Yritän parantaa tapani ja kirjautua, niin ei tule niitä majapensaita, eikä pensasmajoja.
        Minulla on tänään käynyt vilske, laitoin päivällisen (tai lounasko se on klo.17.00) kahdeksalle henkilölle,
        Onhan se toki mukava treffata sukulaisia, mutta miksi ne vietävät luulevat, että aina on avoimet ovet ja tarjoilu pelaa ”persistumalla”,
        joten, ooikeeiin piiiitkä ölffi, nyt kun urakka on ohi;))
        Jaa muuten sisäänpääsymaksu taisi unohtua, joten tässä.

• Hurmaava kimalainen

Täällähän sitä piileksitään, nurkan takana. Tarkoitan OIKEAA Pystybaaria. Oli tuolla keskemmällä joku jäljitelmä, mutta eipä siellä ole alkuperäisen tunnelmaa.

Onko olutta? Koffia kolpakossa, jos löytyy. Nykyisin on niin suuret olutvalikoimat, että joitakin merkkejä ei enää ole joka paikassa tarjolla.

Katsooko tytöt formuloita? Minä seurailen puolihuolimattomasti, vaimo meillä on varsinainen, uskaltaako tuota sanoa, formulahullu.
      Älkää kertoko, että näin sanoin, ottaa vielä kaukosäätimen haltuunsa, eikä anna minun katsoa muita urheiluohjelmia.

• OliviaKoo

Formulakisa on loppunut.

En sano, että mitäs minä sanoin, mutta Maamme-laulu soi komeasti!

• KristaTee
        OliviaKoo kirjoitti:

Formulakisa on loppunut.

En sano, että mitäs minä sanoin, mutta Maamme-laulu soi komeasti!

Olit Olivia oikeassa. Väärä kutina minulla.

Nyt sataa niin että oksat pois. En ole moista vielä tänä kesänä nähnyt. Luulin, että eilinen sade oli rankka, mutta se ei ollut mitään tähän verrattuna. Jeskamandeera että vettä tulee.

• Olen masentunut! Olen ollut muutaman päivän pois kuvioista ja huomaan, että täällä on tapahtunut vallan kummia, Pystybaari on vallattu ja ymmärsin, että poistojakin on ollut!

Olette te olleet fiksuja - minä taidan mennä ilmaisemaan mielipiteeni etusivulle.

Tein pienen sairaalakeikan erääseen kuuluisaan jazzkaupunkiin. Harmi vain, että olin viikon vai kaksiko liian aikaisessa - varmaan olisivat Olivia ja Marjapensas tulleet moikkaamaan.
      Vai olisivatko?

Täysihoito oli vähän huono, ensin puoli vuorokautta sänky käytävällä, niin oli kuin kadulla olisi ollut, ole siinä sitten ja nuuhki, kun ruoka- ja kahvikärryt menevät ohi. Eivät ruokaakaan antaneet ja täyden maksun varmasti ottavat!

Ei hätiä mitiä - kyllä se tästä taas kirkastuu...

Pystybaarin kaappaus ei vain mahdu minun pieneen päähäni!

• KristaTee

Hauskaa että olet taas mukana.

Ei täällä niin kovin suuria ole tapahtunut. Pieni tuulenvire käynyt, mutta sitä tuskin huomasi. Ei sinun tarvitse olla masentunut, kaikki on ennallaan.

Rakas Pystymme on vielä pystyssä, ei sitä niin vain kaadeta.

Juodaan kahvit ja sitten ainakin minä menen katsomaan loput tennisottelusta.

• marjapensas

Kiva kun olet taas maisemissa, jokos siiderin voisit ottaa, mielelläni tarjoan.
        Juu tuli pieniä ärräpäitä ja poistoja niiden myötä, minkäs sitä ihminen temperamentilleen voi,
        mutta kaikki on vanhaa mikä on eilistä, eikös vain?
        Jaa`a reilu viikko vielä niin minä.vierailen sinun maisemissasi ja kyllä vähän minunkin,
        sattuu nimittäin löytyvän sukua sieltäpäin.Kippis;)

• OliviaKoo
        KristaTee kirjoitti:

Ei täällä niin kovin suuria ole tapahtunut. Pieni tuulenvire käynyt, mutta sitä tuskin huomasi. Ei sinun tarvitse olla masentunut, kaikki on ennallaan.

Juu, kyllä Pysty pidetään pystyssä. Miten lieneekään päässyt käymään noin...

Mukavaa, että sinäkin, Tellastiina, olet taas kuvioissa. Ihan varmasti olisi tultu katsomaan, jos olisi kaupungissa oltu. Olisimme työntäneet sinut sängyllä johonkin pizzeriaan, ei olisi tarvinnut pelkästään nuuhkia.

Minä vetistelin iltapäivällä, kun Maamme-laulu kaikui Silverstonessa. Ensin purin rystysiä, kun oli kisan puolivälissä niin kuumat paikat (Räikkösellä sekä minulla) ja sitten, kun tilanne helpottui ja vakiintui, huomasin alkaneeni hengittää jälleen :D

Täällä on satanut ja paistanut välillä vuorotellen ja välillä samaan aikaan, ilma on koko päivän ollut tosi lämmin, oikein sellainen kostean hautova.

Ja ei, kun eteenpäin, sanoi mummo lumessa, kohti uutta viikkoa.

• KristaTee kirjoitti:

Viestejä häipyi lopusta noin vaan pari kolme ja tuskin niitä vei "tuuli" oli ne sen verran vaarattomia. Saas nähdä lähteekö tämä mihinkään!

Taitaa olla silmissäni vikaa, kuten Krissekin epäili omiaan, tai jos ne viestit on siellä nyt niin onpa kumma juttu!

• marjapensas

yhden viestin sinulle, mutta missähän lie?
        Kukaka sitä arvaamaan, minne käy tuulessa ilmojen tie?
        Tervetuloa takaisin, jatketaan samaan malliin;))
        Juu enpä oikein ymmärrä minäkään, ettei mielikuvitus riitä omiin aiheisiin:-0,
        kaikillehan tämä baari on ollut avoin?

• KristaTee

Joku on pistänyt viestin tänne klo 20:24. Missä se on? Kuka se on? Kello on nyt 20:58 eikä viestiä vieläkään näy.

• matkalla - muutenkin on taas kerran niin hidasta, niin hidasta. Todennäköisesti sinä tönäisit sen liikkeelle - vaikeeta on!

• KristaTee

perille. Tuntuu olevan puolen tunnin viive.

