pohkeet

apuva...

Tanssimisen kautta minulle on kehittynyt ylisuuret pohjelihakset (muutenkin on ollu aina suht. lihaksikkaat pohkeet), joten kuinka saan "pienennettyä" pohkeeni??

Ei ole kamalan kivaa, kun pohkeet on ylisuuret muuhun kroppaan verrattuna...:( En haluaisi kuitenkaan lopettaa tanssimista tämän vuoksi..

25

4591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rituliisa

      ne piiloon. Lyhyet hameet kandee unohtaa.. Asu kannattaa valita vartalotyypin mukaan. Housuasu tai pitkä hame sopinee sulle. Ei kuitenkaan liian kapea hame.

      • pohkeet

        se olisi yksi vaihtoehto, mutta haluaisin kuitenkin lyhyitä hameita käyttää, koska sopivat muuten.. eli vieläkin etsiskelen keinoa, jolla pohkeita saa pienennettyä:D


    • Laahustaja.

      Aktiivisen tanssin harrastajan tunnusmerkki on voimakkaasti kehittyneet pohjelihakset - miehillä sekä naisilla. Moisesta ei kannata sen ihmeemmin välittää, mutta jos häiritsee niin peitellähän voi...

    • ongelmat

      Muutaman vuoden kun istut rullatuolissa niin ovat aika ohkaset.

    • vähemmän tanssia

      Kyllähän ne lihakset siitä kutistuu, kun tanssit vähemmän. Ei siihen muuta keinoa ole. Tanssiminen kasvattaa aina pohkeita, jos sitä tekee paljon.

      Voit tietysti yrittää kasvattaa muita lihaksia samassa suhteessa punttisalilla, mutta ei sekään välttämättä niin kaunista ole.

    • paikkaansa

      No ei tanssiminen pohkeita kasvata. Päinvastoin
      hoikkenevat. Sitä paitsi ei paksuista pohkeista
      mitään haittaa ole. Loppupelissä ne siirretään
      syrjään kuitenkin ;) lisää tanssimista.

      • Runsas tanssiminen kasvattaa pohjelihaksia. Se on aivan päivänselvä asia.


      • puhun
        Humppajuntti kirjoitti:

        Runsas tanssiminen kasvattaa pohjelihaksia. Se on aivan päivänselvä asia.

        Eli meinaat että balettitanssijoilla on paksut pohkeet?
        Miten niin näet tuon päivänselvänä asiana?
        Pystytkö päättelemään pohjelihaksista kuka tanssii
        runsaasti vai onko hän pelkästään runsas tanssija?


      • Drago`
        puhun kirjoitti:

        Eli meinaat että balettitanssijoilla on paksut pohkeet?
        Miten niin näet tuon päivänselvänä asiana?
        Pystytkö päättelemään pohjelihaksista kuka tanssii
        runsaasti vai onko hän pelkästään runsas tanssija?

        Tanssiminen tosiaan kasvattaa pohkeita. Itsellenikin käynyt niin.. olen tanssiharrastuksen myötä laihtunut paljon, mutta saapikkaista jotka aikaisemmin menivät jalkaan, ei mene enää vetoketju kiinni pohkeen kohdalta.

        Ihmisillä on erimallisia pohkeita ja erilaiset kudostyypit. Joillekin lihakset kasvavat selvästi erottuvammiksi helpommin, toisilla taas eivät pitkänkään harjoittelun jälkeen ala näkyä.

        Balettitanssijoihin on aika turhaa verrata.. balettitanssijattaret ovat yleensä erittäin pienikokoisia ja siroja naisia.. lähes poikamaisen hoikkia vartaloltaan. Normaali keskivertonainen on balettitanssijattareen verrattuna isokokoinen. Se laji tavallaan edellyttää tiettyä ruumiinrakennetta. Muita tanssilajeja voi sentään harrastaa vaikkei olisikaan keijukaisen kokoinen.

