Hihnat

Kitisee!

Onko kellään kokemusta ohjaustehostimen hihnan vaihtamisesta -98 (178000km) Avensikseen? Vaikea? Samalla vaihtaisin myös laturin hihnan. Pitävät ihmeellistä kitinää vaikka ovat lämpimiä. Suihkaus vaseliinia auttaa jonkin aikaa. Ratti kääntäessä kitinä/helinä tehostuu. Liekkö auttaa hihnojen vaihto? Kokemuksia???

12

1396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - MOK -

      ... se hihnojen vaihtaminen ei ainakaan kovin helposti onnistu.

      Muistaakseni ohjaustehostimen hihnan kiristäminen (ja tietysti irroittaminen) tehdään auton alapuolelta - eli auto pitää saada sen verran korkealle, että sovit reilusti moottorin takaa alapuolelta pultteja aukomaan.

    • ääntä

      rattia kääntäessä tulee? Onko lämpimällä taikka kylmällä ilmalla eroja?

      • eroa

        kylmällä/lämpimällä ilmalla.
        Eli kun rattia kääntää niin usein kuuluu sellaista helinää/vikinää ohjaustehostimen suunnalta/hihnoista.
        Onkohan nuissa ollut jotain tyyppivikoja esim. ohjaustehostimen laakereissa tai jossain?


    • vaseliinia!

      Olen vaihtanut, ei ollut kummoinen homma. Laitoitko tosiaan vaseliiniä hihnaan ? Käy tarvikeliikkeessä, siellä myydään kitinänpoistoa suhupullossa. Ja noilla kilometreillä/vuosilla voi kyllä hihnatkin jo vaihtaa, kitisi tai ei!

      • Anonyymi

        Minulla on 2000 Corolla, ajettu reilut 260 000 km. Ei mitään havaintoa ohjaustehostimen hihnasta, koskahan olisi syytä vaihtaa?


    • apukuskin puoleinen

      etupyörä ja suoajamuovi jos tarvii. sieltä välistä käy helpoiten vaikka ahdasta onkin. ruiskauta crc tä kiristimen jenkoihin. ääni tulee vanhuuttaan kun hihnan väliin menee kiven/hiekan muruja ja uppoavat sinne (hihna käteen niin huomaat kiiltäviä kohtia sisäpinnassa)

    • Anonyymi

      Mistä 3PK763 valmistajan GATES, Motonetin ja Bilteman hihnat kehnoja. Paljonko maksaa marmoritiskillä.

      • Anonyymi

        Eikö taloutesi kestä normihintaista hihnaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö taloutesi kestä normihintaista hihnaa?

        EN OLE HULLU KUIN SINÄ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EN OLE HULLU KUIN SINÄ!

        Etkö osaa kysyä hintaa itse. Tuskin moni on vaihtanut hihnan itse, joten tuskin täältä saat tietoa hihnan hinnastakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö osaa kysyä hintaa itse. Tuskin moni on vaihtanut hihnan itse, joten tuskin täältä saat tietoa hihnan hinnastakaan.

        Kun hommaa hybridin niin ei tarvitse vaihdella hihnoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun hommaa hybridin niin ei tarvitse vaihdella hihnoja.

        VIISAS MIES JOS OISIN DIRIDIDDIRIDDIDDIRIDII!!TÖÖT TÖÖT!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3397
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2045
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1698
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1613
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      1006
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      123
      948
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      865
    Aihe