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

matkalla - muutenkin on taas kerran niin hidasta, niin hidasta. Todennäköisesti sinä tönäisit sen liikkeelle - vaikeeta on!

tämä koskaan perille, mutta kun katsoo omasta Galleriasta niin siellä ne kyllä kaikki on. Lieneekö säätilassa vika?

• KristaTee kirjoitti:

perille. Tuntuu olevan puolen tunnin viive.

koko systeemit - viestejä menee ja tulee miten sattuu. Tutkimaton on tämä nettimaailma!

• KristaTee

tänne. 16 astetta, ei sada eikä tuule, mutta pilvistä ja sumuista. Siinä pivän tärkein.

Olipa outo ilmiö eilen. Nyt kaikki viestit näkyisi tulleen perille ja ihan oikealla kellonajallakin. Höh. Kaikkea ei voi ymmärtää.

Pyykkiä piti tänään pestä, mutta taidanpa jättää väliin. Ei tuolla mikään kuivu, eikä kesällä viitsisi sisälle laittaa. Saa mennä Punaiselle Ristille tämä päivä.

Mukavaa päivää kaikille.

• Olipa hienoa nukkua oikein kunnon yö omassa sängyssä - kukaan vaan ei nyt tuonut aamupalaa sängyn viereen.

Vähän hölmöltä tuntui sitten jo sairaalassakin maata ja odottaa sitä passausta, kun ei ollut pahemmin mitään vaivoja.

Nyt varmaan pitäisi jotain tehdäkkin, leipoa ainakin, näyttää ettei pakastimesta paljon "kakkoo" löydy.

Aurinko näyttää pilkistelevän, taitaa tänään tulla poutapäivä.

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Ps. Oli se eilinen ilta ihmeellinen, mikä niitä viestejä lennätteli!

• marjapensas

Sumuista ja harmaata se on täälläkin, ei anna aihetta innostua tosiaankaan mistään.
        taidanpa mennä katsomaaan tänään mummin pikku mussukoita, niin piristyy.
        Ensiksi toki kupposen kahvia otan ja sisäänpääsymaksun jätän laatikkoon;)
        Hyvät päivänjatkot kaikille.

• OliviaKoo
        marjapensas kirjoitti:

Sumuista ja harmaata se on täälläkin, ei anna aihetta innostua tosiaankaan mistään.
        taidanpa mennä katsomaaan tänään mummin pikku mussukoita, niin piristyy.
        Ensiksi toki kupposen kahvia otan ja sisäänpääsymaksun jätän laatikkoon;)
        Hyvät päivänjatkot kaikille.

Oli vähän hankala yö ja siksi olen näin myöhässä. Nousin ylös vasta kahdeksan maissa.
        Nopeat hyvänpäiväntoivotukset laitan tässä kaikille, aurinko paistaa ihanasti ja nyt on päästävä ulos!

Älä laita, marjapensas, enää rahaa, nyt on sisäänpääsymaksuajatus kumottu :D Mihin niiden kaikkien rahojen kanssa joutuu...

Mukavaa päivää kaikille ja muillekin.

• KristaTee
        OliviaKoo kirjoitti:

Oli vähän hankala yö ja siksi olen näin myöhässä. Nousin ylös vasta kahdeksan maissa.
        Nopeat hyvänpäiväntoivotukset laitan tässä kaikille, aurinko paistaa ihanasti ja nyt on päästävä ulos!

Älä laita, marjapensas, enää rahaa, nyt on sisäänpääsymaksuajatus kumottu :D Mihin niiden kaikkien rahojen kanssa joutuu...

Laita vähän sitä tännekin. Niin on tasaisen harmaata eikä yli 16 tunnu menevän. Sisälläkin on niin kosteata, että on pakko pistää hellaan tulet.

Tella suunnitteli leipomista ja niinpäs teen minäkin. Oikein mehevää hiivaleipää. Nam. Tai piimälimppua. Namnam. Voin jo tuntea tuoksun.

• folk
        KristaTee kirjoitti:

Laita vähän sitä tännekin. Niin on tasaisen harmaata eikä yli 16 tunnu menevän. Sisälläkin on niin kosteata, että on pakko pistää hellaan tulet.

Tella suunnitteli leipomista ja niinpäs teen minäkin. Oikein mehevää hiivaleipää. Nam. Tai piimälimppua. Namnam. Voin jo tuntea tuoksun.

Ihana kesäpäivä,välillä sataa kaatamalla ja kohta paistaa aurinko.
        Sade on lämmintä kun linnunmaito.
        Nythän tämä elo muuttui mielenkiintoiseksi,kun voi lähteä kapakki kierrokselle,kun on kaksi Baaria.
        Minusta niitä voisi olla vaikka vielä useampi,kumminkin niin ettei ole pitkät välimatkat,että jaksaa talsia.
        Hyvää päivänjatkoa.

• KristaTee kirjoitti:

Aurinko nimittäin - vilkutti vain aamulla ja meni pilven taa piiloon. Lämmintä on reilut 20astetta.

Kelpaako hunajarahkasämpylät? Tässä pussillinen. Arvakkaas paloiko yksikö pellillinen? Kyllä harmitti!

Sitruunoita olisi, mutta pidemmälle en vielä jostain kumman syystä ole päässyt mustaherukkasiman teossa.

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

Aurinko nimittäin - vilkutti vain aamulla ja meni pilven taa piiloon. Lämmintä on reilut 20astetta.

Kelpaako hunajarahkasämpylät? Tässä pussillinen. Arvakkaas paloiko yksikö pellillinen? Kyllä harmitti!

Sitruunoita olisi, mutta pidemmälle en vielä jostain kumman syystä ole päässyt mustaherukkasiman teossa.

Meillä sima on juotu jo aikoja sitten.

Sämpylät kelpaavat kyllä! Ja vielä ihan tuoreita.

20 astetta on täälläkin ja sataa. Tämä ei ole enää hauskaa. Ulkona olisi paljon tekemistä, mutta ei siellä litimärkänä viitsi olla. Hyvä juttu on, että kärpäset katosivat sateen mukana.

• KristaTee kirjoitti:

Meillä sima on juotu jo aikoja sitten.

Sämpylät kelpaavat kyllä! Ja vielä ihan tuoreita.

20 astetta on täälläkin ja sataa. Tämä ei ole enää hauskaa. Ulkona olisi paljon tekemistä, mutta ei siellä litimärkänä viitsi olla. Hyvä juttu on, että kärpäset katosivat sateen mukana.

Otsikon näin, että takkuilee ja sitten luki, että viesti poistettu.

Kirjoititko tuhmia sanoja?

Täällä ei sada - mustat pilvet vain ovat taivaalla!

