Viking vs. Silja

Accord_69

Hki-Tukholma -risteilyä varaillaan. Kumpi on parempi
- ruuan osalta, lähinnä seisova pöytä kiinnostaa.
- onko alusten yleiskunnossa ja -viihtyvyydessä hirveitä eroja.
- onko asiakaskunnassa eroja?

viking olisi kuitenkin sen 100€ halvempi :)

24

2584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin.

      Seisova pöytä molemmissa hyvä, mutta Siljalla enemmän vaihtoehtoja. Siljalla myös kalliimpi.

      Siljan laivat ovat kyllä paljon viihtysämpiä, isompia ja modernimpia. Molemmissa yleissiisteys hyvä.Siljalla plussaa, että kaikki melkein saman kävelykadun varrella. Vinkiksi vielä , että Silja on ehdoton valinta jos matkassa on lapsia. Siljan laivoista Serenade on se ns "suomalaisten laiva", ainakin minua miellyttää enemmän verrattuna Symphonyyn.
      Molemmissa yhtiöissä henkilökunta on aina iloista ja palvelu pelaa, joten siltäosin vaikea arvioida.

      Asiakaskunnassa on hieman eroja. Siljalla on paljon (meidän ja svedujen lisäksi) venäläisiä, japanilaisia ja myös muita ulkolaisia. Lisäksi Siljalla on paljon enemmän lapsiperheitä kun toisessa yhtiössä.
      Viikingillä on enemmän juhlivaa nuorisoa eikä niin paljoa ulkolaisia matkustajia.
      Pääasiassa molemmissa normaaleja ihmisiä ja ainahan sinne joku hölmö sekaan sopii ...

      Mutta jos multa kysytään niin olen ehdottomasti Siljan kannattaja!!
      Vikingkin käy :)

      • reitillä

        ei juhlivaa nuorisoa ole kummallakaan firmalla paljoa. Turun reitillä sitäkin enemmän molemmilla firmoilla.


    • täällä tule saamaan

      rehellistä vastausta, mutta viime aikojen tapahtumien vuoksi luottaisin laadullisesti kotimaiseen vaihtoehtoon.

      • vähän vaihtoehtoja

        Kotimainen vaihtoehto olisi tietysti Kristina Cruises, mutta eipä niillä taida juuri Tukholmaan päästä. Vikingillä (päällystö Ahvenanmaalta) ja Siljalla (osassa osittain ruotsalainen) toki pääosin suomalainen miehistö, mutta omistus ei ole kummassakaan suomalaisten käsissä; Viking - rikkaat ahvenanmaalaissuvut, Silja - virolaiset!

        Suomalainen veronmaksaja joutuu rahoittamaan kaikkia Suomen lipun alla purjehtivia laivoja merenkulun tukiaisten muodossa: kaikki Viikingin laivat ja Siljan laivoista Silja Serenade ja Silja Europa (muut Ruotsin rekisterissä).


      • KUULUU!!!
        vähän vaihtoehtoja kirjoitti:

        Kotimainen vaihtoehto olisi tietysti Kristina Cruises, mutta eipä niillä taida juuri Tukholmaan päästä. Vikingillä (päällystö Ahvenanmaalta) ja Siljalla (osassa osittain ruotsalainen) toki pääosin suomalainen miehistö, mutta omistus ei ole kummassakaan suomalaisten käsissä; Viking - rikkaat ahvenanmaalaissuvut, Silja - virolaiset!

        Suomalainen veronmaksaja joutuu rahoittamaan kaikkia Suomen lipun alla purjehtivia laivoja merenkulun tukiaisten muodossa: kaikki Viikingin laivat ja Siljan laivoista Silja Serenade ja Silja Europa (muut Ruotsin rekisterissä).

        SUOMEEN TAUKKI.


      • Ville-Viikinki
        vähän vaihtoehtoja kirjoitti:

        Kotimainen vaihtoehto olisi tietysti Kristina Cruises, mutta eipä niillä taida juuri Tukholmaan päästä. Vikingillä (päällystö Ahvenanmaalta) ja Siljalla (osassa osittain ruotsalainen) toki pääosin suomalainen miehistö, mutta omistus ei ole kummassakaan suomalaisten käsissä; Viking - rikkaat ahvenanmaalaissuvut, Silja - virolaiset!