        Pystyykö päättelemään? Ei tietenkään.. henkilöhän saattaa harrastaa jotain muuta urheilua! ihan yhtäläisesti juoksu, tai lentopallo jne. aktiivisesti harrastettuna näkyvät jäntevyytenä pohkeissa. Jos kuitenkin vähän vilkaisee naisten sääriä lavalla, voi huomata, että aktiivitanssijattarilla on yleensä vahvat ja jäntevät pohkeet.. ihan kokoon katsomatta.


      • pohjefriikki
        Drago` kirjoitti:

        Tanssiminen tosiaan kasvattaa pohkeita. Itsellenikin käynyt niin.. olen tanssiharrastuksen myötä laihtunut paljon, mutta saapikkaista jotka aikaisemmin menivät jalkaan, ei mene enää vetoketju kiinni pohkeen kohdalta.

        Ihmisillä on erimallisia pohkeita ja erilaiset kudostyypit. Joillekin lihakset kasvavat selvästi erottuvammiksi helpommin, toisilla taas eivät pitkänkään harjoittelun jälkeen ala näkyä.

        Balettitanssijoihin on aika turhaa verrata.. balettitanssijattaret ovat yleensä erittäin pienikokoisia ja siroja naisia.. lähes poikamaisen hoikkia vartaloltaan. Normaali keskivertonainen on balettitanssijattareen verrattuna isokokoinen. Se laji tavallaan edellyttää tiettyä ruumiinrakennetta. Muita tanssilajeja voi sentään harrastaa vaikkei olisikaan keijukaisen kokoinen.

        Pystyykö päättelemään? Ei tietenkään.. henkilöhän saattaa harrastaa jotain muuta urheilua! ihan yhtäläisesti juoksu, tai lentopallo jne. aktiivisesti harrastettuna näkyvät jäntevyytenä pohkeissa. Jos kuitenkin vähän vilkaisee naisten sääriä lavalla, voi huomata, että aktiivitanssijattarilla on yleensä vahvat ja jäntevät pohkeet.. ihan kokoon katsomatta.

        Eräällä daamilla on varmaan osa ravoista valahtannu pohkeisiin on niin valtavat muuhun kroppaan,, vaiko kusi??kukapas tietää


      • puhun kirjoitti:

        Eli meinaat että balettitanssijoilla on paksut pohkeet?
        Miten niin näet tuon päivänselvänä asiana?
        Pystytkö päättelemään pohjelihaksista kuka tanssii
        runsaasti vai onko hän pelkästään runsas tanssija?

        Usein lavatanssijoita seuratessa huomaa, että pohkeet alkavat kasvaa harrastuksen edetessä. Minusta se on niin yleinen ilmiö, että sen voi yleistää. Ei se tietenkään kaikkien kohdalla päde.

        Eri asia on sitten laihtuminen. Jos pohkeet ovat ennen tanssiharrastuksen aloittamista paksut rasvakerroksen takia, niin silloin tanssiminen luultavasti saa pohkeet hoikistumaan.

        Pohjelihaksen kasvuun vaikuttaa tietysti tyyli, jolla tanssitaan. Päkiäaskel ja joustot vahvistavat varmasti pohjelihasta, jos se ei ennestään ole erityisen vahva.


      • Ei ja On
        Humppajuntti kirjoitti:

        Usein lavatanssijoita seuratessa huomaa, että pohkeet alkavat kasvaa harrastuksen edetessä. Minusta se on niin yleinen ilmiö, että sen voi yleistää. Ei se tietenkään kaikkien kohdalla päde.

        Eri asia on sitten laihtuminen. Jos pohkeet ovat ennen tanssiharrastuksen aloittamista paksut rasvakerroksen takia, niin silloin tanssiminen luultavasti saa pohkeet hoikistumaan.

        Pohjelihaksen kasvuun vaikuttaa tietysti tyyli, jolla tanssitaan. Päkiäaskel ja joustot vahvistavat varmasti pohjelihasta, jos se ei ennestään ole erityisen vahva.

        "Pohjelihaksen kasvuun vaikuttaa tietysti tyyli, jolla tanssitaan. Päkiäaskel ja joustot vahvistavat varmasti pohjelihasta, jos se ei ennestään ole erityisen vahva."