• OliviaKoo
        Tellastiina kirjoitti:

Rumia sanoja? Ei kai nyt sentään, hyyh...

Minäpä tyttö se olen ollut taas puutarhatöissä ja tehnyt hyvää jälkeä, vaikka itse sanonkin. Kun ei ole muita kehumassa:(

Nyt otan kupin kahvia, mustana, makeutusaineella ja siirryn tuonne terassille sen nauttimaan.

Tummaa pilveä lykkää jostain, en saa selvää, mistä päin tulevat, vähän joka puolelta, mutta poutaa on ja lämmintä. Ilman kosteus on varmaan aika korkea. Onneksi ei ole kovin kuuma, sellainen keli ei sovi minulle.

Ollaanpas kiltisti siellä.

• OliviaKoo kirjoitti:

Rumia sanoja? Ei kai nyt sentään, hyyh...

Minäpä tyttö se olen ollut taas puutarhatöissä ja tehnyt hyvää jälkeä, vaikka itse sanonkin. Kun ei ole muita kehumassa:(

Nyt otan kupin kahvia, mustana, makeutusaineella ja siirryn tuonne terassille sen nauttimaan.

Tummaa pilveä lykkää jostain, en saa selvää, mistä päin tulevat, vähän joka puolelta, mutta poutaa on ja lämmintä. Ilman kosteus on varmaan aika korkea. Onneksi ei ole kovin kuuma, sellainen keli ei sovi minulle.

Ollaanpas kiltisti siellä.

Jottain tarttis tehrä!

Tylsää on kirjoittaa, että nyt pilkistää aurinko, nyt on pilvistä ja nyt vielä synkempää...

Ja nyt todella täällä sataa!

Sheriffikin on saanut olla melkein ilman töitä - mahtaa sen olla aika pitkää - siispä jotain pitäisi keksiä!

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

Hih. Näin vain, että alkuperäinen viesti oli sittenkin tullut perille.

• KristaTee kirjoitti:

Hih. Näin vain, että alkuperäinen viesti oli sittenkin tullut perille.

Otsikkona oli, että takkuilee ja kun olisin vastannut, luki punaisella viesti poistettu ja kun tulin takaisin ketjuun se otsikko tönötti vielä siinä!!!

Poistitko sen siis itse?

Vai alanko hakeutua hoitoon?

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

Otsikkona oli, että takkuilee ja kun olisin vastannut, luki punaisella viesti poistettu ja kun tulin takaisin ketjuun se otsikko tönötti vielä siinä!!!

Poistitko sen siis itse?

Vai alanko hakeutua hoitoon?

mene hoitoon. Itse sen poistin. Turhaan siinä roikkui kummajaisena, kun kerran alkuperäinen tuli perille. Ei siinä ollut muuta kuin toistoa hieman lyhennettynä.

Nyt paistaa aurinko. Hetken.

• DancingMatilda
        KristaTee kirjoitti:

mene hoitoon. Itse sen poistin. Turhaan siinä roikkui kummajaisena, kun kerran alkuperäinen tuli perille. Ei siinä ollut muuta kuin toistoa hieman lyhennettynä.

Mitäs täällä sekoillaan? Yksi lähettää viestiä, toinen näkee punaista ja yksi poistaa itse ja toinen ihmettelee ;)

Otetaanpas nyt jotain rauhoittavaa, siis juomaa. Mikähän olisi sopiva näin kauniina kesäiltana, minä kun en oikein alkoholista välitä, niin jotain muuta.

Cappucino? Tai jotain maukasta maustekahvia, oletteko kokeilleet esim. pähkinäkahvia? Mmm, vie melkein kielen mennessään.
        Kahvileipää ei tarvitse, kahvi itsessään on maukas välipala ja virkistää.

• KristaTee kirjoitti:

Asia ymmärretty - en ole sekoamassa!

• DancingMatilda kirjoitti:

Mitäs täällä sekoillaan? Yksi lähettää viestiä, toinen näkee punaista ja yksi poistaa itse ja toinen ihmettelee ;)

Otetaanpas nyt jotain rauhoittavaa, siis juomaa. Mikähän olisi sopiva näin kauniina kesäiltana, minä kun en oikein alkoholista välitä, niin jotain muuta.

Cappucino? Tai jotain maukasta maustekahvia, oletteko kokeilleet esim. pähkinäkahvia? Mmm, vie melkein kielen mennessään.
        Kahvileipää ei tarvitse, kahvi itsessään on maukas välipala ja virkistää.

niitä ikäihmisiä on? Ei ainakaan Pystybaarissa!

Tämä systeemi vaan laittaa näkemään punaista ja luulemaan vaikka mitä!

• Wivi
        OliviaKoo kirjoitti:

viime yönä oli? Pitäisikö olla huolissaan?

• Ilta-aurinko
        Tellastiina kirjoitti:

Asia ymmärretty - en ole sekoamassa!

Myöhäis-iltaa tänne,juoksin tuosta sadepiskojen välistä katsomaan mikä meininki täällä on.
        Ja saisiko täällä yhtään lämmikettä näin koleana kesiltana,ja onkos karaokeilta menossa.
        Kiitti paljon nyt lähen juoksemaan taas kotiin,oli kiva pistäytyä.
        Hyvää jatkoa kaikille.Heippa vain:

• OliviaKoo
        Wivi kirjoitti:

viime yönä oli? Pitäisikö olla huolissaan?

Ei toki, ei mitään syytä huoleen. Kiitos kuitenkin "osanotostasi".

Vähän kipuja ja vähän enemmän outoja unia, jotka herättivät vähän väliä ja jatkuivat seuraavassa nukkumissessiossa.

Muutama viikko sitten näin todellisen enneunen, kovasti sitä pohdin aamulla enkä halunnut todeksi uskoa, mutta niin siinä vain kävi, että jo parin päivän kuluttua toteutui.

Ja jos en olisi unessa saanut myös varoitusta, olisi voinut käydä hullummin.

Olen jo monta vuotta tulkinnut unia ja alan ymmärtää niiden sanomaa.

• Hurmaava kimalainen

Koko päivän olen ajanut nurmikkoa, ensin mökillä ja sitten kotona. Nyt maistuisi olut. Kukas se avaa pullon ja rahastaa? Onko täällä pöytiin tarjoilu vai tulenko tiskille?

Eikö täällä muita miehiä käy? Vai onko tämä vain naisten baari?
      Onpas kumma, kun ei muille ukoille kelpaa olut.