        Suomalainen veronmaksaja joutuu rahoittamaan kaikkia Suomen lipun alla purjehtivia laivoja merenkulun tukiaisten muodossa: kaikki Viikingin laivat ja Siljan laivoista Silja Serenade ja Silja Europa (muut Ruotsin rekisterissä).

        toimitusjohtaja Nils-Erik Eklund viime viikolla tv-haastattelussa korosti nimenomaan Vikingin suomalaisuutta. Pienenä "kuriositeettinä" huomauttaisin, että Vikingin kaikki laivat eivät käsittääkseni ole Suomeen rekisteröityjä, Cinderella ja Ålandsfärjan purjehtinevat Ruotsin lipun alla.


    • eroja

      Silja on tyylikkäämpi, modernimpi ja paremmat ostosmahdollisuudet. Silja on myös puhtaampi, Vikingillä hyteissä nurkat ovat pölyisiä. Viimeksi kun olen kyseisillä laivoilla käynyt (parin vuoden sisään molemmilla) seisovassa pöydässä Vikingillä ruuat on teemoittain (silloin oli eri maista makuja) ja Siljalla perinteisempi seisova pöytä. Siljalle mennään ehkä enemmän nautiskelemaan ja Vikingille bailaamaan, mutta en usko että siinä kovin suurta eroa on. Hinnassa on tietysti eroa, taso maksaa!

      • sama siivousfirma

        siivoo sekä siljan että vikingin alukset, että noita pölyhiukkasia löytyy yhtäläisesti molemmilta.
        Aina kiireessä noilta siivoojilta jää joku nurkka väliin, älä siis yleistä.
        Ja tuo tasoero on nykyään niin pieni, ettei sen takia kannata maksaa ylimääräistä.


      • siis...

        jos se Siljan matkaa on ollut silloin parivuotta sitten ,niin älä silloin puhu tasosta mitään. Ei ole niinkuin ennen.


      • ihan..
        siis... kirjoitti:

        jos se Siljan matkaa on ollut silloin parivuotta sitten ,niin älä silloin puhu tasosta mitään. Ei ole niinkuin ennen.

        samanlainen kuin ennenkin.


      • kantasi
        ihan.. kirjoitti:

        samanlainen kuin ennenkin.

        mikä on ennallaan,(eikä mitään lapsellisia Silja-fanitus juttuja esim "kun menee kannelle niin on ulkona".)


      • höly pöly

        Jos laivalle lähtee lomalle niin.. en ainakaan minä tutki hytin nurkkia,että löytyykö niistä pölyä vai ei. Melkein uskallan sanoa, että sitä löytyy varmaan vähemmän kun meidän monenkaan yksityiskodista.Jostain syystä valitsisin kuitenkin Siljan jos sen aikataulut sopii omiini.


    • mahdotonta

      saada asiallista vastausta tuollaiseen kysymykseen, mutta itse käytän useimmiten Siljaa juuri em. syistä: Laivat ovat huomattavasti siistimpiä ja muutenkin tasokkaamman oloisia ja niillä seilaava väki yleensä vähemmän humalahakuista. Valinta kannattaakin tehdä ehkä matkan tarkoituksen perusteella:Jos tarkoituksesi on bailata ankarasti mahdollisimman halvalla, valitse ihmeessä Viking niin olet hengenheimolaisten seurassa;-) . Minä en ole koskaan matkustanut Vikingillä lasten kanssa juuri em. syistä.
      Seisovaa pöytää olen Vikingillä viimeksi maistellut pari vuotta sitten, hyvä oli, jälkiruokapöytä silloin jopa parempi kuin Siljalla. Muuten tarjonnassa ei juurikaan ole eroja. Äläkä usko muuta väittäviä: olen matkustanut Siljalla isännän vaihtumisen jälkeen useita kertoja eikä siellä ole mikään muuttunut. Ei buffetissa eikä muutenkaan.