        Nyt kirjoitat kolmesta eri asiasta:

        1. Lihaksen pinta-alan kasvu
        2. Lihaksen toiminnallinen vahvistuminen
        3. Lihaksen rakenteellinen vahvistuminen

        Nämä eivät ole aina yksi yhteen. Lihas voi vahvistua, vaikka pinta-ala ei merkittävästi kasvaisikaan. Yleensä lihaksen pinta-alan kasvu merkitsee lihaksen toiminnallista voimistumista. Ei pelkästään lihaksen rakenteellista vahvistumista.

        Lihas voi voimistua myös ilman, että lihaksen pinta-ala merkittävästi suurenee. Tällöin lihaksen hermotus lisääntyy, jolloin samankokoisesta lihaksesta saa enemmän toiminnallista voimaa.

        Itse asiassa pohjelihasten pinta-alan kasvattaminen ei ole helppoa. Tuo vaatii runsaasti pohkeisiin kohdistuvia liikkeitä, joita toki tanssissa tulee tehtyä. Varsinkin kun tanssii vahvasti päkiöillä nilkkoja käyttäen.

        Silti pohkeiden koko ei välttämättä merkittävästi kasva.

        Pienet pohkeet voivat siis olla vahvemmat kuin jonkun toisen suuret pohkeet, jos pienemmissä pohkeissa on parempi voimantuotto eli parempi hermotus.


      • Ei ja On kirjoitti:

        "Pohjelihaksen kasvuun vaikuttaa tietysti tyyli, jolla tanssitaan. Päkiäaskel ja joustot vahvistavat varmasti pohjelihasta, jos se ei ennestään ole erityisen vahva."

        Nyt kirjoitat kolmesta eri asiasta:

        1. Lihaksen pinta-alan kasvu
        2. Lihaksen toiminnallinen vahvistuminen
        3. Lihaksen rakenteellinen vahvistuminen

        Nämä eivät ole aina yksi yhteen. Lihas voi vahvistua, vaikka pinta-ala ei merkittävästi kasvaisikaan. Yleensä lihaksen pinta-alan kasvu merkitsee lihaksen toiminnallista voimistumista. Ei pelkästään lihaksen rakenteellista vahvistumista.

        Lihas voi voimistua myös ilman, että lihaksen pinta-ala merkittävästi suurenee. Tällöin lihaksen hermotus lisääntyy, jolloin samankokoisesta lihaksesta saa enemmän toiminnallista voimaa.

        Itse asiassa pohjelihasten pinta-alan kasvattaminen ei ole helppoa. Tuo vaatii runsaasti pohkeisiin kohdistuvia liikkeitä, joita toki tanssissa tulee tehtyä. Varsinkin kun tanssii vahvasti päkiöillä nilkkoja käyttäen.

        Silti pohkeiden koko ei välttämättä merkittävästi kasva.

        Pienet pohkeet voivat siis olla vahvemmat kuin jonkun toisen suuret pohkeet, jos pienemmissä pohkeissa on parempi voimantuotto eli parempi hermotus.

        Olet epäilemättä oikeassa. Hyvin usein tuota pohjelihasten kasvua joka tapauksessa näkee tanssipiireissä.


      • Nimetön
        Ei ja On kirjoitti:

        "Pohjelihaksen kasvuun vaikuttaa tietysti tyyli, jolla tanssitaan. Päkiäaskel ja joustot vahvistavat varmasti pohjelihasta, jos se ei ennestään ole erityisen vahva."

        Nyt kirjoitat kolmesta eri asiasta:

        1. Lihaksen pinta-alan kasvu
        2. Lihaksen toiminnallinen vahvistuminen
        3. Lihaksen rakenteellinen vahvistuminen

        Nämä eivät ole aina yksi yhteen. Lihas voi vahvistua, vaikka pinta-ala ei merkittävästi kasvaisikaan. Yleensä lihaksen pinta-alan kasvu merkitsee lihaksen toiminnallista voimistumista. Ei pelkästään lihaksen rakenteellista vahvistumista.

        Lihas voi voimistua myös ilman, että lihaksen pinta-ala merkittävästi suurenee. Tällöin lihaksen hermotus lisääntyy, jolloin samankokoisesta lihaksesta saa enemmän toiminnallista voimaa.