• takana "

Eihän täällä olekaan kuin KristaTee, OliviaKoo,
        ja Tellastiina jotka keskustelevat, jonku sanan yrittävät sanoa joukkoon Marjapensas,
        Friranna ja Folk, mutta aika huonolla menestyksellä.
        Miksi piti ottaa nokkiinsa jos joku toinen avas etusivulle tään ketjun, pahaa hän ei varmaan tarkottanut.
        Onhan tää jäljitelmä kahvipirtistä, vaan ei siellä mekkalaa nostettu jos joku toinen sen avas, päin vastoin kiitettiin kun emäntää helpotettiin.
        Ja joku nikitön niinkuin miekin,mut en nyt tään kummempii haasta voikaa hyvin ja Oikein Kaunista Kesää Kaikille.

• Teretulemas tänne tiskille vaan - minähän täällä juomanlaskijana olin silloin hyvinä aikoina, kun täällä kelpasi muukin kuin kahvi ja limu!

Nyt on kilpailija etusivulla ehkä vienyt asiakkaita, mutta emäntä lupasi, että vielä noustaan.

Ihan kiva tosiaan nähdä miehiäkin täällä, mitä lienevät pelätä, kun ei niitä paljon näy.
        Pidetäänkö kotona kurissa ja herran nuhteessa, ettei päästetä tänne naisten hallitsemaan baariin!

• KristaTee
        takana " kirjoitti:

ja Tellastiina jotka keskustelevat, jonku sanan yrittävät sanoa joukkoon Marjapensas,
        Miksi piti ottaa nokkiinsa jos joku toinen avas etusivulle tään ketjun, pahaa hän ei varmaan tarkottanut.
        Onhan tää jäljitelmä kahvipirtistä, vaan ei siellä mekkalaa nostettu jos joku toinen sen avas, päin vastoin kiitettiin kun emäntää helpotettiin.
        Ja joku nikitön niinkuin miekin,mut en nyt tään kummempii haasta voikaa hyvin ja Oikein Kaunista Kesää Kaikille.

nokkiinsa ja mitä? Eikä se pienen joukon vika ole, jos tänne ei muita tule. Eikä tämä mikään jäljitelmä ole, tämä on Pystybaari ja tuolla toisaalla on Kahvipirtti (vai onko se Kahvitupa?). Kaksi aivan eri asiaa.

Mekkalaa? Mitä mekkalaa?

Kyllä täällä on pöytää ja tuolia niin nikittömille kuin nikillisillekin. En usko, että emäntä mielensä pahoittaa, jos tänne väkeä lappaa. Päinvastoin.

Kesäistä päivänjatkoa sinne seinän taakse. Poikkea toistekin. :)

• takana " kirjoitti:

Olen joskus käväissyt Kahvipirtissä ja huomasin, että avauksen tekijä oli vaihtunut, mutta hän oli kuitenkin vakituinen pirtissä häärijä.

Se on mielestäni eri asia, kun nikki, jota ei ole ennen näkynyt, tekee uuden aloituksen ja vanhakin ketju vielä oli käytössä!

Tervetuloa vaan nikittömät ja muut - kyllä tänne mahtuu!

• marjapensas

kun ei miehille hehkeiden, kypsien naisten juttuseura kelpaa,
        kyllä se olut on käsittääkseni itse noudettava, mutta tämä meidän uhkea
        hananlaskijamme Tellastiina pitää huolen että lasi tulee piripintaan ja ”mulle kans”
        jos seura kelpaa, älä huoli, maksan kyllä itse;))

• marjapensas
        takana " kirjoitti:

kukaan nokkiinsa ole ottanut, mutta rivien välistä luin,
        että avaaja oli pystistä seuraillut ja tiesi, että se yleensä pompahtaa etsivulle.
        Asia olisi aivan toinen jos olisi avannut vaikka ”kahvibaarin”, ei silloin olisi naapurin kahvipirtti,
        eikä tämä pystybaari, ja jos se oli auttamista, niin olisikohan ollut kohteliasta kysyä, jos emäntä haluaa apua.
        Ei millään pahalla.
        Hyvää ja kaunista kesää sinullekin, poikkeappa useammin ;))

• marjapensas

Antoisa päivä kertakaikkiaan, on se niin mukavaa, tälläisenä synkkänä päivänä,
      istahtaa lattialle pelaamaan "Afrikan tähteä"ja katsella niitä loistavia silmiä, kun mummi hävis;)
      Toivottelen kaikille makoisia unia.
      ps.Hellettä kuulemma luvassa loppuviikoksi;))

• nähdä, kuinka monta viestiä joskus putkahtaa näkyville. Kuinka voi olla vallan näin tökkiväistä ja luulisin ainakin olevan vähemmän keskustelijoita näin kesällä.

Hyvät yöt kaiklle, tavataan huomenna!

• Ilta-aurinko

Aikojen päästä tulee entinen viesti esille,
        minkä olin jo olettanut tuulen ja sateen vieneen
        mukanaan, sitten onkin jo pari kappaletta näkyvissä yhtä aikaa.
        Suonette anteeksi.

• Ilta-aurinko kirjoitti:

Aikojen päästä tulee entinen viesti esille,
        minkä olin jo olettanut tuulen ja sateen vieneen
        mukanaan, sitten onkin jo pari kappaletta näkyvissä yhtä aikaa.
        Suonette anteeksi.

Teeveden keitän ja pikaisesti juon, niin jaksan valvoa vielä tuonne 7.15 asti.
        Enää ei tässä vaiheessa kahvia passaa juoda, ettei mene vatsa sekaisin ja uneen on helpompi päästä kun kotiutuu.
        Rahan jätän tiskille.

Yö on hyvin lämmin ja kesällä on ihan mukavaa tehdä yötyötä, kun on valoisaa.

Kaunista päivää

• KristaTee

itse kullekin. Tuskin tulee yllätyksenä, että täällä sataa. Eilen jaksoi paistaa tasan 10 minuuttia. Nyt taidan sonnustautua aurinkotanssitamineisiin (mitä sitten lienevätkin) ja parkkeerata tuonne pihalle. Eihän tästä enää tule mitään. Kesällä kuuluu olla aurinkoista! Ettäs niin!

Näkyi sama kummajainen jyllänneen eilenkin illalla. Melko myöhään vilkaisin, olisiko täällä joku ja kellonajan mukaan olisi pitäny ollakin. Mutta kas kun ei ollut. Nyt ilmeni, että täällä oli käynyt melkoinen kuhina.

Kahvit kiehautan ja hörppäsen kupposen. Olisihan tuossa kuumaa teevettäkin, mutta kun tee on iltajuoma. Hyvää päivänjatkoa kaikille.