      • fanaattinen...

        puolustaja siellä on. Itsekin käytän molempia yhtiöitä ja tulen käyttämään,mutta täytyy todeta että kyllä Siljan palvelutaso ja ystävällisyys on mennyt alas kuin lehmänhäntä. Vikingin laivat olivat ennen bailupaikkoja,mutta sekin ero on tasaantunut. Ja kuten itsekin sanot puolueettoman vastauksensaaminen on vaikeaa,koska itsekin olet noin Siljan kannalla.
        Itse en ole kummankaan kannalla ja kuten sanoin käytän molempia. Kerroin vain faktat.


      • ovattulleet

        viime talvesta lkaen tallinnasta ja niihen en koske pitkällä kepilläkään.


      • edellinen
        fanaattinen... kirjoitti:

        puolustaja siellä on. Itsekin käytän molempia yhtiöitä ja tulen käyttämään,mutta täytyy todeta että kyllä Siljan palvelutaso ja ystävällisyys on mennyt alas kuin lehmänhäntä. Vikingin laivat olivat ennen bailupaikkoja,mutta sekin ero on tasaantunut. Ja kuten itsekin sanot puolueettoman vastauksensaaminen on vaikeaa,koska itsekin olet noin Siljan kannalla.
        Itse en ole kummankaan kannalla ja kuten sanoin käytän molempia. Kerroin vain faktat.

        Enkä väittänyt itseäni puolueettomaksi, olin ehkä ennen lapsia, mutta en enää nykyään. Fanaatikko en tosin ole; olen viettänyt erinäisiä hauskoja hetkiä kaveri- tai työporukassa Vikingillä. Jos olisit lukenut tekstini muuten kuin tällä palstalla niin yleisten vain yhteen suuntaan näkevien lasien läpi, olisit huomannut, että kehotin alkuperäistä kysyjää valitsemaan sen mukaan, mitä matkaltaan on hakemassa. Pidä sinä minun mielestäni väärä mielipiteesi Siljan tason huononemisesta, minun mielipiteeni Vikingin asiakasprofiilista pysyy samana.


      • lässytä
        edellinen kirjoitti:

        Enkä väittänyt itseäni puolueettomaksi, olin ehkä ennen lapsia, mutta en enää nykyään. Fanaatikko en tosin ole; olen viettänyt erinäisiä hauskoja hetkiä kaveri- tai työporukassa Vikingillä. Jos olisit lukenut tekstini muuten kuin tällä palstalla niin yleisten vain yhteen suuntaan näkevien lasien läpi, olisit huomannut, että kehotin alkuperäistä kysyjää valitsemaan sen mukaan, mitä matkaltaan on hakemassa. Pidä sinä minun mielestäni väärä mielipiteesi Siljan tason huononemisesta, minun mielipiteeni Vikingin asiakasprofiilista pysyy samana.

        ja opettele kirjoittamaan selkeästi. Tämä lauseesi on ihan käsittämätön : "Pidä sinä minun mielestäni väärä mielipiteesi Siljan tason huononemisesta, minun mielipiteeni Vikingin asiakasprofiilista pysyy samana"


      • Jotkut meistä ymmärtävät
        lässytä kirjoitti:

        ja opettele kirjoittamaan selkeästi. Tämä lauseesi on ihan käsittämätön : "Pidä sinä minun mielestäni väärä mielipiteesi Siljan tason huononemisesta, minun mielipiteeni Vikingin asiakasprofiilista pysyy samana"

        jopa pitempiä kuin kaksisanaisia lauseita.


    • joopatijoo

      Tänään tulin Gabrielalla Tukholmasta,eipä ole valittamista,ruoka hyvää ja riittävästi.Ulkomaalaisiakin oli runsainmitoin,etenkin kiinalaisia tuntui riittävän.

      • kiinalaisia

        onkin.ja sehän ei haittaa. Kunhan ei ole Siljalla matkustavia Baltian ja Venäjän kansalaisia niin paljon.


    • Anonyymi

      Molempi parempi.

      • Anonyymi

        Vinkkarilla on tarjolla Nauravat nakit. Sitten kelpaakin köllötellä pallomeressä.


    • Anonyymi

      Punainen laiva on paskasakkia varten ja sinivalkoinen sivistyneitä!

      • Anonyymi

        Tosin tuota ei havainnoimalla huomaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      47
      3423
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      2060
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      22
      1545
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1404
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1371
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      19
      1285
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1198
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1125
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 22
      1057
    Aihe