        Itse asiassa pohjelihasten pinta-alan kasvattaminen ei ole helppoa. Tuo vaatii runsaasti pohkeisiin kohdistuvia liikkeitä, joita toki tanssissa tulee tehtyä. Varsinkin kun tanssii vahvasti päkiöillä nilkkoja käyttäen.

        Silti pohkeiden koko ei välttämättä merkittävästi kasva.

        Pienet pohkeet voivat siis olla vahvemmat kuin jonkun toisen suuret pohkeet, jos pienemmissä pohkeissa on parempi voimantuotto eli parempi hermotus.

        Sinulla on selvästi asiasta tietoa:) MUTTA voiko pohjelihasten pinta-alaa pienentää? Jos voi, niin kuinka?? Onko muita keinoja kuin laihduttaminen, koska ei ole mitä laihduttaa..?


      • Ei ja On
        Nimetön kirjoitti:

        Sinulla on selvästi asiasta tietoa:) MUTTA voiko pohjelihasten pinta-alaa pienentää? Jos voi, niin kuinka?? Onko muita keinoja kuin laihduttaminen, koska ei ole mitä laihduttaa..?

        Enpä osaa varmasti sanoa, voiko pohjelihasten pinta-alaa pienentää merkittävästi jollain helpolla keinolla, jos pohjelihakset ovat pelkkää lihasta.

        Ei ole aiemmin tullut eteen tällaista tarvetta.

        Periaatteessa syömistä vähentämällä myös lihasmassa kutistuu läskien katoamisen ohella. Kun ei ole energiaa, mitä lihakset tarvitsevat, niin muiden lihasten ohella myös pohkeet kutistuvat.

        Voisi olettaa myös, että lopetat liikkumisen tai vähennät liikkumismäärää, pohjelihakset kutistuvat käyttämättöminä.

        Onko tuossa sitten järkeä olla syömättä ja liikkumatta, on toinen juttu.


      • voi hitsit
        Ei ja On kirjoitti:

        Enpä osaa varmasti sanoa, voiko pohjelihasten pinta-alaa pienentää merkittävästi jollain helpolla keinolla, jos pohjelihakset ovat pelkkää lihasta.

        Ei ole aiemmin tullut eteen tällaista tarvetta.

        Periaatteessa syömistä vähentämällä myös lihasmassa kutistuu läskien katoamisen ohella. Kun ei ole energiaa, mitä lihakset tarvitsevat, niin muiden lihasten ohella myös pohkeet kutistuvat.

        Voisi olettaa myös, että lopetat liikkumisen tai vähennät liikkumismäärää, pohjelihakset kutistuvat käyttämättöminä.

        Onko tuossa sitten järkeä olla syömättä ja liikkumatta, on toinen juttu.

        Liikkumisen pois jättämisestä ei kummoista apua ollut, koska viim. talvena 6 viikkoa täysin ilman liikuntaa onnettomuuden vuoksi ja lihakset ei merkittävästi pienentyneet:(


      • Ei ja On
        voi hitsit kirjoitti:

        Liikkumisen pois jättämisestä ei kummoista apua ollut, koska viim. talvena 6 viikkoa täysin ilman liikuntaa onnettomuuden vuoksi ja lihakset ei merkittävästi pienentyneet:(

        Ei tuo helppoa ole noin lyhyellä ajalla (6 viikkoa). Itse lopetin tanssin vuoksi kuntosaliharjoittelun lähes kokonaan.

        Lihakset pienenivät melkoisesti. Ei tuo tapahtunut muutamassa viikossa. Vuosia siihen meni.


    • Pieniksi

      "...joten kuinka saan "pienennettyä" pohkeeni??"

      Kokeile alkaa juosta maratonia. Sitten kun aika on alle 2h30min alkaa pohkeetkin olla pienet.

    • auttaa?

      Ankara laihduttaminen energian saantia rajoittamalla. Syöminen minimiin. Ei siis pelkästään liikuntaa lisäämällä, eikä millään Atkinsilla. Kun elimistö ei enää saa vararavintoa (rasvaa) poltettavakseen se alkaa käyttää lihaksia energian lähteenä. Ankaran dieetin aikana lihaksetkin pienenevät.