• folk

Kiva kun olit jo kahvin laittanut,niin hyvä tuoksu pöllähti jo portilla vastaan.
        Laitan tänne nyt taas sanasen,vaikka joku oli eilen väheksynytkin minun ja joidenkin muittenkin sanomisia.
        No minähän en välitä,olen niin monissa liemissä keitetty,jotta!
        On keljua,kun siellä Kristan maisemissa vaan jaksaa sataa.
        Täälläpäin on 17 astetta ja aurinko paistelee ainakin tällä hetkellä.
        Tytär kävi pikkupoikien kanssa eilen,kyllä ne pojat osaa olla ihania(4v.ja 6v.)Laitoin heille sitä oikeaa lihakeittoa ja vispipuuroa,kyllä näytti maittavan.
        Tässä näitä minun kuulumisia tällä kertaa.
        Hyvää päivän jatkoa.

• OliviaKoo
        folk kirjoitti:

Kiva kun olit jo kahvin laittanut,niin hyvä tuoksu pöllähti jo portilla vastaan.
        Laitan tänne nyt taas sanasen,vaikka joku oli eilen väheksynytkin minun ja joidenkin muittenkin sanomisia.
        Tytär kävi pikkupoikien kanssa eilen,kyllä ne pojat osaa olla ihania(4v.ja 6v.)Laitoin heille sitä oikeaa lihakeittoa ja vispipuuroa,kyllä näytti maittavan.
        Hyvää päivän jatkoa.

Kuka muistaa vielä tuon tervehdyksen brittiläisestä TV-sarjasta Maanalainen armeija? Ja jatko Maanalainen armeija iskee jälleen. Minulla on ne DVD:llä ja kun on oikein synkkä hetki, laitan pyörimään ja taas nauru maittaa.

OliviaKoo:n sääennuste: Pilvistä tai puolipilvistä, aamupäivällä odotettavissa vielä sadekuuroja, iltapäivällä sitten poutaa.
        Ja toivottavasti aurinkoa...

Päivä ilman suunnitelmaa. Katsotaan, minne päin se tästä lentoon lähtee.
        Oikeastaan olisi mukavaa pitää oikein kunnon lukupäivä pitkästä aikaa, mutta kun ei koskaan tiedä, milloin sen joutuu sateen takia pakosta pitämään.
        Kyllä niitäkin päiviä on vielä edessä.

Huomenna menen...en sanokaan, minne menen, saan vain marjapensaan kimppuuni :DDD

Sunnuntaina sitten suuntaan -> tai viimeistään maanantaina ja sieltä sitten keskiviikkona eteenpäin.

Tuhtia tiistaita...

• marjapensas
        folk kirjoitti:

Hyvää päivän jatkoa.

Satelee täälläkin ja 17, mutta helteitä luvassa.
        Kahvintuoksu leijaili minunkin nenääni jo kauas.
        Samaten kului minun eilinen päiväni, pelaamalla ja satuja lukemalla.
        Kiitos kahvista, lähdenkin tästä kaupunkiin noutamaan vähän täydennystä jääkääppiin.
        Aurinkoista päivän jatkoa kaikille, sateista huolimatta;))

• folk kirjoitti:

Hyvää päivän jatkoa.

Ensin säätila: pilvistä ja lämpötila 13 astetta!
        Eipä tarvitse hikoilla!

Oli se eilisilta taas hiljaista, kun ei mitään viestejä saanut perille, kellonaika vaan näkyi ja viestit leijaili ties missä. Tuntuu, että olisi ollut kävijöitä enemmänkin, jos vain olisi saanut oven auki.

Tottakai sinä Folk kirjoittelet edelleen, minkä sille voi, että me samat täällä vaan roikutaan.

Minullakin oli pojantyttö 5-v. melkein koko päivän kanssani, siinä se aika sitten kului mukavasti, pian vaan kasvavat ja tulee ne omat menot.

Jospa itsekkin tekisi vispipuuroa, kun vielä on viimevuotisia marjoja pakkasessa.

• marjapensas
        OliviaKoo kirjoitti:

Kuka muistaa vielä tuon tervehdyksen brittiläisestä TV-sarjasta Maanalainen armeija? Ja jatko Maanalainen armeija iskee jälleen. Minulla on ne DVD:llä ja kun on oikein synkkä hetki, laitan pyörimään ja taas nauru maittaa.

OliviaKoo:n sääennuste: Pilvistä tai puolipilvistä, aamupäivällä odotettavissa vielä sadekuuroja, iltapäivällä sitten poutaa.
        Ja toivottavasti aurinkoa...

Päivä ilman suunnitelmaa. Katsotaan, minne päin se tästä lentoon lähtee.
        Oikeastaan olisi mukavaa pitää oikein kunnon lukupäivä pitkästä aikaa, mutta kun ei koskaan tiedä, milloin sen joutuu sateen takia pakosta pitämään.
        Kyllä niitäkin päiviä on vielä edessä.

Huomenna menen...en sanokaan, minne menen, saan vain marjapensaan kimppuuni :DDD

Sunnuntaina sitten suuntaan -> tai viimeistään maanantaina ja sieltä sitten keskiviikkona eteenpäin.

Tuhtia tiistaita...

Älä nyt minusta etukäteen hirviötä tee,
        kerro ensin,niin katsotaan sitten;))
        Maanantaina tämä tyttökin suunnistaa, sinne jonnekin, enkä kyllä kerro minäkään minne,
        eikä kukaan osaa edes arvata;D.

• marjapensas kirjoitti:

Älä nyt minusta etukäteen hirviötä tee,
        kerro ensin,niin katsotaan sitten;))
        Maanantaina tämä tyttökin suunnistaa, sinne jonnekin, enkä kyllä kerro minäkään minne,
        eikä kukaan osaa edes arvata;D.

Puoli Suomea tietää, että Paulin perässähän te....

• Ilta-aurinko
        Tellastiina kirjoitti:

Ensin säätila: pilvistä ja lämpötila 13 astetta!
        Eipä tarvitse hikoilla!

Oli se eilisilta taas hiljaista, kun ei mitään viestejä saanut perille, kellonaika vaan näkyi ja viestit leijaili ties missä. Tuntuu, että olisi ollut kävijöitä enemmänkin, jos vain olisi saanut oven auki.

Tottakai sinä Folk kirjoittelet edelleen, minkä sille voi, että me samat täällä vaan roikutaan.

Minullakin oli pojantyttö 5-v. melkein koko päivän kanssani, siinä se aika sitten kului mukavasti, pian vaan kasvavat ja tulee ne omat menot.

Jospa itsekkin tekisi vispipuuroa, kun vielä on viimevuotisia marjoja pakkasessa.

Anteeksi tunkeutumiseni, ei ollut tarkoitus;
        poistan nämä viestini, jonku ajan kuluttua,
        oli tyhmää minulta tulla näille ketjuille.

Mitä tarkoitat? Onko sinua joku kohdellut huonosti?

Pysy mukana vaan, kyllä tänne mahtuu. Nyt vain on hiukan kiehunut ja kuohunut sattuneesta syystä, mutta kyllä ne unohtuu...

Koitetaan pärjätä!

• OliviaKoo
        Ilta-aurinko kirjoitti:

Miksi olet loukkaantunut? Ja miksi poistaisit viestisi ja miksi muka olet tunkeutunut?
        En minä nyt ihan tööt-tööt ole, mutta silti en ymmärrä, mikä sai sinut tuntemaan tuolla tavoin.

Älä ihmeessä mene minnekään, hedelmällisempää tämä jutustelu on ja mukavampaakin, kun meitä on useampia ja varsinkin, kun tulee uusia.

Kerrotko, mikä pahoitti mielesi? Ole niin hyvä.

• marjapensas
        Ilta-aurinko kirjoitti:

ihmeessä pyytelet anteeksi olemassaoloasi,
        liity seuraan ja ota kupponen Kristan keittämää kahvia, oli erikoisen hyvää tänä aamuna
        ja niin paljon jutusteltavaa, ettei pääse kauppaan lähtemään, hyvät päivänjatkot taisin jo toivotella,
        mutta pannaan uusiksi;))

• KristaTee
        Ilta-aurinko kirjoitti:

ihmeessä, kuka sinua on kaltoin kohdellut. Mennään porukalla puhuttelemaan.

Tunkeutunut? Miten niin?

Älä lähde mihinkään, kun kerran olet tänne löytänyt. Ethän lähde?

• Katsotko korteista vai kaffeen poroista?

On nimittäin minulla itsellänikin ollut vähän samanlainen kutina Krissen suhteen, hän vain on kiltti ja minä tälläinen pirulainen - joskus vähän häijy! Sitten meillä on molemmilla ne omat maajussit!

Mitähän asiasta on mieltä Krisse itse?

Entä sinä Olivia, mitäs luulet - me voitaisiin ehkä joskus joutua törmäyskurssille, mutta minä ainakaan en ole pitkävihainen.

Taidan olla kaukana ketjusta, johon tämä kuuluisi, mutta tykkään olla piilossa nurkan takana!

• OliviaKoo

Etkä ole häijy, kaukana siitä. Sinä olet vähän pippurinen ja kun muuten olette Krissen kanssa niin samantyyppiset, niin ehkä nämä pienet luonne-erot sitten vain täydentävät toisiaan.

Meidän joutumisemme törmäyskurssille taas riippuu ihan siitä, mistä asioista saamme riidan aikaan :D

Kerrohan, mitkä asiat sinua ottavat päähän? Ensin vaikka 10 pahinta ;)))

Hyvä olikin, että tulit tänne, ei tämä oikein siihen toiseen ketjuun välttämättä kuuluisikaan.

• KristaTee

Häijy? Enpä usko. Tai jos sitten ... ei, et ole. Pippurinen taitaa olla hyvä. Sellainen olit jo kun aloitit täällä toisella nikillä. Usko pois, se piristää. Itse en oikein uskalla, nynny taidan olla.

Ja sitten sellainen juttu, että riitelemään ette ala! Menen sohvan alle piiloon, jos alatte. Enkä tule pois. En ainakaan ennenkuin tulee nälkä.

Nurkan taakse, niin nurkan taakse on mukava hiipiä supattelemaan.

• KristaTee
        KristaTee kirjoitti:

Häijy? Enpä usko. Tai jos sitten ... ei, et ole. Pippurinen taitaa olla hyvä. Sellainen olit jo kun aloitit täällä toisella nikillä. Usko pois, se piristää. Itse en oikein uskalla, nynny taidan olla.

Ja sitten sellainen juttu, että riitelemään ette ala! Menen sohvan alle piiloon, jos alatte. Enkä tule pois. En ainakaan ennenkuin tulee nälkä.

Taas takkuilee! Saas kattoon tuleeko ikuna perille viestit.

• KristaTee kirjoitti:

Olivian analyysin sieltä Wivin ketjusta, tämä oli jatkoa siihen.

Juon jotain kylmää ja jatkan mansikkamaalle.
        Kauheasti on homeisia mansikoita, mistä johtunee?

Jatketaan...

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

Olivian analyysin sieltä Wivin ketjusta, tämä oli jatkoa siihen.

Juon jotain kylmää ja jatkan mansikkamaalle.
        Kauheasti on homeisia mansikoita, mistä johtunee?

Jatketaan...

Lieneekö ottanut kahvinporot avuksi, niin hyvä se oli.

Ei ole homeisia mansikoita ainakaan meillä. Hieman kitukasvuisia, mutta ah niin makeita.

Täällä muuten tökkii taas aika pahasti. Jouduin jonottamaan pitkään ja pari kertaa ottamaan uusiksi. Kone vastusteli milloin milläkin verukkeella.

• OliviaKoo

Alahan vastata sinulle esittämiini kysymyksiin!
        Ei sitä niin vain luisteta vastuusta.

• OliviaKoo kirjoitti:

Alahan vastata sinulle esittämiini kysymyksiin!
        Ei sitä niin vain luisteta vastuusta.

katsoppa välillä postisi...

Voi olla jotain enemmänkin - tai sitten ei!

• marjapensas
        Tellastiina kirjoitti:

se sinun postilaatikkosi on, kun ei edes posteljooni löydä?;)

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

kerro meillekin.

• KristaTee kirjoitti:

kerro meillekin.

jos vaikka löytyisi.

Vihje: Voi olla lähempänä kuin arvaattekaan - jos on!

• marjapensas
        Tellastiina kirjoitti:

jos vaikka löytyisi.

Vihje: Voi olla lähempänä kuin arvaattekaan - jos on!

:))

• Hurmaava kimalainen

Mikäs se on minun ollessa näin komeassa tyttölaumassa ainoana urhona. Parempana pidetään, kun ei ole kilpailijoita.

Huomenna on ensimmäinen työpäivä loman jälkeen, joten pilsnerin voisin ottaa, jos sellaista baarista löytyy. Ei passaa haista vanhalle kaljalle töihin mennessä.

Tämä päivä meni merellä. Ilma ei ollut kaksinen, mutta se ei haittaa, kun veneeseen pääsee.
      Niin, se pilsneri ja pieni lasku.

• Ainoana miehenä, joka käyt meitä moikkaamassa, talo tarjoaa!

Vai loma loppuu - eipä sitten muuta kuin intoa piukassa aamulla töihin!

• KristaTee

Kauan sitten tänä vuonna laittoi joku tänne vitsin/tarinan papista, joka oli hyvin hermostunut ennen ensimmäistä saarnaansa. Hän sai neuvon ottaa tilkka viskiä ennenkuin kiipesi saarnatuoliin. Muistaako kukaan kenen viesti se oli ja milloin.

• marjapensas

kurkistamaan, mitä baariin kuuluu, porukkaa on näköjään, otan sen tavallisen yömyssyn,
      ja sitten kai uskallan kertoa, että rikoin lupaukseni,"ei ikinä enää alennusmyynteihin".
      Heikko minä kävin kaupungilla tänään,ja ne riivatun ale kyltit suurine prosentteineen:(
      Hyvää yötä kaikille ja makoisia unia.

• marjapensas

Olivia pistänyt isonkin munalukon sisäpuolelle tänä iltana, kun et sisään päästä?
      Kai minä sitten kuulun niihin ”ei sisäsiisti, porttikielto, häiriköinti” tyyppeihin?;))

• OliviaKoo

Anteeksi, kun unohdin kertoa, että baarissa oli eilen illalla yksityistilaisuus.
        Sen kerran, kun tänne joku mies eksyy, on pidettävä tästä kummajaisesta kiinni.

Minulla oli Hurmaavan kimalaisen kanssa hyvin yksityinen tilaisuus. Panin ovet sisäpuolelta lukkoon, mutta unohdin laittaa kyltin ulkopuolelle.

Pääsi kuitenkin, mokoma, ikkunasta livahtamaan ulos enkä minä enää jaksanut alkaa monia turva- ja munalukkoja availemaan.

Kaikesta pettymyksestäni huolimatta tai juuri siksi toivotan kaikille parempaa päivää.

• OliviaKoo kirjoitti:

Anteeksi, kun unohdin kertoa, että baarissa oli eilen illalla yksityistilaisuus.
        Sen kerran, kun tänne joku mies eksyy, on pidettävä tästä kummajaisesta kiinni.

Minulla oli Hurmaavan kimalaisen kanssa hyvin yksityinen tilaisuus. Panin ovet sisäpuolelta lukkoon, mutta unohdin laittaa kyltin ulkopuolelle.

Pääsi kuitenkin, mokoma, ikkunasta livahtamaan ulos enkä minä enää jaksanut alkaa monia turva- ja munalukkoja availemaan.

Kaikesta pettymyksestäni huolimatta tai juuri siksi toivotan kaikille parempaa päivää.

Kuinka mahtoi ressukka selvitä aamulla töihin?
        Loma loppui ja viimeisenä iltana sinä kehtasit hänet lukita munalukkojesi taa - onneksi on pois päässyt!

( Meillä päin sitten kehtaaminen ei tarkoita viitsimistä!)

• OliviaKoo
        Tellastiina kirjoitti:

Kuinka mahtoi ressukka selvitä aamulla töihin?
        Loma loppui ja viimeisenä iltana sinä kehtasit hänet lukita munalukkojesi taa - onneksi on pois päässyt!

( Meillä päin sitten kehtaaminen ei tarkoita viitsimistä!)

Kehtaamisen toinen synonyymi on iljetä. Siis tarkoitat, että ilkesin lukita.

Totta pakiset :D

• OliviaKoo kirjoitti:

Kehtaamisen toinen synonyymi on iljetä. Siis tarkoitat, että ilkesin lukita.

Totta pakiset :D

tarkoittaa oikeastaan meillä päin, että ei häpeä vaan kehtaa tehdä jotain...

Nyt ainakin pitäisi viitsiä nostaa takapuolensa tuolilta ja keksiä jotain järkevämpää tekemistä, kuin notkua baarissa ottamatta mitään, mutta nyt ei janota!

• Folk**
        Tellastiina kirjoitti:

tarkoittaa oikeastaan meillä päin, että ei häpeä vaan kehtaa tehdä jotain...

Nyt ainakin pitäisi viitsiä nostaa takapuolensa tuolilta ja keksiä jotain järkevämpää tekemistä, kuin notkua baarissa ottamatta mitään, mutta nyt ei janota!

jossain murteessa sanotaan"Elä kehtoo vehtoo"kun tehdään jotain hullunkurista.

• folk

Lämmintä kesäaamua kaikille.Asteita mittarissa 16 ja aurinko paistelee.
      Ilman kosteus on varmaan aika korkea,ei ihme,että ne mansikat homehtuu.
      Hinta varmaan kohta nousee.
      Mansikat on kyllä hyviä nesteen poistajia,kyllä saa vessassa ravata kun puolilitraa napaansa vetää.
      Eihän se mitään kai ne vitamiinit kehossa kestää.
      Nyt tulee mustikoista hyvä sato,varmaan saa suht´edullisesti.
      Onko kellään kokemusta mustikoiden kuivatuksesta?
      Menisivät pienempään tilaan.
      Kahvi taitaakin olla jo selvinnyt,otan mukillisen,vähän kermaa lirautan sekaan,nautiskelen sitten hetken tuossa terassilla.
      Hyvää päivän jatkoa!

• KristaTee

Hiivit sitten selkäni takaa tänne. Olin kahvia värkkäämässä tuolla taaempana, enkä huomannut sinua. Älä mene terassille, siellä sataa. Tule tänne nurkkaukseen.

Kerran olen mustikoita kuivattanut ja tuloksena oli kivikovia papanoita, jotka eivät muuksi muuttuneet. Ilmeistä on, että jokin meni pieleen. Lisää papanoita en ole tehnyt. Enkä tee.

• Hienoa, että jossain on mustikoita. Multa on mustikkametsät kaadettu ryteiköiksi ja minkään kauas en uskalla mennä.
        Joku kuitenkin kertoi löytäneensä tasan kymmenen mustikkaa metsässä käydessään!

Mansikkamaalla eilen olin ja tosiaan paljon oli homeisia, vaikka ei täällä niin kauheasti ole satanut.

• KristaTee

Taitaa olla aamupaikka tämä, illalla ei enää pääse sisälle. Viestin laitoin eilen illalla ja se katosi omille teilleen. Kiersi varmaan maapallon, koska nyt näyttää tuossa olevan.

Ja sitten: Sataa! Eipä auttanut epätoivoinen aurinkotanssini. Oli ehkä vääränsorttinen. Kokeilisinko ehkä sadetanssia väärin päin?

Koska ei ulkona voi olla, niin taidanpa mennä siivoamaan tuota vanhaa navettaa. On sinne kertynyt sen verran turhaa roinaa, että pieni sensuuri olisi paikallaan.

Kahvia on termoksessa ja pullaa pussissa. Hauskaa päivänjatkoa kaikille.

• Lähetetyt viestit näkyi eilenkin, kun katsoi siten, että kaikki näkyy perä perää - aika kelaaminen vaan rullata kaikki yli kaksisataa viestiä!

Saisi tämä sujuvampaakin olla!

Tasaisen harmaata on, ei sada ja 14 astetta lämmintä. Tämä on nyt sitten tätä - Suomen suvi!

• marjapensas

Kristako se aina ensiksi ennättää kahvinkeittoon, ei sillä hyvät kahvithan sinä keität.
      taidanpa minäkin juoda sen sisätiloissa, pilvistä kun on ja 17 ja märkää aamuisen sateen jälkeen.
      En ole minäkään mustikoita ikinä kuivattanut, mutta viimeksi viime viikolla kuivatin nokkosia.
      Jaa`a katsotaan mitä sitä tälle päivälle keksisi,
      ellei tuo aurinko vieläkään suostu näyttäytymään
      Hyvät päivän jatkot kaikille;)

• Ilta-aurinko

Keskiviikko-iltapäivää kaikille,minulla oli tuolloin vain huono päivä,koira sairastui ja siinä olikin pitelemistä,mutta nyt se on jo parempikuntoinen.Eläinlääkärissä käynti kannatti.
        Pyydän anteeksi käyttäytymistäni,olitte kaikki niin ihmeissänne,luin kaikki nuo viestit nyt kun avasin koneen ja täytyy sanoa että ystäviä täältä löytyy.Ei kai ollut minulla muuta purkautumispaikkaa kun tänne piti tyhjää jaaritella, HYI MINUA. Torun itse itseäni.
        Hyvää jatkoa vain kaikille.Ja aurinkoisia päiviä.

• marjapensas
        Ilta-aurinko kirjoitti:

Keskiviikko-iltapäivää kaikille,minulla oli tuolloin vain huono päivä,koira sairastui ja siinä olikin pitelemistä,mutta nyt se on jo parempikuntoinen.Eläinlääkärissä käynti kannatti.
        Pyydän anteeksi käyttäytymistäni,olitte kaikki niin ihmeissänne,luin kaikki nuo viestit nyt kun avasin koneen ja täytyy sanoa että ystäviä täältä löytyy.Ei kai ollut minulla muuta purkautumispaikkaa kun tänne piti tyhjää jaaritella, HYI MINUA. Torun itse itseäni.

on hyvä jos koirasi on tervehtymässä, kyllä niihin kiintyy yhtälailla,
        kuin ihmisiinkiin.
        Eikä se ainakaan minua haittaa, jos olit huonolla tuulella, pääasia että meni ohi.
        Meillähän on jokaisella joskus niitä huonoja päiviä, olen minäkin täällä joskus
        ärräpäitä päästellyt, ”tuuleentuu”;))
        Toivottavasti saadaan aurinkoa, tänään on niin vietävän synkkää,
        sadellut aamupäivästä asti, no ”paistaa se aurinko vielä risukasaankin” vanha sanonta.
        Kiva kun piipahdit juttelemaan, käväise vain useammin;)

Nimittäin se että palasit, ei siis se, että koirasi sairastui. Toivottavasti lemmikkisi on parantunut.

Kävin kurkkaamassa toisessakin baarissa ja siellä lueteltiin kummaa nimilistaa niistä, jotka saavat käydä täällä. En minä ole vielä ovella portsaria nähnyt, tiukka se ovi joskus on, mutta kun aikansa rynkyttää niin eiköhän se aukea.

Pitäisikö hommata kirvesmies pistämään ovi kuntoon? Hohoi - löytyisi töitä etevälle ja pätevälle timpurille!

• KristaTee
        Ilta-aurinko kirjoitti:

jaarittelua, jos on paha olla. Tänne voi aina tulla, oli surua tai iloa, aina joku kuuntelee. Ja täällä ei asiasta tule kuraa silmille.

Voi sinua, tiedän miltä tuntuu, kun eläin sairastuu. On niin avuton olo. Eihän se reppana osaa kertoa missä pipi on.

Älä yhtään hyi´ittele.

Mukavaa päivänjatkoa.

• marjapensas
        Tellastiina kirjoitti:

Nimittäin se että palasit, ei siis se, että koirasi sairastui. Toivottavasti lemmikkisi on parantunut.

Kävin kurkkaamassa toisessakin baarissa ja siellä lueteltiin kummaa nimilistaa niistä, jotka saavat käydä täällä. En minä ole vielä ovella portsaria nähnyt, tiukka se ovi joskus on, mutta kun aikansa rynkyttää niin eiköhän se aukea.

Pitäisikö hommata kirvesmies pistämään ovi kuntoon? Hohoi - löytyisi töitä etevälle ja pätevälle timpurille!

käväisin minäkin ja ihmettelin;=0
        Minulla jumitti myös päivällä, mutta jätin sikseen, ajattelin että, Olivialla on taas munalukot päällä.
        Kysäiseppäs tältä hurmaavalta kimalaiselta, josko timpurin taitoja löytyisi;)

• humalainen
        marjapensas kirjoitti:

käväisin minäkin ja ihmettelin;=0
        Minulla jumitti myös päivällä, mutta jätin sikseen, ajattelin että, Olivialla on taas munalukot päällä.
        Kysäiseppäs tältä hurmaavalta kimalaiselta, josko timpurin taitoja löytyisi;)

pystyis töitä tekkeen..?

• KristaTee

jäänyt puuttumaan. Ei voi olla tämä härveli, koska muualle näkyisi tulevan viestejä. Olemmeko liian "täynnä"? Siitäkö tämä kiukuttelu johtuu?

• OliviaKoo

Joko vuokrataan baarille uusi paikka? Vähän keskeisempi sijainti, niin että huonompijalkaisetkin jaksavat tallustaa iltadrinkille?

Näinköhän sitä kaksi baaria pärjää samalla kadun pätkällä?
      Vaikka ei silti, kilpailutilannehan tuo aina uusia haasteita.

Oletteko valmiit muuttamaan?

• Tellastiina*

ei ole tullut vieläkään neljä tuntia sitten lähetetty viesti perille.

Tänään on ollut kuuskymppisillä harvinaisen vilkas päivä - yli 130 viestiä. Mistä moinen?

Tulin vain koittamaan aukeaako ovi ennen huomisaamua...

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      106
      2932
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      212
      1811
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      133
      1777
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      49
      1641
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1312
    6. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      92
      1108
    7. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      84
      1098
    8. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      57
      1074
    9. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      59