      Eri asia on mihin lihaksiin kato sitten ensimmäisesksi kohdistuu. Eikä taida muutenkaan olla oikein terveellistä touhua.

      Tanssiminen kasvattaa muitakin lihasryhmiä kuin pohkeita. Itselläni olen huomannut kovan salsa- ja sambatreenin kasvattaneen reisilihaksiani. Ilmiö on hämmästyttänyt minua suuresti.

    • Humppaleka

      Enpä usko, että lihaksikkaat pohkeet ulkonäköäsi pilaavat. Minä ainakin näen sen positiivisena asiana, merkkinä siitä, että henkilö harrastaa liikuntaa, kuten esim. tanssimista.

    • "vaivaasi"

      Kaikki lihaksisto kehittyy harjoittamalla ja tansi on sitä niille lihaksille mitä käytetään.

      Kehitys tapahtuu kahdella tavalla eli vastamassan määrä suhteessa toistojen määrään. Tietty ravinnot mukaan lukien.

      Kun tanssissa tehdään pohkeilla paljon liiketoistoja ja erittäinkin paljon on se kuluttavaa eli pitkäkestoista /kestovoimaa kehittävää ja täten ei lisää juurikaan massan määrää mutta kiinteyttää entisiä ja lyhentää lihaspituutta sen verran että se ikäänkuin "kasvaa". Näkyvyys päällepäin on aina kauniimpi kuin se rasvainen tuhdimpi versio vaikka se olisi ns: pienempi ympärysmitaltaan.

      Myös se minkälaista painoa se pohje joutuu tanseissa päällään pitämään eli oma paino on se mikä vaikuttaa kehitykseen. (vertaus palettitansijoihin, ja heidän yleispainonsa!)

      Pokeita ei edes pidä harkita "pienenettäviksi" vaan ne tosiaan ns: kaunistuvat kiinteiksi kropassasi ensimmäisenä kun tanssista on kyse sillä käytät niitä eniten massasi liikutteluun. Erinomaista tanssissa on se että se on laiduttavaa ja kiinteyttävää liikuntaa todellisiin massaa lisääviin lajeihin nähden.

      Ole tyytyväinen pohkeitteisi kiintydestä, ainkin minä luen, noteeraan myös daamin jolla on kinnteät pohkeet erittäin korkealle kaikin tavoin.

      • olla vaan

        Älä ala mitenkään tohtoroimaan upeita harrastuskapineita. Nainen on makeimmillaan luonnollisena, ja tanssissa treenaantuneet pohkeet ovat äärimmäisen mukavat katsella ja käsitellä.

        Tanssi ja nauti elämästä.


      • Tarvita
        olla vaan kirjoitti:

        Älä ala mitenkään tohtoroimaan upeita harrastuskapineita. Nainen on makeimmillaan luonnollisena, ja tanssissa treenaantuneet pohkeet ovat äärimmäisen mukavat katsella ja käsitellä.

        Tanssi ja nauti elämästä.

        "tohtorointia" selvää suomeahan tuo on. (edellä)
        Samasta asiasta ollaan samaa mieltä eli pohkeet ovat tosiaan vain kaunistus kun ne on timmissä olipa se hankittu miten tahansa.

        Tansittu on ja pohkeet kunnossa.


      • pohkeet ja reidet kiehtoo
        Tarvita kirjoitti:

        "tohtorointia" selvää suomeahan tuo on. (edellä)
        Samasta asiasta ollaan samaa mieltä eli pohkeet ovat tosiaan vain kaunistus kun ne on timmissä olipa se hankittu miten tahansa.

        Tansittu on ja pohkeet kunnossa.

        Tansseissa on parasta juuri naisten jalat, jotka tanssimekko anteliaasti tarjoaa meidän kollien katsastettavaksi. Lavatansseissa naiset on sentään vielä naisia.


      • Maalaisvaari

        Millaaset olee kinnteäs pohkeet ja kuinkas korkijallen ne parhaassa tappauksesa ulottuu?? ylikö poloven?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe